Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

ΥΕΘΑ: Ετήσια έσοδα άνω του 1,5 δισ. ευρώ, από την αξιοποίηση ακινήτων του Στρατού





Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες καμμενου στο ΥΠΕΘΑΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες καμμενου στο ΥΠΕΘΑ


Ακίνητα αξίας 34 δισ. διαθέτει προς αξιοποίηση το ΥΠΕΘΑ -Ετήσια έσοδα άνω του 1,5 δισ.


Στο πλάνο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας που βρίσκεται στην κατοχή του, αναφέρθηκε ο υπουργός, Πάνος Καμμένος σε ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Όπως τόνισε ο κ. Καμμένος, το ύψος της αντικειμενικής αξίας των προς αξιοποίηση ακινήτων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας ανέρχεται σε περίπου 34 δισ. ευρώ. Η αξιοποίηση αυτής της περιουσίας, θα πραγματοποιηθεί με την παραχώρησή της στους ενδιαφερόμενους επενδυτές από 50 μέχρι 99 έτη, με ετήσιο τίμημα 5% επί του προαναφερόμενου ποσού, γεγονός που συνεπάγεται ετήσια έσοδα άνω του 1,5 δισ. ευρώ.
Ο κ. Καμμένος αναφέρθηκε και σε συγκεκριμένα παραδείγματα, όπως στο νησί Φλέβες στο Σαρωνικό, στην περιοχή Τούρλος στην Αίγινα, στο Πρασονήσι της Ρόδου κλπ.
Τέλος, ο υπουργός κάλεσε την επιμελητηριακή κοινότητα να συμβάλει με όλες της τις δυνάμεις για την έξοδο της χώρας από την κρίση, με θέσεις και προτάσεις, εκπληρώνοντας το ρόλο της που είναι αυτός του συμβούλου της Πολιτείας σε θέματα εθνικής οικονομίας.
Προλογίζοντας τον κ. Καμμένο, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος, έκανε λόγο για θετική πρωτοβουλία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την αξιοποίηση των ακινήτων των Ενόπλων Δυνάμεων, τονίζοντας ότι μπορούν να προσελκύσουν σημαντικές επενδύσεις σε πολλούς τομείς της οικονομίας, όπως ο τουρισμός, το λιανεμπόριο, οι δραστηριότητες αναψυχής, η επιχειρηματική στέγη, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κλπ.



Αποτέλεσμα εικόνας για Το Πρασονήσι στη Ρόδο


Το Πρασονήσι στη Ρόδο
Ο κ. Μίχαλος τόνισε ακόμη, πως «για τα ακίνητα του υπουργείου Εθνικής Αμύνης, όπως και για το σύνολο της δημόσιας ακίνητης περιουσίας, χρειάζεται να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο, ελκυστικό πακέτο για τους επενδυτές. Η διάθεση των ακινήτων θα πρέπει να συνοδεύεται από την εκ των προτέρων διευθέτηση μιας σειράς διοικητικών θεμάτων, όπως π.χ. τα θέματα πολεοδομίας, περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, χρήσεων γης κτλ. Θα πρέπει να ακολουθήσει διαδικασίες και βέλτιστες πρακτικές, με στόχο τη διαφάνεια, αλλά και την αποτελεσματικότητα. Να αξιοποιήσει σύγχρονο μάνατζμεντ, τεχνογνωσία και στελέχη της αγοράς.
Πάνω από όλα, όμως, το σχέδιο αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου, οφείλει να συνοδευθεί από την υπέρβαση των ιδεοληψιών που κατατρύχουν την ανάπτυξη και οδηγούν, τελικά, στην απόλυτη αδράνεια»

Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

Τι θα Ισχύσει για Συντάξεις και Μερίσματα Μετά τις Σχετικές Αποφάσεις



Καταβολή ΕΚΟΕΜΣ το 2016 thumbnail image


  Επειδή, οι αποφάσεις που εξέδωσε με εγκύκλιο, το Υπουργείο  Εργασίας για την:

 . Αναπροσαρμογή κύριων συντάξεων - Προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων.

 . Αναπροσαρμογή καταβαλλομένων συντάξεων του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης,
προκάλεσαν αντιδράσεις και ερωτήματα, σχετικά με την τύχη, των μερισμάτων και τις κύριες συντάξεις των ε.α. στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, αφού πρώτα διαβάσαμε ενδελεχώς την εγκύκλιο και στη συνέχεια αφού, ρωτήσαμε τους καθ΄ύλην αρμοδίους, του ΥΠΕΘΑ, στα οικονομικά θέματα καταλήξαμε στα παρακάτω:
      
   α. Δεν υπάρχει περίπτωση μείωσης των καταβαλλομένων μερισμάτων ΜΤΣ, ΜΤΝ, ΜΤΑ καθώς και των ΕΚΟΕΜΣ, ΕΚΟΕΜΝ, ΕΚΟΕΜΑ, καθόσον δεν χρηματοδοτούνται από τον Κρατικό προϋπολογισμό.
    
    β. Τα ΕΚΟΕΜΣ, ΕΚΟΕΜΝ, ΕΚΟΕΜΑ, δεν αθροίζονται στην κύρια σύνταξη ενώ για τα Μετοχικά ταμεία οι ενδείξεις είναι ότι, το ΥΠΟΙΚ, βλέπει θετικά το θέμα του διαχωρισμού τους, από το ΕΤΕΑ, οπότε και αυτά δεν θα αθροίζονται με την κύρια σύνταξη και θα φορολογούνται αυτοτελώς.

    γ. Το άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων, των ήδη καταβαλλόμενων, πριν την εφαρμογή του Ν. 4387/2016 συντάξεων είναι μεγαλύτερο των 1.300€, και το άθροισμα κύριων και επανυπολογισθέντων κατά τις ρυθμίσεις της παρούσας απόφασης, επικουρικών συντάξεων συνεχίζει να είναι μεγαλύτερο των 1.300 €
    
    δ. Καταβάλετε προσπάθεια για την παραμονή στο Δημόσιο, τόσο των εν ενεργεία όσο και εν αποστρατεία στελεχών των ΕΔ στο δημόσιο, όπως ίσχυε μέχρι τώρα και όχι υπαγωγή μας στον Ε.Φ.Κ.Α., διότι δεν ασκούσαμε επάγγελμα αλλά λειτούργημα.
    
   ε. Στο νέο σχεδιαζόμενο νομοσχέδιο, για τα ειδικά μισθολόγια, θα προβλέπονται μεταξύ των άλλων και τα εξής: 
      >. Οι κανόνες του ενιαίου μισθολογίου, που ισχύουν στο υπόλοιπο Δημόσιο, θα ισχύσουν και για τα ειδικά μισθολόγια. 
          >. Σημαντικές αυξομειώσεις, στην μισθολογική κατάταξη των αποδοχών.
       >. Θα πρέπει, με βάσει το μνημόνιο, να γίνει νόμος του Κράτους, μέχρι τέλος του 2016 προκειμένου να ισχύσει από 01 Ιανουαρίου 2017.



Διαβάστε τα επίμαχα σημεία της εγκυκλίου ή ολόκληρο το ΦΕΚ

Άρθρο 6: Αναπροσαρμογή των ήδη καταβαλλόμενων συντάξεων 

1. Εφόσον το άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων των ήδη καταβαλλόμενων πριν την εφαρμογή του Ν. 4387/2016 συντάξεων είναι μικρότερο ή ίσο των 1.300 €, η διαφορά μεταξύ της καταβαλλόμενης, κατά το άρθρο 2 παρ. 1, επικουρικής σύνταξης και της επανυπολογισθείσας κατά τις ρυθμίσεις της παρούσας απόφασης, διατηρείται ως προσωπική διαφορά ανά συνταξιούχο. 

Η προσωπική αυτή διαφορά αποσβένεται σταδιακά σύμφωνα με την ετήσια αναπροσαρμογή των επικουρικών συντάξεων, όπως αυτή προβλέπεται στην Υπουργική απόφαση της παρ. 4 του άρθρου 42 του Ν. 4052/2012, όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση της με την παρ. 1 του άρθρου 96 του Ν. 4387/2016. 

2. Εφόσον το άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων των ήδη καταβαλλόμενων πριν την εφαρμογή του Ν. 4387/2016 συντάξεων είναι μεγαλύτερο των 1.300 €, και το άθροισμα κύριων και επανυπολογισθέντων κατά τις ρυθμίσεις της παρούσας απόφασης, επικουρικών συντάξεων συνεχίζει να είναι μεγαλύτερο των 1.300 €, η επικουρική σύνταξη καταβάλλεται στο ύψος που διαμορφώνεται κατ' εφαρμογή του άρθρου 2 της παρούσης. 

Σε κάθε περίπτωση η αναπροσαρμογή της επικουρικής σύνταξης εφαρμόζεται σε τέτοιο ύψος, ώστε να διασφαλίζεται ότι το άθροισμα κύριας και καταβαλλόμενης επικουρικής σύνταξης του δικαιούχου να μην υπολείπεται του ποσού των 1.300 €. 

Η διαφορά μεταξύ του επανυπολογισμένου κατά το άρθρο 2 της παρούσης ποσού επικουρικής σύνταξης και του ποσού της σύνταξης που τελικά καταβάλλεται, κατά την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 2 της παρούσας, διατηρείται ως προσωπική διαφορά ανά συνταξιούχο, η οποία αποσβένεται σταδιακά σύμφωνα με την ετήσια αναπροσαρμογή των επικουρικών συντάξεων, όπως αυτή προβλέπεται στην υπουργική απόφαση της παρ. 4 του άρθρου 42 του Ν. 4052/2012, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή της με την παρ. 1 του άρθρου 96 του Ν. 4387/2016.


3. Στον υπολογισμό του αθροίσματος των 1.300€ συμπεριλαμβάνεται η εισφορά υγειονομικής περίθαλψης και οι κρατήσεις εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων του άρθρου 38 του Ν. 3863/2010, όπως ισχύει, και των παρ. 11,12 του άρθρου 44 του Ν. 3986/2011, και ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων επικουρικής ασφάλισης της παρ. 13 του άρθρου 44 του Ν. 3986/2011. 

4. Στον υπολογισμό του ανώτατου ορίου των 1.300 € και όσον αφορά στα άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση και των οικογενειών που έχουν μέλη τους άτομα με αναπηρία δεν λαμβάνονται υπόψη τα πάσης φύσεως επιδόματα αναπηρίας. 

5. Η διαδικασία της παρούσας απόφασης εφαρμόζεται και σε όλες τις εκκρεμείς αιτήσεις που έχουν κατατεθεί μέχρι 31.12.2014. Για αιτήσεις που έχουν κατατεθεί από την 1.1.2015 και εφεξής καθώς και για όσες κατατεθούν μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4387/2016, ο υπολογισμός του ποσού της δικαιούμενης επικουρικής σύνταξης για το χρόνο ασφάλισης που έχει πραγματοποιηθεί έως 31.12.2014 πραγματοποιείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 42 του Ν. 4052/2012, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με την παρ. 1 του άρθρου 96 του Ν. 4387/2016 καθώς και στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 96 του Ν. 4387/2016. 

Άρθρο 7: Γενικά Θέματα 

1. Για τους Τομείς, Ταμεία ή Κλάδους του ΕΤΕΑ για τους οποίους υπάρχουν άμεσα διαθέσιμα στοιχεία, η ανωτέρω διαδικασία εφαρμόζεται στις πληρωμές επικουρικών συντάξεων μηνός Αυγούστου 2016 και για τους υπόλοιπους τομείς το αργότερο στις πληρωμές μηνός Σεπτεμβρίου 2016. 

2. Η διαδικασία επανυπολογισμού και αναπροσαρμογής των επικουρικών συντάξεων εφαρμόζεται από τις πληρωμές μηνός Ιουνίου 2016. Τα υπερβάλλοντα ποσά που καταβάλλονται μέχρι την πλήρη εφαρμογή της διαδικασίας παρακρατούνται σε ισόποσες δόσεις το αργότερο μέχρι και τις πληρωμές μηνός Δεκεμβρίου 2016.

3. Η διαφορά μεταξύ της καταβαλλόμενης επικουρικής σύνταξης και του ποσού επικουρικής σύνταξης της παρ. 2 του άρθρου 6 της παρούσας, εξαιρουμένων των κρατήσεων υπέρ ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων επικουρικής ασφάλισης και υγείας, παραμένει ως έσοδο του ΕΤΕΑ. 






Τυφεκιοφόρος κατά επιθετικού ελικοπτέρου …σημειώσατε "2"






Ένα ασυνήθιστο περιστατικό έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια άσκησης διπλής ενεργείας στο Εθνικό Κέντρο Εκπαίδευσης (NTC: National Training Center) του Στρατού των ΗΠΑ, στο Fort Irwin, στην Καλιφόρνια.
Συγκεκριμένα, ένας τυφεκιοφόρος του 1ου Τάγματος, του εδρεύοντος στη διακλαδική βάση Lewis-McChord, στην πολιτεία της Ουάσινγκτον, 17ου Συντάγματος Πεζικού ο οποίος, για τις ανάγκες της άσκησης, είχε διατεθεί ως ενίσχυση στο 11ο Τεθωρακισμένο Σύνταγμα Ιππικού (11th ACR: Armored Cavalry Regiment), που παρέχει τις εχθρικές δυνάμεις κατά τις ασκήσεις διπλής ενεργείας στο NTC, έβαλε με το τυφέκιο του πυρομαχικά μάχης, αντί των προβλεπόμενων αβολίδωτων, κατά επιθετικού ελικοπτέρου AH-64Ε Guardian που συμμετείχε στην άσκηση.
Ήδη, ερευνητές του Στρατού των ΗΠΑ προσπαθούν να διαπιστώσουν πως ο τυφεκιοφόρος βρέθηκε με πυρομαχικά μάχης καθώς στις δυνάμεις που απεικονίζουν τον εχθρό στο NTC δεν διατίθενται. Σύμφωνα με εκπρόσωπο Τύπου του Στρατού των ΗΠΑ το AH-64E της 4ης Μοίρας του 6ου Συντάγματος Ιππικού (4th Squadron, 6th Cavalry Regiment) υπέστη επιφανειακές ζημίες από περίπου τέσσερις βολίδες.
Αμέσως το ελικόπτερο προσγειώθηκε (ώρα 08.44 το πρωί) και η άσκηση διακόπηκε όπως προβλέπεται από τις τυποποιημένες διαδικασίες στην περίπτωση μη προγραμματισμένης χρήσης πυρομαχικών μάχης. Η άσκηση συνεχίστηκε αργότερα την ίδια ημέρα αφού το σύνολο των συμμετεχόντων και των μέσων επιθεωρήθηκε.
Η επιθεώρηση αποκάλυψε ότι στο όπλο του τυφεκιοφόρου υπήρχε ακόμη ένα φυσίγγιο μάχης όταν διατάχθηκε η διακοπή της άσκησης. Το τυφέκιο ήταν εφοδιασμένο με προσαρμογέα με τη βολή αβολίδωτων ο οποίος απορρίφθηκε μετά τη βολή του πρώτου φυσιγγίου μάχης. Όπως δε σημείωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Στρατού των ΗΠΑ, ο ήχος της βολής πυρομαχικών μάχης που έγινε αντιληπτός από κάποιο συνάδελφο του τυφεκιοφόρου και ο οποίος ζήτησε την παύση των πυρών.
Πάντως, η Διοίκηση Εγκληματολογικών Ερευνών Στρατού (Army Criminal Investigation Command) ανακοίνωσε ότι η έρευνα που διεξήχθη δεν απέδωσε κάποιο στοιχείο εγκληματικής φύσης. Έρευνα διεξάγει και η μονάδα στην οποία ανήκει ο τυφεκιοφόρος προκειμένου να διαπιστωθούν τα αίτια του στατιστικά πολύ σπάνιου ατυχήματος που ευτυχώς ήταν χωρίς δυσάρεστες συνέπειες για το προσωπικό και τα μέσα.
πηγή:http://www.defence-point.gr/news/?p=153572

H Τουρκία «τιμώμενη» χώρα στον Ελληνικό τουρισμό




Η Ελλάδα προχώρησε στην τιμητική και ουσιαστική απόδοση στην Τουρκία του τίτλου της τιμώμενης χώρας στον τουρισμό για το 2016 μαζί τις ΗΠΑ, τη Ρωσία, και το Ισραήλ, χώρες με τις οποίες θέλει να αναπτύξει τις τουριστικές και οικονομικές σχέσεις…
Το όφελος από την απόδοση αυτής της τιμητικής διάκρισης από τη χώρα μας συνεπάγεται ειδική μεταχείριση των τουριστών που προέρχονται από αυτές τις χώρες, αφού απολαμβάνουν έκπτωσης 20% στις τουριστικές επιχειρήσεις που έχουν δηλώσει συμμετοχή στο πρόγραμμα.
Η απόφαση αυτή ελήφθη μετά από συνεννόηση ανάμεσα στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας.
Το 2015 περισσότεροι από ένα εκατομμύριο Τούρκοι πολίτες επισκέφθηκαν την Ελλάδα και περισσότεροι από 800.000 Έλληνες επισκέφθηκαν την Τουρκία, όπως αναφέρει η «Χουριέτ».

πηγή:http://www.defence-point.gr/news/?p=153670

Τρίτη 7 Ιουνίου 2016

Παρακαλούμε, κόψτε το δούλεμα με το Ίντερνετ. Ρουμανία: 1.000 (χίλια) Mbps = 30 ευρώ / μήνα



Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες ιντερνετΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες δικτυο  ιντερνετ





Του Ηλία Π. Παπαγεωργιάδη*

- «Ρε, Ηλία, πώς είσαι φίλε;»
- «Δόξα τω Θεώ, αν έχουμε υγεία, είμαστε καλά».
- «Πώς πάτε στη Ρουμανία από ίντερνετ;»
- «Σφαίρα. Γιατί;»
- «Ήθελα να συγκρίνω τιμές. Μόλις τώρα έκανα αναβάθμιση της σύνδεσής μου. Εσύ τι πληρώνεις στο γραφείο σου στο Βουκουρέστι;»
- «Αν δεν κάνω λάθος, 52 ευρώ / μήνα, για 800 ως 1.000 Mbps κατέβασμα»
- «Φιλαράκι (ο φίλος είναι από Θεσσαλονίκη), μάλλον κάποιο λάθος κάνεις με τα μηδενικά. 80 θα εννοείς. Κοίτα το και τα ξαναλέμε…»
- «…Το κοίταξα»
- «Στο είχα πει»
- «1.000άρα είναι η γραμμή μας, αλλά ποτέ δεν πιάσαμε ταχύτητα κατεβάσματος 1.000 Mbps, φτάσαμε ως 880 – 900. Και πληρώνουμε και πολλά, οι τιμές έχουν πέσει. Καλά που μου το είπες, θα ζητήσω επαναδιαπραγμάτευση. Εσύ τι ταχύτητα έχεις και πόσο την πληρώνεις;»
- «Αδερφέ, τα λέμε, έχω λίγη δουλίτσα»...

«Απογείωση στα 50 – 100 Mbps»

Είναι απολύτως θεμιτό και λογικό κάθε διαφημιστής να προωθεί το προϊόν του όπως αυτός νομίζει καλύτερα. Αν όμως κάποιος από τη Ρουμανία δει ή ακούσει τις ελληνικές διαφημίσεις που μας παρουσιάζουν ως επίτευγμα τις συνδέσεις με «24άρι ίντερνετ» ή τις «ταχύτητες που ποτέ δεν φαντάστηκες, με 50 ή 100 Mbps», θα ψάξει να δει την ημερομηνία. Οι αντίστοιχες διαφημίσεις ίσχυαν στη Ρουμανία πριν από περίπου 5 (πέντε) χρόνια.
Και δεν είναι κάτι που συμβαίνει σήμερα, με την κρίση. Όταν προσγειώθηκα στη Ρουμανία τον Ιανουάριο του 2004, εξεπλάγην από την ταχύτητα του ίντερνετ που τότε ήταν περίπου 5πλάσια από αυτή που πλήρωνα στην Ελλάδα, με το 1/3 του κόστους. Επί 12 χρόνια, αυτή η «ψαλίδα» παραμένει, αν δεν ανοίγει κιόλας κατά περιόδους. Το 2009 μετακομίσαμε σε καινούριο γραφείο στο Βουκουρέστι και επιλέξαμε με τον αδερφό μου Γρηγόρη να βάλουμε μία «ταχύτατη» γραμμή των 100 Mbps, με κόστος 100 ή 120 Ευρώ / μήνα.

Ελλάδα: Λεφτά, υποσχέσεις και στασιμότητα

Ψάχνοντας λίγο το θέμα, διαπιστώνει κάποιος ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα έχει να κάνει και με δομικά ζητήματα, επεμβάσεις των κρατικών αρχών στη διαδικασία που λειτουργεί η αγορά, έλλειψη επενδύσεων κλπ.
Δήμαρχοι, πρωθυπουργοί και άλλοι δημόσιοι λειτουργοί υποσχέθηκαν κατά καιρούς το «δωρεάν ίντερνετ», αλλά κανείς δεν ασχολήθηκε με το πόσο γρήγορο θα είναι αυτό. Στην πορεία ούτε δωρεάν προσφέρθηκε, ενώ μετά από 6 χρόνια κρίσης πληρώνουμε πολλά για ταχύτητες που είναι επιεικώς «όχι όσο καλές θα μπορούσαν».

Τι σημαίνει για τη Ρουμανία το γρήγορο ίντερνετ

Τι προσέφερε το γρήγορο ίντερνετ στη Ρουμανία, μία χώρα που έχει ανοίξει αρκετά την οικονομία της και δουλεύει για να προοδεύσει;
  • Εκατομμύρια Ρουμάνοι έχουν εκπαιδευθεί στο ίντερνετ, εκατοντάδες χιλιάδες έχουν σπουδάσει το αντικείμενο του ΙΤ γενικότερα.
  • (Με τη βοήθεια της ρουμανικής κυβέρνησης, που έδωσε κίνητρα για την εύκολη και φθηνή πρόσληψη προγραμματιστών, μηχανικών υπολογιστών κλπ σε εταιρείες τεχνολογίας…).
  • …Χιλιάδες ξένες εταιρείες εγκαταστάθηκαν στη Ρουμανία και προσέλαβαν εκατοντάδες χιλιάδες μηχανικούς υπολογιστών, προγραμματιστές και άλλους ειδικούς.
  • Δημιουργήθηκαν πολλές μεγάλες ρουμανικές εταιρείες, με κάποιες να ξεχωρίζουν σε παγκόσμιο επίπεδο (Bit Defender).
  • Ο μέσος μισθός στον κλάδο υπερβαίνει τα 1.500 (χίλια πεντακόσια) ευρώ / μήνα, με τους αποφοίτους των σχολών να βρίσκουν δουλειά από 800 - 1.000 ευρώ / μήνα και άνω, ενώ οι εταιρείες επενδύουν περιουσίες για να βρουν πρώτες και να πάρουν τους καλύτερους.
  • Δεκάδες χιλιάδες Ρουμάνοι μετανάστευσαν και βρήκαν δουλειές με πολλαπλάσιους μισθούς.
  • (Εννοείται ότι τα ρουμανικά πανεπιστήμια του κλάδου είναι από τα καλύτερα του κόσμου).
  • Ρουμανικές startup έχουν πουληθεί σε παγκόσμιους κολοσσούς (Google κλπ) για αστρονομικά ποσά, ενώ πολλές άλλες αναπτύσσονται.
  • Πάρα πολλές πολυεθνικές εταιρείες έχουν φέρει τις back office εγκαταστάσεις και τα call centers τους στη Ρουμανία.
  • Πάνω από 1.000.000 (ένα εκατομμύριο) τ.μ. γραφείων έχουν νοικιαστεί σε εταιρείες του κλάδου. Ως το 2018 αναμένεται το μέγεθος αυτό να προσεγγίσει τα 1.500.000 τ.μ. Η εξάπλωσή τους επεκτείνεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις.
  • Όλοι οι παραπάνω αποτελούν το 20 - 30% των πελατών που αγοράζουν ακίνητα, κυρίως οικιστικά.
  • Το online εμπόριο και η πλοήγηση μέσω κινητών τηλεφώνων ανεβαίνουν συνεχώς.
  • Ο προϋπολογισμός της χώρας κερδίζει κάθε χρόνο πάνω από 2 δισ. ευρώ έσοδα, οι εξαγωγές υπηρεσιών είναι της τάξεως των αρκετών δισ. ευρώ ετησίως, ενώ ανάλογη είναι και η επίπτωση στο ΑΕΠ της χώρας.
Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι η ταχύτητα πρόσβασης στο διαδίκτυο και το κόστος της είναι πλέον ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ή μειονέκτημα για μία χώρα.

Η λύση: ελεύθερος ανταγωνισμός

Πολλοί φίλοι που πληροφορούνται τα παραπάνω απαντούν απευθείας: «Το κράτος να κάνει κάτι». Στη Ρουμανία έγινε μάλλον το αντίθετο. Το κράτος δεν έκανε και πολλά, απλά άφησε τις εταιρείες να ανταγωνιστούν, να επενδύσουν, να ψάξουν λύσεις για να πάρουν πελάτες. Έτσι τα τελευταία 10 χρόνια ο κλάδος αυτός προσφέρει στην εθνική οικονομία έσοδα, ανάπτυξη και καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας.

Ίντερνετ: Κοινωνικά δίκαιο

Αν ψάξουμε λίγο βαθύτερα, θα παρατηρήσουμε ότι η ραγδαία ανάπτυξη του κλάδου συνέτεινε στο να αποκτήσουν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι καλύτερη ζωή. Οι περισσότεροι εξ’ αυτών είναι νέοι και προέρχονται από γονείς που δεν είναι πλούσιοι. Άρα το ίντερνετ λειτούργησε με κοινωνικά δίκαιο τρόπο, συχνά λειτουργώντας ως αντίβαρο στην οικονομική δυσπραγία μίας οικογένειας.
«Παράδεισος η Ρουμανία λοιπόν», θα πουν κάποιοι. Όχι, αλλά στο θέμα του γρήγορου ίντερνετ είναι πολύ μπροστά από εμάς. Και εμείς, οι πρώην αριστοκράτες που αναδεύουμε τον φραπέ στην καφετέρια και ενθουσιαζόμαστε με το «γρήγορο 24άρι» ίσως θα ήταν χρήσιμο να αφήσουμε ελεύθερες τις εταιρείες να επενδύσουν και να ανταγωνιστούν. Έτσι θα κερδίσουν όλοι και κυρίως τα παιδιά μας.

ΥΓ. Ναι, δεν είναι τυχαίο που οι Ρουμάνοι θεωρούνται εκ των κορυφαίων hackers του κόσμου, με μία πόλη τους να θεωρείται το παγκόσμιο «λίκνο» τους.

ΥΓ. Οι Ρουμάνοι το πιστεύουν, δεν ξέρω αν είναι αλήθεια: «Στα κεντρικά της Microsoft και των άλλων μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας στις ΗΠΑ η δεύτερη πιο διαδομένη γλώσσα μετά τα αγγλικά είναι τα ρουμανικά».
* Ο κ. Ηλίας Π. Παπαγεωργιάδης είναι διευθύνων σύμβουλος της MORE Consulting και δραστηριοποιείται στη Ρουμανία από το 2004.

πηγή:http://www.liberal.gr/arthro

Η Αλήθεια για τη μισθολογική και συνταξιοδοτική δαπάνη του Δημοσίου

Στα 6,7 δις ευρώ τα χρέη του Δημοσίου προς τους ιδιώτες τον Απρίλιο




Διοικητική Μεταρρύθμιση και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση


Η επισυναπτόμενη έκδοση (κλικ για ανάγνωση) έχει ως στόχο την κατάρριψη των μύθων και την αποκατάσταση της αλήθειας, με την παράθεση στοιχείων, για τα πραγματικά μεγέθη του ελληνικού Δημόσιου Τομέα σε ό,τι αφορά τη μισθολογική και συνταξιοδοτική δαπάνη, την απασχόληση και την ανάπτυξη, συμβάλλοντας, έτσι, στην έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου για μία ποιοτική, ανοικτή στους πολίτες, δημοκρατική και κοινωνικά υπεύθυνη κρατική διοίκηση και δημόσιες υπηρεσίες.
Στο πρώτο κεφάλαιο, για την μισθολογική δαπάνη στο Δημόσιο Τομέα, αναλύεται το ύψος αυτής το οποίο ανέρχεται στα 15,8 δις ευρώ ή 9,0% του ΑΕΠ, το 2015, ποσοστό το οποίο είναι μικρότερο του ευρωπαϊκού μέσου όρου (9,2% του ΑΕΠ) καθώς και η διαχρονική μείωση των ετήσιων τακτικών αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων από το 2009.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, για την απασχόληση στο Δημόσιο Τομέα, παρατίθενται τα στοιχεία που έχει συλλέξει βάσει κοινών και ομοιογενών κριτηρίων ο ΟΟΣΑ, με βάση τα οποία η απασχόληση στον ελληνικό δημόσιο τομέα ως ποσοστό του εργατικού δυναμικού βρίσκεται κάτω από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ και τις αντίστοιχες τιμές των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της Μ. Βρετανίας.
Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο, τεκμηριώνεται το ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη με απολύσεις και μείωση του δημόσιου καθώς η μείωση μισθών και απασχόλησης κατά 30% στο δημόσιο τομέα μετακυλίεται σε ολόκληρη την κοινωνία, αποδυναμώνει το ασφαλιστικό σύστημα και επηρεάζει καταλυτικά τον ιδιωτικό τομέα μεταφραζόμενο ως μείωση της κατανάλωσης.

Διαβάστε την Εθνική Ηχώ Μηνός Μαΐου