Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017

Κρυφό «ψαλίδι» 20 έως 50 ευρώ στις νέες συντάξεις

enikonomia.gr



Κρυφό ψαλίδι έρχεται στις συντάξεις των δημοσίων υπαλλήλων μέσω της κατάργησης από 1/1/2017 των προσωπικών διαφορών που παίρνουν στους μισθούς τους.
Με διάταξη που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας προβλέπεται ότι από 1/1/2017 τα ποσά που εξακολουθούν να εισπράττουν ως προσωπική διαφορά μεταξύ παλαιών και νέων αποδοχών οι εν ενεργεία υπάλληλοι του Δημοσίου, καθώς και οι στρατιωτικοί, δικαστές, καθηγητές, γιατροί του ΕΣΥ και στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας που ανήκουν στα ειδικά μισθολόγια δεν θα συνυπολογίζονται στις συντάξιμες αποδοχές τους. 

Η διάταξη αυτή ανοίγει παράθυρο και για μειώσεις μισθών στο Δημόσιο, μέσω οριστικής κατάργησης στο μέλλον αυτών των προσωπικών διαφορών, καθώς η σύνταξη θα υπολογίζεται πλέον μόνο με το μέσο όρο των τακτικών τους αποδοχών χωρίς να υπολογίζονται οι προσωπικές διαφορές.
Η αλλαγή αυτή ισχύει αναδρομικά από 1/1/2017 και σημαίνει ότι όσοι αποχωρούν από 1/1/2017 και μετά θα πάρουν σύνταξη υπολογισμένη όχι στο σύνολο των αποδοχών αλλά μόνο για αυτές που πλήρωναν εισφορά. Η προσωπική διαφορά του μισθού δεν υπόκειται από 1/1/2017 σε εισφορές και δεν «θα μετράει» στον υπολογισμό της σύνταξης.
Την ίδια όμως στιγμή, υπάρχουν και «κρυφά» δωράκια σε ημετέρους και μη, καθώς στο ίδιο νομοσχέδιο θεσπίζεται ότι ακόμη και όσοι πήραν επίδομα θέσης με… απόφαση υπουργού και χωρίς υπηρεσιακό συμβούλιο θα τύχουν καλύτερης σύνταξης, καθώς το επίδομα αυτό θα συνυπολογίζεται στις συντάξιμες αποδοχές τους, χωρίς να έχουν διετία στη θέση ευθύνης που τους ανατέθηκε όπως προβλέπει το Π.Δ. 169 του 2007!
Στο άρθρο 3 του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι «από 1/1/2017 οι αποδοχές επί των οποίων υπολογίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές για όσους υπηρετούν ή προσλαμβάνονται στο Δημόσιο και αμείβονται με τις διατάξεις του ν. 4472/2017 είναι οι μηνιαίες τακτικές αποδοχές της παραγράφου 10 του άρθρου 153, του ν. 4472, με εξαίρεση την προσωπική διαφορά του άρθρου 155 του ν. 4472/2017».
Τα ποσά των προσωπικών διαφορών κυμαίνονται μεταξύ 100 και 400 ευρώ. Ενας υπάλληλος δηλαδή που έπαιρνε 1.700 ευρώ και πέφτει στα 1.400 ευρώ με το νέο μισθολόγιο εξακολουθεί να εισπράττει και τα 300 ευρώ ως προσωπική διαφορά αλλά με τη διάταξη που μπήκε στο νομοσχέδιο τα 300 ευρώ ή 400 ευρώ κατά περίπτωση δεν θα μετρούν στον υπολογισμό της σύνταξης.
Η μείωση των συντάξεων για όσους αποχωρούν από το Δημόσιο από 1/1/2017 είναι δεδομένη και θα είναι εμφανέστερη όσο πιο αργά αποχωρήσουν από την εργασία, γιατί στο μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών δεν θα υπολογίζονται οι προσωπικές διαφορές για το διάστημα ασφάλισης από 1/1/2017 και μετά. Με τον τρόπο αυτό ένας υπάλληλος που έχει τακτικές αποδοχές 1.500 ευρώ και άλλα 400 ευρώ προσωπική διαφορά (σύνολο 1.900 ευρώ) θα πάρει σύνταξη για το διάστημα από 1/1/2017 με αποδοχές 1.500 και όχι 1.900 ευρώ. Το ψαλίδι αυτό σημαίνει πρόσθετη απώλεια από 20 έως και 50 ευρώ στην τελική σύνταξη.
Το Δημόσιο με τη διάταξη αυτή γλιτώνει ασφαλιστική δαπάνη, αλλά στην πρώτη δυσκολία είναι πιο εύκολο πλέον να απαλλαγεί πλήρως από το κόστος καταβολής των προσωπικών διαφορών στις αποδοχές του Δημοσίου και των ειδικών μισθολογίων. Για παράδειγμα, σε κάθε 100 ευρώ προσωπικής διαφοράς το Δημόσιο γλιτώνει εισφορά 10 ευρώ το μήνα για το 2017, 13,3 ευρώ το 2018, 17 ευρώ το 2019 και από το 2020 η εξοικονόμηση είναι 20 ευρώ το μήνα από την εργοδοτική εισφορά που δεν υποχρεούται να καταβάλει στα ποσά των προσωπικών διαφορών. Αυτή η εξοικονόμηση μπορεί ανά πάσα στιγμή πλέον να πολλαπλασιαστεί καθώς -με βάση το προηγούμενο των συντάξεων- δεν είναι απίθανος ο κόφτης κατά 18%, 20% και στις προσωπικές διαφορές των μισθών ή και ολοσχερώς, ιδίως εφόσον ζητηθεί από τους δανειστές για να μειωθούν οι δαπάνες του Δημοσίου.
Παγίδες στο «πέναλτι» 30% για πρόωρη σύνταξη

Αλλάζει το «πέναλτι» στις πρόωρες συντάξεις και όσοι συνταξιοδοτούνται με όρια ηλικίας για μειωμένη σύνταξη από το Δημόσιο θα έχουν πλέον ποινή μείωσης της σύνταξης που δεν θα υπερβαίνει το 30%. Στην πράξη μια γυναίκα υπάλληλος που θα αποχωρήσει με καθεστώς μειωμένης στα 60, ενώ το όριο για πλήρη την πηγαίνει στα 67, θα έχει μείωση σύνταξης 6% για κάθε έτος που υπολείπεται των 67 αλλά με όριο τα 5 έτη και πλαφόν μείωσης το 30% (6%Χ5=30%). Αν δεν έμπαινε το πλαφόν, θα είχε ποινή 7 ετών, δηλαδή θα είχε μείωση σύνταξης 42% (6%Χ7=42%).
Με τον τρόπο που γράφτηκε όμως η διάταξη ανοίγει μια μεγάλη παγίδα, καθώς η ποινή θα πιάνει και την εθνική αλλά και την ανταποδοτική σύνταξη, δηλαδή θα μπαίνει στο σύνολο της σύνταξης. Και αυτό γιατί το «πέναλτι» 30% στις πρόωρες του Δημοσίου συμπληρώνει το Π.Δ. 169 του 2007 που αναφέρεται στο σύνολο σύνταξης, ενώ θα έπρεπε να γίνει και παραπομπή στο νόμο 4387/2016 που αναφέρεται σε εθνική και ανταποδοτική σύνταξη. Αν δεν αναδιατυπωθεί η διάταξη, τότε ένας ασφαλισμένος που αποχωρεί για σύνταξη με 30 χρόνια και με μειωμένο όριο ηλικίας κατά 5 έτη θα λάβει τα 384 ευρώ της εθνικής σύνταξης και άλλα 500 ευρώ από την ανταποδοτική, δηλαδή 884 ευρώ, αλλά θα έχει μείωση 30% στο σύνολο της σύνταξης και θα πάρει 619 ευρώ.
«Δωράκια» σε όσους παίρνουν επιδόματα θέσης 290 έως 900 ευρώ

