Κόστος εκατομμυρίων ευρώ σηματοδοτεί για τον κρατικό προϋπολογισμό, η απόφαση του Μισθοδικείου, η οποία κρίνει αντισυνταγματικούς και αντίθετους στην ΕΣΔΑ, τους νόμους της κυβέρνησης Σαμαρά με τους οποίους κόπηκε το 50% των αναδρομικών που έπρεπε να πάρουν οι δικαστές μετά τη δικαίωσή τους από το ίδιο δικαστήριο για τη μείωση των μισθών τους από το μνημόνιο 2.
Εν ολίγοις το δικαστήριο με την υπ΄ αριθμ. 127/2016 απόφασή του έκρινε αντισυνταγματικούς τους νόμους 4270/2014 και 4307/2014, που προέβλεψαν την περικοπή κατά 50% της διαφοράς αποδοχών που οφείλονταν στους δικαστικούς λειτουργούς, για το χρονικό διάστημα από 1.8.2012 έως και 30.6.2014, μετά την προηγούμενη απόφαση του ίδιου δικαστηρίου (88/2013) που έκρινε αντισυνταγματική την αναδρομική μείωση των αποδοχών τους από 1η Αυγούστου 2012 έως 30η Ιουνίου 2014.
Η απόφαση ελήφθη με πρόεδρο την αντιπρόεδρο του ΣτΕ Ειρήνη Σάρπ και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Γεώργιο Βώρο και με μειοψηφία δύο μελών του (καθηγητών Πανεπιστημίων). Το 9μελές Μισθοδικείο είναι αρμόδιο για να επιλύει τις διαφορές σχετικά με τις αποδοχές και συντάξεις των δικαστικών λειτουργών και συγκροτείται από τρεις ανώτατους δικαστές, τρεις καθηγητές των Νομικών Σχολών (Α.Ε.Ι.) και τρεις δικηγόρους
Η πλειοψηφία έκρινε ότι το Σύνταγμα επιτάσσει την ιδιαίτερη μισθολογική μεταχείριση των δικαστικών λειτουργών, ενώ η συνταγματική αρμοδία συνάγεται την υποχρέωση συμμόρφωσης των οργάνων της Πολιτείας προς τις δικαστικές αποφάσεις.
Επομένως, συνεχίζει το δικαστήριο, εφαρμοστέες για τον προσδιορισμό των αποδοχών των δικαστικών λειτουργών, είναι "οι διατάξεις με τις οποίες προβλέφθηκε η καταβολή στους δικαστικούς λειτουργούς του συνόλου της διαφοράς αποδοχών που απορρέει από την εν λόγω κατάργηση, για το χρονικό διάστημα από 1.8.2012 έως τη δημοσίευση του νόμου 4270/2014".
Η επίμαχη απόφαση του Μισθοδικείου αφορά 47 δικαστές που είχαν προσφύγει σε αυτό, ενώ η απόφαση που δημοσιεύθηκε αποτελεί τον προπομπό δημοσίευσης άλλων πολλών αποφάσεων που αφορούν χιλιάδες δικαστικούς λειτουργούς.
Να μην θιγούν οι μεταρρυθμίσεις που έχουν ήδη γίνει στην αγορά εργασίας περιλαμβανομένου και του κατώτατου μισθού, συστήνει σε έκθεσή του για την ευρωζώνη το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Το Ταμείο αναφέρει πως ο κατώτατος μισθός βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με δεδομένο το κατά κεφαλήν ΑΕΠ.
Στην έκθεση γίνεται ειδική αναφορά στο νομοθετικό πλαίσιο για τις ομαδικές απολύσεις, και προτείνει να γίνουν αλλαγές βάσει των βέλτιστων πρακτικών της Ε.Ε., ευθυγραμμιζόμενο με τους υπόλοιπους θεσμούς.
Συστήνει το άνοιγμα κρίσιμων επαγγελμάτων, όπως των μηχανικών των δικηγόρων και των φορτοεκφορτωτών.
Ζητά τέλος άρση των εμποδίων στον ανταγωνισμό, στο χονδρικό εμπόριο, στον κατασκευαστικό κλάδο και την μεταποίηση και καταλήγει με τη σύσταση για απλοποίηση του συστήματος αδειοδότησης των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τροφίμων και του τουρισμού.
Το ΔΝΤ αναγνωρίζει ότι η Ελλάδα έχει ολοκληρώσει σε μεγάλο βαθμό τις συστάσεις του ΟΟΣΑ με στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού σε βασικούς τομείς (π.χ., μεταφορές, τουριστικά ενοίκια, γάλα, αρτοποιεία, φαρμακεία, προϊόντα πετρελαίου κ.ά.) και προχωρεί στο άνοιγμα ορισμένων κλειστών επαγγελμάτων (συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές) και στην απελευθέρωση της αγοράς για τις τουριστικές ενοικιάσεις.
Το ΔΝΤ θεωρεί ότι οι δημογραφικές εξελίξεις και δη η γήρανση του πληθυσμού αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη επηρεάζοντας ταυτόχρονα αρνητικά το Δημόσιο Χρέος.
Όπως αναφέρεται στην Έκθεση, οι χώρες που αναμένεται να πληγούν περισσότερο από τη γήρανση του εργατικού δυναμικού είναι η Ελλάδα, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Σλοβακία και η Ιρλανδία, όπου η μέση αύξηση του μεριδίου των παλαιών εργαζομένων στο συνολικό εργατικό δυναμικό θα είναι περίπου 10% μεταξύ 2020 και 2035.
Ειδική αναφορά γίνεται στο έλλειμμα επενδύσεων στην Ελλάδα, μετά τη δραματική μείωσή τους κατά 20% στη διάρκεια της κρίσης.
Όπως σημειώνει, οι εταιρικές επενδύσεις στη ζώνη του ευρώ μειώθηκαν μετά την κρίση και παρέμειναν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΔΝΤ, οι ακαθάριστες πραγματικές επενδύσεις ως ποσοστό του ΑΕΠ από μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις στη ζώνη του ευρώ υποχώρησαν σχεδόν 15% κατά τη διάρκεια της κρίσης, ΑΕΠ.
Παράλληλα, οι αναλυτές του διεθνούς οργανισμού εντάσσουν την Ελλάδα μαζί με την Κύπρο, την Ιρλανδία, την Ιταλία και την Πορτογαλία στις χώρες οπού τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια θέτουν προκλήσεις για τις τράπεζες και τις οικονομίες. Ωστόσο, δεν παραλείπει να αναφέρει πως οι μεγάλες τράπεζες στη Γαλλία και τη Γερμανία αντιμετωπίζουν και αυτές προκλήσεις από την υψηλή μόχλευση.
«Ο χρηματοπιστωτικός τομέας στην Ευρώπη αγωνίζεται να προσαρμοστεί στη παρατεταμένη περίοδο χαμηλής ανάπτυξης», συνοψίζει η έκθεση. Ολόκληρη η έκθεση ΕΔΩ
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση με... κατάργηση του χαρτιού και χρήση ηλεκτρονικών εγγράφων προωθεί η κυβέρνηση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ποσό της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ μπορεί άμεσα να εξοικονομήσει για τα έτη 2017-2018 το Δημόσιο μέσω της ηλεκτρονικής διαδικασίας έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων.
