Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017

Στο σπιράλ του θανάτου οι Έλληνες με την κυλιόμενη χρεοκοπία



106




Η κυλιόμενη χρεοκοπία θα συνεχιστεί, οπότε θα απαιτούνται διαρκώς μέτρα, μειώσεις των μισθών και των συντάξεων, νέες δανειακές συμβάσεις κοκ. – αφού η πολιτική λιτότητας είναι αδύνατον να επαναφέρει στη ζωή μία ήδη σκελετωμένη οικονομία, εάν θέλει να παραμένει κανείς ρεαλιστής.
.
«Όταν ακούμε πως κάποιοι πρωθυπουργοί της Ελλάδας προειδοποιούσαν από πολλά χρόνια πριν για τους κινδύνους χρεοκοπίας της, ασφαλώς δεν τους θεωρούμε προφήτες – αφού επρόκειτο για μία αυτονόητη πρόβλεψη τους, γνωρίζοντας «εξ ιδίων» το μέγεθος της πολιτικής διαφθοράς.
Κανένας άλλωστε δεν πιστεύει σοβαρά ότι, οι τεράστιες περιουσίες που συσσώρευσαν τόσο οι ίδιοι, όσο και οι υπουργοί  τους, καθώς επίσης αυτοί με τους οποίους διαπλέκονταν διαφθειρόμενοι (ΜΜΕ, επιχειρήσεις κλπ.) προέρχονταν από τους μισθούς τους – οπότε λογικά προέβλεπαν πως η οικονομία δεν θα (τους) αντέξει«.
.

