Πέμπτη 2 Αυγούστου 2018

Mαχαιριά στη Θράκη από Γαβρόγλου για μια χούφτα ψήφους




Με τροπολογία-έγκλημα «τρώει» τους δύο μουφτήδες. Την ψήφισαν ΠΑΣΟΚ και ΑΝ.ΕΛ. Αίσθηση από το «παρών» της Ν.Δ.
Μαχαιριά στη Θράκη για μία χούφτα ψήφους. Η κυβέρνηση κάνει «ρουσφέτι» στον Ταγίπ Ερντογάν «ξηλώνοντας» με συνοπτικές διαδικασίες τους δύο μουφτήδες, που δεν ήταν αρεστοί στον Ερντογάν, στη Θράκη και την Κομοτηνή, μέσω τροπολογίας της τελευταίας στιγμής που ψηφίστηκε από τη Βουλή.

Το τουρκικό προξενείο, αλλά και οι πράκτορες που δρουν για λογαριασμό της Αγκυρας επιδιώκοντας την αυτονόμηση της Θράκης τρίβουν τα χέρια τους με αυτήν τη νομοθετική ρύθμιση, που δεν αποτελεί παρά ακόμη μία υποχώρηση της ελληνικής πλευράς στις απαιτήσεις του «σουλτάνου». Ως γνωστόν, ο μουφτής Κομοτηνής Μέτσο Τζεμαλή και ο μουφτής Ξάνθης Μεχμέτ Εμίν Σινίκογλου που καρατομούνται με πρωτοβουλία Γαβρόγλου δεν είναι αρεστοί στην Τουρκία, καθώς έχουν αντιταχθεί σθεναρά στις παρεμβάσεις της Άγκυρας. Η συνταξιοδότηση των συγκεκριμένων, νόμιμων και διορισμένων από το ελληνικό κράτος μουφτήδων, οι οποίοι μάλιστα χαίρουν εκτίμησης εντός και εκτός της μουσουλμανικής μειονότητας, συνδέεται προφανώς με την εκπεφρασμένη επιθυμία της γείτονος να σταματήσει το καθεστώς διορισμού τους από την ελληνική κυβέρνηση και αυτοί να εκλέγονται.

Η κυβέρνηση έρχεται δηλαδή σήμερα να διευκολύνει την Άγκυρα να ελέγξει την πνευματική ηγεσία της μειονότητας, με απώτερο σκοπό τον έλεγχο και επί των περιουσιακών στοιχείων των Βακουφίων στη Θράκη. Συνηγορεί, κατ' επέκταση, στο μύχιο σχέδιο Ερντογάν να βαφτίσει τη μουσουλμανική κοινότητα «τουρκική μειονότητα» και να αυτονομηθεί η δυτική Θράκη. Και αυτό το κάνει με μια τροπολογία που κατατέθηκε κυριολεκτικά στο παρά πέντε του κλεισίματος της Βουλής.

Όπως αναφέρει ειδικά η τροπολογία Γαβρόγλου, προβλέπεται η υποχρεωτική συνταξιοδότηση των μουφτήδων στα 67 έτη, σε χρονικό διάστημα δύο μηνών από την ψήφιση του νόμου, με δικαιολογία τις δικαστικές δικαιοδοσίες που ασκούν βάσει της σαρίας. Αποτέλεσμα, οι Μέτσο Τζεμαλή και Μεχμέτ Σινίκογλου, 81 και 78 ετών, αντίστοιχα, να απομακρύνονται κακήν κακώς. Την ίδια ώρα, ένα από τα πολλά και κρίσιμα ερωτήματα που ευλόγως δημιουργούνται με την τροπολογία είναι με ποιον τρόπο θα γίνει η διαδοχή των μουφτήδων, αν δηλαδή θα γίνει απευθείας από τον Γαβρόγλου ή αν η κυβέρνηση αποδεχθεί τελικά το πάγιο αίτημα της γείτονος για εκλογή των μουφτήδων από τη βάση. Αργά το βράδυ, η τροπολογία υπερψηφίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ, τους ΑΝ.ΕΛ. και τη ΔΗ.ΣΥ., ενώ αίσθηση προκάλεσε το «παρών» της Ν.Δ. Το ίδιο ψήφισαν Ποτάμι και ΚΚΕ, την ίδια ώρα που Χρυσή Αυγή και Ενωση Κεντρώων καταψήφισαν.
Δήλωση Στυλιανίδη
«Αν η απόφαση να παραιτηθούν οι νόμιμοι μουφτήδες της Θράκης είναι μονομερής από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας και όχι αμοιβαία, γεννά ερωτήματα και προβληματισμό» τονίζει ο πρώην υπουργός Ευριπίδης Στυλιανίδης και εκφράζει φόβους «μήπως μια τέτοια απόφαση ανοίγει ξανά τον ασκό του Αιόλου σε μια δύσκολη συγκυρία για την Ελλάδα και βάζει μετά τη Μακεδονία και τη Θράκη στο στόχαστρο;».

