Σάββατο 29 Απριλίου 2017

Τα Βαλκάνια φλέγονται: Θρυαλλίδα έντασης σε Σκόπια - Σερβία. Ο Αλβανικός εθνικισμός (ΦΩΤΟ - 2 ΒΙΝΤΕΟ)


Τα Βαλκάνια φλέγονται - Θρυαλλίδα έντασης ο αλβανικός εθνικισμός  – ΦΩΤΟ - ΒΙΝΤΕΟ

«Πυριτιδαποθήκη» αποδεικνύονται για άλλη μία φορά τα Βαλκάνια, με ένα «σπίρτο» να αρκεί για να βάλει «φωτιά» στην περιοχή.
Την ώρα που στην Αλβανία συνεχίζονται για πάνω από δύο μήνες οι αντικυβερνητικές διαδηλώσεις και στα Σκόπια, μετά τα χθεσινά γεγονότα, οι πολιτικές εξελίξεις λαμβάνουν δραματική τροπή, στην Κροατία ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη διάλυση της κυβέρνησης.
Σε δραματικό διάγγελμα ο Αντρέι Πλένκοβιτς, ηγέτης του βασικού κόμματος του κυβερνητικού συνασπισμού, Croatian Democratic Union (HDZ), ανακοίνωσε τη διάλυση της κυβέρνησής του, καθώς και την άμεση έναρξη της αναζήτησης νέου εταίρου, ώστε να ανακτηθεί η απαιτούμενη πλειοψηφία στη Βουλή και να κυβερνηθεί η χώρα.
Πρόκειται για τη δεύτερη κυβέρνηση του HDZ-Most που κατέρρευσε από τις γενικές εκλογές του Νοεμβρίου 2015.

Η πτώση της κυβέρνησης βυθίζει τη χώρα στην πολιτική αβεβαιότητα και αστάθεια, σε μία περίοδο που οι εντάσεις -ιδιαίτερα- στην περιοχή των Βαλκανίων αυξάνονται και οι συμμαχίες επαναπροσδιορίζονται, ενώ το προσφυγικό και η τρομοκρατία βρίσκουν πρόσφορο έδαφος να αναπτυχθούν και μαζί τους τα ακροδεξιά μορφώματα και οι ιδέες που οδήγησαν τον κόσμο σε πολέμους και διαχωρισμούς.
Θρυαλλίδα έντασης σε Σκόπια - Σερβία ο αλβανικός εθνικισμός

Παράλληλα, ο μεγαλοϊδεατισμός του «σουλτάνου» της Αλβανίας Έντι Ράμα, που έχει σηκώσει τους εθνικιστικούς τόνους, απειλεί με γενική ανάφλεξη. Την ώρα που η Αλβανία βράζει και η αντιπολίτευση ζητεί την παραίτησή του, εκείνος βλέπει αλύτρωτες πατρίδες.
Ο Έντι Ράμα μίλησε για σενάρια της αντιπολίτευσης που θυμίζουν τις ταραχές του 1997 και κάλεσε τον λαό να μην ακολουθήσει την έκκληση του Δημοκρατικού Κόμματος, που κατ’ εκείνον δεν γίνεται για τις εκλογές, αλλά προς υπεράσπιση των διεφθαρμένων δικαστών και εισαγγελέων από την εφαρμογή της μεταρρύθμισης στη δικαιοσύνη.
Άμεση ήταν η αντίδραση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Λιουλεζίμ Μπάσα από το μέτωπο των κινητοποιήσεων, που συνεχίζονται επί 65 ημέρες.
Η εμμονή και η επιμονή του Έντι Ράμα στην ιδέα της «Μεγάλης Αλβανίας» προκαλεί ανησυχία σε όλες τις χώρες των Βαλκανίων και όχι μόνο.
Στη Σερβία, πολιτικοί με επιρροές από τα Τίρανα τάσσονται ανοιχτά, πλέον, υπέρ μιας «Μεγάλης Αλβανίας», προκαλώντας έντονες αναταράξεις στη σερβική κυβέρνηση και την αντίδραση του πρωθυπουργού Αλεξάνταρ Βούτσιτς.
Ο δήμαρχος της Σέρβικης πόλης Πρέσεβο, Γιονούζ Μοσλιού δηλώνει πως αναγνωρίζει ως Πρωθυπουργό τον Έντι Ράμα, προκαλώντας της οργή των Σέρβων.
Χάος στα Σκόπια
Δραματική τροπή λαμβάνουν οι πολιτικές εξελίξεις στα Σκόπια καθώς εκατοντάδες διαδηλωτές, οπαδοί του VMRO -DPMNE του Νίκολα Γκρούεφσκι, εισέβαλαν χθες στο κοινοβούλιο και επιτέθηκαν σε βουλευτές του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος και των κομμάτων της αλβανικής μειονότητας, αντιδρώντας στην εκλογή, για πρώτη φορά, ενός Αλβανού στη θέση του προέδρου της Βουλής.
Ο ηγέτης του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος Ζόραν Ζάεφ γρονθοκοπήθηκε και τραυματίστηκε, όπως και 4 ακόμη βουλευτές μετά την εισβολή των διαδηλωτών στην αίθουσα.
Οι ξένοι πρέσβεις στα Σκόπια κάνουν έκκληση για διάλογο και καλούν τον κόσμο να απέχει από την εμπρηστική ρητορική.
http://www.enikos.gr/international/512674/ta-valkania-flegontai-thryallida-entasis-o-alvanikos-ethnikismos-

