Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

Οι βάτραχοι




Οι Έλληνες, φοβούμενοι μήπως τους λείψουν οι γάζες από τα νοσοκομεία, οι ασπιρίνες από τα φαρμακεία και το χαρτί υγείας από τα Σούπερ Μάρκετ, αδιαφορούν εντελώς για την πατρίδα τους και τα παιδιά τους – τα οποία θα κληθούν να πληρώσουν τη δειλία τους, αποτελώντας την πρώτη γενιά που αντιμετωπίζεται προσβλητικά από τους Πολίτες άλλων χωρών και που νοιώθει ντροπή για την καταγωγή της.
.«Υπήρξαν εποχές όπου οι ελίτ, οι κάτοχοι της εξουσίας δηλαδή στον πλανήτη, οδηγούσαν μαζικά τους ανθρώπους στο θάνατο – συνήθως όμως θεωρούσαν προτιμότερο να εργάζονται οι άλλοι για αυτούς, έτσι ώστε να αποκομίζουν κέρδη.
Ειδικότερα, από το ξεκίνημα της ανθρώπινης ιστορίας, όλα εξελίσσονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο: υπάρχει μία περιορισμένη ελίτ, η οποία προσπαθεί να αναγκάσει την υπόλοιπη ανθρωπότητα να τοποθετηθεί κάτω από το ζυγό της.
Όταν κάποιος έπρεπε στο παρελθόν να συμμετέχει ως εργάτης στην κατασκευή μίας πυραμίδας, να προσφέρει αργότερα το ένα τρίτο της σοδειάς του στο γαιοκτήμονα ή να δίνει σήμερα το μισό του εισόδημα στην εφορία, συνεχίζει ουσιαστικά να υποχρεώνεται στην ίδια διαδικασία: να κάνει πλουσιότερους τους ισχυρούς, εις βάρος του. Με απλά λόγια, μετατρέπεται σε σκλάβο, σε ανθρώπινο δυναμικό, σε «φυσικό πόρο» (Human resource), ο οποίος αξιοποιείται καταληστευμένος, εξυπηρετώντας αποκλειστικά και μόνο τα συμφέροντα αυτών που κατέχουν τη Δύναμη.
Ορισμένες μορφές της σκλαβιάς έχουν βέβαια απαγορευθεί σήμερα. Εν τούτοις, ένας από τους πλέον ύπουλους τύπους της έχει διευρυνθεί και διαδοθεί περισσότερο από κάθε άλλη εποχή. Ο τύπος αυτός ονομάζεται «χρέος» – όπου, στην πραγματικότητα, σχεδόν κάθε απόφαση μας στη ζωή μας οδηγεί, ατομικά ή συλλογικά, όλο και πιο βαθιά στην παγίδα των δανειστών. Ακόμη και οι σπουδές σε ορισμένες χώρες εξυπηρετούν τη συγκεκριμένη διαδικασία – κρίνοντας από το ύψος των φοιτητικών δανείων στις Η.Π.Α., τα οποία έχουν υπερβεί το 1,2 τρις $.
Συνεχίζοντας, κάποια στιγμή στη ζωή τους οι περισσότεροι άνθρωποι αγοράζουν σπίτι, υπογράφοντας ένα ενυπόθηκο δάνειο που πολύ δύσκολα μπορούν να εξυπηρετήσουν, ειδικά σε εποχές κρίσης – όπως τεκμηριώνεται σήμερα στην Ελλάδα, όπου χιλιάδες κατοικίες είναι στα πρόθυρα της κατάσχεσης και των πλειστηριασμών. Το ίδιο συμβαίνει και με την αγορά αυτοκινήτων, τα οποία συνήθως αποκτούνται επί πιστώσει – με τους γάμους, με τα ταξίδια, με τις πιστωτικές κάρτες, καθώς επίσης με μία σειρά άλλων καταναλωτικών δανείων, με τα οποία οι άνθρωποι μετατρέπονται σε σκλάβους χρέους.
Ελάχιστοι άλλωστε κατανοούν πως ένα δάνειο δεν πρέπει να συνάπτεται ποτέ για καταναλωτικούς σκοπούς, αλλά μόνο για επενδυτικούς παραδείγματος χάριν, για την αγορά μηχανημάτων, μέσω των εσόδων (κερδών) των οποίων θα μπορούν να αποπληρώνονται τα τοκοχρεολύσια. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στα κράτη, με τα δάνεια των οποίων επιβαρύνονται οι Πολίτες τους – όταν, ως επί το πλείστον, χρεώνονται για την κάλυψη των καταναλωτικών δαπανών τους (ελλείμματα) και όχι για να διενεργήσουν προσοδοφόρες επενδύσεις.
Οι περισσότεροι λοιπόν, κράτη και ιδιώτες, μετατρέπονται εκούσια σε σκλάβους χρέους – ενώ όταν αποπληρώνουν τα δάνεια τους φροντίζουν έτσι ώστε η ελίτ, η οποία τους έχει οδηγήσει στη μεγάλη παγίδα, να «εγγράφει», να πιστώνεται καλύτερα με τεράστια κέρδη. Ειδικά όσον αφορά μία χώρα όπως η Ελλάδα, το δημόσιο χρέος της οποίας καλούνται να εξυπηρετήσουν οι Έλληνες λόγω του φόβου τους να χρεοκοπήσουν, το ύψος του σε όρους εισοδημάτων των Πολιτών είναι 50% υψηλότερο από αυτό που φαίνεται – αφού τα εισοδήματα των ανθρώπων, καθώς επίσης τα πάγια περιουσιακά τους στοιχεία έχουν μειωθεί τουλάχιστον κατά 50%.
Ως εκ τούτου η πληρωμή του είναι αδύνατη, ενώ η απλή εξυπηρέτηση του πολύ δύσκολη – σημειώνοντας πως το δημόσιο χρέος μειώνεται είτε από τα δημοσιονομικά πλεονάσματα (=μετά τους τόκους), είτε από την πώληση της κρατικής περιουσίας. Με δεδομένο όμως το ότι, τα δημοσιονομικά πλεονάσματα είναι σχεδόν ανέφικτα χωρίς τη λεηλασία του πληθυσμού μετά από οκτώ χρόνια βαθιάς ύφεσης, ενώ οι τιμές της δημόσιας περιουσίας έχουν καταρρεύσει, σε τελική ανάλυση θα εξυπηρετείται μεν το χρέος ασθμαίνοντας μέσω της επιμήκυνσης του στο διηνεκές, καθώς επίσης του ξεπουλήματος των περιουσιακών στοιχείων, αλλά στην καλύτερη περίπτωση θα παραμένει στο ίδιο ύψος, ακόμη και αν ξεπουληθούν τα πάντα – οπότε το οδυνηρό τέλος είναι προδιαγεγραμμένο, νομοτελειακό, είτε το συνειδητοποιεί κανείς, είτε όχι«.
.