Την ίδια στιγμή όμως υπάρχουν και «δωράκια». Οσοι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ πήραν επίδομα θέσης από 290 έως 900 ευρώ, χωρίς να έχουν κριθεί από υπηρεσιακά συμβούλια και χωρίς να έχουν κλείσει διετία σε θέση ευθύνης, θα έχουν ένα μικρό μπόνους στη σύνταξη. Με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 2 του νομοσχεδίου, προβλέπεται ότι το «επίδομα θέσης περιλαμβάνεται στις συντάξιμες αποδοχές όσων το λαμβάνουν ανεξάρτητα από το χρόνο άσκησης των καθηκόντων τους και του τρόπου επιλογής τους».
Το Π.Δ. 167 του 2007 (για το συνταξιοδοτικό του Δημοσίου) ορίζει ότι για να μετράει και το επίδομα θέσης στις συντάξιμες αποδοχές απαιτείται διετής παραμονή στη θέση ευθύνης. Αυτό καταργείται με τη νέα διάταξη που λέει ότι ακόμη και όσοι δεν είναι δύο χρόνια σε θέση ευθύνης και ανεξάρτητα από το αν έγιναν προϊστάμενοι, τμηματάρχες, διευθυντές και γενικοί διευθυντές με ανάθεση ή κατ’ αναπλήρωση θέσης από τον υπουργό, χωρίς να έχουν κριθεί από υπηρεσιακά συμβούλια, θα έχουν το προνόμιο να προσμετρηθούν στις αποδοχές για σύνταξη επιδόματα θέσης που είναι 290 ευρώ το μήνα για τους τμηματάρχες, 350 ευρώ για όσους πήραν θέση υποδιευθυντή, 450 ευρώ για τους διευθυντές και 900 ευρώ για τους γενικούς διευθυντές.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος




ΥΕΘΑ: στοχεύουμε στην επίλυση των προβλημάτων που αφορούν αποδοχές - στέγαση - σταδιοδρομία και περίθαλψη












Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ και τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Αλκιβιάδη Στεφανή παρέστη στην τελετή εγκαινίων συγκροτήματος 19 διαμερισμάτων στη Θεσσαλονίκη για τους σπουδαστές της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου (ΑΔΙΣΠΟ).
 
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, στο χαιρετισμό που απηύθυνε κατά την τελετή των εγκαινίων είπε τα εξής:
 
«Είναι ιδιαίτερη χαρά για εμένα, να βρίσκομαι σήμερα εδώ στην Αγία Τριάδα για να εγκαινιάσουμε 19 ανακαινισμένα διαμερίσματα, καλύπτοντας ανάγκες τόσο των σπουδαστών της ΑΔΙΣΠΟ όσο και των ΚΑΑΥ αλλά και τη λειτουργία 4 ακόμα οικημάτων ΣΟΑ - ΣΟΜΥ - ΣΟΕΠΟΠ στην τελετή που θα ακολουθήσει στο στρατόπεδο «ΚΩΤΤΑ» για τις στεγαστικές ανάγκες των στελεχών της Φρουράς Θεσσαλονίκης.
 
Βρίσκομαι εδώ για να δηλώσω για άλλη μια φορά ότι συνεχίζουμε, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, την προσπάθεια που ξεκινήσαμε, την υπόσχεση που σας δώσαμε το 2015. Να δώσουμε λύση στο ακανθώδες πρόβλημα της στέγασης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, που μετακινούνται λόγω υπηρεσιακών αναγκών, πρόβλημα ιδιαίτερα οξύ στις μέρες μας.
 
Όραμά μας είναι να καταστεί δυνατό, να φτάσουμε στο σημείο στο οποίο κάθε Στέλεχος όταν μετατίθεται σε μία νέα Φρουρά, ανεξαρτήτως που βρίσκεται αυτή, στην παραμεθόριο, στα νησιά ή ακόμα και σε μεγάλες πόλεις, να βρίσκει έτοιμη κατοικία, ώστε απερίσπαστο με την άφιξή του να αφοσιωθεί στα νέα του καθήκοντα.
 
Αυτός είναι ο φάρος μας.
 
Και με βάση αυτόν δουλεύουμε με πρόγραμμα, σοβαρότητα και επιμονή.
 
Όπως γνωρίζετε πάγια πολιτική της κυβέρνησής μας είναι να αποφεύγουμε τα μεγάλα λόγια. Θέλουμε τα έργα μας και η προσφορά μας να μιλούν αντί για εμάς.
 
Έτσι λοιπόν, βρίσκονται σε εξέλιξη δράσεις που αφορούν σε 385 στρατιωτικά οικήματα του Στρατού Ξηράς μέρος των οποίων αποτελούν και τα εγκαινιάζοντα σήμερα διαμερίσματα, ενώ καταβάλλεται σημαντική προσπάθεια, οι εν λόγω δράσεις να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό αυτών των οικημάτων, άνω των 3200 στην ελληνική επικράτεια.
 
Κυρίες και κύριοι,
 
Η ευαισθησία μας σε θέματα προσωπικού είναι δεδομένη. Η μέριμνα για το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί κεντρική συνιστώσα της πολιτικής μας. Στοχεύουμε στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων των μονίμων στελεχών που αφορούν θέματα: Εξέλιξης και σταδιοδρομίας, μεταθέσεων, στέγασης, αποδοχών, υγειονομικής περίθαλψης, ασφαλών συνθηκών εργασίας, υγιεινής και διαβίωσης, στήριξης της στρατιωτικής οικογένειας.
 
Στο πλαίσιο αυτής της πολυσχιδούς πολιτικής, ανακατασκευάζουμε και αναβαθμίζουμε νοσοκομειακές υποδομές, ανακαινίζουμε υφιστάμενες στρατιωτικές οικίες ώστε να διαβιούν με αξιοπρέπεια τα στελέχη και οι οικογένειες τους και τέλος, επεκτείνουμε τη λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας μας.
 
Με τα χρήματα τα οποία μπορούμε πλέον να εισπράττουμε από την πώληση παλαιού μη εύχρηστου υλικού όπως επίσης και μέρος των χρημάτων από την αξιοποίηση της περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, θα προχωρήσουμε σε όλες εκείνες τις υποδομές προκειμένου το στρατιωτικό προσωπικό, αξιωματικοί, υπαξιωματικοί αλλά και οπλίτες, όπως επίσης και οι απόστρατοι που τους θεωρούμε μέλη της οικογένειας της Εθνικής Άμυνας, αλλά και οι εθνοφύλακες, να μπορούν να τύχουν κάθε στήριξης από πλευράς στέγασης, υγειονομικής περίθαλψης αλλά και εξυπηρετήσεως στις ανάγκες των οικογενειών τους.
 
Και αυτό είναι το ελάχιστο που μπορεί να κάνει η πολιτεία προς τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. Ιδιαίτερα σε αυτά τα στελέχη τα οποία κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης υπέστησαν μια τεράστια μείωση των αποδοχών τους.
 
Σε ανθρώπους, που μοχθούν νυχθημερόν για την ασφάλεια και την άμυνα της χώρας. Σε ανθρώπους που δηλώνουν το παρών απέναντι σε κάθε εθνική πρόκληση αλλά και φυσική καταστροφή.
 
Που αντικατοπτρίζουν το σθένος και την ικανότητα της ελληνικής πολιτείας να φυλάει τα σύνορά της, να διασφαλίζει την ειρήνη, την ασφάλεια και την ευημερία των πολιτών της.
 
Σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων ο Πρωθυπουργός, η ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όπως και όλη η Κυβέρνηση, αλλά και το σύνολο του ελληνικού λαού μόνο λόγια τιμής και αναγνώρισης έχουν να εκφράσουν.
 
Αγαπητά στελέχη της Φρουράς Θεσσαλονίκης,
 
Να αισθάνεστε υπερήφανοι για το έργο το οποίο έχετε αναλάβει καθώς και για το ότι έχετε αφιερώσει ένα μέρος της ζωής σας στην υπηρεσία της Πατρίδος και του κοινωνικού συνόλου. Λέω και του κοινωνικού συνόλου, διότι, οι παροχές των Ενόπλων Δυνάμεων στο κοινωνικό σύνολο, κάθε χρόνο που περνά, αναδεικνύονται όλο και περισσότερο και ανταποκρίνεστε στις προσδοκίες και στην εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού.
 
Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην συγχαρώ το ΓΕΣ, τον Αρχηγό, τους Διοικητές σε όλη την κλίμακα της ιεραρχίας, αλλά και τα στελέχη για την καθημερινή προσπάθεια που καταβάλλουν προκειμένου να ολοκληρωθούν οι δράσεις που αφορούν στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του προσωπικού.
 
Είμαστε πεπεισμένοι για την επιτυχή λειτουργία του προγράμματός μας και θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι είμαστε κοντά σας, δίπλα σας και θα παραμείνουμε, εντείνοντας τις προσπάθειές μας για τις καλύτερες συνθήκες σε όλους τους τομείς.
 
Εύχομαι στους νέους κατοίκους αυτών των οικιών να μεγαλώσουν τις οικογένειές τους και τους διαβεβαιώνω ότι η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία θα είμαστε δίπλα τους.
 
Ευχαριστώ πολύ».




''Τραυματισμός'' στελέχους της 71 Α/Μ Ταξιαρχίας μπροστά στον ΥΕΘΑ (Βίντεο)


Του Ηλία Προύφα

    Όχι δεν πρόκειται για πραγματικό περιστατικό αλλά για σενάριο άσκησης τραυματισμού σε μάχη που εκτυλίχθηκε μπροστά στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Καμμένο και την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων κατά την χθεσινή τελετή εγκαινίων του περιπτέρου των ΕΔ στην 82η ΔΕΘ.
    Ήταν η στιγμή που ο Υπουργός και οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων έφθαναν κατά την ώρα της ξενάγησης, μπροστά στο κινητό χειρουργείο της 71ης Αερομεταφερόμενης Ταξιαρχίας ''ΠΟΝΤΟΣ''.  Αστραπιαία και χωρίς να το περιμένει κανείς δόθηκε το σύνθημα από τον Υποστράτηγο Διοικητή της 1ης Μεραρχίας Γεώργιο Βύνιο για επεισόδιο με τραυματία που εκτυλίχθηκε μπροστά στα μάτια του Υπουργού.

    Ο τραυματίας σύμφωνα με το σενάριο μεταφέρθηκε από το σημείο της μάχης σε ασφαλή χώρο και αντιμετωπίστηκε κατάλληλα έως ότου μεταφερθεί στο κινητό χειρουργείο με το ασθενοφόρο της Ταξιαρχίας.
    Οι συμμετέχοντες στο σενάριο στρατιωτικοί απέσπασαν τα συγχαρητήρια της Πολιτικής και Στρατιωτικής ηγεσίας των ΕΔ καθώς και του συγκεντρωμένου πλήθους.





Πηγή: kranosgr.blogspot.gr


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΠΑΝΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ ΣΤΗΝ 82η ΔΕΘ






Η Μάχη του Μαραθώνα



Περίφημη μάχη, που έγινε τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο του 490 π.Χ. στην πεδιάδα του Μαραθώνα, μεταξύ των Αθηναίων και των Πλαταιέων με αρχηγό τον Μιλτιάδη και των Περσών με αρχηγούς τον Δάτι και τον Αρταφέρνη. Η κύρια πηγή πληροφόρησης για τη Μάχη του Μαραθώνα, όπως και για το σύνολο των Περσικών Πολέμων, παραμένει ο Ηρόδοτος, ο αποκαλούμενος «πατέρας της ιστορίας». Όσον αφορά την ακριβή ημερομηνία της μάχης, ο Γερμανός φιλόλογος Φίλιπ Άουγκουστ Μπεκ (1785 -1867) πρότεινε το 1855 τη 12η Σεπτεμβρίου, η οποία από τότε επικράτησε ως η συμβατική ημερομηνία για τη Μάχη του Μαραθώνα.