Παρασκευή 28 Απριλίου 2017

Ο τελικός του στημένου παιχνιδιού



19





Από τη μία πλευρά με την απειλή της χρεοκοπίας, της «τύχης» της Βενεζουέλας και του GREXIT, ενώ από την άλλη με την κλιμάκωση των απειλών εκ μέρους της Τουρκίας και όχι μόνο, οι Έλληνες θα πιέζονται στη γωνία – έτσι ώστε να μην διαδηλώνουν και να μην αντιδρούν, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στους επίδοξους νέους ιδιοκτήτες της χώρας τους.
Photo: Independend
«Ο τελευταίος λαός που θα θαυμάζαμε ποτέ στη ζωή μας είναι η Γερμανία, όσον αφορά το εθνικοσοσιαλιστικό της σύστημα, το οποίο διαφέρει ελάχιστα από το παρελθόν – αφού συνεχίζει να επικεντρώνεται στην εκμετάλλευση των Πολιτών από μία μικρή βιομηχανική μειοψηφία, την οποία υπηρετούν υποτακτικά οι κυβερνήσεις της, έχοντας διευρύνει την εκμετάλλευση με τη βοήθεια του κοινού νομίσματος στους Πολίτες όλων των χωρών της Ευρωζώνης.
Ειδικά όσον αφορά την Ελλάδα η οποία, παρά το ότι ήταν πάμπτωχη το 1953, συναίνεσε στη διαγραφή του χρέους εκείνης της χώρας που αιματοκύλισε δύο φορές τον πλανήτη, ενορχηστρώνοντας το μεγαλύτερο έγκλημα όλων των εποχών, το Ολοκαύτωμα, έχουμε την άποψη πως δεν θα πάψει ποτέ να τοποθετεί υψηλότερα εμπόδια στο δρόμο μας – πόσο μάλλον όταν τα άκρως ζηλόφθονα συναισθήματα της, λόγω του αρχαίου μας πολιτισμού, δεν έχουν σταματήσει ποτέ να υπάρχουν.
Από την άλλη πλευρά, είμαστε εντελώς σίγουροι ότι, η Ελλάδα μπορεί να γίνει πολύ καλύτερη χώρα από την Ελβετία, αρκεί να το θελήσουν όλοι μαζί οι Έλληνες – τοποθετώντας στην ηγεσία της χώρας τους μία ικανή, έντιμη και ανιδιοτελή κυβέρνηση, η οποία να τους υπηρετεί ως οφείλει, αντί να την υπηρετούν μισώντας την ταυτόχρονα. Δυστυχώς όμως, οι Έλληνες δεν έχουν κατανοήσει ακόμη τι έχουν, τι κινδυνεύουν να χάσουν, καθώς επίσης πόσα θα μπορούσαν να κερδίσουν – εάν αποφάσιζαν να διώξουν τους εισβολείς«.
.

Ανάλυση

62
Η Ελλάδα αντιμετώπισε το 2010 μία κρίση ρευστότητας – με την έννοια πως δεν ήταν σε θέση να εξυπηρετήσει τα ληξιπρόθεσμα ομόλογα της. Οι βασικές αιτίες του προβλήματος της ήταν οι εξής:
(α) Η προκήρυξη πρόωρων εκλογών από την κυβέρνηση της ΝΔ το 2009, σε μία εποχή που μαινόταν η χρηματοπιστωτική κρίση, οπότε ήταν απαραίτητη η πολιτική σταθερότητα,
(β) η μη έγκαιρη επέκταση της λήξης των ομολόγων που έληγαν μαζικά το 2010, επίσης από την κυβέρνηση της ΝΔ – όπως στο παράδειγμα μίας επιχείρησης που εκδίδει μεταχρονολογημένες επιταγές κάνοντας το λάθος να λήγουν όλες μαζί τον ίδιο μήνα,
(γ) η διόγκωση των ελλειμμάτων από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ που κέρδισε τις εκλογές μοιράζοντας κενές υποσχέσεις, γνωρίζοντας τα προβλήματα και χωρίς την ταυτόχρονη λήψη μέτρων, καθώς επίσης
(δ) ο διεθνής διασυρμός της Ελλάδας επίσης από το ΠΑΣΟΚ, όπου και οι δύο αυτές ενέργειες του οδήγησαν στις κερδοσκοπικές υποτιμήσεις της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας από τις εταιρείες αξιολόγησης, οπότε στην αδυναμία δανεισμού της.
Εν προκειμένω θεωρούμε πως η Ελλάδα αντιμετώπισε μία κρίση ρευστότητας και όχι φερεγγυότητας, αφενός μεν επειδή ο κρατικός Ισολογισμός της (περιουσιακά στοιχεία – υποχρεώσεις) ήταν σχεδόν ισοσκελισμένος, αφετέρου λόγω του ότι είχε λύσεις στη διάθεση της, χωρίς να καταφύγει σε τρίτους.
Όσον αφορά τον κρατικό Ισολογισμό, δυστυχώς η τότε κυβέρνηση όπως όλες οι προηγούμενες, δεν έκανε καν τον κόπο να τον καταρτίσει – εγγράφοντας στο ενεργητικό του τα περιουσιακά στοιχεία της χώρας που το ΔΝΤ αποτίμησε τότε στα 300 δις €, χωρίς τα ενεργειακά αποθέματα (πηγή). Εάν το έκανε, λαμβάνοντας επί πλέον μέτρα περιορισμού των ελλειμμάτων του προϋπολογισμού, τα οποία ακόμη και διογκωμένα δεν ήταν πολύ υψηλότερα από πολλές άλλες χώρες (για παράδειγμα, της Ισπανίας ήταν -11%, των Η.Π.Α.-10% κοκ., γράφημα), θα ανακτούσε η χώρα την εμπιστοσύνη των αγορών άμεσα.
30