Ανάλυση

Ανήκοντας κανείς στους φιλελεύθερους οικονομολόγους οφείλει να αποσαφηνίζει τις θέσεις του, επειδή συχνά παρανοούνται – τονίζοντας πως ο φιλελευθερισμός δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον ακραίο νεοφιλελευθερισμό, όπως ο σοσιαλισμός και η αληθινά αναθεωρητική αριστερά δεν έχουν καμία σχέση με τον κρατισμό.
Ο νεοφιλελευθερισμός (έτσι όπως έχει δυστυχώς εξελιχθεί μετά το 1980, όπου επικράτησε η σχολή του Σικάγο), στις οικονομικά ισχυρές χώρες είναι πλέον συνώνυμος με το «μονοπωλιακό καπιταλισμό» – όπου σχεδόν όλοι οι επιχειρηματικοί κλάδοι, συμπεριλαμβανομένης της άμυνας, της παιδείας, της υγείας, της εσωτερικής ασφάλειας όπως οι φυλακές κοκ. «οφείλουν» να ανήκουν στους ιδιώτες.
Κάποια στιγμή λοιπόν δημιουργούνται πολυεθνικά τέρατα, τα οποία μονοπωλούν την αγορά, ενώ πληρώνουν μηδαμινούς φόρους εκμεταλλευόμενα τις φορολογικές οάσεις – με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται με τους φόρους που λείπουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι Πολίτες, να μειώνονται τα εισοδήματα τους, να περιορίζεται το κοινωνικό κράτος κοκ.
Εκτός αυτού, οι πολυεθνικές μονοπωλιακές επιχειρήσεις «χειραγωγούν» την πολιτική, με στόχο την εξυπηρέτηση των δικών τους συμφερόντων – ενώ εκβιάζουν με το μέγεθος τους (too big to fail) ή/και με τις επενδυτικές τους δυνατότητες τα κράτη, αυξάνουν τις τιμές πώλησης τους (ειδικά στις κοινωφελείς επιχειρήσεις που εξαγοράζουν) κοκ.
Στις οικονομικά αδύναμες χώρες τώρα ο νεοφιλελευθερισμός επιβάλλεται με την πολιτική λιτότητας, με τα μνημόνια, με τις διατλαντικές συμφωνίες (ανάλυση) κοκ. – με στόχο αφενός μεν τη λεηλασία τους, αφετέρου την υποταγή τους στις πρακτικές του. Παράδειγμα η TiSA, μέσω της οποίας επιδιώκεται η απαγόρευση της εθνικοποίησης κοινωφελών επιχειρήσεων που έχουν προηγουμένως ιδιωτικοποιηθεί – καθώς επίσης μία σειρά άλλων πραγμάτων.
Φυσικά ο ακραίος νεοφιλελευθερισμός χρησιμοποιεί ως θρησκεία του (η θρησκεία στα οικονομικά είναι συνώνυμη με το δογματισμό) το αόρατο χέρι της ελεύθερης αγοράς – η οποία δήθεν ρυθμίζει αυτόματα τα πάντα χωρίς κανένα λάθος, αρκεί να μην επεμβαίνει το κράτος στη λειτουργία της. Δηλαδή την «πεφωτισμένη ιδιοτέλεια» του Adam Smith, σύμφωνα με τον οποίο μέσα στο σύστημα του καπιταλισμού ένα άτομο που δρα για το ατομικό του συμφέρον, προωθεί νομοτελειακά και το συμφέρον της κοινότητας (ανάλυση).
Εν τούτοις έχει τεκμηριωθεί πλέον πως αυτά που ίσχυαν στην εποχή του A. Smith έχουν πάψει να ισχύουν σήμερα, μεταξύ άλλων λόγω του μεγέθους των επιχειρήσεων – ενώ το αόρατο χέρι της ελεύθερης αγοράς κάνει πάρα πολλά λάθη, όταν δεν ελέγχεται από κανέναν, λειτουργώντας ως εκ τούτου ασύδοτα.
Ειδικά όσον αφορά το χρηματοπιστωτικό σύστημα, το οποίο αύξησε τη δύναμη του μετά τη δημιουργία χρημάτων από το πουθενά εκ μέρους του, κατασκεύασε την παγίδα του χρέους (άρθρο) – ενώ αποθρασύνθηκε μετά την κατάργηση του νόμου που διαχώριζε τις επενδυτικές από τις καθαρά τραπεζικές δραστηριότητες (Glass-Steagall). Σε τελική ανάλυση λοιπόν η ελεύθερη αγορά δεν είναι καθόλου σε θέση να λειτουργήσει – οπότε χωρίς τη ρύθμιση της από τα κράτη, θα καταστρέψει τον πλανήτη.
Στα πλαίσια αυτά, ανήκουμε σε εκείνους τους φιλελεύθερους οικονομολόγους που δεν συμφωνούν με την ασύδοτη αγορά – θεωρώντας πως τα κράτη πρέπει να επεμβαίνουν ρυθμιστικά στη λειτουργία της, ενώ ειδικά σε περιόδους ύφεσης οφείλουν να λαμβάνονται δημοσιονομικά μέτρα (κρατικές επενδύσεις, φορολογικές ελαφρύνσεις κλπ.).
Πιστεύουμε δηλαδή στη μικτή οικονομία, στη χρυσή μεσότητα κατά κάποιον τρόπο, όπου οι κοινωφελείς (παιδεία, υγεία, άμυνα, ηλεκτρισμός, ύδρευση, εσωτερική ασφάλεια, κεντρική τράπεζα κλπ), οι στρατηγικές (αεροδρόμια στα σύνορα κα.), καθώς επίσης οι μονοπωλιακές κερδοφόρες επιχειρήσεις (τυχερά παιχνίδια κλπ.), πρέπει να ανήκουν στο κράτος – ενώ όλες οι υπόλοιπες στους ιδιώτες, οι οποίοι όμως πρέπει να ελέγχονται πολύ αυστηρά από το Κράτος Δικαίου και τους υπόλοιπους Θεσμούς. Προφανώς δε, χωρίς να εμποδίζεται η λειτουργία τους από τα μη ορθολογικά φορολογικά, γραφειοκρατικά, περιβαλλοντικά και λοιπά δημόσια συστήματα.
Το βασικό επιχείρημα βέβαια των νεοφιλελεύθερων είναι πως τα κράτη είναι διεφθαρμένα, οι πολιτικοί διαπλέκονται, είναι δημαγωγοί που προωθούν το κομματικό τους συμφέρον κοκ. – οπότε πρέπει όλα να ανήκουν στους ιδιώτες που (δήθεν) δεν έχουν τέτοια ελαττώματα. Εμείς όμως θεωρούμε αντίθετα ότι, η μοναδική προστασία των ανθρώπων απέναντι στην οικονομική εξουσία είναι η Πολιτική – η οποία, όταν δεν ανταποκρίνεται στο λειτούργημα της, πρέπει να υποχρεώνεται να το κάνει από τους ίδιους τους Πολίτες, με τελικό στόχο τους την άμεση δημοκρατία.
Η σημερινή Ελλάδα και η πολιτική λιτότητας