Άποψη

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία σχετικά με το ότι, το πρόβλημα της Ελλάδας ήταν και είναι πολιτικό – αφού η Οικονομία είναι πάντοτε σε θέση να παρέχει συγκεκριμένες και αποτελεσματικές λύσεις. Αρκεί βέβαια να γνωρίζει ακριβώς ποιό είναι το εκάστοτε ζητούμενο από την Πολιτική, οπότε από την πλειοψηφία των Πολιτών που θα κληθούν να το στηρίξουν επειδή θα πρόκειται για το δικό τους συμφέρον – ενώ η μειοψηφία στις δημοκρατικές χώρες συντάσσεται ενεργητικά με τη βούληση της πλειοψηφίας.
Για παράδειγμα, εάν η Πολιτική θεωρεί πως το ζητούμενο είναι η ελευθερία, η οποία προϋποθέτει ασφαλώς την εθνική κυριαρχία ενός κράτους, οπότε τη μη μετατροπή του σε προτεκτοράτο, τότε η Οικονομία είναι σε θέση να συντάξει ένα ανάλογο σχέδιο – το οποίο θα συμπεριλαμβάνει όλα όσα απαιτούνται για να επιτευχθεί, σταδιακά φυσικά (ανάλυση).
Το πρώτο απαιτούμενο τώρα από ένα κόμμα που θέλει να κυβερνήσει, είναι η προστασία των Πολιτών από τα λάθη του λόγω τυχόν ανεπαρκούς στελέχωσης του – κυρίως όμως από την ενδεχόμενη διαφθορά του, από τη διαπλοκή του, καθώς επίσης από τις δεσμεύσεις που αναλαμβάνει όχι επειδή θεωρεί πως είναι σε θέση να τις πραγματοποιήσει, αλλά για να υφαρπάξει την εξουσία με αποκλειστικό σκοπό τη νομή της.
Επομένως, το κόμμα αυτό θα έπρεπε να θέσει ως προτεραιότητα του την ψήφιση νόμων, οι οποίοι θα διασφαλίζουν τους Πολίτες από τα παραπάνω – όπου ευτυχώς στην Ελλάδα δεν είναι ανάγκη να ανακαλυφθεί ο τροχός, αφού έχουμε εμπειρία από τους προγόνους μας. Για παράδειγμα, υπήρχαν μεταξύ άλλων οι εξής νόμοι στο παρελθόν (απόδοση στα νέα ελληνικά), οι οποίοι φυσικά εφαρμόζονταν με μεγάλη αυστηρότητα:
(α) Η περιουσία των εκλεγομένων αρχόντων δεσμεύεται, μέχρι να αποδώσουν λογαριασμό για τα πεπραγμένα τους – δηλαδή, για την οικονομική τους διαχείριση στο διάστημα που θα κυβερνούν.
(β) Οι ψευδείς υποσχέσεις, διδόμενες ενώπιον του λαού, τιμωρούνται με θάνατο – γεγονός που σημαίνει ότι, κανένας πολιτικός δεν τολμούσε να εξαπατήσει τους Πολίτες.
(γ) Οι δωροδοκούμενοι ή καταβάλουν το ποσόν στο δεκαπλάσιο στα δημόσια ταμεία, ή τιμωρούνται σε θάνατο – οπότε δεν ήταν εύκολος ο χρηματισμός τους.
Αντίθετα όμως με όλα αυτά, τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα έχουν κακοποιήσει το Σύνταγμα, διαμορφώνοντας το έτσι ώστε να προστατεύει αποκλειστικά και μόνο τα ιδιοτελή τους συμφέροντα – με αποκορύφωμα της «απάτης» το νόμο περί ευθύνης (ανευθυνότητας) των υπουργών. Ακόμη χειρότερα, δεν σέβονται ποτέ τους νόμους που οφείλουν να απορρέουν από το Σύνταγμα και δεν τους τηρούν – σημειώνοντας ότι, παρά την κακοποίηση του που θα μπορούσε να διορθωθεί πολύ εύκολα, το Σύνταγμα μας είναι ένα από τα καλύτερα στον πλανήτη.
Στα πλαίσια αυτά, όταν ακούμε πως κάποιοι πρωθυπουργοί της Ελλάδας προειδοποιούσαν από πολλά χρόνια πριν για τους κινδύνους χρεοκοπίας της, ασφαλώς δεν τους θεωρούμε προφήτες – αφού επρόκειτο για μία αυτονόητη πρόβλεψη τους, γνωρίζοντας «εξ ιδίων» το μέγεθος της πολιτικής διαφθοράς. Κανένας άλλωστε δεν πιστεύει σοβαρά ότι, οι τεράστιες περιουσίες που συσσώρευσαν τόσο οι ίδιοι, όσο και οι υπουργοί  τους, καθώς επίσης αυτοί με τους οποίους διαπλέκονταν διαφθειρόμενοι (ΜΜΕ, επιχειρήσεις κλπ.) προέρχονταν από τους μισθούς τους – οπότε λογικά προέβλεπαν πως η οικονομία δεν θα (τους) αντέξει. Συμπερασματικά λοιπόν η χώρα χρεοκόπησε πρώτα πολιτικά και μετά οικονομικά – οπότε πρέπει να προηγηθεί η πολιτική διάσωση της, για να ακολουθήσει η οικονομική.
Το κορυφαίο οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας      
Περαιτέρω, το κορυφαίο οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας, το οποίο προέκυψε μετά την εφαρμογή των μνημονίων, είναι η κατακόρυφη πτώση του ΑΕΠ της – μοναδική στην παγκόσμια ιστορία σε εποχές ειρήνης. Όλα τα υπόλοιπα, από την κατάρρευση του παραγωγικού της ιστού, την ανεργία και το ασφαλιστικό, έως τη διαφαινόμενη λεηλασία της ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας της, είναι σε μεγάλο βαθμό τα νομοτελειακά επακόλουθα της πτώσης του ΑΕΠ – χωρίς καμία αμφιβολία.
Η πτώση δε του ΑΕΠ είναι ουσιαστικά πολύ μεγαλύτερη από τα 60 δις € ή από το -25% (το 2013 πλησίασε το -30%) – αφού στο διάστημα αυτό μειώθηκαν σημαντικά τα εμπορικά ελλείμματα (γράφημα), τα οποία περιορίζουν ανάλογα το ΑΕΠ. Δυστυχώς όμως, η μείωση αυτή δεν οφειλόταν στην αύξηση των εξαγωγών, αλλά στην πτώση των εισαγωγών – οπότε δεν ωφέλησε σχεδόν καθόλου την οικονομία μας.