πηγή:https://www.dimokratianews.gr/content/88940/mahairia-sti-thraki-apo-gavrogloy-gia-mia-hoyfta-psifoys

Βόμβα από το ΣτΕ: Ανοίγει τον δρόμο για μείωση του ΕΝΦΙΑ




Τον δρόμο σε χιλιάδες φορολογουμένους να επιτύχουν τη μείωση των φορολογητέων αξιών των ακινήτων τους επί των οποίων υπολογίζεται ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), ώστε να μην πληρώνουν υπέρογκα ποσά κάθε χρόνο...
...ανοίγει το Β΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ' αριθμόν 1357/2018 απόφαση που εξέδωσε.

Σύμφωνα με την απόφαση, κάθε φορολογούμενος μπορεί να αμφισβητήσει τις τιμές ζώνης ανά τετραγωνικό μέτρο με βάση τις οποίες υπολογίστηκε ο ΕΝΦΙΑ για την ακίνητη περιουσία του, προσφεύγοντας αρχικά στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ και στη συνέχεια -αν η προσφυγή απορριφθεί- στο αρμόδιο δικαστήριο.

Όμως, για να έχει πιθανότητα να μην απορριφθεί η ενδικοφανής προσφυγή του στη ΔΕΔ ή η ένδικη προσφυγή στο αρμόδιο δικαστήριο, θα πρέπει να ζητήσει τον καθορισμό συγκεκριμένων τιμών, προβάλλοντας τεκμηριωμένα τις εκτιμήσεις του.

Στην απόφαση του ΣτΕ προβλέπεται ότι δεν αρκεί η υποβολή αιτήματος για ακύρωση μιας ισχύουσας τιμής ζώνης, αλλά απαιτείται και η προβολή συγκεκριμένου ισχυρισμού από τον φορολογούμενο για το ύψος στο οποίο πρέπει να επανακαθοριστεί η τιμή αυτή.

Η απόφαση βασίζεται στη διάταξη της παραγράφου 6 του άρθρου 41 του ν. 1249/1982, σύμφωνα με την οποία ο φορολογούμενος δύναται να αμφισβητήσει την εφαρμογή του αντικειμενικού τρόπου προσδιορισμού της αξίας του ακινήτου του, ζητώντας από το δικαστήριο τον προσδιορισμό της αξίας, εφόσον θεωρεί ότι η αντικειμενική αξία του ακινήτου είναι ουσιωδώς μεγαλύτερη από την πραγματική αγοραία αξία του.
πηγή:https://www.dimokratianews.gr/content/88937/vomva-apo-ste-anoigei-ton-dromo-gia-meiosi-toy-enfia