Περαιτέρω, υπό τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην Ελλάδα, ειδικά μετά την πρωτοφανή κυβίστηση της «αριστεράς» που αποτελούσε το ύστατο ανάχωμα των Πολιτών, είναι προφανώς δύσκολο να αμυνθεί κανείς απέναντι στην σφοδρή επίθεση του ακραίου νεοφιλελευθερισμού – ο οποίος χρησιμοποιεί ως όπλα αιχμής την πολιτική λιτότητας και τα εξοντωτικά μνημόνια, εκμεταλλευόμενος τις αδυναμίες της χώρας λόγω της υπερχρέωσης της, των θεσμικών της ελλειμμάτων, της πολιτικής διαφθοράς και ανικανότητας, του κομματικού κράτους, του ενδοτισμού, της γεωπολιτικής της ανασφάλειας κοκ.
Πόσο μάλλον όταν το ασφαλιστικό καταρρέει και οι κοινωφελείς επιχειρήσεις είναι επίσης υπερχρεωμένες, όπως στο παράδειγμα της ΔΕΗ με επισφάλειες που υπερβαίνουν τα 2,5 δις € – ενώ στα πλαίσια του PSI έχουν αποδεχθεί ορισμένες το αγγλικό δίκαιο στα ομόλογα τους, παρά το ότι δεν υπήρχε απολύτως κανένας λόγος.
Πολύ περισσότερο όταν έχει αφελληνισθεί εντελώς ο χρηματοπιστωτικός τομέας της χώρας, με αποκλειστική ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης – ενώ οι τράπεζες έχουν μετατραπεί σε επιθετικά κερδοσκοπικά κεφάλαια (hedge funds) διαχείρισης κόκκινων δανείων, με αμέτρητες κατασχέσεις και πλειστηριασμούς προ των πυλών. Οι μεγάλες εκκρεμότητες δε παραμένουν: οι εγγυήσεις δηλαδή του δημοσίου που ευχόμαστε να μην κληθούν οι Έλληνες να τις πληρώσουν, καθώς επίσης η ανάγκη νέων κεφαλαίων εκ μέρους τους.
Όσον αφορά την εγχώρια ελίτ, αυτή που απομυζεί από χρόνια τους Έλληνες ελέγχοντας τις κυβερνήσεις και χαριεντιζόμενη μαζί τους, αποτελεί την πέμπτη φάλαγγα των δανειστών, ευελπιστώντας να πάρει μερίδιο από τα λάφυρα της λεηλασίας – γεγονός που σημαίνει πως τους στηρίζει, βοηθώντας στο έργο τους και στη χειραγώγηση των Πολιτών.
Ακόμη λοιπόν και αν τεκμηριώσει κανείς πως οι ιδιωτικοποιήσεις των κοινωφελών επιχειρήσεων είναι καταστροφικές, χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της Γερμανίας που τις εθνικοποιεί ξανά, έχοντας διαπιστώσει πως το κόστος για τους Πολίτες της ήταν τεράστιο (πηγή), ενώ κάτι ανάλογο ισχύει επίσης για τις συμπράξεις του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα, δεν πρόκειται να επιτύχει τίποτα – πολύ περισσότερο επειδή οι Έλληνες έχουν πια συνθηκολογήσει, επιλέγοντας τη συλλογική αποχαύνωση.
Απλούστατα, με το κράτος σε άθλια κατάσταση, με τον ιδιωτικό τομέα να καταρρέει από το βάρος των φόρων και των δανείων του, καθώς επίσης με τους Πολίτες να σιωπούν όπως τα πρόβατα, έστω αιτιολογημένα (ανάλυση), δεν έχει κανένα νόημα η τεκμηρίωση του ότι, ο ακραίος νεοφιλελευθερισμός θα αποβεί καταστροφικός για την πατρίδα μας – όποιο από τα κόμματα εξουσίας και αν αναλάβει τη διαχείριση του, κατ’ εντολή των δανειστών. Μίας χώρας που είναι η περισσότερο χρεοκοπημένη στην ιστορία του πλανήτη, χωρίς καμία απολύτως δυνατότητα διάσωσης της, εάν δεν προηγηθεί η ονομαστική διαγραφή μεγάλου μέρους των χρεών της – κάτι που, για να υπάρχει κάποια ελπίδα επίτευξης του, θα έπρεπε οι Πολίτες να είναι πρόθυμοι να υποστούν τη χρεοκοπία του δημοσίου, ακόμη και με τον κίνδυνο εξόδου από το ευρώ.
Συμπερασματικά λοιπόν, το να περιμένει κανείς πως η χώρα μας θα επιστρέψει σε μία βιώσιμη πορεία ανάπτυξης, με τη σημερινή ή με την επόμενη κυβέρνηση, όταν επιβάλλονται συνεχώς νέα δημοσιονομικά μέτρα, όπως το θηριώδες νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί σύντομα, αποτελεί το άκρον άωτο της ανοησίας – για να μην χρησιμοποιήσουμε το σωστό όρο που λογικά προσβάλλει τους ιθαγενείς.
Επίλογος
Με κριτήριο τα παραπάνω είναι εμφανές ότι, δεν υπάρχει πια καμία απολύτως δυνατότητα κοινοβουλευτικής, ειρηνικής άμυνας των Ελλήνων – παρά το ότι δεν πρέπει να χάνει κανείς ποτέ την αισιοδοξία και την ελπίδα του για ένα καλύτερο μέλλον. Εν τούτοις φαίνεται καθαρά ότι, όλο και πιο πολλοί θα υποκύψουν στο σύνδρομο της Στοκχόλμης, θα νοιώθουν δηλαδή θύτες αντί για θύματα αναλαμβάνοντας ακούσια ευθύνες που δεν τους αναλογούν – επειδή το ένστικτο της αυτοσυντήρησης θα πάρει τα ηνία.
Επίσης πως θα υπάρξουν ελάχιστες κοινωνικές αντιδράσεις, όταν μαζικοποιηθούν οι πλειστηριασμοί και ξεκινήσουν οι εξώσεις – επειδή ο φόβος έχει πλέον καταλάβει το πνεύμα, την ψυχή και την καρδιά των Ελλήνων. Όλοι έχουν καταλάβει πάντως πως δεν υπάρχει καμία κοινοβουλευτική λύση για τη χώρα – αφού σχεδόν όλα τα πολιτικά κόμματα έχουν σκύψει το κεφάλι, τασσόμενα υπέρ των μνημονίων στο διηνεκές. Κανένας όμως δεν είναι πρόθυμος να αποδεχθεί το ρίσκο της μοναδικής εναλλακτικής λύσης: της κοινωνικής εξέγερσης.
Στα πλαίσια αυτά, όλες οι πολιτικές και οικονομικές συζητήσεις περί συστημάτων διακυβέρνησης, είναι κενές πρακτικού νοήματος – ενώ περιττεύουν επίσης οι αναλύσεις και οι διαπιστώσεις, αφού μοιάζουν πια με νεκροψία και όχι με συνταγές ανάρρωσης του ασθενούς.
Ολοκληρώνοντας, έχουν πέσει πια οι «τίτλοι τέλους», με νέα αφετηρία την παλαιότερη επιδεινωμένη: μία οδύνη δίχως τέλος. Εκτός εάν βέβαια οι Έλληνες αντιδράσουν κάποια στιγμή συλλογικά, έστω στην άκρη του γκρεμού – επιλέγοντας ένα οδυνηρό τέλος που είναι συνήθως συνώνυμο με την ανατολή της ελπίδας.

