Πέμπτη 26 Μαΐου 2016

ΥΕΘΑ: Στη Δημοσιότητα και στη Βουλή, ο Φάκελος της Κύπρου.

Παρουσία ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου στις εκδηλώσεις για την επέτειο του Κινήματος του Ναυτικού

                  
    Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Ναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη, τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Γεώργιο Γιακουμάκη, τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Βασίλειο Τελλίδη και τον Αρχηγό ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Χρήστο Βαΐτση, παρέστη ως εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στον εορτασμό της επετείου του Κινήματος του Ναυτικού του Μαΐου 1973 στο Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα «Α/Τ ΒΕΛΟΣ» στο Άλσος Ελληνικής Ναυτικής Παράδοσης στη Μαρίνα Φλοίσβου.

    Στην εκδήλωση παρέστη και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας.

    Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας στο χαιρετισμό του μεταξύ άλλων είπε τα εξής:

    «Είναι ιδιαίτερα μεγάλη τιμή που βρίσκομαι σήμερα εδώ μαζί σας. Νιώθω και ιδιαίτερη συγκίνηση λόγω του ιστορικού βάρους αυτής της τελετής, για την επέτειο της μνημειώδους πράξης αντίστασης του Κινήματος του Πολεμικού Ναυτικού και του Αντιτορπιλικού «ΒΕΛΟΣ». Είναι συνάμα και τελετή μνήμης όλων των στρατιωτικών από όλους τους κλάδους, που τίμησαν τον όρκο τους στα δύσκολα χρόνια της δικτατορίας και αντιστάθηκαν ενάντια στην κατάλυση της Δημοκρατίας.

    Σεβαστή κυρία Παππά, σύζυγε του Ναυάρχου Νίκου Παππά,

    Είμαστε εδώ, για να αναλογιστούμε το μέγεθος της προσφοράς των Αξιωματικών και Υπαξιωματικών, που χωρίς να υπολογίσουν τους κινδύνους προσπάθησαν να αντιτάξουν στο σκοτάδι της δικτατορίας την πίστη τους στην ελευθερία και τη Δημοκρατία. Μαζί με όλους τους συμμετέχοντες και ο τότε Κυβερνήτης του Α/Τ «Βέλος» Ναύαρχος Νίκος Παππάς, που για μια ακόμα χρονιά δεν είναι μαζί μας, αλλά και το πλήρωμά του, που έβαλαν το δικό τους στίγμα στην Ιστορία του ένδοξου Πολεμικού μας Ναυτικού. Έχουμε ιερό καθήκον και υποχρέωση να τους τιμάμε, γιατί μόνο έτσι θα αναδεικνύεται η πράξη τους και θα αποτελεί παράδειγμα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, που θα τις φωτίζει για την πραγμάτωση έργων σπουδαίων και την προάσπιση αξιών υψηλών.

    Πρέπει όλοι να θυμόμαστε ότι το Κίνημα του Ναυτικού και το αντιτορπιλικό «Βέλος» ήταν οι φάροι και τα σύμβολα Δημοκρατίας και αντιδικτατορικού αγώνα, που διεμήνυσαν ότι αυτοί που επιβουλεύτηκαν την ελευθερία και τα δημοκρατικά ιδεώδη των Ελλήνων δεν είχαν το δικαίωμα να συγκαταλέγονται μεταξύ των έντιμων μελών του Στρατεύματος.

    Οι άνδρες αυτοί, δείχνοντας αγάπη για την πατρίδα και την ελευθερία, έγραψαν λοιπόν μια ακόμη λαμπρή σελίδα στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού, πιστοί στις παραδόσεις της τρισχιλιετούς ιστορίας του.

    Η πράξη αυτή συντάραξε συθέμελα τη δικτατορία και σε συνδυασμό με άλλες κορυφαίες αντιστασιακές πράξεις, όπως αυτή του Αλέκου Παναγούλη, του Σπύρου Μουστακλή, της εξέγερσης της Νομικής και του Πολυτεχνείου, σηματοδότησε την αρχή του τέλους της τυραννίας, που δυστυχώς συνοδεύτηκε από την εθνική τραγωδία στην Κύπρο και την τουρκική κατοχή της μισής σχεδόν νήσου έως σήμερα.

    Οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, πιστές στο δημοκρατικό πολίτευμα, αφοσιωμένες στην υπεράσπιση της εδαφικής ακεραιότητας και τη διαφύλαξη της εθνικής ανεξαρτησίας της Πατρίδας, έχοντας την πλήρη συμπαράσταση και στήριξη του Ελληνικού λαού, είναι πάντα βασικός στυλοβάτης του Ελληνικού Έθνους και της Δημοκρατίας. 

    Οι Ένοπλες Δυνάμεις αποτελούν, μέσα από το συνταγματικό τους ρόλο και την αποστολή τους, τον εγγυητή της ασφάλειας της Πατρίδας μας απέναντι σε κάθε εξωτερική απειλή, για να μπορεί ο λαός μας να ασκεί τα πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά του δικαιώματα.
        
    Όμως, οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι εδώ και για να παρέχουν κοινωνικό έργο, όπως απέδειξαν κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, όταν κληθήκαμε να βοηθήσουμε την Πατρίδα μας στην περίπτωση του μεταναστευτικού και προσφυγικού ζητήματος. 

    Είναι εδώ, οι Ένοπλες Δυνάμεις, έχοντας πλέον στα χέρια τους τη δική τους διοίκηση. Οι κρίσεις γίνονται μόνο από τη φυσική ηγεσία και δεν υπάρχει καμία πολιτική παρέμβαση στη διοίκηση του στρατεύματος.

    Πρέπει λοιπόν σε ημέρες όπως αυτή, να αναλογιζόμαστε και να θυμόμαστε, πως όποιες και αν είναι οι διαφορές μας, υπάρχει κάτι βαθύτερο και ιερότερο που μας ενώνει. Είμαστε όλοι Έλληνες και έχουμε χρέος να διαφυλάττουμε όλοι μαζί τα δημοκρατικά ιδεώδη και την ελευθερία στην Πατρίδα μας.

    Ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας, θέλω να σας διαβεβαιώσω, ότι με τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας και τους Αρχηγούς των Επιτελείων θα ανοίξουμε όλους τους φακέλους που αφορούν το παρελθόν, για να ενημερωθεί ο ελληνικός λαός για εκείνες τις ημέρες και θα φτάσουμε να δώσουμε στη δημοσιότητα, αλλά κυρίως στη Βουλή των Ελλήνων, το φάκελο της Κύπρου. Ήρθε πλέον η ώρα, ο ελληνικός λαός να μάθει όλη την αλήθεια. Το οφείλουμε στις επόμενες γενιές.