Διεξαγωγή Θερινής Εκπαίδευσης της ΣΣΕ



Το διάστημα από 24 Ιουνίου έως 21 Ιουλίου 2018, η Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (ΣΣΕ), πραγματοποίησε θερινή εκπαίδευση στο Πεδίο Ασκήσεων «ΚΑΝΑΠΙΤΣΑ» Λιτοχώρου, με σκοπό τη διαβίωση σε συνθήκες υπαίθρου, τη ψυχική και σωματική ενδυνάμωση και τη βελτίωση των ικανοτήτων των Ευελπίδων ως ηγήτορες μικρών κλιμακίων. Στο πλαίσιο της διακλαδικότητας, στην εκπαίδευση συμμετείχαν για μία εβδομάδα και σπουδαστές της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων και Σχολής Ικάρων.
Η εκπαίδευση περιέλαβε αντικείμενα ατομικής τακτικής, τεχνικές μαχητή και τη διεξαγωγή ΤΑΜΣ Ομάδος, ημέρα και νύχτα, ενώ οι Ευέλπιδες, εκπαιδεύτηκαν και στον αγώνα σε Κατοικημένους Τόπους, στις εγκαταστάσεις του Εθνικού Πρότυπου Κέντρου Επιχειρήσεων Αστικού Περιβάλλοντος (ΕΠΚΕΑΠ) στην Αργυρούπολη Κιλκίς.
Επιπλέον, για πρώτη φορά διεξήχθη διαγωνισμός στρατιωτικής αριστείας, με εξεταζόμενα αγωνίσματα τις βολές πιστολίου και τυφεκίου, τη μεταφορά και διακομιδή τραυματία, την κωπηλασία, τη διέλευση στίβου εμποδίων και το στίβο τοπογραφίας. Τέλος, στις 12 Ιουλίου 2018, πραγματοποιήθηκε αγώνας δρόμου 8 χιλιομέτρων, με την επωνυμία «190 χρόνια ΣΣΕ», στον οποίο συμμετείχαν σπουδαστές της ΣΣΕ και της Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής (ΣΑΝ), καθώς και στελέχη της ΣΣΕ και άλλων Σχηματισμών.
#ΕλληνικόςΣτρατός, #Αποτρέπουμε, #HellenicArmy, #WeDeter
















Οι "πατρίκιοι και πληβείοι" Μερισματούχοι των Μετοχικών Ταμείων Στρατού





























Συνάδελφοι μέλη της ΕΑΑΣ, μερισματούχοι του ΜΤΣ. 
Σκοπός του παρόντος είναι να ενημερωθείτε γενικά περί του ΜΤΣ και ειδικότερα για τη σύνταξη και προώθηση από το ταμείο, σχεδίου νόμου για τη κατανομή των ανταποδοτικών πόρων από το ΥΠΕΘΑ στα Μετοχικά Ταμεία των κλάδων, ανάλογα με τον αριθμό των ασφαλισμένων. 

To MTΣ ιδρύθηκε το 1852 με κύρια αποστολή την απονομή μερίσματος στους αποστράτους Αξιωματικούς και μετά το θάνατο τους στους νόμιμους δικαιούχους αυτών, κληρονόμους. 

Eίναι γεγονός ότι το ΜΤΣ δεν έχει υπαχθεί στο ν.2084/1992 καθόσον αποτελεί μερισματικό ταμείο. Έχει γίνει όμως δεκτό ότι εφαρμόζονται αναλογικά οι διαδικασίες – υποχρεώσεις που ισχύουν για τα επικουρικά ταμεία με τελεσίδικες αποφάσεις του Σ.τ.Ε.(3464/05 και 2161/06) και λειτουργεί με βάση το διανεμητικό σύστημα σύμφωνα με το οποίο διανέμονται κάθε έτος στους δικαιούχους τα καθαρά έσοδα του προηγούμενου έτους.(άρθρο 3 του ν.559/1937, ΦΕΚ 107) 

Ο αναγκαστικός νόμος 2141/39 όριζε ότι η κράτηση επί των πάσης φύσεως δαπανών, προμηθειών κ.λ.π., διατίθεται ως κοινός πόρος των Μετοχικών Ταμείων κατανεμημένος από τον Υπουργό Οικονομικών με βάση τη δύναμη κάθε ταμείου. 