πηγή:https://analyst.gr/2018/01/12/oi-vatraxoi/

Τα Ελληνικά λάθη στο Μακεδονικό ζήτημα







Η Αθήνα δεν είχε όραμα και μακρόχρονη στόχευση και για τα Σκόπια αλλά και για τον ρόλο της στα Βαλκάνια
Από τον
Δημήτρη Γαρούφα*
Στη χώρα μας δυστυχώς ακόμη και στα εθνικά θέματα λειτουργούμε σαν εκκρεμές, με την έννοια ότι είμαστε των άκρων κι έτσι προτιμούμε τον μονόλογο, αποφεύγοντας τον νηφάλιο με επιχειρήματα διάλογο, χωρίς γνώση των θεμάτων και κυρίως χωρίς όραμα και στρατηγική.
Ετσι και στο θέμα των Σκοπίων, που θα καλύπτει για μήνες την επικαιρότητα εν όψει λύσης, που με επιμονή ζητούν η Ε.Ε και οι ΗΠΑ, οι πλείστοι των Ελλήνων (και των πολιτικών μας) επιχειρηματολογούν χωρίς να γνωρίζουν κάποιες κρίσιμες πτυχές του θέματος και χωρίς να μπορούν να καταλάβουν τις διαγραφόμενες εξελίξεις. Γι’ αυτό όλη η συζήτηση περιστρέφεται στο θέμα της ονομασίας χωρίς να γίνεται κατανοητό ότι ταυτόχρονα ή πριν από αυτό πρέπει να λυθεί το θέμα του αλυτρωτισμού με συμφωνία για αλλαγή σχολικών βιβλίων στα Σκόπια, δεδομένου ότι εκεί τα παιδιά από το νηπιαγωγείο ακόμη υποβάλλονται σε πρόγραμμα «μακεδονισμού» και γι’ αυτό υπάρχουν ήδη δυο τρεις γενιές Σλάβων που πιστεύουν ότι έχουν «μακεδονική γλώσσα και καταγωγή».

Για να κατανοήσουν οι Έλληνες πολιτικοί πώς προχώρησε η «Μακεδονοποίηση» των Σκοπίων, θα έπρεπε να έχουν διαβάσει το βιβλίο του Κρίστε Μισίρκοφ, το οποίο εκδόθηκε το 1903, με τίτλο «Μακεδονικές υποθέσεις» και στο οποίο ο τιμώμενος στα Σκόπια ως «εθναπόστολος του Μακεδονισμού», εξαγγέλλοντας την προσπάθεια δημιουργίας «μακεδονικού έθνους», λέει ότι «αυτό που δεν υπάρχει σήμερα δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει αύριο» δηλώνοντας ότι θα υιοθετήσουν τη διάλεκτο της περιοχής Μοναστηρίου Περλεπέ, που θα την ονομάσουν «Μακεδονική» γλώσσα, ότι θα ξεκόψουν από τις βουλγαρικές ρίζες και θα δημιουργηθεί σε βάθος χρόνου συνείδηση «Μακεδονικού έθνους». Κι αυτόν τον σχεδιασμό υλοποίησε ο Τίτο το 1944, μετονομάζοντας την περιοχή Βαρδαρίου σε «Δημοκρατία της Μακεδονίας».
Η χώρα μας υποτονικά αντέδρασε στα επόμενα χρόνια, πιεζόμενη από τις ΗΠΑ, που στήριζαν τον «αιρετικό» Τίτο για να δημιουργεί προβλήματα στη Μόσχα. 
Δεν αντιδράσαμε στη δεκαετία του 1950 όταν υποχρεώθηκαν σε υποχρεωτική αλλαγή επωνύμων όλοι οι Ελληνικής καταγωγής πολίτες στα Σκόπια (στο βιβλίο μου με τίτλο «Με το βλέμμα στο μέλλον», εκδ. Ιανός 2014, σελ.142-144, περιγράφω την περίπτωση της οικογένειας προέδρου επιστημονικού συλλόγου στα Σκόπια που άλλαξε υποχρεωτικά τρεις φορές επίθετο τον 20ό αιώνα) και δεν αντιδράσαμε ούτε όταν δημεύτηκαν οι περιουσίες τους. 
Ενδεικτικά μόνο αναφέρω την περίπτωση 3.500 χιλιάδων Ελλήνων Σαρακατσάνων που ζούσαν στη νότια περιοχή των Σκοπίων, των οποίων δημεύτηκαν τα κοπάδια, και την περίοδο 1956-1966 «διευκολύνθηκαν» να φύγουν στην Ελλάδα, ως «Έλληνες, μη αφομοιώσιμοι», και εγκαταστάθηκαν κυρίως στην περιοχή Ν. Κορδελλιού Θεσσαλονίκης, αποτελώντας σήμερα το 20% του πληθυσμού... Για το θέμα τους τότε δεν υπήρξε ούτε αντίδραση ούτε αναφορά σε ελληνικά ΜΜΕ.

Δεν προβάλαμε διεθνώς τους αγώνες του Μακεδονικού Ελληνισμού κι έτσι στο εξωτερικό θεωρούν ως μόνη επανάσταση του «μακεδονικού λαού» την επανάσταση του Ιλιντεν το 1903, που κράτησε μόνο οκτώ μέρες, κι αυτό γιατί εμείς δεν προβάλαμε την επανάσταση των Ελλήνων στη Μακεδονία το 1821-1822, όπου οι ντόπιοι Έλληνες Μακεδόνες επαναστάτησαν και επί επτά μήνες αντιμετώπισαν χιλιάδες Τούρκους στη Χαλκιδική και για δύο μήνες στη Νάουσα...

Τα λάθη συνεχίστηκαν όλες τις επόμενες δεκαετίες από όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις, που πίστευαν ότι παραμερίζοντας το πρόβλημα θα εξαλειφόταν, αλλά το πρόβλημα εμφανίστηκε οξύτερο το 1991, όταν διαλυθείσης της Γιουγκοσλαβίας το κράτος των Σκοπίων ζήτησε διεθνώς να αναγνωριστεί ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας». Αλλά και μετά το 1991 υπήρξαν λάθη στην αντιμετώπιση του θέματος, γιατί έλειπε το όραμα, η μακρόχρονη στόχευση, και για τα Σκόπια αλλά και για τον ρόλο μας στα Βαλκάνια...

Στις δεκαετίες που πέρασαν υπήρξε σημαντική παρουσία χιλιάδων Ελληνικών επιχειρήσεων στα Βαλκάνια, αλλά αυτή δεν συνοδεύτηκε από πολιτιστική παρουσία για να έχει αποτελέσματα, ενώ δεν ανταποκριθήκαμε στις προσδοκίες των γειτόνων μας για ηγετικό μας ρόλο...
Θα θυμάμαι πάντα τον πρόεδρο των δικηγόρων Αλβανίας Κλεάνθι Κότσι που μας έλεγε το 1995 στη Θεσσαλονίκη ότι «εμείς είμαστε σαν μικρά παιδιά, πάρτε μας από το χέρι και δείξτε μας τον δρόμο», αλλά η χώρα μας δεν τους έδειξε τον δρόμο παρότι έκλιναν προς την Ελλάδα. 
Ενδεικτικά πάλι αναφέρω ότι στο τμήμα Νεοελληνικής Φιλολογίας, που ιδρύθηκε το 1993 στο Πανεπιστήμιο Σόφιας, κάθε χρόνο εισάγονταν 25 άτομα. Το 1996 υπήρχαν 2.055 υποψήφιοι, το 1997 2.900, το 2002 2.682, ενώ για το αντίστοιχο τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας οι υποψήφιοι ανέρχονταν ετησίως στο 1/3 αυτών (βλ. άρθρο της Στόινας Πορομάνσκα, καθηγήτριας του τμήματος αυτού, στο περιοδικό «Ελληνική διεθνής γλώσσα» του ΟΔΕΓ - έτος 16, τ. 8, σελ. 408).