104

Επεξήγηση γραφήματος: Εξέλιξη του εμπορικού ισοζυγίου της Ελλάδας (μπλε στήλες, αριστερή κάθετος), σε σχέση με το ΑΕΠ της (διακεκομμένη γραμμή, δεξιά κάθετος).
.Το πού οφειλόταν τώρα η πτώση του ΑΕΠ φαίνεται από τους συντελεστές του – όπου ΑΕΠ = Κατανάλωση + Ιδιωτικές επενδύσεις + Δημόσιες δαπάνες + (Εξαγωγές – Εισαγωγές). Πριν από όλα στην πτώση της κατανάλωσης, λόγω της απότομης μείωσης των μισθών, των συντάξεων και των λοιπών εισοδημάτων των Ελλήνων – με έναν καταιγιστικό ρυθμό επίσης μοναδικό στην ιστορία.
Όταν τώρα μειώνεται η κατανάλωση, άρα η ζήτηση, ασφαλώς δεν διενεργούνται ιδιωτικές επενδύσεις – οπότε ακόμη και ο πιο ανόητος καταλαβαίνει ότι, πρέπει να επέμβει το δημόσιο επενδύοντας, έστω για να σταθεροποιήσει την Οικονομία (=αύξηση δημοσίων δαπανών). Πώς όμως να επενδύσει ένα κράτος που έχει απομονωθεί από τις χρηματαγορές, μετά τη συκοφάντηση του από την ίδια του την κυβέρνηση; Πόσο μάλλον όταν του απαγορεύθηκαν αμέσως από την Τρόικα οι δημόσιες επενδύσεις, χωρίς να μεσολαβήσει κανένα διάστημα αναπροσαρμογής;
Έτσι το μοναδικό φρένο στην κατάρρευση του ΑΕΠ ήταν ο τέταρτος συντελεστής του: ο «εξαγωγές – εισαγωγές» όπου όμως ένα συκοφαντημένο κράτος, εξευτελισμένο από τους πάντες και απομονωμένο από τις χρηματαγορές, είναι αδύνατον να πουλήσει τα προϊόντα του στο εξωτερικό τον πρώτο καιρό, ακόμη και αν τοποθετήσει τις τιμές τους κάτω από το κόστος τους. Με απλά λόγια, το «Made in Greece» τότε ήταν δυσφήμιση και όχι διαφήμιση – γεγονός που σημαίνει ότι, το μόνο που απέμενε ήταν η μείωση των εισαγωγών και του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων, αφού πολλά από τα εισαγόμενα προϊόντα δεν παράγονται στη χώρα μας.
Η πρόσκαιρη ανάκαμψη της οικονομίας
Συνεχίζοντας, η τύχη στην «ατυχία» μας ήταν τα προβλήματα των γειτονικών χωρών, σε συνδυασμό με το ότι δεν σημειώθηκε εδώ κανένα τρομοκρατικό ή άλλο συμβάν – λόγω των οποίων αυξήθηκαν ο τουρισμός και η κατανάλωση από τους ξένους εντός της Ελλάδας,οπότε ανακόπηκε σε κάποιο βαθμό η τρομακτική βουτιά του ΑΕΠ μας
105
Εν τούτοις, αφενός μεν η άνοδος του τουρισμού είναι συγκυριακή, αφετέρου πρόκειται για μία βιομηχανία εντάσεως κεφαλαίου, η οποία παρουσιάζει πολλές διακυμάνσεις – ανόδους και καθόδους. Μπορεί λοιπόν τα τουριστικά μας έσοδα να είναι συνεχώς ανοδικά από το 2000, με μία μικρή πτώση μετά το 2009 (γράφημα), αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο στο μέλλον – ειδικά στην γεωπολιτική θέση που βρισκόμαστε.
