Δευτέρα 9 Ιουλίου 2018

Η ορκωμοσία Ερντογάν, η παρουσία Ελλήνων πολιτικών και το προκλητικό βίντεο της Turkish Airlines





Η παρουσία της Ντόρας Μπακογιάννη στην τελετή ορκωμοσίας του Ερντογάν, ανέβασε το πολιτικό θερμόμετρο με τις αρνητικές απόψεις για την απόφασή της να υπερτερούν συντριπτικά. Με το κλίμα που επικρατεί στα ελληνοτουρκικά αυτό δεν πρέπει να εκπλήσσει.

Οι Τούρκοι κάνουν από την πλευρά τους ότι μπορούν για να επιβεβαιώσουν όσους θεωρούμε την απόφαση της κας. Μπακογιάννη άστοχη…

Το διαφημιστικό βίντεο της Turkish Airlines είναι ένα ακόμη στοιχείο που δείχνει πως σκέφτονται οι Τούρκοι και γιατί οι “ανοιχτοί δίαυλοι” που όλοι θα θέλαμε να είναι αναποτελεσματικοί , αποδεικνύονται άχρηστοι…

Το βίντεο ξεκινά με την ιστορία της εταιρείας το 1947 και αμέσως μετά πάει στην εισβολή στην Κύπρο.








Τον Αττίλα…Επισημαίνεται η συμμετοχή των τουρκικών αερογραμμών στην εισβολή στην Κύπρο…

Αμέσως μετά ένα από τα σύγχρονα αεροσκάφη Airbus 340, της Turkish Airlines πετά στον ουρανό συνοδευόμενο από δύο μαχητικά F-16 της τουρκικής αεροπορίας!!!

Ερώτημα: τι ενδιαφέρει τους επιβάτες της Turkish Airlines η συμμετοχή της στην κυπριακή τραγωδία;

Απάντηση: την παρουσιάζουν στο βίντεο ως …ειρηνευτική αποστολή.

Αυτά για να καταλάβουμε ότι οι “ανοιχτοί δίαυλοι” μέχρι στιγμής αποτέλεσμα δεν έχουν.

Δεν ξέρουμε αν η κ. Μπακογιάννη πέταξε με Turkish Airlines για την Τουρκία.

Αν ναι, ελπίζουμε να μην παίχτηκε το βίντεο στην πτήση της.

πηγη - https://national-pride.org/2018/07/09/





Αυτή είναι η τροπολογία της ΝΔ για τη μη περικοπή συντάξεων - Κατατίθεται στη Βουλή










Τροπολογία για τη μη περικοπή των συντάξεων καταθέτει η Νέα Δημοκρατία, όπως είχε προαναγγείλει από το βήμα της Βουλής ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Με αυτό τον τρόπο ο πρόεδρος της ΝΔ θέλησε να απαντήσει ουσιαστικά στις κατηγορίες του Αλέξη Τσίπρα ότι «επιθυμεί διακαώς τις εν λόγω περικοπές».
Σύμφωνα πληροφορίες από την Πειραιώς η τροπολογία θα κατατεθεί στον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση, αργότερα τις επόμενες ώρες, μέσα στην ημέρα.
Διαβάστε την τροπολογία την μη περικοπή συντάξεων που καταθέτει η ΝΔ:
«ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «Ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις - Αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας - Ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων - Επιτροπεία ασυνόδευτων ανηλίκων και άλλες διατάξεις.».
Θέμα: Παύση ισχύος των συνταξιοδοτικών παρεμβάσεων με τις οποίες εφαρμόζονται περαιτέρω περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις από 1-1-2019.

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με το  ν. 4387/2016 (Α’ 85), ο οποίος τροποποιήθηκε με το ν.4472/2017 (Α’74) και ενσωματώθηκε στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022 του ν. 4549/2018 (Α’105), αποφασίστηκαν, αποκλειστικά με ψήφους της κυβερνητικής πλειοψηφίας, νέες περικοπές συντάξεων από 1-1-2019.
Η Κυβέρνηση θριαμβολογεί ότι η χώρα θα συνεχίσει να υπερκαλύπτει τους δημοσιονομικούς στόχους. Υπεραπόδοση που οφείλεται στην υπερφορολόγηση των πολιτών, στην περικοπή των συντάξεων και των κοινωνικών επιδομάτων, στα αναγκαστικά μέτρα είσπραξης καθώς και στην εσωτερική στάση πληρωμών στην πραγματική οικονομία.
Παράλληλα, υποστηρίζει ότι η χώρα βγαίνει με “καθαρό” τρόπο από τα μνημόνια και ο  αρμόδιος Ευρωπαίος Επίτροπος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην εφαρμοστεί το ψηφισμένο αυτό μέτρο από την Κυβέρνηση.
Σε αυτή την περίπτωση η Κυβέρνηση οφείλει τώρα να καταργήσει τις διατάξεις που προβλέπουν την αναπροσαρμογή κύριων και επικουρικών συντάξεων από 1-1-2019, ως ελάχιστη ανταπόκριση στα υπερβολικά βάρη τα οποία επωμίστηκαν οι Έλληνες πολίτες, ειδικότερα τα ασθενέστερα εισοδηματικά στρώματα, από τις πολιτικές της σημερινής Κυβέρνησης.
Σημειώνεται ότι οι σχετικές περικοπές δεν περιλαμβάνονται στο τρίτο αχρείαστο μνημόνιο που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2015 αλλά ενσωματώθηκαν μεταγενέστερα και αποτελούν το κόστος των καθυστερήσεων και της ανικανότητας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.
Για τον λόγο αυτό, αλλά και επειδή η Νέα Δημοκρατία δεν πιστεύει ότι είναι αναγκαία η νέα  μεγάλη μείωση των συντάξεων, την οποία άλλωστε είχε καταψηφίσει τόσο το 2016, όσο και το 2017 και το 2018, προτείνεται η κατάργηση των επιπλέον περικοπών κύριων και επικουρικών συντάξεων. 
Δηλαδή προτείνεται η κατάργηση της περικοπής της προσωπικής διαφοράς από 01.01.2019, η οποία θα μειώσει αναλόγως τα ποσά των καταβαλλόμενων κύριων και επικουρικών συντάξεων, καθώς και η μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων, συμπεριλαμβανομένων και των οικογενειακών παροχών. 
Οι περικοπές αυτές, σύμφωνα με το Παράρτημα του άρθρου 119 του ν. 4549/2018 (Α’105) ανέρχονται, σε μικτή βάση, στο ποσό των 2.882 εκ. ευρώ για το έτος 2019, στο ποσό των 2.967 εκ. ευρώ για το έτος 2020, στο ποσό των 3.115 εκ. ευρώ για το έτος 2021 και στο ποσό των 2.918 εκ. ευρώ για το έτος 2022, σωρευτικά. 
Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται απαραίτητο να καταργηθούν οι σχετικές διατάξεις του ν. 4472/2017, καθώς και να παύσει η ισχύς των διατάξεων του ν. 4387/2016 που προβλέπουν περαιτέρω περικοπές κύριων και επικουρικών συντάξεων και κατάργηση της προσωπικής διαφοράς από 1-1-2019, στα προαναφερθέντα ποσά, όπως αποτυπώνονται στο Παράρτημα του άρθρου 119 του ν.4549/2018 (Α’105).
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ
Άρθρο…
1. Η παρ. 1 του άρθρου 1 και το άρθρο 2 του ν. 4472/2017 καταργούνται.
2. Οι προβλεπόμενες στις διατάξεις του εδαφίου β’ της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν. 4387/2016 όπως ισχύει, πρόσθετες περικοπές στις συντάξεις από 1-1-2019, που προκύπτουν από τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4472/2017 καταργούνται.
3. Η περίπτωση β της παρ. 2 του άρθρου 14 του ν.4387/2016, αντικαθίσταται ως εξής:
«Από 1.1.2019, εάν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων αυτών είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους βάσει της παρ. 1 του παρόντος, το υπερβάλλον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά. Η προσωπική διαφορά συμψηφίζεται, κατ’έτος, μέχρι την πλήρη εξάλειψή της, με την προκύπτουσα βάσει της παρ. 3 αύξηση των συντάξεων.»

Αθήνα, 09.07.2018».
πηγή:http://www.kathimerini.gr/973995/article/epikairothta/politikh/ayth-einai-h-tropologia-ths-nd-gia-th-mh-perikoph-synta3ewn---katati8etai-sth-voylh

Η δύσκολη εξίσωση για τη διάσωση των συντάξεων



Πώς το πλεόνασμα του ΕΦΚΑ ανοίγει τον δρόμο για παροχές στους συνταξιούχους. Γιατί αναλογιστικά η ανατροπή του μέτρου της περικοπής των προσωπικών διαφορών «δεν βγαίνει». Πώς δημογραφικό και γήρανση «κοκκινίζουν» το ασφαλιστικό
Δημοσιονομικά εφικτό αλλά αναλογιστικά δύσκολο φαντάζει το εγχείρημα της κυβέρνησης για μη εφαρμογή των περικοπών στις συντάξεις από το 2019, το μεγάλο κοινωνικό και πολιτικό πρόβλημα που έχει μπροστά της η κυβέρνηση και το οποίο εκτιμάται ότι θα προσδιορίσει, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τις εξελίξεις.
Κυβερνητικά στελέχη επιδίδονται εδώ και μήνες στη διατύπωση έμμεσων ή και άμεσων υποσχέσεων προς τους συνταξιούχους, στήνοντας ένα σκηνικό ανατροπής των συμφωνημένων όσον αφορά τις συντάξεις και τις περικοπές του 2019. Στην κυβέρνηση φαίνεται πως προεξοφλούν πως οι συντάξεις δεν θα περικοπούν, έχοντας σε αυτό συμμάχους αλλά και έντονες επικριτές εντός κι εκτός συνόρων.
Σήμερα στον ΣΚΑΪ, η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου συνηγόρησε υπέρ του σεναρίου για επανεξέταση της μείωσης των συντάξεων το 2019, δηλώνοντας ότι «μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, στις 20 Αυγούστου, η κυβέρνηση θα εξετάσει τα δεδομένα και θα προβεί στις απαραίτητες κινήσεις». 