Επεξήγηση γραφήματος: Εξέλιξη των ελλειμμάτων του προϋπολογισμού των Η.Π.Α. (μπλε στήλες, αριστερή κάθετος), σε σύγκριση με την Ισπανία (διακεκομμένη γραμμή, δεξιά κάθετος).
.
Σε σχέση με τις λύσεις, εάν η Ελλάδα είχε μία κυβέρνηση που θα μπορούσαν να εμπιστευθούν οι Πολίτες, τότε το πρόβλημα θα επιλυόταν άμεσα με την έκδοση εθνικών ομολόγων (ανάλυση 30.10.2009) – κάτι σχετικά εύκολο, αφού τότε οι τραπεζικές καταθέσεις ήταν περί τα 140 δις € υψηλότερες από σήμερα, ενώ οι ξένοι επενδυτές θα ήταν δυνατόν επίσης να συμμετέχουν, πολύ περισσότερο εάν τα ομόλογα αυτά ήταν εγγυημένα με τη δημόσια περιουσία.
Μία δεύτερη λύση θα ήταν ο μηδενισμός του δημοσίου χρέους με δικά μας μέσα (ανάλυση 09.09.2010) – υπενθυμίζοντας πως εκείνη την εποχή το ελληνικό ιδιωτικό χρέος ήταν αμελητέο (γράφημα), χαμηλότερο από της Γερμανίας, τα περιουσιακά στοιχεία των νοικοκυριών αποτιμούταν κατά 500 δις € περισσότερο (πηγή), οι τράπεζες ήταν ακόμη υγιείς, η αξία των επιχειρήσεων πολύ μεγαλύτερη, τα εισοδήματα των Ελλήνων κατά 35% υψηλότερα κοκ.
31
Με δεδομένο τώρα το ότι, η Ευρωζώνη υπό την ηγεσία της Γερμανίας αρνήθηκε αρχικά να δανείσει την Ελλάδα, η κυβέρνηση επέλεξε την υπαγωγή της χώρας στο ΔΝΤ – την οποία ο τότε πρωθυπουργός είχε ήδη προετοιμάσει μυστικά από τις αρχές του 2009. Έτσι η Ελλάδα, με ένα δημόσιο χρέος της τάξης του 127% του ΑΕΠ της ή 299 δις € (τέλη του 2009), χωρίς τραπεζικό πρόβλημα και με αμελητέο ιδιωτικό χρέος, υποχρεώθηκε στην πολιτική των μνημονίων – τα οποία τελικά την κατέστρεψαν (1).
Συμπερασματικά, για την αύξηση του δημοσίου χρέους της έως το 2009 είναι υπεύθυνη αφενός μεν η ίδια η χώρα, αφετέρου η πολιτική της Γερμανίας (2) σε συνδυασμό με την αντίστοιχη της ΕΚΤ (3) – ενώ για τη μετέπειτα κατάρρευση της οικονομίας της η Τρόικα και τα λάθη της (4).
Όλα τα υπόλοιπα περί ανεύθυνης σπατάλης του δημοσίου και των ιδιωτών, πελατειακού κράτους, φοροδιαφυγής, διαφθοράς κοκ. είναι μεν σωστά, αλλά όχι όσον αφορά τις βασικές αιτίες της χρεοκοπίας της χώρας – με την έννοια πως εάν η Ελλάδα δεν είχε αυτά τα προβλήματα θα ήταν σε καλύτερη οικονομική θέση από την Ελβετία, χωρίς όμως να σημαίνουν πως θα πτώχευε, αφού η χρεοκοπία της ήταν καθαρά το αποτέλεσμα της κακής διαχείρισης των οικονομικών της, καθώς επίσης της ανοησίας ή/και προδοσίας των κυβερνήσεων της.
Τα μνημόνια   
Περαιτέρω, η Τρόικα χρηματοδότησε την Ελλάδα το 2010 για να διασωθούν οι γερμανικές και οι γαλλικές τράπεζες – μεταφέροντας τα χρέη της στους Ευρωπαίους κυρίως Πολίτες. Στη συνέχεια την υποχρέωσε να υπογράψει το PSI, έτσι ώστε να μην μπορεί να μετατρέψει τα χρέη της σε δραχμές, με την ταυτόχρονη υποθήκευση της δημόσιας περιουσίας της (5).
Τα αποτελέσματα για την οικονομία της χώρας φάνηκαν στα τέλη του 2013, όπου το δημόσιο χρέος έφτασε στο 174,9% του ΑΕΠ από 127% το 2009 (ή στα 321 δις € από 299 δις € το 2009 παρά τη διαγραφή του 2011/12), το ΑΕΠ μειώθηκε από τα 231,1 δις € στα 181,1 δις €, το έλλειμμα έφτασε στο 12,25% το 2013, από 8,6% το 2012 και 10,1% το 2011 (6), η ανεργία κορυφώθηκε στο 27,4% το 2013 από 9,5% το 2009 (από 470.628 άτομα στα 1.374.054), το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών κατέρρευσε κατά 35,4% μεταξύ των ετών 2007 και 2012 (έναντι 6,2% της Ιρλανδίας και 5,3% της Πορτογαλίας), η βιομηχανική παραγωγή εξαϋλώθηκε κοκ.
Συνεχίζοντας, το 2014 η χώρα επέστρεψε σε μία μικρή πορεία ανάπτυξης, λόγω της αλλαγής της πολιτικής των μνημονίων εκ μέρους της ΝΔ (1), ενώ κατάφερε να δανεισθεί ένα μικρό ποσόν από τις αγορές. Δυστυχώς όμως διενεργήθηκαν ξανά πρόωρες εκλογές με ευθύνη του ΣΥΡΙΖΑ, χάθηκε η πολιτική σταθερότητα, ακολούθησε μία καταστροφική διαπραγμάτευση, η κυβέρνηση δεν σεβάσθηκε καν το δημοψήφισμα αντιστρέφοντας το και τελικά υπέγραψε το τρίτο μνημόνιο που θεωρείται ως το πλέον αποικιοκρατικό στην ιστορία (7).
Λίγους μήνες αργότερα ακολούθησε η εκποίηση του τραπεζικού συστήματος, όπου χάθηκαν τα περίπου 41 δις € με τα οποία τις είχε κεφαλαιοποιήσει το δημόσιο, ενώ είχαν αυξήσει το χρέος – με αποτέλεσμα να έχει μετατραπεί πλέον η Ελλάδα σε μία ετερόφωτη αποικία των δανειστών της (8).
Το μέλλον της Ελλάδας με τα μνημόνια
Όλα τα παραπάνω αποτελούν ασφαλώς παρελθόν ενώ, σε σχέση με το μέλλον, εφόσον συνεχιστεί ο δρόμος των μνημονίων η Ελλάδα θα πάει πολύ καλά όσον αφορά τους νέους ιδιοκτήτες της – αφού αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία χώρα στον πλανήτη που να είναι τόσο φτηνή, διαθέτοντας τέτοιες υλικές υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό.
Η ακίνητη περιουσία είναι πάμφθηνη (οι τιμές θα πέσουν ακόμη περισσότερο όταν ξεκινήσουν οι κατασχέσεις και οι πλειστηριασμοί), οι μισθοί των εργαζομένων πολύ χαμηλοί, ενώ οι επιχειρήσεις, δημόσιες και ιδιωτικές, αποτιμούνται εξευτελιστικά – οπότε αποτελεί μεγάλη ευκαιρία για τους ξένους επενδυτές, ιδιώτες και κράτη.
Με δεδομένο δε το ότι, έχουν διενεργηθεί στο παρελθόν σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές με τη συγχρηματοδότηση της ΕΕ (Αττική οδός, γέφυρα Ρίου, Ολυμπία οδός, Εγνατία οδός κλπ.), ενώ έχουν εξαγορασθεί και συνεχίζουν να εξαγοράζονται οι επιχειρήσεις της από ξένες εταιρείες σε εξευτελιστικές τιμές (ΟΤΕ, ΟΠΑΠαεροδρόμια, ΕΛΒΟ, λιμάνι Πειραιά, λιμάνι Θεσσαλονίκης, ΟΣΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΔΕΗ κοκ.), δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αφεθεί η Ελλάδα στην τύχη της, πόσο μάλλον να εγκαταλείψει την ΕΕ – αφού ασφαλώς δεν είναι ανόητοι οι Γερμανοί και οι άλλοι να χάσουν τα χρήματα τους ή/και να μην κερδίσουν από τις επενδύσεις τους.
Εκτός αυτού διαθέτει σημαντικό υπόγειο πλούτο, ο οποίος είναι ακόμη ανεκμετάλλευτος,  μία εξαιρετικά πολύτιμη γεωπολιτική θέση, καθώς επίσης μεγάλα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στους κλάδους της ποιοτικής γεωργίας, του τουρισμού και της ναυτιλίας – την αξία των οποίων, σε αντίθεση με όλους εμάς, γνωρίζουν πάρα πολύ καλά οι ξένοι, οπότε θα κάνουν τα πάντα αφενός μεν για να τα αποκτήσουν σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές, αφετέρου για να τα εκμεταλλευθούν.
Στα πλαίσια αυτά, έχοντας υποχείριο τους όλες τις κυβερνήσεις, φροντίζουν ώστε να μην είναι σε θέση οι Έλληνες να κρατήσουν τα περιουσιακά τους στοιχεία, καθώς επίσης να μετατραπούν σε φθηνούς σκλάβους χρέους – οπότε, για παράδειγμα, πιέζουν για την αύξηση των φορολογικών συντελεστών, εξαναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να υπερχρεώνονται και να κλείνουν ή να εκποιούνται όσο-όσο.
Οι ίδιοι οι ξένοι βέβαια αδιαφορούν για το ύψος των φόρων, αφού έχουν τη δυνατότητα να τους αποφεύγουν με διάφορους τρόπους που δεν διαθέτουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις – όπως είναι η χρήση των φορολογικών παραδείσων, ο εκβιασμός των κυβερνήσεων κοκ. (υπενθυμίζουμε τα 500 εκ. ΦΠΑ που διαγράφηκαν από τη Hochtief στο Ε. Βενιζέλος).
Συμπερασματικά λοιπόν η Ελλάδα θα αρχίσει σύντομα να αναπτύσσεται με ραγδαίο ρυθμό, με τη διεξαγωγή επενδύσεων εκ μέρους των ξένων – αφού εξαγορασθεί μέσω των κατασχέσεων και πλειστηριασμών η ιδιωτική περιουσία που είναι υποθηκευμένη στις αφελληνισμένες τράπεζες, καθώς επίσης οι δημόσιες εταιρείες που έχουν ήδη υπερχρεωθεί και απαξιωθεί με τη βοήθεια των μνημονίων.
Την ίδια στιγμή, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων θα υποφέρει ακόμη περισσότερο από τους πολύ χαμηλούς μισθούς, από τις συντάξεις πείνας, από την εκμετάλλευση των επενδυτών, από τα χρέη που θα αποπληρώνει έχοντας παράλληλα χάσει τα περιουσιακά της στοιχεία, από την υψηλή φορολόγηση, καθώς επίσης από την αύξηση του κόστους διαβίωσης (υγεία, παιδεία, ηλεκτρικό ρεύμα, νερό κοκ.).
Φυσικά η κυβέρνηση θα επιτύχει την ελάφρυνση του χρέους περί το 20% του ΑΕΠ έως το 2060 (πηγή), αφού είναι ασφαλώς αδύνατο να εξυπηρετηθούν τα τοκοχρεολύσια μετά το 2021 (γράφημα) – κάτι που όμως δεν θα βοηθήσει καθόλου τους Έλληνες, επειδή η «δαμόκλειος σπάθη» θα συνεχίσει να κρέμεται πάνω από το κεφάλι τους, με μηδενική την πιστοληπτική ικανότητα τους.