Ως εκ τούτου, εάν δεν βρεθεί άμεσα κάποια βιώσιμη λύση, η οποία ασφαλώς δεν είναι οι σκανδαλώδεις ιδιωτικοποιήσεις που διενεργούνται (τελευταία το ξεπούλημα ολόκληρου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας έναντι μόλις 45 εκ. €, από τα οποία εάν αφαιρέσει κανείς ως οφείλει τα 12 εκ. € που του οφείλει το κράτος η τιμή μειώνεται στα 33 εκ. – ενώ παραδίδεται άνευ βαρών αφού το δημόσιο έσβησε απαιτήσεις του άνω των 600 εκ. που θα προστεθούν στο χρέος!), η συνέχιση της πορείας του ΑΕΠ προς τα κάτω στο άμεσο μέλλον δεν θα αποφευχθεί – ενώ οι ιδιωτικές επενδύσεις σε μία χώρα που καταρρέει η ζήτηση, ενώ ο δημόσιος και ιδιωτικός της τομέας έχουν χάσει εντελώς την πιστοληπτική τους ικανότητα, είναι αδύνατον ποτέ να αυξηθούν.
281
Σε μία τέτοια περίπτωση το σπιράλ του θανάτου (γράφημα) μάλλον θα συνεχιστεί,  οπότε θα απαιτούνται διαρκώς νέα μέτρα λιτότητας, μειώσεις των μισθών και των συντάξεων, νέες δανειακές συμβάσεις, καινούργια μνημόνια κοκ. – έως ότου οι ιθαγενείς εξαθλιωθούν και χάσουν τα πάντα, παραμένοντας χρεωμένοι στο διηνεκές. Σε κάθε περίπτωση, η συνέχιση της πολιτικής λιτότητας και των μνημονίων είναι αδύνατον να επαναφέρει στη ζωή μία ήδη «σκελετωμένη» οικονομία – εάν θέλει να παραμένει κανείς ρεαλιστής.
Επίλογος
Ολοκληρώνοντας, για να επιλυθεί το νούμερο ένα πρόβλημα της Ελλάδας, το πολιτικό, απαιτείται το ξύπνημα της ελληνικής κοινωνίας από το λήθαργο, στον οποίο έχει βυθιστεί – παρά το ότι είναι αιτιολογημένος (αλλά όχι δικαιολογημένος), για λόγους που έχουμε αναφέρει στο παρελθόν (Γιατί σιωπούν τα πρόβατα;).
Έχουμε δε την άποψη ότι, δεν έχει συμβεί ακόμη αφενός μεν επειδή οι περισσότεροι Έλληνες έχουν ψευδαισθήσεις και ατεκμηρίωτες ελπίδες, αφετέρου λόγω του ότι δεν συνειδητοποιούν πού θα οδηγηθούν στο μέλλον (άρθρο) – οπότε είναι ευθύνη όλων μας να δώσουμε την πραγματική εικόνα, όσο σκοτεινή και αν είναι.
Είμαστε άλλωστε σίγουροι ότι, εάν ξυπνήσει η κοινωνία, εάν πάψει να πιστεύει στα ψέματα και εάν συσπειρωθεί, θα τα καταφέρει – επειδή η πατρίδα μας είναι μία πολύ πλούσια χώρα, με εξαιρετικά ικανό εργατικό δυναμικό, παρά το ότι υποτιμάει συνεχώς τον εαυτό του μη διαθέτοντας διεθνή εμπειρία.

