Τρίτη 24 Ιουλίου 2018

Γερμανός υπουργός για την Ευρώπη : "Χωρίς λύση στη διαφωνία του ονόματος "Μακεδονία", δεν υπάρχει προοπτική για τα Σκόπια , για την ΕΕ και το ΝΑΤΟ"








Σκόπια.

Η ‘Μακεδονία’ δεν έχει ευρωπαϊκή προοπτική χωρίς την υλοποίηση της συμφωνίας του ονόματος, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός για την Ευρώπη, Μίκαελ Ροτ.

Σύμφωνα με αυτόν η χώρα δεν ήταν ποτέ πιο κοντά στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο ΝΑΤΟ και οι πιθανότητες να ξεκινήσουν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις το επόμενο έτος είναι ρεαλιστικές, εάν διατηρηθεί  τη διαδικασία μεταρρύθμισης.


«Χωρίς λύση στη διαφωνία του ονόματος, δεν υπάρχει συγκεκριμένη προοπτική για την ΕΕ και το ΝΑΤΟ. 
Τώρα υπάρχει ένα βήμα προς τα εμπρός σε αυτόν τον δρόμο.
 Πρόκειται για μια μεγάλη επιτυχία, ένα ιστορικό επίτευγμα  και θα ήταν τραγικό αν στην πορεία προς την  ΕΕ παρεμποδισθεί, δεν υπάρξει ετοιμότητα σε αυτήν τη χώρα σε σχέση με το ζήτημα της ΕΕ, το Σύνταγμα και τον εκλογικό νόμο. Πρέπει να υπάρξει εποικοδομητική συνεργασία. Η κυβέρνηση φέρνει ειδική ευθύνη για όλα αυτά, αλλά και η αντιπολίτευση οφείλει να  αναλάβει τις ευθύνες της», δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών αρμόδιος για την Ευρώπη στο γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών, Μίκαελ Ροτ.

 Η επίσκεψη του Ροτ συνεχίζεται και αύριο, όπου θα συναντηθεί με τον επικεφαλής του VMRO-DPMNE, Χριστιάν Μίτσκοσκι, σημειώνει το σλαβικό δημοσίευμα.


(Στοιχεία από sitel.com.mk)
--

https://www.echedoros-a.gr/2018/07/blog-post_573.htm

Τριήμερο εθνικό πένθος - Τίποτε και κανένας δεν θα ξεχαστεί- ΒΙΝΤΕΟ








«Τίποτε και κανένας δεν θα ξεχαστεί. Τίποτε και κανέναν δεν θα αφήσουμε χωρίς τη συνδρομή της πολιτείας αβοήθητο. Αλλά και τίποτα δε θα μείνει δίχως απαντήσεις». Την προσωπική αυτή δέσμευση έδωσε στον ελληνικό λαό από το Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Ολόκληρο το μήνυμα του Έλληνα πρωθυπουργού έχει ως εξής:
«Ελληνίδες, Έλληνες
Δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψουν τα αισθήματα όλων μας, τούτες τις ώρες. Η χώρα ζει μια ανείπωτη τραγωδία. Δεκάδες ανθρώπινες ζωές χάθηκαν.
Κι αυτό είναι αβάσταχτο για τον καθένα και τη καθεμιά. Πιο πολύ για τις οικογένειες που έχασαν αγαπημένα τους πρόσωπα. Αλλά και για όσους από μας βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης. Για όσους κατανοούν ότι δεν υπάρχει τίποτε πιο πολύτιμο, από τη ανθρώπινη ζωή».
Και στη συνέχεια της δήλωσής του τόνισε: «Σήμερα η Ελλάδα πενθεί. Και στη μνήμη όσων χάθηκαν, κηρύττουμε τριήμερο Εθνικό πένθος».
Από την άλλη, συνέχισε, «δεν πρέπει όμως να αφήσουμε το πένθος να μας καταβάλει. Γιατί αυτές οι ώρες είναι ώρες μάχης, ενότητας, θάρρους και πάνω από όλα αλληλεγγύης.
Γιατί μόνο έτσι, μόνο όλοι μαζί, μπορούμε να σταθούμε απέναντι στην τραγωδία. Η Ελλάδα, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, «περνάει μια μεγάλη δοκιμασία. Τέτοιες ώρες, δεν υπάρχουν διαφορές. Θα έρθει η ώρα τους, όταν θα αναζητήσουμε -ελπίζω με σεβασμό στους νεκρούς- τα πώς και τα γιατί.
Τώρα είναι ακόμη η ώρα της κινητοποίησης και του αγώνα. Αγώνα για να σώσουμε ό,τι μπορεί να σωθεί. Αγώνα για να νικήσουμε τη φωτιά. Αγώνα για να βρούμε τους αγνοούμενους. Να μην θρηνήσουμε άλλες ζωές. Και να απαλύνουμε τον πόνο όσων έχουν πληγεί. Με απόλυτο σεβασμό και βαθιά αναγνώριση:
Στους πυροσβέστες μας, που δίνουν έναν απίστευτα ηρωικό αγώνα. Στους διασώστες του ΕΚΑΒ. Στους άνδρες και στις γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεων, του Λιμενικού και της αστυνομίας που χθες έσωσαν εκατοντάδες ανθρώπινες ζωές. Με απέραντο σεβασμό στους χιλιάδες εθελοντές που δίνουν αυτή την ώρα το παρών στο μέτωπο της ζωής».
Και, καταλήγοντας, ο Αλέξης Τσίπρας σημείωσε με έμφαση: «Θέλω να δεσμευτώ, ότι: Τίποτε και κανένας δεν θα ξεχαστεί. Τίποτε και κανέναν δεν θα αφήσουμε χωρίς τη συνδρομή της Πολιτείας αβοήθητο. Αλλά και τίποτα δε θα μείνει χωρίς απαντήσεις.
Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω θερμά όλους τους ξένους ηγέτες που έσπευσαν να μου εκφράσουν την αλληλεγγύη τους και να προσφέρουν τη βοήθειά τους. Η Ελλάδα περνά μια από τις δυσκολότερες στιγμές. Τους ευχαριστούμε που η σκέψη τους είναι δίπλα μας. Με ενότητα και πίστη στις δυνάμεις, θα σταθούμε όρθιοι.
Σας ευχαριστώ».

ΥΕΘΑ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις, θα βρίσκονται στη διάθεση των πολιτών. Διασώθηκαν άτομα που βρίσκονταν σε κίνδυνο από το Πολεμικό Ναυτικό - Ειδικές Δυνάμεις με την παρουσία της Ζ’ ΜΑΚ. Δόθηκε στη διάθεση της Πολιτείας η δυνατότητα στέγασης 150 περίπου πολιτών ή επισκεπτών στις Στρατιωτικές Σχολές Ευελπίδων, Ικάρων Ναυτικών Δοκίμων, όπως και 400 κρεβάτια στον Αυλώνα,



«Θέλω να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας εδώ, μετά τη χθεσινή βραδινή ενημέρωση. Επαναλαμβάνω, κατ’ αρχήν, ότι η ενημέρωση από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αφορά μόνο τις δραστηριότητες του Υπουργείου και την εμπλοκή των Ενόπλων Δυνάμεων στην αντιμετώπιση αυτής της τραγωδίας που ζούμε τις τελευταίες ώρες. 

Θέλω να εκφράσω, εκ μέρους της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, τη βαθιά μας οδύνη για τα θύματα και τις οικογένειές τους. 

Θα συνεχίσουμε την ενημέρωση από εκεί που μείναμε χθες το βράδυ. Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει, δυνάμεις του Πολεμικού Ναυτικού με την παρουσία μιας φρεγάτας, ενός αρματαγωγού και τριών ελικοπτέρων, οι Ειδικές Δυνάμεις με την παρουσία της Ζ’ ΜΑΚ,οι διαθέσιμες δυνάμεις του Γενικού Επιτελείου Στρατού και η Πολεμική Αεροπορία με τα πυροσβεστικά αεροσκάφη και τα μέσα έρευνας και διάσωσης, προχώρησαν στη συνέχιση των επιχειρήσεων για τη διάσωση ατόμων που βρίσκονταν σε κίνδυνο. 

Συγκεκριμένα, από χθες στις 14:37, όπως σας ενημερώσαμε, είχαμε 88 επιζώντες οι οποίοι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα και τέσσερις νεκρούς στην περιοχή ευθύνης της φρεγάτας «ΕΛΛΗ», ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για έναν αγνοούμενο. Στις 14:44, ελικόπτερο Chinook ολοκλήρωσε το Helocasting, δηλαδή τη ρίψη πλωτών μέσων μαζί με τις δυνάμεις που επιχειρούσαν. Είχαμε την άφιξη τριών ΣΑΠ της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών στην περιοχή της Ραφήνας και στο Ζούμπερι και την ανάπτυξη 19 λέμβων της Ζ’ ΜΑΚ στην περιοχή της Ραφήνας. 

Παράλληλα, κατά τις πρώτες ώρες είχαμε την αγκυροβολία του αρματαγωγού «ΙΚΑΡΙΑ» στην περιοχή του Ζούμπερι και στις 05:32 είχαμε την απογείωση αεροσκάφους C-130 από την 112 Πτέρυγα Μάχης για τη Λάρνακα και στις 05:50, με το πρώτο φως της ημέρας, ξεκίνησαν οι επιχειρήσεις των πυροσβεστικών αεροπλάνων στις περιοχές της Ραφήνας και της Κινέττας. 

Την ίδια ώρα εγώ και ο Αναπληρωτής Υπουργός, συνοδευόμενοι από τον Αρχηγό ΓΕΑ, πετάξαμε με ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας πάνω από τις πληγείσες περιοχές, την ευρύτερη περιοχή της Ραφήνας και την Κινέττα. Πλάνα από αυτή την πτήση είναι στη διάθεσή σας, προκειμένου να ενημερώσετε με εικόνα τους πολίτες.

Θέλω να σας πω ότι πράγματι πρόκειται για μια μεγάλη καταστροφή και στη Ραφήνα και στην Κινέττα. Είχαμε για πρώτη φορά φωτιά μέσα στον αστικό ιστό και μάλιστα με πάρα πολλά μέτωπα ταυτόχρονα, τα οποία οδήγησαν και στο μεγάλο αριθμό θυμάτων.

Μαζί με τις δύο αυτές πυρκαγιές, την ίδια στιγμή, αντιμετωπίζουμε και τις υπόλοιπες πυρκαγιές. Τα ιπτάμενα μέσα πυρόσβεσης είναι στη διάθεση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

Μετά την εκτίμηση της κατάστασης, την ενημέρωση που είχα μαζί με τον κ. Αναπληρωτή Υπουργό και μετά από συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό συγκαλέσαμε το Συμβούλιο Άμυνας. 

Το Συμβούλιο Άμυνας έκανε μία πρώτη εκτίμηση για τις μέχρι τώρα ενέργειες των Ενόπλων Δυνάμεων. Θέλω σε αυτό το σημείο, εκ μέρους όλων, να συγχαρώ και πάλι τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων για τον επαγγελματισμό, την αυτοθυσία και για τους χρόνους μέσα στους οποίους ενεργοποιήθηκαν. 

Παράλληλα κάνουμε και έναν προγραμματισμό για τις επόμενες ώρες. Σε αυτόν τον προγραμματισμό, πέρα από τα προβλεπόμενα, τα οποία εφαρμόζουν τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, με τα μέσα τα οποία διαθέτουν, αποφασίσαμε:

Πρώτον, τη διάθεση οργανωμένων περιπόλων εκπαιδευμένου προσωπικού, μέσω του σχεδίου «Δευκαλίων», προς τις πολιτικές υπηρεσίες, την Πυροσβεστική και τη Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, είτε σε αυτούσια είτε σε μικτά κλιμάκια, δηλαδή με την Πυροσβεστική και την Αστυνομία, όπως προβλέπεται, προκειμένου να καλύψουν πιθανές ανάγκες - αν αυτό αποφασιστεί - στις πληγείσες περιοχές.