Το ίδιο ενδιαφέρον υπήρχε και υπάρχει στα Σκόπια, γι’ αυτό άλλωστε το 2013 υπήρχαν στο Μοναστήρι τρία ιδιωτικά φροντιστήρια Ελληνικής γλώσσας... Αν είχαμε όραμα και στρατηγική, θα είχαμε ιδρύσει από το 1990 έναν φορέα, σαν το Ινστιτούτο Γκαίτε, διδασκαλίας Ελληνικής γλώσσας στις μεγάλες βαλκανικές πόλεις και πιθανώς να είχαμε πετύχει να καταστεί η Ελληνική γλώσσα γλώσσα εργασίας στα Βαλκάνια.
Δεν έχει νόημα τώρα να πούμε περισσότερα. Ελπίζω οι εξελίξεις στο θέμα των Σκοπίων να μας προβληματίσουν και μακάρι να αποτελέσουν αφορμή αυτοκριτικής αλλά και χάραξης κάποιας στρατηγικής για το μέλλον.
*Δικηγόρος, πρώην πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης
πηγή:http://www.dimokratianews.gr/content/81977/ta-ellinika-lathi-sto-makedoniko-zitima

Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018

Συντάξεις: Μονόδρομος η προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την επιστροφή των παρανόμως παρακρατηθέντων υπέρ της Ε.Α.Σ.


Σύγκρουση δικαστών με την κυβέρνηση λόγω συντάξεων

     
   1. Μετά και την δεύτερη απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου,που έκρινε οριστικά και αμετάκλητα αντισυνταγματική την εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων, η προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την διεκδίκηση της επιστροφής των παρανόμως παρακρατηθέντων χρημάτων, υπέρ της Ε.Α.Σ., είναι πλέον μονόδρομος καθόσον, σύμφωνα με το διατακτικό και των δύο αποφάσεων της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επιβάλλουν στην Κυβέρνηση: 

      α. Την αναδρομική επιστροφή της εισφοράς αλληλεγγύης, ΜΟΝΟ σε όσους έχουν προσφύγει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
      β. Την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης και ταυτόχρονη αύξηση των συντάξεων 

   2. Και οι δύο αποφάσεις έχουν ληφθεί με πρόεδρο τον Νικόλαο Αγγελάρα,με πλειοψηφία 25 έναντι 9 και όπως γίνεται ευκόλως αντιληπτό, οι ίδιες αποφάσεις θα συνεχίσουν να εκδίδονται και στο μέλλον.

   3. Θυμίζουμε ότι η  Ε.Α.Σ  παρακρατείται μηνιαία από τη σύνταξη του Δημοσίου, με τον ν. 3865/2010 και υπολογίζεται στο συνολικό ακαθάριστο ποσό αυτής αφαιρουμένων των οικογενειακών επιδομάτων και καθορίζεται ως εξής :

       α.  Για συντάξεις  από 1.400,01 €  έως 1.700,00€,  ποσοστό 3%
       β.  Για συντάξεις  από 1.700,01 €  έως 2.000,00€,  ποσοστό 6%
       γ.  Για συντάξεις  από 2.000,01 €  έως 2.300,00€,  ποσοστό 7%
       δ.  
Για συντάξεις  από 2.300,01 €  έως 2.600,00€,  ποσοστό 9%   
       ε.  Για συντάξεις  από 2.600,01 €  έως 2.900,00€, ποσοστό  10%
     στ.  Για συντάξεις  από 2.900,01 €  έως 3.200,00€, ποσοστό  12%
      ζ.   Για συντάξεις  από 3.200,01 €  έως 3.500,00€, ποσοστό   13%
      η.   Για συντάξεις  από 3.500,01 €  και άνω, ποσοστό   14%
      
      Για την πρώτη κατηγορία, το ποσό της σύνταξης μετά την παρακράτηση της Ε.Α.Σ δεν μπορεί να υπολείπεται των χιλίων τετρακοσίων ευρώ (1.400,00 €)





Η Επανάσταση του 1854 στην Ήπειρο και των Ραδιβιζίων στη Μεγαλόχαρη Άρτας στις 15-1- 1854

       


                                         
                      ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΟΥ 1854 ΗΠΕΙΡΟΥ-ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ –ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
             Η  ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΩΝ ΡΑΔΟΒΙΖΙΩΝ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ  15-1-1854
                             ΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΗ ΜΠΟΤΣΗ (ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ)             
                                
   «Τι έχεις καημένε κόρακα και σκούζεις και φωνάζεις;
                         

Μήνα διψάς για αίματα, για τούρκικα κουφάρια; 
                         

Αν εδιψάς για αίματα για τούρκικα κουφάρια
                         

πέτα ψηλά κατ’ τ’ Άγραφα στου Άσπρου το γιοφύρι. 
                         

Εκεί θα φάς κρέας από Κατή και πλάτη από Βοϊβόντα
                         

να κάμεις πήχυ το φτερό και σπιθαμί το νύχι. 
                        

Μη φοβηθείς τον πόλεμο, την τόση ταραχή…….»
     ΄
Και  πράγματι είχε πολλά  τουρκικά κορμιά εκείνη τη εποχή στα Ραδοβίζια να γευτεί και να         χορτάσει ο κόρακας του δημοτικού αυτού τραγουδιού.

Γενάρης του 1854  Στο Ραδοβίζι

Στη φωλιά των Σταυραετών της Ρωμιωσύνης.
Των Ανυπότακτων  της  Πίνδου και των Αγράφων. 
Στη Γή του Καραισκάκη του Κατσαντώνη και  του Μπουκουβάλα. Εκεί που ποτέ δε σταμάτησε να ρέει το αίμα ή να σιγάσει  πόθος για την Ελευθερία .
Πενήντα Χρόνια (50) πέρασαν από το χαλασμό των Σουλιωτών στο Σέλτσο στα 1804. Τριάντα τρία (33)  χρόνια πέρασαν από την κήρυξη της  Επανάστασης  το  1821. Η μισή σχεδόν Ελλάδα ελεύθερη η  άλλη  όμως μισή  παραμένει  σκλαβωμένη ακόμη. 
Το  «Ματωμένο Σύνορο του Ανίννου» είναι  το αγκάθι στο κορμί της Ηπείρου που τη χωρίζει  από τη Μητέρα Ελλάδα. Φράχτης σκλαβιάς  απ’ άκρη  σ’άκρη. 
Η περίφημη  αυτή οριογραμμή   που ξεκινά από  τον Αμβρακικό Κόλπο (Γέφυρα Αννίνου σύνορα Αρτας -Αιτωλ/νιας) και καταλήγει στον Παγασητικό, καθορίστηκε με το Πρωτόκολλο του Λονδίνου το 1932 και τον διακανονισμό της Κωνσταντινούπολης.  
Αυτή η καταραμένη γραμμή κρατάει τα σκλαβωμένα παιδιά της την Ηπειρο, τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία και τη Θράκη.   Στις τουρκοκρατούμενες  περιοχές της Ηπείρου  η Τουρκική τυραννία έγινε πλέον αφόρητη.  Στη θέση του Τυράννου των Ιωαννίνων του Αλή Πασά άλλοι τύραννοι  τούρκοι και τουρκαλβανοί το ίδιο σκληροί σαν τον Αλή  καταπιέζουν τους υπόδουλους  Έλληνες με σφαγές λεηλασίες και επιβολή αβάστακτων φόρων που κάνουν τους ανθρώπους να υποφέρουν στην πείνα και τη δυστυχία.
    Όπως όμως και αν εγένετο, το θεριό που λέγεται Οθωμανική αυτοκρατορία αρχίζει να παραπαίει.  
Ήδη το 1853 ξεσπά ο Ρωσοτουρκικός  πόλεμος και ο Σουλτάνος δίνει εντολή να σταλούν στρατεύματα στην Κωνσταντινούπολη από την τουρκοκρατούμενη Ελλάδα.
Έτσι οι καταπιεσμένοι Έλληνες  βλέπουν μια αχτίδα ελπίδας να φέγγει μέσα  στη μαύρη σκλαβιά τους και αναθαρρούν.  Ο Δερβέναγας της ΄Αρτας  Σουλειμάν Βέη Φράσαρης     με τα ένοπλα  αποσπάσματα απαιτεί την είσπραξη σκληρών κεφαλικών φόρων να τα στείλει στο Σουλτάνο . 