Το πλεόνασμα-μαμούθ του ΕΦΚΑ ανοίγει δημοσιονομικά τον δρόμο

Σύμφωνα με τις προβλέψεις στην οδό Σταδίου, δημοσιονομικά, η μη εφαρμογή του μέτρου για το 2019 δεν είναι απαγορευτική. Βάσει των εκτιμήσεων, το πλεόνασμα του ΕΦΚΑ για το 2018 εκτιμάται ότι μπορεί να ξεπεράσει και το 1,3 δισ. ευρώ. Ήδη για το πρώτο 5μηνο του 2018, το πλεόνασμα διαμορφώνεται στα 437 εκατ. ευρώ, με τους αρμόδιους στο υπουργείο Εργασίας να μπορούν να εκτιμήσουν ότι το έτος θα κλείσει με πλεόνασμα-μαμούθ. Βασικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η αύξηση της μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα, με τα έσοδα από τις ασφαλιστικές εισφορές των μισθωτών να αναμένεται πως θα ξεπεράσουν κατά 504 εκατ. ευρώ την αρχική πρόβλεψη του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος Δημοσιονομικής Στρατηγικής.
Ειδικότερα προβλέπεται να ανέλθουν στα 6,75 δισ. ευρώ έναντι πρόβλεψης 6,24 δισ. ευρώ. Ήδη για το πρώτο 5μηνο, όπου σημειωτέον είναι εκτός η αιχμή της τουριστικής περιόδου, τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές μισθωτών -εξαιρουμένων των μισθωτών της Κεντρικής Διοίκησης- ξεπέρασαν κατά 195 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8% σε σχέση με τα αντίστοιχα έσοδα του περσινού 5μήνου (2,63 δισ. ευρώ έναντι 2,43 δισ. του αντίστοιχου 5μήνου του 2017). Εντός στόχων εκτιμάται ότι βρίσκονται και τα έσοδα από τις εισφορές μη μισθωτών.
Την ίδια στιγμή, η δαπάνη για κύριες συντάξεις ανήλθε στο 5μηνο σε 10,5 δισ. ευρώ έναντι 10,6 δισ. ευρώ το πρώτο 5μηνο του 2017. Συνεκτιμώντας την εικόνα Ιουνίου και Ιουλίου, οι υπηρεσίες προβλέπουν πως η συνταξιοδοτική δαπάνη για κύριες συντάξεις θα ανέλθει συνολικά για το 2018 στα 25 δισ. ευρώ. Σημαντικά έσοδα έχουν ήδη μπει στο ταμείο και αναμένεται να αυξηθούν και από το ΚΕΑΟ, καθώς ήδη έχουν εισπραχθεί 398 εκατ. ευρώ έναντι 350 εκατ. ευρώ το πρώτο πεντάμηνο πέρυσι, από παλαιές ρυθμίσεις αλλά και τις πιέσεις που ασκούν οι υπηρεσίες του Κέντρου.

Το αναλογιστικό πρόβλημα

Στην πρόσφατη αναλογιστική μελέτη που κατατέθηκε στην Ε.Ε. αλλά και την αντίστοιχη έκθεση της Κομισιόν για τις συντάξεις, η χώρα μας «επιτυγχάνει» να μειώσει τη συνταξιοδοτική δαπάνη ως ποσοστό του ΑΕΠ από 17,3% το 2016 στο 10,6% το 2070. Μάλιστα, αν και η στρατηγική των περικοπών στις συντάξεις χαρακτηρίζει και τα τρία μνημόνια που εφαρμόστηκαν στη χώρα από το 2010 μέχρι σήμερα, στη μελέτη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής επισημαίνεται ότι ο… συντελεστής βαρύτητας της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που εφαρμόστηκε σταδιακά από το 2015 (αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης) έως το 2017 (περικοπή των συντάξεων έως 18% από το 2019, μέσω της προσωπικής διαφοράς) ήταν καθοριστικός στον δραστικό περιορισμό της σχετικής δαπάνης.
Συγκεκριμένα, συγκρίνοντας τις συνέπειες των νέων μέτρων σε σχέση με αυτά που ίσχυαν το 2015 (νόμος 3863 που ψηφίστηκε το 2012, έμεινε γνωστός ως νόμος Λοβέρδου-Κουτρουμάνη και θα εφαρμοζόταν πλήρως από το 2017), η ανεξάρτητη αρχή διαπιστώνει τα εξής: Με το παλαιό σύστημα (Ageing report 2015), η συνταξιοδοτική δαπάνη, από 15,6% το 2016, θα έπεφτε σε 14,4% το 2030 και θα διατηρούνταν πέριξ του 14% έως το 2060. Με το νέο (Ageing report 2018), η δαπάνη, από 17,3% που τελικά έφθασε το 2016, πέφτει στο 12% το 2030, φθάνει σε 11,5% το 2060, ενώ μειώνεται και έως το 10,6% δέκα χρόνια μετά.
Η βαρύτητα των μακροοικονομικών παραδοχών στη «θεαματική» αυτή μείωση της δαπάνης είναι της τάξης του 30%, ενώ οι αλλαγές που θεσμοθετήθηκαν «βαραίνουν» κατά 70% το τελικό αποτέλεσμα.
Το οποίο οδηγεί, όπως αποδεικνύεται στην τελευταία έκθεση της Ε.Ε. (Ageing report 2018), σε μια κάθετη και βίαιη μείωση της μέσης σύνταξης ως ποσοστού του μέσου μισθού. Μάλιστα, η μείωση αυτή είναι η μεγαλύτερη που επιτυγχάνεται στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία επισημαίνει ότι ο δείκτης των δημόσιων συνταξιοδοτικών παροχών αναμένεται να μειωθεί στη χώρα μας περισσότερο από 35 μονάδες μεταξύ 2016 και 2070, με αποτέλεσμα από περίπου 80% να προσεγγίζει το 45%.
Η Ε.Ε., μάλιστα, χαρακτηρίζει αυτά τα μεταρρυθμιστικά μέτρα, που υιοθετήθηκαν πρωτίστως για την αντιμετώπιση της δημοσιονομικής βιωσιμότητας των συνταξιοδοτικών συστημάτων, «πολιτικά δύσκολα» και παραδέχεται ότι οι προβολές ισχύουν στο πλαίσιο της υπόθεσης «χωρίς αλλαγή πολιτικής». Το μόνο ανοιχτό «παραθυράκι» που αφήνεται, εάν υπάρχει ενδεχόμενο οι συντάξεις να θεωρηθούν στο μέλλον «πολύ χαμηλές», να εφαρμοστεί υψηλότερη τιμαριθμική αναπροσαρμογή…
Είναι χαρακτηριστική -και για κάποιους υποκριτική- η αναφορά της Ε.Ε., σε επίσης πρόσφατη έκθεσή της για την επάρκεια των συντάξεων, ότι ειδικά στην Ελλάδα οι συνταξιούχοι κινδυνεύουν εξαιτίας των μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής πολύ περισσότερο να περάσουν το κατώφλι της φτώχειας από τους συνταξιούχους στις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε., καθώς παράλληλα επισημαίνουν ότι τα μέτρα που ελήφθησαν (νόμος Κατρούγκαλου, μείωση των παλαιών συντάξεων έως 18%, κατάργηση ΕΚΑΣ κ.ά.) είναι απόλυτα αναγκαία για την επίτευξη των στόχων οικονομικής ανάπτυξης και πρωτογενών πλεονασμάτων.

Ο παράγων Δημογραφικό

Σύμφωνα με την Κομισιόν, η δημοσιονομική επίπτωση της γήρανσης αναμένεται να αποτελέσει σημαντική πρόκληση σε όλα σχεδόν τα κράτη-μέλη, με ήδη εμφανείς επιπτώσεις κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο δεκαετιών. Για τον λόγο αυτό, το συνολικό κόστος της γήρανσης (δημόσιες δαπάνες για συντάξεις, υγειονομική και μακροχρόνια περίθαλψη, επιδόματα) αναμένεται να αυξηθεί στην Ε.Ε. κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες στο 26,7% του ΑΕΠ μεταξύ 2016 και 2070. Βέβαια, η Ελλάδα, μέσω των μνημονίων και της έντονης πίεσης των δανειστών, μαζί με άλλα 7 κράτη επιτυγχάνει μείωση της δαπάνης (μαζί με Κροατία, Γαλλία, Λετονία, Εσθονία, Ιταλία, Λιθουανία και Ισπανία). Στα υπόλοιπα κράτη παρατηρείται αύξηση, ακόμη και πάνω από 3 ποσοστιαίες μονάδες.
Αναλυτικά, στην Ελλάδα, ο πληθυσμός μειώνεται, ενώ το προσδόκιμο ζωής για τους άνδρες από 78,8 έτη το 2016 ανεβαίνει σε 79,6 το 2020, και συνεχίζει να αυξάνεται συνολικά 7,7 χρόνια, φθάνοντας τα 86,5 έτη το 2070. Για τις γυναίκες, από 83,9 έτη το 2016 ανεβαίνει σε 84,5 το 2020, και συνεχίζει να αυξάνεται συνολικά 6,4 χρόνια, φθάνοντας τα 90,3 έτη το 2070. Αυτό, αυξάνει και το πραγματικό όριο ηλικίας συνταξιοδότησης.
Συγκεκριμένα, η έξοδος για πλήρη σύνταξη με 15-20 έτη ασφάλισης από το 67ο έτος ανεβαίνει έως το 69ο έτος μετά το 2021 και εκτινάσσεται στο 72ο έτος από το 2040 και μετά. Η σύνταξη με 40 χρόνια ασφάλισης αυξάνεται στο 64ο έτος από το 2021 έως το 2030 και φτάνει στα 66 από το 2040 και μετά.
Ο δείκτης εξάρτησης ηλικιωμένων (άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω σε σχέση με τα άτομα ηλικίας 15 έως 64 ετών) το 2016 ήταν 33,4 και αναμένεται να αυξηθεί κατά 29,7 μονάδες, φθάνοντας, τελικά, στο 63,1. Όμως είναι τρομακτικό ότι από 59,2 το 2040 εκτιμάται ότι θα εκτιναχθεί στα 71 μέσα σε μόλις 10 χρόνια, το 2050. Που σημαίνει ότι για κάθε 10 άτομα σε παραγωγική ηλικία, θα υπάρχουν τουλάχιστον 7 άτομα σε ηλικία άνω των 65 ετών.

