Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

Αξιοκρατία ...Αναξιοκρατία ....τι Είναι...


Κλαυσίγελος με το προφίλ Καρανίκα - «Εργο τέχνης η 11η Σεπτεμβρίου»Αποτέλεσμα εικόνας για ΦΩΤΟ ΕΙΚΟΝΑ καρανικα




Αξιοκρατία

 Ορισμός

Αντίληψη σύμφωνα με την οποία επιλέγονται οι άξιοι, οι ικανοί, για να αναλάβουν τις διάφορες θέσεις στο δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα. Με βάση την αντίληψη αυτή η επιλογή γίνεται με μοναδικό κριτήριο τα προσόντα του ατόμου και όχι την καταγωγή, τη συγγένεια την κοινωνική θέση ή άλλα παρόμοια κριτήρια.

Ιστορική αναδρομή

Η αξιοκρατία, οι ίσες ευκαιρίες στην κατάληψη αξιωμάτων, αποτελεί βασική αρχή του
δημοκρατικού πολιτεύματος. Είναι πολύ σημαντικό ότι, ενώ απέναντι στους νόμους σχετικά με
τις ιδιωτικές υποθέσεις υπάρχει πλήρης ισότητα μεταξύ των πολιτών, στην κατάληψη των
αξιωμάτων βασικό ρόλο παίζουν οι ατομικές ικανότητες, το προσωπικό κύρος, η «αρετή». Η
«αρετή» αυτή βέβαια έχει διαφορετικό περιεχόμενο από ό,τι στα αριστοκρατικά ή ολιγαρχικά
καθεστώτα, γιατί στηρίζεται όχι στην ευγενική καταγωγή ή την οικονομική δύναμη, αλλά στις
ατομικές ικανότητες και το κύρος. Είναι φανερή η προσπάθεια του Περικλή να συγκεράσει την
ισότητα με την αξιοκρατία, για να δείξει πως στην Αθήνα αυτή την εποχή η δημοκρατία
εξασφαλίζει την «αριστοκρατία» (επιλογή των άξιων και ικανών στα αξιώματα).

Τομείς εφαρμογής της αξιοκρατίας

- Οικογένεια- Επάγγελμα- Πολιτική
- Σχολείο
- Κοινωνία
- Διοίκηση

Στοιχεία αξιοκρατίας

- Επιστημονική συγκρότηση.
- Τιμιότητα, συνέπεια, αμεροληψία
- Ευσυνειδησία, ειλικρίνεια, κριτική ικανότητα, εχεμύθεια
- Συνεργατικότητα.
- Κύρος, αξιοπιστία και αξιοπρέπεια.
- Συνείδηση κοινωνικής ευθύνης.
- Παραγωγικότητα και φιλοπονία.
- Κοινωνικά αισθήματα: φιλία, ανθρωπιά, αλληλεγγύη

Η σημασία της αξιοκρατίας

Η σημασία της αξιοκρατίας για το άτομο και την κοινωνία είναι πολύπλευρη και απλώνεται σε όλους σχεδόν τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.

* Στον οικονομικό τομέα.

Τα ικανά άτομα επιλέγουν και υλοποιούν τις πιο αποτελεσματικές διαδικασίες για την
παραγωγή αγαθών. Με τον τρόπο αυτό έχουμε ποσοτική και ποιοτική παραγωγή υλικών αγαθών. Τα παραγόμενα αγαθά είναι ανταγωνιστικά και επέρχεται οικονομική ωφέλεια τόσο για το άτομο, όσο και για την κοινωνία, που εξασφαλίζει μάλιστα και πολύτιμο συνάλλαγμα.


* Στον πνευματικό τομέα.

-Όταν τα ικανά άτομα καταλαμβάνουν καίριες θέσεις σε τομείς της πολιτείας που
καταστρώνονται τα εκπαιδευτικά προγράμματα, είναι βέβαιο ότι έχουμε ποιότητα και
αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση. Επίσης η επιλογή ικανού εκπαιδευτικού προσωπικού συμβάλλει στην υλοποίηση των προγραμμάτων, με αποτέλεσμα να προωθείται ευρύτερα η Παιδεία.
 -Στους διάφορους επιστημονικούς τομείς που σχετίζονται με την έρευνα είναι επόμενο τα άξια και ικανά άτομα να δίνουν νέες προοπτικές στην εξέλιξη των Επιστημών.