Οι σκλαβωμένοι κάτοικοι της Ηπείρου αρχίζουν να δυσανασχετούν.  
Στα Ραδοβίζι δεν υπάρχει πλέον Αρματολίκι μετά την δολοφονία του Ψαρογιάννη  το 1853 από τον Φράσαρη ο οποίος επιστρατεύει πλέον  τοπικούς οπλαρχηγούς στην υπηρεσία των Τούρκων  να φροντίζουν για την είσπραξή των δυσβάστακτων  φόρων.. Όμως στο νου τους οι Ραδοβιζινοί  έχουν πάντα τον ξεσηκωμό, την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού και την Ένωση με την  Μητέρα Πατρίδα . 
Ένα δεύτερο εικοσιένα χωρίς τη στήριξη των μεγάλων δυνάμεων που δεν καλοβλέπουν τις κινήσεις αυτές. (Τώρα βλέπεις οι Αγγλογάλοι είναι σύμμαχοι της Τουρκίας και εγγυώνται την ακαιραιότητά της.   Ας είναι….
   Αυτή τη φορά η φλόγα της επανάστασης   ανάβει στην καρδιά των Ραδοβιζίων. Στη Μπότση της Άρτας σημερινή Μεγαλόχαρη. Της Επανάστασης αυτής προηγήθηκε στις  η πρώτη Επανάσταση της Ηπείρου στις 15 Μαίου 1821 στη μονή Αγ.Γεωργίου Βουργαρελίου  Οι  καπεταναίοι  και Πρόκριτοι των  Τζουμέρκων και  Ραδοβιζίων  σε συνάντηση  τους  με τον   Γ.Καραισκάκη τον Μάρκο Μποτσαρη τον Γώγο Μπακόλα τους Κουτελιδαίους  τον Ισκο τον Κουτσονίκα και τον Ράγκο ορκίζονται  από τον ηγούμενο της Μονής Χριστόφορο  με απόλυτη μυστικότητα -φοβούμενοι την διαρροή στους Τούρκους- ώστε να τους αιφνιδιάσουν.

    Στις 30 Μαίου ξεκινούν  τις μάχες. Χτυπούν τους Τούρκους στο Κομπότι και στη συνέχεια στις 18 Ιουνίου στη  Λαγκάδα του Μακρυνόρους και σε όλη την Ήπειρο.Θά ληξει άδοξα με την μάχη του Πέτα στις 4 Ιουλίου του 1822 μέ τη συντριπτική ήτα των επαναστατικών σωμάτων.
     Μετά από 33 χρόνια,το 1854 επιχειρείται  να αρχίσει εκ νέου  κήρυξη της επανάστασης   αφού οι συνθήκες  είναι πλέον ώριμες .Προοίμιο της Επανάστασης του 1854 είναι οι συγκρούσεις των τούρκων  στις 25 Δεκέμβρη του 1853 στη Σκουληκαριά  με  τον Δημ. Σκαλτσογιάννη. Η σπίθα του Σέλτσου και του 1821 γίνεται για τους Ραδοβιζινούς  δάδα ελευθερίας που σε λίγο θα απλωθεί σε όλη την Ήπειρο τη Θεσαλία και τη Μακεδονία. 

Έτσι στις 15 Ιανουαρίου του 1804  Οι Πρόκριτοι του Ραδοβιζίου Ιωάννης Κοσσυβάκης-Δημήτριος Κόκκας-Κώστας Κοσμάς-Βασίλειος Νάκος-Ντούλας Βάσος-Κολιός Μαυρομάτης-Κώστας Πάνου Στούμπος- Δημήτριος Σκαλτσογιάννης-Γεώργιος Κατσικογιάννης-Κώστας Ντερέκος-Καραγιάννης Κοτζίλας-Κωνσταντίνος Τσιγαρίδας   με προκήρυξη τουςκαλούν  στην Μπότση  το λαό του Ραδοβιζίου να συναχθεί  για να κηρύξουν την επανάσταση των Ραδοβιζίων που αμέσως γίνεται  και επανάσταση της Ηπείρου. Δεν ήταν τυχαία η επιλογή της  Μπότσης για το σκοπό αυτό. Η Μπότση  ένα από τα κεφαλοχώρια  των Ραδοβιζίων,  ήταν σε θέση σχετικά οχυρά αφού πίσω της είχε  ως προστασία τα όρη του Γαβρόγου και μπροστά της  τον  ορμητικό  Αχελώο και την οροσειρά των Αγράφων. Από εκεί ελέγχονταν όλη Περιοχή  των Ανω Ραδοβιζίων Επίσης  δεν ήταν εύκολα προσβάσιμη από την Άρτα  για τους τούρκους,  αφού απείχε πενήντα και πλέον χιλιόμετρα από  αυτήν και οι επαναστάτες  θα μπορούσαν σε περίπτωση ανάγκης ,να περάσουν στην Ελεύθερη  Ελλάδα μέσω του Βάλτου. 
   
 Πλήθος λαού  με δύναμη  450 ένοπλων  από όλα τα χωριά του Ραδοβιζίου όπως  την Βρεστενιτσα ( Πηγές) Σκουληκαριά, Μηγδιανά(Μηλιανά ) Σεκλέστα(Ελάτη), Βρατσίστα(Καστανιά) , Μήγερης (Τετρακώμου) ,Σέση (Καλεντίνη )Σκουληκαριά  Σουμερού (Μεσόπυργος) Καταβόθρα(Αστροχώρι)  Μπλαγκοβίτσα(Διάσελο)  Κλειδί .Δημαριό και άλλα,  συρρέουν στην Μπότση και εκεί στην Ι.Μονή Γεννήσεως Θεοτόκου υψώνεται το λάβαρο της Επανάστασης –Σημαία Κυανή με λευκό σταυρό εντός του οποίου  είναι γραμμένο  ‘’ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ και από κάτω -ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ή ΘΑΝΑΤΟΣ -Αμέσως όλοι  δίνουν  τον παρακάτω  όρκο μέσα στο μοναστήρι κατά ομάδες.
     «Ορκίζομαι εις το Ιερόν Ευαγγέλιον, εις την Αγίαν Τριάδα και τον Εσταυρωμένον, ότι λαμβάνων εις χείρας τα όπλα δεν θέλω καταθέσει αυτά, ειμή αφού αποδιώξω τους τυράννους μου Οσμανλίδας από την γήν των πατέρων μου αποκαθιστών ελευθέραν την πατρίδα μου. Ορκίζομαι προσέτι εις τον ύψιστον ότι θέλω υπερασπίζεσθαι την σημαίαν και τους συντρόφους μου, χύνων  αν η χρεία το καλέσει και την τελευταίαν σταλαματιάν του αίματός μου υπέρ αυτών»
       Σκηνές άκρατου ενθουσιασμού και ρίγη συγκίνησης επικρατεί  σε  όλα τα χωριά του Ραδοβιζίου .Έφτασε και γι αυτούς επιτέλους η ώρα του ξεσηκωμού.  Η επανάσταση  είναι πλέον γεγονός  Οι επαναστάτες ξεχύνονται  σε όλη  στην περιοχή Λίγες μέρες αργότερα  σώμα 35 εθελοντών του Βάλτου   απωθεί  την Τούρκικη φρουρά προς τη Γέφυρα Κοράκου.  και στα  «Πέντε  Αδέρφια» του Λιασκόβου, και  από την πλευρά της Άρτας  μέχρι το Κομπότι. Τα ραδοβίζια είναι πλέον ελευθέρα   Ο Φράσαρης θορυβημένος από την απρόβλεπτη αυτή εξέλιξη  στέλνει 800 τουρκαλβανούς να χτυπήσουν τους επαναστάτες .Γρήγορα όμως τρέπονται σε φυγή αφήνοντας πίσω τους  απώλειες  και  πάμπολλα τουρκομνήματα. Στις 16 Ιανουαρίου οι Τούρκοι επιτίθενται στους επαναστάτες στην  Μπότση αλλά αλλά οπισθοχωρούν άτακτα με μεγάλες απώλειες στην Καταβόθρα (Αστροχώρι). Στις 17 Ιανουαρίου οι τούρκοι ηττούνται από τον Δ. Σκαλτογιάννη και τους μοναχούς της Μονής Ροβέλιστας στην τοποθεσία «Βρύση βακούφικη» και  από τον Γ. Τσιγαρίδα στην Σέση – Άνω Καλεντίνη) όπου όμως  ο ίδιος σκοτώνεται. Στις 18 Ιανουαρίου οι Σκουληκαρίτες απομακρύνουν τους Τούρκους από το Κομπότι, Οι νικηφόρες μάχες των επαναστατών διαδέχονται η μία την άλλη.  Οι τούρκοι νικήθηκαν και στις 20 Ιανουαρίου στις δύο μάχες Ρεγκίτσιανα του Κλειδιού και το Δημαριό. Στις αρχές Φεβρουαρίου του 1854 ο Σπύρος Γ. Καραϊσκάκης (ο γιος του  Ήρωα της Επανάστασης του 21 Γ. Καραϊσκάκη ) που υπηρετούσε ως αξιωματικός στην ελεύθερη Ελλάδα, πέρασε τα σύνορα και ενώθηκε με τον Δημήτριο θεοδώρου Γρίβα. Στις 7 Φεβρουαρίου στο Κομπότι μετά από συμβούλιο ανέλαβε αρχηγός του αγώνα ο παλαίμαχος Θεόδωρος Γρίβας. Μετά από σκληρή μάχη οι Τούρκοι υποχώρησαν στην Άρτα αφήνοντας και το Πέτα στους επαναστάτες.  Λίγες μέρες αργότερα  σώμα 35 εθελοντών του Βάλτου   απωθεί  την Τούρκικη φρουρά προς τη Γέφυρα Κοράκου. Οι επαναστάτες περνούν και στα Τζουμέρκα όπου με ντόπιους οπλαρχηγούς στο Σταυρό Θεοδωριάνων χτυπούν ενισχύσεις  Τούρκων που έρχονται από τα Τρίκαλα και τους αναγκάζουν να γυρίσουν πίσω. Το μήνυμα της επανάστασης πέρασε  σε όλη την Ήπειρο. Επανασταστούν τα χωριά της Λάκκας Σουλίου και άλλες περιοχές Η Επανάσταση  της Ηπείρου είναι πλέον γεγονός. .Από το Ραδοβίζι η επανάσταση περνάει στην Αργιθέα. Από του Κουράκου μέχρι του Πετρίλου της Στεφανιάδας και των Βραγγιανών όλα τα χωριά της Αργιθέας ακολούθησαν το παράδειγμα των Ραδοβιζινών. Τα επαναστατικά ένοπλα σώματα εξαπλώθηκαν σε όλη την Θεσσαλία και έδωσαν μάχες νικηφόρες.  Να μην ξεχνάμε πως οι επαναστάτες στα Ραδοβίζια επικράτησαν και οι Τούρκοι υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν τα φυλάκιά τους στα χωριά της Άρτας   - Από επιστολή του Δημάρχου Απεραντίων Αθανασίου Αναγνώστου προς τον έπαρχο Ευρυτανίας προκύπτουν μεταξύ άλλων τα εξής: «………..Ο Ιωάννης Ράγκος κατέλαβε το χωρίον
Βρεστενίτσα (σήμερα Πηγές) του Ραδοβιζίου, ο δε Σωτήρης Στράτος, διαβάς την Γέφυραν Κοράκου φθάνει μετ’ ου πολύ εις Μικρά Βραγγιανά μεθ’ ικανού αριθμού πολεμοφοδίων…».
   