Οπως αναφέρει το in.gr. στο άρθρο 22 («Ηλεκτρονική διαδικασία έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων στο Δημόσιο Τομέα») ορίζεται ότι όλες οι διαδικασίες που καταλήγουν στην έκδοση διοικητικών πράξεων εκ μέρους των φορέων του Δημοσίου (π.χ. η σύνταξη, η προώθηση για υπογραφή, η θέση της υπογραφής), καθώς και λοιπές διαδικασίες χειρισμού εγγράφων εντός της κάθε υπηρεσίας (π.χ. η χρέωση προς ενέργεια εισερχόμενων εγγράφων, η εσωτερική διακίνησή τους καθώς και η αρχειοθέτηση αυτών), πραγματοποιούνται μέσω Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων με χρήση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής και χρονοσήμανσης.
Η κυβέρνηση προωθεί μετ' επιτάσεως αυτή την πρόβλεψη κρίνοντάς την ως αναγκαία στον στόχο που έχει θέση για:
Μείωση των γραφειοκρατικών δομών
Εξοικονόμηση κόστους και ανθρωποωρών εργασίας
Διαφάνεια στη δημόσια διοίκηση
Δημόσια διοίκηση πιο φιλική προς το περιβάλλον
Με την εφαρμογή της ρύθμισης θα επιτευχθεί, όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, μέγιστη δημοσιονομική εξοικονόμηση της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ κατά έτος σύμφωνα με τη σχετική μελέτη του ΙΟΒΕ (2014).
Μάλιστα, είναι σημαντική μια επισήμανση από το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης: Αν και από το 2001 υφίσταται το νομικό πλαίσιο για την εισαγωγή της προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής, το Ελληνικό Δημόσιο έχει δαπανήσει τα τελευταία 15 έτη περίπου 6 δισ. ευρώ εμμένοντας στη χρήση χαρτιού και έντυπης διαδικασίας δημιουργίας και ροής εγγράφων.
Οπως αναφέρουν κυβερνητικοί κύκλοι «η εξοικονόμηση που επιτυγχάνεται υπερκαλύπτει το όποιο κόστος δημιουργίας και συντήρησης των Συστημάτων Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων, και με δεδομένη την κρίσιμη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας με βάση και την τριετή συμφωνία δανειοδότησης 2015-2018, το Δημόσιο μπορεί άμεσα να εξοικονομήσει για τα έτη 2017-2018 ποσό της τάξεως των 800 εκατ. ευρώ».
Η νέα ρύθμιση ορίζει ότι κάθε φορέας του δημοσίου τομέα μεριμνά για την απόκτηση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) και για τη λειτουργία Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (ΣΗΔΕ). Η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής τίθεται ως αρμόδιος συντονιστής για την εφαρμογή των διατάξεων και η Γενική Διεύθυνση Μεταρρυθμιστικής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης τίθεται αρμόδια για την υποστήριξη των φορέων του δημοσίου τομέα.
Η ισχύς της ρύθμισης αρχίζει για το σύνολο των υπουργείων από την 1η Ιανουαρίου 2017. Δίνεται όμως και μια διασταλτική δυνατότητα στο χρονοδιάγραμμα, καθώς ορίζεται ότι η έναρξη ισχύος δύναται να παραταθεί έως την 1η Ιουνίου 2017 με κοινή απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, αρμόδιου για θέματα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού.
Μεγαλύτερη άνεση χρόνου για την ημερομηνία έναρξης ισχύος -αλλά όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2017- δίνεται για τους υπόλοιπους φορείς του Δημοσίου, όπως τα ΝΠΔΔ, οι ανεξάρτητες και ρυθμιστικές Αρχές, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και οι ΟΤΑ α' και β' βαθμού.
Το κύριο ερώτημα που κανείς δεν έχει θέσει επίσημα και το οποίο απασχολεί ολοένα και περισσότερο τους θλιβερούς κατοίκους της χώρας, είναι: «Έχουμε δημοκρατία;» Εάν και όποτε απαντηθεί το συγκεκριμένο ερώτημα, τότε θα έχουμε κάνει ένα βήμα προς την λύση όλων των προβλημάτων που μας απειλούν σαν χώρα.
Προσεγγίζοντας αρχικά το ερώτημα αυτό, όλοι μας θα συμφωνούσαμε πως έχουμε μία δημοκρατία η οποία όμως είναι… κοινοβουλευτική! Δηλαδή, ορίζεται και ελέγχεται από το Κοινοβούλιο, το οποίο είθισται να απαρτίζεται από εκπροσώπους των πολιτών, τους βουλευτές. Όμως, αυτοί με τη σειρά τους, απολαμβάνοντας τα αγαθά και τις εξουσίες αυτού του τύπου της δημοκρατίας, εγκλωβίζονται στις εντολές των κομμάτων τους, δηλαδή των κομματικών αρχηγών τους, τις οποίες και εκτελούν ανερυθρίαστα υπό την απειλή της άμεσης ή της μελλοντικής τους απομάκρυνσης από την θέση του βουλευτή. Δηλαδή, μία ομάδα ανθρώπων που περιστοιχίζει τον εκάστοτε πρωθυπουργό (ή και αρχηγό κόμματος) αποφασίζει, διατάσσει και επιβάλει την άποψή της σε όλους, βουλευτές και πολίτες. Ενίοτε, ακόμη και ο πρωθυπουργός, ως άτομο, μπορεί να επιβάλει την άποψή του στην χώρα…! Αυτό, όμως δεν έχει καμία σχέση με την δημοκρατία, η οποία είναι ένα πολίτευμα που πηγάζει από τον λαό και απευθύνεται στον λαό, στο σύνολό του. Είναι ένα πολίτευμα που λειτουργεί υπέρ του κοινού συμφέροντος, υπέρ της προάσπισης του συνόλου των ανθρωπίνων και πολιτικών δικαιωμάτων των πολιτών, υπέρ της με κάθε τρόπο και μέσο υπεράσπισης των εθνικών συμφερόντων…
Η σημερινή κυβέρνηση (αλλά και οι προηγούμενες των τελευταίων δεκαετιών) απέχει έτη φωτός από την έννοια και την λειτουργία της δημοκρατίας. Και αυτό διαφάνηκε περίτρανα στις αλληλοκατηγορίες που εκτοξεύθηκαν μεταξύ των πολιτικών αρχηγών στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, οι οποίες εξέθεσαν τόσο την ποταπότητα και ιταμότητα, όσο και το χαμηλό επίπεδο των πρωταγωνιστών της πολιτικής ζωής της χώρας. Εκείνοι που έχουν θωρακιστεί από την δημοκρατία, μίλησαν για την διαφθορά χωρίς να έχουν το θάρρος να αναφέρουν τα ονόματα διεφθαρμένων και διαφθορέων…! Επιδόθηκαν σε μία κωμικοτραγική δημόσια επίδειξη της μικρότητας, της ανικανότητας, της φοβικότητας και της εξάρτησής τους από το παρασκήνιο (εγχώριο και εξωχώριο) που καθορίζει τις εξελίξεις και χρησιμοποιεί ως μαριονέτες το σύνολο σχεδόν του πολιτικού προσωπικού.