* Στον κοινωνικό τομέα.

-Τα ικανά άτομα, όταν αναλαμβάνουν θέσεις μέσα στο κοινωνικό σύνολο, παίρνουν
πρωτοβουλίες, προτείνουν προγράμματα, αναλαμβάνουν ευθύνες, καλλιεργούν το διάλογο, γίνονται διαλλακτικά, όταν χρειάζεται, επιλέγουν με κριτικό πνεύμα τα καλύτερα προτεινόμενα μέτρα για την επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων και σε κάθε ευκαιρία προωθούν το κοινωνικό συμφέρον.

-Η εμπιστοσύνη, που έχουν τα ικανά άτομα στον εαυτό τους, τα απαλλάσσει από τον εγωισμό, μπορούν εύκολα να αναγνωρίσουν την προσφορά των συνανθρώπων τους, να συνάψουν ορθές διαπροσωπικές σχέσεις και να πετύχουν την κοινωνική αποδοχή και αναγνώριση. Με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η πρόσβαση από το εγώ προς το εμείς, κοινωνικοποιούνται εύκολα, και γι' αυτό τα ικανά άτομα δεν οδηγούνται σχεδόν ποτέ στην κοινωνική περιθωριοποίηση.

-Η αξιοκρατία αποτελεί, επίσης, και κίνητρο άμιλλας. Ο θεμιτός ανταγωνισμός είναι στοιχείο ατόμων που έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, στην αξία τους, στις δυνάμεις τους δε λειτουργούν μέσα στο κοινωνικό σύνολο με τρόπο που καταστρατηγεί τις δυνατότητες των συνανθρώπων τους. Από τη στιγμή που γνωρίζουν ότι ο πραγματικά άξιος θα επικρατήσει, αγωνίζονται για την απόκτηση αρετών και προσόντων.

* Αποτελεί παράγοντα ηθικοποίησης. 

Τα άτομα συνειδητοποιώντας ότι το ήθος αποτελεί σημαντικό στοιχείο για την προώθησή τους καλλιεργούν την ευγένεια, την ειλικρίνεια, την ανιδιοτέλεια και άλλες παρόμοιες ηθικές αρετές. Επίσης τα ικανά άτομα στηρίζονται περισσότερο στις δημιουργικές ικανότητές τους και δε συμμαχούν με το ψέμα, την κολακεία, την  υποκρισία, το φθόνο, τη ζήλια, τη διαβολή και την υιοθέτηση της αντίληψης: ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Με τον τρόπο αυτό συμπεριφοράς τα άτομα αυτά αποβαίνουν πρότυπα ήθους για τους συνανθρώπους τους.


 *  Αναγνώριση ικανοτήτων

Τα άτομα, λόγω της αναγνώρισης των ικανοτήτων τους, αισθάνονται ικανοποίηση και αποκτούν αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία. Αυτή η ψυχολογική τους κατάσταση τα καθιστά αγωνιστικά και τα οπλίζει με υπομονή και επιμονή, αρετές απαραίτητες για την υλοποίηση τους. Το αίσθημα της κοινωνικής δικαιοσύνης τα οδηγεί στον προγραμματισμό των επιδιώξεών τους και στην αποβολή του άγχους και της αβεβαιότητας.

* Στον πολιτικό τομέα 

Στον πολιτικό τομέα ενισχύεται το δημοκρατικό πολίτευμα. Με τα ικανά άτομα σε καίριες πολιτικές θέσεις προωθείται ο ήρεμος πολιτικός διάλογος, προτείνονται προγράμματα και προωθούνται θεσμοί, που κατοχυρώνουν την ισονομία, την αξιοκρατία και τα ανθρώπινα, γενικότερα, δικαιώματα. Η εκλογή ικανών πολιτικών εκπροσώπων θα απαλλάξει την κοινωνία μας από το λαϊκισμό και την ξύλινη γλώσσα των πολιτικάντηδων.