Τα σενάρια ελάφρυνσης

H μεταρρύθμιση του 2016 μαζί με τη συμπληρωματική νομοθεσία του 2017 εφόσον εφαρμοστεί, οδηγεί σε εξοικονομήσεις πόρων 2,8% του ΑΕΠ έως το 2020 και έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητα του συστήματος.
Μάλιστα, βάσει των ασκήσεων επί χάρτου που γίνονται στο οικονομικό επιτελείο, για να διατηρηθεί η συνταξιοδοτική δαπάνη στο επίπεδο που παρουσιάζεται στη μελέτη που κατατέθηκε στην Ε.Ε. και να μην «κοκκινίσει» εκ νέου το ασφαλιστικό, χωρίς τις νέες περικοπές στις προσωπικές διαφορές κύριων και επικουρικών συντάξεων, θα πρέπει το πρωτογενές πλεόνασμα στο τέλος του 2018 να ξεπεράσει το 4,8%.
Στόχος που δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται, με αποτέλεσμα ήδη να εξετάζονται σενάρια όπως η μη εφαρμογή του μέτρου για ένα 6μηνο, ή έστω για ένα χρόνο και για συνταξιούχους που λαμβάνουν σύνταξη έως 800 ευρώ (πρόκειται για περίπου 700.000 συνταξιούχους).
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε αυτό το ενδεχόμενο, θα απαιτηθούν περί τα 800 εκατ. ευρώ, έναντι 2,4 δισ. ευρώ που θα απαιτούνταν αν δεν εφαρμοζόταν καμία περικοπή, όχι μόνο στις κύριες αλλά και στις επικουρικές συντάξεις.

Η αλληλεγγύη των γενεών και τα αντίμετρα

Στη ζυγαριά, τόσο κατά τη διάρκεια της πολιτικής διαπραγμάτευσης με τους δανειστές όσο και για την τελική απόφαση της κυβέρνησης, τίθεται ένα ακόμη θέμα, που αφορά την αλληλεγγύη των γενεών σε συνδυασμό και με τις δεσμεύσεις για εφαρμογή των αντίμετρων.
Όπως φαίνεται και σε μια ακόμη πρόσφατη έκθεση της Κομισιόν για την επάρκεια των συντάξεων, στην Ελλάδα, ο ρυθμός της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού των ατόμων ηλικίας 65 ετών μειώθηκε κατά 6,1 ποσοστιαίες μονάδες εν μέσω της κρίσης, ήτοι από 28,1% το 2008 σε 22% το 2016 , έναντι 35,6% του συνολικού πληθυσμού. Σε σοβαρή υλική στέρηση το 2016 βρισκόταν το 15,2% των ηλικιωμένων, ποσοστό ελαφρώς υψηλότερο από το αντίστοιχο ποσοστό των ατόμων ηλικίας 75+ (14,8%), όμως σημαντικά χαμηλότερο από το σοβαρό ποσοστό υλικής υποβάθμισης του συνολικού πληθυσμού (22,4%). Στην πράξη, κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι συνταξιούχοι παρά τις μειώσεις των συντάξεων ήταν αυτοί που επλήγησαν λιγότερο σε σχέση με τους εργαζόμενους, τους άνεργους ή και τους νέους σε ηλικία πολίτες.
Αν λοιπόν η κυβέρνηση αποφασίσει να μην εφαρμόσει την περικοπή των συντάξεων το 2019, θα «κάψει» και τα αντίμετρα που αναμένεται να στηρίξουν, από τον επόμενο χρόνο, εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες. Και αυτό γιατί μόνο με την πιστή εφαρμογή των συμπεφωνημένων, η κυβέρνηση θα μπορεί να υλοποιήσει τη δέσμευσή της για «δημοσιονομικά ουδέτερο αποτέλεσμα», με μέτρα όπως η επιδότηση ενοικίου. Πρόκειται για ένα μέτρο που αφορά 550.000 οικογένειες, οι οποίες θα λάβουν μηνιαίως ποσό έως και 1.000 ευρώ, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν ακόμα και για την πληρωμή του στεγαστικού δανείου. Μέτρο το οποίο βέβαια δεν θα εξουδετερώσει τις απώλειες, καθώς δεν θα δοθεί στους συνταξιούχους -τουλάχιστον όχι στο σύνολό τους-, που θα υποστούν τις περικοπές των εισοδημάτων τους…
Στα αντίμετρα του 2019 συγκαταλέγονται ακόμη μέτρα όπως αυτό των οικογενειακών επιδομάτων, η επέκταση του προγράμματος σχολικών γευμάτων σε δημοτικά και γυμνάσια περιοχών με υψηλά ποσοστά ανεργίας και φτώχειας, η αύξηση κατά 50% του συνολικού αριθμού παιδιών προσχολικής ηλικίας (0-4) που θα μπορούν δωρεάν να εγγραφούν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, εκπτώσεις στη συμμετοχή για φάρμακα, καθώς και δημιουργία πάνω από 30.000 νέων θέσεων εργασίας.
Ρούλα Σαλούρουsalourou@euro2day.gr
πηγή:http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1624691/h-dyskolh-exisosh-gia-th-diasosh-ton-syntaxeon.html

Προεκλογικό «δώρο» ετοιμάζει ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, σε εν ενεργεία και εν αποστρατεία Στρατιωτικούς και Ενστόλους




Προεκλογικό «δώρο» ετοιμάζει στη  ΔΕΘ ο Τσίπρας σε 250.000 εν ενεργεία και συνταξιούχους αξιωματικούς
Ρεπορτάζ
Ανδρέας Κούτρας
Ενα «δώρο» που έχει έντονα προεκλογικό άρωμα ετοιμάζεται να δώσει στα περίπου 250.000 στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και στους συνταξιούχους στρατιωτικούς, αστυνομικούς, πυροσβέστες και λιμενικούς η κυβέρνηση. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «δημοκρατίας», σχεδιάζεται να ανακοινωθεί στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης η καταβολή των αναδρομικών που τους οφείλονται βάσει της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία τους δικαίωνε όσον αφορά τις περικοπές των μισθών και των συντάξεων που υπέστησαν με τον νόμο 4093/2012.