    Ένδοξοι Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού που αυτή τη στιγμή βρίσκεστε όχι στην αποστρατεία, αλλά στην εφεδρεία, ζητούμε τη βοήθειά σας, τη συμπαράστασή σας και την ενεργό σας δράση.

    Σε αυτό το πλαίσιο, θέλω να ανακοινώσω τη δημιουργία Ειδικής Γραμματείας Βετεράνων που θα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στη διοίκηση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας 

    Σας ευχαριστώ πολύ».

    Όλοι στη Θεατρική Παράσταση: Η Αναπαράσταση της Δίκης του Σωκράτη







                                                                                                                                                  
                                                                                                      

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
            η Αναπαράσταση της Δίκης του Σωκράτη
        ΠΛΑΤΩΝΑ , ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ
        στα αρχαία ελληνικά
          με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

    ΣΤΗΝ ΑΡΤΑ
    ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ
    την Δευτέρα 6 Ιουνίου στις 21:00

    Η παράσταση που καθήλωσε χιλιάδες θεατές, μετά από sold παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη αλλά και στη Ρουμανία, την Κύπρο και το Βιετνάμ όπου αποθεώθηκε από το Διεθνές Διπλωματικό Σώμα 27 Πρεσβειών στην ιστορική Όπερα του Ανόι, και μετά το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά , ξεκινά περιοδεία από τον Ιούνιο ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό με 60 προγραμματισμένες παραστάσεις.
                                                                                                                                                                      Η αυθεντική αυτή Αναπαράσταση της πιο συγκλονιστικής δίκης στην ιστορία του πολιτισμού, στην ίδια ακριβώς γλώσσα που μιλούσε ο Σωκράτης, κάνουν την παρακολούθηση της για τους θεατές, μια Η H H Η αυθεντική αυτή Αναπαράσταση της πιο συγκλονιστικής δίκης στην ιστορία του πολιτισμού, στην ίδια ακριβώς γλώσσα που μιλούσε ο Σωκράτης, κάνουν την παρακολούθηση της για τους θεατές, μοναδική βιωματική εμπειρία, έχοντας την αίσθηση ότι ζουν μέσα στην πραγματική ατμόσφαιρα εκείνης της μέρας της δίκης, κι όπου ο Σωκράτης και ο Μέλητος ενσαρκώνονται μπροστά τους ζωντανά.

    Είναι η πρώτη φορά, που επιχειρείται και υλοποιείται, ύστερα από 2500 χιλιάδες χρόνια, να εκφέρεται η αρχαία ελληνική γλώσσα έτσι, ώστε ν’ ακούγεται με έναν φυσικό, άμεσο και οικείο τρόπο χωρίς χαρακτήρα πειραματισμού, αναδεικνύοντας την αδιάλειπτη ενότητα όλων των μορφών της ελληνικής γλώσσας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

    Ο Δήμος Αβδελιώδης, εμπνευστής και δημιουργός αυτού του εγχειρήματος, έχοντας διδάξει την φωνητική ερμηνεία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και καταθέτοντας παράλληλα μια νέα μετάφραση της «Απολογίας» που συνοδεύει με υπέρτιτλους την παράσταση, γράφει στο εισαγωγικό του σημείωμα:

    «Mε την «Απολογία του Σωκράτη» το οικουμενικό πνεύμα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού φθάνει στην πιο κορυφαία του στιγμή, γιατί γίνεται συνειδητή πράξη, αποκτώντας πραγματική και αναμφισβήτητη σωματική υπόσταση με τον Σωκράτη, ο οποίος αρνείται να ζει συμβατικά, χωρίς ελευθερία, και προτιμά το θάνατο, παρά να στερηθεί τον ενθουσιασμό και τη χαρά, σαν αναζήτησης του ουσιαστικού σκοπού της ύπαρξής μας.
    Στην απολογία του, αποκαλύπτει τις τυποποιημένες και φοβικές συμπεριφορές των ανθρώπων και όλη την εικόνα ενός πολιτισμού που πελαγοδρομεί ασταμάτητα χωρίς πιλότο και χωρίς ξεκάθαρο δημιουργικό σκοπό, μοιάζοντας με το σήμερα του δυτικού πολιτισμού.
    Ταυτόχρονα αρχίζει και η δύση του ελληνικού κόσμου, εφ’ όσον το πνεύμα αυτού του ουμανιστικού πολιτισμού δεν μπόρεσε να ενσωματωθεί μέσα στην πραγματική ζωή, της λειτουργίας της δημοκρατίας, της παιδείας και των άλλων θεσμών, παραμένοντας σαν μια ουτοπική και άπιαστη ιδέα για ποιητές.
    Είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να καταλάβουμε σήμερα τον πραγματικό χαρακτήρα αυτού του εξόχως οριακού κειμένου μέσα από τις μεταφράσεις  του, επειδή η μεταγραφή του σε μιαν άλλη γλωσσική δομή και φωνή, είτε είναι η νέα ελληνική είτε η φωνή μιας οποιασδήποτε άλλης εθνικής γλώσσας, αλλοιώνει αναγκαστικά και παρερμηνεύει το ύφος και το ήθος του λόγου, άρα και το πραγματικό πρόσωπο του Σωκράτη και του Πλάτωνα.
    Κάθε μεταφραστική απόπειρα όσο πιστή κι’ αν θέλει να είναι, δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον πρωτότυπο λόγο ενός κειμένου, αφού εκ των πραγμάτων παράγει μιαν εντελώς νέα δομή, που ενέχει έναν διαφορετικό ήχο, παράγοντας μιαν άλλη μουσική και ένα άλλο νόημα.
    Όμως ο ήχος και οι μουσικές παράμετροι είναι που ρυθμίζουν τις σημασίες και το νόημα  της κάθε φράσης και όχι η τυπική ή τυποποιημένη εκφορά μιας σειράς λέξεων. Ο τρόπος που θα ειπωθούν, είναι αυτό που καθορίζει την ευκρίνεια των ιδεών, των εικόνων και των αισθημάτων που κατοικούν μέσα τους.
    Οι λέξεις για να αποκαλύψουν αυτό τον κρυμμένο κόσμο, πρέπει να μην ακούγονται σαν λέξεις αλλά σαν οχήματα σημασιών που διαρθρώνουν το νόημα. Στο άκουσμά τους όχι απλώς να καταλαβαίνουμε αλλά κυρίως να νοιώθουμε.
    Σκοπός λοιπόν της εκφοράς του ίδιου του αρχαίου πλατωνικού κειμένου κατά την παράσταση, δεν είναι κάποιος λόγος πρωτοτυπίας ή μιας στενά φιλολογικής ή ιστορικής αναζήτησης, αλλά η ανάγκη, από το άκουσμα της φωνής του αυθεντικού έργου, να αφουγκρασθούμε και να νοιώσουμε βιωματικά τα αισθήματα και τις ιδέες του Σωκράτη, αφού κάθε μετάφραση-ανάλογα με την οπτική γωνία και τις προσωπικές επενδύσεις του μεταφραστή-, προσδίδει κάθε φορά κι ένα εντελώς διαφορετικό προσωπείο στο Σωκράτη.
    Οι πρόβες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2012, με τη συγκεκριμένη μέθοδο που χρησιμοποιώ για την ερμηνεία ενός κειμένου –παρακάμπτοντας την Εράσμια και την Προσωδιακή εκφορά καθώς και τη χρήση των πλάγιων ήχων της βυζαντινής μουσικής–, με σκοπό ο αρχαίος λόγος να ακούγεται φυσικός και οικείος, έχοντας παρόμοιους-αν όχι τους ίδιους-, ήχους και ρυθμούς με τις προγενέστερες έως και τις σύγχρονες φωνητικές εκφράσεις της ελληνικής γλώσσας.
    Οι υπέρτιτλοι της μετάφρασης δεν είναι μόνο ένας οδηγός για την πλήρη κατανόηση του λόγου του Σωκράτη αλλά και για την εξήγηση κάποιων λέξεων που τις θεωρούμε αυτονόητες επειδή τις χρησιμοποιούμε και σήμερα, ενώ η σημασία τους είναι εντελώς διαφορετική, όπως πχ η λέξη αλήθεια, η οποία για τους ακροατές του απολογούμενου Σωκράτη, σημαίνει την ακριβή διατύπωση ενός πράγματος, την πραγματικότητα.
    Μέλημά μας δεν ήταν απλά μια καλή θεατρική παράσταση, αλλά κυρίως μια αυθεντική  Αναπαράσταση της δίκης του Σωκράτη, με ένα πατάρι και μια κλεψύδρα, χωρίς άλλα  θεατρικά στοιχεία, παρά μόνο με την ατμόσφαιρα που δημιουργεί η ενσάρκωση, από τους δυο ηθοποιούς, της φωνής του πρωτότυπου κειμένου στην αρχαία αττική διάλεκτο, της αυθεντικής δηλαδή φωνής του, που του επαναπροσδίδει το "χαμένο" από τις μεταφράσεις  νόημα του.

    «Πλάτωνα, Απολογία Σωκράτη»
    ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ                                                                                                              
    Διδασκαλία Ερμηνείας Αρχαίου Κειμένου,
    Σκηνικός χώρος,
    Σκηνοθεσία, Μετάφραση: Δήμος Αβδελιώδης
    Μακέτες, Κοστούμια : Αριστείδης Πατσόγλου
    Σχεδιασμός κατασκευή Κλεψύδρας: ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, Κώστας Κοτσανάς
    Μεταγραφή στην Αγγλική γλώσσα,
    επιμέλεια υποτιτλισμού: Αμαλία Κοντογιάννη
    ΣΩΚΡΑΤΗΣ: Βασίλης Καραμπούλας
    ΜΕΛΗΤΟΣ: Γιάννης Κολόι

    Διεύθυνση Παραγωγής: Αθηνά Ζώτου
    Boηθοί σκηνοθέτη: Γιώργος Νικόπουλος, Δανάη Ρούσσου, Ειρήνη Ζάρρα
    Φωτογραφίες: Κορνηλία Σιδηρά
     Εκτέλεση καλοκαιρινής περιοδείας: ΟΨΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
     Παραγωγή: «anagnorisis»  Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Θεάτρου


    ΚΑΣΤΡΟ ΑΡΤΑΣ
    ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: 6934-115555, 2310257218


    ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ :
    ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΙΟΥΝΙΟΥ, ΩΡΑ 21.00

    ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :
    Προπώληση
    12 € κανονικό & 10 € φοιτητικό-άνεργοι 
    Πόρτα
    15 € κανονικό & 12 € φοιτητικό-άνεργοι 



    ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ : ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΣΠΥΡΟΥ, ΓΙΑΝΝΗ ΣΚΟΥΦΑ 163 Τ:2681074598






     ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
    Ο Δήμος Αβδελιώδης, ένας από τους σημαντικότερους έλληνες δημιουργούς του θεάτρου και του κινηματογράφου, έχει συνδέσει το όνομά του με πρωτοποριακές και διακεκριμένες θεατρικές παραστάσεις που άνοιξαν νέους δημιουργικούς δρόμους στη θεατρική τέχνη.
    Στις πιο πρόσφατες, την «Πλάτωνα Απολογία Σωκράτη» -που ξεκίνησε τοn Ιούλιο του 15 με τη συνεργασία του ΚΘΒΕ-, παρουσίασε για πρώτη φορά στην ιστορία του θεάτρου αλλά και της ερευνητικής φιλολογίας,  την απαγγελία της αρχαίας ελληνικής με την δική του μέθοδο, ώστε να ακούγεται σαν φυσική και ζωντανή γλώσσα, αλλάζοντας ριζικά τη σχέση μας με τα αρχαία ελληνικά κείμενα.
    Κάθε μια από τις 20 θεατρικές παραστάσεις του, σχεδιασμένες και εκτελεσμένες σαν όπερες, αναδεικνύουν με έναν μοναδικό, συναρπαστικό τρόπο συγγραφείς, όπως ο Βιζυηνός και ο Παπαδιαμάντης, που εθεωρούντο μέχρι τώρα δυσπρόσιτοι εξαιτίας της καθαρεύουσας, είτε απόμακροι λόγω της ιδιάζουσας ποιητικής τους γλώσσας, όπως ο Χορτάτσης και ο Σολωμός.
    «Το Μόνον της Ζωής του Tαξείδιον», «Το Αμάρτημα της Μητρός μου», «Η Νοσταλγός», «Όνειρο στο Κύμα – Έρως Ήρως», «Το Μυρολόγι της Φώκιας», «Μαράν Αθά», «Βαβυλωνία», «Ερωφίλη», και «Η Γυναίκα της Ζάκυθος», με τη δραματουργική επεξεργασία, τη θεατρική διασκευή και τη διδασκαλία της απαγγελίας από τον Δ. Αβδελιώδη, κατάφεραν-κατά κοινή ομολογία-να ξαφνιάσουν, να συγκεντρώσουν βαθιά, και να συγκινήσουν, ένα πολύ μεγάλο και εντελώς διαφορετικό μεταξύ του κοινό ως προς την ηλικία και την παιδεία του, ενώ επισημάνθηκε από τους παιδαγωγούς η ιδιαίτερη σημασία των παραστάσεών του για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. «ο Δ. Αβδελιώδης στις παραστάσεις του σώζει και αναδεικνύει τη μαγεία και τη δραματικότητα που όντως υπάρχουν  στο κείμενο. Οι λύσεις που προτείνει είναι και ο δρόμος για το ανέβασμα του αρχαίου ελληνικού Δράματος» σημειώνει ο Γιάγκος Ανδρεάδης στο άρθρο του  OI AΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ « Η γόνιμη προδοσία της παράδοσης από τον Δήμο Αβδελιώδη, ένας δρόμος που ανοίγει προοπτικές». Περιοδικό ΓΑΛΕΡΑ 2009.

    Οι παραστάσεις, «Ιχνευτές» του Σοφοκλή - καινοτόμος αναβίωση της ιδιαίτερης ατμόσφαιρας του σατυρικού δράματος σε σχέση με την κωμωδία και αναγνώριση σε Διεθνή Φεστιβάλ Θεάτρου-, «Πέρσες» και «Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη» ανέδειξαν σαν μοναδικό πρωταγωνιστή και πυρήνα της δραματουργίας της Tραγωδίας αλλά και του Σατυρικού δράματος, τον ίδιο τον λόγο του κειμένου, που εμπεριέχει και επιβάλει σαν λογικά αναγκαίες όλες τις αισθητικές και τις σκηνοθετικές επιλογές.
    Ενώ με το «Λίγα απ’ Όλα»(2001) παρουσίασε εντυπωσιακά και για πρώτη φορά στο θέατρο την αισθητική ατμόσφαιρα του Θεάτρου Σκιών, αντικαθιστώντας τις χάρτινες φιγούρες με ηθοποιούς, και κάνοντας ιδιότυπη χρήση του φωτισμού και των εικαστικών στοιχείων.                                  Μια πρόταση που βελτίωσε και ολοκλήρωσε το 2007 με το έργο του «Ο Μεγαλέξανδρος κι ο Καταραμένος Δράκος», όπου διαφοροποίησε την παραδοσιακή ηθογραφική ατμόσφαιρα του θεάτρου Σκιών από το οθωμανικό της πλαίσιο και μετέτρεψε τους φολκλορικούς ήρωες του                          Θ. Σκιών, σε σύγχρονα πλανητικά  αρχέτυπα, μέσα στο ευρύτερο φόντο της παγκόσμιας ανέχειας και τους σύγχρονους δράκους. «Ο Δήμος Αβδελιώδης εξελίσσει ένα βήμα το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Πρόκειται για μια σπάνια περίπτωση ποιητή της σκηνής του ελληνικού θεάτρου, ο οποίος αντλεί γνήσια υλικά από τον λαϊκό πολιτισμό και προσφέρει αυθεντικές δημιουργίες, χωρίς να πέφτει στην παγίδα της μίμησης του δυτικού πολιτισμού, αλλά ούτε και στη χαράδρα ενός στείρου και γραφικού ελληνικού φολκλόρ» Mπουμπουλίνα Νικάκη, 2009, 
    ’’Τιμώμενο πρόσωπο το 2010 στο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου Καΐρου, ο Δ. Αβδελιώδης, απευθύνεται όχι μόνο στο θεατρόφιλο κοινό αλλά στο ευρύτερο κοινό που αναζητά στο θέατρο την ψυχαγωγία σαν πραγματική απόλαυση, μέσα από τη βιωματική εμπειρία  παραστάσεων που επαναλαμβάνονται για χρόνια, και έχουν υμνηθεί από τους κριτικούς σαν μαθήματα, υποκριτικής, σκηνοθεσίας, θεατρικής διασκευής και πρωτοτυπίας.
    Ο Δ. Αβδελιώδης γεννήθηκε το 1952 στη Χίο. Σπούδασε στη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη Δραματική Σχολή ΑΘΗΝΩΝ,  Γ. Θεοδοσιάδη.
    Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου 1997- 2000 και 2004-2010.
    Δίδαξε αφήγηση και λογική των συνδέσεων για τον κινηματογράφο και το θέατρο, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, 1993- 1997.
    .Βραβείο GOVI στη Γένοβα ,2001 , για την ανάδειξη της μορφής ιδιαίτερων γλωσσικών διαλέκτων και πολιτισμικών στοιχείων στο κινηματογραφικό του έργο.                                                                                                                            
    .“Η ΕΑΡΙΝΗ ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΦΥΛΑΚΩΝ”, .)     Ψηφίστηκε το 2007 , ανάμεσα  στις 10 καλύτερες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου όλων των εποχών.
    Συμμετείχε και βραβεύτηκε σε μερικά από τα μεγαλύτερα Διεθνή Φεστιβάλ Κινηματογράφου (Βερολίνο, Σαν Φραντσίσκο κ.α)
    .Τιμώμενο πρόσωπο μαζί με άλλες σημαντικές προσωπικότητες από το χώρο του θεάτρου στο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου Καΐρου 2010, για το «στίγμα του στο ελληνικό θέατρο και την συμβολή του στην παγκόσμια γλώσσα του θεάτρου, με το ιδιαίτερο σκηνοθετικό του σύμπαν»
    ΘΕΑΤΡΟ
    2016 «Το Μυρολόγι της Φώκιας - Το Καμίνι» Αλ. Παπαδιαμάντη, δεύτερο έργο της τριλογίας αφιερώματος στον Α. Παπαδιαμάντη - Αλεξία Φωτιάδου
    2015 «Πλάτωνα Απολογία Σωκράτη»-διδασκαλία, μετάφραση, δραματουργία, σκηνογραφία, σκηνοθεσία-έναρξη της παράστασης τον Ιούλιο στα αρχαία θέατρα της Δωδώνης, της Αιγείρας ,Λάρισας- με τη συνεργασία και την Αιγίδα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, αφού προηγήθηκαν τρία έτη προβών για τη διδασκαλία της εκφοράς και της ερμηνείας του αρχαίου πρωτότυπου πλατωνικού κειμένου, με τον ηθοποιό  Βασίλη Καραμπούλα. Εκδήλωση ενδιαφέροντος και πρόσκληση από σπουδαίους πολιτιστικούς Οργανισμούς και Φεστιβάλ στο εξωτερικό με την προβολή και υποστήριξη του διεθνούς δικτύου  Theatre Cultures.
    2014    « Όνειρο στο Κύμα-Έρως Ήρως» Αλ. Παπαδιαμάντη, πρώτο έργο της τριλογίας αφιερώματος στον Παπαδιαμάντη -  Θεμιστοκλής Καρποδίνης, Γιάννης Κολόϊ
    2013   «Η Γυναίκα της Ζάκυθος» Δ. Σολωμού -  Όλια Λαζαρίδου
    ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2013.                   Παρουσίαση στο ΒΟΖΑ
    RT, Βρυξέλλες 2014  κατά τη διάρκεια της ελληνικής Προεδρίας στην ΕΕ.
    2013     «Το Αμάρτημα της Μητρός μου» Γεωργίου Βιζυηνού – Κωνσταντίνος Γιανακόπουλος, Ρένα Κυπριώτη.                                             2015  Θεμιστοκλής Καρποδίνης, Αγάπη Μανουρά
    2013      « Περλιμπλίν και Μπελίσα» Φρεντερίκο Γκαρθία Λόρκα - Στέλιος Μάινας, Δήμητρα Ματσούκα, Ελένη Καστάνη
    2013   «Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη»- προσέγγιση του θέματος Παναγούλη σαν μιας σύγχρονης τραγωδίας - Δραματουργία & Κείμενο, βασισμένα στο βιβλίο του Κώστα Μαρδά Α. Παναγούλης ΠΡΟΒΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ -  Ελένη Ερήμου
    2013  ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ «Αφιέρωμα στο Δήμο Αβδελιώδη με 5 Παραστάσεις του», «Μαράν Αθά», «Η Νοσταλγός», «Το μόνον της ζωής του Ταξείδιον», «Ιχνευτές», «Πέρσες».
    2012    «Ερωφίλη» Γεωργίου Χορτάτση, ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ -  Βασίλης Καραμπούλας, Ιωάννα Παππά, Γρηγόρης Γαλάτης, Δάφνη Μαρκάκη, Αγγελος Τριανταφύλου, Αμαλία Τσεκούρα, Έλενα Μαρσίδου
    Έναρξη διδασκαλίας αρχαίου κειμένου
    ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ.
    2012    «Η Νοσταλγός» Αλ. Παπαδιαμάντη - Μαίρη Ιγγλέση, Γιάννης Τσιώμου,  Τζένη Οικονόμου   ΘΕΑΤΡΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ                                                                                                                                                                                                                           
    2011    «Πέρσες» Αισχύλου - 18μελής Θίασος, 1ο  Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Αθηναίων ΑΤΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ
    2010   «Ταξιδεύοντας με τον Παναίτ Ιστράτι» βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο  της Μπ. Νικάκη, ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ, Δ. Αβδελιώδης
    2010 «Ιχνευτές» Σοφοκλή - 18μελής Θίασος, πρωτότυπη αναπαράσταση της ιδιαίτερης ατμόσφαιρας του Σατυρικού δράματος σε αντιδιαστολή με την Κωμωδία. Προσκλήθηκε στα διεθνή Φεστιβάλ θεάτρου Κύπρου, Μπουτρίντι, Καϊρου, Σμύρνης, Τραπεζούντας κ.α.
    2010 «Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον» Γ. Βιζυηνού, Μαρίνα Αργυρίδου, Γιώργος Νικόπουλος, Δανάη Ρούσσου.
    2009   «Βαβυλωνία» Δ. Βυζάντιου- Διασκευή και Σκηνοθεσία, 20μελής Θίασος,ΚΘΒΕ
    2009   «Μαράν Αθά»  θεατρική διασκευή, διδασκαλία ερμηνείας, σκηνοθεσία του ομώνυμου μυθιστορήματος του Θωμά Ψύρρα, Γιασεμί Κηλαηδόνη.  
    2007  «Ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος Δράκος» Δ. Αβδελιώδη.     Η παράσταση είχε επιλεγεί επανειλημμένως από σπουδαία διεθνή φεστιβάλ θεάτρου, ύστερα από εισηγήσεις της Μπ. Νικάκη για την “...αυθεντική ελληνικότητά της, αποτελώντας πρόταση στο διεθνή πολιτισμό και σπάνιο δείγμα σύγχρονης δημιουργίας” και προβλήθηκε βιντεοσκοπημένη σε σχολές Καλών Τεχνών και Θεάτρου σε πρώην Ανατολικές χώρες, στην Τουρκία και στην Εγγύς Ανατολή.
    2007 «Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον»  Γ. Βιζυηνού - Φένια Μάγιου, Κώστας Τζουβάρας
     2003   «΄Ασμα Ασμάτων» Σολομώντος Θέατρο ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ
    2001   «Λίγ’ απ’ όλα» Αντώνη Μόλλα ,για πρώτη φορά ζωντανή εκδοχή του Θεάτρου Σκιών με ηθοποιούς,  θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ
    1995   «Τρία ελληνικά παραμύθια» , Αγνή Στρουμπούλη, θέατρο ΜΥΛΟΣ Θεσσαλονίκη
    1993   «Μορφές από το έργο του Βιζυηνού» , Άννα Κοκκίνου,  Θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ

    ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
    1999   «Η Εαρινή Σύναξις των Αγροφυλάκων» - Ψηφισμένη το 2007, από     την Πανελλήνια  Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) και την Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος (ΟΚΛΕ), ανάμεσα στις δέκα καλύτερες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου όλων των εποχών.
    Βραβείο FIPRESCI (Διεθνής ΄Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου) –
    4 βραβεία* στο Forum Φεστιβάλ Βερολίνου 2001
    Βραβείο Σκηνοθεσίας, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2000
    1990    «Νίκη της Σαμοθράκης» -Κρατικά βραβεία, Ποιότητας Ταινίας, Μουσικής, Μακιγιάζ και Ήχου.
    1987    «Το Δέντρο που Πληγώναμε» - Βραβείο της C.I.F.E.J., Φεστιβάλ Βερολίνου 1987                                                                                         .Επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο Φεστιβάλ Καννών.  Εβδομάδα της Κριτικής (Semaine de la critique)                                                                        .Χρυσός και Αργυρός Ελέφαντας καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας, Φεστιβάλ Νέου Δελχί.  
    1982   «Αθέμιτος Συναγωνισμός» - 1ο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής και Βραβείο Κοινού, Φεστιβάλ Δράμας 1984.

     *  Η κριτική επιτροπή του FORUM απονέμει στην ταινία, η Εαρινή Σύναξις των Αγροφυλάκων, το βραβείο της Ένωσης Αιθουσαρχών, CICAE, "για τις καλλιτεχνικές της αρετές, για την αυθεντικότητά της και τη δημιουργική ελευθερία της". 2. Το βραβείο "Δον Κιχώτης" της Διεθνούς Ένωσης των Cine-clubs, (FICC).(Το FICC είναι ένα διεθνές δίκτυο αιθουσών τέχνης που σκοπό έχει τη διάδοση ταινιών με πολιτιστική αξία.) 3. Το βραβείο CALIGARI 2000, στο σκεπτικό της βράβευσης αναφέρεται " η πολύπλευρη παραβολή της ταινίας, με σπουδαίους χαρακτήρες, πολιτική αλληγορία, αυθεντικότητα και χιούμορ". 4. Ειδικός έπαινος των κριτικών της γερμανικής εφημερίδας "BILD". Η γερμανική εταιρία "Πανδώρα - Πήγασος" ανέλαβε τη διανομή της ταινίας στη Γερμανία.



    Πρόσκληση στις Εορταστικές Εκδηλώσεις στο Σούλι








    Όλο το σχέδιο για τις αποδείξεις - Τι να κάνετε για να «κτίσετε» το αφορολόγητο


    Ολο το σχέδιο για τις αποδείξεις - Τι να κάνετε για να «κτίσετε» το αφορολόγητο

    Της Μαρίας Βουργάνα
    Αποδείξεις ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος τους θα πρέπει να συγκεντρώσουν φέτος οι μισθωτοί, συνταξιούχοι και οι αγρότες για να εξασφαλίσουν την έκπτωση φόρου που οδηγεί στο νέο αφορολόγητο όριο το οποίο συνδέεται πλέον με τον αριθμό των παιδιών. Ειδικά για τα φετινά εισοδήματα θα «μετρούν» όλες οι αποδείξεις, δηλαδή τόσο αυτές που έχουν πληρωθεί με μετρητά όσο και αυτές που έχουν γίνει με πλαστικό χρήμα.
    Το σχέδιο της κυβέρνησης για τις δαπάνες που θα «χτίζουν» το αφορολόγητο όριο και θα εξασφαλίζουν στους φορολογούμενους έκπτωση φόρου περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για το πλαστικό χρήμα και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή, όπως δήλωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης, μιλώντας στο δεύτερο συνέδριο ψηφιακών συναλλαγών. Παράλληλα με τις νέες διατάξεις όλες οι συναλλαγές μεταξύ των επιχειρήσεων που υπερβαίνουν τα 50 ευρώ θα γίνονται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο (από 500 ευρώ που ισχύει σήμερα) ενώ οι καταναλωτές θα πληρώνουν υποχρεωτικά με πλαστικό χρήμα ή μέσω τραπεζικής συναλλαγής δαπάνες άνω των 500 ευρώ (από 1.500 ευρώ σήμερα).
    Το σχέδιο για τις αποδείξεις 
    Σύμφωνα, με τις νέες διατάξεις που θα ενεργοποιηθούν από την 1η Ιουλίου:
    Ολο το σχέδιο για τις αποδείξεις - Τι να κάνετε για να «κτίσετε» το αφορολόγητο
    1. Τα νέα «ψαλιδισμένα» αφορολόγητα όρια που δικαιούνται μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες και οι εκπτώσεις φόρου συνδέονται με δαπάνες που πραγματοποιούνται μέσω πλαστικού χρήματος (πιστωτικές, χρεωστικές κάρτες) ή τραπεζικής συναλλαγή. Ωστόσο για τα φετινά εισοδήματα θα «μετράνε» και οι δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν με μετρητά.
    2. Από την 1η Ιανουαρίου 2017, όλες οι δαπάνες που πραγματοποιούν οι φορολογούμενοι για να εξασφαλίσουν το αφορολόγητο όριο ή να έχουν έκπτωση φόρου (π.χ. ιατρικά έξοδα) θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί με κάρτες ή τραπεζική συναλλαγή.
    Ολο το σχέδιο για τις αποδείξεις - Τι να κάνετε για να «κτίσετε» το αφορολόγητο
    3. Το συνολικό ύψος των αποδείξεων για το «χτίσιμο» του αφορολόγητου θα είναι συνάρτηση του ετήσιου εισοδήματος. Ειδικότερα θεσπίζεται κλίμακα με διαφορετικά ποσοστά δαπανών ανά εισοδηματική κατηγορία, που θα πρέπει να γίνονται με πλαστικό χρήμα.
    Φέτος το όριο του εισοδήματος που θα πρέπει να καλύπτεται με αποδείξεις ξεκινάει από 10% για εισόδημα που φθάνει μέχρι τα νέα αφορολόγητα όρια εισοδήματος που καθορίστηκαν ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών του φορολογούμενου και θα κλιμακώνεται ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος. Δηλαδή για τις τέσσερις κατηγορίες αφορολόγητου ορίου που ισχύουν σήμερα - 8.636 ευρώ για φορολογούμενο χωρίς παιδιά, 8.863 ευρώ για φορολογούμενο με ένα παιδί, 9.090 ευρώ για φορολογούμενο με δύο παιδιά και 9.545 ευρώ για τρία παιδιά και πάνω- θα ζητούνται αποδείξεις που θα ανέρχονται στο 10% του εισοδήματος τους. Για ετήσιο εισόδημα 15.000 ευρώ θα πρέπει να προσκομίζονται αποδείξεις ίσες με το 15% του εισοδήματος. Όσο αυξάνεται το εισόδημα τόσο θα αυξάνεται και το ποσοστό των αποδείξεων που θα «μετράνε» για το χτίσιμο του αφορολόγητου.
    4. Θεσπίζονται πρόσθετα κίνητρα με τη μορφή κληρώσεων δώρων, μετρητών ακόμη και ακινήτων του δημοσίου. Οι αποδείξεις θα καταχωρούνται σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή στο Taxisnet και ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα γίνονται κληρώσεις στις οποίες ο φορολογούμενος θα μπορεί να κερδίσει ακόμη και ακίνητα από το χαρτοφυλάκιο ακίνητης περιουσίας του δημοσίου. Για τα φετινά εισοδήματα θα ληφθούν τόσο οι χάρτινες αποδείξεις όσο και οι αποδείξεις με κάρτες ενώ εξετάζεται το κίνητρο αυτό να δοθεί σε όλους τους φορολογούμενους, όχι μόνο στους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και τους αγρότες, προκειμένου να συγκεντρώνουν αποδείξεις.
    5. Για τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται με «πλαστικό χρήμα» οι φορολογούμενοι δεν χρειάζεται να κρατούν τις αποδείξεις στο σπίτι τους. Οι τράπεζες θα αποστέλλουν στη γενική γραμματεία δημοσίων εσόδων το σύνολο των δαπανών που πραγματοποιούν οι φορολογούμενοι μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών που είναι στο όνομα τους.
    6. Όλες οι αποδείξεις που συγκεντρώνουν οι φορολογούμενοι (πλην ΔΕΚΟ) θα δίνονται αποδεκτές από την εφορία. Από το 2017 οι συναλλαγές των φορολογούμενων με ιατρικά κέντρα, γιατρούς, αλλά και η δαπάνη φαρμάκων θα γίνεται μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών. Σε διαφορετική περίπτωση θα απορρίπτονται από την εφορία και θα χάνουν την έκπτωση που προβλέπει ο νόμος.
    7. Οι συναλλαγές των πολιτών με καταστήματα λιανικής για αγορές άνω των 500 ευρών θα γίνονται υποχρεωτικά με πλαστικό χρήμα.
    Επιχειρήσεις 
    Από την 1η Ιουλίου όλες οι συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων που υπερβαίνουν τα 50 ευρώ θα γίνονται μέσω τραπεζικού συστήματος (κάρτες, e-banking, τραπεζική συναλλαγή. Επίσης όλοι οι επιτηδευματίες που θα κάνουν έναρξη εργασιών θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν τα μηχανάκια POS.
    Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη, η φιλοσοφία της κυβέρνησης γύρω από το θέμα ηλεκτρονικής πληρωμής, κινείται σε 4 άξονες:
    • Παροχή κινήτρων σε καταναλωτές και επιχειρήσεις, για την υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών.
    • Καθιέρωση των ηλεκτρονικών πληρωμών σε διαδικασίες του Δημοσίου που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα, με έναν απαρχαιωμένο και γραφειοκρατικό τρόπο.
    • Θέσπιση κατάλληλου πλαισίου στον ιδιωτικό τομέα ώστε να δίνεται η δυνατότητα στον καταναλωτή (εφόσον το επιθυμεί) να πληρώνει με ηλεκτρονικά μέσα.
    • Ο έλεγχος και η διασφάλιση των συναλλαγών, μέσα από διαδικασίες διασταυρώσεων, με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής και βεβαίως την αύξηση των δημοσίων εσόδων.
    Κλίμακα 
    Θεσπίζεται κλίμακα με διαφορετικά ποσοστά δαπανών ανά εισοδηματική κατηγορία, που θα πρέπει να γίνονται με πλαστικό χρήμα. Φέτος το όριο του εισοδήματος που θα πρέπει να καλύπτεται με αποδείξεις ξεκινάει από 10% για εισόδημα που φθάνει μέχρι τα νέα αφορολόγητα όρια εισοδήματος που καθορίστηκαν ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών του φορολογούμενου και θα κλιμακώνεται ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος.
    Κληρώσεις δώρων
    Θεσπίζονται πρόσθετα κίνητρα με τη μορφή κληρώσεων δώρων, μετρητών ακόμη και ακινήτων του Δημοσίου. Οι αποδείξεις θα καταχωρίζονται σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή στο Taxisnet και ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα γίνονται κληρώσεις στις οποίες ο φορολογούμενος θα μπορεί να κερδίσει ακόμη και ακίνητα.
    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid

    Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

    Μέτρα για την αύξηση των ηλεκτρoνικών συναλλαγών

    Η χρήση των πιστωτικών, χρεωστικών και προπληρωμένων καρτών μέσα από 15 ερωτήσεις-απαντήσεις




      Ο αναπληρωτής Υπουργός οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας στο δεύτερο συνέδριο ψηφιακών συναλλαγών, ανακοίνωσε ότι, βρίσκονται στο τελικό στάδιο της νομοθέτησης μιας σειράς μέτρων, που θα αποτελέσουν το βασικό άξονα προώθησης των ηλεκτρονικών πληρωμών
      Το βασικότερο μέτρο, θα είναι η έκπτωση φόρου εισοδήματος σε δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών.
       Επίσης έχει δοθεί εντολή στις υπηρεσίες του Δημοσίου, να προχωρήσουν στη σύνταξη διατάξεων και αποφάσεων σε θέματα που αφορούν την μείωση της χρήσης μετρητών (για συναλλαγές των πολιτών με τις Εφορίες και γενικότερα με το Δημόσιο) σε συναλλαγές εντός των κόλπων του Δημοσίου (e-οίκοθεν) καθώς και την προώθηση του ηλεκτρονικού παραβόλου σε όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο, αντί για μετρητά.
    Σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης θεσπίζεται πλαίσιο προστασίας των καταναλωτών, ώστε ο κάθε πολίτης που επιθυμεί, να μπορεί να πραγματοποιεί τις συναλλαγές του με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών, πρόσθεσε.
    Σε ότι αφορά στον έλεγχο και τη διασφάλιση των συναλλαγών, θεσπίζεται το κατάλληλο πλαίσιο ώστε να παρέχονται στοιχεία και πληροφορίες στο υπουργείο Οικονομικών, με σκοπό την ηλεκτρονική διενέργεια διασταυρώσεων και την καλύτερη στόχευση των φορολογικών ελέγχων.
    πηγή:http://tilegrafima.gr/




    Στοκ σε μπίρες, πριν από την ανατίμηση



    ΕΤΙΚΕΤΕΣ:







    Οι άνθρωποι που θα συναντήσετε στον δρόμο με ένα καφάσι μπίρας στα χέρια, δεν είναι φίλαθλοι που προμηθεύονται αλκοόλ για τον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ. Είναι ορισμένοι από τους εκατοντάδες χιλιάδες φίλους της μπίρας, που αντιμετωπίζουν με τρόμο την ανατίμηση του αγαπημένου τους ποτού – λίγο πριν «σφίξουν» για τα καλά οι ζέστες... Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς 1η Ιουνίου είναι η επόμενη Τετάρτη, με αποτέλεσμα καταναλωτές και ζυθοποιοί να έχουν επιδοθεί σε έναν «μίνι» αγώνα δρόμου, τον οποίο αναζωπυρώνει και ο υφιστάμενος «πόλεμος προσφορών» μεταξύ των σούπερ μάρκετ. Οι μεν προσφέρουν σε όλο και πιο δελεαστικές τιμές τις μπίρες τους, οι δε αγοράζουν όλο και περισσότερα κουτάκια μπίρα, τα οποία –ευτυχώς– αποθηκεύονται... Μαύρες, ξανθιές, ελληνικές και ξένες – κάθε τύπου μπίρα καταλήγει στο καρότσι της νοικοκυράς (του νοικοκύρη) και από εκεί σε ντουλάπια και αποθήκες. Αν πέρυσι ο φόβος ενός ενδεχόμενου Grexit «γέμισε» τα σπίτια με μακαρόνια και ρύζια, φέτος είναι η μπίρα που έχει την τιμητική της.

    Η υπερκαταναλωτική, βέβαια, διάθεση, προέκυψε ως «αντίσταση» στο νέο φοροεισπρακτικό μέτρο. «Από 1η Ιούνη θα πληρώνουμε την μπίρα σαν... κοκτέιλ» ή «όσοι πιστοί προλάβετε να προμηθευτείτε μπίρες μέχρι το 2018» σχολίαζαν περιπαικτικά στο twitter όσοι παρακολουθούσαν Βουλή την προηγούμενη Κυριακή. Οι δε ζυθοποιοί, οι οποίοι εσχάτως είχαν αυξηθεί σημαντικά ενσαρκώνοντας ένα εγχώριο success story, είχαν εκφράσει ήδη από τον Μάρτιο τις ενστάσεις τους με επιστολή προς τον πρωθυπουργό με την ελπίδα να εισακουστούν. Καθώς, όμως, δεν βρήκαν ευήκοα ώτα, ακολούθησαν τον απαράβατο νόμο της προσφοράς και της ζήτησης, αξιοποιώντας παράλληλα την έμφυτη ροπή του Ελληνα στην... υπερβολή. Για ορισμένους είναι μια κίνηση τακτικής, ώστε να «ισοφαρίσουν» κατά τι τις μελλοντικές απώλειες, για άλλους αποτελεί το κύκνειο άσμα τους προτού αποχωρήσουν από την αγορά.

    Φυσικά, η μπίρα δεν είναι το μοναδικό «οχυρό» του λαού που «αλώνεται». «Καπνιστής που πίνει τρεις καφέδες την ημέρα και του αρέσει η μπίρα. Υπόδειγμα φορολογούμενου είμαι ο άτιμος» έγραφε με πικρία ο Alex Woo και έγινε δέκτης πολλών retweets!
    kathimerini.gr, 

    Ποιοι κάνουν την «παρδαλή επανάσταση»






    Η εξέγερσή τους δεν έχει χρώμα πορτοκαλί, όπως εκείνη στην Ουκρανία ή και στη Γεωργία παλαιότερα, ούτε κόκκινο όπως των μπολσεβίκων στην τσαρική Ρωσία. Οι νέοι, αλλά και οι...παρτιζάνοι του Τίτο, που διαδηλώνουν κάθε απόγευμα στους δρόμους των Σκοπίων εναντίον της διαφθοράς και του αυταρχισμού της κυβέρνησης του εθνικολαϊκιστή πρωθυπουργού Νίκολα Γκρούεφσκι, σφυρίζουν και τραγουδούν Μπομπ Μάρλεϊ αλλά και αντιφασιστικά ιταλικά εμβατήρια, όπως τα γνωστά «Βella ciao» και «Bandiera rossa».
    Μαζί με τα τραγούδια και τις σφυρίχτρες εκσφενδονίζουν μπογιές στα γύψινα αγάλματα και τις αψίδες που έχει εγκαταστήσει στο κέντρο της πόλης για να τονώσει τον πατριωτισμό –και να πάρει την ψήφο– του λαού ο Γκρούεφσκι στο πλαίσιο της πολιτικής του εξαρχαϊσμού. Γι’ αυτό και την αποκαλούν... «παρδαλή επανάσταση».
    Παραδίπλα, σε κάποιες άλλες πλατείες και δρόμους των Σκοπίων, οπαδοί του Γκρούεφσκι, πολλοί μεταφερόμενοι με μισθωμένα από το κυβερνών κόμμα λεωφορεία από την επαρχία «συν οδοιπορικά», οργανώνουν αντισυγκεντρώσεις υποστήριξης του ηγέτη τους, καταγγέλλοντας ως «υποκινούμενους έξωθεν», «προδότες» και «πουλημένους» τους ηγέτες της αντιπολίτευσης και όλους όσοι διαδηλώνουν εναντίον του. Οι καθημερινές συγκεντρώσεις και αντισυγκεντρώσεις των πολιτών είναι ένα σύμπτωμα της βαθιάς και παρατεταμένης πολιτικής κρίσης που ταλανίζει τη FYROM τα τελευταία δύο χρόνια και έχει παραλύσει τη χώρα.
    Η θέση της αντιπολίτευσης
    Τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά και ο διεθνής παράγοντας με τον τρόπο του, «δείχνουν» ως υπαίτιο της κρίσης τον Γκρούεφσκι που κυβερνάει συνεχώς και αδιαλείπτως τα τελευταία δέκα χρόνια. Τον κατηγορούν ότι κερδίζει τις εκλογές με νοθεία και διατηρείται στην εξουσία διά της χειραγώγησης της Δικαιοσύνης, φίμωσης των ΜΜΕ, διαφθοράς, εγκαθίδρυσης κομματικού κράτους και ενός άκρατου εθνικισμού που έχει οδηγήσει τη χώρα στη διεθνή απομόνωση και σε βήματα πίσω όσον αφορά τους μεγάλους στόχους, που είναι η ένταξη στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε.
    Αποκορύφωμα των παραπάνω καταγγελιών υπήρξαν οι συγκλονιστικές αποκαλύψεις τηλεφωνικών υποκλοπών από τις μυστικές υπηρεσίες 20.000 πολιτών, ανάμεσά τους και οι πολιτικοί αντίπαλοι του σημερινού πρωθυπουργού, οι οποίες προκάλεσαν οργή στην αντιπολίτευση και στους Δυτικούς που στηρίζουν την ευρωπαϊκή προοπτική των Σκοπίων.
    Σε μια προσπάθεια να εκτονωθεί η ένταση και να αποφευχθεί ενδεχόμενη πολιτική αποσταθεροποίηση, η οποία θα ενεργοποιούσε το εν υπνώσει εθνοτικό ρήγμα Αλβανών και Σλαβομακεδόνων, Ουάσιγκτον και Βρυξέλλες ανάγκασαν τον Γκρούεφσκι να καθίσει στο τραπέζι με την αντιπολίτευση και να συμφωνήσουν στη διενέργεια πρόωρων εκλογών αφού προηγουμένως παραιτηθεί ο ίδιος, οριστεί υπηρεσιακή κυβέρνηση και ληφθούν μέτρα, όπως η εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων, η ανεξαρτησία των ΜΜΕ κ.ά., ώστε αυτές να διεξαχθούν ομαλά.
    Και ενώ είχε συμφωνηθεί αυτές να διεξαχθούν στις 5 Ιουνίου, ήρθε ο, υποστηριχθείς από το κόμμα του Γκρούεφσκι, πρόεδρος της Δημοκρατίας Γκιόργκι Ιβάνοφ να ρίξει και άλλο λάδι στη φωτιά, δίνοντας χάρη σε 56 πολιτικούς, κομματικά και κυβερνητικά στελέχη στη συντριπτική τους πλειονότητα, εναντίον των οποίων υπό την πίεση της διεθνούς κοινότητας είχε ασκηθεί ποινική δίωξη... Καθώς μάλιστα δεν είχαν προχωρήσει οι συμφωνημένες μεταρρυθμίσεις για τις εκλογές, η αντιπολίτευση αξίωσε και πέτυχε εκ νέου την αναβολή τους και πλέον είναι άγνωστο αν και πότε θα γίνουν.
    Ετσι η πολιτική κρίση στα Σκόπια εισέρχεται σε νέα φάση με τη χώρα να βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στην εσωστρέφεια και τη διεθνή απομόνωση.
    Οι πληροφορίες από δυτικές διπλωματικές πηγές στα Σκόπια επιμένουν ότι υπογείως δρομολογούνται καταστάσεις και γίνονται ζυμώσεις για μεθοδευμένη «οικειοθελή» απομάκρυνση του Γκρούεφσκι ώστε να αναπνεύσει το πολιτικό σκηνικό και να λειτουργήσει ουσιαστικά το δημοκρατικό πολίτευμα.

    http://www.kathimerini.gr/861681
    Έντυπη