-Τα άτομα, επίσης, που υπηρετούν την κοινωνία μας από τις διάφορες πολιτικές θέσεις, επιδίδονται απερίσπαστα στο έργο τους και εξυπηρετούν τους πολίτες, χωρίς να επηρεάζονται από την κομματική τους ταυτότητα. Αυτό συμβαίνει, γιατί γνωρίζουν ότι κατέχουν δικαιωματικά και όχι ρουσφετολογικά τη θέση τους. Τα αξιοκρατικά επιλεγμένα άτομα δε μαζοποιούνται, δε χειραγωγούνται, δεν ετεροκαθορίζονται και δε μεταβάλλονται σε άβουλα κομματικά όργανα.

 Θα μπορούσαμε ανεπιφύλακτα να ισχυριστούμε πως η αξιοκρατία αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα τόσο για την ατομική, όσο και για την κοινωνική πρόοδο. Η εκτίμηση αυτή πρέπει να γίνει βίωμα όλων μας, αλλά ιδιαίτερα των εκάστοτε κυβερνήσεων, Ο ανταγωνισμός που επικρατεί διεθνώς απαιτεί να υπάρχουν ικανά στελέχη σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, αν θέλουμε να αντέξουμε ως χώρα.

Η ένταξή μας, μάλιστα, στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα και σε άλλους οργανισμούς εγκυμονεί κινδύνους για την επιβίωση μας. Υπάρχει περίπτωση, αν δεν
αξιοποιήσουμε τα ικανά στελέχη του τόπου μας, να περιθωριοποιηθούμε ως χώρα.

Η κυριαρχία της αναξιοκρατίας στη σύγχρονη εποχή

Ορισμός

Αναξιοκρατία είναι η προώθηση προσώπων στα διάφορα αξιώματα με αθέμιτα μέσα.

Μορφές

-Ο νεποτισμός: η μεταβίβαση αξιωμάτων και προνομίων σε συγγενικά πρόσωπα αυτών που είναι στην εξουσία, αντί στα άξια και ικανά άτομα.

-Ο φαβοριτισμός ή ευνοιοκρατία: η προτίμηση ευνοούμενου στη διοίκηση, στις κρατικές υπηρεσίες.

-Ο αριβισμός ή τυχοδιωκτισμός: η επιδίωξη για γρήγορη ανάδειξη και πλουτισμό με κάθε μέσο.

-Οι εκδουλεύσεις (= το ρουσφέτι): τακτική προσωποληψίας, με την οποία ανάξιοι φθάνουν σε κάποιο σκοπό ή αξίωμα, με συνέπεια να απειλείται η ηθική βάση της κοινωνίας, γιατί
διαφθείρονται οι άνθρωποι.

Αίτια αναξιοκρατίας

* Το συγκεντρωτικό γραφειοκρατικό σύστημα.

* Η έλλειψη ουσιαστικής πολιτικής παιδείας.

* Ο πολιτικός αμοραλισμός και η εμπορευματοποίηση της πολιτικής ζωής: κάθε πολιτική αξία είναι ωνητή

* Τα προσωποπαγή πολιτικά κόμματα με αντιδημοκρατική λειτουργία.

* Η δομική και λειτουργική ανεπάρκεια της κοινωνίας (τα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα: παιδεία, εργασία, περίθαλψη).

* Η πολυνομία.

* Οι ανεπάρκειες της διοίκησης.

* Τα ανθρώπινα πάθη και οι αδυναμίες, όπως ο εγωισμός, η φιλοπρωτία, η φιλαρχία, η εγωπάθεια, η κολακεία, η αδικία. 

* Το συμφέρον και ο ατομικισμός.

*Το υλιστικό και ευδαιμονιστικό πνεύμα αναστέλλει κάθε ηθικό φραγμό για την εκπλήρωση του επιθυμητού.

Επιπτώσεις αναξιοκρατίας

* Κλονίζεται η αξιοπρέπεια και η αξιοπιστία του κράτους, καθώς το ίδιο χωρίζει τους πολίτες σε προνομιούχους και μη.

* Υπονομεύεται η εύρυθμη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών.

* Διασπάται η κοινωνική συνοχή και η εθνική ομοψυχία.

* Νοθεύεται η πολιτική συνείδηση.