Το έτος 1945 πρώτα το Ναυτικό και ακολούθησε το έτος 1959 η Αεροπορία, διαχώρισαν τους πόρους αυτούς με αποτέλεσμα ο Στρατός, δηλαδή το ΜΤΣ, να έχει αναλογικά πολύ λιγότερους πόρους σε σχέση με τα άλλα δύο Μετοχικά Ταμεία

Με δεδομένο ότι οι ανταποδοτικοί πόροι στη πραγματικότητα αποτελούν τη συμμετοχή του εργοδότη (Δημόσιο) στην ασφαλιστική κάλυψη των εργαζομένων σε αυτό, θα πρέπει η συμμετοχή σε αυτή να είναι δίκαιη και ίση γιατί σε διαφορετική περίπτωση, όπως συμβαίνει σήμερα, θα είναι άνισες οι παροχές προς τους ασφαλισμένους διαχωρίζοντας αυτούς σε προνομιούχους και σε μη προνομιούχους ή σε ¨πατρικίους και πληβείους¨ 

Την τελευταία οκταετία το ΜΤΣ αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας που είχαν ως αποτέλεσμα τις αλλεπάλληλες μειώσεις της τιμής μεριδίου, οι οποίες σωρευτικά ανέρχονται σε ποσοστό 51%. 

Οι παράγοντες που οδήγησαν στη παραπάνω μείωση οφείλονται κυρίως στην προβληματική σχέση μετόχων- μερισματούχων, στην αυξητική τάση μερίσματος λόγω μεγάλου αριθμού αποστρατειών και μισθολογικών προαγωγών και στο γεγονός ότι τα έσοδα από τους νομοθετημένους πόρους του ταμείου παρουσιάζουν υστέρηση, η οποία οφείλεται τόσο στη καθυστέρηση ή στην αναστολή εξοπλιστικών προγραμμάτων, επί της δαπάνης των οποίων διενεργείται κράτηση 4% υπέρ του ΜΤΣ καθώς και στη χαμηλή συμμετοχή της ΕΛ.ΑΣ. στους πόρους αυτούς. 

Αν λοιπόν δεχθούμε την άποψη, ότι ο θεσμοθετημένος ανταποδοτικός πόρος ανήκει στον Ελληνικό λαό, από όπου και αν προέρχεται και συμβάλλει στην ομοιόμορφη καταβολή μερίσματος, τότε ο ανταποδοτικός πόρος των Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να καλύπτει σε ίσο ποσοστό το καταβαλλόμενο μέρισμα από τα ΜΤΣ – ΜΤΝ – ΜΤΑ και να αποδίδεται σε αυτά αναλογικά με την αριθμητική δύναμη των μερισματούχων τους με διαχείριση από το ΥΠΕΘΑ / ΓΔΟΣΥ. Αν πάλι δεχθούμε την άποψη ότι ο ανταποδοτικός πόρος αποτελεί αποκλειστικό έσοδο του κλάδου από τον οποίο προέρχονται και το γεγονός αυτό ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ, τότε αντίστοιχα και ο υπόψη πόρος που προέρχονται από το Στρατό Ξηράς ανήκει στους ασφαλισμένους του ΜΤΣ που προέρχονται από το Στρατό. Στη περίπτωση θα πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός του καταβαλλόμενου μερίσματος μεταξύ των μερισματούχων του Στρατού και αυτών της ΕΛ.ΑΣ., ανάλογα με τα έσοδα που προέρχονται από το Στρατό ή την ΕΛ.ΑΣ. 

Η συλλογή οικονομικών στοιχείων από τα τρία Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας εμφανίζει τα εξής: 

  α . Το ΜΤΣ έχει 65.327 μερισματούχους και ο κοινωνικός πόρος για τα έτη 2011 έως και 2016 ανήλθε συνολικά σε 27.881.117,25 ευρώ που αντιστοιχούν κατά προσέγγιση σε 426,79 ευρώ ανά μερισματούχο. 
  β . Το ΜΤΝ έχει 15.032 μερισματούχους και για το ίδιο χρονικό διάστημα εισέπραξε κοινωνικό πόρο ύψους 28.817.887,63 ευρώ που αντιστοιχούν κατά προσέγγιση σε 1.917,10 ευρώ ανά μερισματούχο. 
  γ . Το ΜΤΑ έχει 13.739 μερισματούχους και για το αντίστοιχοι χρονικό διάστημα εισέπραξε 48.047.888,83 ευρώ που αντιστοιχούν κατά προσέγγιση σε 3.497,27 ευρώ ανά μερισματούχο. 



Στη περίπτωση που η κατανομή των υπόψη πόρων γίνει στα Μ.Τ. των κλάδων ανάλογα με τη συνολική τους δύναμη, τότε από το συνολικό εισπραττόμενο πόρο ύψους 104.746.893,71 ευρώ για τη περίοδο 2011- 2016 θα αντιστοιχούσε στους 94.098 μερισματούχους των τριών ταμείων ποσό κατά προσέγγιση σε 1.142,02 ευρώ ανά μερισματούχο

Έτσι λοιπόν με τον τρόπο αυτό εξορθολογίζεται η ανταποδοτική παροχή προς τις Ένοπλες Δυνάμεις ως σύνολο, όπως ήταν και ο αρχικός σκοπός που καθιερώθηκε και απολύτως σωστός και δίκαιος κατά την άποψη μου. 

Από το έτος 2011 και μετά, λόγω της μείωσης του προϋπολογισμού, ο ανταποδοτικός πόρος που προέρχεται από δαπάνες έχει περιοριστεί σημαντικά. Ενόψει όμως της επικείμενης έναρξης εκτέλεσης εξοπλιστικών προγραμμάτων του ΥΕΘΑ, της οποίας το κύριο μέρος αφορά εξοπλισμούς του Ναυτικού και της Αεροπορίας, η δυσανάλογη κατανομή των πόρων είναι βέβαιο ότι θα διευρυνθεί ακόμη περισσότερο σε βάρος του Στρατού Ξηράς. 

Το παραπάνω γεγονός, πάντα κατά την άποψη μου, ούτε ηθικό ούτε και δίκαιο είναι καθόσον και οι τρεις κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων την αυτή αποστολή εκτελούν και κανείς χωρίς τον άλλον δεν μπορεί να εκτελέσει αυτή μεμονωμένα. Επομένως κανείς δε δικαιούται με βάση τα όσα παραπάνω ανάφερα να οικειοποιείται τους υπόψη ανταποδοτικούς πόρους καθιστώντας τους μερισματούχος του Ναυτικού και Αεροπορίας σε ¨πατρικίους¨ και τους μερισματούχους του ΜΤΣ σε ¨πληβείους¨ 

  Η Ε.Α.Α.Σ. είχε και έχει ως προτεραιότητα της την αποκατάσταση της διαχρονικής και με οικονομικό κόστος σε βάρος των μελών της αδικία, θα αγωνισθεί δε με κάθε τρόπο να αποκατασταθεί το δίκαιο και ηθικό, μη επιτρέποντας περαιτέρω παράταση της υφιστάμενης κατάστασης. 

Πρόσφατα για το υπόψη θέμα, το Δ.Σ./ΜΤΣ, στο οποίο συμμετέχω ως μέλος, ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΟΜΟΦΩΝΑ και υπέβαλε Σχέδιο Νόμου για τη Κατανομή των Ανταποδοτικών Πόρων Από το ΥΠΕΘΑ στα Μ.Τ. των Κλάδων Ανάλογα με τον Αριθμό των Ασφαλισμένων τους. 

Αναμένουμε, παρακολουθούμε και έχοντες το δίκαιο με το μέρος μας, ευελπιστούμε στην αυτονόητη δικαίωση μας. 
Το λόγο έχει τώρα ο αρμόδιος Υπουργός για τη προώθηση και ψήφιση του υπόψη σχεδίου νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων. Καλό καλοκαίρι σε όλες και όλους. 