Δεύτερον, είχαμε μια αναδιοργάνωση των περιπόλων που έτσι κι αλλιώς γίνονται σε όλη την Ελλάδα από στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και της Εθνοφυλακής για την πρόληψη των πυρκαγιών και εντείναμε τις προσπάθειες οι ομάδες αυτές, κάτω από το συντονισμό και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, εκεί που χρειάζεται, να έχουμε μια συχνότερη και πιο οργανωμένη παρουσία, ενισχυόμενη από μέσα τα οποία διατίθενται, δηλαδή μη επανδρωμένα αεροσκάφη από τις συμμαχικές δυνάμεις, μη επανδρωμένα αεροσκάφη από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, τα οποία ενεργοποιήσαμε ήδη και θα εξαντλήσουμε την ενεργοποίησή τους μέσα στις επόμενες ώρες, αεροπορικά μέσα τα οποία θα μπορούν να δίνουν σαφέστερη εικόνα και πληροφορίες. 

Παράλληλα ενεργοποιήθηκαν και όλοι οι σχεδιασμοί με τα στρατιωτικά νοσοκομεία, όπως σας ενημέρωσε και ο κ. Αναπληρωτής Υπουργός, τα οποία είναι στη διάθεση του συστήματος υγείας. Απ’ ό,τι φαίνεται, μέχρι τώρα, δεν χρειάστηκε να δημιουργηθούν κινητές μονάδες, οι οποίες και αυτές είναι στη διάθεση της Πολιτείας.

Μέχρι στιγμής έχουμε λίγους ασθενείς στο 251 ΓΝΑ, στο 401 ΓΣΝΑ και στο ΝΝΑ. Στο ΓΝΑ, το πρωί επισκέφθηκα με τον Αρχηγό της Αεροπορίας και τη Διοίκηση του ΓΝΑ τους δυο τραυματίες πυροσβέστες. Ο ένας είναι σε πάρα πολύ καλή κατάσταση, ο άλλος παραμένει διασωληνωμένος, λόγω της έκθεσής του στους καπνούς, χωρίς όμως να κινδυνεύει απ’ ό,τι φαίνεται η ζωή του. Ελπίζω τις επόμενες ώρες να βγει από την εντατική παρακολούθηση στην οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή. Έχουμε και έναν απόστρατο Πτέραρχο οποίος βρίσκεται και αυτός με αναπνευστικά προβλήματα στο ΓΝΑ. Στα άλλα νοσοκομεία αντιμετωπίζονται ελαφρά περιστατικά, ιδίως όσον αφορά τα μάτια και την αναπνοή. Παραμένουν τα νοσοκομεία, με οδηγίες που έχει δώσει ο κ. Αναπληρωτής, σε διαθεσιμότητα για τους πολίτες και για το σύστημα υγείας.

Τέλος, παρότι χθες βράδυ, όπως σας ανακοίνωσα, δώσαμε στη διάθεση της Πολιτείας τη δυνατότητα στέγασης 150 περίπου πολιτών ή επισκεπτών στη Σχολή Ευελπίδων και αντίστοιχο αριθμό στη Σχολή Ικάρων και στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, όπως και 400 κρεβάτια στον Αυλώνα, δεν χρειάστηκε μέχρι τώρα να φιλοξενηθούν πολίτες σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις.

Αυτή είναι η ενημέρωση, μέχρι τώρα, από την πλευρά των Ενόπλων Δυνάμεων. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι υπάρχει συντονισμός των Ενόπλων Δυνάμεων με όλους τους φορείς της Πολιτείας, της Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, των Σωμάτων Ασφαλείας. 

Ήδη, η επικοινωνία βρίσκεται σε υψηλό πολιτικό επίπεδο. Είμαι σε συνεχή επικοινωνία με τους υπουργούς και παράλληλα έχουν ενεργοποιηθεί όλοι οι φορείς που κατά τα προβλεπόμενα σχέδια επικοινωνούν προκειμένου να υπάρχει ένας συντονισμός του κράτους.

Θέλω να πω στους πολίτες ότι παρότι είναι πράγματι μια πρωτοφανής καταστροφή η οποία έχει γίνει, ο κρατικός μηχανισμός βρίσκεται σε πλήρη εγρήγορση και έχει αναπτυχθεί με ό,τι μέσα διαθέτει.

Όσον αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις, θα βρίσκονται στη διάθεση των πολιτών, όχι μόνο για την αντιμετώπιση των καταστάσεων που ζούμε τις τελευταίες ώρες, αλλά και για την αποκατάσταση των περιοχών που επλήγησαν από τα τελευταία γεγονότα.

Υπάρχουν ακόμα εστίες οι οποίες είναι ενεργές, αυτά όμως είναι αρμοδιότητες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για να σας ενημερώσει.

Τέλος, το Συμβούλιο Άμυνας θα χειριστεί τις πληροφορίες που θα βγουν από τις συμμαχικές δυνάμεις, προκειμένου να δοθούν οι αναγκαίες πληροφορίες και να εξαχθούν συμπεράσματα και για το πώς προκλήθηκαν οι συγκεκριμένες πυρκαγιές και για τη διερεύνηση της κατάστασης».

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018

Συνδρομή Ενόπλων Δυνάμεων στην Κατάσβεση Πυρκαγιάς στην Περιοχή της Κινέτας










Τη Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018 μετά από σχετική εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Πάνου Καμμένου για παροχή συνδρομής των Ενόπλων Δυνάμεων στην κατάσβεση πυρκαγιάς στην ευρύτερη περιοχή της Κινέτας Αττικής, το ΓΕΕΘΑ προέβη άμεσα στη διάθεση:
  • 7 εναέριων μέσων πυρόσβεσης (4 αφη CL-415, 1 αφος CL-215, 2 ε/π CH47-D με κάδο)
  • 3 προωθητών γαιών και υδροφόρων οχημάτων
  • 1 αφους  C-27 για μεταφορά πυροσβεστών από Θεσσαλονίκη.
Παράλληλα, διατηρείται ετοιμότητα διάθεσης περαιτέρω μέσων και επίγειων μηχανημάτων ως αιτηθεί από τις αρμόδιες αρχές.



Η Ελλάδα παίρνει από την Τουρκία την εκπαίδευση του σκοπιανού στρατού – Τι δεν μας είπαν από τη συμφωνία





Ο πλήρης τίτλος της γνωστής μας πλέον και ως Συμφωνίας των Πρεσπών είναι: «Τελική Συμφωνία για την επίλυση των διαφορών οι οποίες περιγράφονται στις αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών 817 (1993) και 8456 (1993), τη λήξη της ενδιάμεσης συμφωνίας του 1995, και την εδραίωση στρατηγικής σχέσης μεταξύ των μερών».
Η συμφωνία των Πρεσπών δηλαδή, από την πρώτη απλή της ανάγνωση περιλαμβάνει δύο μέρη: το πρώτο μέρος αφορά την συνομολόγηση τελικής συμφωνίας για την επίλυση των εκκρεμών από το 1992 διαφορών μεταξύ των δύο χωρών και το δεύτερο την εδραίωση στρατηγικής εταιρικής σχέσης (Σ.Ε.Σ.) μεταξύ των μερών (δηλαδή των δύο χωρών).
Γιατί διέλαθε της προσοχής αναλυτών (στρατηγικών και γεωπολιτικών), στρατηγιστών αλλά και συνταξιούχων στρατιωτικών και πολιτευτών τόσο απόλυτα το δεύτερο μέρος αυτής;
Ίσως έχουν συνηθίσει να αναλύουν υψηλές στρατηγικές των μεγάλων δυνάμεων αλλά είναι λιγότερο εξοικειωμένοι με την ανάλυση της (υψηλής) ελληνικής στρατηγικής.
Στο πρώτο μέρος της συμφωνίας, το αποτελούμενο από 8 άρθρα, συνοπτικά αλλά όχι εξαντλητικά, expressis verbis σημειώνεται στο άρθρο 7 παρ. 2,3 και 4 ότι η επίσημη γλώσσα και τα άλλα χαρακτηριστικά των Σκοπίων δεν έχουν σχέση με τον Ελληνικό Πολιτισμό την ιστορία και την κουλτούρα και τα την κληρονομιά της Ελληνικής Μακεδονίας, στο άρθρο 1 παρ. 7 απαγορεύεται ρητά η χρήση του όρου «Μακεδονία» χωρίς τον γεωγραφικό προσδιορισμό (Βόρεια) από το δεύτερο μέρος (Σκόπια), στο άρθρο 1 παράγραφους 5,6,8 και 9) η λεπτομερή και εξαντλητική ρύθμιση του erga omnes ήτοι η έναντι όλων, διεθνών οργανισμών και fora, σε όλες τις διμερείς σχέσεις του κράτους (συμπεριλαμβανομένων των χωρών που αναγνώρισαν τα Σκόπια ως «Μακεδονία») αλλά και στο εσωτερικό του κράτους χρήση της συνομολογημένης σύνθετης ονομασίας με γεωγραφικό προσδιορισμό «Βόρεια Μακεδονία).
Οσον δε αφορά την συνομολόγηση και περιγραφή της Στρατηγικής Εταιρικής Σχέσης μεταξύ των μερών (Σκοπίων και Αθήνας) αυτή δεν αναφέρεται εν είδη ευχής μόνον στο προοίμιο της συνθήκης.
Αντίθετα η συμφωνία περιγράφει και ρυθμίζει την σχέση αυτή στο δεύτερο από τα δύο μέρη της συνθήκης που περιλαμβάνει επίσης οκτώ άρθρα γεγονός που από μόνο του προσδίδει την ισότιμη σημασία που δίνεται σε αυτή την πλευρά της συνθήκης.
Στο προοίμιο, αφού τονίζεται η ισχυρή βούληση των μερών για αμοιβαία φιλία, καλή γειτονία και εταιρική σχέση συνεργασίας, αναφέρεται η δέσμευση ενίσχυσης, διεύρυνσης και εμβάθυνσης των διμερών σχέσεων, καταλήγοντας στην αποτύπωση της κοινής επιδίωξης τα μέρη να ενισχύσουν και διευρύνουν την διμερή συνεργασία και να την αναβαθμίσουν στο επίπεδο μίας στρατηγικής εταιρικής σχέσης στους τομείς της γεωργίας, της πολιτικής προστασίας, της άμυνας, της οικονομίας, της ενέργειας, του περιβάλλοντος, της βιομηχανίας, των υποδομών, των επενδύσεων, των πολιτικών σχέσεων, του τουρισμού, του εμπορίου, των μεταφορών και της διασυνοριακής συνεργασίας.
Το Β μέρος της συνθήκης εξειδικεύει την ενίσχυση και εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο μερών με σκοπό την δημιουργία και εμπέδωση της στρατηγικής μεταξύ τους σχέσης και συνεργασίας:
Στο άρθρο 9 (πρώτο άρθρο του Β’ μέρους) και στην παράγραφο ένα αυτού επαναδιατυπώνεται ο σκοπός της στρατηγικής μεταξύ των μερών συνεργασίας σε όλους τους αναφερόμενους και στο προοίμιο τομείς.
Και αυτό βεβαίως έχει την σημασία του, καθώς η διατύπωση του εντός του κυρίως κειμένου της συμφωνίας επικυρώνει ότι δεν παραμένει η βούληση αυτή στο επίπεδο της διακήρυξης, χωρίς ισχύ και δεσμευτικότητα όπως συμβαίνει στις αναφορές στα προοίμια των διεθνών συμβάσεων, αλλά, αντίθετα, δεσμεύει το περιεχόμενο αυτό τα συμβαλλόμενα μέρη με άμεση ισχύ.
Δημιουργείται για την εξυπηρέτηση της δέσμευσης αυτής ένα συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης που περιλαμβάνει και την συνέχιση των υφιστάμενων Μέτρων Οικοδόμισης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ).
Στο άρθρο 11 της συμφωνίας θεσμοθετείται η στενή αμιγώς διμερής συνεργασία στο πλαίσιο διμερών και περιφερειακών οργανισμών.
Αυτό το άρθρο αναγνωρίζει την win win situation της ενίσχυσης / πολλαπλασιασμού της δυνατότητας μίας εκάστης χώρας εντός περιφερειακών Οργανισμών και πρωτοβουλιών ad hoc που δημιουργεί ο συντονισμός και αλληλοϋποστήριξη.
Το άρθρο 12 εξειδικεύει τα μέτρα ενίσχυσης και ανάπτυξης της πολιτικής και κοινωνικής συνεργασίας.
Η οικονομική συνεργασία ρυθμίζεται στο άρθρο 13 που αποτελεί αντιγραφή του άρθρου 13 της ενδιάμεσης συμφωνίας και αναφέρει την «καθοδήγηση» των μερών από τις προβλέψεις της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας και στο αναλυτικό άρθρο 14: επαναβεβαίωση της στενής συνεργασίας σε όλους τους τομείς οικονομικής – παραγωγικής δραστηριότητας που αναφέρονται και στο προοίμιο της συνθήκης (παρ.1), στην ενθάρρυνση και προστασία των επενδύσεων (παρ. 2), την συνεργασία μεταξύ εταιριών, επιχειρήσεων και βιομηχανιών, την διευκόλυνση μετακίνησης ανθρώπων και αγαθών (παρ.3), συνεργασία στους τομείς ενέργειας, των αγωγών φυσικού αερίου και πετρελαίου, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (παρ. 4), τις υποδομές και μεταφορές (παρ. 5), προστασία του περιβάλλοντος (παρ 7) τουριστική συνεργασία και ανταλλαγές (παρ.8), οργάνωση μεικτών επιχειρηματικών φόρουμ (παρ 9).
Το άρθρο 15 αναφέρεται στην συνεργασία στους τομείς της εκπαίδευσης, της επιστήμης, του πολιτισμού, της έρευνας, της τεχνολογίας, της υγείας και των μεταφορών.
Και τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, είναι η συνεργασία στους τομείς της αστυνομίας και πολιτικής προστασίας (άρθρο 16) καθώς και η αμυντική συνεργασία (άρθρο 17).
Η ενίσχυση της αστυνομικής συνεργασίας περιλαμβάνει όλους του τομείς καταπολέμησης του οργανωμένου και διασυνοριακού εγκλήματος (παράνομη διακίνηση ανθρώπων, ναρκωτικών, πολιτισμικών αγαθών λαθρεμπόριο τσιγάρων, οινοπνεύματος και καυσίμων κλπ.).
Και βέβαια ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην χρήση της ειδικής εκπαίδευσης και τεχνογνωσίας εκάστου μέρους από το άλλο μέρος.
Η εταιρική συνεργασία στους τομείς αυτούς αντιμετωπίζει και την επίδραση πολιτικών κεντρικών και βόρειων ευρωπαϊκών χωρών στην δημιουργία μετώπων εναντίον της χώρας χρησιμοποιώντας αφορμές όπως πχ το μεταναστευτικό (κλείσιμο συνόρων κλπ).
Δεν πρέπει να θεωρηθεί τυχαία και η ίδρυση και λειτουργία της σχολής της Πυροσβεστικής στην Φλώρινα όπου και διευκολύνει και την εκπαίδευση προσωπικού από την γειτονική χώρα.
Και αφήσαμε στο τέλος το άρθρο 17 περί της Αμυντικής Συνεργασίας των μερών όπου δίδεται έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού, στις επισκέψεις και επαφές της στρατιωτικής και πολιτικής ηγεσίας των δύο χωρών, την μεταφορά τεχνογνωσίας, την συνεργασία στους τομείς παραγωγής και ενημέρωσης, στην διενέργεια κοινών στρατιωτικών ασκήσεων κ.α.
Παρότι λοιπόν σημειώνεται ότι διέλαθε της προσοχής των ειδικών όλο το Β μέρος της συνθήκης, φαίνεται ότι δεν συνέβη το ίδιο στις δυνάμεις που ανταγωνίζονται την χώρα μας στην ευρύτερη περιοχή.
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι πολλές, περισσότερο ή λιγότερο φίλες, χώρες, ενδιαφέρονται να αυξήσουν την επιρροή τους στην γείτονα χώρα εκμεταλλευόμενοι και των μεταξύ μας τριβών εις βάρος της χώρας μας.
Δυνάμεις που έχουν αναπτύξει και προσπαθούν με κάθε τρόπο να εμβαθύνουν συνεργασίες στους κρίσιμους τομείς της αμυντικής συνεργασίας σε τομείς εκπαίδευσης προσωπικού, «δωρεάν» παροχής αμυντικού εξοπλισμού εκμεταλλευόμενοι κοινά θρησκευτικά, φυλετικά, ιστορικά ή άλλα χαρακτηριστικά, ιδίως δε την εχθρότητα που δημιουργείται μεταξύ των πολιτών των δύο γειτονικών κρατών από την διαιώνιση της μεταξύ μας αντιπαλότητας και αδυναμίας επίλυσης των μεταξύ μας προβλημάτων.
Δεν είναι τυχαίο ποιες χώρες δυσαρεστήθηκαν εμφανώς από την επίτευξη της συμφωνίας των Πρεσπών.
Το θετικό αυτής της συμφωνίας είναι ότι από αυτήν ωφελούνται ταυτόχρονα και οι δύο χώρες (win – win) σεβόμενοι τις πολιτιστικές, ιστορικές, κοινωνικές ιδιαιτερότητες και αφετηρίες η μία της άλλης.
Πολλοί οι λόγοι που δεν μπορούν να αναλυθούν στην παρούσα.
Ας αναλογιστούμε μόνον εδώ όσα αναφέρει ο δημιουργός της, ο Υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας, Νίκος Κοτζιάς, σε συνέντευξη του στη EURACTIV και τον Σαράντη Μιχαλόπουλο (25.6.2018):
«Τα Βαλκάνια, μαζί με την Ελλάδα που είναι πιο έμπειρη, να προχωρήσουμε μαζί σε ένα κοινό ευρωπαϊκό μέλλον.
»Διότι καμία χώρα της περιοχής δεν θα μετράει πολύ σε μια μελλοντική Ένωση με 40-45 κράτη μέλη.
»Το Μαυροβούνιο με 600-800 χιλιάδες πληθυσμό ή η Βόρεια Μακεδονία με 1.6 εκ και η Αλβανία με 2.5 εκ σε μια ΕΕ 600 εκ δεν θα έχουν ρόλο. Ούτε η Ελλάδα με 11 εκ.
»Πάντως, θα έχουμε ρόλο μαζί, με ένα σχέδιο για την περιοχή μας …».
Και αλλού (Συνέντευξη ΥΠΕΞ, Ν. Κοτζιά, στο «News 24/7» και στους δημοσιογράφους Β. Σκουρή & Α. Σπανού (Αθήνα, 28.06.2018):
«Η Ελλάδα έχει μέγιστο συμφέρον να λύσει τα προβλήματά της με τους βόρειους γείτονές της.
»Το μέγιστο αυτό συμφέρον είναι, πρώτον διότι θα είναι ηγεμονική δύναμη απέναντί τους, δεύτερον γιατί αυτοί οι λαοί μόλις φύγουν από τις αντιθέσεις τους και τις παραδοξολογίες θα είναι μαζί μας και τρίτον γιατί η Ελλάδα ένα πρόβλημα έχει, προς ανατολάς».
Είναι γεγονός ότι τα επόμενα 10-15 χρόνια έχουν πολλά να γίνουν προκειμένου οι ωφέλειες που οι δύο γειτονικές χώρες προσδοκούν από την συμφωνία να αποδώσουν το σύνολο των προβλεπόμενων καρπών και ο στρατηγικός σχεδιασμός της εξωτερικής μας πολιτικής, που αφορά τις σχέσεις με τους βόρειους γείτονες μας στα πλαίσια της ευρύτερης Ελληνικής Στρατηγικής, να διαμορφώσει το πλαίσιο ασφάλειας μέσα στο οποίο θα διευρυνθεί και εξασφαλιστεί η ευημερία των Ελλήνων Πολιτών ύψιστο σκοπό μιας δημοκρατικής Εξωτερικής Πολιτικής.

πηγή:https://www.tribune.gr/blog/news/article/488101/i-ellada-pairnei-apo-tin-toyrkia-tin-ekpaideysi-toy-skopianoy-stratoy-ti-den-sas-eipan-apo-ti-symfonia.html

Πλησιάζει επικίνδυνα η ώρα μηδέν



Η Ελλάδα μπορεί ακόμη και σήμερα να τα καταφέρει, αλλά όχι χωρίς τη βοήθεια αυτών που παραμένουν ανενεργοί στη θεωρία – αρνούμενοι να «λερώσουν» τα χέρια τους, παρά το ότι βλέπουν καθαρά πως το οικοδόμημα καταρρέει.
.

Επικαιρότητα

Η Ελλάδα είναι μία μεγάλη χώρα, αφού η χερσαία έκταση της είναι σχεδόν 132.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα και η θαλάσσια 318.000 – άρα η συνολική εκμεταλλεύσιμη έκταση της με τα σημερινά μέσα φτάνει στα 450.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, έναντι 357.000 της Γερμανίας. Ειδικά όσον αφορά τη θαλάσσια έκταση της, διακρίνεται στα εξής:
(α) στα εσωτερικά ύδατα ή γραμμή βάσης, όπως τα λιμάνια, οι όρμοι κλπ. – το καθεστώς των οποίων είναι σχεδόν όμοιο με εκείνο του χερσαίου εδάφους,
(β) στην αιγιαλίτιδα ζώνη, όπου κάθε κράτος έχει το δικαίωμα από το Διεθνές Δίκαιο και από το Δίκαιο της Θαλάσσης του ΟΗΕ να καθιερώσει έως και 12 ναυτικά μίλια πλάτος – ενώ η Ελλάδα έχει καθιερώσει μόνο 6 ναυτικά μίλια και
(γ) στην αποκλειστική οικονομική ζώνη ή ΑΟΖ, η οποία εκτείνεται μετά την αιγιαλίτιδα ζώνη έως και 200 ναυτικά μίλια από τις γραμμές βάσης – ενώ δεν είναι ζώνη κυριαρχίας όπως η αιγιαλίτιδα, αλλά κυριαρχικών δικαιωμάτων και δεν υπάρχει αυτοδικαίως, αλλά πρέπει να καθιερωθεί με ειδική πράξη του παράκτιου κράτους.
Εκτός από αυτά υπάρχει η έννοια της υφαλοκρηπίδας, όπως αποκαλείται ο βυθός της θάλασσας και το υπέδαφος των θαλάσσιων περιοχών που βρίσκονται μετά την αιγιαλίτιδα ζώνη, έως το σημείο που είναι δυνατή η εκμετάλλευση των πόρων τους – ενώ ακολουθεί ο διεθνής βυθός (χάρτης).
Μόνο η χερσαία έκταση της Ελλάδας είναι πάνω από τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την Ολλανδία των 17 εκ. κατοίκων και 733 δις € ΑΕΠ (πηγή) – ενώ σχεδόν επτά φορές του Ισραήλ των 8,5 εκ. κατοίκων και 270 δις € ΑΕΠ. Ως εκ τούτου, θα μπορούσε να έχει ένα ακόμη πιο υψηλό ΑΕΠ από τις παραπάνω χώρες αντί μόλις 178 δις € και έναν πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό, αρκεί να εξασφάλιζε τη σωστή οικονομική του διαβίωση (άλλωστε εκτός Ελλάδας υπάρχει ήδη μία δεύτερη, με τον ίδιο πληθυσμό).
Κάτι τέτοιο θα ήταν απόλυτα εφικτό, αφού η Ελλάδα είναι επίσης μία πολύ πλούσια χώρα σε φυσικούς πόρους, με ένα ιδανικό κλίμα, με μία πολύτιμη πολιτιστική κληρονομιά και με ένα πανέμορφο περιβάλλον – ενώ η οικονομία της διαθέτει τρεις ισχυρούς πυλώνες με σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα (πρωτογενής παραγωγή και μεταποίηση, τουρισμός, ναυτιλία), στους οποίους σύντομα θα προστεθεί ένας τέταρτος: τα τεράστια ενεργειακά της αποθέματα. Ως εκ τούτου η Ελλάδα δεν είναι καθόλου φτωχή, αλλά έχει «φτωχό μυαλό» και κανένα εθνικό όραμα – ενώ στο παρελθόν μεγαλούργησε επειδή οι κάτοικοι της είχαν φιλοδοξίες και δεν έδιωχναν τα παιδιά τους, κυρίως όμως τη στρατηγική για να τις πετυχαίνουν.
Από την άλλη πλευρά τώρα, το μεγάλο πρόβλημα της Ελλάδας μετά την απελευθέρωση της ήταν και είναι το κομματικό, πελατειακό κράτος – το οποίο εμποδίζει την εξέλιξη και την ευημερία της, με ένα Σύνταγμα και με μία «Δημοκρατία» κομμένα και ραμμένα στα μέτρα τους. Ειδικότερα, η πολιτική είναι το κατ’ εξοχήν κλειστό επάγγελμα της χώρας, ενώ τα περισσότερα κόμματα λειτουργούν ως «συμμορίες» – εμποδίζοντας τη συμμετοχή στα κοινά των χιλιάδων ικανών και ανιδιοτελών Ελλήνων.