* Καλλιεργούνται τα ανθρώπινα πάθη, ο σκληρός ανταγωνισμός, η αδικία, η παρανομία, η ασυδοσία και το δίκαιο του ισχυρότερου.

* Ισοπεδώνεται η ατομική, πολιτική, πολιτιστική και κοινωνική ζωή.

* Προωθούνται ανήθικοι και ανέντιμοι .άνθρωποι, με κίνδυνο τη ναρκοθέτηση των θεμελίων της κοινωνίας.

* Επικρατεί πνευματική και ψυχική διαφθορά, γιατί φθείρονται ηθικά οι άνθρωποι

* Πνευματική υποβάθμιση.

* Κοινωνική αποδιοργάνωση, κοινωνική αδικία

* Χρεοκοπία ηθικών αξιών.

*Δημιουργία ψυχολογικών προβλημάτων.

* Οικονομικά προβλήματα.

* Επικρατούν φαινόμενα ευνοιοκρατίας, οικογενειοκρατίας και ρουσφετολογίας. Τα περιβόητα μέσα ανάγονται σε κυρίαρχη πολιτική πρακτική.

* Θριαμβεύουν οι μετριότητες και καθαγιάζεται η ελάσσων προσπάθεια.

* Εξευτελισμός της προσωπικότητας του ατόμου, γιατί, αν και διαθέτει τα κατάλληλα
προσόντα, για να καταλάβει κάποια θέση, εντούτοις εκλιπαρεί και ικετεύει για το αυτονόητο και λογικό.

Τρόποι αντιμετώπισης της αναξιοκρατίας

Αναμφίβολα η επικράτηση της αξιοκρατίας δεν είναι εύκολη υπόθεση, γιατί, όπως
προαναφέραμε, στην εποχή μας καταστρατηγείται με πολλούς τρόπους.

* Η Πολιτεία να ενδιαφερθεί ιδιαίτερα για την επικράτηση της αξιοκρατίας. Οι πολιτικοί άρχοντες οφείλουν να προωθούν αξιοκρατικούς θεσμούς, αλλά και να επιβλέπουν την εφαρμογή τους. Χρειάζεται πολιτική βούληση για να επικρατήσει η αξιοκρατία.

* Ηθική εξυγίανση του δημόσιου βίου και εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλέγματος.

* Απόλυτη διαφάνεια της δημόσιας διοίκησης.

* Προώθηση της σύγχρονης αναπτυξιακής και αντιγραφειοκρατικής διοίκησης.

* Δημιουργία, οργάνωση και λειτουργία κομμάτων αρχών.

* Θεσμοθέτηση έντιμου εκλογικού συστήματος.

* Απονομή κοινωνικής δικαιοσύνης που θα ενισχύσει την πολιτική ευθύνη και την υπερηφάνεια του Έλληνα πολίτη.

* Ανθρωπιστική παιδεία, που θα συμβάλει στην ηθικοποίηση και στην ολοκλήρωση της  προσωπικότητας του ατόμου. Ως αποτέλεσμα της ηθικοποίησης θα προέλθει και η ορθή αξιολόγηση του ατόμου.

* Οι φορείς κοινωνικοποίησης, όπως είναι η οικογένεια και το σχολείο, να ενδιαφερθούν για την κοινωνική αγωγή των νέων και να τους δημιουργήσουν κοινωνική συνείδηση. Με τον τρόπο αυτό οι νέοι θα συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει, για να αποκατασταθούν στη ζωή τους, να αποκτήσουν εφόδια, να μη στηρίζονται στις γνωριμίες και να μην αποβλέπουν στα ρουσφέτια για την επαγγελματική τους αποκατάσταση ή την επιτυχία άλλων στόχων.

* Τα ικανά και καταξιωμένα άτομα να προβάλλονται και να αναγνωρίζεται η αξία τους. Με τον τρόπο αυτό θα γίνει γνωστή στο κοινωνικό σύνολο η προσφορά των άξιων και ικανών και τα άτομα αυτά θα αποτελέσουν πρότυπα για μίμηση.

* Τέλος, να γίνει κατανοητό τόσο από την πολιτεία, όσο και από τα μέλη του κοινωνικού συνόλου ότι στην εποχή μας, που οι εξελίξεις είναι ταχύτατες και οι ανταγωνισμοί εξοντωτικοί, δεν είναι δυνατό να προοδεύσει η χώρα μας, αν δεν αξιοποιήσει το ικανό δυναμικό της.