Η λέξη «πολιτική» έχει διαφθαρεί, έχει αλλοιωθεί και στρεβλωθεί και λειτουργεί αποτρεπτικά σε οποιεσδήποτε προσωπικότητες που έχουν τόσο τα ηθικά όσο και τα πνευματικά προσόντα να μετέχουν επί των κοινών και να διαμορφώσουν εκείνες τις συνθήκες που θα λειτουργήσουν ως βάση για την ολική επαναφορά και την έξοδο της πατρίδας μας από το τραγικό σημείο που σήμερα έχει τοποθετηθεί από πολλούς εμπλεκόμενους και για ποικίλους λόγους οι οποίοι κάθε άλλο παρά εξυπηρετούν την χώρα και τους κατοίκους της.
Εάν όμως η έννοια της πολιτικής έχει καταργηθεί επί της ουσίας της, αυτό δεν είναι παράγωγο της έλλειψης δύο σημαντικών παραγόντων: της ηθικής και της πνευματικής κενότητας. Αυτά είναι τα δύο σημαντικά στοιχεία που ένα πλήθος παραγόντων λειτούργησε μεθοδικά (σε βάθος δεκαετιών) για να τα εξαφανίσει. Η έλλειψη πνευματικότητας, συνοδευόμενη από την απώλεια της ηθικής, είναι τα στοιχεία εκείνα που επέτρεψαν ανθρώπους μη ικανούς να εμπλακούν στα κοινά και να λειτουργήσουν αποδομητικά σε βασικούς πυλώνες λειτουργίας του κράτους αλλά και του πολιτεύματος. Ας μην γελιόμαστε… Στην Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ δημοκρατία, οπότε και το σημερινό αποτέλεσμα όλων των προηγούμενων προσεκτικών εμβόλιμων επί του Συντάγματος διεργασιών οδήγησαν «εκ του ασφαλούς» στην κατάπτωση των θεσμών, στην αυτοκατάργηση της ίδιας της πολιτικής, η οποία δεν άντεξε το βάρος των επίχειρων των λαθροχειριών της.
Στο σημείο που βρισκόμαστε ως χώρα και ως πολίτες, θα πρέπει να κατανοήσουμε πως δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουν να μας κυβερνούν οι υπεύθυνοι της κατάντιας της χώρας, αλλά και κάποια γλοιώδη και γελοία πολιτικά υποκείμενα που εμφανίστηκαν (ή αποτολμούν να εμφανιστούν) στην πολιτική για να παρέχουν υπηρεσίες ειδικού σκοπού. Στην χώρα όπου γεννήθηκε το μέτρο... Στην χώρα όπου κυριαρχεί το μέτρο... Κάποιοι ξεπέρασαν τα μέτρα και εισήγαγαν το χάος. Και για να μην γίνει το χάος κανόνας, κάποιοι θα πρέπει να αντισταθούν και να αγωνιστούν για το μέτρο και όχι μόνο...
Θα πρέπει, εμείς, ως πολίτες (και θύματα), να αντιληφθούμε ότι οι παρούσες πολιτικές επιλογές αποτελούν συνέχιση της τραγωδίας που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον όλεθρo μας. Η απόδειξη επί αυτού βρίσκεται γύρω μας, αλλά και στους συμπατριώτες μας που έχουν μεταναστεύσει επειδή η πατρίδα δεν μπορούσε να τους καλύψει τις πάγιες βιοτικές τους ανάγκες.
Εμείς οι πολίτες, λοιπόν, θα πρέπει να κατανοήσουμε πως είναι αδήριτη η ανάγκη της μεταξύ μας συνεννόησης, της συνεργασίας και της προετοιμασίας μίας ουσιαστικής, ολοκληρωμένης και υλοποιήσιμης πρότασης. Εάν μεταξύ μας δεν υπάρχουν εκείνοι οι «σοφοί» που θα «γεννήσουν πολιτική», τότε θα πρέπει να προχωρήσουμε στα αυτονόητα. Δηλαδή, να κατανοήσουμε και να ξεχωρίσουμε τους παράγοντες εκείνους που μας διατήρησαν ως Έθνος ακόμη και στη διάρκεια μίας κτηνώδους κατοχής από τους Οθωμανούς.
Να τοποθετήσουμε, λοιπόν, εκείνα τα συνεκτικά υλικά στο κέντρο της δημιουργίας της πρότασής μας και αφού προσανατολιστούμε γεωπολιτικά και γεωοικονομικά (με γνώση της γεωστρατηγικής μας θέσης), στη συνέχεια να προχωρήσουμε σε μία σύνθεση με στοιχεία – προτάσεις που θα δίνουν το δικαίωμα της δημιουργίας, θα έχουν κοινωνικό πρόσημο, θα στηρίζουν και θα προάγουν την Παιδεία, θα κινούνται στα πλαίσια της υπεράσπισης των εθνικών συμφερόντων, της εθνικής κυριαρχίας και ανεξαρτησίας, ενώ ταυτόχρονα θα οριοθετούν με απόλυτη αυστηρότητα μία ανεξάρτητη Δικαιοσύνη, αλλά και τα όρια λειτουργίας και τις ευθύνες όλων όσων θα εμπλέκονται με την κοινωνική εκπροσώπηση, δηλαδή την πολιτική.
Οι υπεράνω του νόμου λειτουργίες προσώπων και θεσμικών φορέων κατέστρεψαν την χώρα, για την οποία εμείς σήμερα έχουμε την ευθύνη και καλούμαστε, να ανορθώσουμε ή να την εγκαταλείψουμε στην καταβαράθρωσή της.
Επειδή εξαιτίας της παρούσας άθλιας κατάστασης, είναι ελάχιστοι εκείνοι που πιστεύουν ότι μπορεί να υπάρξει αναστροφή, αλλά κι επειδή όλα πλέον δείχνουν πως βρισκόμαστε σε πορεία προγραμματισμένη στον όλεθρο χωρίς επιστροφή, από την οποία μπορεί να μας σώσει μόνο ένα (πραγματικό) θαύμα ορατό σε ολόκληρο τον πλανήτη… πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους πως θα πρέπει να προχωρήσουμε στην αυτοκριτική μας, να αποβάλλουμε την όποια μικροσκοπιμότητά (ή άλλου τύπου ανηθικότητα) μας, να αναζητήσουμε την πνευματικότητα που εγκαταλείψαμε και να αναδείξουμε τα καλά στοιχεία της «ράτσας» μας…
Είμαστε σε έναν μονόδρομο που είτε θα μας οδηγήσει στον εξανδραποδισμό και στην εξαφάνισή μας (εσχάτως και με τη συνέργεια των ιδεοληπτικών αγκυλώσεων εθνομηδενιστών, απάτριδων, διεθνιστών και εχθρών μόνο της πίστης μας και καμίας άλλης πίστης) είτε θα μας τοποθετήσει σε θέση σύγκρουσης με όλους εκείνους που είτε σχεδίασαν είτε συνήργησαν στην δουλοποίησή μας.
Ζούμε στην χρονική στιγμή που πρέπει να θυμηθούμε τους νεκρούς μας και τα όσα έζησαν για να μας παραδώσουν πίστη και τιμή, να αναλογιστούμε τους αγέννητούς μας και να προχωρήσουμε στο ραντεβού μας με την ιστορία, την οποία είτε θα γράψουμε είτε θα μας ξεγράψει…
Από αυτό το βήμα, κάνω την αρχή και καλώ όλους εκείνους που έχουν μέσα τους την πατρίδα και αναλλοίωτη γενεσιουργό την πίστη, να είμαστε έτοιμοι για την στιγμή της κλήσης του καθενός μας. Η κλήση αυτή είναι πολύ κοντά σε όλους μας και θα την καταλάβετε όταν γίνει, εάν είστε προσεκτικοί και δεν πέσετε θύματα της δίκαιης οργής ή των διάφορων «σειρήνων» που βγήκαν και που έρχονται για να μην μας επιτρέψουν να ενωθούμε κάτω από ένα κοινό και δίκαιο σκοπό.
Ας ακούσουμε, λοιπόν, όλοι μας την καρδιά μας, ας αναλογιστούμε τα σφάλματά σας και ας αποφασίσουμε, γιατί η ελευθερία και η πατρίδα δεν χαρίζονται, αλλά κερδίζονται με αγώνες και διατηρούνται με πολύ κόπο.
Ας έχουμε το νου μας στην πόρτα και στο χτύπημα εκείνο που θα μας καλέσει να σταθούμε άξιοι απέναντι στους νεκρούς και τους αγέννητους, απέναντι στην τιμή και το χρέος, απέναντι στην πίστη μας…
Από τον αγώνα που έρχεται, δεν πρέπει να λείψει κανείς. Γιατί, αυτός ο αγώνας έχει ήδη χαρακτηριστεί ως "υπέρ πάντων"...
ΥΓ: Το μεγαλύτερο δώρο του Θεού στον άνθρωπο ήταν η ελευθερία του. Και η ελευθερία είναι ένα αγαθό που δεν χαρίζεται σε κανέναν..., απαιτεί όμως την προσοχή σε όσους ισχυρίζονται πως θα σου την προσφέρουν...
Ομιλία ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου στη Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής
«Λυπούμαι πάρα πολύ, διότι εσείς προσωπικά, κ. Δαβάκη, διαρρεύσατε σε δημοσιογράφους, στο «On Alert», ότι είχαμε θύματα φυματίωσης. Κανένα θύμα φυματίωσης δεν υπάρχει, ούτε ένα. Και το επαναλαμβάνετε σήμερα.
Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είμαι διατεθειμένος να κάνω όλες εκείνες τις αλλαγές τις οποίες, μέσα στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας, θα συμφωνήσουμε, με μια πολιτική επεξεργασία του σχεδίου νόμου, το οποίο καλύπτει πάγιες ανάγκες και στο μεγαλύτερο μέρος του προτάσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, στις οποίες δεν υπήρχε καν παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας.
Στο πρώτο μέρος, δηλαδή, που αφορά την αλλαγή στις σχολές της Πολεμικής Αεροπορίας δεν έχει μπει ούτε ένα κόμμα ή μία τελεία από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, παρά μόνο νομοτεχνικά, από στρατιωτικούς και αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, που χειρίζονται σ’ αυτή την υπηρεσία το νομοθετικό έργο. Θέλω, λοιπόν, σ’ αυτό να είμαστε απόλυτα σαφείς. Εμείς, αυτές τις διατάξεις που πρότεινε η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, χωρίς να παρέμβουμε, τις φέρνουμε στην Επιτροπή να τις συζητήσουμε, να κάνουμε διάλογο και με τις ενώσεις των απόστρατων, αλλά και τις ενώσεις των ενδιαφερομένων. Έχει δίκιο, για παράδειγμα, η κ. Κανέλλη, στο θέμα της εξειδίκευσης ορισμένων κλάδων, γιατί πράγματι μπορεί οι προτάσεις που έχει κάνει η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας να τύχουν βελτιώσεων που αφορούν ειδικές ομάδες.
Το ίδιο θέλω να σας δεσμευθώ κ. Πρόεδρε και κύριοι συνάδελφοι, για όλο το νομοσχέδιο. Δεν μας έχει επιβάλλει κανείς να προσαρμοστούμε σε κάποια νομοθεσία. Το νομοσχέδιο, πράγματι, όπως ανέφερε ο εισηγητής της Ενώσεως Κεντρώων, είναι ένα σχέδιο νόμου για το οποίο φέρουμε όλη την ευθύνη και εγώ προσωπικά και ο Αναπληρωτής Υπουργός και η Κυβέρνηση, αλλά και η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, που φέρνει να λύσει θέματα που χρονίζουν από καιρό, για τα οποία τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων άκουγαν πάντα υποσχέσεις. Είναι όπως το «η Κύπρος είναι μακριά».
Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο, θα δεχθώ όλες τις παρατηρήσεις. Παρακαλώ όμως, όσον αφορά τις τροπολογίες, όλους τους συναδέλφους, καταθέστε μας πιο έγκαιρα ή κοινοποιήστε μας έτσι ώστε να προλάβουμε στην περίπτωση που έχουν οικονομική επιβάρυνση, να έχουμε την Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για να μπορέσουμε να τις κάνουμε αποδεκτές. Είμαι διατεθειμένος να κάνουμε και αλλαγές, να κάνουμε αποδεκτές και τροπολογίες που αφορούν τα νομοσχέδια, όμως δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχουν προσωπικές επιθέσεις.
Δεκατέσσερις φορές αναφέρθηκε ονομαστικά σε εμένα ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας. Δεν καταλαβαίνω αυτό το μένος, εάν θέλετε να λύσετε τις διαφορές μαζί μου, πάμε να τις λύσουμε σε άλλο χώρο και όχι στην Επιτροπή. Δεν υπάρχει λόγος να εμπλέκετε τις Ένοπλες Δυνάμεις και δεν υπάρχει λόγος να εκφοβίζετε τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων με ψευδείς πληροφορίες, οι οποίες βλέπουν και το φως της δημοσιότητας. Δεν υπάρχει ασθενής από φυματίωση στις Ένοπλες Δυνάμεις. Το δε μαντού που αναφέρετε, αφορά σε θετικά αποτελέσματα σε περιπτώσεις που έχουν κάνει εμβολιασμό. Δηλαδή, εάν ένα παιδάκι κάνει τον εμβολιασμό και εν συνεχεία κάνει την εξέταση, λόγω του ότι έχει εμβολιαστεί, θα φαίνεται θετικό. Ασθενής δεν υπάρχει ούτε ένας.
Μην τρομάζουμε τις οικογένειες των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Όλα δε τα στελέχη είναι εμβολιασμένα, οι πάντες και η Ελληνική Αστυνομία και οι οικογένειές τους και τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων είναι όλοι εμβολιασμένοι. Δεν ήρθαν να μας κολλήσουν μεταδοτικές ασθένειες και εμείς είμαστε ένα απροστάτευτο κράτος. Όσα στελέχη πηγαίνουν και υπηρετούν σε υπηρεσίες φιλοξενίας μεταναστών και προσφύγων, έχουν περάσει από την υγειονομική επιτροπή, έχουν γίνει όλοι οι εμβολιασμοί και κανένας, μέχρι τώρα, δόξα σοι ο Θεός, δεν έχει ασθενήσει. Σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου είχαμε περιπτώσεις, ιδίως στα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, που έρχονταν για πρώτη φορά σε επαφή, όπου πράγματι υπήρχαν ασθένειες. Δεν υπάρχει τέτοιος φόβος και δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Δεν έχει ασθενήσει ούτε ένας και πήρα ενημέρωση τώρα από τον Διευθυντή του Υγειονομικού, υπεύθυνη ενημέρωση, την ώρα που το επαναλάβατε ξανά.
Δεύτερο θέμα, θα σας παρακαλέσω οποιοδήποτε θέμα αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις να το συζητάμε, αλλά μην εμπλέκετε τις Ένοπλες Δυνάμεις, όπως κάνετε επανειλημμένα με δημόσιες δηλώσεις. Όπως βλέπετε, δεν σας απαντάω, γιατί αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει προσωπικό στοιχείο.
Δεν είναι υπεύθυνες οι Ένοπλες Δυνάμεις για την προμήθεια πυροσβεστικών αεροσκαφών. Δεν είναι δική μας δουλειά, δεν είναι θέμα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, κατόπιν εισηγήσεως της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, κάνει την προμήθεια, είτε ενοικιάζει είτε αγοράζει αεροπλάνα. Δεν είναι θέμα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να αγοράζει αεροπλάνα. Επί εποχής Βενιζέλου, είναι αλήθεια ότι κάποια στιγμή ανατέθηκε μέσω του Οργανισμού του ΝΑΤΟ, να γίνει ένας διαγωνισμός ενοικιάσεως. Ήταν η περίπτωση που επελέγη μια τουρκική εταιρεία για ρωσικά αεροσκάφη. Αυτή η υπόθεση είναι στον Εισαγγελέα ποινικής δίωξης και αντιμετώπισης της διαφθοράς, αυτή τη στιγμή, διότι η φερόμενη υπογραφή του Υπουργού δεν έχει μπει ποτέ.
Κυρία Κανέλλη, αντιλαμβάνεστε ότι έχω επί τέσσερις ημέρες να απαντάω σε δημόσιες ανακοινώσεις του Τομεάρχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης γιατί δεν αγοράζω αεροπλάνα. Δεν είναι δική μου δουλειά. Ως προς τη συντήρηση εκείνων που έχει αναλάβει η Πολεμική Αεροπορία, για αεροπλάνα 40 ετών, κάνει ό,τι περισσότερο μπορεί. Δεν είναι όμως δουλειά της να παρεμβαίνει.
Θέλω να ξεκαθαρίσω δύο - τρία θέματα στην αρχή του νομοσχεδίου, τα οποία ετέθησαν από συναδέλφους και πράγματι αντιλαμβάνομαι ότι δεν έχουν γίνει κατανοητά με δική μας υπαιτιότητα. Όσον αφορά το θέμα της ΜΟΜΚΑ, δεν πάμε να ιδρύσουμε μια νέα δημόσια υπηρεσία, για να αντικαταστήσουμε τις εργολαβικές εταιρείες. Είναι άλλη η ΜΟΜΑ, που υπήρχε στο παρελθόν, πράγματι, έκανε δημόσιους δρόμους, εθνικές οδούς, μεγάλα έργα κ.λπ. και άλλο η οργανωμένη, πλέον, λειτουργία του Μηχανικού σε διακρατικό επίπεδο με τις υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού και της Πολεμικής Αεροπορίας, που θα αντιμετωπίσουν ανάγκες, που δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν αυτή τη στιγμή από τον ιδιωτικό τομέα.
Θα σας παρακαλέσω πολύ, κύριοι και κυρίες συνάδελφοι, να επικοινωνήσετε με τη Δήμαρχο του Αη Στράτη. Θα σας αναφέρω ανθρώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, διαφορετικής πολιτικής προελεύσεως, όπως, τις αρχές της Ικαρίας, τις αρχές στο Παρανέστι, που κάναμε τη γέφυρα. Θα δείτε, ότι οι παρεμβάσεις μας αφορούν περιπτώσεις - και αυτές είναι οι περιπτώσεις, που θα παρεμβαίνει η ΜΟΜΚΑ - που είτε δεν μπορεί να στηριχθεί το έργο αυτό από τον ιδιώτη, είτε έχει εγκαταλειφθεί πάρα πολλά χρόνια, γιατί ήταν τόσο δύσκολο το έργο, σε απρόσβατες περιοχές, σε νησιωτικές περιοχές, σε ορεινές περιοχές, που εκεί πια το Μηχανικό - όπως είπατε πολύ σωστά - παρεμβαίνει πάντοτε, αλλά πιο οργανωμένα.
Γιατί θέλουμε τη συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση; Γιατί υπάρχουν πολλά μέσα στη διάθεση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα οποία δυστυχώς δεν έχουν προσωπικό για να τα χρησιμοποιήσει.
Στη Ρόδο, ο Δήμαρχος, έχει προμηθευτεί μηχανήματα ασφαλτοστρώσεως. Επί 15 χρόνια, δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ούτε μία ώρα. Δεν έχουν το προσωπικό να τα χρησιμοποιήσουν και το να τα πάρουν αυτά, με τη συμφωνία της ΜΟΜΚΑ και του Δήμου, οι Ένοπλες Δυνάμεις, που έχουν τα στελέχη, να γίνουν κάποιοι δρόμοι αντισταθμιστικά στη Ρόδο, που, πράγματι, οφείλουν να γίνουν - και θα τους έκανε ο Δήμος - και παράλληλα να γίνει κάποιο έργο στην Τήλο ή στη Χάλκη ή στη Σύμη ή σε κάποια άλλα νησιά των Δωδεκανήσων, αυτό είναι το έργο, που θέλουμε να κάνουμε.
Επίσης, να δώσουμε τη δυνατότητα σε παιδιά, που υπηρετούν τη θητεία τους για 9 μήνες στις Ένοπλες Δυνάμεις, είτε είναι αρχιτέκτονες, είτε είναι μηχανικοί, είτε είναι χειριστές βαρέων μηχανημάτων, να μπορούν με τη δυνατότητα της βραχείας κατάταξης για τρία χρόνια, να αποκτήσουν αυτό, που αποκτούσαν στο παρελθόν από τη ΜΟΜΑ, δηλαδή, μια επαγγελματική κατάρτιση τέτοια, που θα τους βοηθήσει αργότερα στην επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Βεβαίως, δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε εξοντωτικές μεθόδους, κ. Κανέλλη, δεν μπορώ να τους δώσω βαρέα και ανθυγιεινά, όπως δεν παίρνει βαρέα και ανθυγιεινά ο πιλότος του F16 ή ο μηχανικός, που δουλεύει εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο. Έτσι είναι οι Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά δεν θα παράγουμε - να είστε βέβαιοι και σας διαβεβαιώνω γι’ αυτό - τη λογική στα έργα, που γίνονται για πολιτικούς λόγους, από την υπηρεσία αυτή και, βεβαίως, εκεί θα σταματήσουμε και δεν θα προχωρήσουμε.
Γιατί το βάζουμε αυτό και στα έργα, τα οποία προβλέπονται στην περίφημη αξιοποίηση; Καταρχήν, η αξιοποίηση - επαναλαμβάνω - της περιουσίας έχει να κάνει μόνο με ενοικίαση. Άκουσα με προσοχή το σχόλιο του συναδέλφου από τη Ν.Δ., που είπε ότι το 5%, είναι λίγο. Πράγματι, είναι λίγο σε ορισμένες περιοχές, αλλά προσέξτε, ότι το 5%, είναι το ελάχιστο. Τι προβλέπεται; Το 5%, θα πρέπει να δοθεί από κάποιον ενδιαφερόμενο για να ενεργοποιηθεί ο δημόσιος διαγωνισμός στο διαδίκτυο, που θα είναι με ηλεκτρονικό bid.
Τι εννοώ; Το 5% το δίνει κάποιος ο οποίος ενδιαφέρεται να προχωρήσει στην ενοικίασή του και για 15 ημέρες στο διαδίκτυο ο ένας θα βλέπει τις προσφορές των άλλων και θα χτυπάνε 5,1%, 5,2%, 6%, 6,5%, 7%, 8%. Στην ελεύθερη αγορά, με διαδικασίες απόλυτα διαφανείς, θα υπάρχει η δυνατότητα πλειστηριασμού στην τιμή ενοικίασης του συγκεκριμένου κτιρίου, και βέβαια, θα υπάρχει ειδική μέριμνα, ώστε να μην μπαίνει σε διαγωνισμό, αν υπάρχει ένα έργο, που θα έχει δημόσιο όφελος.
Κάναμε μια πολύ μεγάλη συζήτηση, κ. Κανέλλη, για το θέμα του στρατοπέδου της Θεσσαλονίκης, που αναφέρατε, όπου εκεί ήρθαν ο Δήμος, η Περιφέρεια και συζητήσαμε. Κάλεσα και τους τοπικούς Βουλευτές και την εκπρόσωπο της Αντιπολίτευσης, να έρθει στο Υπουργείο να συζητήσουμε.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, όπου υπάρχει ένα τέτοιο αντιστάθμισμα αυτού του 5%, από τον δήμο ή την Περιφέρεια, βεβαίως και δεν πρόκειται να μπει σε διαγωνισμό και βεβαίως, θα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε, προκειμένου οι χώροι αυτοί να δίνονται προς όφελος των πολιτών, είτε αυτό εξυπηρετεί το πράσινο είτε εξυπηρετεί τις ανάγκες και την ποιότητα της ζωής των πολιτών.
Επίσης, όσον αφορά στα νοσοκομεία έχουμε ένα θέμα όπου ζητάμε τη βοήθεια της Επιτροπής. Στέλνουμε γιατρούς στην Τήλο, στους Φούρνους κ.λπ. και δεν μπορούν να συνταγογραφήσουν. Αυτή τη στιγμή ένας γιατρός, ο οποίος πάει και αντιμετωπίζει ένα έκτακτο περιστατικό, δεν μπορεί να γράψει σε μια γιαγιά ή σε έναν παππού ένα φάρμακο. Εκεί θέλουμε να βοηθήσετε, ώστε να πειστούν και οι τοπικοί ιατρικοί σύλλογοι - υπάρχουν σύλλογοι που συμφωνούν, όπως για παράδειγμα στη Σάμο - και εκεί που εξυπηρετούν απόλυτα αναγκαία προβλήματα στρατιωτικοί γιατροί να μπορούν τουλάχιστον να γράφουν ένα φάρμακο για να είναι αποτελεσματική η παρουσία τους.
Σε ό,τι αφορά τα θέματα της αξιοποίησης στα μετοχικά ταμεία, θέλω να σας διαβεβαιώσω, ότι αν διαβάσετε προσεκτικά το νομοσχέδιο - δεν έχω αντίρρηση να επαναδιατυπώσουμε κάπως - ότι η περιουσία και τα έσοδα που θα προκύπτουν από τα κίνητρα των μετοχικών ταμείων θα διατίθενται αποκλειστικά σε αυτά και στους σκοπούς τους. Δεν πρόκειται τα χρήματα των μετοχικών ταμείων να τα χρησιμοποιήσουμε οπουδήποτε αλλού. Γιατί βάζουμε και τον προϋπολογισμό στα άλλα ταμεία κ.ο.κ.; Διότι σκοπός μας αυτή τη στιγμή, με τη μισθολογική πίεση που έχουν υποστεί τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι να δημιουργήσουμε κατοικίες. Όπως για παράδειγμα κάνουμε στον Έβρο, είτε από αντισταθμιστικά ωφελήματα μέχρι τώρα είτε ξεκινάμε να κάνουμε έργα τα οποία θα δίνουν τη δυνατότητα να βρίσκουν οικίες. Ξέρετε αυτή τη στιγμή στη Χίο δεν βρίσκουν αξιωματικοί και υπαξιωματικοί σπίτια να νοικιάσουν το καλοκαίρι. Είναι όλα με υψηλότατες τιμές.
Εδώ, λοιπόν, θα βρούμε τη λύση σε μια συζήτηση που θα κάνουμε και θα ακούσουμε και τις απόψεις σας. Θα βρούμε, όμως, μια λύση, η οποία θα είναι κοινά αποδεκτή και δεν θα ανατρέπει το θέμα της λειτουργίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Θα απαντήσω σε όλες τις παρατηρήσεις που έχετε κάνει.
Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα να κάνω μια πρόταση σε εσάς. Συμφωνώ με τον κ. Λοβέρδο, ότι αν καλέσουμε τους 19 φορείς, δεν θα τελειώσουμε ούτε στις 2 το πρωί. Εγώ θα πρότεινα, από τα μετοχικά ταμεία και τα ταμεία του στόλου, ας επιλέξουν οι συνάδελφοι ποιον θέλουν απ’ όλους, ώστε να έρθει ένας από τα ταμεία. Του ΤΕΘΑ θέλετε, του Στρατού, του Ναυτικού, της Αεροπορίας; Ας έρθει ένας πρόεδρος.
Έκανε ξεκάθαρη δήλωση ο κ. Χουλιαράκης και είπε ότι δεν έχει το νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο προβλέπεται να έρθει μέχρι το Σεπτέμβριο, θα γίνει νομοθετική ρύθμιση. Αν τους θέλετε εσείς, κ. Δαβάκη, για να ικανοποιηθείτε, πάρτε τους κωδικούς επισήμως.
Για το θέμα της Αεροπορίας, θέλω να σας διαβεβαιώσω, ότι κάλεσα τον Αρχηγό της Πολεμικής Αεροπορίας και του έθεσα το θέμα του κλεισίματος του συγκεκριμένου ραντάρ. Για το συγκεκριμένο ραντάρ, ο Αρχηγός της Πολεμικής Αεροπορίας μου ανέφερε ότι δεν έχει πλέον λειτουργία. Πρέπει να κλείσει το ραντάρ της Αλεξανδρούπολης. Έχω ενημερωθεί από τον κ. Αρχηγό και γι’ αυτό δεν σας έχω απαντήσει ακόμη, ότι τα αιτήματα των στελεχών να πάνε σε κοντινές μονάδες, θα ικανοποιηθούν όλα.
Αντίθετα, στη νότια Ελλάδα δεν έχουν λόγο να πάνε. Σε κοντινές μονάδες όμως και σε ραντάρ που θέλουν να πάνε, πολύ ευχαρίστως και σας απαντώ επισήμως. Αυτό διερευνούμε, δεν υπάρχει μετάθεση στην νότια Ελλάδα. Δείτε το πάλι και σας διαβεβαιώνω, ότι για τη Θράκη ο σχεδιασμός που έχουμε, είναι να μετακινηθούν μονάδες προς τη Θράκη και τα νησιά, της κεντρικής Ελλάδας προς τη βόρεια Ελλάδα και από τη βόρεια Ελλάδα προς τη Θράκη, την Μακεδονία και τα νησιά, όπως επίσης και με ενίσχυση της Ηπείρου και του συνόλου της παραμεθόριου. Σε αυτό θέλουμε τη συνεργασία των βουλευτών της Μακεδονίας και της Θράκης και αν υπάρχουν κάποιες άλλες προτάσεις, που μπορούν όμως να ικανοποιήσουν αιτήματα που δεν θα αντίκεινται στη λειτουργικότητα. Δηλαδή, δεν μπορώ να πείσω τον Αρχηγό της Αεροπορίας, να μην κλείσει μια μονάδα, η οποία δεν λειτουργεί πλέον και δεν θα έχει υπηρεσιακή ανάγκη. Μακάρι να βρούμε τον τρόπο, το προσωπικό - βεβαίως και με σεβασμό στις οικογένειες και με κοινωνικά κριτήρια - να δούμε πώς μπορεί να πάει σε κοντινές μονάδες, αλλά κάποιοι θα πάνε και σε άλλα ραντάρ. Τι να κάνουμε; Θα το δούμε, με πολύ μεγάλη θέληση να βρεθεί λύση.
Σχετικά με το θέμα της περιουσίας, επειδή το ανέφεραν και άλλοι συνάδελφοι, εάν νομίζετε ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος και πιο διαφανής, είμαι ανοιχτός να το συζητήσουμε, εάν πιστεύετε, ότι μπορούμε να διασφαλίσουμε, βέβαια, ότι δεν πρόκειται να πουληθεί τίποτε, γιατί για το ΤΑΙΠΕΔ δεν μπαίνει καν συζήτηση. Να βρούμε έναν πιο διαφανή, πιο γρήγορο τρόπο να γίνει η εκμετάλλευση αυτών των χώρων, ναι θα γίνει. Άκουσα και μια αμφισβήτηση για το αν θα μπορούν να γίνουν πάρκα.
Θα σας πω ότι στην Αίγινα, έγινε μια εξαιρετική δουλειά με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μετατρέπεται η περιοχή της Πέρδικας, που δεν μπορεί να γίνει κατοικίες κλπ, με την εμπλοκή του Πολεμικού Ναυτικού, σε ένα υποθαλάσσιο πάρκο, το οποίο θα προσελκύσει κόσμο και θα σεβαστεί την ιδιαιτερότητα της περιοχής και σε όλους τους συναδέλφους λέω - γιατί ξέρω ότι υπάρχει και ιδιαίτερο ενδιαφέρον για κάθε περιοχή - ελάτε στο Υπουργείο και κάντε προτάσεις να δούμε μήπως υπάρχει μια καλύτερη λύση από αυτή που μας έχουν προτείνει.
Δεν πάμε να πουλήσουμε τίποτα, η εκμετάλλευση της περιουσίας μπορεί να αποδώσει και στην τοπική κοινωνία πολλαπλά απ’ ότι γινόταν μέχρι σήμερα. Το να μένουν ανεκμετάλλευτα και να μαραζώνουν δεν υπάρχει καμία χρήση σε αυτό. Τέλος, για αυτό το θέμα θέλω να σας πω ότι η πρώτη εισήγηση-και το λέω στους συναδέλφους της ΝΔ-είχε γίνει επί Υπουργίας Μεϊμαράκη. της περιουσίας με ενοικίαση και πριν καν υπάρξουν τα οικονομικά προβλήματα.
Συνέντευξη ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρη Βίτσα στο Τ/Σ ΕΡΤ και στους δημοσιογράφους Μάριον Μιχελιδάκη και Φάνη Παπαθανασίου
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016 στην ΕΡΤ και στους δημοσιογράφους Μάριον Μιχελιδάκη και Φάνη Παπαθανασίου, ανάμεσα στα άλλα ανέφερε:
Για το μη πάγωμα των μισθολογίων των στρατιωτικών:
Στην συζήτηση που έγινε στη Βουλή σε σχέση με την τελευταία συμφωνία, όπου υπάρχει πρόβλεψη παγώματος των μισθολογικών ωριμάνσεων για τα έτη 2017 και 2018, εμείς από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και τα άλλα εμπλεκόμενα υπουργεία, είπαμε ότι μπορούμε να βρούμε ισοδύναμα, ώστε αυτό να μην ισχύσει και δόθηκε ως καταληκτική ημερομηνία ο Σεπτέμβριος του 2016.Στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχουμε κάνει την προεργασία και έχουμε ολοκληρώσει αυτό που αφορά τους Έλληνες αξιωματικούς και υπαξιωματικούς. Το επόμενο βήμα είναι να γίνει μια συζήτηση ανάμεσα στο Υπουργείο Οικονομικών και σε όλα τα συναρμόδια Υπουργεία που έχουν ειδικά μισθολόγια, τα υπουργεία Εθνικής Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας, Ναυτιλίας και Δικαιοσύνης. Έχουμε ολοκληρώσει τη δική μας εργασία. Είμαστε σε ένα πολύ καλό δρόμο και είναι πλέον μια εύκολη δουλειά. Εμείς έχουμε βρει το κονδύλι που αφορά τα ειδικά μισθολόγια των αξιωματικών και υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Για τα όσα αναφέρει για το 2015 ο καθηγητής Τζέιμς Γκάλμπρεϊθ:
Το να υπάρχουν κάποιοι σύμβουλοι και να διατυπώνουν κάποιες γνώμες δεν φαντάζομαι να είναι κακό. Όταν λέμε «περσινά ξινά σταφύλια» - το βιβλίο του κυρίου Γκάλμπρεϊθ είναι ένα άθροισμα δημοσιεύσεων που είχε ήδη κάνει από πέρσι - εννοούμε ότι υπάρχει μια συζήτηση για να συντηρείται μια συζήτηση. Το δικό μας το ενδιαφέρον είναι να επιμείνουμε να μπουν τα βασικά ζητήματα που αφορούν το σήμερα. Από πέρσι μέχρι φέτος έχουν υπάρξει πάρα πολλές και σημαντικές αλλαγές.
Να συμπληρώσω σε όλα αυτά ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας δεν εμπλέκονται στην πολιτική ζωή της χώρας. Εδώ μπαίνει τελεία. Δεν είναι θέμα συζήτησης.
Μην ξεχνάτε πως μέχρι τον Ιούνιο του 2015 εντός του ΣΥΡΙΖΑ, υπήρχε μια ομάδα, μια τάση, η οποία μετά έφτιαξε ένα δικό της κόμμα, που πρότεινε συγκεκριμένη πολιτική, η οποία ήταν διαφορετική. Αυτό δεν σημαίνει κυβερνητικό σχεδιασμό, στο βαθμό που δεν έχει γίνει κυβερνητική πολιτική.
Θεωρώ ενιαίο τρίπτυχο το δημοψήφισμα του 2015, την υπογραφή της συμφωνίας και τις εκλογές του Σεπτέμβρη. Στην πραγματικότητα, η συνεχής προσπάθεια και οι συνεχείς αποφάσεις της κυβέρνησης, αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ ως πολιτική δύναμη, είναι ότι δίνουμε τη μάχη μέσα στην ευρωζώνη, μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και εκεί είτε πετυχαίνουμε είτε αποτυγχάνουμε είτε ερχόμαστε ισοπαλία.
Για το αν θα πρέπει να υπάρχει εξεταστική επιτροπή για αυτή την περίοδο:
Η απάντηση είναι όχι. Άλλο πράγμα είναι να λες πως αυτά είναι πιθανά ενδιαφέροντα για τον ιστορικό του μέλλοντος και άλλο πράγμα είναι να αρχίσουμε μια διαδικασία που να αφορά εξεταστικές οι οποίες έχουν και μια βάση λαθεμένη. Αυτό που έγινε το 2015 ήταν ένας μεγάλος οικονομικός πόλεμος με πολιτικά χαρακτηριστικά. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, και επειδή υπήρχε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, βρήκαμε τρόπους και μορφές, ώστε ναι μεν να υπάρχουν οι αναγκαίοι συμβιβασμοί, ναι μεν να υπάρχουν οι αναγκαίες προωθήσεις αλλά να σταθεί η χώρα όρθια. Με τα κάπιταλ κοντρόλς, που ήταν έκφραση αυτού του πολέμου, κανένας δεν είναι ευτυχής. Όταν όμως το κεντρικό σου πρόβλημα ήταν η σταθερότητα των τραπεζών και γινόταν ένας οικονομικός πόλεμος, ο αντίπαλος ή εν δυνάμει φίλος, θα σου έβαζε αυτό το πρόβλημα στις τράπεζες.
Για τον εκλογικό νόμο:
Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να ισχύσει σύστημα απλής αναλογικής που είναι πλήρες, δηλαδή να διευκολύνει την ισοδυναμία της ψήφου. Επίσης να ψηφίσουμε αυτό που είχε προτείνει και το Συμβούλιο της Ευρώπης, δηλαδή ψήφο μέχρι τα 17, στην ουσία από τα 16 και κάποιες μέρες να συμμετέχουν στην πολιτική ζωή. Θα εναρμονιστεί με βάση αυτό και η άλλη νομοθεσία που αφορά την ωρίμανση πχ τα διπλώματα οδήγησης κλπ. Αυτό που θέλουμε είναι οι επόμενες εκλογές, δηλαδή το 2019, να γίνουν με αυτό το σύστημα. Το νέο εκλογικό σύστημα, δηλαδή να αφαιρεθεί το μπόνους των 50 εδρών, θέλει 200 ψήφους στη Βουλή, τα άλλα δεν χρειάζονται 200, άρα σίγουρα στις επόμενες εκλογές θα ψηφίσουν οι 17ρηδες. Σε κάθε περίπτωση είμαι ικανοποιημένος με το να υπάρξει αυτός ο νόμος και να αρχίσει να λειτουργεί είτε από τις επόμενες εκλογές του 2019 είτε από τις μεθεπόμενες το έτος 2023.
Έχει σημασία να μπει αυτή η δημοκρατική διαδικασία της ισοδυναμίας της ψήφου στη ζωή μας, στον 21ο Αιώνα. Όταν συζητάς και ισχυρίζεσαι ότι το εκλογικό σύστημα είναι αυτό που φέρνει ακυβερνησία θα πρέπει να απαντήσεις σε δύο πράγματα: πρώτο, γιατί ενισχυμένα και υπερενισχυμένα εκλογικά συστήματα στην Ελλάδα δεν έφεραν πολιτική σταθερότητα, άρα αλλού είναι το πρόβλημα και όχι στην ισοδυναμία της ψήφου, όχι στον καταναγκασμό δημιουργίας κυβέρνησης και δεύτερο θα πρέπει να σκεφτείς, τι αλλαγές θα φέρει στη λειτουργία του πολιτικού συστήματος, κατά τη γνώμη μου θα είναι μεγάλες και βαθιές τομές, από την άποψη της συγκρότησης και της δράσης των πολιτικών δυνάμεων. Νομίζω ότι δεν πας ντε και καλά σε κυβερνήσεις συνεργασίας – που δεν πρέπει να το βγάλεις απ’ έξω - αλλά πας σε προεκλογικές διαμορφώσεις συνασπισμών επί συγκεκριμένου προγράμματος που το ξέρει ο κόσμος και στις εκλογές – ίσως χρειαστούν και άλλες αλλαγές που έχουν να κάνουν με το Σύνταγμα – ο άλλος ξέρει τι ψηφίζει όχι μόνο σε επίπεδο προσώπων και πολιτικών σχηματισμών αλλά και σε επίπεδο εφαρμοστέου προγράμματος.
Για το παράδειγμα του Βελγίου:
Δεν συσχετίζω το ένα με το άλλο, δηλαδή τον εκλογικό νόμο με αυτό ή το άλλο επίπεδο ακυβερνησίας. Το παράδειγμα του Βελγίου δεν είναι το καλύτερο που έχει συμβεί στον κόσμο αλλά είναι ένα ιστορικό παράδειγμα μιας λειτουργίας, βέβαια υπό νεοφιλελεύθερο υπόδειγμα, γιατί στη διακυβέρνηση της χώρας το πολιτικό και το ιδεολογικό παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.
Να συμφωνήσουμε ότι το κράτος, το Δημόσιο υπό οποιεσδήποτε συνθήκες πρέπει να λειτουργεί στα βασικά έτσι κι αλλιώς. Θα πρέπει να αποδυθούμε σε μια προσπάθεια να το κάνουμε αυτό. Δεν είμαστε στο 19ο Αιώνα που μαζεύονταν οι δημόσιοι υπάλληλοι στην Πλατεία Κλαυθμώνος κάθε φορά που άλλαζε η κυβέρνηση. Δεν είμαστε ούτε καν στη δεκαετία το ’50 ή του ’60, όπου φθάσαμε να έχουμε εκλογικό σύστημα που πήρε την κυβέρνηση το δεύτερο σε ψήφους κόμμα, δηλαδή πλειοψηφικό. Προχωράμε τη ζωή πολιτικά και συγκροτούμε ένα Δημόσιο, το οποίο είναι δημοκρατικό και αποτελεσματικό και περιέχει και το δημόσιο επιχειρείν μέσα του. Ο νόμος Βερναρδάκη είναι μια πάρα πολύ καλή αρχή για τη συγκρότηση του Δημοσίου, για τη διαχείριση της θεσμικής μνήμης με δημοκρατικό τρόπο, με αξιοκρατικό τρόπο αλλά και με αποτελεσματικό τρόπο.
Για την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού:
Πρέπει να βρούμε και τον τρόπο που οι Έλληνες και οι Ελληνίδες πολίτες που είναι στο εξωτερικό θα συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία. Είναι άλλη κατηγορία ο Έλληνας πολίτης που ζει στο εξωτερικό και άλλη ο ομογενής ο οποίος ψηφίζει στη χώρα που έχει ενταχθεί. Είναι διαφορετικό πράγμα. Στην ουσία με τον τρόπο που το λέει ο κύριος Μητσοτάκης, θα έρχεται να επεμβαίνει στην πολιτική ζωή της χώρας. Όμως, είναι άλλο θέμα να καθιερωθεί συγκεκριμένος αριθμός βουλευτών που θα εκλέγονται από Έλληνες του εξωτερικού. Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να εκφράζεται αυτό το κομμάτι. Υπάρχει βέβαια και το θέμα της επιστολικής ψήφου. Αυτά τα ζητήματα μπορεί να τα βάλει στη συζήτηση που ανοίγει όποιο κόμμα θέλει, όπως επίσης το ζήτημα των εκλογικών περιφερειών.