Το 490 π.Χ. έγινε η δεύτερη περσική εκστρατεία εναντίον της Ελλάδας, με σκοπό να τιμωρηθούν οι Αθηναίοι και οι Ερετριείς, επειδή είχαν βοηθήσει τους Ίωνες να ξεσηκωθούν κατά των Περσών. Παράλληλα, όμως, ήταν και η αρχή για την πραγματοποίηση του σχεδίου υποταγής ολόκληρης της Ελλάδας από τον Δαρείο. Μαζί τους, οι Πέρσες είχαν ως οδηγό και σύμβουλο τον πρώην τύραννο της Αθήνας Ιππία, γιο του Πεισίστρατου.
Ο Περσικός στόλος με το στρατό ακολούθησε αυτή τη φορά διαφορετικό δρόμο σε σχέση με την πρώτη εκστρατεία του Μαρδόνιου (492 π.Χ). Από την Κιλικία, όπου συγκεντρώθηκε, έπλευσε στη Σάμο, πέρασε από τις Κυκλάδες κι έφθασε στην Ερέτρια. Μετά την κατάληψη της Ερέτριας, οι Πέρσες είχαν στόχο να υποτάξουν την Αθήνα και να επαναφέρουν στην αρχή τον πιστό σ’ αυτούς Ιππία. Με την καθοδήγηση του ηλικιωμένου άνδρα πέρασαν από την Ερέτρια απέναντι στον Μαραθώνα και στην αμμώδη παραλία του σημερινού Σχοινιά.
 Την εκλογή του τόπου επέβαλαν από κοινού πολιτικά κριτήρια (οι φτωχοί κάτοικοι της περιοχής, οι Διάκριοι, υποστήριζαν τους Πεισιστρατίδες) και στρατηγικοί λόγοι (η πεδιάδα ήταν κατάλληλη για τη δράση του περσικού ιππικού). Από την πλευρά των Αθηναίων η αποστολή του στρατού τους στον Μαραθώνα αποτελούσε στρατηγική επιλογή, καθώς η Αθήνα δεν περιστοιχιζόταν από ισχυρά τείχη και δεν διέθετε στόλο για να αντιμετωπίσει τον ανεφοδιασμό σε περίπτωση πολιορκίας. Εξάλλου, η πεδιάδα προσφερόταν για τη δράση της αθηναϊκής φάλαγγας.
Οι Αθηναίοι ζήτησαν τη βοήθεια των Σπαρτιατών, με αγγελιοφόρο τον Φειδιππίδη. Οι Σπαρτιάτες, αν και δέχτηκαν, δεν έστειλαν εγκαίρως βοήθεια (οι 2.000 άνδρες που υποσχέθηκαν έφθασαν στο Μαραθώνα την επομένη της μάχης). Ο λόγος που επικαλέστηκαν ήταν θρησκευτικός. Γιόρταζαν τα Κάρνια και δεν μπορούσαν να εκστρατεύσουν πριν από την πανσέληνο. Ο Πλάτωνας, όμως, αναφέρει (Νόμοι 3, 698 Ε) ότι δίσταζαν να υλοποιήσουν τη δέσμευσή τους προς τους Αθηναίους, επειδή βρίσκονταν σε εμπόλεμη κατάσταση με τους Μεσσηνίους και τους είλωτες. Στο κάλεσμα των Αθηναίων ανταποκρίθηκαν μόνο οι Πλαταιείς με 1.000 άνδρες.
Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, οι Αθηναίοι στρατοπέδευσαν στο Ηράκλειο του Μαραθώνος, στις βορειοανατολικές υπώρειες του όρους Αγριελίκι, όπου υπήρχε νερό και μπορούσαν να ελέγξουν τον ορεινό όγκο προς την Αθήνα και να υποχωρήσουν σε περίπτωση ήττας. Από το ύψωμα, επίσης, μπορούσαν να παρακολουθούν τις κινήσεις του εχθρού. Η δύναμη των Αθηναίων, σύμφωνα με την κρατούσα άποψη, ανερχόταν σε 10.000 και των Πλαταιέων σε 1.000 άνδρες, ενώ των Περσών σε 44.000 με 55.000 άνδρες (νεώτερες εκτιμήσεις τους υπολογίζουν σε 26.000). Οι στρατηγοί των Αθηναίων είχαν διχαστεί, καθώς μερικοί δεν ήθελαν να ξεκινήσει η μάχη, προτού έλθει η βοήθεια των Σπαρτιατών. Τελικά, ο Μιλτιάδης τούς έπεισε να επιτεθούν αμέσως κατά των Περσών και του ανατέθηκε η αρχιστρατηγία.
Η έναρξη της επίθεσης ορίστηκε για το πρωί, προκειμένου να επιτευχθεί ο αιφνιδιασμός των αντιπάλων. Η σύγκρουση έγινε στην ομαλή περιοχή κοντά στον τύμβο, όπου βρισκόταν το περσικό στρατόπεδο. Οι Αθηναίοι έπρεπε να διατρέξουν απόσταση 8 σταδίων (περίπου 1,5 χιλιομέτρου) προς τις εχθρικές γραμμές για να αποφευχθούν κατά το δυνατόν οι βολές από τους τοξότες που διέθεταν οι αντίπαλοι. Οι οπλίτες ήταν παρατεταγμένοι σε πλάτος ίσο με αυτό της περσικής δύναμης. Οι πτέρυγες ήταν ενισχυμένες, ενώ το κέντρο, όπου αντιστοιχούσε το ισχυρότερο τμήμα του περσικού στρατού, ήταν ασθενές. Στο αριστερό άκρο, όπως έβλεπαν προς τον εχθρό, βρίσκονταν οι Πλαταιείς. Στο δεξιό άκρο έλαβε τη θέση του, σύμφωνα με την παλιά συνήθεια, ο πολέμαρχος Καλλίμαχος. Το ανίσχυρο κέντρο οδηγούσαν ο Αριστείδης και ο Θεμιστοκλής, που διέθεταν την απαραίτητη στρατιωτική ικανότητα, ώστε να καλύψουν την εύθραυστη αυτή γραμμή και να καθοδηγήσουν την προγραμματισμένη υποχώρηση.
Όπως είχε σχεδιαστεί, το ελληνικό κέντρο εξασθένησε, αλλά οι πτέρυγες αναπτύχθηκαν και περικύκλωσαν τους Πέρσες, που τελικά τράπηκαν σε φυγή. Μέσα στη σύγχυση, πολλοί Πέρσες που δεν γνώριζαν την περιοχή, έπεφταν στο μεγάλο έλος, όπου οι απώλειες ήταν βαριές. Οι περισσότεροι, όμως, έτρεχαν στα πλοία που ήταν αναπτυγμένα στην ακτή του Σχοινιά. Στη συμπλοκή σώμα με σώμα που ακολούθησε, καθώς οι Πέρσες προσπαθούσαν να επιβιβαστούν στα πλοία και οι Αθηναίοι να τους εμποδίσουν και να τα κάψουν, έπεσαν ο πολέμαρχος Καλλίμαχος, ο στρατηγός Στησίλαος και ο Κυναίγειρος, αδελφός του τραγικού ποιητή Αισχύλου.
H ηρωική μορφή του Κυναίγειρου έμεινε μοναδικό παράδειγμα ανδρείας και αυταπάρνησης στην Ιστορία. Όταν οι νικημένοι Πέρσες έτρεξαν πανικόβλητοι στα καράβια τους για να σωθούν, ο Κυναίγειρος άρπαξε με τα στιβαρά χέρια του ένα καράβι και προσπάθησε να το συγκρατήσει για να μην αποπλεύσει και να προφτάσουν έτσι οι συμπολεμιστές του να το καταλάβουν. Τότε, ένας Πέρσης του έκοψε το χέρι, αλλά ο Κυναίγειρος έπιασε το πλοίο με το άλλο του χέρι. Όταν ο Πέρσης του έκοψε και το δεύτερο χέρι, ο Κυναίγειρος γράπωσε το πλοίο με τα δόντια του. Ο γενναίος Αθηναίος εγκατέλειψε την προσπάθεια, όταν ο Πέρσης στρατιώτης του έκοψε το κεφάλι.
Κι ενώ εξακολουθούσε η μάχη γύρω από τα πλοία των Περσών, ο αγγελιοφόρος Φειδιππίδης έφυγε πεζός από τον Μαραθώνα για να φέρει τη χαρμόσυνη είδηση της νίκης στους Αθηναίους. Υπερέβαλε εαυτόν κατά τη διαδρομή και μόλις αναφώνησε «Νενικήκαμεν» ενώπιον των συμπολιτών του, έπεσε νεκρός από την εξάντληση. Ο Ηροδότος δεν αναφέρει κάτι σχετικό, αλλά ο θρύλος αυτός διαδόθηκε μεταγενέστερα από τον ιστορικό Πλούταρχο (ο Φειδιππίδης αναφέρεται ως Θέρσιππος) και στη συνέχεια από τον ρητοροδιδάσκαλο και συγγραφέα Λουκιανό τον Σαμοσατέα, που αναφέρει τον Φειδιππίδη ως Φιλιππίδη.
Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, οι Αθηναίοι έχασαν στη μάχη 192 άνδρες και οι Πλαταιείς 11, ενώ οι απώλειες των Περσών ανήλθαν σε 6.400 νεκρούς και 7 βυθισμένα πλοία. Νεώτερες εκτιμήσεις, που αναφέρει η Wikipedia στο σχετικό αγγλικό λήμμα, ανεβάζουν τους νεκρούς των ελληνικών δυνάμεων σε 1.000 - 3.000 και υποβιβάζουν αυτές των Περσών στις 4.000 - 5.000.
Οι Αθηναίοι, αφού έθαψαν τους νεκρούς τους στον Μαραθώνα, ανήγειραν μνημείο από λευκή πέτρα, πάνω στο οποίο χαράχτηκε το επίγραμμα του λυρικού ποιητή Σιμωνίδη του Κείου:
Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι Μαραθώνι
χρυσοφόρων Μήδων εστόρεσαν δύναμιν.
Μετά την ήττα τους στο Μαραθώνα, οι Πέρσες έπλευσαν με το στόλο τους προς την Αθήνα, ελπίζοντας να τη βρουν αφρούρητη και να την καταλάβουν. Ο Μιλτιάδης, όμως, πρόλαβε να οδηγήσει έγκαιρα το στρατό στην πόλη κι έτσι οι Πέρσες αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στην Ασία.
Η νίκη των Αθηναίων στο Μαραθώνα:
  • Διέλυσε τον μύθο του αήττητου των Περσών και αναπτέρωσε το ηθικό των Ελλήνων.
  • Έδειξε την ανωτερότητα της ελληνικής πολεμικής τακτικής και ανέδειξε τη στρατιωτική μεγαλοφυΐα του Μιλτιάδη.
  • Ανέδειξε την πόλη τους σε δεύτερη δύναμη στην Ελλάδα, μετά τη Σπάρτη.
  • Ανέκοψε την προσπάθεια παλινόρθωσης της τυραννίας στην Αθήνα.
  • Εξασφάλισε τον αναγκαίο χρόνο, ώστε οι Έλληνες να προετοιμαστούν για τη συνέχιση του αγώνα τους κατά των Περσών.
  • Διέσωσε τον πολιτισμό τους κι έσωσε την Ευρώπη από το βάρβαρο ασιατισμό της εποχής εκείνης. Όπως είπε ο σπουδαίος βρετανός φιλόσοφος και οικονομολόγος Τζον Στιούαρτ Μιλ «η μάχη του Μαραθώνα υπήρξε, ακόμα και για τη βρετανική ιστορία, σημαντικότερη κι από τη μάχη του Χέιστινγκς».
Λαϊκές παραδόσεις ή μύθοι περιέβαλαν από πολύ νωρίς τη νίκη των Αθηναίων στον Μαραθώνα, ενώ η πίστη πως οι θεοί παρουσιάστηκαν και βοήθησαν στη μάχη ήταν διάχυτη. Εκτός από την ιστορία με τον Φειδιππίδη, ο Πλούταρχος αναφέρει ότι οι στρατιώτες είδαν το φάντασμα του μυθικού βασιλιά της Αθήνας Θησέα με πλήρη στρατιωτική εξάρτυση να καθοδηγεί και να οδηγεί τον ελληνικό στρατό προς τη νίκη. Ο Παυσανίας αφηγείται ότι κατά τη διάρκεια της μάχης εμφανίστηκε ένας αγρότης, που κρατούσε ένα άροτρο και «θέρισε» αρκετούς Πέρσες. Μετά τη μάχη, όταν τον αναζήτησαν, δεν το βρήκαν. Ρώτησαν το μαντείο, από το οποίο έλαβαν την απάντηση ότι πρέπει να τιμήσουν τον Εχετλαίο (εχέτλη = λαβή αρότρου). Σύμφωνα με τον ρωμαίο ιστορικό Κλαύδιο Αιλιανό, στη μάχη πήρε μέρος κι ένας σκύλος, που πολέμησε γενναία στο πλευρό του αφεντικού του.