* Κοινωνική προσπάθεια για την καλλιέργεια αρετών (αυτογνωσία, ειλικρίνεια, εντιμότητα, δικαιοσύνη, μετριοφροσύνη κλπ.).

ΠΗΓΗ:
Εκπαιδευτήρια Καίσαρη 
Επιμέλεια: Γιωτάκου Κωνσταντίνα





Σύνδεσμος Αποφοίτων ΣΣΑΣ Προς Τομέα Άμυνας Κόμματος το «ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ»: «Κρύπτειν αμαθίην κρέσσον, ή ες το μέσον φέρειν»






ΠΡΟΣ :   ΤΟΜΕΑ ΑΜΥΝΑΣ ΚΟΜΜΑΤΟΣ «ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ»
Κοιν/ση: Γ.Τσιτσιλιάνος – Δ.Αρβανίτης - Μ. Ζάκας - Μ. Κανδηλάκης - Π. Μουζάς - Ν. Νικηφοράκης- Κ. Παπακωνσταντίνου - Α. Παίδαρος - Φ. Πλακογιάννης - Φ. Σαραντόπουλος - Χ. Λάμπρου - Ν .Μπούτα ς- Γ. Σάγος

ΘΕΜΑ : Ένταξη στο πρόγραμμα του τομέα άμυνας του κόμματος σας, η παύση λειτουργίας των Στρ. Σχολών 
 ΣΣΑΣ & ΣΑΝ !!!!!

«Κρύπτειν αμαθίην κρέσσον, ή ες το μέσον φέρειν»
Ηράκλειτος.


1.Η Σ.Σ.Α.Σ.  παρέχει εκπαίδευση στους μελλοντικούς Αξιωματικούς ειδικοτήτων  εντός της Σχολήςαέναη,άρτια  και  εναρμονισμένη με την εκπαίδευση των λοιπών Παραγωγικών
 Σχολών (ΑΣΕΙ), ούτως ώστε να αποδοθούνμε την ορκωμοσία τους,στελέχη ικανά να 
στελεχώσουν Μονάδες και Συγκροτήματα και να αφομοιωθούν άμεσα σε αυτά και τις απαιτήσεις τους.

2. Στις 10 πρώτες Πανεπιστημιακές Σχολές Ανώτατης Εκπαίδευσης με τις υψηλότερες βάσειςκατά το πανεπιστημιακό έτος 2015-2016, η ΣΣΑΣ εμφανίζεται στην ,,,,,8η και 
10η θεσημε μ.ο. εισαγωγής άνω των 19.000 μορίων!!!!

3.    Για την πρότασή σας , περί κάλυψης αυτών των θέσεων από την ……αγορά εργασίας :
    α)Και πάλι οι πρώτοι των πρώτων (ήτοι οι Σασίτεςθα καλύψουν αυτές τις θέσειςεφόσον   το επιδιώξουν .
    β)Η δημόσια διοίκηση θα καλύψει την δωρεάν επιστημονική τους εκπαίδευση (βιβλία, φοιτητικές λέσχεςμετακινήσεις με ΜΜΦ), καθόσον πάλι οι ίδιοι μαθητέςως αριστούχοι,
θα εισέλθουν σε οποιαδήποτε Σχολή της αρεσκείας τουςενώ παράλληλαοι Ε.Δ. θα   κληθούν  να πληρώσουν και το κόστος , έστω και αυτής της 9μηνης εκπαίδευσηςπου 
προβλέπεται για ….εξοικείωση & μετέπειτα ορκωμοσίας σε Αξκούς, !!!
  γ)Με το να προσλαμβάνουμε ιατρούς «απ’ έξω»δλδ, έναν ιατρό στο 32ο τουλάχιστον
έτος της ηλικίας του (που να έχει τελειώσει την ιατρική σχολήνα έχει λάβει  & ειδικότητα, 
ίσως και να έχει εκπληρώσει τη στρατιωτική του υποχρέωση-  θητεία &  παράλληλα να  έχει εξαντλήσει όλες τις επιλογές του  για να ενταχθεί στο σύστημα δημόσιας υγείας  ή να  φύγει για το εξωτερικόθα χρειαστεί να τον κρατήσουμε στις Ε.Δ.,σύμφωνα με το νέο ασφαλιστικόνα ασκεί το λειτούργημά του, έως το......72ο έτος της ηλικίαςτου !!!!!! (άντε και στα....100)

4.     Με «πρόσληψη» επαγγελματιών Αξιωματικών αποδομούνται τα θεμέλια του ψυχισμού 
του Έλληνα Αξκού  που παραδοσιακά χτίζοντανπάνω στις αρχές που παραλάμβαναν οι  
νεότεροι από τους παλαιότερους εντός των Στρατιωτικών Σχολών/Ιδρυμάτων. Η λογική 
του επαγγελματία Αξιωματικούο οποίος φοράει τη στολή για βιοποριστικούς και μόνο  λόγους   καταργεί στην ουσία την παράδοση των προτύπωνη οποία ίσχυε  παλαιόθεν,  στις Ένοπλες Δυνάμεις.Με την έλλειψη της 4χρονης στρατιωτικής εκπαίδευσης του Αξιωματικού,  «μηδενίζεται» η ιστορική συνέχεια που ήταν ριζωμένη  στον ψυχισμό του   Έλληνα 
Αξιωματικού.

5. Το  οικονομικό όφελος που θα προκύψει από το τυχόν κλείσιμο της ΣΣΑΣ δε θα είναι ουσιαστικό.    Μιλάμε  για…69 μαθητές που εισήχθησαν φέτος στο 1ο έτοςτο κόστος των 
οποίων για την 4ετη φοίτησή τους κοστιζει 30.000 ευρω για   τον καθένα (μεστοιχεία από
 το ΥΠ.ΕΘ.Α.). Παρόλα  αυτά, η οποιαδήποτε απόπειρα οικονομικοτεχνικής ανάλυσης, στο
 όνομα ενδεχομένως του εξορθολογισμού, επί της σχέσεως κόστους-οφέλους,η οποία
 προκύπτει από τη λειτουργία της Σχολής, είναι εξ΄ορισμού   ανεπαρκής αν δεν εξεταστεί
 πρώτα υπό το πρίσμα της ιδιαιτερότητας τουθεσμού της άμυνας, αυτού καθ΄αυτού. 
Αυτό γιατί,ενώ είναι εφικτό, μέχρι ενός βαθμού, να κοστολογήσουμε τις δαπάνες που συνδέονται με τη λειτουργία της άμυνα μιας χώρας, είναι ανέφικτο παγκοσμίως να ποσοτικο-
ποιήσουμε με ακρίβεια το πραγματικό όφελος που παράγεται από τη λειτουργία του θεσμού των Ε.Δ. και των παραγωγικών Σχολών τους.

6.    Υπάρχουν φυσικά και άλλες Στρατιωτικές Σχολές , από τις οποίες έχουν αποφοιτήσει οι κύριοι συνάδελφοι της κοινοποίησης με 4-5πλασιο αριθμό μαθητών & κόστος λειτουργίας και που φυσικά ποτέ ως Σύνδεσμος δεν θα ζητήσουμε το κλείσιμό τους, απλά το αναφέρουμε ως αντεπιχείρημα στη δική τους επιχειρηματολογία, πως και σε άλλες χώρες οι Ε.Δ. τους, προσλαμβάνουν εκτός Στρ. Σχολών διάφορες ειδικότητες (π.χ. μηχανικούς, ιπταμένους κλπ)

7.    Ο ψυχολογικός αντίκτυπος που θα έχει στα στελέχη, που ήδη μεγαλουργούν στον χώρο τους (θα προτρέπαμε τους συναδέλφους της κοινοποίησης να ενημερωθούν από την ιστοσελίδα μας ή τις αντίστοιχες που ασχολούνται με τα θέματα των Ε.Δ., για τα επιτελύγματα των στρατιωτικών μας ιατρών, οικονομολόγων, δικαστικών κλπ) και προέρχονται από τη ΣΣΑΣ, σε μια περίοδο που η απαξίωσή τους συνειδητοποιείται καθημερινά και που ο μέχρι πρότινος ισχνός μισθός τους  αποσκελετώθηκε, θα είναι ΤΕΡAΣΤΙΟΣ και ίσως προκαλέσει φαινόμενα εσωστρέφειας. 