Βασίλης Βιλιάρδος

Βασίλης Βιλιάρδος

Ειδικότητα: Mάκρο-οικονομικά / Πολιτική Οικονομία
http://www.analyst.gr/2017/09/14/sto-spiral-tou-thanatou/

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου 2017

ΓΕΣ: Υλοποίηση Προγραμμάτων, Κατασκευής, Συντήρησης, Ανακαίνισης και Απόδοσης Στρατιωτικών Οικημάτων (23 φωτο)


Υλοποίηση Προγραμμάτων, Κατασκευής, Συντήρησης, Ανακαίνισης και Απόδοσης Στρατιωτικών Οικημάτων
To τρέχον έτος, στο πλαίσιο των δράσεων για τη μέριμνα του προσωπικού του Στρατού Ξηράς και σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του ΓΕΕΘΑ, βρίσκεται σε εξέλιξη σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια, η υλοποίηση προγραμμάτων, κατασκευής, συντήρησης, ανακαίνισης και απόδοσης στρατιωτικών οικημάτων (ΣΟΑ – ΣΟΜΥ – ΣΟΕΠΟΠ - Ξενώνες). 

Τα προγράμματα συνεχίζονται σύμφωνα με τον υφιστάμενο προγραμματισμό.


Κλικ στις Φωτογραφίες

Πρόσκληση στη διάλεξη, «Δέκα χρόνια γυναίκες πιλότοι στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία»


Υποσμηναγός Ιωάννα Χρυσαυγή: Δείτε την πρώτη Ελληνίδα πιλότο μαχητικού αεροσκάφους και εκπαιδεύτρια Ελλήνων και Ιταλών πιλότων! (vid)










                                ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Παρακαλούνται τα Μέλη και οι Φίλοι 
του Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών της Ελλάδος
να τιμήσουν με την παρουσία τους την Διάλεξη της
           Χαρίκλειας Α. Τζογάνη
Διδάσκουσας Στρατιωτικής Κοινωνιολογίας, ΕΕΔΙΠ Ι - ΣΧΟΛΗ ΙΚΑΡΩΝ
                               με θέμα
«Δέκα χρόνια γυναίκες πιλότοι
στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία»
την 28η Σεπτεμβρίου 2017, ημέρα Πέμπτη και ώρα 7 μ.μ.
στο Σπυροπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού

(Λεωφόρος Κηφισίας και Αγίας Σοφίας 1Ν. Ψυχικό 154 51, Στάση Σκαλάκια επί της Λεωφόρου)



Θα επιστραφούν τα επιπλέον ποσά που παρακρατήθηκαν ως εισφορά υπέρ ασθενείας από 1/1/2012 έως και 30/6/2016








 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ 


 Δελτίο Τύπου Αθήνα, 13.09.2017 

Ο υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Τάσος Πετρόπουλος, κατά τη σημερινή συνάντηση με αντιπροσωπεία συνταξιούχων, επανέλαβε τη δημόσια δέσμευσή του ότι θα επιστραφούν τα επιπλέον ποσά που παρακρατήθηκαν ως εισφορά υπέρ ασθενείας από 1/1/2012 έως και 30/6/2016, επί πλασματικών και όχι επί των πράγματι καταβαλλομένων συντάξεων. 