Σχετικά

  • Εμπνευσμένος από τη διαδρομή του Φειδιππίδη από τον Μαραθώνα στην Αθήνα για να μεταφέρει το άγγελμα της νίκης είναι ο Μαραθώνιος δρόμος, που ως αγώνισμα δεν υπήρχε στην αρχαιότητα. Η ιδέα γέννησης αυτού του αθλήματος και η ένταξή του στους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες οφείλεται στον Γάλλο γλωσσολόγο και ελληνιστή Μισέλ Μπράλ, φίλο του Πιερ ντε Κουμπερτέν, που πρότεινε κατά την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 στην Αθήνα «την επανάληψη του διάσημου εκείνου δρόμου που εξετέλεσε ο στρατιώτης του Μαραθώνος».
  • Το Σπάρταθλον, ο ετήσιος διεθνής αγώνας υπερμαραθωνίου δρόμου 245,3 χιλιομέτρων, που διεξάγεται από το 1983 στη διαδρομή Αθήνα – Σπάρτη, αναβιώνει την πορεία του αγγελιοφόρου Φειδιππίδη, που εστάλη από τους Αθηναίους για να ζητήσει βοήθεια από τη Σπάρτη, λίγες ημέρες πριν από τη Μάχη του Μαραθώνα.
  • Ο σπουδαίος τραγικός ποιητής Αισχύλος θεωρούσε ως μεγαλύτερο επίτευγμά του τη συμμετοχή του στη Μάχη του Μαραθώνα, παρά τα θεατρικά του έργα. Γι’ αυτό στον τάφο του υπήρχε το επίγραμμα:
    «Αισχύλον Εοφορίωνος Αθηναίον τόδε κεύθει
    μνήμα καταφθίμενον πυροφόροιο Γέλας·
    αλκήν δ’ ευδόκιμον Μαραθώνιον άλσος αν είποι
    και βαθυχαιτήεις Μήδος επιστάμενος».
  • Το 1959 ο Γάλλος σκηνοθέτης Ζακ Τουρνέρ γύρισε την ταινία «Η Μάχη του Μαραθώνα» με πρωταγωνιστή τον Στιβ Ριβς στο ρόλο του Φειδιππίδη.
  • Στις 8 Δεκεμβρίου 2010, κατά την 2500η επέτειο του γεγονότος, η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ με ψήφισμά της αναγνώρισε ότι η μάχη του Μαραθώνα αποτελεί μία από τις σημαντικότερες μάχες στην ιστορίας της ανθρωπότητας.


Ψηφιακή αναπαράσταση της Μάχης του Μαραθώνα



Μαραθών: Η αρχή της Ιστορίας (Ντοκιμαντέρ)








Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017

Η λεηλασία της οικονομίας και του λαού με «αποδείξεις και ονόματα»!








Τα στοιχεία-σοκ από την έκθεση της ΕΛ.ΣΤΑΤ. που αποκαλύπτουν την καταστροφή που προκάλεσαν στη χώρα τα (συνεχή) Μνημόνια
Tα Μνημόνια λεηλάτησαν την οικονομία και τον ελληνικό λαό! Μείωσαν το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν κατά 61,6 δισ. ευρώ ή κατά 26%, στέρησαν από τα κρατικά ταμεία 5 δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα να γίνουν περικοπές κατά 19,13 δισ. ευρώ στους μισθούς του Δημοσίου, στις συντάξεις και στις κοινωνικές παροχές. Και παρά τις θυσίες του ελληνικού λαού το δημόσιο χρέος παραμένει στο μη βιώσιμο επίπεδο του 179% του ΑΕΠ! Το μόνο θετικό αποτέλεσμα από την εφαρμογή των Μνημονίων ήταν η πλήρης εξαφάνιση του δημοσιονομικού ελλείμματος-μαμούθ του 15,1% του ΑΕΠ, το οποίο καταγράφηκε για το έτος 2009, και η μετατροπή του λογιστικά... σε πλεόνασμα 0,7% του ΑΕΠ στο τέλος του 2016.

Τα αποκαλυπτικά συμπεράσματα προκύπτουν από την έκθεση αναλυτικών στατιστικών δεδομένων με τίτλο «H ελληνική οικονομία», που συνέταξε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, από την οποία προκύπτουν τα εξής:
■ Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ): Το 2009 το ΑΕΠ της Ελλάδας σε τρέχουσες τιμές ανερχόταν σε 237,534 δισ. ευρώ. Μέσα στα επόμενα επτά έτη, κατά τη διάρκεια των οποίων εφαρμόστηκαν τρία Μνημόνια, το ΑΕΠ της χώρας συρρικνώθηκε κατά 61,646 δισ. ευρώ ή κατά 25,9% και περιορίστηκε στα 175,888 δισ. ευρώ (τέλος του 2016). Αιτία, τα υφεσιακά δημοσιονομικά μέτρα που εφαρμόστηκαν με τα Μνημόνια, περιορίζοντας σημαντικά τα εισοδήματα και την κατανάλωση. Η μεγαλύτερη ετήσια μείωση του ΑΕΠ σε τρέχουσες τιμές σημειώθηκε το 2011, κατά τον δεύτερο χρόνο εφαρμογής του πρώτου Μνημονίου. Τη χρονιά εκείνη το ΑΕΠ της χώρας συρρικνώθηκε κατά 19 δισ. ευρώ ή κατά 8,4%: Από 226,031 δισ. ευρώ που είχε διαμορφωθεί στο τέλος Δεκεμβρίου του 2010 περιορίστηκε στα 207,029 δισ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου 2011.
Σε σταθερές τιμές έτους 2010, το ΑΕΠ της χώρας σημείωσε μείωση 5,5% το 2010, 9,1% το 2011, 7,3% το 2012 και 3,2% το 2013. Το 2014 σημείωσε άνοδο 0,4%, το 2015 υπέστη μείωση 0,2% και το 2016 κατέγραψε μηδενική μεταβολή.
■ Ισοζύγιο (έλλειμμα ή πλεόνασμα) γενικής κυβέρνησης: Για το έτος 2009 η ΕΛ.ΣΤΑΤ. οριστικοποίησε το έλλειμμα του ισοζυγίου της γενικής κυβέρνησης στο 15,1% του ΑΕΠ, λίγο χαμηλότερα από το 15,7% του ΑΕΠ, όπου το είχε προσδιορίσει τον Οκτώβριο του 2010 ο τότε επικεφαλής της Αρχής Ανδρέας Γεωργίου. Ακολούθησαν τα πρώτα τρία χρόνια των Μνημονίων, όπου το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης άρχισε να μειώνεται με αργούς ρυθμούς.
Το 2010 το έλλειμμα διαμορφώθηκε στο 11,2% του ΑΕΠ.
Το 2011 το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης υποχώρησε λιγότερο από 1% του ΑΕΠ, στο 10,3%, παρά την πρωτοφανή φοροκαταιγίδα που ξέσπασε (και στην οποία αναφερθήκαμε παραπάνω).
Το 2012 το έλλειμμα έπεσε για πρώτη φορά επί Μνημονίων σε μονοψήφιο ποσοστό, και συγκεκριμένα στο 8,9% του ΑΕΠ. Ακολούθησε το 2013 μια πρόσκαιρη «επιστροφή» του ελλείμματος της γενικής κυβέρνησης στο πολύ υψηλό επίπεδο του 13,1% του ΑΕΠ. Την περίοδο 2014-2016 τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. δείχνουν ότι η αποκλιμάκωση του ελλείμματος της γενικής κυβέρνησης επιταχύνθηκε σημαντικά.
Αυτό συνέβη εξαιτίας της εφαρμογής νέων «πακέτων» μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής, στο πλαίσιο των προσπαθειών υλοποίησης του δεύτερου και του τρίτου Μνημονίου, αλλά και επειδή έπαψαν να επιδρούν αρνητικά στο ύψος του ισοζυγίου της γενικής κυβέρνησης τα μέτρα στήριξης του τραπεζικού συστήματος.
Εκτινάχθηκε το δημόσιο χρέος, που θα μειωνόταν!
Χρέος γενικής κυβέρνησης: Τα Μνημόνια επιβλήθηκαν για να επιλύσουν το πρόβλημα εξυπηρέτησης του δημόσιου χρέους που αντιμετώπισε το Ελληνικό Δημόσιο την άνοιξη του 2010 με τον αποκλεισμό του από τις διεθνείς αγορές για την άντληση κεφαλαίων μέσω δημοπρασιών μεσομακροπρόθεσμων τίτλων. Παρ' όλα αυτά, την περίοδο των Μνημονίων το δημόσιο χρέος της χώρας αυξήθηκε ως απόλυτο μέγεθος και εκτινάχθηκε στα ύψη ως ποσοστό επί του ΑΕΠ. Παρότι μεσολάβησε η αναδιάρθρωση του 2012 με τη διαδικασία του PSI, η οποία προέβλεπε το «κούρεμα» της αξίας ελληνικών ομολόγων συνολικού ύψους άνω των 200 δισ. ευρώ κατά 53,5%, εν τούτοις οι πρόσθετες ανάγκες που προέκυψαν, κυρίως για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, περιόρισαν σημαντικά την τελική μείωση του ονομαστικού χρέους. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τα υψηλά ελλείμματα των ετών 2010-2013 και τη σημαντική συρρίκνωση του ΑΕΠ την περίοδο 2010-2016 οδήγησε τελικά στην αύξηση αντί στη μείωση του χρέους τόσο σε απόλυτο μέγεθος όσο και ως ποσοστού επί του ΑΕΠ: Από 301,062 δισ. ευρώ ή 126,7% του ΑΕΠ στο τέλος του 2009 το χρέος της γενικής κυβέρνησης αυξήθηκε στα 314,897 δισ. ευρώ ή στο 179% του ΑΕΠ στο τέλος του 2016. Διογκώθηκε, δηλαδή, κατά 14,835 δισ. ευρώ σε απόλυτο μέγεθος και κατά 52,3 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ.
Λιγότερα τα έσοδα παρά τα χαράτσια!
■ Εσοδα γενικής κυβέρνησης: Το 2009 τα συνολικά έσοδα της γενικής κυβέρνησης ανέρχονταν σε 92,488 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα 27,826 δισ. ευρώ προέρχονταν από φόρους στην παραγωγή και στις εισαγωγές (έμμεσοι φόροι), τα 20,292 δισ. ευρώ ήταν εισπράξεις από φόρους στα εισοδήματα φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων, και τα 29,344 δισ. ευρώ ήταν έσοδα από εισφορές κοινωνικής ασφάλισης. Το 2016, έπειτα από επτά χρόνια εφαρμογής τριών μνημονίων και επιβολής του πλήθους φοροεισπρακτικών μέτρων που αναφέραμε παραπάνω, τα συνολικά έσοδα της γενικής κυβέρνησης περιορίστηκαν στα 87,473 δισ. ευρώ. Δηλαδή, αντί να αυξηθούν τα έσοδα με τόσα μέτρα που επιβλήθηκαν, μειώθηκαν σωρευτικά κατά 5 δισ. ευρώ. Ειδικότερα, τα έσοδα από τους φόρους στα εισοδήματα μειώθηκαν κατά 2,14 δισ. ευρώ, από 20,292 δισ. ευρώ στο τέλος του 2009 σε 18,147 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016, ενώ τα έσοδα από εισφορές κοινωνικής ασφάλισης συρρικνώθηκαν κατά 4,412 δισ. ευρώ, από 29,344 δισ. ευρώ στο τέλος του 2009 στα 24,932 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016. Αυτές οι μειώσεις είναι ενδεικτικές των επιπτώσεων που είχαν στα εισοδήματα φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων τα υφεσιακά δημοσιονομικά μέτρα όλης της περιόδου 2010-2016. Τα μόνα έσοδα που αυξήθηκαν την περίοδο 2010-2016 ήταν οι φόροι στην παραγωγή και στις εισαγωγές. Η αύξησή τους, από το τέλος του 2009 έως το τέλος του 2016, έφτασε τα 2,178 δισ. ευρώ. Οφείλεται, όμως, κυρίως στη μεγάλη αύξηση των εσόδων από έμμεσους φόρος που σημειώθηκε το 2016.
■ Δαπάνες γενικής κυβέρνησης: Η εφαρμογή των Μνημονίων συνέβαλε στη σημαντική μείωση των δημόσιων δαπανών. Σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ., την περίοδο από το τέλος του 2009 έως το τέλος του 2016 οι δαπάνες της γενικής κυβέρνησης περιορίστηκαν κατά 42,269 δισ. ευρώ ή κατά 32,9%, από τα 128,454 δισ. ευρώ που είχαν ανέλθει το 2009 υποχώρησαν στα 86,185 δισ. ευρώ το 2016. Τη μεγαλύτερη μείωση υπέστησαν οι δαπάνες για μισθούς στο Δημόσιο, για συντάξεις και για κοινωνικές παροχές. Οι δαπάνες για μισθοδοσία στο Δημόσιο περικόπηκαν κατά 9,447 δισ. ευρώ ή κατά 30,41%, από 31,06 δισ. ευρώ στο τέλος του 2009 σε 21,613 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016, ενώ οι δαπάνες για συντάξεις και κοινωνικές παροχές συρρικνώθηκαν κατά 9,683 δισ. ευρώ ή κατά 19,79%, από 48,928 δισ. ευρώ στο τέλος του 2009 σε 39,245 δισ. ευρώ στο τέλος του 2016. Στην εξέλιξη αυτή έπαιξαν ρόλο οι περικοπές μισθών, συντάξεων και κοινωνικών επιδομάτων που επιβλήθηκαν το 2010, το 2013 και το 2014 και τις περιγράψαμε παραπάνω.
«Βούλιαξε» το εισόδημα των 6.194.233 φορολογουμένων
Εισοδήματα 18,54 δισ. ευρώ χάθηκαν κατά τη διάρκεια της «μαύρης» επταετίας 2010-2016 των Μνημονίων. Τα συγκριτικά στοιχεία από τη στατιστική επεξεργασία των δεδομένων των φορολογικών δηλώσεων που υποβλήθηκαν το 2010 και το 2016, για να δηλωθούν εισοδήματα των ετών 2009 και 2015 αντίστοιχα, δείχνουν ειδικότερα:
1 Το συνολικό φορολογούμενο εισόδημα των φυσικών προσώπων μειώθηκε κατά 18,54 δισ. ευρώ ή κατά 18,43%, από τα 100,64 δισ. ευρώ το 2010 (για το 2009) στα 82,1 δισ. ευρώ το 2016 (για το 2015). Κι αυτό παρότι ο αριθμός των φορολογουμένων (οικογένειες και άγαμα φυσικά πρόσωπα) αυξήθηκε από 5.694.978 το 2010 σε 6.194.233 το 2016.
2 Ετήσιο εισόδημα έως 10.000 ευρώ δήλωσε το 2010 (για το έτος 2009) το 40,2% του συνόλου των φορολογούμενων νοικοκυριών, δηλαδή 2.289.395 οικογένειες και απλοί (άγαμοι) φορολογούμενοι. Το 2016, ο αριθμός των νοικοκυριών που δήλωσαν ετήσιο εισόδημα έως 10.000 ευρώ (για το 2015) κάλυπτε το 57,73% του συνόλου, καθώς ανήλθαν σε 3.575.990. Δηλαδή, ο αριθμός των νοικοκυριών με ετήσιο εισόδημα έως 10.000 ευρώ αυξήθηκε κατά 1.286.595 ή κατά 56,2% την επταετία 2009-2015!
3 Οι μισθωτοί υπέστησαν τις μεγαλύτερες εισοδηματικές απώλειες την περίοδο 2009-2015. Το μέσο ετήσιο δηλωθέν και φορολογούμενο εισόδημα κάθε νοικοκυριού μισθωτών υποχώρησε κατά 23,51%, από 19.862,76 ευρώ το 2009 σε 15.192.84 ευρώ το 2015. Δεύτεροι σε εισοδηματικές απώλειες έρχονται οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι εμφανίζονται με μέσο ετήσιο φορολογούμενο εισόδημα 24.592,72 ευρώ το 2009 και 19.695,85 ευρώ το 2015. Η μείωση του μέσου ετήσιου φορολογούμενου εισοδήματος αυτών των φορολογουμένων ανήλθε σε ποσοστό 19,91% μεταξύ του 2009 και του 2015. Στην τρίτη θέση όσον αφορά τις εισοδηματικές απώλειες βρίσκονται οι συνταξιούχοι, των οποίων το μέσο ετήσιο φορολογούμενο εισόδημα μειώθηκε από 16.555,44 ευρώ το 2009 σε 13.502,87 ευρώ το 2015. Η μείωση του ετησίου εισοδήματος των συνταξιούχων ήταν της τάξεως του 18,44% μεταξύ των ετών 2009 και 2015.
4 Η μείωση του φορολογούμενου εισοδήματος των μισθωτών και των συνταξιούχων κατά ποσοστά 23,51% και 18,44% αντίστοιχα την περίοδο 2009-2015 είχε ως φυσική συνέπεια να μειωθούν σε απόλυτα μεγέθη και οι φορολογικές επιβαρύνσεις τους. Συγκεκριμένα, για τα έτη 2009-2015 η μέση ετήσια φορολογική επιβάρυνση, όπως αποτυπώθηκε στις φορολογικές δηλώσεις των ετών 2010-2016, μειώθηκε κατά 4,5% για τους μισθωτούς και κατά 24,66% για τους συνταξιούχους. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη, όμως, στις περιπτώσεις των φορολογουμένων που άσκησαν ατομικές επιχειρήσεις ή ελευθέρια επαγγέλματα και των αγροτών. Γι’ αυτές τις κατηγορίες φορολογουμένων, η μείωση των φορολογητέων εισοδημάτων δεν οδήγησε και σε μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων. Συγκεκριμένα, την περίοδο 2009-2015, ενώ το μέσο ετήσιο φορολογούμενο εισόδημα των μικρομεσαίων επιχειρηματιών και των ελευθέρων επαγγελματιών μειώθηκε, όπως προαναφέραμε, κατά 19,91%, από 24.592,72 σε 19.695,85 ευρώ, η μέση ετήσια φορολογική επιβάρυνσή τους αυξήθηκε κατά 51,28%, από 2.785,79 σε 4.214,33 ευρώ! Επίσης, την ίδια περίοδο, ενώ το μέσο ετήσιο φορολογούμενο εισόδημα των αγροτών μειώθηκε κατά 9,19%, η μέση ετήσια φορολογική επιβάρυνσή τους αυξήθηκε κατά 66% (!), από 741,65 σε 1.231,20 ευρώ. Η εξέλιξη αυτή εξηγείται εν μέρει από το ότι γι’ αυτές τις κατηγορίες φορολογουμένων ελήφθησαν την περίοδο 2009-2015 τα πλέον αυστηρά φοροεισπρακτικά μέτρα, όπως η κατάργηση του αφορολόγητου ορίου και η επιβολή φόρου από το πρώτο ευρώ του ετησίου εισοδήματος (με συντελεστή 26% για τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες-ελεύθερους επαγγελματίες και 13% για τους αγρότες).

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην έννοια «φορολογική επιβάρυνση» συμπεριλαμβάνονται για το έτος 2016 (εισοδήματα 2015) και τα στοιχεία για τα ποσά της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, του τέλους επιτηδεύματος και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, με τα οποία χρεώθηκαν τα νοικοκυριά. Αντιθέτως, το 2010, όταν φορολογήθηκαν τα εισοδήματα του 2009, δεν είχαν ακόμη επιβληθεί αυτοί οι τρεις φόροι.

http://www.dimokratianews.gr/content/78203/i-leilasia-tis-oikonomias-kai-toy-laoy-me-apodeixeis-kai-onomata

Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017

Συντάξεις: Ξεκινάμε τις Προσφυγές, στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (10 φωτο)












   
     1. Την παρασκευή 08 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε η συγκέντρωση μας, για ενημέρωση, συζήτηση και προτεινόμενες ενέργειες δράσης, με θέμα, "κατάθεση προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ", για την διεκδίκηση: 
         α. Των αναδρομικών ποσών της παρακράτησης, Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, που επιβλήθηκε στις συντάξεις μας  με τον ν. 3865/2010 και ο οποίος κρίθηκε αντισυνταγματικός με την 244/2017 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
         β. Την πλήρη επιστροφή των αντισυνταγματικών και παρανόμως παρακρατηθέντων αναδρομικών.
         γ. Την επαναφορά των μισθών και συντάξεων στα επίπεδα του Ιουλίου 2012, όπως αποφάσισε το Συμβούλιο της Επικρατείας, κρίνοντας στοχευμένες, παράνομες και αντισυνταγματικές, που επέβαλε η τότε Συγκυβέρνηση.

     2. Στην ενδελεχή ενημέρωση που έγινε από τους δύο, ειδικούς, επί των ασφαλιστικών θεμάτων, νομικούς διαπιστώθηκαν ότι:  
         α. Αποτελεί μονόδρομο η προσφυγή στο ΕΔΑΔ, καθόσον είναι πλέον σίγουρο ότι, καμιά Κυβέρνηση ή Συγκυβέρνηση δεν θα προβεί στην πλήρη αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Ενστόλων.
         β.  Είναι βέβαιο ότι, η προσφυγή θα γίνει δεκτή από το  ΕΔΑΔ και ότι, η Ελληνική Κυβέρνηση ή Συγκυβέρνηση θα πειθαρχήσει.  
         γ.  Η απόφαση της ΕΔΑΔ θα επιβάλει την επιστροφή των αναδρομικών, είτε με συγκεκριμένου ύψους αποζημίωση, που θα είναι ίδια για όλους τους προσφεύγοντες, είτε ατομικά, δηλαδή ανάλογα με το παρακρατηθέν ποσό.
            δ.  Η διεκδίκηση των αναδρομικών, αφορά την περίοδο από το 2012 και όχι από τον Σεπτέμβριο του 2010, που είχε επιβληθεί η ΕΑΣ, γιατί με βάση το Ελληνικό Δίκαιο, γίνονται δεκτές οι διεκδικήσεις μόνο της τελευταίας πενταετίας, γεγονός που δέχεται και η ΕΔΑΔ.
         ε. Σε ότι αφορά τις διεκδικήσεις της παρ. 2β και 2γ κρίνεται πως δεν μπορεί να γίνουν προσφυγές, γιατί τα Ελληνικά Δικαστήρια δέχθηκαν την αντισυνταγματικότητα των περικοπών και κάνουν δεκτές τις αγωγές, που υποβάλλουμε, το αργότερο μέσα σε μια πενταετία. 

      3. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στην κατάθεση της προσφυγής μπορούν να προσέρχονται στο Γραφείο του παραρτήματος, τόσο για ενημέρωση όσο και για την παραλαβή των απαιτουμένων δικαιολογητικών που είναι η εξουσιοδότηση των δύο νομικών και το ιδιωτικό συμφωνητικό.  Επίσης θα πρέπει να προσκομίσουν και τα παρακάτω:
            α. Ενημερωτικά σημειώματα συντάξεων από το 2012 και μετά (ένα ανά έτος) 
             β. Συνταξιοδοτική πράξη μετά το 2012.
             γ. Φωτοτυπία αποδεικτικού  κατάθεσης των 60 ευρώ, στον κοινό λογαριασμό IBAN GR97 0171 215o 0062 1514 1082 289, των δικηγόρων Μαλισάγκος Αναστάσιος, Αριστοτέλους 11, ΤΚ 54624  και Χασκής Χρήστος, Ερμού 2 ΤΚ 54624 Θεσσαλονίκη. 

      4.  Για τους συναδέλφους που διαμένουν, εκτός του νομού Άρτας, και ενδιαφέρονται να λάβουν μέρος στην προσφυγή, μπορούμε να τους αποστέλλουμε τα απαιτούμενα έγγραφα, μέσω φαξ ή emαil.
  
      5.  Στην προσφυγή μπορούν να λάβουν μέρος και συνταξιούχοι που λαμβάνουν σύνταξη από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.  

     6. Η αποστολή των δικαιολογητικών λήγει  την 10η Οκτωβρίου 2017.

      7. Ακολουθούν αναλυτική ενημέρωση και τα δύο από τα πέντε δικαιολογητικά.

      8. Τηλέφωνα επικοινωνίας:
            α. Σταθερό και φαξ 26810 22051
            β. Κινητό 6937360079 - * 770079


    9.   Προσοχή η εξουσιοδότηση και το ιδιωτικό συμφωνητικό πρέπει να είναι θεωρημένα για το γνήσιο της υπογραφής


      Η  ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ


ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ

Η προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αναφορικά με την παρακρατούμενη εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων, για το προ του 2017 διάστημα, θα έχει αποζημιωτικό  χαρακτήρα λόγω της παρακώλυσης πρόσβασης στην Δικαιοσύνη των συνταξιούχων του Δημοσίου. 

Η απόφαση 244/2017 της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθορίζει ως έναρξη της αντισυνταγματικότητας και αναγνώριση της παρανομίας της σχετικής παρακράτησης, την ημερομηνία έκδοσης της αποφάσεως, τον Φεβρουάριο του 2017. 

Αυτό σημαίνει ότι κανείς πλέον δεν μπορεί να προσφύγει στα Τμήματα ή στο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το συγκεκριμένο θέμα, διότι η ως άνω νομολογία θα εφαρμόζεται υποχρεωτικά και η υπόθεση θα απορρίπτεται.  

Τούτο, δηλαδή η εξ ορισμού στο μέλλον απόρριψη των ενδίκων μέσων ενώπιον  των εθνικών Δικαστηρίων,  μας δίνει την δυνατότητα να προσφύγουμε στο ΕΔΔΑ, ως μοναδική προσπάθεια αντίδρασης στην ως άνω δυσμενή και καινοφανή απόφαση εις βάρος της αναδρομικότητας των οφειλομένων, με σκοπό την λήψη αποζημιώσεως, είτε αναλόγως του ποσού που παρανόμως κρατήθηκε, είτε κατ΄ αποκοπήν ανά προσφεύγοντα.

 Σημειωτέον, ότι η συγκεκριμένη απόφαση, ως νομολογία ανωτάτου ακυρωτικού, είναι λίαν επικίνδυνη για τις μελλοντικές απαιτήσεις των συνταξιούχων, μιας και ουσιαστικά καταργεί την αναδρομικότητα και τις διατάξεις περί παραγραφής. 

Αυτό μας ενισχύει και την πεποίθηση ότι η προσφυγή μας θα γίνει δεκτή, μιας και αφενός το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αναγνωρίζει τέτοιου είδους παραβιάσεις δικαιωμάτων και χορηγεί εύλογες αποζημιώσεις, αφετέρου πιστεύουμε ότι δεν μπορεί να σταθεί τέτοιου είδους νομολογία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. 

Τέλος, σε σχετικό ερώτημα, περί του εάν μπορεί στην συγκεκριμένη προσφυγή να σωρευθεί αποζημιωτικό αίτημα για τις περικοπές των συντάξεων δυνάμει του νόμου 4093/2012, η απάντηση είναι αρνητική, διότι τα εθνικά Δικαστήρια, δέχονται την αντισυνταγματικότητα των περικοπών αυτών και κάνουν δεκτές τις σχετικές απαιτήσεις, οπότε και δεν είναι ούτε αναγκαία, αλλά ούτε και επιτρέπεται η απευθείας προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. 

Το ίδιο ισχύει και για την παρακρατούμενη εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων για το μετά την έκδοση της αποφάσεως διάστημα (Φεβρουάριο 2017), δηλαδή δεν υπάρχει αρμοδιότητα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, μιας και έχει αναγνωρισθεί η αντισυνταγματικότητά της από το Ελεγκτικό Συνέδριο, οπότε και θα μπορούσε να αναζητηθεί στο μέλλον με την κατάθεση σχετικής αγωγής.

 – Για κάθε απορία και αιτήσεις συμμετοχής στην προσφυγή, μπορείτε να επικοινωνείτε με τα Δικηγορικά μας Γραφεία στα παρακάτω τηλέφωνα  :
Μαλισάγκος Αναστάσιος                                    Χασκής Χρήστος
2310508414                                                           2310533100
6974366654                                                           6977442131






  ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