Οι περισσότεροι δε ικανοί Έλληνες, ειδικά αυτοί που είναι καταξιωμένοι, δεν το έχουν ανάγκη, καθώς επίσης δεν υποφέρουν από ψυχολογικά προβλήματα όπως ο ναρκισσισμός και η αυτοπροβολή, δεν το επιχειρούν καν – αρνούμενοι ακόμη και να πατήσουν το πόδι τους στη βρωμιά που βασιλεύει στην πλειοψηφία των κομμάτων. Εύλογα βέβαια, αφού μεταξύ άλλων φοβούνται πως θα χαρακτηρισθούν ανάλογα «βρώμικοι» και διεφθαρμένοι από τους φίλους, συναδέλφους και συμπολίτες τους – οι οποίοι θεωρούν πως οι πολιτικοί είναι συλλήβδην βρώμικοι και διεφθαρμένοι, καθώς επίσης η αιτία όλων τους των δεινών, δικαίως ή αδίκως.
Εν τούτοις, με τον τρόπο αυτό διαιωνίζεται και επιδεινώνεται το πρόβλημα της Ελλάδας, το οποίο έχει διογκωθεί σε τέτοιο βαθμό τα τελευταία χρόνια που την απειλεί κυριολεκτικά με τον αφανισμό της ως Έθνος – ενώ το γεγονός ότι, έχει τοποθετηθεί στο στόχαστρο της Γερμανίας που δρομολόγησε ήδη την οικονομική κατοχή της, για να υφαρπάξει τον τεράστιο πλούτο της και για να την εκδικηθεί (ανάλυση), καθιστά ακόμη πιο πιθανή μία τέτοια εξέλιξη.
Για την καγκελάριο βέβαια το πελατειακό κράτος, η «ποιότητα» των πολιτικών και η κομματική διαφθορά, η πολιτική βρωμιά γενικότερα, αποτελούν μεγάλα πλεονεκτήματα – αφού είναι σε θέση να επιβάλλει τις εντολές της, μεταξύ άλλων έχοντας πιθανότατα στη διάθεση της «φακέλους», με τους οποίους μπορεί να εκβιάζει αρκετούς πολιτικούς. Απόδειξη η ενδοτική παράδοση του ονόματος της Μακεδονίας, η οποία αποτελεί μία μεγαλύτερη ίσως τραγωδία από τα μνημόνια και το PSI – έναντι 30 αργυρίων που ενδεχομένως δεν θα χρειαστεί καν να τα πληρώσει η Γερμανία.
Περαιτέρω, η εθνική καταστροφή που προβλέπεται μπορεί να καταπολεμηθεί μόνο μέσα από τα κόμματα, σε συνθήκες Δημοκρατίας – από αυτά βέβαια που δεν έχουν κυβερνήσει ποτέ και που δεν ευθύνονται για την τραγωδία μετά το 2009. Εναλλακτικά μέσω μίας αιματηρής εξέγερσης, μίας λαϊκής επανάστασης σε συνθήκες χάους, όπου είναι σχεδόν αδύνατον να προβλεφθούν οι συνέπειες και τα αποτελέσματα της – αν και όλα είναι προτιμότερα από τη αδράνεια, καθώς επίσης από τη συλλογική αποχαύνωση που βασιλεύουν.
Εάν όμως τα κόμματα αυτά δεν στελεχωθούν με εκείνους τους αξιόλογους ή απλά έντιμους Έλληνες που αρνούνται να συμβιβαστούν με την πολιτική βρωμιά, πώς είναι δυνατόν να συμβεί; Με την ίδρυση καινούργιων, όταν υπάρχουν ήδη 54, ενώ ο χρόνος της Ελλάδας τελειώνει; Εκτός αυτού εάν όχι σήμερα, πότε; Όταν η Ελλάδα αναγκαστεί να εγκαταλείψει την Ευρωζώνη εξαθλιωμένη και λεηλατημένη, υπενθυμίζοντας πως πάντοτε τα κράτη εγκατέλειπαν τις νομισματικές ζώνες όταν ήταν αδύνατον πλέον να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά τους προβλήματα εντός της; Πιστεύει αλήθεια κανείς πως έχει ακόμη πολύ χρόνο στη διάθεση της η πατρίδα μας; Ή ότι θα της προσφερθούν οι προϋποθέσεις (άρθρο) για μία μακροπρόθεσμα βιώσιμη προσφυγή της στις αγορές συν την έξοδο από τα μνημόνια, από τη  Γερμανία; Δεν είναι ευνόητο ότι απλά θα επιμηκυνθούν τα χρέη της αφού έτσι και αλλιώς δεν μπορεί να τα εξυπηρετήσει, έως ότου εξασφαλιστεί η πλήρης λεηλασία του δημοσίου και ιδιωτικού της τομέα, με την υποθήκευση των πάντων; Ενδεχομένως επίσης με το διαμελισμό της για να ελέγχεται ευκολότερα;
Ολοκληρώνοντας, ίσως κάνουμε λάθος σκέψεις και εκτιμήσεις. Εν τούτοις, δεν μπορούμε να διακρίνουμε κάτι άλλο, παραμένοντας ρεαλιστές και χωρίς περιττά ευχολόγια – ενώ ο χρόνος που περνάει ανεκμετάλλευτος είναι εις βάρος της χώρας μας, για την οποία η ώρα μηδέν πλησιάζει επικίνδυνα. Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα μπορεί ακόμη και σήμερα να τα καταφέρει – αλλά όχι χωρίς τη βοήθεια αυτών που παραμένουν στη θεωρία, αρνούμενοι να «λερώσουν» τα χέρια τους παρά το ότι βλέπουν καθαρά πως το οικοδόμημα καταρρέει. Εν προκειμένω, η ευθύνη δεν είναι ασφαλώς της Γερμανίας που απλά κάνει τη δουλειά της, αλλά των συγκεκριμένων Ελλήνων – αυτών δηλαδή που μπορούν πραγματικά να προσφέρουν και δεν το επιχειρούν/τολμούν.