1
Εκτός αυτού, ίσως καταφέρει η Ελλάδα να δανειστεί από τις αγορές μετά το τέλος του τρίτου μνημονίου, με τη στήριξη της ΕΚΤ – επειδή οι Γερμανοί θέλουν να πάψουν να τη δανείζουν, αλλά να συνεχίζουν να επιβάλλουν μέτρα, ενώ τα επιτόκια θα μπορούσαν να είναι βιώσιμα εάν θα ήταν υψηλότερος ο ρυθμός ανάπτυξης.
Ολοκληρώνοντας, από τη μία πλευρά με την απειλή της χρεοκοπίας, του «τύχης» της Βενεζουέλας και του GREXITενώ από την άλλη με την κλιμάκωση των γεωπολιτικών απειλών εκ μέρους της Τουρκίας και όχι μόνο, όσο πλησιάζει ο τελικός του παιχνιδιού (μαζικές ιδιωτικοποιήσεις, κατασχέσεις και πλειστηριασμοί), οι Έλληνες θα πιέζονται στη γωνία – έτσι ώστε να μην διαδηλώνουν και να μην αντιδρούν, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στους επίδοξους νέους ιδιοκτήτες της χώρας τους.
Οι εναλλακτικές λύσεις
Ενδεχομένως η Ελλάδα να έχει ακόμη δύο λύσεις, όταν τελειώσει το τρίτο μνημόνιο στα μέσα του 2018 – προφανώς όμως όχι με τη σημερινή κυβέρνηση, επειδή μετά την «προδοσία» του Ιουλίου του 2015, έχει μετατραπεί σε υποχείριο των Γερμανών, χωρίς να το εγκρίνει ούτε το ίδιο της το κόμμα (επίσης όχι με την αξιωματική αντιπολίτευση, αφού στηρίζει προκαταβολικά την πολιτική των μνημονίων).
Η μία είναι η μετωπική σύγκρουση με τη γερμανική κυβέρνηση, έτσι όπως την έχουμε περιγράψει σε γενικές γραμμές σε άρθρο μας («αν ήμουν πρωθυπουργός») – όπου όμως οφείλουμε προηγουμένως να έχουμε έτοιμο ένα σχέδιο εξόδου από την Ευρωζώνη (χωρίς να το επιδιώξουμε αλλά για ώρα ανάγκης), καθώς επίσης να είμαστε πρόθυμοι να αναλάβουμε τα ρίσκα, επιλέγοντας ένα οδυνηρό τέλος αντί μία οδύνη δίχως τέλος, όπως είναι η κυλιόμενη χρεοκοπία μας.
Χωρίς εναλλακτικά σχέδια για τα πάντα στα συρτάρια μας, χωρίς την προθυμία ανάληψης ρίσκου, χωρίς αποφασιστικότητα, χωρίς θάρρος, χωρίς αγώνα, καθώς επίσης χωρίς διάθεση για σκληρή δουλειά, δεν μπορούμε να διαπραγματευθούμε με κανέναν και δεν είμαστε σε θέση να πετύχουμε τίποτα – ούτε καν το πιο απλό.
Η δεύτερη λύση είναι η προσπάθεια να ανταπεξέλθουμε μόνοι μας με τις υποχρεώσεις μας εν πρώτοις έως το 2021, χωρίς να προβούμε σε αναβολή πληρωμών, τουλάχιστον μέχρις ότου αποφασίσει το ευρωπαϊκό δικαστήριο για τις καταγγελίες και τις αγωγές μας – καταργώντας φυσικά τα μέτρα λιτότητας αφού θα έχει λήξει το τρίτο μνημόνιο, καθώς επίσης αυξάνοντας τη ρευστότητα στην οικονομία μας με την εισαγωγή ενός δικού μας παράλληλου νομίσματος (σε περίπτωση εκβιασμού εκ μέρους της ΕΚΤ, θα απαιτούταν η εθνικοποίηση των τραπεζών, κατά το παράδειγμα των Η.Π.Α. το 2008).
Η προσπάθεια μας αυτή δεν είναι ανέφικτη, ακόμη και χωρίς τη βοήθεια των αγορών, επειδή ο προϋπολογισμός μας είναι πλεονασματικός, καλύπτοντας τους τόκους – οπότε τα χρεολύσια θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται μέσω εσωτερικού δανεισμού, με την έκδοση εθνικών ομολόγων εγγυημένων με περιουσιακά στοιχεία του δημοσίου (του ΤΑΙΠΕΔ δηλαδή, το οποίο θα μπορούσε επί πλέον να εισαχθεί στο χρηματιστήριο, με τα έσοδα της δημόσιας εγγραφής να οδηγούνται στο κράτος).
Προφανώς απαιτείται η στήριξη όλων των Ελλήνων, ειδικά αυτών που έχουν ακόμη μεγάλα εισοδήματα και καταθέσεις, κινδυνεύοντας να τα χάσουν – κάτι που είμαστε σίγουροι πως μπορεί να εξασφαλίσει μία έντιμη, επαρκής και ανιδιοτελής κυβέρνηση, αφού θα ήταν προς το συμφέρον τους.
Ολοκληρώνοντας, εάν τα καταφέρναμε, τότε η οικονομία της πάμπλουτης χώρας μας θα αναπτυσσόταν άμεσα, αφού μοιάζει με ένα τρομακτικά πιεσμένο προς τα κάτω ελατήριο – με αποτέλεσμα να αρχίσουν να αυξάνονται οι τιμές των περιουσιακών μας στοιχείων, να αμβλύνονται ως εκ τούτου τα προβλήματα των τραπεζών, να κινείται ο κλάδος των κατασκευών, να δημιουργούνται θέσεις εργασίας, να κλιμακώνεται η κατανάλωση οπότε οι επενδύσεις κοκ.
Τέλος τα έσοδα του δημοσίου θα αυξάνονταν χωρίς νέους φόρους, οι δαπάνες του θα μειώνονταν λόγω του περιορισμού της ανεργίας, ενώ το χρέος θα περιοριζόταν ως ποσοστό επί ενός μεγαλύτερου ΑΕΠ – κάτι που επίσης θα συνέβαινε με τα μη εξυπηρετούμενα χρέη, όπως στο παράδειγμα της Ιρλανδίας.
Επίλογος
Χωρίς καμία αμφιβολία μπορούμε να τα καταφέρουμε, αφού το πρόβλημα της πατρίδας μας είναι πολιτικό και διαχειριστικό, όσον αφορά την οικονομία. Με απλά λόγια, μας κυβερνούν διαχρονικά ανίκανες και ανεπαρκείς κυβερνήσεις, οι οποίες χρεοκόπησαν μία χώρα που, με ελάχιστη προσπάθεια, σχέδιο και σύνεση, θα μπορούσε να έχει ένα πολύ πιο υψηλό βιοτικό επίπεδο από την Ελβετία – αφού είναι μακράν πλουσιότερη και προικισμένη τόσο από τη φύση, όσο και από την ιστορία της.
Μπορούμε να τα καταφέρουμε τόσο εντός του ευρώ, όσο και εκτός – ενώ θα είμαστε υπέρ της Ευρωζώνης χωρίς κανένα δισταγμό, εάν δεν διαπιστώναμε πως μετατρέπεται σε γερμανική, εγκαταλείποντας σταδιακά τη δημοκρατία και κατευθυνόμενη στον ολοκληρωτισμό. Φυσικά χρειαζόμαστε τις κατάλληλες γεωπολιτικές συμμαχίες, αφού η οικονομία δεν μπορεί να τις εξισορροπήσει – κάτι που δυστυχώς δεν είμαστε σε θέση να αναλύσουμε, αφού δεν εμπίπτει στο δικό μας γνωστικό πεδίο, αν και έχουμε εκφράσει σκέψεις (ανάλυση).
Εάν το θελήσουμε όμως είμαστε σίγουροι πως θα τα καταφέρουμε, ενώ δεν μπορεί να μην έχουμε πεισθεί πια σχετικά με το ότι, η πολιτική της υποτέλειας, των υποκλίσεων και των μνημονίων μας οδηγεί στην απόλυτη καταστροφή – κυριολεκτικά στο σβήσιμο των Ελλήνων από τον πλανήτη, όπως άλλωστε έχει συμβεί με πολλούς άλλους λαούς στο παρελθόν.
.
Παράρτημα


πηγή:http://www.analyst.gr/2017/04/28/o-telikos-tou-stimenou-paixnidiou/


Οι «Πλούσιοι» και φτωχοί Έλληνες ανά νομό


Αποκαλυπτικά στοιχεία: «Πλούσιοι» και φτωχοί Ελληνες ανά νομό



Μαρία Βουργάνα
Αποκαλυπτικά είναι τα στατιστικά στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων για τα εισοδήματα και τα ποσά των φόρων που πλήρωσαν οι φορολογούμενοι ανά νομό σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Οι Αθηναίοι, οι κάτοικοι της Ανατολικής Αττικής, του Πειραιά, της Χίου, της Θεσσαλονίκης αλλά και οι κάτοικοι του Νομού Κοζάνης δηλώνουν κατά μέσο όρο τα υψηλότερα εισοδήματα σε όλη την επικράτεια, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται οι φορολογούμενοι που κατοικούν στη Ροδόπη, την Ευρυτανία, την Ηλεία, την Αιτωλοακαρνανία και τη Ζάκυνθο.
Συγκεκριμένα, κατά μέσο όρο οι πιο «πλούσιοι» φορολογούμενοι βάσει του μέσου δηλωθέντος εισοδήματος κατοικούν στην Αθήνα, αφού 1.701.233 οικογένειες δήλωσαν το περασμένο έτος μέσο εισόδημα 15.435 ευρώ και πλήρωσαν φόρο κατά μέσο όρο 2.014 ευρώ. Οι κάτοικοι της πρωτεύουσας αν και  βρίσκονται στην κορυφή με το υψηλότερο μέσο δηλωθέν εισόδημα έχουν υποστεί ισχυρό πλήγμα από την κρίση, γεγονός που αντανακλάται στα εισοδήματα που δηλώθηκαν στην εφορία.
Το 2012  το μέσο δηλωθέν εισόδημα των Αθηναίων είχε ανέλθει σε 19.554 ευρώ ενώ πέρυσι προσγειώθηκε ανώμαλα στις 15.435 ευρώ. Δηλαδή μέσα σε πέντε χρόνια το μέσο δηλωθέν εισόδημα των φορολογούμενων της Αθήνας συρρικνώθηκε κατά 21% ή 4.119 ευρώ.  Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι φορολογούμενοι της Ανατολικής Αττικής, οι οποίοι δήλωσαν μέσο εισόδημα 15.088 ευρώ από 18.348 που είχαν εμφανίσει στην εφορία το 2012 και ακολουθούν οι Πειραιώτες με μέσο εισόδημα 12.525 ευρώ όταν το 2012 δήλωναν κατά μέσο όρο 16.055 ευρώ. Στην τέταρτη θέση ανέβηκαν οι φορολογούμενοι της Χίου που δήλωσαν κατά μέσο όρο 12.523 ευρώ ενώ αντίθετα σε χαμηλότερη θέση βρέθηκαν οι φορολογούμενοι του νομού Κοζάνης   ευρώ με μέσο εισόδημα 11.759 ευρώ από 16.007 ευρώ που είχαν δηλώσει στην εφορία το 2012.
Οι «φτωχοί» νομοί
Στους 10 πιο φτωχούς νομούς της χώρας, βάσει των δηλωθέντων εισοδημάτων των φορολογουμένων που κατοικούν σε αυτούς, είναι ο νομός Ροδόπης αφού οι  φορολογούμενοι που κατοικούν στον εν λόγω νομό δήλωσαν το προηγούμενο έτος μέσο ετήσιο εισόδημα μόλις 8.540 ευρώ, κάτω δηλαδή από το αφορολόγητο όριο των 8.636 ευρώ που ισχύει σήμερα για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες που δεν έχουν παιδιά  ευρώ. Το 2012 τα νοικοκυριά στη Ροδόπη είχαν εμφανίσει εισόδημα 11.708 ευρώ.
Τη λίστα με τους φτωχούς νομούς περιλαμβάνονται οι φορολογούμενοι της Ευρυτανίας με μέσο δηλωθέν εισόδημα 8.591 ευρώ, της Ηλείας με 8.593 ευρώ και της Αιτωλοακαρνανίας με μέσο εισόδημα 8.620 ευρώ. Πληθυσμιακά ο νομός με τους λιγότερους φορολογουμένους παραμένει αυτός της Ευρυτανίας, καθώς φορολογική δήλωση υποβάλλουν μόλις 9.108 νοικοκυριά. 
πηγή:http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27686&subid=2&pubid=114607905

Πέμπτη 27 Απριλίου 2017

Πρόσκληση για καφέ και .. την πρωτομαγιά στο παραποτάμιο πάρκο

Τα ήθη και τα έθιμα της Πρωτομαγιάς










   Την Δευτέρα, ημέρα εορτασμού της πρωτομαγιάς,θα συγκεντρωθούμε,  όχι μόνο για να πιάσουμε τον Μάη, αλλά και για να πιούμε καφέ ή ποτό, στο υπέροχο παραποτάμιο πάρκο, που βρίσκεται στο Νεοχώρι Άρτας, δίπλα στον χιλιοτραγουδισμένο και ιστορικό, ποταμό Άραθχο και τα μεθυστικό άρωμα από τους ανθισμένους πορτοκαλεώνες. 
  Σκοπός της συγκέντρωσης, όχι μόνο η καλή παρέα, που ομολογουμένως κάνουμε αλλά και ενημέρωση - συζήτηση για τα θέματα που μας απασχολούν.
 Ώρα  προσέλευσης 11:00



Οι Φύλακες στο Φαρμακονήσι απαντάνε με τα πολυβόλα (φωτό)


Επιχειρησιακή Εκπαίδευση 80 ΑΔΤΕ - Βολές Όπλων Ευθυτενούς Τροχιάς στο ΕΦ ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙΟΥ


Στο πλαίσιο της επιχειρησιακής εκπαίδευσης της 80 ΑΔΤΕ, πραγματοποιήθηκε στο ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙ, την Τετάρτη 26 Απριλίου 2017, βολή όπλων ευθυτενούς τροχιάς σε θαλάσσιους στόχους, από Εθνοφύλακες του Τάγματος Εθνοφυλακής ΚΩ και προσωπικό του Επιτηρητικού Φυλακίου ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙΟΥ.

Σε «κόκκινο συναγερμό» έθεσε το ΚΥΣΕΑ τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις – Τα όπλα στραμμένα ανατολικά



Σε «κόκκινο συναγερμό» έθεσε το ΚΥΣΕΑ τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις – Τα όπλα στραμμένα ανατολικά



Σε «κόκκινο συναγερμό» έθεσε τις Ένοπλες Δυνάμεις το ΚΥΣΕΑ, που συνεδρίασε την Τετάρτη για μία ώρα και 40 λεπτά υπό τον Αλέξη Τσίπρα, στη σκιά των συνεχιζόμενων τουρκικών προκλήσεων, υποστηρίζει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Δημοκρατία».
Στη συνεδρίαση εκφράστηκαν η έντονη ανησυχία και ο προβληματισμός της Αθήνας για το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο, αλλά κυρίως στην Κύπρο, στο «παρά πέντε» των εξορύξεων των υποθαλάσσιων κοιτασμάτων φυσικού αερίου.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από περίπου έναν μήνα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος δημόσια είχε περιγράψει τις ανησυχίες της ελληνικής πλευράς, τονίζοντας ότι φοβάται θερμό επεισόδιο στην Κύπρο.
Οι σχεδιασμοί της Άγκυρας για την ώρα περιορίζονται σε μείγμα παρενόχλησης μέσω Navtex και απειλών από δηλώσεις υψηλόβαθμων Τούρκων και Τουρκοκύπριων παραγόντων.
Η Αθήνα, ωστόσο, βρίσκεται σε συνεχή επαγρύπνηση, διατηρώντας παράλληλα ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με την Ουάσιγκτον, κάτι που επίσης επισημάνθηκε κατά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ.
Οι ΗΠΑ είναι πλήρως ενήμερες για τα παιχνίδια πολέμου του Ερντογάν και τη στρατηγική της σύγκρουσης που καλλιεργεί ο «σουλτάνος», ο οποίος μετά το δημοψήφισμα έχει πολλούς λόγους να μην ησυχάζει.
Όπως είχε αποκαλύψει ο ίδιος ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα, ο αμερικανικός παράγοντας είχε ενεργήσει «αστυνομικά» προς την τουρκική πλευρά, καλώντας τη να αφήσει κατά μέρος τις προκλήσεις τόσο στο Αιγαίο όσο και στην κυπριακή ΑΟΖ, κάτι που είχε προσωρινά επιτευχθεί, πριν από την κλιμάκωση των τελευταίων εβδομάδων.
Την Τετάρτη αποφασίστηκε, ακόμη, το ΚΥΣΕΑ να συνεδριάζει στο εξής σε μηνιαία βάση, ενώ για τις προκλήσεις των Τούρκων θα ενημερωθούν αρμοδίως το NATO και οι διεθνείς οργανισμοί με αυστηρά διαβήματα με τα οποία θα καταγγέλλεται η επιθετικότητα της Άγκυρας.
Συζητήθηκε επίσης και το πώς η ρητορική ταύτισης των συνόρων Ελλάδας και Ε.Ε. στο Αιγαίο θα γίνει πράξη, με ταχύτερη αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η Κοινή Ευρωπαϊκή Πολιτική Άμυνας και Ασφάλειας και τα ελληνικά σύνορα να φυλάσσονται και από ευρωπαϊκή στρατιωτική δύναμη, γράφει η «Δημοκρατία».
http://www.tribune.gr/politics/news/article/353858/se-kokkino-synagermo-ethese-kysea-tis-ellinikes-enoples-dynamis-ta-opla-strammena-anatolika.html

Αύξηση φόρου από 50 έως 650 ευρώ. ΒΙΝΤΕΟ




Τη μείωση της έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ προβλέπουν τα προσχέδια των μνημονίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Με τη νέα έκπτωση φόρου περίπου ένα εκατομμύριο φορολογούμενοι θα πληρώσουν φόρο ενώ μέχρι σήμερα καλύπτονταν απο το αφορολόγητο.

Σύμφωνα με τα προσχέδια, η μείωση του αφορολογήτου θα τεθεί σε εφαρμογή το 2020, εκτός εάν διαπιστωθεί ότι οι περικοπές της προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα το 2019. Σε αυτή την περίπτωση, όπως αναφέρει η Καθημερινή, η μείωση του αφορολογήτου θα επισπευσθεί και θα εφαρμοστεί μερικώς και το 2019, προκειμένου να καλυφθεί το εκτιμώμενο δημοσιονομικό κενό.

Στα προσχέδια, αναφέρεται η μείωση της έκπτωσης φόρου κατά 650 ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι πρόκειται για οριζόντια μείωση ανεξαρτήτως οικογενειακής κατάστασης.

Το κόστος του μέτρου θα επιβαρύνει τα κατώτερα εισοδήματα, έως 10.000 ευρώ, τα οποία δεν πλήρωναν καθόλου φόρο. 




http://www.ant1news.gr/news/Economy/article/472184/ayxisi-foroy-apo-50-eos-650-eyro