8.   Θα οφείλατε να γνωρίζετε, πως στο παρελθόν (συγκεκριμένα το 1984) το Υπουργείο Εθν. Άμυνας, αποπειράθηκε και υλοποίησε για μια 10ετία, μια αντίστοιχη πρόταση για το "κλεισιμο" των τμηματων των Σωμάτων της ΣΣΑΣ.Τι επακολούθησε? Με το πέρας της 10ετίας και τα  βιωματα-εντυπώσεις-συμπεράσματα-παραστάσεις-αποτελέσματα που απεκομίσθησαν/συγκεντρώθηκαν και αξιολογήθηκαν από τα 3 σώματα των Ε.Δ., οδηγήθηκαν ΑΠΑΝΤΕΣ στην λήψη της ορθότατης αποφάσεως επαναλειτουργίας των τμημάτων αυτών στη ΣΣΑΣ και την παράλληλη ένταξή τους στα αντίστοιχα μηχανογραφικά εντυπα των Πανελλαδικών εξετάσεων του Υπουργειου Παιδειας (βρίσκοντάς τα και παλι στην 1η θέση της προτίμησης αλλά και εισαγωγής όλων των σπουδαστών από τότε έως και σήμερα...μια ματιά στα στατιστικά ακόμα και σε σύγκριση με όλες τις άλλες Στρ. Σχολές, θα σας πείσει. Ισως και μια επίσκεψη στην ίδια τη Σχολή μας, για να διαπιστώσετε εκ του σύνεγγυς και πως λειτουργεί, αλλά και το υψηλότατο επίπεδο των μαθητών αυτης)  

9.    Η  προσφορά των Στρατιωτικών Σχολών, δεν αποτιμάται σε μετρήσιμα οικονομικά μεγέθη.  Η προσφορά τους είναι εθνική και  γι’ αυτό  πρέπει να τις αναβαθμίζουμε συνεχώς. Στη Στρατιωτική Σχολή σφυρηλατείται  η  πειθαρχία από την πρώτη στιγμή που εισέρχεται ένας  νέος, και εμπεδώνεται  κατά τη διάρκεια της τετραετούς, πενταετούς ή εξαετούς  διαβίωσής του σ’ αυτή. Οι δύσκολες καθημερινές καταστάσεις  συσπειρώνουν τους
μαθητές.Άτομα  ετερόκλητα,  με διαφορετικό κοινωνικό,  οικονομικό  και ιδιοσυγκρασιακό  υπόβαθρο συγκλίνουν
αναγκαστικά  για να μάθουν να συνεργάζονται αποτελεσματικά  στο βαθμό που απαιτεί η στρατιωτική αποστολή. Μαθαίνουν να διοικούν και να διοικούνται. Και αυτό για να επιτευχθεί  απαιτείται ο  χρόνος της Σχολής. Δημιουργεί συνθήκες όπου αναπτύσσονται  προσωπικές και κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των στελεχών που διατηρούνται ακόμα και όταν αυτά περάσουν στην εφεδρεία.  Τα παραδείγματα αυτοθυσίας Αξιωματικών για χάρη συμπολεμιστών τους στα πεδία των μαχών που έχει καταγεγραμμένα η Ελληνική ιστορία,  έχουν έρεισμα στον τρόπο σκέψης  και στους δεσμούς που καλλιεργούνται μέσα στις Στρατιωτικές Σχολές.