   Όμως, ούτε αυτή η επανάσταση αυτή  έμελλε να ευοδωθεί . Οι επαναστάτες της Θεσσαλίας και της Ηπείρου   όταν έμαθαν ότι Γάλλοι και Άγγλοι κατάλαβαν την Αθήνα   ως και της εγκατάλειψης του αγώνα των από την ελευθέρα Ελλάδα, άφησαν τα όπλα πεισθέντες για το μάταιο του αγώνα των και απεσύρθησαν. ‘Έτσι Το Ραδοβίζι έμεινε ελεύθερο μόνο για τέσσερις μήνες έως στις 12 Μαΐου του 1854.
      Αιτία πάλι οι μεγάλες δυνάμεις Γαλλία και Αγγλία που μετά την ισχυρή διαμαρτυρία της Τουρκίας  απαίτησαν   όχι μόνο την άμεση διακοπή βοήθειας προς τους επαναστάτες Ραδοβιζινούς – (κυρίως από τα μέρη του  ελεύθερου Βάλτου από όπου τροφοδοτούνταν) -αλλά συνέδραμαν και τους τούρκους με στρατιωτικές δυνάμεις και οπλισμό.   Επι πλέον αποβιβάστηκαν και κατέλαβαν τον Πειραιά, και την Αθήνα μέχρι την Πεντέλη προκειμένου εξαναγκάσουν τον  Όθωνα και την κυβέρνηση να αποκηρύξουν τους επαναστάτες πράγμα το οποίο συνέβη.  Έτσι οι επαναστάτες χωρίς εφόδια μόνοι   πλέον και πολιορκούμενοι από τούρκικα ασκέρια δεν είχαν άλλη επιλογή από το να συνεχίσουν τον αγώνα.        
   Οι  τελευταίες μάχες δίνονται την 12η Μαίου 1854 στο Κλειδί και την Σκουληκαριά  εναντίο τριών χιλιάδων Τουρκαλβανών και νικώνται. Οι  Τούρκοι αφού κατέστειλαν την επανάσταση στην Άρτα επανήλθαν ως εκδικητές στα χωριά εκείνα που πρωτοστάτησαν στην επανάσταση αυτή Ακολουθεί η πυρπόληση όλων των χωριών του Ραδοβιζίου αλλά και των Τζουμέρκων  μετά των εκκλησιών και μοναστηριών των. Οι επαναστάτες για να αποφύγουν αντίποινα των τούρκων παίρνουν το δρόμο της εξορίας προς τις ελεύθερες περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας .Ο Ιερέας του Βελεντζικού  φεύγοντας για το Βάλτο παίρνει μαζί του και την Αγία Κάρα του Επισκόπου Ραδοβιζίου ΑγίουΠαρθενίου.     
     Με την μεσολάβηση των  των φιλότουρκων πλέον  Αγγλογάλων και αφού ορκίστηκε νέα κυβέρνηση των Αθηνών,  οι Τούρκοι  με Φιρμάνι του Σουλτάνου επιτρέπουν  τον επαναπατρισμό των επαναστατών μετά των οικογενειών τους στα παντελώς κατεστραμμένα και λεηλατημένα  χωριά των. Η πρώτη όμως εφαρμογή της αμνηστίας αυτής  επικυρώθηκε από τους Τουρκαλβανούς με τον αποκεφαλισμό δύο Ραδοβιζινών  στα Κανάλια του Γαβρόγου  μάλλον ως παραδειγματισμό.
Η  φλόγα  αυτής της επανάστασης δεν έσβησε ποτέ. Δεν πήγε χαμένη η θυσία τους! Θα ξανανάψει πάλι από  τα παιδιά και τα εγγόνια των επαναστατών και θα κατακαύσει τους Οθωμανούς τα επόμενα χρόνια.Αφύπνισε όμως  και τους λαούς της Ευρώπης  για το δίκαιο του αγώνα τους. Θα ακολουθήσουν δύο ακόμη ξεσηκωμοί  των Ραδοβιζινών το 1866 και 1878 πού ξεκίνησαν πάλι από την Μεγαλόχαρη  μέχρι να έρθει η ποθητή ώρα της Ελευθερίας στις 24 Ιουνίου του 1881  όταν μεταφέρθηκε η γραμμή των συνόρων στον ΄Αραχθο και απελευθερώθηκε  η Άρτα. Η υπόλοιπη Ήπειρος θα μείνει για πολύ καιρό ακόμη σκλαβωμένη.

    Πρόσφατα ο Δήμος Γ.Καραισκάκη  για να τιμήσει τους αγώνες  των Ραδοβιζινών  επαναστατών  ο Δήμος Γ.Καραισκάκημετά από πρόταση του Συλλόγου Κάτω Συνοικιών  Μεγαλόχαρης  Άρτας    όρισε  την 15 Ιανουαρίου ως ημέρα  κήρυξης της Επανάστασης των Ραδοβιζίων το 1854  με ανάλογες εκδηλώσεις την ημέρα  αυτή  στην Ι Μονή Μεγαλόχαρης ΄Αρτας.  Είναι μια  σωστή απόφαση που  έπρεπε προ πολλού να είχε γίνει.
   
     Εμείς ως   Πηγιώτες, αλλά και οι υπόλοιποι συμπατριώτες μας των χωριών του Δήμου Γ. Καραϊσκάκη, ως απόγονοι εκείνων των Ραδοβιζινών ηρώων πρέπει να εκπληρώσουμε ένα χρέος προς αυτούς οι οποίοι μη αντέχοντας την σκλαβιά άρπαξαν τα όπλα  για την ελευθερία με  με  το  πατρογονικό σύνθημα του 21 ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ή ΘΑΝΑΤΟΣ . 
Οφείλουμε  όλοι  εμείς να τιμήσουμε τους αγώνες τους και να παραδειγματιστούμε από το σθένος την τόλμη  και την αποφασιστικότητα αφού ξεσηκώθηκαν εναντίον  μιας   ολόκληρης  Οθωμανικής αυτοκρατορίας  χωρίς να υπολογίσουν συνέπειες.

Σε κάθε χωριό του Ραδοβιζίου έχει κανείς να ακούσει και μία ιστορία δόξας από την εποχή εκείνη, που μεταφέρονται μέσω γενεών. Σε πολλά χωριά μας  υπάρχουν τα Τουρκομνήματα (τάφοι τούρκων στρατιωτών) που συνοδεύονται με  ιστορικές  παραδόσεις. 
Είμαστε πολύ  περήφανοι που κουβαλάμε σαν παρακαταθήκη τις δάφνες δόξης των προπατόρων μας. Ας τις τιμήσουμε λοιπόν επάξια  έστω και τώρα.
 Όλα αυτά τα χρόνια δεν υπήρξε καμία  σοβαρή προσπάθεια ή επίσημη ενέργεια  για γίνει γνωστή σε όλους η  ένδοξη αυτή  πτυχή της ιστορίας του τόπου μας. Ελπίζουμε ότι η καθιέρωση αυτής της ημέρας μνήμης και τιμής  θα αποτελέσει και το κυριότερο βήμα για την ανάδειξη της ένδοξης  ιστορίας των Ραδοβιζίων.  

Στηρίζουμε σε κάθε περίπτωση τις προσπάθειες της Ομοσπονδίας Ραδοβιζινών και του   Πολιτιστικού Συλλόγου  της  Μεγαλόχαρης προς αυτή την κατεύθυνση και συγχαίρουμε τον Δήμο Γ.Καραισκάκη για την παραπάνω απόφασή του.  Αξίζουν κάθε τιμή τα Ραδοβίζια . Η επιγραφή στο Ηρώο των Σουλιωτών για τη θυσία τους στο Σέλτσο  στις Πηγές Άρτας - Ιστορική ‘Έδρα του δήμου Γ.Καραισκάκη το επιβεβαιώνει  με το Επίγραμμα :  «ΕΥΓΕ  ΡΑΔΟΒΙΖΙΑ  ΗΡΩΩΝ  ΣΤΥΛΟΣ  ΚΑΙ  ΣΤΙΒΟΣ»
                                                                                               Χρήστος Β.Καπερώνης
                                                                         Πρόεδρος της Αδελφότητας Πηγιωτών ΄Αρτας

Πηγές κειμένου:ΠΗΓΙΩΤΙΚΕΣ ΡΙΖΕΣ-ΚΕΙΜΕΝΟ Ν.Π.ΖΗΣΗΣ
-Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ 1854 Δ. Φ. ΚΑΡΑΤΖΕΝΗΣ  
 ΄΄ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΑΛΙΑΣ’’ ΜΕΝ.ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ-
  ΄΄ΟΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΡΑΔΟΒΙΖΙΟΥ΄΄ΜΠΛΟΓΚ  ‘’ΡΑΔΟΒΙΖΙ΄΄