Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

Η ώρα της μεγάλης κρίσης για τον Ελληνισμό



























Γράφει ο Σαράντος Καργάκος 


Ας ξεκινήσουμε, αγαπητοί, από ένα εξορκισμένο σήμερα «εθνικιστή» ποιητή που κάποτε τολμούσαμε να θεωρούμε πρώτο εθνικό μας ποιητή, τον Διονύσιο Σολωμό: γράφει στους «Ελεύθερους Πολιορκημένους»:
«Αραπιάς άτι, Γάλλου νούς, βόλι Τουρκιάς, τόπ’ Αγγλου* (τόπ΄ = μπάλα κανονιού)
πόλεμος μέγας πολεμά, βαρεῖ τό καλυβάκι…»


Εννοείτε ασφαλώς ποιο είναι το καλυβάκι στον παρόντα καιρό. Όχι η Ελλάς ή η προέκτασή της η Κύπρος, αλλά σύμπας ο Ελληνισμός. Ο Ελληνισμός μετά τις εξάρσεις του στον πόλεμο του ’40-’41, με την αντίστασή του κατά των αρχών Κατοχής, με τον ενωτικό αγώνα της Κύπρου (μια δράκα μαχητές κατά μιας αυτοκρατορίας) αποτελούσε κακό παράδειγμα για τους λοιπούς λαούς. Κακό παράδειγμα υπήρξε και με την Επανάσταση του ’21 που διέλυσε τον ιστό της υποταγής που είχε επιβάλει η Ιερά Συμμαχία. Όταν το 1830 έκλεινε η αυλαία της Ελληνικής Επαναστάσεως άνοιγε η αυλαία των ευρωπαϊκών επαναστάσεων.

Γι’ αυτό ο ανυπότακτος, ο απειθάρχητος, ο μη συμμορφούμενος «τοῖς ξένων ρήμασι» λαός, ο δάσκαλος του απροσκύνητου ήθους έπρεπε να χτυπηθεί στις ρίζες, στις πνευματικές και ιστορικές καταβολές του. Το σχέδιο ετοιμάστηκε την επαύριο του Πολυτεχνείου. Αλλ’ ο λαός αυτός έπρεπε να υποστεί δύο στρατιωτικά πλήγματα για να συνετισθεί. Επτά χρόνια δικτατορίας δεν είχαν «σιδερώσει» το φρόνημά του.
Έτσι ήλθαν το 1974 ο Αττίλας και μερικά χρόνια αργότερα η ασχήμια της Ύμιας. Κι έκτοτε άρχισε εν ονόματι ενός πολιτικού ρεαλισμού η χαλιναγώγηση του ελληνικού φρονήματος, η καταπτόηση, η τουρκοφοβία που τελικά – πάντα εν ονόματι του πολιτικού ρεαλισμού- μετεξελίχθηκε σταδιακά σε τουρκολατρία. Έχουμε εδώ μια κλασσική περίπτωση του «Συνδρόμου Στοκχόλμης», όπου το θύμα ερωτεύεται τον βασανιστή του.

Μετά την έκρηξη σε παγκόσμια κλίμακα του Ελληνισμού για το όνομα της Μακεδονίας, μια έκρηξη που κράτησε επί μία τριετία, έπεσαν πάνω μας «λυτοί και δεμένοι» να συμμαζευτούμε, να προσγειωθούμε, να σωφρονισθούμε. Έτσι επροκόψαμε.
Σήμερα όχι η Ελλάς, αλλ’ ο Ελληνισμός, είναι παντού ντροπιασμένος. Χάσαμε όλες τις διπλωματικές μάχες, χάσαμε το επιχειρηματικό μας κεφάλαιο, χάσαμε την εργατικότητά μας, το εθνικό και το κοινωνικό μας φιλότιμο. Προτιμάμε πια την αγγλική ως γλώσσα και γραφή και όχι την ξεπερασμένη κι ατιμασμένη Ελληνική, τη μητέρα του ευρωπαϊκού γλωσσικού πολιτισμού.

Κι όλα αυτά πώς και γιατί; Έπρεπε και πρέπει να επιβληθεί το παγκόσμιο ολοκληρωτικό κράτος. Και οι λαοί, όπως γράφει ο Βάρναλης, να έχουν «μια σκέψη δετή που τους την πλάσανε οι δυνατοί». Χρειαζόταν, όμως, ένα κράτος – πειραματόζωο. Και σαν τέτοιο επιλέχτηκε όχι απλώς το ελληνικό κράτος, αλλά σύμπας ο Ελληνισμός. Με τρόπο μεθοδικό έσπασαν τις πνευματικές και ιστορικές μας ρίζες, απογύμνωσαν την ελληνική γλώσσα και γραφή από τις αρχέγονες καταβολές τους, υποβάθμισαν τη σημασία του έθνους σαν τάχα μου φαντασιακή κατασκευή και παρουσίασαν έναν κατ’ όνομα ελληνικό κόσμο περίπου, όπως εμφανίζονται κατ’ όνομα εδώ και 50 χρόνια οι Σκοπιανοί.

Η σύγχρονη οικονομική κρίση είναι απότοκος της πνευματικής και ηθικής. Εξωπετάχθηκαν όλες οι προγονικές αξίες που δημιουργούσαν ανθρώπους αξίας και εν ονόματι ενός δάνειου πλούτου βουτηχτήκαμε στο βούρκο του ανιδανισμού, του αμοραλισμού, του καριερισμού και του πολιτικού οππορτουνισμού. Πολλοί που βιάζονται να ψάλλουν το requiem της Ελλάδος σιγομουρμουρίζουν «η Ελλάς εν τάφω». Όχι! Αν θέλουμε να είμαστε σωστοί πρέπει να πούμε «Η Ελλάς εν βούρκω».
Και στο βούρκο έρριξαν την Ελλάδα όχι μόνον οι ανάξιοι πολιτικοί αλλά και οι ανάξιοι πνευματικοί ταγοί της. Αυτοί που δημιούργησαν μια πνευματική ασφυξία στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, στα «μίντια» και στην καλοπλασαρισμένη σκουπιδογραφία, έτσι που, όπως λέει στη «Χρονογραφία» του ο Λεόντιος Μαχαιράς, «δέν ξέρουμε ἴντα συντυχαίνουμε». Δεν ξέρουμε τι μας γίνεται, quo vadimus, quid facimus (πού πάμε, τι πράττουμε).