10.Υπάρχουν και κάποια χαρακτηριστικά που συνδέονται άμεσα με την  ίδια τη σύσταση καιτην οργάνωση της ΣΣΑΣ όπως είναι αυτά της αξιοπιστίας της διαφάνειας καιτης αξιοκρατίας, τα οποία «τελούν υπό εξαφάνιση» στη χώρα. Τα εν λόγω εγγενή χαρακτηριστικά της ΣΣΑΣ, εγγυώνται, από τη μιά μεριά η πάρα πολύ υψηλή επίδοση των εισακτέων μαθητών στις
 πανελλαδικές εξετάσεις και από την άλλη ότι η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με
διαφανή  αντικειμενικά εκπαιδευτικά κριτήρια χωρίς  παρεμβάσεις.Αποτέλεσμα της  διαδικασίας αυτής είναι, πέρα από την αξιοκρατία και την αξιοπιστία του θεσμού,
 το γεγονός ότι στις Ε.Δ, προωθούνται εν τέλει, στελέχη με αυτοπεποίθηση που διακρίνονται για τα φυσικά και τα πνευματικά προσόντα και διαθέτουν ικανότητες να παρακολουθούν τις σύγχρονες εξελίξεις και να ανταποκρίνονται με επιτυχία στο διαρκώς μεταβαλλόμενο και απαιτητικό στρατιωτικό περιβάλλον.

11. Σε μια εποχή λοιπόν που η ελληνική κοινωνία ταλανίζεται από την αμφιβολία για την 
αξιοπιστία των θεσμών και στην οποία το έλλειμα εμπιστοσύνης θεσμών-πολίτη είναι 
διάχυτο, υποχρέωση της πολιτείας είναι να εντοπίσει και να προβάλει θεσμούς και  πρόσωπα που αντανακλούν ακριβώς την διαφάνεια, την αξιοκρατία και την αξιοπιστία. 
Ότι αξιόπιστο και αξιοκρατικό έμεινε σε αυτή τη χώρα θα πρέπει να αποτελέσει το παράδειγμα για τη σύσταση ή την εξυγίανση και των υπολοίπων θεσμών. Κάθε άλλη σκέψη
 εκφράζει το παλαιό και νοσηρό πελατειακό σύστημα της κατάρευσης. Το όφελος,απότην  υποστήριξη θεσμών με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως η Σχολή, είναι ανεκτίμητο στην προσπάθεια της αλλαγής των αντιλήψεων που έχει ανάγκη ο τόπος. Είναι υποχρέωση των πολιτικών δυνάμεων να αναδείξουν θεσμούς και αξίες που μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση και όχι να απεργάζονται σχέδια για την εγκατάλειψη τέτοιων θεσμών.

12.  Το κλείσιμο της μοναδικής παραγωγικής σχολής της Θεσσαλονίκης και γενικά της Μακεδονίας, με λογικές και προτάσεις γκρεμίσματος και όχι δημιουργίας, , θα προκαλέσει το μένος όλων των Μακεδόνων συμπολιτών ΜΑΣ.

13.  Το έμψυχο υλικό είναι το βασικότερο  συστατικό της άμυνας της πατρίδας  μας, και οι Στρατιωτικές σχολές  είναι τα λίκνα που γαλουχούν Έλληνες :  με υψηλό εθνικό φρόνημα,
             με  ακμαιότατο ηθικό,
             με απαράμιλλο αίσθημα ευθύνης και αυτοθυσίας.

14.Τέλος, το βέβαιο είναι ότι οι απόφοιτοι της ΣΣΑΣ, προερχόμενοι από ένα σύστημα διαφάνειας και αξιοκρατίας 
και διαθέτοντας χάρη σε αυτό, υψηλά μαθησιακά πνευματικά και ηθικά προσόντα, 
θα πορεύονται στην κοινωνία πάντα με σιγουριά και αυτοπεποίθηση και οι δεξιότητες και ικανότητες που
ανέπτυξαν, βασιζόμενοι αποκλειστικά στις δικές τους δυνάμεις και με την αρωγή του θεσμού,θα αποτελούν
τεκμήριο της επιτυχίας της Σχολής.

ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΩΝ !!!!

                                                     Γιάννης Αντωνιάδης
                                            Πρόεδρος Συνδ. Αποφοίτων ΣΣΑΣ  










ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ: Διάλεξη στο Ι.Σ.Μ.Ε. του δημοσιογράφου Κώστα Κόλμερ για την "Οικονομική Ανάπτυξη της Ελλάδος"









Όσοι εκ των συναδέλφων επιθυμούν να παραστούν τους γνωρίζουμε και δεν διαθέτουν στέγη στην Αθήνα, μπορούν να διαμείνουν στους ξενώνες
της ΑΣΔΥΣ.
Για κρατήσεις τηλεφωνήστε στο 2107496649 
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου