Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Πώς το ΣτΕ θα κρίνει (εκ νέου) τα αναδρομικά και τη δημοσιονομική «τρύπα»



Η συνταγματικότητα ή όχι του νόμου Κατρούγκαλου θα κρίνει τελικά και το ύψος των αναδρομικών που θα κληθεί να καταβάλει το δημόσιο για τις κομμένες συντάξεις του 2011-12


Μία ακόμα απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας θα κρίνει εν πολλοίς την τύχη και κυρίως το ύψος των αναδρομικών που θα κληθεί τελικά να καταβάλει η κυβέρνηση στους συνταξιούχους.
Η απόφαση αυτή, η οποία σύμφωνα με δικαστικές πηγές βρίσκεται στο τελικό στάδιο έκδοσής της, αποτελεί ουσιαστικά την νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία θα δομηθεί το θέμα των αναδρομικών, για την επίλυση του οποίου δεν αρκούν – ως φαίνεται- οι ειλημμένες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας περί της αντισυνταγματικότητας των περικοπών του 2011-2012 .
Το ύψος
Οι αποφάσεις του ΣτΕ για τον νεότερο ασφαλιστικό νόμο, δηλαδή τον νόμο Κατρούγκαλου που έχει τεθεί σε ισχύ από το 2016, θα είναι κομβικές για το ύψος των αναδρομικών και τη δημοσιονομική τρύπα. Όπως αναφέρει το capital.gr, επικαλούμενο στελέχη των ταμείων, αν ο νόμος Κατρούγκαλου κριθεί συνταγματικός τότε το δημοσιονομικό κόστος μίας δυνητικής επιστροφής των «αναδρομικών» θα είναι πολύ λιγότερο (2,5 δισ. ευρώ) σε σχέση με την περίπτωση που κριθεί αντισυνταγματικός  (έως και 12 δισ. ευρώ).
Οι αποφάσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει από διασκέψεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου, πολλά κομβικά σημεία του νόμου Κατρούγκαλου – πιθανόν- θα κριθούν αντισυνταγματικά και κυρίως, όπως εκτιμάται:
Ο τρόπος υπολογισμού των νέων συντάξεων, δηλαδή των συντάξεων τις οποίες αιτήθηκαν ασφαλισμένοι μετά την 12/5/2016. Συνεπώς θα τεθεί θέμα επιστροφής των περικοπών τις οποίες υπέστησαν μέσω του περιορισμού της αρνητικής «προσωπικής διαφοράς» τους.
Ο τρόπος με τον οποίο έλαβε υπόψιν την απόφαση του ΣτΕ περί αντισυνταγματικότητας των νομοθετικών παρεμβάσεων του 2011-2012.
Έτσι θα τεθεί θέμα ακύρωσης του επανυπολογισμού των συντάξεων που ήδη καταβάλλονταν κατά την 12η/5/2016 (σ.σ. των «παλιών» συντάξεων), επιστροφής των περικοπών τις οποίες υπέστησαν τουλάχιστον για την περίοδο μετά το 2015, αλλά και επαναφοράς των συντάξεων στο επίπεδο που βρίσκονταν πριν τις περικοπές του 2011.
Σε αυτή την περίπτωση όμως θα επέλθει προφανής «δημοσιονομικός εκτροχιασμός».

πηγή:https://www.dikastiko.gr

Ηχηρή σφαλιάρα στα Σκόπια από τον πρόεδρο της Ινδίας – Βάζει τα γυαλιά στους δικούς μας πολιτικούς !! Δείτε τι έγραψε στο twitter!





Ο Πρόεδρος της Ινδίας Ρ.Κοβίντ βάζει τα γυαλιά στους δικούς μας πολιτικούς, δίδοντάς τους μαθήματα Ιστορίας, την ώρα που η Ελληνική πολιτική ηγεσία υποχωρεί συνεχώς στις ξένες πιέσεις και δέχεται λύσεις που όχι μόνο δεν έχουν καμία σχέση με την ιστορική αλήθεια, αλλά γεννούν και αλυτρωτικές τάσεις από την πλευρά των Σκοπιανών
Δείτε τι είχε γράψει πριν από λίγο καιρό στο twitter, ο Ινδός Πρόεδρος:
“Ο πιο διάσημος Έλληνας που ήρθε στην Ινδία ήταν ασφαλώς ο Μέγας Αλέξανδρος. Έφτασε ως επικεφαλής ενός στρατού κατακτητών  το 326 π.Χ. – αλλά έφυγε ως φίλος. Κάθε Ινδός μαθητής γνωρίζει ότι ο Αλέξανδρος και ο Πόρος αναμετρήθηκαν στη μάχη αλλά μετά έγιναν σύμμαχοι”, γράφει στο twitter ο Ινδός Πρόεδρος, διαφημίζοντας με αυτό τον τρόπο σε ολόκληρο τον κόσμο την Οικουμενικότητα του Ελληνικού πολιτισμού και την αδιαμφισβήτητη Ελληνικότητα του πολιτισμού της Μακεδονίας.

The most famous Greek to come to India was of course Alexander the Great. He arrived at the head of an invading army in 326 BC – but he left as a friend. Every Indian schoolchild knows of how Alexander and Porus fought a pitched battle and then became allies

897 people are talking about this


Πηγή: www.crashonline.gr






Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018

Απάντηση ΑΝΥΕΘΑ για τις καταγγελίες με θέμα: « Οι κατεπείγουσες και αδιαφανείς διαδικασίες στη σίτιση των προσφύγων συνεχίζονται»






Ερώτηση 2641/19-10-18 της Βουλής των Ελλήνων
Μετά τις διαδοχικές καταγγελίες για τις αδιαφανείς πρακτικές που ακολουθούνται στο ζήτημα της σίτισηςτων προσφύγων και παράνομων μεταναστών, και παρά τον έλεγχο που διεξάγει ο ευρωπαϊκός μηχανισμός καταπολέμησης της απάτης (OLAF) προς τη χώρα μας, η Κυβέρνηση συνεχίζει ακόμα και τώρα να ακολουθεί την πρακτική, των διαβλητών διαγωνισμών μέσα από κατεπείγουσες διαδικασίες.
Την ίδια στιγμή, ο αρμόδιος Υπουργός απαξιώνει σταθερά την κοινοβουλευτική διαδικασία, αφού εξακολουθεί να μην απαντά στις Ερωτήσεις που έχουν κατατεθεί για το συγκεκριμένο θέμα. Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια να δώσει απαντήσεις μέσω της πρόσφατης συνέντευξης τύπου, τα βασικά ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο συνεχίζει να διαχειρίζεται τα κονδύλια του προσφυγικού παραμένουν.
Συγκεκριμένα, εξακολουθεί να κάνει κατάχρηση της διαδικασίας «του κατεπείγοντος»,που προβλέπεται στο Ν. 4368/16, παρότι δεν υπάρχουν «κατεπείγουσες ανάγκες»,αφού οι μεταναστευτικές ροές προς τη χώρα μας το τελευταίο διάστημα έχουν μειωθεί σημαντικά. Μάλιστα, εξακολουθεί να συνάπτει συμβάσεις μικρής διάρκειας (ακόμα και μιας εβδομάδας!) τις οποίες (σύμφωνα με το Ν. 4412/16, άρθρο 132) έχει τη δυνατότητα να τροποποιεί και να παρατείνει, υπό κάποιες περιπτώσεις, χωρίς να απαιτείται νέα διαγωνιστική διαδικασία!
Μόνο τα παραδείγματα των τελευταίων ημερών είναι, άλλωστε, ενδεικτικά. Αναφέρονται, χαρακτηριστικά, η σύμβαση σίτισης για το Κ.Υ.Τ Σάμου, διάρκειας μόλις 14 ημερών (16 μέχρι 30 Οκτωβρίου 2018) (ΑΔΑ: Ω8ΖΞ6- ΞΞΟ), η σύμβαση για το Κ.Υ.Τ Χίου, διάρκειας μόλις 30 ημερών (από 29 Σεπτεμβρίου, μέχρι 29 Οκτωβρίου 2018) (ΑΔΑ: 6ΒΦΖ6-ΖΥΤ), καθώς και η σύμβαση σίτισης για το ΚΕ.Π.Υ Μαλακάσας, διάρκειας μόλις 30 ημερών (10 Οκτωβρίου μέχρι 9 Νοεμβρίου 2018) (ΑΔΑ:ΩΤΕ36-Μ3Π).
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  • Πόσες συμβάσεις για τη σίτιση προσφύγων και παράνομων μεταναστών έχει συνάψει τα τελευταία τρία χρόνια το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και με ποιες διαδικασίες ;
  • Διενεργείται ο απαιτούμενος έλεγχος για την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων από πλευράς αναδοχών;
  • Έχει εκπέσει της σύμβασης μέχρι σήμερα κάποιος εξ αυτών;
  • Έχει προβεί η Πολιτεία στις προβλεπόμενες κυρώσεις;
  • Πόσα χρήματα έχουν διατεθεί συνολικά από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης για τη σίτιση προσφύγων και παράνομων μεταναστών;
  • Πόσα από αυτά έχουν, μέχρι στιγμής, καλυφθεί από την έκτακτη ευρωπαϊκή χρηματοδότηση προς τη χώρα μας
Ο ερωτών βουλευτής
Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης


ΑΠΑΝΤΗΣΗ







Γιατί αργούν οι αποφάσεις του ΣτΕ για τον νόμο Κατρούγκαλου;







Δεκατρείς (13) μήνες μετά την εκδίκαση των προσφυγών από το Συμβούλιο της Επικρατείας (4-10-2017) και επτά (7) μήνες μετά την παραίτηση τού πρώην Προέδρου κ.Νικολάου Σακελλαρίου (16-5-2018) που κατήγγειλε παρεμβάσεις στη λειτουργία του, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο της χώρας δεν έχει ακόμη εκδώσει τις αποφάσεις του για τη συνταγματικότητα ή μη του νόμου 4387/2016 (“νόμος Κατρούγκαλου”).
Η αγωνία των συνταξιούχων και όλου του λαού κορυφώνεται, πολύ περισσότερο όταν έχει γίνει ευρέως γνωστό ότι οι Διασκέψεις έχουν προ μηνών ολοκληρωθεί και οι αποφάσεις του έχουν ουσιαστικά ληφθεί.
Η κυβέρνηση, εν τω μεταξύ, βρίσκει την ευκαιρία να νομοθετεί επί θεμάτων (π.χ. εισφορές επιστημόνων, ελευθέρων επαγγελματιών, αγροτών) που έχουν απασχολήσει το ΣτΕ και όλοι αναμένουμε με ενδιαφέρον και αγωνία την κρίση Του.
Δεν υπάρχει προηγούμενο σε ευρωπαϊκή χώρα να έχουν καθυστερήσει για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα αποφάσεις επί νομοθετήματος τέτοιας σπουδαιότητας για όλο τον πληθυσμό μιας χώρας!!
Για την ΕΝΥΠΕΚΚ
Ο Πρόεδρος
Αλέξης Π. Μητρόπουλος

Ολομέλεια Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα δώρα: '"Κόβονται" οριστικά τα διεκδικούμενα δώρα Στρατιωτικού συνταξιούχου και όσους είχαν αρχική κύρια σύνταξη με επιδόματα άνω των 2.500 ευρώ!!








        Η  Ολομέλεια  του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την υπ΄αριθ. 1388/2018  απόφασή του που δημοσιεύθηκε 12η Νοεμβρίου 2018,  περικόπτει οριστικά διεκδικούμενα δώρα Στρατιωτικού συνταξιούχου και όσους είχαν αρχική κύρια σύνταξη με επιδόματα άνω των 2.500 ευρώ!!




      Απόφαση 1388/2018

 Για να δικάσει την από 01 Νοεμβρίου 2011 (Α.Β.Δ. …/2011 ΙΙΙ Τμ. και …/2014 Ολ. Ε.Σ.) έφεση - αγωγή: Του … … του …, στρατιωτικού συνταξιούχου, κατοίκου … (οδός … αριθ. … – Τ.Κ. …), ο οποίος παρέστη μετά του πληρεξουσίου δικηγόρου του … … (ΑΜ/ΔΣΑ …), ...



    4.1. Με την ένδικη έφεση ζητείται η ακύρωση της …/19.11.2010 πράξης της 46ης Διεύθυνσης του Γ.Λ.Κ., με την οποία ο εκκαλών πληροφορήθηκε ότι δεν δικαιούται το δώρο Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και το επίδομα αδείας  για το έτος 2010, διότι, αν και είχε υπερβεί το 60ό έτος της ηλικίας του, η μηνιαία σύνταξή του υπερβαίνει τα 2.500 ευρώ. 
Η πράξη αυτή αφορά στην πληρωμή σύνταξης συνταξιούχου του Δημοσίου, κατά την έννοια του προαναφερθέντος και εφαρμοστέου εν προκειμένω άρθρου 63 του π.δ. 774/1980, και, παρά το γεγονός ότι έχει πληροφοριακό χαρακτήρα, εντούτοις περιέχει ατομική ως προς τον εκκαλούντα ουσιαστική «συνταξιοδοτική εν ευρεία εννοία κρίση», καθόσον μέσω αυτής ενημερώνεται ότι δεν συντρέχουν στο πρόσωπό του οι εκ του νόμου προϋποθέσεις καταβολής του επιδόματος Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και του επιδόματος αδείας, με συνέπεια να εξατομικεύονται για τον εκκαλούντα οι σχετικές ρυθμίσεις του ν. 3847/2010 και να μεταβάλλεται δυσμενώς για το μέλλον η νομική και πραγματική του κατάσταση. 

    4.4. Αντιθέτως, η εξέταση του σωρευόμενης στην έφεση αγωγής, με την οποία ο εκκαλών ζητεί να υποχρεωθεί το Δημόσιο να του καταβάλει εντόκως, με βάση το ισχύον επιτόκιο υπερημερίας, το ανερχόμενο ετησίως ποσό των 5.538,32 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο επίδομα Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και στο επίδομα αδείας που έπρεπε να λάβει από 1.6.2010 και μέχρι την ημερομηνία εκδίκασης της ένδικης υπόθεσης,..... 


    7.3. Στην παράγραφο 5 του αυτού άρθρου 4 του Συντάγματος που ορίζει ότι «Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους», κατοχυρώνεται η αρχή της ισότητας των πολιτών στα δημόσια βάρη.... . Ως δημόσια δε βάρη νοούνται κάθε είδους υποχρεωτικές, χρηματικές ή υλικές οριστικές παροχές των πολιτών προς το Κράτος όπως φόροι, τέλη, δασμοί, κοινωνικοί πόροι, εισφορές,....  Ενόψει των αρχών αυτών, ο νομοθέτης έχει, κατ’ αρχήν, την ευχέρεια να καθορίζει τις μορφές των δημοσίων βαρών, ήτοι των οικονομικών επιβαρύνσεων για τη δημιουργία δημοσίων εσόδων προς κάλυψη των δαπανών του Κράτους, που δύνανται να επιβληθούν στους βαρυνόμενους πολίτες με ποικίλες μορφές, περιορίζεται, όμως, από τις ανωτέρω αρχές, με τις οποίες επιδιώκεται από τον συνταγματικό νομοθέτη η πραγμάτωση της αρχής του κοινωνικού κράτους δικαίου, όπως κατοχυρώνεται στην προεκτεθείσα παράγραφο 1 του άρθρου 25 του Συντάγματος. Επίσης, από την ανωτέρω διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 4 του Συντάγματος δεν αποκλείεται τα δημόσια βάρη να επιβάλλονται σε ορισμένο μόνο κύκλο προσώπων (κοινωνικοοικονομικές ομάδες) ή πραγμάτων, εφ’ όσον....

8.1. Επίσης...Η δυνατότητα, όμως, αυτή δεν είναι απεριόριστη, αλλά έχει ως όριο τις προεκτεθείσες συνταγματικές αρχές του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της αναλογικότητας, της ασφάλειας δικαίου και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, της ισότητας των πολιτών ενώπιον του νόμου και της ισότητας στην κατανομή των δημοσίων βαρών, οι οποίες επιτάσσουν το βάρος της δημοσιονομικής προσαρμογής να κατανέμεται μεταξύ όλων των κοινωνικοοικονομικών ομάδων, αναλόγως των δυνάμεων αυτών.

     8.3. Επίσης, ενόψει του ιδιαίτερου υπηρεσιακού και συνταξιοδοτικού καθεστώτος που το Σύνταγμα επιφυλάσσει στους δημοσίους λειτουργούς, υπαλλήλους και στρατιωτικούς...
Στο πλαίσιο αυτό εναπόκειται, κατ’ αρχήν, στην ευχέρεια του νομοθέτη, ενόψει και των εκάστοτε δημοσιονομικών συνθηκών να μεταβάλλει για το μέλλον το συνταξιοδοτικό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων, λειτουργών και στρατιωτικών, ως προς το ύψος, μεταξύ άλλων, του ποσού της λαμβανόμενης σύνταξης και των παρακολουθημάτων αυτής,...

      8.4....ο νομοθέτης δύναται, κατ’ αρχήν, να λάβει μέτρα συνιστάμενα μεταξύ άλλων σε μείωση ή περικοπή των συνταξιοδοτικών παροχών που καταβάλλονται στους συνταξιούχους στρατιωτικούς, υπαλλήλους η δημοσίους λειτουργούς. Στις εξαιρετικές, όμως, αυτές περιπτώσεις, η δυνατότητα του νομοθέτη να μειώνει ή περικόπτει τις συνταξιοδοτικές παροχές δεν είναι απεριόριστη, αλλά..

9.1...... Ειδικότερα, στο εν λόγω Μνημόνιο αναφέρεται ότι «η απάλειψη της 13ης και της 14ης σύνταξης αντισταθμίζεται για όσους λαμβάνουν λιγότερο από 2500 ευρώ μηνιαίως με την υιοθέτηση ενός νέου ενιαίου επιδόματος 800 ευρώ ετησίως. Η μείωση βαραίνει περισσότερο όσους λαμβάνουν υψηλότερες συντάξεις»

   14. Κατ’ ακολουθία όλων των ανωτέρω, η Ολομέλεια κρίνει ότι η ένδικη αγωγή είναι απορριπτέα ως νόμω αβάσιμη, καθόσον οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου μόνου του ν. 3847/2010, κατ’ εφαρμογή των οποίων σταμάτησε, από 1.6.2010 και εφεξής, να καταβάλλονται στον ενάγοντα, στρατιωτικό συνταξιούχο, τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και το επίδομα αδείας, δεν αντίκεινται στα άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 5, 17, 22, 25 παρ. 1 και 3, 28 παρ. 1 και 2 και 36 παρ. 2 του Συντάγματος, ούτε στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης του Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και στην αρχή της αναλογικότητας ούτε δε στα άρθρα 15 παρ. 1, 17 και 31 παρ. 1 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 




                                         Διά ταύτα 

    Απαραδέκτως εισάγεται, με τη διαδικασία του άρθρου 108Α παρ. 1 του π.δ.1225/1981 ενώπιον της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η έφεση η οποία, στρεφόμενη κατά της …/19.11.2010 πράξης της 46ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, κρίνεται ως ένσταση. 

     Παραπέμπει την ένσταση αυτή ενώπιον του αρμοδίου Α΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Επιλύει το νομικό ζήτημα όσον αφορά την αγωγή που σωρεύεται με την ανωτέρω ένσταση κατά της …/19.11.2010 πράξης της 46ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. 

     Αποφαίνεται ότι οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου μόνου του ν. 3847/2010 , κατ’ εφαρμογή των οποίων σταμάτησε, από 1.6.2010 και εφεξής, να καταβάλλονται στον ενάγοντα, στρατιωτικό συνταξιούχο, τα επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και το επίδομα αδείας, δεν αντίκεινται στα άρθρα 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 5, 17, 22, 25 παρ. 1 και 3, 28 παρ. 1 και 2 και 36 παρ. 2 του Συντάγματος, ούτε στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης του Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και στην αρχή της αναλογικότητας ούτε δε στα άρθρα 15 παρ. 1, 17 και 31 παρ. 1 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο ανωτέρω σκεπτικό. 

Απορρίπτει την ένδικη αγωγή και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση. 

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 2 Δεκεμβρίου 2015.

 Απόφαση 1388/2018 65 Δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του, στις 19 Σεπτεμβρίου 2018.  

Συντάξεις: Αυτά είναι τα αναδρομικά ανάλογα με την κύρια και την επικουρική




Τα ποσά των αναδρομικών ανάλογα στις συντάξεις διαμορφώνονται από 2.000 ως 28.000 ευρώ ανάλογα με το ποσό κύριας και επικουρικής.


Η διεκδίκηση στα αναδρομικά άνοιξε με δικαστικές αποφάσεις για τις περικοπές στις συντάξεις, ωστόσο όλα δείχνουν ότι η απόδοσή τους είναι πολιτική απόφαση καθώς το συνολικό ποσό που θα πρέπει να δώσει το κράτος είναι δυσβάσταχτο.
Τα ποσά ανάλογα με τη σύνταξη
Σημερινή κύρια σύνταξη προ φόρουΕπικουρική σύνταξη προ φόρουΣύνολο αναδρομικών από Ιούνιο 2015 ως Δεκέμβριο 2018
495552.118
540682.366
585882.664
6301082.961
7101363.437
7861544.214
8261696.293
1.0541436.867
1.13915410.820
1.18816311.531
1.23817312.207
1.36017718.583
1.36920618.822
1.49719120.847






πηγή:https://www.newsit.gr/ellada/syntakseis-ayta-einai-ta-anadromika-analoga-me-tin-kyria-kai-tin-epikouriki/2658088/?utm_source=most_popular&utm_medium=sidebar&utm_campaign=sidebar_most_popular