Ο αγώνας συνεχίζεται… 

Αντγος ε.α. Βασίλειος Ροζής 
Πρόεδρος ΕΑΑΣ

Δευτέρα 30 Ιουλίου 2018

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΑΡΤΑΣ



ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΑΡΤΑΣ
ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΟ
ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ 16 ΑΥΓ 2018




ΡΑΝΤΕΒΟΥ την 16 ΑΥΓ στις γιορτές μνήμης στο μαρτυρικό ΚΟΜΜΕΝΟ  



Κυριακή 29 Ιουλίου 2018

Συνδρομή Ενόπλων Δυνάμεων στις Πληγείσες Περιοχές Αν. Αττικής, για την αντιπλημμυρική προστασία των Δήμων Ραφήνας και Μαραθώνα.




Στο πλαίσιο συνδρομής των Ενόπλων Δυνάμεων στις πληγείσες περιοχές Αν. Αττικής από τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές, με εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, κ. Πάνου Καμμένου, την Παρασκευή 27 Ιουλίου 2018 η Μονάδα Μελετών και Κατασκευών (ΜΟΜΚΑ) ΓΕΕΘΑ ανέλαβε με κλιμάκιο μηχανημάτων εργασίες για την αντιπλημμυρική προστασία των Δήμων Ραφήνας και Μαραθώνα. Οι εργασίες εκτελούνται κατόπιν αιτήματος των εν λόγω Δήμων και τη σύμφωνη γνώμη της Περιφέρειας Αττικής.
Τα έργα πραγματοποιούνται στο μεγάλο ρέμα Ραφήνας και στο ρέμα που συνιστά όριο μεταξύ των δύο Δήμων, και περιλαμβάνουν τη διευθέτηση, τον καθαρισμό και την κοπή δένδρων και θάμνων, με σκοπό την απρόσκοπτη διοχέτευση των ομβρίων υδάτων προς τη θάλασσα.














Οι Ένοπλες Δυνάμεις ξελασπώνουν το κράτος




Η τραγωδία στο Μάτι και η ενεργοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι έκτακτες συνθήκες που προέκυψαν από τον πύρινο όλεθρο, αποτελούν ακόμα ένα επεισόδιο το οποίο υποδηλώνει τις συνθήκες οιονεί κατάρρευσης του υπόλοιπου κρατικού μηχανισμού. Ο Στρατός Ξηράς, το Πολεμικό Ναυτικό, η Πολεμική Αεροπορία έχουν μετατραπεί στο υποκατάστατο ενός κράτους το οποίο αδυνατεί να αντεπεξέλθει στα βασικά καθήκοντά του: την παροχή πολιτικής προστασίας, τα δημόσια έργα, τις εργασίες αποκατάστασης υποδομών, το προσφυγικό ακόμη και τη μεταφορά ιατρικών αποβλήτων. Φυσικά, μέρος αυτών των δραστηριοτήτων είναι απολύτως φυσιολογικό να βρίσκεται από την αιγίδα των Ε.Δ. και να διεκπεραιώνεται από τους κλάδους τους. Μέρος αυτών είναι, προφανώς, η ευθύνη για τα εναέρια πυροσβεστικά μέσα. Ωστόσο, πλέον, φαίνεται ότι ο σταθερός και λειτουργικός μηχανισμός που διαθέτει το στράτευμα σε όλη την έκταση της χώρας αποτελεί την εύκολη λύση όχι μόνο για την κεντρική κυβέρνηση αλλά και τους δήμους.
Τελευταίο παράδειγμα είναι η δρομολόγηση αρματαγωγών για τη μεταφορά νοσοκομειακών αποβλήτων από τα Δωδεκάνησα έπειτα από πολύμηνες διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας, το υπουργείο Υγείας και την Περιφέρεια Δωδεκανήσων, παρά τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν από τα στρατιωτικά στελέχη για την καταλληλότητα των αρματαγωγών να μεταφέρουν απόβλητα υψηλής τοξικότητας. Πρακτικά, η συγκεκριμένη επιλογή έγινε προκειμένου να αποφευχθεί η μίσθωση πλοίων και οχημάτων που είναι ενδεδειγμένα για τέτοιου τύπου μεταφορές. Η συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι η μοναδική.
Πριν από λίγες ημέρες, έφθασαν ξανά στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας αιτήματα από τους Δήμους Μάνδρας και Ειδυλλίας για τη διάνοιξη οδών στην περιοχή που τους τελευταίους μήνες έχει καταστραφεί δύο φορές από πλημμύρες. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, το υπουργείο Υποδομών και η Περιφέρεια Αττικής απουσιάζουν, με αποτέλεσμα οι τοπικοί άρχοντες να στρέφονται στον Στρατό. Αρχικά η ΜΟΜΚΑ (Μονάδα Μελετών και Κατασκευών, άλλοτε ΜΟΜΑ), στην οποία πρακτικά απευθύνονται όλα αυτά τα αιτήματα, ανασυγκροτήθηκε προκειμένου να αντιμετωπιστούν ελλείψεις που υπάρχουν σε απομακρυσμένες περιοχές. Η διάνοιξη και ασφαλτόστρωση οδών σε νησιά ή παραμεθόριες, ορεινές περιοχές θεωρούνται από τα στελέχη ως φυσιολογικές, καθώς, συχνά αυτού του τύπου τα έργα είναι πολύ μικρά και υπήρχε πραγματική αδυναμία των μικρών δήμων να τα καταφέρουν. Η ενεργοποίηση, όμως, της ΜΟΜΚΑ για εργασίες λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας μαρτυρά ουσιαστικές αδυναμίες του κράτους.
Παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα αιτήματα αποκρούονται, οι πιέσεις είναι διαρκείς και δεν προέρχονται αποκλειστικά και μόνον από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. 
Πιέσεις από παντού
Ουκ ολίγα κυβερνητικά στελέχη, αδυνατώντας να αξιοποιήσουν τους διαλυμένους μηχανισμούς των υπουργείων τους, ασκούν πίεση στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας προκειμένου να καλύψουν τις ελλείψεις τους. Παράδειγμα είναι τα κινητά ιατρεία. Παλιότερα, ήταν ένας τρόπος για να αντιμετωπιστούν έκτακτα περιστατικά σε νησιά και δύσβατες περιοχές. Πλέον οι στρατιωτικοί ιατροί καλύπτουν ολοένα και περισσότερες ανάγκες, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και βασικές. Επίσης, οι Ε.Δ. πραγματοποιούν το σύνολο των αεροδιακομιδών ανά την Ελλάδα, ενώ δίχως τη συνδρομή τους είναι πολύ δύσκολη η διεκπεραίωση επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης, ακόμα και από το πολύ έμπειρο προσωπικό του Λιμενικού.
Μία από τις μεγαλύτερες επιβαρύνσεις παραμένει ο κεντρικός συντονιστικός ρόλος που έχουν αναλάβει στο προσφυγικό. Οι Ε.Δ. διαχειρίζονται 31 δομές φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών. Σε αυτές, με βάση τα τελευταία στοιχεία (26 Ιουλίου), φιλοξενούνται 29.045 άτομα, σχεδόν 4.000 περισσότεροι από την πραγματική δυναμικότητά τους, κυρίως στη Λέσβο, στη Σάμο, στη Χίο, στην Κω και στα Διαβατά. Σε αυτές τις δομές, εκτός από την παροχή συσσιτίων, η υγειονομική περίθαλψη των προσφύγων και μεταναστών έχει αναληφθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου από τους γιατρούς και τους νοσηλευτές των Ενόπλων Δυνάμεων.
Το τελευταίο παράδειγμα αποτελεί απλώς επιβεβαίωση μιας τάσης την οποία οι έμπειροι αξιωματικοί γνωρίζουν καλά. Οι Ε.Δ. καλούνται να συνδράμουν σε έκτακτες συνθήκες και, σε γενικές γραμμές, αυτό είναι κατανοητό, αν όχι φυσικό, από τους περισσότερους. Το πρόβλημα είναι ότι στη συνέχεια η κατάσταση αυτή μονιμοποιείται, με τα επιτελικά γραφεία των αρχηγών ΓΕΕΘΑ, ΓΕΣ, ΓΕΝ και ΓΕΑ να μετατρέπονται, εν πολλοίς, σε γραφεία διαχείρισης κρίσεων που έχουν μικρή σχέση με το βασικό καθήκον τους.
Αμερικανική βοήθεια από αέρος στις δύο φωτιές
 Καναντέρ και φρεγάτα επιτηρούν στο Μάτι, την επομένη της καταστροφής.
Ουκ ολίγα έμπειρα στελέχη στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας αντιλαμβάνονται τη διαχείριση των αποτελεσμάτων τόσων διαφορετικών και πολλαπλών κρίσεων ως εμπειρία που παραπέμπει στην αντιμετώπιση φαινομένων υβριδικού πολέμου. 
Ωστόσο, από τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις απουσιάζουν τα προηγμένα τεχνολογικά μέσα. Τα διαθέτουν, όμως, συμμαχικές χώρες, όπως οι ΗΠΑ. Ο πύρινος όλεθρος στο Μάτι και οι καταστροφικές πυρκαγιές στην Κινέτα έγιναν αφορμή και για μια πρώτη συνεργασία με τις αμερικανικές Ενοπλες Δυνάμεις. 
Πρακτικά οι Αμερικανοί παρείχαν στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας, έπειτα από άμεση συνεννόηση ανάμεσα στον πρέσβη των ΗΠΑ Τζέφρεϊ Πάιατ και στον υπουργό Εθνικής Αμύνης Πάνο Καμμένο, την από αέρος δυνατότητα αποτύπωσης της επιχειρησιακής κατάστασης στην Κινέτα και στο Μάτι.
Το drone και το P-8
Επί τούτω, ένα drone τύπου MQ-9 Reaper απογειώθηκε από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα, όπου η αμερικανική αεροπορία διαθέτει βάση συντήρησης και υποστήριξης των συγκεκριμένων μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Το αμερικανικό drone κατέγραψε την κατάσταση στο έδαφος, όπως άλλωστε και ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας (του αμερικανικού Ναυτικού) τύπου P-8 Poseidon, το οποίο είχε απογειωθεί από την Ιταλία. 
Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, μια πρώτη πρόβα για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να εξελιχθεί η ολοένα και στενότερη συνεργασία ανάμεσα στις Ενοπλες Δυνάμεις ΗΠΑ και Ελλάδας.
Εν ολίγοις, οι Αμερικανοί εκφράζουν έτσι την πρόθεσή τους να συνδράμουν την Ελλάδα όχι μόνο σε επίπεδο επιχειρησιακής εκπαίδευσης, αλλά και στην ενίσχυση της πολιτικής προστασίας, εφόσον, βεβαίως, κάτι τέτοιο ζητηθεί από την Αθήνα. Τέτοιο αίτημα, προφανώς και υπήρξε από την πλευρά του υπουργείου Εθνικής Αμυνας στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Αντιθέτως, από την Αθήνα δεν ζητήθηκε η βοήθεια του πληρώματος της ναυαρχίδας του έκτου στόλου «USS Mount Whitney», η οποία ήταν ελλιμενισμένη στον Πειραιά για το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας που πέρασε, προτού συνεχίσει τις δραστηριότητές της ανάμεσα στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.

πηγή:http://www.kathimerini.gr/977363/gallery/epikairothta/ellada/oi-enoples-dynameis-3elaspwnoyn-to-kratos