Κυριακή 22 Ιουλίου 2018

Νοκ άουτ ο Στουρνάρας - Καιρός, λοιπόν, να τα μαζεύει...




Η εποχή της παντοδυναμίας για τον Γιάννη Στουρνάρα φαίνεται ότι τελειώνει. Το «ξήλωμά» του αρχίζει, μάλιστα, από το εσωτερικό της ίδιας της Τραπέζης της Ελλάδος, όπου πλέον δεν είναι σε θέση -όπως αποκαλύπτει σήμερα η «δημοκρατία» με το σχετικό ρεπορτάζ- να επιβάλει τις επιλογές του και να προωθήσει τους δικούς του εκλεκτούς και ευνοούμενους... 
Ο κ. Στουρνάρας, αφού αναδείχθηκε ως άνθος της αυλής του κ. Σημίτη, επί της εποχής του πολλαπλά αμαρτωλού «εκσυγχρονιστικού» ΠΑΣΟΚ, υιοθετήθηκε δυστυχώς από τον Αντώνη Σαμαρά και ως άνθρωπος των δανειστών τοποθετήθηκε στο υπουργείο Οικονομικών, την ώρα που η κυβερνητική Ν.Δ. του 2012 προσχωρούσε στο μνημονιακό στρατόπεδο της καταστροφής. 
Τα έργα και οι ημέρες του κ. Στουρνάρα, την περίοδο της υπουργίας του, θα μείνουν αποτυπωμένα με μελανά γράμματα, κυρίως ως προς τις εξοντωτικές συνέπειες που επέφεραν στην ελληνική κοινωνία, με συνακόλουθο αποτέλεσμα ασφαλώς την εκλογική κατάρρευση και ήττα της Ν.Δ. το 2015. 
Ο ίδιος είχε προλάβει, ωστόσο, να «διασωθεί» τοποθετούμενος, και πάλι από τον κ. Σαμαρά -παρά την πρώτη λαϊκή αποδοκιμασία των ευρωεκλογών του 2014-, στη διοίκηση της κεντρικής τράπεζας για μια πενταετία.

Ως κεντρικός
 τραπεζίτης όλα αυτά τα χρόνια ο κ. Στουρνάρας δεν άλλαξε βιολί. 

Αγνοώντας και τους ίδιους τους κοινωνικούς συσχετισμούς, συνέχισε να λειτουργεί -απροκάλυπτα και απροσχημάτιστα τις περισσότερες φορές- ως εκφραστής των δανειστών. Ενίοτε, μάλιστα, δεν δίστασε να εμφανιστεί και ως βασιλικότερος του βασιλέως, με πιο πρόσφατο και χαρακτηριστικό παράδειγμα την -αρκούντως ύποπτη- εμμονή του υπέρ της προσωρινής πιστοληπτικής γραμμής μετά τη λήξη του τρίτου Μνημονίου. 
Εκμεταλλευόμενος το καθεστώς της υπαγωγής της στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, επιχείρησε να καταστήσει καταχρηστικά και την Τράπεζα της Ελλάδος σε «κράτος εν κράτει». 
Δρώντας ως βραχίονας του Βερολίνου και των Βρυξελλών, ουκ ολίγες φορές μετέτρεψε τα δώματα του κτιρίου επί της οδού Πανεπιστημίου σε άντρο πολιτικών συνωμοσιών υπό το κράτος και της προσωπικής του ιδιοτέλειας. 
Δηλαδή της επιδίωξής του να κάνει πράξη τα θερινά του όνειρα να ηγηθεί «οικουμενικών» κυβερνητικών σχημάτων με το δήθεν κοστούμι του τεχνοκράτη, αλλά στην πραγματικότητα με τη στολή του σύγχρονου «γκαουλάιτερ».

Η θητεία
 του κ. Στουρνάρα λήγει σε έναν χρόνο.

Ομως, όπως αποδεικνύεται, ηττάται και αποκαθηλώνεται από τώρα εντός της έδρας του. 

Καιρός, λοιπόν, να τα μαζεύει...

πηγή:https://www.dimokratianews.gr/content/88510/xiloma-ek-ton-eso