Και στο παρελθόν η Ελλάς έπεσε αλλ’ ουδέποτε ξέπεσε. Γλιστρούσε αλλά δεν παραπατούσε, ούτε παραμιλούσε. Σήμερα μοιάζει με ξεπεσμένο φάντασμα και στο εξωτερικό προβάλλεται σαν χρεοκοπημένος διάβολος. Κι εμείς –πέρα από την οικονομική λεηλασία- ζούμε σε μια Ελλάδα χωρίς ελληνικότητα. Αυτοί που –κακή τή τύχη- πήραν στα χέρια τους το άρμα της παιδείας, το οδήγησαν στην άβυσσο της ασυδοσίας και του μηδενισμού.
Λείπει πλέον από τη ζωή μας ο πεπαιδευμένος άνθρωπος. Ο άνθρωπος με τη βαθειά καλλιέργεια, ο μορφωμένος με την πλήρη του όρου έννοια. Έγραφε προ 110 και πλέον ετών ο αοίδιμος Παπαδιαμάντης, που πέρσι τιμήσαμε υποτονικά τα 100 χρόνια από το θάνατό του: «Μορφωμένους θέλουμε• όχι εγγραμμάτους».
Εγγραμμάτους, δηλαδή πτυχιούχους και πολυπτυχιούχους έχουμε πολλούς• μορφωμένους δεν έχουμε, δηλαδή ανθρώπους με άρτια μορφή. Έχουμε κλάσματα ανθρώπων που δεν είναι ικανοί να σηκώσουν ούτε το βάρος του παρελθόντος, ούτε τις ευθύνες του παρόντος και πολύ περισσότερο τις ευθύνες του μέλλοντος. Δεν έχουμε τους κατάλληλους πνευματικούς και πολιτικούς πλοηγούς που θα μας κατευθύνουν προς κάποιον ελπιδοφόρο ορίζοντα.

Η Ελλάς σήμερα –και με τον όρο Ελλάς εννοώ σύμπαντα τον Ελληνισμό- μοιάζει με σκεβρωμένη περγαμηνή, μοιάζει με το δέρμα γερασμένου ελέφαντα. Η καταιγίδα χτυπά την πόρτα μας σαν κάποιος που θέλει να μπει βίαια μέσα κι εμείς «δειλοί, άβουλοι και μοιραίοι αντάμα προσμένουμε ίσως κάποιο θαύμα», για να επανέλθω στον Βάρναλη.
Η λέξη θαύμα, που ομόρριζό της δεν υπάρχει σε καμιά ευρωπαϊκή γλώσσα, παρότι πιθανώς συγγενεύει με το θεώμαι (=παρατηρώ) και με τη θέα, δεν μας προσφέρει την προσδοκία για θέα ελπίδος. Διότι σήμερα δεν βλέπουμε τίποτε• παρατηρούμε μηδενικά επί μηδενικών, τα οποία δεν προσφέρουν προοπτική μέλλοντος. 
Συχνά έχω γράψει και πιο συχνά έχω διδάξει πως, αν θαύματα γίνονταν στο παρελθόν, γιατί να μη γίνουν και στο παρόν; Ο λόγος είναι απλός: το θαύμα δεν έρχεται ως μάννα από τον ουρανό. Ο Θεός δεν είναι Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ούτε έχει τη μεγαθυμία του Στρος Καν και της Μέρκελ να μας χορηγεί δόσεις, όπως η Κίρκη το βελανίδι στους χοιρόμορφους συντρόφους του Οδυσσέα. Δεν λέω, με τα επιδόματα, με τα προγράμματα, τις επιδοτήσεις και όλα τα «κολπατζίδικα» συναφή «φάγαμε καλά» κατά την Πάγκαλη ρήση, αλλά έτσι εγίναμε Κίρκειοι χοίροι και τρεφόμαστε με βελανίδι.

Πού είναι η παλιά μας αρχοντιά που έκανε τον Κύπριο αγρότη με 10 «τσιρούες» να νιώθει σαν βασιλιάς, όταν σε φιλοξενούσε στο ταπεινό σπιτικό του; Κάποτε ζούσαμε τον πλούτο της φτώχειας, επί μερικά χρόνια ζήσαμε τη φτώχεια του πλούτου και τώρα το παίζουμε «Άσωτοι υιοί».
Αλλά δεν υπάρχει κανείς στοργικός και συγχωρητικός πατέρας να σφάξει για μας τον «μόσχο τον σιτευτόν». Θα σφάξει εμάς. Κι εννοώ ότι όπως τεμαχίστηκε η Κύπρος (αρχόντισσα Κερύνεια και πώς να σε ξεχάσω;) σχεδιάζεται να τεμαχισθεί και ο λοιπός ελλαδικός χώρος. Ουσιαστικά η Δυτ. Θράκη ανήκει περισσότερο στην Τουρκία και τυπικά ανήκει στην Ελλάδα. Μέγας αφέντης της περιοχής είναι ο Τούρκος πρόξενος της Κομοτηνής. Το ίδιο ισχύει και για το νομό Φλωρίνης. Οικονομικά έχει αλυσοδεθεί στα Σκόπια.

Ας μη στρουθοκαμηλίζουμε και ας μην παριστάνουμε τους ξεπεσμένους αγγέλους. Μας έλειψε η ηρωική στάση ζωής που διέκρινε στις καλές ώρες της την ελληνική φυλή. Το είχε πει ο Χάιντεγκερ αλλά πράξη το είχαμε κάνει εμείς: για να ζήσει κανείς μια αυθεντική ζωή, αυτό που χρειάζεται είναι η αποφασιστική αντιμετώπιση του θανάτου. Αυτό είναι που δίνει ζωή στη νιότη.
Σήμερα ποιος είναι περισσότερο ζωντανός στην Κύπρο από το Γρηγόρη Αυξεντίου; Οι πεθαμένοι ζωντανοί ; Ή μήπως, οι κονιοποιητές της πνευματικής μας παραδόσεως, που έβγαλαν και τον Βασίλη Μιχαηλίδη εθνικιστή;
Όταν διαβάζω αυτά που γράφονται κι εδώ και στο λοιπό ελληνικό χώρο από τις εθνομηδενιστικές πέννες, άθελα μού έρχεται στο νου το περίφημο ποίημα του Έλιοτ «Οι κούφιοι άνθρωποι». Αυτοί μας κυβερνούν και διαβουκολούν τη νεολαία μας. Για να φθάσεις ψηλά, πρέπει να είσαι σήμερα κούφιος πνευματικά και ψυχικά. Και όχι μόνον κούφιος αλλά και κούφος, δηλαδή επηρμένος και κατά προέκταση αλλοπαρμένος που σημαίνει από άλλους παρμένος, για να μην πω πουλημένος.

Τι είναι σήμερα αυτοί που εκπροσωπούν επίσημα τον Ελληνισμό; Ένα όρθιο λείψανο. Αυτό το όρθιο λείψανο έκανε τον Ελληνισμό να μοιάζει με σπασμένο καθρέφτη.
Πού είναι ο ψυχικός ιμάντας που μας ένωνε παλιά;
Πού είναι η αδελφοσύνη που μας έδενε όταν βγήκαμε στο νησί κρυφά με ψεύτικα ονόματα το 1964 και μετά;
Γιατί καλλιεργείται τόσο μίσος στη Β. Ελλάδα εναντίον της Ν. Ελλάδος;
Μήπως σχεδιάζεται διαμελισμός;
Μήπως η περιβόητη κρίση είναι τεχνητή για να θολώσει ο νους μας και η Ελλάς να διαμελισθεί;
Γιατί προπαγανδίζεται επί δεκαετίες η αυτονομία της Κρήτης;
Ο λόγος είναι απλός: κάποιοι θέλουν να ρουφήξουν για λογαριασμό τους το μαύρο χυμό που έχει ολόγυρά της.

Συνάντησα πριν από καιρό έναν ευπορήσαντα παλαιό μου μαθητή και νυν πολιτικό που θέλησε να με αντιμετωπίσει με ύφος υπεροπτικό. «Τι είσαι συ, ποιος είμαι εγώ». Τον αποστόμωσα μακρυγιαννικώς: «Συ είσαι ένας όρθιος νεκρός• πάει καιρός που έχεις πεθάνει, αλλά δεν το έχεις μάθει». 
Εγώ μένω ζωντανός, διότι με τη γραφή και τη διδαχή μου ζω με τους νεκρούς μας. 
Σήμερα δυστυχώς στην Ελλάδα – κι από τον όρο αυτό δεν εξαιρώ την Κύπρο- ζωντανούς μπορείς να βρεις μόνο στα νεκροταφεία. Οι ζωντανοί σας είναι στα «Φυλακισμένα μνήματα» και στη «Μακεδονίτισσα». 
Νεκροφιλία ή νεκρολατρία θα πουν τα τσιράκια του εθνομηδενισμού. Όχι, απαντώ. Όπως είπε ο μεγάλος Ιω. Συκουτρής που εδίδαξε κι εδώ, πολιτισμός είναι η συναναστροφή με τους νεκρούς. Η συναναστροφή με το ήθος, το ύφος, το πνεύμα των προγόνων. Αντίθετα, κάποιοι, παρότι δεν τους έχει γίνει νεκροψία, έχουν από καιρό πάρει το δρόμο προς την κόλαση χωμένοι ως το λαιμό στα ψέματα των ισχυρών. Ο τόπος μας δεν θα γίνει ποτέ καθαρός, εφόσον θα κατευθύνεται πολιτικά και πνευματικά από τους γόνους των Νενέκων και των Εφιαλτών.

Διάβασα προ ημερών σε μια μεγαλοφυλλάδα των Αθηνών, που υπηρέτησε δουλικά τόσο τις γερμανικές αρχές Κατοχής όσο και το χουντικό καθεστώς, ότι δεν αξίζει να πεθάνει κανείς για ένα πατριωτικό ιδανικό. Έστειλα μια επιστολή, που φυσικά δεν δημοσιεύτηκε και ο λόγος είναι απλός. Έγραψα: «Το χειρότερο είναι πως τίποτε δεν αξίζει όταν κανείς ζει χωρίς αυτό. Και πως ακόμη πιο αισχρό είναι το να ζει κανείς για το νέο ιδανικό, για την καινούργια μεγάλη ιδέα, την έκτη δόση του δανείου. Εμείς που μέχρι πρόσφατα είμαστε η ψυχή της υφηλίου ζούμε με ξένα ψίχουλα και με δανεική ψυχή».

Μας είπαν ψέματα πολλά, μας είπαν ψέματα αισχρά. Μας είπαν πως μπαίνοντας στην ΕΟΚ και στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα γίνουμε Ευρωπαίοι. Λες και πριν ήμαστε Ασιάτες και Αφρικανοί. Και τελικά εγίναμε χειρότεροι από αυτούς, όταν μπήκαμε στον ευρωπαϊκό λάκκο των εχιδνών. 
Διότι δεν μπήκαμε στην Ευρώπη του Γκαίτε, μπήκαμε στην Ευρώπη του Γκαίμπελς. 
Δεν μπήκαμε στην Ευρώπη του Σαίξπηρ, μπήκαμε στην Ευρώπη του Χάρντιγκ που έπνιξε σαν τα τσιχλόπουλα τα Κυπριωτόπουλα. 
Δεν με διακρίνει πάθος κανένα κατά των Ευρωπαίων. Διδακτική μου αρχή ήταν μια φράση του Σαίξπηρ: «Μια καλή πράξη σ’ ένα βρόμικο κόσμο».
Αυτό κατά την ταπεινή μου αντίληψη, είναι πηγή ευτυχίας για τη ζωή. 
Μετρήστε τις καλές πράξεις των Βρεττανών. Την εποχή, όπου ο Σαίξπηρ έγραφε αυτά τα υπέροχα, ο σερ Φίλιπ Σίντνεϋ, που είχε τη φήμη του τελειότερου ιππότη και που συνέθετε σαν άγγελος ποίηση και μουσική μαζί με τον σερ Γουώλτερ Ράλεϋ, μάζευαν κάμποσους Ιρλανδούς σε κάποιο βολικό μέρος και τους κατακρεουργούσαν σαν σφαχτάρια.

Είμαι υποχρεωμένος να τα πω αυτά διότι φοβάμαι τον κακό καιρό. Και δεν το εννοώ κλιματολογικώς. Εδώ που καταντήσαμε, βρισκόμαστε σε συνθήκες πολέμου. Τίθεται πλέον θέμα εθνικής –και όχι μόνον- επιβιώσεως. Μαζί με τις ναρκωτικές ιδέες η νεολαία μας πλήττεται και από τις ναρκωτικές ουσίες. «Μαστουρωμένη» χορεύει ένα νέο χορό του Ζαλόγγου που δεν έχει τίποτε ηρωικό. Ό, τι έχει είναι ταπεινωτικό και εξευτελιστικό. 
Κάποτε ακούγαμε από τα στόματα των νέων την Ιψενική κραυγή: «Δώσ’ τε μου ένα ζευγάρι, μεταχειρισμένα –έστω- ιδανικά». 
Τώρα ακούμε: «Δώσ’ τε μου ένα δεκάευρο για να πάρω τη δόση μου».
Τα παιδιά, της Ελλάδος παιδιά, που τραγούδησε κάποτε η Βέμπο, αγοράζουν το θάνατό τους. Και μαζί τους πεθαίνει και η έννοια Ελλάς. Την πιο βαθειά πληγή της ζωής μου εισέπραξα, όταν σ’ έναν τοίχο των Εξαρχείων διάβασα ένα γκράφιτι: «Έλληνας δεν γεννιέσαι, ούτε γίνεσαι• καταντάς»!