Με διάταξη του ν.4387/2016 (άρθρο 44) αποκαταστάθηκε ο τρόπος παρακράτησης της εισφοράς ασθενείας για το παραπάνω χρονικό διάστημα και ως βάση υπολογισμού της κράτησης προσδιορίστηκε το μεικτό ποσό της σύνταξης, αφού όμως αφαιρεθούν οι μνημονιακές περικοπές των νόμων 4024/2011, 4051/2011 και 4093/2012. 

Ο επανυπολογισμός της εισφοράς των συνταξιούχων υπέρ ασθενείας σε είδος θα αφορά συντάξεις με ημερομηνία έκδοσης έως και 30/6/2016. 

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, αφού επαληθεύσουν τα ποσοστά και τη βάση υπολογισμού, θα επιστρέψουν τη θετική διαφορά στους δικαιούχους- συνταξιούχους.




Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017

“Σερσέ λα φαμ”! Τι απαντούν από το ΥΠΕΘΑ στις προβλέψεις του νομοσχεδίου Αχτσιόγλου

Πηγή: militaire.gr  Π. Καρβουνόπουλος






  
Συσκέψεις επί συσκέψεων όλη μέρα χθες στο ΥΠΕΘΑ με τους “οικονομικούς” να ΄χουν πρωταγωνιστικό ρόλο και να προσπαθήσουν πρώτα να ενημερώσουν τους Αρχηγούς για τη διάταξη Αχτσιόγλου που επιβαρύνει τους στρατιωτικούς και μετά να δημιουργήσουν “γραμμή άμυνας”.
Το δύσκολο ήταν το δεύτερο αλλά τελικά επισημάνθηκαν τέσσερα σημεία που θεωρητικά τουλάχιστον “καταρρίπτουν” τις προβλέψεις του νόμου Αχτσιόγλου. Λέμε θεωρητικά,γιατί ως γνωστόν “τα γραπτά μένουν” και προς το παρόν το μόνο γραπτό είναι ο νόμος Αχτσιόγλου.
Τι λένε λοιπόν όσοι μελέτησαν τις προβλέψεις του νομοσχεδίου ,μετά από τα δημοσιεύματα του militaire.gr :
1. Ο νόμος.4387/16 (άρθρο 47) καθορίζει ρητά ότι η εποπτεία των  Μετοχικών Ταμείων των Ενόπλων Δυνάμεων ασκείται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και η απεμπλοκή τους από την Εθνική Αναλογιστική Αρχή (μη υποβολή ετησίως αναλογιστικών μελετών – συντελεστής βιωσιμότητος ) και το Υπουργείο Εργασίας.
2. Με τον νόμο.4252/12, άρθρο 35, όπως τροποποιήθηκε με τον νόμο 4387/16, άρθρο 74, συστήθηκε το ΕΤΕΑΕΠ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών) σε αντικατάσταση του ΕΤΕΑ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης). Στο άρθρο 75 του ν.4387/16 αναφέρει ρητά και προσδιορίζει τα ταμεία, τομείς, κλάδους και λογαριασμούς πρόνοιας που εντάσσονται στο ΕΤΕΑΕΠ χωρίς να γίνεται ρητή αναφορά στα Μετοχικά Ταμεία των Ενόπλων Δυνάμεων.
3. Με τη συγκεκριμένη διάταξη, (άρθρο 3 του νόμου της κ. Αχτσιόγλου) εφόσον αυτή ερμηνευτεί ότι καταλαμβάνει και τις περιπτώσεις των Μετοχικών Ταμείων, καταστρατηγούνται οι κανόνες της αυτόνομης λειτουργίας τους υπό την εποπτεία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, οι οποίοι θεσμικά διακρίνονται  από το καθεστώς των κλάδων  επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχής του Ενιαίου Επικουρικού Ταμείου που υπάγεται στο Υπουργείο Εργασίας.
4. Στην περίπτωση αυτή, με ανορθόδοξο αλλά και θεσμικά ασαφή και μη αποδεκτό τρόπο, επιβάλλεται στα Μετοχικά Ταμεία η  καθιέρωση νέας βάσης προσδιορισμού και υπολογισμού των κρατήσεων των εν ενεργεία στελεχών με όρους περιοριστικούς που θα δύναται να συνδεθούν με παροχές μόνο «αυστηρής» ανταποδοτικότητας. Το γεγονός αυτό θα επιφέρει ιστορικούς κλυδωνισμούς στα Μετοχικά Ταμεία καθώς θα προκαλέσει την πλήρη ανατροπή του καθεστώτος που ισχύει σήμερα για τη χορήγηση των παροχών τους, λόγω της απαίτησης που θα δημιουργηθεί για εισαγωγή αναλογιστικών μοντέλων στον προσδιορισμό ή επαναυπολογισμό τους, επιβάλλοντας με την εξέλιξη αυτή ευθείες και σημαντικές μειώσεις στα δικαιώματα (τρέχοντα και μελλοντικά) των μετόχων και μερισματούχων τους.

Νέο χαράτσι – ανατροπές στο μισθολόγιο και στις συντάξεις των Ένστολων






Αρ.πρωτ.508                                                                               Αθήνα,  14/09/2017

                                                                                ΠΡΟΣ:    Πρωτοβάθμιες Ενώσεις
                                                                                                Μέλη της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
ΘΕΜΑ: «Νέο χαράτσι – ανατροπές στο μισθολόγιο και  στις συντάξεις των Ένστολων»


     Με τον ν.4488/13-9-2017 που δημοσιεύτηκε χθές, επέρχεται νέος αιφνιδιασμός στις τσέπες των ένστολων, λόγω της ρύθμισης που αναφέρεται στο άρθρο 3 αυτού, με τις οποίες επηρεάζονται οι συντάξιμες αποδοχές για όσους αμείβονται με τις διατάξεις του ν.4472/2017 (νέο ειδικό μισθολόγιο).
Και ενώ με το νέο συνταξιοδοτικό (ν.4387/2016 – Κατρούγκαλου) και την υπ’ αριθ. 142036/0092/19-12-2016 εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών διευκρινίζεται ότι, οι ασφαλιστικές εισφορές για τους νέους και παλαιούς ασφαλισμένους καταβάλλονταν ως ίσχυαν, με τον νόμο αυτόν επέρχονται αλλαγές και συγκεκριμένα:
  1. Αυξάνονται από 01/01/2017 οι εισφορές για τους παλαιούς ασφαλισμένους (μέχρι την 31-12-1992), αφού πλέον θα διενεργούνται κρατήσεις επί του συνόλου των αποδοχών αυτών (πλην προσωπικής διαφοράς) και αυτό δεν αφορά μόνο την κύρια σύνταξη, αλλά και την επικουρική ασφάλιση, την εφάπαξ παροχή και την υγειονομική περίθαλψη. Θεωρητικά αυτή η αύξηση των εισφορών, εκτός από το να γεμίζει τα ταμεία των εν λόγω ασφαλιστικών οργανισμών, θα έπρεπε να επιφέρει αύξηση των συντάξεων και λοιπόν παροχών. Αυτό ισχύει μόνο στην περίπτωση της κύριας σύνταξης, καθόσον οι λοιποί ασφαλιστικοί οργανισμοί (Εφάπαξ, επικουρικοί κλπ) θα πρέπει να προσαρμόσουν τις παροχές τους αναλόγως και σε αντιστοιχία με τις αποδοχές που υπόκεινται σε εισφορά από 01/01/2017 και στο εξής.
Όμως στην δυσμενή οικονομική θέση που βρίσκονται πλέον οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.), δεν μπορεί να θεωρηθεί με τίποτα βέβαιο ότι θα αυξήσουν τις παροχές τους ανταποδοτικά, λόγω του ότι αυξήθηκαν οι εισφορές. Αντιθέτως πρέπει να αναμένουμε νέες περικοπές σε αυτές. Τελικά, το αποτέλεσμα της αύξησης των εισφορών αυτών, θα είναι η μείωση του καθαρού μισθού που εισπράττει κάθε μήνα ο Εργαζόμενος στα Σώματα Ασφαλείας. Μια μείωση που μπορεί να φτάσει  έως και 80 – 90  Euro τον μήνα (1.000 Euro τον χρόνο) θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Αύξηση δε των παροχών υγειονομικής περίθαλψης, λόγω της αύξησης της εισφοράς προς αυτής, θα πρέπει να θεωρηθεί ουτοπία!
  1. Μειώνονται από 01/01/2017 οι εισφορές για τους νέους ασφαλισμένους (μετά την 1-1-1993),αφού πλέον δεν θα διενεργούνται κρατήσεις και επί του συνόλου των αποδοχών αυτών, αφού εξαιρείται η προσωπική διαφορά του ν.4472/2017 για την κύρια σύνταξη, την επικουρική ασφάλιση, την εφάπαξ παροχή και την υγειονομική περίθαλψη. Η μείωση αυτή των συντάξιμων αποδοχών, θα επιφέρει απευθείας μείωση των συντάξεων των νέων ασφαλισμένων (μείωση μέσο όρου). Η δε μείωση των κρατήσεων, δεν είναι σίγουρο ότι επί της ουσίας θα επιφέρει αύξηση των μηναίων αποδοχών τους, λόγω των αλληλεπιδράσεων που θα επέλθουν στην βάση υπολογισμού των  ασφαλιστέων αποδοχών των επιμέρους Ταμείων (Επικουρικών, προνοίας κλπ).
  2. Για να υπάρχει η πραγματική εικόνα για όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να περιμένουμε τις σχετικές εγκυκλίους των συναρμόδιων Υπουργείων που θα διευκρινίζουν πολλά εκ των ανωτέρω θεμάτων, τις κινήσεις των ταμείων για την προσαρμογή των καταστατικών διατάξεων και παροχών στα νέα δεδομένα που απορρέουν από το νέο μισθολόγιο.
  3. Εδώ, πρέπει σημειώσουμε ότι, το νέο μισθολόγιο και οι κρατήσεις που απορρέουν από αυτό, έχουν έναρξη εφαρμογής από 01/01/2017, με αποτέλεσμα όπως είναι αναμενόμενο, να υπάρξει αναδρομική αύξηση εισφορών από 01/01/2017.
Δηλαδή να κληθούν οι συνάδελφοι να καταβάλουν επιπλέον των μειώσεων που θα επέλθουν και αναδρομικές εισφορές, τόσο για κύρια σύνταξη , όσο και για τις επικουρική ασφάλιση, την εφάπαξ παροχή και την υγειονομική περίθαλψη.
Μιλάμε δηλαδή για πανωλεθρία!
  1. Σε κάθε περίπτωση, την τελική εικόνα όλων των παραπάνω θα την έχουμε όταν καταβληθεί ο πρώτος μισθός με το νέο μισθολόγιο!