Τα ποσά που πρέπει να επιστραφούν στους Στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας, αφορούν 65 ολόκληρους μήνες και εκτιμώνται από 2.665 ευρώ έως 12.805 ευρώ (καθαρά ποσά). Ενδεχομένως να είναι και μεγαλύτερα, αν ληφθούν υπόψη και ορισμένα επιδόματα που ελάμβαναν προ του Αυγούστου του 2012 τα στελέχη των Eνόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, όταν ίσχυσαν οι παράνομες και αντισυνταγματικές περικοπές. Σημειώνεται πως η κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου που ψήφισε τον νόμο, μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που δικαίωνε τους ενστόλους, προχώρησε στα τέλη του 2014 σε αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων κατά 50% και μόνο. Το υπόλοιπο 50% μένει σε εκκρεμότητα μέχρι σήμερα, παρότι και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ. δεσμεύτηκε πολλές φορές για την πλήρη αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων.
Ωρα δικαίωσης
Φαίνεται πως η ώρα για το 100% της υλοποίησης της απόφασης του ΣτΕ πλησιάζει και είναι πιθανό περισσότερο από ποτέ οι στρατιωτικοί, εν ενεργεία και εν αποστρατεία, όπως αντίστοιχα και των Σωμάτων Ασφαλείας, να πάρουν αυτά που δικαιούνται. Στις πληροφορίες ότι οι κυβερνητικές ανακοινώσεις θα γίνουν από τη ΔΕΘ συγκλίνει και επιπλέον ένα στοιχείο. Εκπνέει στις 23 Οκτωβρίου 2018 η οκτάμηνη προθεσμία συμμόρφωσης που είχε εκδώσει το Συμβούλιο της Επικρατείας. Αν μέχρι τότε δεν έχουν χορηγηθεί τα νόμιμα, τότε η κυβέρνηση και το υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να πληρώνουν πρόστιμα «μη συμμόρφωσης».

Ο Πάνος Καμμένος, που έχει δώσει «μάχες» από την ανάληψη της θητείας του στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας για την πλήρη αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων των στρατιωτικών, αναφέρθηκε στο μείζον αυτό θέμα κατά την τελετή του Ζαππείου, την επομένη της απόφασης του Eurogroup. Το ενδιαφέρον εστιάστηκε στη φιέστα και τη γραβάτα του Αλέξη Τσίπρα, αλλά την περασμένη Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο κ. Καμμένος στο Πεντάγωνο είπε χαρακτηριστικά: «Θέλω να σας ενημερώσω ότι οι υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει ως κυβέρνηση -και εγώ ως υπουργός από την ανάληψη των καθηκόντων μου- απέναντι στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων σε σχέση με το μισθολογικό θα ικανοποιηθούν. Είμαστε σε συνεννόηση αυτή τη στιγμή με τον πρωθυπουργό και το οικονομικό επιτελείο και πιστεύω ότι μέχρι τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης θα μπορέσουμε να το ανακοινώσουμε και επίσημα».

Αξίζει να σημειωθεί πως κανονικά η αναδρομική αναπροσαρμογή θα έπρεπε να αφορά όχι 65 μήνες, αλλά 12 λιγότερους (53 μήνες), καθώς από την 1η Ιανουαρίου του 2017 θεωρείται πως τέθηκε σε ισχύ το νέο ειδικό στρατιωτικό μισθολόγιο. Όμως το υπουργείο Εθνικής Αμυνας πέτυχε, ύστερα από συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών, να αμείβονται τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και κατά τη διάρκεια του 2017 με το πρότερο καθεστώς και τελικά να ισχύσει το νέο μισθολόγιο από τις αρχές του 2018. 
Κάτι αντίστοιχο έγινε και για τα Σώματα Ασφαλείας. Ταυτόχρονα, όμως, το νέο ειδικό μισθολόγιο των στρατιωτικών, το οποίο επέβαλαν οι δανειστές και υλοποίησε η κυβέρνηση, εξουδετέρωσε και την απόφαση του ΣτΕ για την αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων. Η απόφαση του ΣτΕ αφορούσε τον νόμο 4093/2012. Το ειδικό μισθολόγιο που ισχύει από τις αρχές του 2018 βασίστηκε σε άλλο νόμο. Συνεπώς, μπορούν να δοθούν τα αναδρομικά από τον Αύγουστο του 2012, αλλά όχι και να επανέλθουν οι μισθοί και οι συντάξεις στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012.



Η καταβολή των χρημάτων αρχίζει το φθινόπωρο ή στις αρχές του 2019
Οσον αφορά τον χρόνο χορήγησης των αναδρομικών, οι πληροφορίες θέλουν να αρχίζει αμέσως μετά την ανακοίνωσή τους ή από τις αρχές του 2019. Ασφαλώς θα γίνει σε πολλές δόσεις, καθώς το ποσό από το 100% της εφαρμογής της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας υπολογίζεται στα 450.000.000 ευρώ και η κυβέρνηση δεν θέλει να υπάρξει δημοσιονομικός εκτροχιασμός. Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας με παλαιότερα έγγραφά του προς το υπουργείο των Οικονομικών ζητούσε να είναι περιορισμένες οι δόσεις, έχοντας, όπως ανέφερε τότε, εξασφαλίσει το κονδύλι για την πλήρη αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων. Η απόφαση του ΣτΕ όμως αφορά το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας και είναι πιθανόν τα αναδρομικά να δοθούν ακόμη και σε 65 δόσεις.

Γιατί 65 δόσεις; Τόσοι είναι οι μήνες για τους οποίους δικαιούνται τα αναδρομικά οι στρατιωτικοί, οι αστυνομικοί, οι πυροσβέστες και οι λιμενικοί. Από τον Αύγουστο του 2012 έως τον Δεκέμβριο του 2017. Για τους μεν πρώτους μήνες, και συγκεκριμένα από τον Αύγουστο του 2012 έως το τέλος του 2014, θα πρέπει να δοθεί το υπολειπόμενο 50% (το άλλο 50% είχε δοθεί από την κυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου προεκλογικά και υπό την πίεση της απόφασης του ΣτΕ), ενώ από τις αρχές του 2015 έως τον Δεκέμβριο του 2017 θα πρέπει να δοθεί και το 100% των αναδρομικών. Στην περίπτωση λοιπόν που ισχύσει το σενάριο των 65 δόσεων, τότε ένας λοχαγός θα δει αύξηση 41 ευρώ τον μήνα, ενώ ένας που λαμβάνει μισθό αντιστρατήγου 77 ευρώ και ο μισθός σε επίπεδο Α/ΓΕΕΘΑ θα αυξηθεί κατά 197 ευρώ.




πηγή:http://www.dimokratianews.gr/content/88065/dinoyn-anadromika-se-250000-stratiotikoys

Επιστροφή αναδρομικών σε 250.000 Στρατιωτικούς και ένστολους – Αναλυτικός πίνακας με τα ποσά





“Ζεστό” χρήμα στις τσέπες των ενόπλων δυνάμεων βάζει η Κυβέρνηση το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. 
Ειδικότερα, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να πληρώσει τις παράνομες κρατήσεις που έγιναν για περισσότερα από 5,5 χρόνια σε Στρατιωτικούς και ένστολους οι οποίοι υπολογίζονται σε 250 χιλιάδες. 

Συγκεκριμένα στρατιωτικοί, αστυνομικοί, πυροσβέστες και λιμενικοί εν ενεργεία και συνταξιούχοι θα λάβουν, ανάλογα με τον βαθμό από 2.500 ως και σχεδόν 13.000 ευρώ. 

Υπολογίζεται ότι θα λάβουν τα αναδρομικά περίπου 250.000 ένστολοι, εν ενεργεία και συνταξιούχοι. 

Σύμφωνα με “τα Νέα”, το συνολικό ποσό των αναδρομικών εκτιμάται στα 450.000.000 ευρώ. 
Οι πληροφορίες λένε ότι η πληρωμή των αναδρομικών θα ξεκινήσει περί τον Νοέμβριο του 2018 ή ως τις αρχές του 2019. 

Η επιστροφή θα γίνει έπειτα από την απόφαση του ΣτΕ που ζητούσε από την πολιτεία να επιστρέψει αναδρομικά όλες τις κρατήσεις. 

Οι Στρατιωτικοί και οι ένστολοι θα λάβουν αναδρομικά για 65 μήνες, από τον Αύγουστο του 2012 ως τον Δεκέμβριο του 2017. 

Τα ποσά προκύπτουν από τον βασικό μισθό (καθαρό ποσό) ενώ σε πολλές περιπτώσεις προβλέπονται επιπλέον χρήματα καθώς είναι πολλοί εκείνοι που λαμβάνουν επιδόματα εξομάλυνσης και ειδικής απασχόλησης. 

Βαθμός                                                                         Αναδρομικά Ποσά 


Α/ΓΕΕΘΑ                                                                              12.805 

Α/ΓΕΣ-Α/ΓΕΑ-Α/ΓΕΝ                                                        7.280 

Γενικός Επιθεωρητής Στρατού                                          8.125 

Αντιστράτηγος                                                                      5.005 

Υποστράτηγος                                                                       4.615 

Ταξίαρχος                                                                               4.615 

Συνταγματάρχης                                                                   3.510 

Αντισυνταγματάρχης                                                           2.903 

Ταγματάρχης                                                                         2.795 

Λοχαγός                                                                                  2.665

Πηγή: http://dimosio.gr/epistrofi-anadromikon-se-250-000-enstoloys-analytikos-pinakas-me-ta-posa/


Το bullying οδήγησε 15χρονο μαθητή στην αυτοκτονία



Μια τραγική υπόθεση που επαναφέρει στην επικαιρότητα μνήμες από την υπόθεση bullying σε βάρος του φοιτητή Βαγγέλη Γιακουμάκη στα Γιάννενα, πριν από λίγα χρόνια, ερευνούν οι αρχές στην Αργυρούπολη, όπου αυτοκτόνησε 15χρονος μαθητής. 


Το παιδί, που μόλις τελείωσε την Α’ Λυκείου και ήταν ο μικρότερος γιος ιδιοκτήτη εστιατορίου των νοτίων προαστίων, βρέθηκε απαγχονισμένο στο μπαλκόνι του σπιτιού του, μετά από πάρτι στο οποίο είχε πάει. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, βρέθηκε ένα σημείωμα δίπλα στο άψυχο σώμα του παιδιού. Ο μαθητής, στις λίγες γραμμές που έγραψε, εξηγεί τους λόγους που τον οδήγησαν στην ακραία αυτή πράξη. 

Ειδικότερα, κατά τις ίδιες πληροφορίες, αναφέρει ότι αποφάσισε να δώσει τέλος στη ζωή του, καθώς δεν άντεχε το bullying που δεχόταν από συμμαθητές του, κατονομάζοντας μάλιστα έξι από αυτούς. 

"Αγαπάω τη μητέρα μου, τον πατέρα μου και τον αδερφό μου (σ.σ αναφέρει το όνομα του αδερφού του)", αρχίζει το λακωνικό σημείωμα και στη συνέχεια, αφού αναφέρει τα ονόματα συγκεκριμένων παιδιών - συμμαθητών του, γράφει χαρακτηριστικά: "Αυτοί με κατέστρεψαν. Καταστρέψτε τους".

Την υπόθεση ερευνά το Τμήμα Ανηλίκων της Ασφάλειας Αττικής.


πηγή:http://www.zougla.gr/greece/article/tragodia-me-aftoktonia-14xronou-stin-argiroupoli

Κυριακή 8 Ιουλίου 2018

Δύο τα σενάρια για τις συντάξεις – Κρίσιμος ο Οκτώβριος




Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εμφανίζεται διατεθειμένη να υποστηρίξει τη μη περικοπή των συντάξεωναπό την 1η Ιανουαρίου 2019 εφόσον τα στοιχεία δείξουν πως οι δημοσιονομικοί στόχοι για το επόμενο έτος θα πιαστούν χωρίς πρόβλημα.


Αυτό βρίσκει αντίθετες πολλές χώρες της ευρωζώνης και τους υπόλοιπους θεσμούς. Είναι ενδεικτικό πως ο επικεφαλής του EuroWorking Group, Χανς Φάιλμπριφ με δήλωσή του στο Πρώτο Θέμα προειδοποίησε σχετικά πως δεν πρέπει να ακυρωθούν οι ήδη ψηφισμένες περικοπές: «Η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού ενισχύει τη διαγενεακή δικαιοσύνη. Οτιδήποτε άλλο είναι αυτοκαταστροφικό. Ούτε η Ελλάδα, ούτε οι εταίροι της στη ζώνη του Ευρώ θέλουν να ξαναβαδίσουν σε αυτό το δρόμο», είπε.
Ωστόσο, στελέχη της κυβέρνησης υποστηρίζουν με βεβαιότητα πως η περικοπή των συντάξεων από την 1η Ιανουαρίου 2019 δεν θα προχωρήσει και δίνουν δύο εκδοχές για το τι θα συμβεί
Η πρώτη εκδοχή προβλέπει την αναβολή των μέτρων για συγκεκριμένο διάστημα και 
Το δεύτερο σενάριο την πλήρη αναστολή της περικοπής κατά 18% της προσωπικής διαφοράς των παλαιών συντάξεων.
Το θέμα αυτό αναμένεται να κριθεί τον Οκτώβριο όταν το υπουργείο Οικονομικών υποβάλει προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το προσχέδιο του Προϋπολογισμού του 2019, στο οποίο θα περιλαμβάνονται όλα τα δημοσιονομικά μέτρα για το 2019.
Πρέπει να σημειωθεί πως η δέσμευση που έχει αναλάβει απέναντι στους δανειστές η κυβέρνηση προβλέπει τη μείωση της ετήσιας συνταξιοδοτικής δαπάνης σε καθαρό ποσό (αφαιρουμένων των φόρων και των εισφορών) κατά 1% του ΑΕΠ ή κατά 1,84 δισ. ευρώ. Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός οι περικοπές θα πρέπει όμως να γίνουν στο καταβαλλόμενο ποσό για συντάξεις και να φθάσουν περίπου τα 2,25 δισ. ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση, η μη περικοπή των συντάξεων θα απαιτήσει και πρόσθετους χειρισμούς από την κυβέρνηση στο ασφαλιστικό, καθώς θα δημιουργηθούν συνταξιούχοι δύο ταχυτήτων με μεγάλες διαφορές στο τελικό ποσό της σύνταξης, αν και έχουν τις ίδιες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.
Με πιο απλά λόγια, όσοι συνταξιοδοτήθηκαν πριν από τον Μάιο 2016 θα διατηρήσουν το ύψος των συντάξεών τους, αντιθέτως από όσους συνταξιοδοτήθηκαν μετά την ημερομηνία αυτή και έχουν ήδη υποστεί μειώσεις 30% και 35% στις απολαβές τους, στη βάση των διατάξεων του νόμου Κατρούγκαλου!

ΠΗΓΗ:https://www.cnn.gr/oikonomia/story/137788/dyo-ta-senaria-gia-tis-syntaxeis-krisimos-o-oktovrios