Δεν λέω, καλές είναι οι προοδευτικές ιδέες, οι τολμηρές και οι καινοτόμες αντιλήψεις, οι νέες θεωρίες αλλά πρέπει τουλάχιστον να μείνεις ζωντανός για να τις εφαρμόσεις. Σήμερα, καθώς περνώ από τα κέντρα όπου προσφέρεται η μεθαδόνη ή από κάποια σημεία –πολύ κεντρικά- των Αθηνών και του Πειραιά, θαρρώ πως βλέπω τον «Χορό των Σκελετών» που ζωγράφισε ο μεσαιωνικός ζωγράφος Macaber, από το όνομα του οποίου βγήκε η λέξη μακάβριος.
Δεν θα προσθέσω τίποτε καινούργιο. Το έχω γράψει σε βιβλία μου διδακτικά που εκδόθηκαν προ 35ετίας. Πρόκειται για μια κουβέντα που είχε πει ένας μεγαλέμπορος ναρκωτικών από τη Μασσαλία: «Η πολιτική πρέπει να συνεργασθεί με τη χημεία». Και τώρα συνεργάζονται με θαυμαστή αρμονία, με θαυμαστά αποτελέσματα και – το κυριότερο- με θαυμαστά κέρδη. Έκαναν τη νεολαία ανίκανη ακόμη και για να επαναστατήσει.
Αυτά που γίνονται επί μία εξαετία στην Αθήνα δεν είναι επαναστατικές εκρήξεις• είναι προοίμιο ενός νέου εμφυλίου σπαραγμού. Η κρίση, οικονομική και διανοητική – έφερε την ακρισία, έφερε το φθόνο και την κακία, με αποτέλεσμα ο ένας Έλληνας να μισεί τον άλλο- κι όχι πια για λόγους ιδεολογίας. Βρισκόμαστε σε τέλεια σύγχυση. Είμαστε σαν τον ναυαγό τη νύχτα που αντί να κολυμπά προς την ξηρά κατευθύνεται απυξίδωτος προς τα βαθύτερα νερά.

Δεν λέω πως είμαστε αβοήθητοι στον παρόντα καιρό. Δεν έχει περάσει χρόνος πολύς που δύο Γάλλοι καθηγητές του πανεπιστημίου του Μετς, οι Τιερί Φορμέ και Μαρτέν Στεφένς, έγραψαν στην εφημερίδα «Φιγκαρό» τα ακολουθα συγκινητικά: «Μιλάμε διαρκώς για το ελληνικό χρέος. Χωρίς να επισημάνουμε ότι η Ευρώπη είναι αυτή που εδώ και 2.500 χρόνια έχει ένα χρέος προς την Ελλάδα. Ένα χρέος αιώνιο, αφού αφορά τα θεμέλιά της». 
Αυτό που δεν κατανοούν ίσως οι Γάλλοι καθηγητές είναι πως αυτά τα θεμέλια θέλουν να υπονομεύσουν αυτοί που ξεθεμέλιωσαν πρώτα πνευματικά και μετά οικονομικά με τα κάθε λογής «τσιράκια» τους την Ελλάδα. Δεν πρέπει οι Ευρωπαίοι του αύριο να έχουν ως ηθικό και πνευματικό πρότυπο τον Έλληνα άνθρωπο, αλλά τον κοντινό πρόγονό τους, τον Βάνδαλο άνθρωπο. Κι αυτός ο Βανδαλισμός, ως επαναστατική πράξη, εισάγεται και στην Ελλάδα.

Δεν θα πω ότι οι Ευρωπαίοι πολιτικοί ταγοί, αφού, χρόνια τώρα ο Ελληνισμός πολιτεύεται σε έγκλιση υποτακτική, δεν είναι απέναντί μας ανεκτικοί. Ούτε θα πω ότι δεν μας προσέφεραν στη συμφορά μας «τσάι και συμπάθεια». Θα πω απλώς ότι οι εκδηλώσεις συμπαθείας των εταίρων μας μοιάζουν με προσευχή χιτλερικού βασανιστή.
Θα προσθέσω όμως ότι την αφορμή τη δώσαμε εμείς. Την οικτρή κατάσταση που δημιουργήσαμε την έχει περιγράψει με ενάργεια από το 2ο μ.Χ. αιώνα ο Λουκιανός με το έργο του «Μένιππος ή Νεκυομαν-τεία». Όταν ο κυνικός φιλόσοφος Μένιππος κατέρχεται στον κάτω κόσμο, ερωτάται από κάποιον Φιλωνίδη, τι γίνεται στον επάνω κόσμο. Κι ο Μένιππος με τέσσερις λέξεις εικονογραφεί τους τότε ανθρώπους και τους νυν: «Αρπάζουσιν, επιορκούσι, τοκογλυφούσιν, οβολοστατούσιν».

Μετά τη ζοφερή εικόνα που σας έδωσα, εύλογα κανείς μπορεί να αναρωτηθεί αμλετικά: «Να ζει κανείς ή να μη ζει».
Θα απαντήσω: να ζει, αλλά να ζει ελληνικά. Δηλαδή ηρωικά. 
Πρέπει και πάλι να πιστέψουμε στον εαυτό μας, πρέπει και πάλι να πιστέψουμε στο παρελθόν μας, πρέπει και πάλι να πιστέψουμε στην ιδέα του έθνους. Η πίστη στο έθνος μας στην κρίσιμη τούτη καμπή είναι ανάγκη ζωής. Όχι, όμως, καπηλεία του έθνους, όπως έγινε συχνά στο παρελθόν. 
Το έθνος ως προσφορά θυσίας θα φέρει την αυριανή σωτηρία. Όπως έγραψε τότε που μπαίναμε στην ΕΟΚ ένα από τα πιο φωτεινά ελληνικά μυαλά, ο Πάνος Καραβίας, «για να γίνει το έθνος παλμός καρδιάς, ένα με το αίμα της νιότης μας, πρέπει πρώτα η νιότη μας (σημ. Σ.Ι.Κ. εννοεί τη νεολαία) να πάει συνείδηση, να πεισθεί πως το έθνος και το εγώ είναι, για τον Έλληνα, έννοιες που δένονται η μια με την άλλη, και πως υπηρετώντας το έθνος πλαταίνεις οικουμενικά και πλουτίζεις σε βάθος το εγώ σου, δίνεις ομορφιά στη ζωή σου και γιομίζεις αγάπη για τον άνθρωπο. Κι εμείς οι Έλληνες είχαμε πάντα τόσο δυνατό το αίσθημα του έθνους, που το ταυτίσαμε με τη θρησκεία και τη φυλή μας – πράγμα σπάνιο, σπανιότατο, αν όχι άγνωστο σ’ άλλα έθνη- σε μια τρισυπόστατη φλόγα».
Θεωρώ επιτακτικό, διότι, κατά τον Θουκυδίδη, «οἱ καιροί ου μενετοί», να ξαναγυρίσουμε στον ελληνισμό μας, στις αξίες που μας έθρεψαν αιώνες τώρα επί ζωής.

Η ιστορική μας μοίρα είναι συνυφασμένη με τη γεωγραφική μας θέση, στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, ανάμεσα σε αλληλοσυγκρουόμενους και αρπακτικούς ιμπεριαλισμούς.Κάποτε μας ήθελαν για τη γεωπολιτική μας θέση. Τώρα μας θέλουν διότι στην απέραντη θαλάσσια έκτασή μας υπάρχουν πλήθη θησαυρών. Οι κάθε λογής Αλή Μπαμπάδες με τους 40 κλέφτες τους κτυπούν την πόρτα μας. Ας μην την ανοίξουμε ακούγοντας τη φράση «σουσάμι άνοιξε». Διότι ίσως ανοίξουμε για μια ακόμη φορά τον ασκό του Αιόλου.

Δεν θα πω ότι έλειψε ποτέ η αγάπη για την Ελλάδα. Αλλά οι τωρινοί των μεγάλων δυνάμεων πολιτικοί, καθότι λεπτοστόμαχοι, αγαπούν την Ελλάδα, όπως αγαπά ο καννίβαλος το θύμα του με… σάλτσα! Ας πάψουμε κάποτε να είμαστε, όπως λέει ο Σολωμός, ένας λαός «πάντοτε ευκολόπιστος και πάντα προδομένος». Το 1945 ο φίλος και συμπατριώτης μου ποιητής Νικηφόρος Βρεττάκος είχε γράψει:
"Μή γελαστεῖτε απ’ τόν καημό σας καί σας πάρει ο ύπνος γιατί καινούργια σύννεφα πλακώσαν την πατρίδα! Μαύρα στριφτοπλεγμένα σύννεφα κρέμωνται σαν μολύβια πάνω απ’ τα σπίτια μας, πάνω απ’ τους τάφους των παιδιών μας!"
Σε λίγο άρχισε ο «βροτολοιγός», ο «οκρυόεις ἐπιδήμιος πόλεμος», όπως τον λέει ο Όμηρος. 
Κι έτσι δεν μοιραστήκαμε μαζί τη νίκη, όπως μας είχε υποσχεθεί ασύστολα ψευδόμενος ο Τσώρτσιλ, όταν χρειαζόταν το αίμα μας. Και μετά ήλθαν προστάτες οι Αμερικάνοι που άπλωσαν την προστατευτική τους αιγίδα ως την ακρότατη ελληνική θαλάσσια έπαλξη, τη μεγαλόνησο Κύπρο. 
Τότε είναι που ο δικός σας σπουδαίος ποιητής, ο Θεοδόσης Πιερίδης, έγραψε, ήταν θυμάμαι το έτος 1956, την «Κυπριακή Συμφωνία».
Συχνά το έχω πει: δεν πιστεύω στις αλήθειες των πολιτικών• πιστεύω στις αλήθειες των ποιητών. Οι αλήθειες των πολιτικών είναι φτερά στον άνεμο. Οι αλήθειες των ποιητών είναι τα «ριζιμιά χαράκια» των λαών. 
Ας ακούσουμε λοιπόν τέσσερις στίχους του Θεοδόση Πιερίδη:
«Στης Μεσόγειος τί θέτε τή γλυκιά γαλανάδα; Ἐμεῖς εἴμαστε Κύπρος, ἐμεῖς εἴμαστε Ἑλλάδα!
Ὅθεν ήρθατε πάτε, φοβεροί Ἀμερικάνοι, η πατρίδα σας εἶναι κάπου αλλού – καί σας φτάνει»!


Αμ δεν τους φτάνει! Γι’ αυτό ένα νέο αμερικανικό imperium δημιουργείται στη Μεσόγειο, το Μαγκρέμπ φλέγεται, η Συρία φλέγεται, το Ιράν τελεί υπό απειλή, το Ιράκ ποτίζεται καθημερινά μα αίμα, η Τουρκία αιματορροεί, η Ελλάς φυλλορροεί. 
Τι χρειάζεται τούτη τη στιγμή ο Ελληνισμός; 
Έναν εθνικό συναγερμό που να ενώνει σε μια αμφικτιονία αγάπης και αλληλεγγύης τους Έλληνες όλης της γης. Και τότε όχι μόνο θα βγούμε από τα οικονομικά αδιέξοδα, θα βγούμε και από την ηθική ασφυξία, από την πνευματική υπνηλία. Όχι, ο Ελληνισμός δεν βρίσκεται εν ναρκώσει, όπως λένε μερικοί• βρίσκεται απλώς εν υπνώσει. Καιρός να αφυπνιστούμε, να εργαστούμε και να προμηθευθούμε νερό πολύ, διότι όπως λέγει προφητικά άλλος ποιητής, ο Μιχάλης Κατσαρός, «το μέλλον θα έχει πολλή ξηρασία». Αν όμως είμαστε Προμηθείς και όχι Επιμηθείς, μπορούμε να κάνουμε το μέλλον των παιδιών μας πολύ δροσερό, πολύ φωτεινό.


Πηγή "Ανιχνεύσεις"

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Εθελοντικές Δράσεις της Ε.Ψ.Ε.Π. και AΙΟΛΟΣ

         


         





Η Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Έρευνας και Παρέμβασης (Ε.Ψ.Ε.Π.) και το Οικοτροφείο «Αίολος» συμμετείχαν στην Εβδομάδα  Εθελοντισμού "LET'S DO IT GREECE" 2016. Σε συνεργασία με το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Χαλκιάδων πραγματοποιήθηκε δενδροφύτευση στη  σχολική αυλή του συγκεκριμένου σχολείου και καθαρισμός του προαύλιου χώρου . Η δράση υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας της 11ης Απριλίου του 2016.  
Η Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Έρευνας και Παρέμβασης (Ε.Ψ.Ε.Π.) και το Οικοτροφείο  «Αίολος», στηρίζει ενεργά την εκστρατεία «Let’s do it Greece» και εθελοντικές δράσεις, διότι πιστεύει ότι ο εθελοντισμός και οι συλλογικές δράσεις ενισχύουν την κοινωνική συνείδηση και την υπευθυνότητα των πολιτών. Είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε απέναντι στα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα που διαπιστωμένα επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα ζωής τη δική μας, των παιδιών μας και των μελλοντικών γενεών. Ο εθελοντισμός αποτελεί υπέρτατη αξία, απόλυτα συνυφασμένη με την αλληλεγγύη και την κοινωνική προσφορά.

                         
                                                    Ο Επιστημονικά Υπεύθυνος και η              
                                                    Πολυκλαδική Θεραπευτική Ομάδα
                                                        του Οικοτροφείου «ΑΙΟΛΟΣ»  

















Η Ομογένεια κήρυξε πόλεμο στα Σκόπια και «ξηλώνει» τη ψευδοΜακεδονία!

skopje-630x400
Με σύνθημα «Αυτό δεν είναι το όνομά σου» (#ThatsNotYourName), με τη στήριξη του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Δημητρίου και της μεγαλύτερης ελληνοαμερικανικής οργάνωσης της «AHEPA» κι εν όψει των προεδρικών εκλογών στην χώρα, ξεκινά η Παμμακεδονική Ένωση των Η.Π.Α., από την Τετάρτη 13 Απριλίου 2016, την παγκόσμια εκστρατεία της μέσω του διαδικτύου και των κοινωνικών μέσων δικτύωσης της συλλογής υπογραφών (petition) με σκοπό την ανάκληση της λανθασμένης αποφάσεως της Αμερικανικής κυβερνήσεως το 2004 για προσωρινή αναγνώριση των Σκοπίων με το όνομα Μακεδονία.
Η Παμμακεδονική Ένωση των Η.Π.Α. ξεκίνησε το πρώτο στάδιο του εγχειρήματος συγκεντρώνοντας δεκάδες χιλιάδες υπογραφές «offline» από ενδιαφερόμενους Αμερικανούς πολίτες (Ελληνικής και μη καταγωγής), πέρσι τον Απρίλιο, σύμφωνα με το tribune.gr.
«Στηρίζουμε διαχρονικά την προσπάθεια της Παμμακεδονικής και ιδιαίτερα την νέα πρωτοβουλία για την συλλογή υπογραφών για την υποβολή υπομνήματος με το οποίο θα ζητείται η ανάκληση της αναγνωρίσεως της FYROM με το όνομα Μακεδονία», δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος σε ανακοίνωση Τύπου που εξέδωσε το γραφείο του την περασμένη Πέμπτη, ενώ θα ακολουθήσουν σχετικές ανακοινώσεις στήριξης του εγχειρήματος από ομογενειακές οργανώσεις παγκοσμίως.
Υπενθυμίζεται ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα κατά την προεκλογική του εκστρατεία το 2008 προσυπέγραψε επιστολή με 39 άλλα μέλη του αμερικανικού Κογκρέσου στην οποία καλούσαν την ΠΓΔΜ να θέσει τέλος στην αρνητική εθνικιστική προπαγάνδα της και να εργαστεί με τον ΟΗΕ και την Ελλάδα στην εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης για την ονομασία και να κάνουν βήματα, όχι μόνο για «τον τερματισμό της διάδοσης αρνητικής προπαγάνδας κατά της Ελλάδας», αλλά και να «επανεξετάσουν το περιεχόμενο των βιβλίων, χαρτών και διδασκαλικών εγχειριδίων, διασφαλίζοντας ότι αυτά παρέχουν ορθή πληροφόρηση».
Εν όψει των επικείμενων προεδρικών εκλογών στην Αμερική η Παμμακεδονική επαναφέρει το θέμα της σχετικής δέσμευσής τους.
Στην πρόσφατη συνάντηση του κ. Χατζή και στελεχών της Παμμακεδονικής με τον ειδικό μεσολαβητή του ΟΗΕ για τη διαφορά του ονόματος με τα Σκόπια, ο κ. Μάθιου Νίμιτς αναγνώρισε το λάθος του Τζωρτζ Μπους, ενώ κορυφαία στελέχη της Αμερικανικής πολιτικής παραδέχονται σήμερα το λάθος που έγινε το 2004 δικαιολογώντας ότι είχαν την ψευδαίσθηση ότι θα διευκολύνονταν μία συμφωνία μεταξύ των δύο κρατών και θα διεσφαλίζετο η σταθερότητα στην περιοχή.
Οχτώ χρόνια μετά, το αποτέλεσμα είναι η αποσταθεροποίηση στα βόρεια σύνορα μας και η διαρκής κλιμάκωση του αλυτρωτισμού από την γείτονα, ενώ αναγνωρίζεται η γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας από την Αμερικανική πλευρά.
Οι θέσεις της Ελλάδας ενισχύονται από την τελευταία εχθρική πράξη του γειτονικού κρατιδίου με απόφαση για κλείσιμο των συνόρων και τον εγκλωβισμό δεκάδων χιλιάδων προσφύγων στην Ελλάδα προκειμένου να εκβιάσουν μια ντε φάκτο αναγνώρισή τους.
«Είμαστε πανέτοιμοι», λέει ο πρόεδρος της οργάνωσης κ. Δ. Χατζής. Έχουμε στην φαρέτρα μας όλα τα επιχειρήματα που χρειαζόμαστε αλλά και την υποστήριξη του Αρχιεπισκόπου κ.κ. Δημητρίου, ο οποίος είναι κι επίτιμος πρόεδρος της οργάνωσής μας. Η ανακοίνωσή του, ενισχύει την προσπάθειά μας και μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε σε παγκόσμια κλίμακα το αίτημά μας. Για όσους έχουν συμφέρον να πιστεύουν ότι το θέμα έληξε η απάντησή μας είναι ότι «ΟΧΙ το θέμα δεν έληξε». Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε την αλλαγή των γεωστρατηγικών ενδιαφερόντων στην ευρύτερη περιοχή περί της Ελλάδας και το συμφέρον των δύο πατρίδων μας».
«Απευθύνουμε έκκληση στον Ελληνισμό της γενέτειρας και στον απανταχού, καθώς και στους πολίτες όλου του κόσμου να υπογράψουν προστατεύοντας όχι μόνον την ελληνική αλλά την παγκόσμια ιστορική κληρονομιά και αλήθεια.
Η ιστορική αλήθεια έχει καταδειχθεί περίτρανα από τους 374 κορυφαίους πανεπιστημιακούς ανά τον κόσμο οι οποίοι προσυπέγραψαν σχετική επιστολή προς τον Αμερικανό πρόεδρο Ομπάμα με πρωτοβουλία του Αρχαιολόγου Στήβεν Μίλλερ macedonia-evidence.org.
Καμία έκπτωση ή υποχώρηση στα εθνικά μας ζητήματα και στην πολιτιστική μας κληρονομιά» καταλήγει ο κ. Χατζής.
Η έκκληση έχει δημοσιευθεί στο gopetition. Οι ενδιαφερόμενοι να υπογράψουν μπορούν να επισκέπτονται το Link https://www.gopetition.com/petitions/restoration-of-historical-truth-about-macedonia/signatures.html ή την ιστοσελίδα μας panmacedonian.info στην κατηγορία Support Our Petition.
Όσοι δεν χειρίζονται το διαδίκτυο ή έχουν σχετική δυσκολία μπορούν να επικοινωνήσουν στο email macedoniapetition@gmail.com ή να επικοινωνήσουν με το γραφείο μας στη Νέα Υόρκη.

ΓΙΑΤΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΣΤΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΑΑΣ, ΤΗΝ 15 ΑΠΡ 206 ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ



Ως Στρατιωτικός, έχω ορκισθεί να ""...φυλλάτω πίστη στην Πατρίδα, υπακοή στο Σύνταγμα, τους Νόμους και τα Ψηφίσματα του Κράτους..."" . Η κατάστασή μου ορίζεται ως "Έφεδρος", άρα ο όρκος μου ως Στρατιωτικού εξακολουθεί να ισχύει.

Ως Έλληνας πολίτης, είμαι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ από το Σύνταγμα, να το προστατεύω, όπως ορίζει το ίδιο, στο 'Αρθρο 120:
""... 2. O σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Eλλήνων. ... 
... 4. H τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Eλλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.""

Όσον αφορά τον επαγγελματικό μου κλάδο αυστηρά, μετά τις άδικες και παράνομες μισθολογικές μειώσεις που μου επεβλήθησαν με το Ν. 4093/2012, με δικαίωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας με την 2192/2014 οριστική και αμετάκλητη απόφασή του.
Η Διοίκηση, με το Ν. 4307/2014, συμμορφώθηκε εν μέρει και όχι πλήρως με την απόφαση του ΣτΕ, όπως ορίζει το Σύνταγμα στο 'Αρθρο 95: 
""...5. Η διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις. Η παράβαση της υποχρέωσης αυτής γεννά ευθύνη για κάθε αρμόδιο όργανο, όπως νόμος ορίζει. Νόμος ορίζει τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης της διοίκησης""...

Διαβάζω στο 3ο Μνημόνιο της Ελλάδος με το Κουαρτέττο ("Συμφωνία με τους Θεσμούς") την παράγραφο για την ανάγκη περικοπών των αμυντικών δαπανών... Γι αυτό το εδάφιο, βουίζει ο τόπος οτι οι περικοπές θα αφορούν τις απολαβές των στελεχών, αν και θα έχει -ως μη όφειλε- αφαιρετική επίπτωση στις απολαβές των συνταξιούχων αλλά και των Σωμάτων Ασφαλείας...Τριπλό "κέρδος" για τον Υπουργό των Οικονομικών... Για άλλη μιά φορά, άλλη μια κυβέρνηση θα επιλέξει την ποσότητα αντί της ποιότητας, αμείβοντας (τάχα) περισσότερους με λιγότερα... Θα ακούμε συχνότερα, με περισσότερη έμφαση το γνωστό πλέον "προσποιούνται ότι μας πληρώνουν και προσποιούμαστε ότι δουλεύουμε"... την πιό αποκαρδιωτική, την πιό τρομακτική φράση που άκουσα ποτέ από χείλη Στρατιωτικού, έστω και χωρίς το όνειρο "να γίνει Αρχηγός". 

Βλέπω εν τέλει ως πολίτης Κράτους-Μέλους της ΕΕ, εν έτει 2016, να καταπατούνται βασικά μου δικαιώματα, με αυθαίρετες αποφάσεις της Διοίκησης, από διαδοχικές κυβερνήσεις, (άλλες κατά 50% και άλλες κατά 100%...)
ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΑΛΛΟ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΩ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ, από το να χρησιμοποιήσω κάθε νόμιμο τρόπο και κάθε δυνατό μέσο για να σώσω τη ζωή και τα δικαιώματά μου. ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ.

Από την άλλη πλευρά βέβαια, ο "πονηρός πολιτευτής" έχει ήδη κατά κόρον χρησιμοποιήσει το τόσο οικείο σ' αυτόν όπλο του κοινωνικού αυτοματισμού... Ευτυχώς δεν ήμουν ποτέ εύπιστος τόσο ώστε να εναντιωθώ σε άλλες κοινωνικές ομάδες και κλάδους, κατά παραγγελίαν του γκουβέρνου. Συμμετέχω ευχαρίστως και υποστηρίζω τον (απελπισμένο) αγώνα των πολιτικών συνταξιούχων που είναι στην ίδια σχεδόν μοίρα με εμένα. ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕ ΜΑΖΙ - ΠΡΕΠΕΙ Ν' ΑΜΥΝΘΟΥΜΕ ΜΑΖΙ.
Οι κυβερνήσεις πρέπει να αντιληφθούν, έστω με το ζόρι, ότι η έξοδος από την κρίση δεν γίνεται με περισσότερες περικοπές αμοιβών, αλλά με περικοπές άχρηστων και γραφειοκρατικών δαπανών, με εξορθολογισμό της οργάνωσης, με εξοικονόμηση πόρων, με ολιστική προσέγγιση του συνόλου του Κράτους. 

Καλώ λοιπόν, όχι μόνο όλους τους συναδέλφους, αλλά και όλους τους συμπάσχοντες συνέλληνες να αμυνθούμε μαζί απέναντι σ' αυτούς που αγνοούν τον ανθρώπινο πόνο και την ανάγκη της εθνικής επιβίωσης του Έλληνα,που πιστεύουν ότι το εργασιακό και το δημογραφικό λύνεται με εισαγωγή απελπισμένων επιβητόρων, που αγνοούν ότι παραμελώντας και παραχωρώντας τα Εθνικά συμφέροντα έναντι ανερμάτιστου διεθνισμού/ ουμανισμού,καταστρέφουν το μέλλον των επερχομένων γεννεών (η υποθήκευση βέβαια έχει γίνει προ πολλού...).

ΚΑΛΩ ΛΟΙΠΟΝ ΩΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΗ ΑΠΟΓΝΩΣΗ, όλους τους Μακεδόνες, Θράκες, Ηπειρώτες, Θεσσαλούς, Θεσσαλονικείς και κυρίως Ημαθιώτες, όλους τους λογικούς Έλληνες, να πάρουν μέρος με ζέση, εθνική υπερηφάνεια και αποφασιστικότητα στη διαμαρτυρία που ως πρωτοπόρος οργανώνει το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών (Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας) με την αμέριστη υποστήριξη Επαγγελματικών Ενώσεων και Ενώσεων Αποστράτων των Σωμάτων Ασφαλείας.

Ελάτε όλοι μαζί να διαλαλήσουμε:
  • ΟΧΙ ΑΛΛΗ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΑΠΤΩΣΗ.
  • ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΑΠΟΜΑΧΩΝ.
  • ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕ ΜΑΖΙ - ΑΜΥΝΟΜΑΣΤΕ ΜΑΖΙ.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Τα λεωφορεία θα αναχωρήσουν από την Εληά την 09.00 ώρα της Παρασκευής 15 Απριλίου για την Πλατεία Αριστοτέλους (άγαλμα Ελευθερίου Βενιζέλου).
Το κόστος σε καμμία περίπτωση δεν θα ξεπεράσει τα 4 Ε.
Η διαμαρτυρία μας εκεί θα αρχίσει στις 11.00 ώρα και θα ακολουθήσει πορεία στο Διοικητήριο (πρώην ΥΜΑΘ), όπου θα επιδοθεί ψήφισμα στη ΓΓ Μακεδονίας - Θράκης.
Θα επιστρέψουμε τις μεταμεσημβρινές ώρες.

Κων. Β. Κωνσταντάρας
Αντιστράτηγος εα
Πρόεδρος ΤΣ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Ε.Δ.& Σ.Α.




          Το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών Ενώσεων Αποστράτων εν όψει των διαγραφομένων εξελίξεων στα Εθνικά θέματα (Προσφυγικό/μεταναστευτικό , Σκοπιανό , Αιγαίο, κλπ) αλλά και των εξελίξεων σχετικά με το ασφαλιστικό και τις διαφαινόμενες μειώσεις των συντάξεων διοργανώνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Θεσσαλονίκη την Παρασκευή 15 Απριλίου 2016 και ώρα 11:00 στο άγαλμα Βενιζέλου και στην συνέχεια πορεία προς το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης και επίδοση ψηφίσματος.

22 Απριλίου οι Πληρωμές Συντάξεων


Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο ελληνικη σημαια και  ευρωΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο ελληνικη σημαια και  ευρω




>> Mε την Σύνταξη μηνός Μαΐου 2016 (κατάθεση την 22 Απριλίου 2016) θα πληρωθούν:


Πολιτικοί συνταξιούχοι:


1) Υπουργεία Εξωτερικών, Δικαιοσύνης, Ανάπτυξης, πρώην ΥΕΝ Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, Πολιτισμού υπάλληλοι Βουλής, ΕΥΠ, κύριο προσωπικό ΝΣΚ, ΓΓΤΠ, ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ, ΕΘΙΑΓΕ, ΑΠΠΔ, ΕΡΤ (οι συνταξιοδοτούμενοι από το Δημόσιο)
πρωτόκολλα μέχρι 30/09/2015


2) Υπουργείο Παιδείας (Καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης - καθηγητές ΑΕΙ)πρωτόκολλα μέχρι 06/07/2015 
 

 
3) Υπουργεία Οικονομικών, Εργασίας & Κοιν. Ασφάλισης, Εθνικής Άμυνας, υπάλληλοι ΕΛ ΣΤΑΤ, ΜΤΠΥ, ΡΑΕ, πολιτικό και εκπαιδευτικό προσωπικό ΑΣΕΙ
πρωτόκολλα μέχρι 08/10/2015 
 

 
4) Υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εσωτερικών Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ΥΠΕΚΑ, Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, υπάλληλοι Εθνικού Τυπογραφείου, Ταχ. Ταμιευτηρίου, ΥΠΑ,ΟΚΧΕ, Α.Α Συν. του Πολίτη ΑΣΕΠ, ΕΣΔΥ, ΟΠΑΔ (που υπάγονται στο Δημόσιο)
πρωτόκολλα μέχρι 30/10/2015
(*) για όσους έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου του Ταχ. Ταμιευτηρίου περ. δ της παρ.18α του αρθρου 4 του Ν.4151/2013 ισχύει άλλη σειρά.
 

 
5) Υπουργείο Παιδείας (Υπάλληλοι ΥΠΕΠΘ - εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης - καθηγητές ΤΕΙ)
πρωτόκολλα μέχρι 30/06/2015


Υπάλληλοι των Ν.Π.Δ.Δ. και Ειδικών Κατηγοριών
1) Υπάλληλοι νοσοκομείων, πρωτόκολλα μέχρι 30/08/2015 (ΟΧΙ ΟΛΑ)
2) Υπάλληλοι ΟΤΑ, πρωτόκολλα μέχρι 10/08/2015 (ΟΧΙ ΟΛΑ)
3) Υπάλληλοι παιδικών σταθμών,  πρωτόκολλα μέχρι 15/11/2015
                                         Ιερείς, πρωτόκολλα μέχρι 15/11/2015
*** Σημείωση
Επισημαίνεται ότι ορισμένες υποθέσεις που φέρουν πρωτόκολλα των παραπάνω ημερομηνιών και “χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης” είναι προς επεξεργασία και οι συντάξεις που σχετίζονται με αυτές δεν θα πληρωθούν με τη σύνταξη του μηνός Μαΐου 2016.
>> Στο εξής οι συντάξεις του Δημοσίου θα καταβάλλονται την προτελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα.