Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015

Το VIDEO -MΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΡΩΣΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΠΡΟΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥΣ !!


Αποτέλεσμα εικόνας για fvto εικονες πουτινΑποτέλεσμα εικόνας για καταδρομικό "MOSKVA"

Στον επίσημο λογαριασμό, στο Facebook,  του Προέδρου της Ρωσίας Βλαντιμίρ ανέβηκε,μετά από την κλιμάκωση της έντασης με την Τουρκία, που προκλήθηκε μετά την κατάρριψη του Ρωσικού πολεμικού αεροσκάφους su-34,  από Τουρκικά F-16 ,ένα βίντεο, με ξεκάθαρα και συγκεκριμένα  μηνύματα, προς εχθρούς και φίλους.

latakia
Καταγραφή1





Tο βίντεο δείχνει, το γιγαντιαίο Ρωσικό  πυραυλοφόρο καταδρομικό "MOCKBA",  που έχει φτάσει στην περιοχή της Λαοδικείας, για παροχή αεροπορικής και όχι μόνο,άμυνας της ευρύτερης περιοχής. 
 Το υπερκατοδρομικό "MOCKBA", εκτοπίσματος 12.500 τόνων, που η παρουσία του και μόνο προκαλεί σοκ και δέος είναι κλάσης slava,ναυπηγήθηκε στην δεκαετία του 1980, έχει υποστεί δύο πολύ μεγάλα προγράμματα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των συστημάτων του, ένα στην δεκαετία του 1990 που κράτησε περίπου οκτώ χρόνια και ένα πρόσφατα.

Ο εξοπλισμός του είναι εντυπωσιακός και περιλαμβάνει:

64 βλήματα της θαλάσσιας έκδοσης των S-300PMU1  τα οποία δημιουργούν μια κινητή αντιαεροπορική "ομπρέλα" ακτίνας δράσης 150 χλμ.! 
SS-N-12 Sandbox,  οι οποίοι μεταφέρουν και πυρηνικές κεφαλές, 16 από τις οποίες είναι αποθηκευμένες στο πλοίο είτε για χρήση από τους Sandbox είτε από τα άλλα πυραυλικά συστήματα.
Βλήματα επιφανείας-επιφανείας:
• 16 (8 x 2) P-500 Bazalt (SS-N-12 Sandbox) anti-ship missiles
Αντιαεροπορικά βλήματα:
• 64 (8 x 8) S-300PMU Fort (SA-N-6 Grumble) long-range surface-to-air missiles
• 2 x 2 OSA-M (SA-N-4 Gecko) SR SAM
Πυροβόλα:
• 1 twin AK-130 130mm/L70
• 6 x 6 AK-630 αντιπυραυλικά
Τορπίλες και ανθυποβρυχιακά όπλα:
• 2 x 12 RBU-6000 ανθυποβρυχιακούς εκτοξευτές
• 10 (2 x 5) τορπίλες των 533mm
Ελικόπτερα:
1 Kamov Ka-25 ή Kamov Ka-27 Helicopter





Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015

Το τέλος των ψευδαισθήσεων

ΕΙΚΟΝΑ---Ελλάδα,-κρίση,-τρόϊκα
Βρέθηκα αντιμέτωπος με ένα ιστορικό δίλημμα: ή να αφήσω να συνεχιστεί ο αγώνας και να καταλήξει σε ολοκαύτωμα ή να αναλάβω της πρωτοβουλία της συνθηκολόγησης. Τόλμησα το δεύτερο και αισθάνομαι υπερήφανος
.
«Η ληστεία των τραπεζών θα αναγκάσει το δημόσιο να πουλήσει όλες τις επιχειρήσεις που έχει στην ιδιοκτησία του γρήγορα και σε εξευτελιστικές τιμές. Στο παράδειγμα της ΔΕΗ, το οποίο ισχύει για τις περισσότερες άλλες κρατικές εταιρίες, αρχικά δεν θα μπορεί να χρηματοδοτεί τα χρέη της από τις ξένες πια τράπεζες της χώρας.
Επομένως, θα αναγκαστεί το κράτος να την πουλήσει, σε όποια τιμή του προσφερθεί από τους διεκδικητές της – είτε διαμελίζοντας την, είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Το ίδιο θα συμβεί με τις άλλες επιχειρήσεις, καθώς επίσης με την υπόλοιπη περιουσία του δημοσίου.  
Από την άλλη πλευρά η ίδια ληστεία, με την οποία εξαγοράστηκε περιουσία 400 δις € έναντι μόλις 770 εκ. €, επιβαρύνοντας επί πλέον το δημόσιο χρέος με πάνω από 40 δις €, θα οδηγήσει σε κατασχέσεις ακινήτων, σε πλειστηριασμούς σπιτιών και στο ξεπούλημα των ιδιωτικών επιχειρήσεων που χρωστούν στις τράπεζες.
Με λίγα λόγια, σε μερικά χρόνια η Ελλάδα θα είναι αγνώριστη – ενώ δεν θα ανήκει στους Έλληνες που θα δουλεύουν σαν τα άθλια υποζύγια, με μισθούς πείνας και χωρίς καμία προοπτική μίας αξιοπρεπούς σύνταξης. Θα ανήκει στους κερδοσκόπους του πλανήτη, οι οποίοι ήδη κάνουν πάρτι μετά την εξαγορά ολόκληρης της χώρας, κυριολεκτικά για ένα κομμάτι ψωμί».
.

Άρθρο

Κατ’ αρχήν δεν θέλουμε να συνεχίσουμε τις αναφορές στη μεγάλη ληστεία των τραπεζών, αφού αποτελεί πλέον τετελεσμένο γεγονός. Πόσο μάλλον όταν αποσιωπάται με έναν απίστευτο τρόπο από τα περισσότερα ΜΜΕ της χώρας, για λόγους που οφείλουν να σκεφθούν μόνοι τους οι Έλληνες.
Επιθυμούμε όμως να υπενθυμίσουμε πως, όταν μία μικρή χώρα βρεθεί σε δύσκολη οικονομική θέση, αδυνατώντας να εξοφλήσει τις οφειλές της, έχει δύο μόνο δυνατότητες στη διάθεση της: (α)  να ζητήσει τη βοήθεια του ΔΝΤ (άρθρο), της Τρόικας στην περίπτωση της Ευρωζώνης ή (β) να χρεοκοπήσει επίσημα, διαπραγματευόμενη αμέσως μετά με τους οφειλέτες της.
Στην περίπτωση που επιλέγει την πρώτη λύση, η οποία είναι μάλλον μονόδρομος όταν έχει υπερχρεωθεί ο ιδιωτικός της τομέας, όπως συνέβη με την Ιρλανδία, τότε δεν πρέπει μόνο να εφαρμόσει απαρέγκλιτα τα μνημόνια που υπογράφει, αλλά να κάνει πολύ περισσότερα από αυτά που της ζητούνται – όπως ακριβώς η Πορτογαλία, από την οποία απαιτήθηκαν αποκρατικοποιήσεις 5,5 δις € και τις αύξησε στα 9 δις €.
Κάτι ανάλογο έκανε και η Ιρλανδία, οι Πολίτες της οποίας ανέλαβαν, εκβιαζόμενοι βέβαια, τα χρέη των ιδιωτικών τραπεζών τους – σε πλήρη αντίθεση με την Ισλανδία, η οποία προτίμησε να τις αφήσει να χρεοκοπήσουν, αναλαμβάνοντας το ρίσκο.
Η Ελλάδα, με πρόβλημα μόνο δημοσίου χρέους, είχε στη διάθεση της και τη δεύτερη δυνατότητα – την οποία όμως δεν εκμεταλλεύθηκε η τότε κυβέρνηση της (2010), επιλέγοντας να υπογράψει το μνημόνιο που συνοδεύει πάντοτε τις δανειακές συμβάσεις με το ΔΝΤ.
Εν τούτοις, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν έκανε περισσότερα από αυτά που της ζητήθηκαν, αλλά δεν εφάρμοσε σχεδόν τίποτα από όσα υπέγραψε – με αποτέλεσμα να καταλήξει στην πύρρειο χρεοκοπία του 2011, στο PSI δηλαδή, με το οποίο παραδόθηκε ολοκληρωτικά η εθνική της κυριαρχία. Το αργότερο λοιπόν από τα τέλη του 2011, η Ελλάδα είναι υπό την κατοχή της Τρόικας – της ευρωπαϊκής εκδοχής του ΔΝΤ, στην οποία συμμετέχει ουσιαστικά μαζί του μόνο η Γερμανία.
Η Τρόικα ανέλαβε έκτοτε τη διακυβέρνηση της χώρας, επιβάλλοντας αυταρχικά μία σειρά οικονομικών μέτρων, τα οποία είχαν δήθεν στόχο την εξυγίανση της Οικονομίας – με το «αζημίωτο» φυσικά, αφού τα «λάφυρα» ήταν δεδομένα: η εξαγορά σε εξευτελιστικές τιμές των περιουσιακών στοιχείων της Ελλάδας, καθώς επίσης η μετατροπή της σε αποικία των δανειστών της.
Περαιτέρω, σε μία «υπό κατοχή» χώρα, η κυβέρνηση έχει μόνο διακοσμητικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, όταν οι Γερμανοί εισέβαλλαν στην Ελλάδα το 1940, επέβαλλαν μία κυβέρνηση, η οποία δεν μπορούσε να κάνει απολύτως τίποτα. Στα πλαίσια αυτά, εάν υποθέσουμε πως οι Έλληνες τότε εξεγείρονταν εναντίον της κυβέρνησης, ανατρέποντας την, οι Γερμανοί είτε θα τοποθετούσαν μία άλλη, είτε θα επέτρεπαν στο λαό να ψηφίσει δημοκρατικά – αδιαφορώντας εντελώς για τα αποτελέσματα, αφού αυτοί θα συνέχιζαν να διοικούν.
Φυσικά οι Έλληνες γνώριζαν ποιός είναι ο πραγματικός τους εχθρός. Παρά το ότι λοιπόν απεχθάνονταν την «κυβέρνηση των δωσίλογων», όπως την αποκαλούσαν, ο πρωθυπουργός της οποίας είχε πει
.
«Βρέθηκα αντιμέτωπος με ένα ιστορικό δίλημμα: ή να αφήσω να συνεχιστεί ο αγώνας και να καταλήξει σε ολοκαύτωμα ή να υπακούσω στις παρακλήσεις και να αναλάβω της πρωτοβουλία της συνθηκολόγησης. Τόλμησα το δεύτερο και δεν υπολόγισα ευθύνες, ενώ μέχρι σήμερα δεν μετάνιωσα για το τόλμημα μου, αλλά αισθάνομαι υπερήφανος» (Τσολάκογλου),
.
συνέχισαν να πολεμούν εναντίον των γερμανικών κατοχικών δυνάμεων, αρνούμενοι να συμβιβαστούν με την υποδούλωση τους. Η κοινή λογική τους έλεγε άλλωστε πολύ σωστά ότι, εάν ανέτρεπαν την τότε κυβέρνηση, οι Γερμανοί θα επέλεγαν την επόμενη, όσο συνέχιζε να είναι υπό την κατοχή τους η Ελλάδα – οπότε θα ήταν δώρο άδωρο.
Ουσιαστικά κάτι ανάλογο συμβαίνει και σήμερα, με την Ελλάδα να βρίσκεται υπό κατοχή, μέσω της χρήσης οικονομικών μεθόδων – του χρέους της δηλαδή, το οποίο συνεχίζει να αυξάνεται. Την ίδια στιγμή συνεχίζει να είναι υποψήφια χρεοκοπίας, στην τέταρτη θέση παγκοσμίως, όπως διαπιστώνεται από το γράφημα που ακολουθεί – ενώ δεν το αμφισβητεί κανένας ευρωπαϊκός Θεσμός.
.
ΓΡΑΦΗΜΑ - οι δέκα χώρες με τις μεγαλύτερες πιθανότητες χρεοκοπίας
.
Περαιτέρω, με δεδομένη την αποτυχία των μέτρων της Τρόικας να εξυγιάνουν τη χώρα, μία αποτυχία που το ΔΝΤ αποδέχθηκε μόνο του πολλές φορές μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα να καταστραφεί εντελώς η ελληνική οικονομία, η ευθύνη έχει πάψει πλέον να ανήκει στους Έλληνες.
Πόσο μάλλον όταν πάνω από πέντε ολόκληρα χρόνια υπέφεραν τα πάνδεινα, χωρίς μεγάλες αντιρρήσεις, για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους απέναντι στους δανειστές τους – γνωρίζοντας τα λάθη τους, τα οποία τους έφεραν στη συγκεκριμένη δύσκολη οικονομική θέση.
Σε κάθε περίπτωση, η ευθύνη ανήκει πλέον στην κυβέρνηση, στην Τρόικα δηλαδή, η οποία πρέπει να την αναλάβει – ενώ οι Έλληνες έχουν πια το ηθικό έρεισμα να αντισταθούν, παύοντας να επιτρέπουν την περαιτέρω απομύζηση της πατρίδας τους.
Συνεχίζοντας, ο εχθρός σήμερα δεν είναι η διακοσμητική ελληνική κυβέρνηση, αφού ακόμη και αν ανατραπεί, η Ελλάδα θα παραμείνει υπό κατοχή – με μία επόμενη να αναλαμβάνει το ρόλο της, όσο και αν αντιδράσει στην αρχή (όπως συνέβη και με το σημερινό πρωθυπουργό, ο οποίος δεν κατάφερε να εφαρμόσει ούτε μία γραμμή του προγράμματος του).
Εάν δεν κατανοήσουμε λοιπόν το συγκεκριμένο γεγονός, θα αναλωνόμαστε σε εμφυλίους πολέμους, οι οποίοι δεν θα έχουν κανένα αποτέλεσμα – αντίθετα, μάλλον εξυπηρετούν τις δυνάμεις κατοχής οι οποίες, όπως έχουν ήδη αποδείξει, αδιαφορούν για το ποιό κόμμα θα εκλεγεί, αφού αυτές διοικούν την Ελλάδα.
Η λύση λοιπόν δεν φαίνεται να είναι άλλη, από την ανάληψη της εξουσίας εκ μέρους των μεγαλυτέρων κομμάτων, με την ταυτόχρονη κήρυξη της χώρας σε χρεοκοπία, καθώς επίσης την εκδίωξη του ΔΝΤ – αφού μόνο τότε θα ανακτούσε η Ελλάδα την ανεξαρτησία της, πληρώνοντας βέβαια ένα πάρα πολύ βαρύ τίμημα.
Εναλλακτικά, η υποταγή της χώρας στις εντολές της Τρόικας και η εφαρμογή των διπλών μέτρων από αυτά που απαιτεί, όπως έκανε η Πορτογαλία – όσον αφορά τους μισθούς, τις συντάξεις, τις αποκρατικοποιήσεις κοκ. Όλα τα υπόλοιπα, όπως η αλλαγή και η απελευθέρωση μέσω εκλογών, είναι απλά ουτοπικά – ανήκουν στον κόσμο της φαντασίας.
Φυσικά μπορεί να κάνουμε λάθος και να υπάρχουν άλλοι τρόποι. Έχουμε όμως την άποψη ότι, εάν δεν επιλέξουμε μία από τις παραπάνω δύο εναλλακτικές δυνατότητες, αφού η χώρα λεηλατηθεί, τόσο όσον αφορά τη δημόσια, όσο και την ιδιωτική περιουσία της, θα οδηγηθεί ξανά στη χρεοκοπία – απογυμνωμένη όμως από τα περιουσιακά της στοιχεία, εξευτελισμένη, αναξιοπρεπής και εξαθλιωμένηόπως η Αργεντινή στο παρελθόν.
Ολοκληρώνοντας, έχουμε την εντύπωση πως όλοι οι Έλληνες το γνωρίζουν, το νοιώθουν και το διαισθάνονται –δικαιολογημένα όμως δεν θέλουν να το παραδεχθούν, αφού είτε η υποταγή τους, είτε η αντίδραση και η χρεοκοπία, θα απαιτούσαν πάρα πολλές θυσίες. Ελπίζουν δε πως κάτι θα συμβεί που θα τους σώσει, έστω και την τελευταία στιγμή – ένα ενδεχόμενο που δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει, ακόμη και αν δεν φαίνεται καθόλου ρεαλιστικό.
Συγγραφέαςπηγή:Analyst Team

ΤΑ ΠΛΑΣΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΟΙ "ΠΛΑΣΤΟΙ" ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ




Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες βουλευτων στη βουλη των ελληνωνΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες βουλευτων στη βουλη των ελληνων



   Αλγεινή εντύπωση προκαλεί το πόρισμα της έρευνας για τους  υπαλλήλους της Βουλής των Ελλήνων, του ΝΑΟΥ της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, η οποία ανέδειξε ότι τουλάχιστον 15 υπάλληλοι, με πολλά χρόνια υπηρεσίας, είχαν προσληφθεί στη Βουλή  πλαστά πτυχία, βάσει των οποίων υπολογιζόταν και ο παχυλός μισθός τους! Το πόρισμα της έρευνας έχει σταλεί ήδη στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

   Επίσης η Δικαιοσύνη διερευνά ακόμη δύο περιπτώσεις που αφορούν:
    . Η πρώτη ότι μετά την επαναπρόσληψη 43 συμβασιούχων της Βουλής, διαπιστώθηκε ότι  ένας υπάλληλος είχε πλαστογραφήσει το πτυχίο του!
   . Η δεύτερη ότι και ένας άλλος  υπάλληλος είχε προσληφθεί ως μόνιμος και σε άλλη θέση του Δημοσίου, η παρουσία του δε στη Βουλή  ήταν ανύπαρκτη και παρά ταύτα εκτός του μισθού του λάμβανε και υπερωρίες!!
  
   Με απόφαση του Προέδρου της Βουλής,οι  43 συμβασιούχοι που επαναπροσλήφθηκαν, θα λάβουν όλοι τους αναδρομικά  τους μισθούς για το χρονικό  διάστημα που δεν είχαν συμβάσεις, δηλαδή για την περίοδο που δεν εργαζόταν!!  

   Οι ευθύνες και μάλιστα ποινικές, είναι βαρύτατες όχι μόνο για όσους είχαν την αρμοδιότητα των προσλήψεων αλλά κυρίως για τους πολιτικούς γιατί είναι αυτοί και μόνον αυτοί που δημιούργησαν το πλαστό πελατειακό Κράτος, με τις πλαστές υποσχέσεις, τις πλαστές προσλήψεις, την πλαστή ισονομία , ισοπολιτεία, αξιοκρατία.

 Το μόνο που δεν είναι πλαστό και το βιώνουμε με τον πιο επαχθή  και επώδυνο τρόπο και είναι αποκλειστικό επίτευγμα, των πολιτικών, είναι η ολική καταστροφή της Ελλάδας.


Ο Δκτης του ΝΑΤΟ, Στρατηγός Γουέσλι Κλάρκ: Η Τουρκια βοηθά την ISIS !! VIDEO



Wesley-ClarkeΟ Στρατηγός Γουέσλι Κλάρκ είναι ο πρώην διοικητής του ΝΑΤΟ και ο δημοφιλέστερος στρατιωτικός στις ΗΠΑ. Ουδείς μπορεί να τον κατηγορήσει για «φιλορωσική στάση», αντίθετα θεωρείται ο «γκουρού» στην γεωπολιτική ανάλυση υπό το πρίσμα των Αμερικανικών συμφερόντων. Η συνέντευξη του λοιπόν στο CNN για την κατάρριψη του ρωσικού βομβαρδιστικού από τους τούρκους έχει προκαλέσει σάλο στην Τουρκία, αφόπλισε όμως και όλο το…φιλοτουρκικό λόμπι των ΗΠΑ που προσπαθούσε διακαώς να εμπλέξει το ΝΑΤΟ ουσιαστικά στο πλευρό των τρομοκρατών.

Ο στρατηγός Κλαρκ απέρριψε κατηγορηματικά κάθε εμπλοκή του ΝΑΤΟ στην ρωσοτουρκική διένεξη, τονίζοντας ότι «Η τουρκία έριξε το αεροσκάφος και όχι το ΝΑΤΟ. Η συμμαχία δεν είχε καμμία εμπλοκή και εξ’ όσων γνωρίζω δεν θα έχει εμπλοκή στην αεράμυνα (!!)».

Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες ερντογαν και ISΛΑΜΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣΌσον αφορά την τουρκία και τις σχέσεις της με την τρομοκρατία, ο στρατηγός ήταν καταιγιστικός: «H ISIS δεν είναι απλώς μία τρομοκρατική οργάνωση. Είναι μία Σουνίτικη τρομοκρατική οργάνωση που εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Τουρκίας και της Σαουδικής Αραβίας. Η Τουρκία βοηθά την ISIS με κάθε τρόπο από την αρχή. Στέλνει τρομοκράτες, τους διευκολύνει και αγοράζει το πετρέλαιο τους.»

Κοινώς, η Τουρκία έριξε το ρωσικό αεροσκάφος για να σώσει την ISIS και αυτό το λέει ο κορυφαίος Αμερικάνος Στρατιωτικός στο μεγαλύτερο ειδησεογραφικό δίκτυο. Η Τουρκία δεν μπορεί να εμπλέξει κανέναν στην επερχόμενη καταστροφή της.


πηγή:olympia.gr

Η συνέχεια της κατάρριψης



Lockheed_Martin_F-1




Ν. Λυγερός
Το θέμα της κατάρριψης του Sukhoi-24 δεν έχει τελειώσει, γιατί δεν ήταν η αρχή αλλά μια ενίσχυση της τριβής που υπάρχει μεταξύ των δυο χωρών λόγω των εξελίξεων των γεγονότων, αλλά και των στρατηγικών επιλογών.
Οι τριβές μπορούν γρήγορα να μετασχηματιστούν σε φθορές και αυτές να έχουν συγκεκριμένους στόχους και σκοπούς. 
Η Τουρκία θεωρεί ότι επειδή παίζει οριακά πάνω στο νόμιμο πλαίσιο δεν θα υποστεί μεγάλο κόστος. Τα σημάδια όμως είναι ενδεικτικά και ήδη δείχνουν ότι κάνει λάθος. 

Σε πρώτο επίπεδο λόγω αναξιοπιστίας για τους συμμάχους. 
Σε δεύτερο λόγω δολιοφθοράς, διότι βλέπουμε τώρα ότι η κατάρριψη ήταν σκόπιμη κι ακολουθούσε έναν σχεδιασμό. 
Σε τρίτο επίπεδο λόγω λανθασμένης στρατηγικής που δεν εξισορροπεί ένα τακτικό χτύπημα. 
Με άλλα λόγια, δεν αρκεί να κάνεις μία κίνηση χωρίς να σκέφτεσαι στη συνέχεια τις επιπτώσεις. Διότι αυτές μπορεί να είναι μη αναστρέψιμες. 

Η περίπτωση του μείγματος της στρατηγικής με την τακτική είναι ένα συνηθισμένο λάθος για όσους δεν κατέχουν θεμελιακές γνώσεις περί υψηλής στρατηγικής. 
Νομίζει κάθε κράτος χωρίς υπόσταση στρατηγική ότι μπορεί να κάνει ό,τι θέλει χωρίς κόστος. Όμως αυτά τα κράτη καταλήγουν με χρέη. Όταν αυτά είναι οικονομικά, κάτι μπορεί να γίνει όταν όμως γίνονται στρατηγικά, αυτά καταρρέουν, διότι δεν υπάρχει επιστροφή. Το πρόβλημα της Τουρκίας με την Ρωσία, είναι ότι νομίζει ότι μπορεί να παίξει με τα ίδια κόλπα που κάνει με άλλες χώρες που δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες. 

Δεν θα έχουμε ανάγκη να περιμένουμε πολύ καιρό για να δούμε πρακτικές επιπτώσεις και να αντιληφθούμε πόσο έξω είναι όλοι αυτοί οι ραγιάδες που δεν μπορούν να πουν ούτε μία λέξη δίχως ν' αναφερθούν στους γείτονες.

www.lygeros.org

Τι σημαίνει για την Ελλάδα η Ρωσοτουρκική κρίση






Του Γεωργίου Κ. Φίλη Ph.D.*

Η κρίση στις Ρωσοτουρκικές σχέσεις ακόμα και εάν η κατάσταση δεν κλιμακωθεί περεταίρω είναι σίγουρο πως ανοίγει ένα ολόκληρο κεφάλαιο δυνατοτήτων αλλά και προκλήσεων για την χώρα μας και τον ελληνισμό γενικότερα. Το να μπορέσει κάποιος να αναλύσει το πώς ακριβώς θα επηρεαστεί η Ελλάδα από μία τέτοια εξέλιξη είναι προφανές πως είναι πρόωρο αλλά και δύσκολο να το κάνει, αφού η κατάσταση είναι μεν κρίσιμη, αλλά τα πρώτα σημάδια -τουλάχιστον από την πλευρά της Δύσης- καταδεικνύουν πως υπάρχει η θέληση αποκλιμάκωσης και διαπραγμάτευσης.

Επιπροσθέτως η κατάσταση είναι ρευστή ενώ η πιθανότητα συνέχισης των προκλητικών ενεργειών όλων εκείνων οι οποίοι δεν εξέλαβαν θετικά το rapprochement ΗΠΑ και Γαλλίας με τη Ρωσία μετά την σφαγή των Παρισίων και προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποτρέψουν μία τέτοια εξέλιξη είναι μεγάλη. Σε κάθε περίπτωση, μία αρχική αποτίμηση κάποιων παραμέτρων που θα επηρεαστούν από την πιθανότητα κλιμάκωσης μεταξύ της Μόσχας και της Άγκυρας καλό θα ήταν γίνει, έχοντας πάντα υπόψη πως η κατάσταση λόγο της φύσης του προβλήματος μπορεί να κινηθεί και προς τις δύο κατευθύνσεις.

Πριν προχωρήσει κάποιος σε κάποιες πρώτες παρατηρήσεις για το υπό εξέταση θέμα, θα ήταν χρήσιμο να υπογραμμίσει δύο βασικές παραμέτρους αναφορικά με την τριγωνική σχέση Ελλάδα/Κύπρος-Τουρκία-Ρωσία.

Η σύγκρουση ΔΕΝ είναι νομοτέλεια…

Η πρώτη παραδοχή είναι πως η συγκεκριμένη ανάλυση έχει περιεχόμενο εάν κάποιος προσεγγίσει τις Ρωσοτουρκικές σχέσεις υπό το πρίσμα πως ακόμα και εάν η κατάσταση κλιμακωθεί δεν θα οδηγηθούμε σε άμεση πολεμική σύγκρουση μεταξύ των δύο χωρών. Σε μία τέτοια περίπτωση η γεωπολιτική και η γεωστρατηγική χάνουν μεγάλο μέρος της αξίας τους αφού τα πράγματα για την χώρα μας θα είναι ξεκάθαρα.

Η Ελλάδα ως χώρα-μέλος του ΝΑΤΟ κατά πάσα πιθανότητα θα κληθεί, ύστερα από την επίκληση του Άρθρου 5 της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας να συμμετάσχει στην υπεράσπιση της Τουρκίας από τον ρωσικό κίνδυνο. Άρα, σε μία τέτοια περίπτωση το υπαρξιακό δίλλημα της χώρας θα είναι τεράστιο. Η επιλογή της «ουδετερότητας» μπορεί να υπάρξει μόνο εάν η Δύση κονταροχτυπηθεί «ανεπίσημα» με την Μόσχα, δηλαδή εάν δεν υπάρξει κινητοποίηση του ΝΑΤΟ ως συμμαχία αλλά υπάρξει μία ανεπίσημη «συμμαχία των προθύμων» στη βάση των επεμβάσεων της Δύσης σε θέατρα επιχειρήσεων στην περιοχή της Ευρύτερης Μέσης Ανατολής και Βορείου Αφρικής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η πιθανότητα η Ελλάδα να κρατήσει μία αυστηρή ουδετερότητα έχει βάση, χωρίς όμως κάτι τέτοιο να μην επισείσει την μήνη των «συμμάχων» και «εταίρων» μας, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την ασφάλεια της χώρας δεδομένου και της γεωγραφικής της θέσης σε σχέση με το δυνητικό θέατρο της σύγκρουσης.

Περιττό να ειπωθεί πως κάθε αναλυτικό σενάριο λαμβάνει ως δεδομένο την παραδοχή πως ακόμα και εάν οδηγηθούμε σε μία θερμή αντιπαράθεση μεταξύ Δύσης και Ρωσίας, η κατάσταση δεν θα οδηγήσει σε σκηνές αποκάλυψης μέσω της χρήσης μη συμβατικών οπλικών συστημάτων αφού σε μία τέτοια περίπτωση κάθε ανάλυση των εξελίξεων… περιττεύει για ευνόητους λόγους.

Τί σημαίνει άραγε η Ρωσία για την Ελλάδα;

Η δεύτερη παραδοχή που θα πρέπει κάποιος να κάνει αναφορικά με την τριγωνική σχέση Ελλάδα/Κύπρος-Τουρκία-Ρωσία, σχετίζεται με το να ξεκαθαριστεί τι ακριβώς θέλουμε από την σχέση μας με την Μόσχα σε γεωπολιτικό επίπεδο. Στο συγκεκριμένο σημείο ο καθένας πρέπει να είναι ξεκάθαρος. Η Ρωσία για την Ελλάδα πέραν του «συναισθηματικού» -λόγω των ιστορικών σχέσεων και των πολιτισμικών καταβολών από τον μεσαίωνα και την Βυζαντινή περίοδο- ψυχικού υποβάθρου έχει μία βασική χρησιμότητα: Αποτελεί τον δυνητικό εξισορροπητικό παράγοντα στην σχέση της Ελλάδας με την Τουρκία και το πρόβλημα ασφαλείας που αντιμετωπίζει από την Άγκυρα.

Με λίγα λόγια, επειδή γνωρίζουμε πως η Δύση για λόγους στρατηγικής αναγκαιότητας είναι υποχρεωμένη να κρατάει τις όποιες ισορροπίες μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, και επειδή στην συγκεκριμένη σχέση μία τέτοια στάση στην ουσία εξισώνει τον θύτη με το θύμα και τον σχετικά πιο αδύναμο με τον σχετικά πιο ισχυρό, η Αθήνα χρειάζεται μία ισχυρή Μόσχα στην περιοχή ώστε σε ειρηνική περίοδο να λειτουργεί ως «φόβητρο» για την Άγκυρα, σε περίπτωση κρίσης να αποτελέσει έναν πολύτιμο σύμμαχο, εάν και εφόσον βέβαια τα συμφέροντα των δύο πλευρών συμπίπτουν, το οποία θα πρέπει να τονιστεί πως κανείς δεν θα πρέπει να τα λαμβάνει a priori ως δεδομένο.          

Με βάση τα παραπάνω τα οποία εκτιμάται πως αποτελούν μία λογική βάση συζήτησης θα μπορούσε να υποστηριχτεί πως η Ελλάδα πρόκειται να επηρεαστεί σε τρία επίπεδα από μία «ελεγχόμενη» κλιμάκωση των σχέσεων της Ρωσίας με την Τουρκία. (ι) Το πρώτο επίπεδο είναι το διμερές τόσο σε επίπεδο Ελληνοτουρκικό όσο και στο Ελληνορωσικό. (ιι) Το δεύτερο έχει να κάνει με τις περιφερειακές εξελίξεις σε σχέση με μία κλιμάκωση των σχέσεων των δύο κρατικών δρώντων και στο πως πρόκειται να επηρεάσουν την ασφάλεια της χώρας μας και το (ιιι) τρίτο αφορά  την ίδια τη θέση της χώρας μας μέσα στο υπάρχον θεσμικό συμμαχικό και εταιρικό πλαίσιο στο οποίο λειτουργεί.

«Πολύφερνη νύφη» η Ελλάδα αν ξεφύγουμε…

Αναφορικά με το πρώτο ζήτημα είναι προφανές πως σε στην περίπτωση της κλιμάκωσης τόσο η Ρωσία όσο και η Τουρκία θα προσπαθήσουν να προσεγγίσουν και να προσεταιριστούν την Ελλάδα. Η πρώτη με σκοπό να επιτείνει την αντιπαλότητα της χώρας με την Άγκυρα, έτσι ώστε να αναγκάσει την Τουρκία να κρατάει δυνάμεις στα δυτικά και νότια σύνορά της, δηλαδή και στην Κύπρο. Η δεύτερη, και εδώ είναι το ενδιαφέρον σενάριο, είναι σίγουρο πως θα αναγκαστεί να «καλοπιάσει» την Αθήνα και την Λευκωσία άρα, μία τέτοια εξέλιξη ίσως και να υποχρεώσει την Τουρκία σε κάποιου είδους παραχωρήσεις προς τον Ελληνισμό, τουλάχιστον για όσο διάστημα η Άγκυρα θα έχει στραμμένη την προσοχή της προς την Μόσχα.

Το αρνητικό σενάριο στο θέμα της διμερούς σχέσης μας με την Τουρκία, είναι ότι η Άγκυρα σε μία στιγμή αδυναμίας να θελήσει να τινάξει την περιοχή στον αέρα και να μοιράσει την τράπουλα από την αρχή, ή να προσπαθήσει να προχωρήσει σε μία «διαχείριση ζημιών» στο Συριακό μέσω μίας «αναπλήρωσης» των απωλειών προς την Δύση. Φυσικά κάτι τέτοιο στην ουσία θα σήμαινε και το τέλος του ΝΑΤΟ αλλά και θα έδινε το απόλυτο πρόσχημα στην Ρωσία να επέμβει δυναμικά στην περιοχή.

Σε σχέση με πιο «βατά» διμερή ζητήματα είναι προφανές πως η ενεργειακή συνεργασία Ελλάδας-Ρωσίας-Τουρκίας στην ουσία δεν θα υφίσταται (δηλαδή ο Turkish Stream) ενώ υπάρχοντα σχέδια στα οποία η Μόσχα δεν θα συναινεί, λόγω της συμμετοχής της Τουρκίας, μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα (π.χ. ο αγωγός φυσικού αερίου ΤΑΡ) εάν και εφόσον η Ρωσία θα διαθέτει μοχλούς πίεσης. Επιπροσθέτως, περαιτέρω οικονομικές κυρώσεις από τη Δύση προς τη Μόσχα εάν οδηγηθούμε προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση θα επιδεινώσουν το κλίμα αναφορικά με το επενδυτικό πρόγραμμα της χώρας μας, δεδομένου του ότι διάφοροι ρωσικοί οργανισμοί έχουν εκφράσει την θέληση για συμμετοχή σε ελληνικά προγράμματα αποκρατικοποίησης και ιδιωτικοποίησης. 

Η λογική του «μιας και βρήκαμε παπά…»

Το δεύτερο επίπεδο ανάλυσης το οποίο έχει να κάνει με τις περιφερειακές εξελίξεις και στο πως ακριβώς θα επηρεάσουν την χώρα μας περιλαμβάνει μία σειρά παραμέτρων πολυσύνθετων και με πολλαπλές διαστάσεις τα οποία αποτελούν από μόνα τους θέματα διατριβών. Για παράδειγμα, σε περίπτωση μίας κρίσης τέτοιου μεγέθους είναι πιθανόν τα κράτη της περιοχής να λειτουργήσουν με βάση το πώς αντιλαμβάνονται το στενό τους εθνικό συμφέρον, κατά συνέπεια να δημιουργήσουν ad hoc συσπειρώσεις και αντισυσπειρώσεις. Η Ελλάδα θα πρέπει να λάβει υπόψη της πως κράτη όπως η Αλβανία (συμπεριλαμβανομένου και του Κοσσυφοπεδίου), τα Σκόπια ή η Βοσνία και η Σερβία ίσως θεωρήσουν πως το συμφέρον τους θα είναι να ξεκαθαρίσουν «εκκρεμείς υποθέσεις» με τους γείτονες μία και καλή.

Με άλλα λόγια η κατάσταση που θα δημιουργηθεί μπορεί να οδηγήσει σε έναν νέο γενικό Βαλκανικό Πόλεμο με τους συνδυασμούς συμμαχιών να είναι αρκετοί και πολύπλοκοι (ο Α’ και Β’ Βαλκανικός Πόλεμος αποδεικνύει του λόγου το αληθές). Το θέμα του μεταναστευτικού και των διαφόρων «εγκλωβισμένων» σε διάφορες χώρες της περιοχής είναι επίσης ένα θέμα το οποίο επηρεάζεται άμεσα από τις εξελίξεις και βρίσκεται σε συνάρτηση με τους «υν υπνώσει» ισλαμιστικούς κύκλους σε διάφορες περιοχές. Επίσης, οι Κούρδοι, και ειδικά εκείνοι της Τουρκίας, τι στάση θα κρατήσουν σε περίπτωση που η Άγκυρα βρεθεί σε τροχιά σύγκρουσης με την Μόσχα;

Τέλος, η περίπτωση η Τουρκία να κλείσει τα Στενά στην ουσία θα οδηγήσει το επίκεντρο της αντιπαράθεσης από την «μακρινή» Συρία στο Αιγαίο και την Μαύρη Θάλασσα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια της χώρας μας αλλά και τον ρόλο που θα πιεστούμε να λάβουμε τόσο από την Δύση όσο και από την ίδια την Μόσχα. Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό σε περιφερειακό επίπεδο η χώρα μας δύναται να επηρεαστεί από πολλά ίσως και μη προβλέψιμα για την ώρα σενάρια, με μερικά από αυτά να αναφέρονται στη παρούσα ανάλυση μόνο ως παράδειγμα.
Τρίτον, η Ελλάδα είναι προφανές πως θα επηρεαστεί αναφορικά και με το «ειδικό βάρος» που θα λάβει μέσα στις υπάρχουσες συμμαχίες στις οποίες δραστηριοποιείται.

Η κρίσιμη παράμετρος του ΝΑΤΟ…

Η χώρα μας όσο περίεργο και να φαίνεται σε κάποιους διαθέτει από τις πλέον πολυάριθμες, επαρκώς εξοπλισμένες και εκπαιδευμένες ένοπλες δυνάμεις της Συμμαχίας, κάτι το οποίο αποδεικνύεται επανειλημμένα και εμφατικά σε διεθνές επίπεδο. Κατά συνέπεια η απαίτηση της συμμαχίας θα είναι να αξιοποιηθούν καταλλήλως, με ότι αυτό συνεπάγεται. Επιπροσθέτως, η γεωγραφική θέση της χώρας επί του υδάτινου άξονα Μαύρη Θάλασσα-Στενά-Αιγαίο-Ανατολική Μεσόγειος, την καθιστά την πλέον πολύτιμη σύμμαχο εάν κάποιος λάβει υπόψη του πως η Τουρκία θα βρίσκεται στην ζώνη του πυρός.

Και ολίγη από Ευρωπαϊκή Ένωση

Οι παραπάνω παρατηρήσεις αναφορικά με την σημασία της Ελλάδας για το ΝΑΤΟ ισχύουν στον υπερθετικό βαθμό για μία πλαδαρή και έως πρόσφατα καλοζωισμένη αλλά γεωπολιτικά ανύπαρκτη, φοβισμένη και με ένα τεράστιο υπαρξιακό πρόβλημα (οικονομικό και μεταναστευτικό) Ευρωπαϊκή Ένωση. Όπως μπορεί να γίνει άμεσα αντιληπτό σε μία τέτοια περίπτωση που οι προτεραιότητες κύριων γεωπολιτικών δρώντων αλλάζουν άρδην, η Ελλάδα θα μπορούσε να μεταβάλει πολλούς όρους και παραμέτρους στο οικονομικό πεδίο ως αντάλλαγμα για την βοήθειά της στην επίτευξη κάποιων στόχων των Βρυξελλών ή των πατρόνων τους, δηλαδή του Βερολίνου και των Παρισίων κυρίως.
Η Ελλάδα σε ρόλο έντιμου διαμεσολαβητή
Με βάση το γεγονός ότι τόσο η Μόσχα όσο και η Δύση θα χρειαστούν κάποιο πλαίσιο συνομιλιών για την εξεύρεση μίας αμοιβαίας αποδεκτής λύσης, αλλά και ενός ενδιάμεσου ο οποίος να είναι κοινά αποδεκτός από όλες τις πλευρές αλλά και να έχει την δυνατότητα να λειτουργήσει ως ένας «έντιμος διαμεσολαβητής» (honest broker)  και ταυτοχρόνως όλες οι πλευρές να τον θεωρούν ως «δικό τους», η Ελλάδα αποτελεί την ιδανική περίπτωση για κάτι τέτοιο. Φυσικά δεν αρκεί να το θέλει αλλά θα πρέπει και να το μπορεί.    

Κλείνουμε το παρών σημείωμα ανακεφαλαιώνοντας. Η Ελλάδα πρόκειται να επηρεαστεί πολυεπίπεδα σε μία περίπτωση κλιμάκωσης των σχέσεων Ρωσίας-Τουρκίας. Τόσο σε διμερές όσο και σε περιφερειακό αλλά και σε συμμαχικό επίπεδο, η Ελλάδα θα έχει να αντιμετωπίσει μία σειρά ιστορικών διαστάσεων προκλήσεων, όπως για παράδειγμα το κατά πόσο θα συμμετάσχει σε μία κίνηση κατά της Ρωσίας, αλλά και μεγάλων ευκαιριών, όπως για παράδειγμα να ωθήσει την Τουρκία σε γενναίες παραχωρήσεις αναφορικά με τις θέσεις που έχει σε διάφορα διμερή θέματα, αλλά και να πείσει τους δανειστές και εταίρους της να αλλάξουν τους όρους της οικονομικής διαπραγμάτευσης αφού η Αθήνα θα έχει γίνει ποιο απαραίτητη από ποτέ για λόγους στρατιωτικούς, γεωγραφικούς αλλά ακόμα και διαμεσολαβητικούς.

Τέλος, δεν θα πρέπει κάποιος να ξεχνάει πως ο βασικός λόγος για τον οποίο χρειαζόμαστε μία ισχυρή Ρωσία είναι η «αποτροπή» προς την Τουρκία, ενώ ο βασικός λόγος για τον οποίο βρισκόμαστε στο πλευρό των Αγγλοσαξονικών δυνάμεων είναι η «ευχή και κατάρα» της γεωγραφίας η οποία μας έχει ορίσει σε αυτή τη γωνία της Ευρασίας και μας έχει διορίσει ως θεματοφύλακες του πολιτισμού στις θάλασσες της Ανατολικής Μεσογείου, ψιθυρίζοντας στο αυτί μας πως ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε ένας λαός και μία δύναμη της θάλασσας.

Αυτή είναι και η κρίσιμη ισορροπία που θα πρέπει να διαφυλάξουμε έχοντας πάντα το μυαλό μας πως στις διεθνείς σχέσεις δεν υπάρχουν ούτε «φίλοι» ούτε «εχθροί» υπάρχουν μόνο τα αιώνια «συμφέροντα» του έθνους μας, και αυτά πρέπει να διαφυλάξουμε πάση θυσία.

*Ο κ. Γεώργιος Φίλης είναι διδάκτωρ Γεωπολιτικής (Durham University, UK), Επισκέπτης καθηγητής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων στο τμήμα Διεθνών Επιχειρήσεων του DEREE – The American College of Greece και μέλος του Institute of Diplomacy & Global Affairs (DEREE) καθώς και του Ινστιτούτου Αναλύσεων Ασφάλειας & Άμυνας (georgios.filis@hotmail.com)
 Πηγή: Liberal.gr