Για το Διοικητικό Συμβούλιο της  Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.
      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                  Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ                  ΛΑΥΡΑΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Κρυφό «ψαλίδι» σε εφάπαξ και συντάξεις του Δημοσίου - Αναλυτικά παραδείγματα

Πηγή: enikonomia.gr




Η εξάλειψη της προσωπικής διαφοράς από τις αποδοχές που εισπράττουν οι δημόσιοι υπάλληλοι θα προκαλέσει μειώσεις στα εφάπαξ αλλά και στις επικουρικές συντάξεις.
Ειδικότερα ο μη συνυπολογισμός της μισθολογικής προσωπικής διαφοράς στις συντάξιμες αποδοχές προβλέφθηκε αρχικά μόνον για τον υπολογισμό της κύριας σύνταξης, στο άρθρο 3 του νομοσχεδίου με τις εργασιακές και συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις του υπουργείου Εργασίας.
Όμως στον ψηφισμένο πια νόμο που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη (ΦΕΚ Α’ 137/13-9-2019) προστέθηκε και δεύτερη παράγραφος που λέει ότι οι προσωπικές διαφορές που παίρνουν στο μισθό τους υπάλληλοι, στρατιωτικοί, και άλλες κατηγορίες ειδικών μισθολογίων δεν θα μετρούν από 1ης/1/2017 στον υπολογισμό ούτε της επικουρικής σύνταξης ούτε στο εφάπαξ, γιατί δεν θα θεωρούνται πια συντάξιμες αποδοχές και δεν θα έχουν εισφορές.
Έτσι οι συντάξιμες αποδοχές τους δεν θα περιλαμβάνουν πλέον από 1ης/1/2017 και εφεξής, κανένα από τα ποσά που λαμβάνουν ως προσωπική διαφορά μεταξύ νέου και παλιού μισθολογίου.
Στην πράξη, η διάταξη αυτή κρύβει πρόσθετες μειώσεις στις κύριες συντάξεις, στις επικουρικές και στα εφάπαξ ενώ η κερκόπορτα που ανοίγει όταν κατατέθηκε το νομοσχέδιο, είναι η πιθανότητα να κοπούν τελείως ή να μειωθούν τα ποσά των προσωπικών διαφορών από τη στιγμή που βγαίνουν έξω από τις συντάξιμες αποδοχές των υπαλλήλων.
Οι μειώσεις στις συντάξεις θα είναι μεγαλύτερες όσο αργότερα θα αποχωρούν οι υπάλληλοι για συνταξιοδότηση, καθώς σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, τα έτη από το 2017 και μετά η βάση υπολογισμού των παροχών αυτών, δηλαδή ο συντάξιμος μισθός, δεν θα περιλαμβάνει τα ποσά των προσωπικών διαφορών.
Ανάλογα με την κατηγορία των υπαλλήλων είναι 50, 150 ακόμη και 400 ευρώ το μήνα.
Στην πράξη υπάλληλος με 1.800 ευρώ μισθό, εκ των οποίων 300 ευρώ ως προσωπική διαφορά, είχε κράτηση για κύρια, επικουρική σύνταξη και για εφάπαξ επί των 1.800 ευρώ και για το λόγο αυτό, η βάση υπολογισμού (συντάξιμες αποδοχές) για σύνταξη και εφάπαξ θεωρούνταν τα 1.800 ευρώ.
Για το διάστημα από 1ης/1/2017 και μετά η προσωπική διαφορά των 300 ευρώ βγαίνει εκτός συντάξιμων αποδοχών, καθώς δεν θα επιβάλλεται καμία εισφορά, ούτε για σύνταξη, ούτε για εφάπαξ, με αποτέλεσμα οι συντάξιμες αποδοχές που θα χρησιμοποιηθούν ωςβάση υπολογισμού της σύνταξης (κύριας και επικουρικής) καθώς και του εφάπαξ να πέφτουν στα 1.500 ευρώ αντί 1.800 ευρώ.
Η αφαίρεση των μισθολογικών διαφορών από τον υπολογισμό σύνταξης και εφάπαξ κρύβει πρόσθετες μειώσεις για όσους αποχωρήσουν από 1ης/1/2017 και μετά.

Υπάλληλος που έχει το 2016 συντάξιμο μισθό 1.600 ευρώ, εκ των οποίων τα 350 ευρώ είναι προσωπική διαφορά, θα έχει από το 2017 και μετά συντάξιμες αποδοχές 1.250 ευρώ, γιατί τα 350 ευρώ της μισθολογικής του διαφοράς θα συνεχίσει μεν να τα παίρνει αλλά θα είναι έξω από τις συντάξιμες αποδοχές του.

Έστω ότι συνταξιοδοτείται το 2020. Για τα έτη 2017-2019 θα έχει συντάξιμες αποδοχές 1.250 ευρώ και για τα έτη ως το 2016 θα έχει μέσο όρο αποδοχών από το 2002 και μετά.

Στις αποδοχές των ετών 2002 - 2016 συνυπολογίζονται οι προσωπικές διαφορές, ενώ από το 2017 και μετά βγαίνουν εκτός.

Αν ο μέρος όρος συντάξιμων αποδοχών από το 2002 ως το 2016 βγαίνει στα 1.450 ευρώ με την προσωπική διαφορά και από το 2017 ως το 2019 χωρίς την προσωπική διαφορά ο μισθός είναι 1.250 ευρώ, τότε πέφτει όλος ο μέσος όρος των συντάξιμων αποδοχών από το 2002 ως το 2019 στα 1.350 ευρώ.

Αν έμενε κανονικά η προσωπική διαφορά στο συντάξιμο μισθό, τότε ο μέσος όρος θα ήταν στα 1.450 ευρώ. Με 35 χρόνια στο Δημόσιο και μέσο όρο μισθού 1.350 ευρώ, ο υπάλληλος θα πάρει 840 ευρώ, ενώ αν έμενε και η προσωπική διαφορά και μετά το 2017, η σύνταξη θα έβγαινε στα 875 ευρώ.

Η κρυφή μείωση είναι 35 ευρώ το μήνα. Με αποχώρηση το 2021, η μείωση φτάνει τα 50 ευρώ και θα είναι μεγαλύτερη όσο αργότερα αποχωρούν όσοι χάνουν από τις συντάξιμες αποδοχές τους τις προσωπικές διαφορές γιατί θα πέφτει ο μέσος όρος των συντάξιμων αποδοχών τους.
Πηγή Πληροφοριών: Ελεύθερος Τύπος