Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Ονόματα και αρχεία που έδωσε ο Φαλτσιανί στους εισαγγελείς – Η παράλληλη "λίστα Λαγκάρντ"




Του Κώστα Βαξεβάνη
Στοιχεία που αλλάζουν την έννοια της “Λίστας Λαγκάρντ” παρέδωσε στον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Αθήνας Ηλία Ζαγοραίο και τους Εισαγγελείς Ελένη Τουλουπάκη, Χρήστο Ντζουρα και Γιώργο Καλούδη ο Ερβέ Φαλτσιανί. Τα στοιχεία αυτά τα οποία δεν ήταν εμφανή στη λίστα Λαγκάρντ, αποτελούν επίσης αρχεία της Τράπεζας HSBC και συγκεντρώνουν σε μακροσκελή αρχεία XL, τα ονόματα των ελλήνων που συνδέονται με καταθέτες της λίστας. Ο Φαλτσιανί προχωρά έτσι στην επιβεβαίωση όσων είχε πει το Μάρτιο του 2014 στο HOT DOC, πως κάτω από τη λίστα υπάρχει μια διασύνδεση ατόμων και λογαριασμών που φανερώνει τη λειτουργία ενός σκιώδους τραπεζικού συστήματος που έχει δημιουργηθεί για να κινείται το χρήμα, τις περισσότερες φορές μαύρο.
Το ηλεκτρονικό αρχείο που παρέδωσε ο Φαλτσιανί περιλαμβάνει τέσσερα αρχεία XL.Το κάθε αρχείο περιλαμβάνει ονόματα, αριθμούς λογαριασμών και σε μία περίπτωση ποσά, τα οποία συνδέθηκαν με 8 διαχειριστές λογαριασμών στην HSBC. Πρόκειται για τους χειριστές κεφαλαίων Λαναρά, Άγγελο Μεταξά, Σταύρο Παπασταύρου, Σάμπυ Μιονί , Αλέξανδρο Ματαθία και την offshore εταιρεία Samancor η οποία σχετίζεται με τον Θεόδωρο Ασημακόπουλο και το γνωστό διαφημιστή Χρήστο Παπαπολύζο. Συγκεκριμένα τα αρχεία έχουν τις ονομασίες:
agelos24_intermediary.xml
agelos24.xml
berklay_persons.xml
greek_bank_origines.xml
lanaras_relationships_with_declared_greeks.xml
lanaras_relationships.xml
matathias_relationships_accounts.xml
metaxas_relationships_with_accounts.xml
metaxas_spyro_relationships.xml
mionis_accounts.xml
mionis_relatives_from_accounts.xml
papastavrou.xml
samancor.xml
special_care_clients.xml

Το αρχείο με την ονομασία Special_care_clients περιλαμβάνει μόνο αριθμούς πελατών και όχι ονόματα. Πρόκειται για ειδικούς πελάτες ευαίσθητου χειρισμού με κρυπτογραφημένα στοιχεία και υψηλό ρίσκο όπως σημειώνει η τράπεζα. Από τους λογαριασμούς αυτούς έχουν διακινηθεί μυθικά ποσά ενώ όπως επίσης σημειώνεται υπάρχουν καταθέσεις της τάξης των 3,5 δις δολαρίων. Παραθέτουμε το αρχείο αυτό το οποίο μπορεί να οδηγήσει στο μέλλον στα φυσικά πρόσωπα αφού δίνει στοιχεία λογαριασμών.

Σε ένα από τα αρχεία που δόθηκε στους εισαγγελείς αναλύεται η σχέση των λογαριασμών της οικογένειας Λαναρά η οποία υπάρχει στη λίστα Λαγκάρντ με άλλους καταθέτες οι οποίοι δεν φαίνονται στη λίστα. Αξίζει να σημειωθούν δύο πράγματα. Πως πρόκειται για την αφρόκρεμα του ελληνικού επιχειρηματικού γίγνεσθαι η οποία συνδέεται μέσω οικονομικών δοσοληψιών με τους λογαριασμούς Λαναρά την περίοδο του σκανδάλου του Χρηματιστηρίου όπου ενεπλάκη το όνομα του επιχειρηματία. Το δεύτερο είναι πως ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης υπήρξε μέλος της Επιτροπής της Βουλής για τη λίστα Λαγκάρντ αν και η μητέρα του ανήκει στην οικογένεια Λαναρά.
Από το αρχείο Λαναρά προκύπτει πως οι επλεκόμενοι στη λίστα, δηλαδή όσοι κίνησαν χρήματα μέσω HSBC είναι πολλοί περισσότεροι. Ουσιαστικά υπάρχει μια αόρατη ως σήμερα λίστα δίπλα στη λίστα Λαγκάρντ. Η έρευνα σε αυτή τη λίστα μπορεί να αποκαλύψει μαύρο χρήμα αλλά και ενδεχομένως πώς χάθηκαν τα χρήματα του Χρηματιστηρίου. Στο αρχείο Λαναρά υπάρχουν 567 άτομα με 371 τραπεζικές μερίδες.
Ένα ακόμη αρχείο αναφέρεται σε σχέσεις καταθετών με τον επιχειρηματία Σάμπυ Μιονή, πάντα μέσω δοσοληψιών με την HSBC. 73 πελάτες της HSBC σχετίζονται με 18 τραπεζικές μερίδες στο λογαριασμό Μιονί. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η οικογένεια Μπόμπολα και γνωστοί επιχειρηματίες.
Το αρχείο με την ονομασία agelos 24, αφορά τις σχέσεις του επιχειρηματία Άγγελου Μεταξά, ο οποίος διασυνδέεται επιχειρηματικά με τον Μιονί.

Ο Φαλτσιανί έχει παραδώσει ένα ακόμη αρχείο για τον σύμβουλο του Σαμαρά, Σταύρο Παπασταύρου. Στο αρχείο φαίνεται να σχετίζεται με το λογαριασμό ο ίδιος, ο πατέρας του Νίκος συνταξιούχος του ΟΤΕ και η μητέρα του Φανή, συνταξιούχος πρώην υπάλληλος της φαρμακευτικής Squib.

Για άγνωστο λόγο ο Φαλτσιανί έχει επιστήσει την προσοχή των εισαγγελέων στην εταιρεία SAMANCOR με την οποία συνδέονται μέσω δύο αριθμών πελατών οι Θεόδωρος Ασημακόπουλος (συνδέεται και με το Λαναρά) και ο Χρήστος Παπαπολύζος , γνωστός διαφημιστής. Ο Ασημακόπουλος είναι πρώην μέλος του ΔΣ της PROTON και εμφανίζεται ως συνεργάτης του γαμπρού του Παπακωνσταντίνου Αντρέα Ρωσσώνη στα εξοπλιστικά, του οποίου το όνομα είχε αφαιρεθεί από τη λίστα Λαγκάρντ.
Τέλος, ο Φαλτσιανί κατέθεσε αρχείο με το όνομα berklay_persons.xml. Πρόκειται για την εταιρεία Berkley Global Fund Limited.


Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015

ΠΟΤΑΜΙ: Οι θέσεις του για τις Ένοπλες Δυνάμεις


Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο αφισων ενοπλων δυναμεων




Οι Στρατιωτικοί αποτελούν ιδιαίτερη κατηγορία δημοσίων υπαλλήλων και πρέπει να αμείβονται ανάλογα με τις δυσκολίες και τους κινδύνους του επαγγέλματός τους. 

Δεν είναι λογικό ο μισθός του Αρχηγού των Ενόπλων Δυνάμεων να είναι μικρότερος από έναν Πρόεδρο επαρχιακού Πρωτοδικείου. 

Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε πως πρέπει να εφαρμοστούν οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις που αφορούν στις αποδοχές τους, αλλά και η αποκατάσταση της αδικίας που έγινε σε βάρος των αποστράτων – συνταξιούχων με διπλές μειώσεις, ήτοι μειώσεις που αφορούν το σύνολο των συνταξιούχων αλλά και μειώσεων λόγω της μείωσης των αποδοχών των εν ενεργεία με τις οποίες είναι συνδεδεμένες οι συντάξεις, με αποτέλεσμα οι τελικές μειώσεις να ξεπεράσουν το 50%, ευθύς μόλις η οικονομία της Χώρας το επιτρέψει. 

Η οικονομική ενίσχυση θα πρέπει να περιλαμβάνει την επίλυση του στεγαστικού προβλήματος των στελεχών που αναγκάζονται κάθε 2-3 χρόνια να μετακινούνται με τις οικογένειές τους, πολλές φορές σε περιοχές που η προσφορά δεν καλύπτει τη ζήτηση με ότι αυτό συνεπάγεται στο ύψος του ενοικίου. 


Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

Χρήσιµες πληροφορίες για τις εκλογές της 20ης Σεπτεµβρίου 2015

Αποτελέσματα Εκλογών












Η ψήφος είναι υποχρεωτική;

Η άσκηση του εκλογικού δικαιώματος στις γενικές βουλευτικές εκλογές , σύμφωνα με τις διατάξεις του Συντάγματος και της εκλογικής νομοθεσίας είναι υποχρεωτική.
Από την ανωτέρω υποχρέωση, εξαιρούνται, οι ακόλουθες κατηγορίες εκλογέων:
-    Αυτοί που έχουν υπερβεί το εβδομηκοστό έτος της ηλικίας τους.
-    Όσοι θα βρίσκονται κατά την ημέρα της ψηφοφορίας στο εξωτερικό.
-    Οι εκλογείς που έχουν εγγραφεί στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους ετεροδημοτών, αλλά δεν κατέστη δυνατή η σύσταση ειδικού εκλογικού τμήματος ετεροδημοτών, λόγω μη συμπληρώσεως, σε όλη την εφετειακή περιφέρεια, του αριθμού των σαράντα ( 40), τουλάχιστον, ετεροδημοτών εκλογέων της ίδιας εκλογικής περιφέρειας
Γιατί οι εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου γίνονται με λίστα;
Σύμφωνα με τον εκλογικό νόμο, σε περίπτωση που διεξαχθούν δεύτερες εκλογές εντός 18 μηνών, αυτές διεξάγονται με λίστα και όχι με σταυρό
Πότε ανοίγουν οι κάλπες;
από 7.00 το πρωί έως 19.00 το απόγευμα
Πώς θα μάθω που ψηφίζω;
Οι εκλογείς μπορούν να μάθουν που ψηφίζουν:
● Μέσω του διαδικτύου στο www.ypes.gr (Μάθε που ψηφίζεις)
● Καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου 2131361500
Συγκεκριμένα:
Για την διευκόλυνση των εκλογέων στο Υπουργείο Εσωτερικών λειτουργεί υπηρεσία ενημέρωσης όπου οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τον τηλεφωνικό αριθμό 2131361500:
Τρίτη - Πέμπτη 09:00 έως 18:00
Παρασκευή 09:00 έως 19:00
Σάββατο 09:00 έως 21:00
Κυριακή 07:00 έως 19:00
για να πληροφορηθούν το εκλογικό τμήμα και το σχολικό συγκρότημα στο οποίο ψηφίζουν.
Επίσης, οι εκλογείς μπορούν να ανατρέχουν στον διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Εσωτερικών www.ypes.gr στην ενότητα «Μάθε που ψηφίζεις», όπου πληκτρολογώντας τα στοιχεία τους εμφανίζεται το εκλογικό τμήμα που ψηφίζουν.
Πώς ψηφίζουμε στις εκλογές με λίστα;
Οι ψηφοφόροι θα επιλέξουν μόνο το ψηφοδέλτιο με το κόμμα που επιθυμούν, χωρίς να βάλουν σταυρούς προτίμησης στους υποψήφιους βουλευτές. Οι υποψήφιοι εκλέγονται κατά την σειρά που αναγράφονται στο ψηφοδέλτιο του κόμματος (ΛΙΣΤΑ). Εντούτοις, ψηφοδέλτια με σταυρό προτίμησης δεν προσμετρούνται ως άκυρα
Τι χρειάζεται να έχω μαζί μου για να ψηφίσω;
Οι εκλογείς πρέπει να φέρουν μαζί τους την αστυνομική ταυτότητα ή το διαβατήριο ή την άδεια οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας όλων των ασφαλιστικών ταμείων. Η «κομμένη» ταυτότητα είναι αποδεκτή. Στην περίπτωση που κάποιος εκλογέας έχει χάσει την ταυτότητά του, οι δήμοι της χώρας και τα γραφεία ταυτοτήτων των αστυνομικών αρχών θα λειτουργήσουν τόσο την παραμονή των εκλογών όσο και την ημέρα της ψηφοφορίας προκειμένου να εκδοθεί η νέα ταυτότητα.
Πώς εκλέγονται οι νέοι βουλευτές;
Οι βουλευτές θα εκλεγούν με βάση την λίστα που καταρτίζει ο αρχηγός του κάθε κόμματος. Οι υποψήφιοι εκλέγονται ανά σειρά στη λίστα του ψηφοδελτίου (όπως γίνεται ανάλογα στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας). Ανάλογα με το ποσοστό που θα λάβει το κάθε κόμμα ορίζονται και οι βουλευτικές έδρες.
Είμαι ετεροδημότης, πού ψηφίζω;
Οι ετεροδημότες ψηφίζουν στον τόπο διαμονής τους, τους συνδυασμούς της βασικής τους εκλογικής περιφέρειας, εφόσον είχαν υποβάλλει σχετική αίτηση μέχρι 30/06/2015. Στο βασικό εκλογικό κατάλογο υπάρχει η ένδειξη Ε και απαγορεύεται να ψηφίσουν στο δήμο της βασικής τους εγγραφής.
Αλλάζουν οι εκλογικοί κατάλογοι;
Οι βουλευτικές εκλογές θα διεξαχθούν με βάση τους βασικούς και ειδικούς εκλογικούς καταλόγους, της Γ΄ αναθεώρησης (Μαΐου – Ιουνίου) η οποία περιλαμβάνει όλες τις μεταβολές (μεταδημοτεύσεις, ετεροδημότες κ.λπ.) που συντελέστηκαν μέχρι και την 30η Ιουνίου 2015.
Πόσες ημέρες άδειας δικαιούμαι;
Για τους εργαζόμενους που εφαρμόζεται η πενθήμερη εργασία:
-    1 εργάσιμη ημέρα: Για απόσταση από 200 - 400 χιλιόμετρα
-    2 εργάσιμες ημέρες: από 401 χιλιόμετρα και πάνω 
Για τους εργαζόμενους που δεν εφαρμόζεται η πενθήμερη εργασία:
-    1 εργάσιμη ημέρα : Για απόσταση από 100 - 200 χιλιόμετρα
-    2 εργάσιμες ημέρες : από 201 - 400 χιλιόμετρα
-    3 εργάσιμες ημέρες: από  401χιλιόμετρα και πάνω
- Όσοι μετακινηθούν σε νησιά για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών που θα λάβουν εξετάζεται κατά περίπτωση ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης χωρίς ωστόσο η άδεια αυτή να υπερβαίνει τις 3 εργάσιμες ημέρες
Ποιοι έχουν δικαίωμα ψήφου;
Δικαίωμα ψήφου έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες που:
-    Έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους (όσοι έχουν γεννηθεί το έτος 1997).
-    Είναι εγγεγραμμένοι σε εκλογικό κατάλογο δήμου της χώρας. Δεν έχουν στερηθεί το δικαίωμα του εκλέγειν.
Η ψήφος είναι υποχρεωτική;
Η άσκηση του εκλογικού δικαιώµατος στις γενικές βουλευτικές εκλογές , σύµφωνα µε τις διατάξεις του Συντάγµατος και της εκλογικής νοµοθεσίας είναι υποχρεωτική.
Από την ανωτέρω υποχρέωση, εξαιρούνται, οι ακόλουθες κατηγορίες εκλογέων :
- Αυτοί που έχουν υπερβεί το εβδοµηκοστό έτος της ηλικίας τους.
- Όσοι θα βρίσκονται κατά την ηµέρα της ψηφοφορίας στο εξωτερικό.
- Οι εκλογείς που έχουν εγγραφεί στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους ετεροδηµοτών,
αλλά δεν κατέστη δυνατή η σύσταση ειδικού εκλογικού τµήµατος ετεροδηµοτών , λόγω
µη συµπληρώσεως, σε όλη την εφετειακή περιφέρεια, του αριθµού των σαράντα ( 40),
τουλάχιστον, ετεροδηµοτών εκλογέων της ίδιας εκλογικής περιφέρειας. 
Τέλος, υπενθυμίζεται:
- Δεν επιτρέπεται στα κόμματα και τους συνασπισμούς κομμάτων, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου,  να χορηγούν εισιτήρια για τη μετακίνηση των ετεροδημοτών ή να ναυλώνουν μεταφορικά μέσα.
- Οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι δικαστικοί, θρησκευτικοί και δημόσιοι λειτουργοί, όταν ασκούν τα δημόσια καθήκοντά τους, οφείλουν  να τηρούν τις αρχές της ουδετερότητας και της αμεροληψίας της Διοίκησης.
Ως εκ τούτου, πρόσωπα που κατέχουν δημόσιο αξίωμα ή υπηρετούν σε θέσεις ευθύνης οφείλουν, ιδιαίτερα κατά την προεκλογική περίοδο,  να απέχουν από δηλώσεις υποστήριξης υπέρ συγκεκριμένου κόμματος ή αποδοκιμασίας κόμματος, επικαλούμενοι τη δημόσια ιδιότητά τους.









 

Γιατί οι εκλογές της 20ης Σεπτεµβρίου γίνονται µε λίστα;

 Σύµφωνα µε τον εκλογικό νόµο, σε περίπτωση που διεξαχθούν δεύτερες εκλογές εντός 18 µηνών, αυτές διεξάγονται µε λίστα και όχι µε σταυρό 

-Πότε ανοίγουν οι κάλπες; 
από 7.00 το πρωί έως 19.00 το απόγευµα -

Πώς θα µάθω που ψηφίζω; 
Οι εκλογείς µπορούν να µάθουν που ψηφίζουν: 
● Μέσω του διαδικτύου στο www.ypes.gr (Μάθε που ψηφίζεις) 
● Καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο του Υπουργείου 2131361500 

Συγκεκριµένα: 
Για την διευκόλυνση των εκλογέων στο Υπουργείο Εσωτερικών λειτουργεί υπηρεσία ενηµέρωσης όπου οι πολίτες µπορούν να επικοινωνούν µε τον τηλεφωνικό αριθµό 2131361500 :
 Τρίτη - Πέµπτη 09:00 έως 18:00 
Παρασκευή 09:00 έως 19:00 
Σάββατο 09:00 έως 21:00 
Κυριακή 07:00 έως 19:00 για να πληροφορηθούν το εκλογικό τµήµα και το σχολικό συγκρότηµα στο οποίο ψηφίζουν. 

 Επίσης, οι εκλογείς µπορούν να ανατρέχουν στον διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Εσωτερικών www.ypes.gr στην ενότητα «Μάθε που ψηφίζεις», όπου πληκτρολογώντας τα στοιχεία τους εµφανίζεται το εκλογικό τµήµα που ψηφίζουν. 

- Πώς ψηφίζουµε στις εκλογές µε λίστα; 
Οι ψηφοφόροι θα επιλέξουν µόνο το ψηφοδέλτιο µε το κόµµα που επιθυµούν, χωρίς να βάλουν σταυρούς προτίµησης στους υποψήφιους βουλευτές. 
Οι υποψήφιοι εκλέγονται κατά την σειρά που αναγράφονται στο ψηφοδέλτιο του κόµµατος (ΛΙΣΤΑ). 
Εντούτοις, ψηφοδέλτια µε σταυρό προτίµησης δεν προσµετρούνται ως άκυρα - 

Τι χρειάζεται να έχω µαζί µου για να ψηφίσω; 
Οι εκλογείς πρέπει να φέρουν µαζί τους την αστυνοµική ταυτότητα ή το διαβατήριο ή την άδεια οδήγησης ή το ατοµικό βιβλιάριο υγείας όλων των ασφαλιστικών ταµείων. 
Η «κοµµένη» ταυτότητα είναι αποδεκτή. 
Στην περίπτωση που κάποιος εκλογέας έχει χάσει την ταυτότητά του, οι δήµοι της χώρας και τα γραφεία ταυτοτήτων των αστυνοµικών αρχών θα λειτουργήσουν τόσο την παραµονή των εκλογών όσο και την ηµέρα της ψηφοφορίας προκειµένου να εκδοθεί η νέα ταυτότητα. 

- Πώς εκλέγονται οι νέοι βουλευτές; 
Οι βουλευτές θα εκλεγούν µε βάση την λίστα που καταρτίζει ο αρχηγός του κάθε κόµµατος. 
Οι υποψήφιοι εκλέγονται ανά σειρά στη λίστα του ψηφοδελτίου (όπως γίνεται ανάλογα στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας). 
Ανάλογα µε το ποσοστό που θα λάβει το κάθε κόµµα ορίζονται και οι βουλευτικές έδρες. 

 - Είµαι ετεροδηµότης, πού ψηφίζω; 
Οι ετεροδηµότες ψηφίζουν στον τόπο διαµονής τους, τους συνδυασµούς της βασικής τους εκλογικής περιφέρειας, εφόσον είχαν υποβάλλει σχετική αίτηση µέχρι 30/06/2015. 
Στο βασικό εκλογικό κατάλογο υπάρχει η ένδειξη Ε και απαγορεύεται να ψηφίσουν στο δήµο της βασικής τους εγγραφής. 

- Αλλάζουν οι εκλογικοί κατάλογοι; 
Οι βουλευτικές εκλογές θα διεξαχθούν µε βάση τους βασικούς και ειδικούς εκλογικούς καταλόγους, της Γ΄ αναθεώρησης (Μαΐου – Ιουνίου) η οποία περιλαµβάνει όλες τις µεταβολές (µεταδηµοτεύσεις, ετεροδηµότες κ.λπ.) που συντελέστηκαν µέχρι και την 30η Ιουνίου 2015. 

 -Πόσες ηµέρες άδειας δικαιούµαι; 
Για τους εργαζόµενους που εφαρµόζεται η πενθήµερη εργασία:
 - 1 εργάσιµη ηµέρα: Για απόσταση από 200 - 400 χιλιόµετρα 
 - 2 εργάσιµες ηµέρες: από 401 χιλιόµετρα και πάνω
 Για τους εργαζόµενους που δεν εφαρµόζεται η πενθήµερη εργασία:
 - 1 εργάσιµη ηµέρα : Για απόσταση από 100 - 200 χιλιόµετρα 
 - 2 εργάσιµες ηµέρες : από 201 - 400 χιλιόµετρα 
 - 3 εργάσιµες ηµέρες: από 401χιλιόµετρα και πάνω 
 - Όσοι µετακινηθούν σε νησιά για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθµός των ηµερών που θα λάβουν εξετάζεται κατά περίπτωση ανάλογα µε την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες µετακίνησης χωρίς ωστόσο η άδεια αυτή να υπερβαίνει τις 3 εργάσιµες ηµέρες 

-Ποιοι έχουν δικαίωµα ψήφου; 

∆ικαίωµα ψήφου έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες που:
 - Έχουν συµπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους (όσοι έχουν γεννηθεί το έτος 1997). 
 - Είναι εγγεγραµµένοι σε εκλογικό κατάλογο δήµου της χώρας. 
 - ∆εν έχουν στερηθεί το δικαίωµα του εκλέγειν. 

-Η ψήφος είναι υποχρεωτική; 

Η άσκηση του εκλογικού δικαιώµατος στις γενικές βουλευτικές εκλογές , 
σύµφωνα µε τις διατάξεις του Συντάγµατος και της εκλογικής νοµοθεσίας είναι υποχρεωτική. 
Από την ανωτέρω υποχρέωση, εξαιρούνται, οι ακόλουθες κατηγορίες εκλογέων : 
- Αυτοί που έχουν υπερβεί το εβδοµηκοστό έτος της ηλικίας τους.
 - Όσοι θα βρίσκονται κατά την ηµέρα της ψηφοφορίας στο εξωτερικό.
- Οι εκλογείς που έχουν εγγραφεί στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους ετεροδηµοτών, αλλά δεν κατέστη δυνατή η σύσταση ειδικού εκλογικού τµήµατος ετεροδηµοτών , λόγω µη συµπληρώσεως, σε όλη την εφετειακή περιφέρεια, του αριθµού των σαράντα ( 40), τουλάχιστον, ετεροδηµοτών εκλογέων της ίδιας εκλογικής περιφέρειας

ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ: Ολη η αλήθεια στην Έκθεση της ανεξάρτητης Επιτροπής Αλήθειας




Tον Ιούνιο του 2015, η ανεξάρτητη Επιτροπή Αλήθειας Δημοσίου Χρέους, ανακοίνωσε επίσημα στη δημοσιότητα τη προκαταρκτική έκθεση σχετικά με τη νομιμότητα και τη βιωσιμότητα του εξωτερικού Χρέους της χώρας μας.


Σύμφωνα με την Επιτροπή Αλήθειας λοιπόν, το εξωτερικό Χρέος της χώρας όχι μόνο δεν είναι βιώσιμο, αλλά στο μεγαλύτερο μέρος του αποδεικνύεται παράνομο, επαχθές και επονείδιστο, γεγονός που επιτρέπει βάσει διεθνούς δικαίου στη χώρα μας να το καταγγείλει και να το διαγράψει μονομερώς.


Προκαταρκτική Έκθεση της Επιτροπής Αλήθειας Δημοσίου Χρέους

Σύνοψη
 
Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα, τον Ιούνιο του 2015, μπροστά σε ένα σταυροδρόμι. Έχει να διαλέξει ανάμεσα στο να συνεχίσει τα αποτυχημένα προγράμματα μακροοικονομικής προσαρμογής που της επέβαλαν οι δανειστές και στο να προχωρήσει, σπάζοντας τα δεσμά του χρέους, σε μια αληθινή αλλαγή. Πέντε χρόνια αφότου ξεκίνησαν τα προγράμματα οικονομικής προσαρμογής, η χώρα παραμένει βυθισμένη σε κρίση –οικονομική και κοινωνική, οικολογική και δημοκρατική. Το μαύρο κουτί του χρέους μένει σφραγισμένο, και μέχρι πρότινος κανένας επίσημος φορέας, ελληνικός ή ξένος, δεν επεδίωξε να φέρει στο φως την αλήθεια για το πώς και γιατί η χώρα καθυποτάχθηκε στο καθεστώς της Τρόικας. Το χρέος, στο όνομα του οποίου ισοπεδώθηκαν τα πάντα, παραμένει ο γνώμονας της νεοφιλελεύθερης προσαρμογής, που οδήγησε στη βαθύτερη και πιο μακρόχρονη ύφεση σε ευρωπαϊκό έδαφος και σε καιρό ειρήνης.
 
Επείγει λοιπόν να εξετασθεί μεθοδικά, και είναι κοινωνική μας ευθύνη, μια σειρά νομικών, κοινωνικών και οικονομικών ζητημάτων σε σχέση με το χρέος. Για ν’ αποκριθεί σ’ αυτή την ανάγκη η Βουλή των Ελλήνων σύστησε τον Απρίλιο του 2015 την Επιτροπή Αλήθειας για το Δημόσιο Χρέος. Η εντολή που ανατέθηκε στην Επιτροπή Αλήθειας ήταν να ερευνήσει πώς δημιουργήθηκε και διογκώθηκε το δημόσιο χρέος, με ποιούς τρόπους και για ποιούς λόγους συνάφθηκε, και πώς επηρέασαν την οικονομία και τη ζωή του ελληνικού λαού οι καταναγκαστικές προϋποθέσεις (αιρεσιμότητες, conditionalities) οι οποίες συνόδευαν τα νέα δάνεια. Και επίσης να κάνει γνωστά στο εσωτερικό και το εξωτερικό τα ζητήματα που συνδέονται με το ελληνικό δημόσιο χρέος, καθώς και να ερευνήσει ποιές επιλογές υπάρχουν για την κατάργηση του, και ποιά επιχειρήματα μπορούν να διατυπωθούν σχετικά.
 
Η Επιτροπή Αλήθειας παρουσιάζει στην Προκαταρκτική Έκθεση τα προσωρινά της πορίσματα, τα οποία δείχνουν ότι ολόκληρο το πρόγραμμα προσαρμογής, στο οποίο καθυποτάχθηκε η Ελλάδα, ήταν και παραμένει ένα πρόγραμμα με σαφείς πολιτικές στοχεύσεις. Ο τεχνικός χαρακτήρας των μακροοικονομικών μεταβλητών και των προβλέψεων για την εξέλιξη του χρέους επέτρεψε, μολονότι αυτοί οι αριθμοί επηρεάζουν άμεσα τη ζωή και την ίδια την επιβίωση των ανθρώπων, οι συζητήσεις για το χρέος να μείνουν μέχρις στιγμής σε τεχνικό επίπεδο, και ειδικότερα να εστιαστούν στο ερώτημα αν οι πολιτικές που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα διευκολύνουν την αποπληρωμή του χρέους. Αυτήν ακριβώς την επιχειρηματολογία αμφισβητούν τα γεγονότα που περιλαμβάνονται στην Έκθεση.
 
Όλα τα στοιχεία που παρουσιάζουμε στην Προκαταρκτική Έκθεση καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα όχι μόνο δεν είναι σε θέση να πληρώσει το χρέος, αλλά και δεν πρέπει να το πληρώσει. Πρωτίστως διότι το χρέος που προκάλεσαν οι ρυθμίσεις που επέβαλε η Τρόικα παραβιάζει ευθέως τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα των κατοίκων της Ελλάδας. Ως εκ τούτου η Ελλάδα δεν πρέπει να πληρώσει αυτό το χρέος διότι είναι παράνομο, αθέμιτο και επονείδιστο.
 
Η Επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι η μη βιωσιμότητα του ελληνικού δημόσιου χρέους ήταν εξαρχής προδήλως γνωστή ευθύς στους διεθνείς δανειστές, τις ελληνικές αρχές και τα συστημικά μέσα ενημέρωσης. Μολαταύτα οι ελληνικές αρχές, μαζί με κάποιες κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνωμότησαν το 2010 ενάντια στην αναδιάρθρωση του δημόσιου χρέους προκειμένου να προστατεύσουν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Τα συστημικά μέσα ενημέρωσης έκρυψαν την αλήθεια από τους πολίτες παριστάνοντας ότι δήθεν η διάσωση αφορούσε την Ελλάδα και όχι τις τράπεζες, και συνάμα εξυφαίνοντας μια αφήγηση που στόχευε να εμφανίσει τον ελληνικό πληθυσμό σαν δήθεν άξιο των αδικοπραξιών των δανειστών.
 
Τα ποσά που διατέθηκαν μέσω των προγραμμάτων διάσωσης (μνημονίων) του 2010 και του 2012 ελέγχονταν από το εξωτερικό μέσα από περίπλοκες διευθετήσεις, οι οποίες απέκλειαν κάθε δημοσιονομική αυτονομία. Οι δανειστές υπαγόρευσαν αυστηρά τον τρόπο διάθεσης των δανειακών κεφαλαίων ‘διάσωσης’, και έτσι είναι αποκαλυπτικό ότι κατευθύνθηκαν στην κάλυψη των τρεχουσών δημόσιων δαπανών λιγότερα από τα 10% των κεφαλαίων που εισπράχθηκαν.
 
Η Προκαταρκτική Έκθεση παρουσιάζει μια πρώτη χαρτογράφηση των κεντρικών προβλημάτων και ζητημάτων του δημόσιου χρέους. Επισημαίνει τις κομβικής σημασίας παρανομίες οι οποίες συνδέθηκαν με τη σύναψη των δανείων, και ανιχνεύει τη νομική θεμελίωση επάνω στην οποία μπορεί να βασιστεί η μονομερής αναστολή της αποπληρωμής του.
 
Τα ευρήματά της εκτίθενται σε εννέα κεφάλαια, ως ακολούθως:
 
Το Πρώτο Κεφάλαιο, Το χρέος πριν από την Τρόικα, αναλύει την εξέλιξη του ελληνικού δημόσιου χρέους από τη δεκαετία του 1980 και μετά. Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η διόγκωση του χρέους δεν οφειλόταν στις δήθεν υπέρμετρες δημόσιες δαπάνες, οι οποίες στην πραγματικότητα παρέμεναν χαμηλότερες από τις δημόσιες δαπάνες άλλων χωρών της ευρωζώνης. Οφειλόταν μάλλον στην πληρωμή εξαιρετικά υψηλών επιτοκίων δανεισμού στους πιστωτές, στις υπερβολικά υψηλές και αδικαιολόγητες στρατιωτικές δαπάνες, στην απώλεια φορολογικών εσόδων εξαιτίας των αθέμιτων εκροών κεφαλαίου, στην ανακεφαλαιοποίηση ιδιωτικών τραπεζών από το κράτος, και στις διεθνείς ανισορροπίες οι οποίες δημιουργήθηκαν από την ελαττωματική σχεδίαση της ίδιας της Νομισματικής Ένωσης.
 
Η υιοθέτηση του ευρώ οδήγησε σε δραστική αύξηση του ιδιωτικού χρέους στην Ελλάδα, στο οποίο βρέθηκαν εκτεθειμένες όχι μόνον οι ελληνικές, αλλά και μεγάλες ευρωπαϊκές ιδιωτικές τράπεζες. Το γεγονός αυτό κλιμάκωσε μια τραπεζική κρίση το 2009, που με τη σειρά της επιβάρυνε το ελληνικό δημόσιο χρέος. Η κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου, υπερτονίζοντας τη σημασία των δημόσιων ελλειμάτων και του δημόσιου χρέους, βοήθησε το 2009 να παρασταθεί η εξελισσόμενη τραπεζική κρίση σαν κρίση δημόσιου χρέους.
 
Το Δεύτερο Κεφάλαιο, Η εξέλιξη του ελληνικού δημόσιου χρέους, 2010-2015, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η πρώτη δανειακή σύμβαση, του 2010, αποσκοπούσε πρωταρχικά στη διάσωση των ελληνικών και άλλων ευρωπαϊκών ιδιωτικών τραπεζών, και επέτρεψε στις τελευταίες να μειώσουν την έκθεσή τους σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου.
 
Το Τρίτο Κεφάλαιο, Το ελληνικό δημόσιο χρέος ανά δανειστή, 2015, παρουσιάζει την εριζόμενη φύση του σημερινού ελληνικού χρέους, σκιαγραφώντας τα κεντρικά χαρακτηριστικά των δανείων, τα οποία αναλύονται παρακάτω, στο Όγδοο Κεφάλαιο.
 
Το Τέταρτο Κεφάλαιο, Μηχανισμοί του συστήματος χρέους στην Ελλάδα, αποκαλύπτει τους μηχανισμούς που κατασκευάστηκαν μέσα από τις δανειακές συμβάσεις, από τον Μάιο του 2010 και μετά. Οι μηχανισμοί αυτοί δημιούργησαν ένα βαρύ φορτίο νέου χρέους προς τα άλλα κράτη της ευρωζώνης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ, EFSF), ενώ παράλληλα παρήγαγαν καταχρηστικά κόστη, βαθαίνοντας έτσι ακόμη περισσότερο την κρίση. Οι μηχανισμοί αυτοί αποκαλύπτουν πώς το μεγαλύτερο μέρος των δανειακών κεφαλαίων μεταβιβάστηκε απευθείας στους χρηματοπιστωτικούς θεσμούς. Αντί να ωφελήσουν την Ελλάδα επιτάχυναν, με τη χρήση χρηματοπιστωτικών εργαλείων, τη διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων.
 
Το Πέμπτο Κεφάλαιο, Αιρεσιμότητες εναντίον βιωσιμότητας, παρουσιάζει πώς οι δανειστές επέβαλαν, μαζί με τις δανειακές συμβάσεις, παραβιαστικές αιρεσιμότητες οι οποίες εξάλειψαν άμεσα την οικονομική βιωσιμότητα του χρέους. Αυτές οι αιρεσιμότητες (προϋποθέσεις), στις οποίες οι δανειστές εξακολουθούν να επιμένουν, μείωσαν το ΑΕΠ και αύξησαν τον δημόσιο δανεισμό, επιβαρύνοντας επομένως την αναλογία δημόσιου χρέους / ΑΕΠ, και καθιστώντας έτσι το δημόσιο χρέος ακόμη λιγότερο βιώσιμο. Επιπλέον, επέφεραν δραματικές αλλαγές στην κοινωνία και προκάλεσαν ανθρωπιστική κρίση. Το ελληνικό δημόσιο χρέος μπορεί σήμερα να θεωρηθεί εντελώς μη βιώσιμο.
 
Το Έκτο Κεφάλαιο, Οι επιπτώσεις των ‘προγραμμάτων διάσωσης’ στα ανθρώπινα δικαιώματα, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα μέτρα τα οποία επιβλήθηκαν στο πλαίσιο των λεγόμενων ‘προγραμμάτων διάσωσης’ έπληξαν άμεσα τις συνθήκες ζωής του ελληνικού λαού και παραβίασαν τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία ωστόσο οφείλουν, τόσο η Ελλάδα όσο και οι εταίροι της, να σέβονται, να προστατεύουν και να προάγουν σύμφωνα με το εσωτερικό, το ευρωπαϊκό και το διεθνές δίκαιο. Οι δραστικές προσαρμογές, που επιβλήθηκαν στην ελληνική οικονομία και σε ολόκληρη την κοινωνία, προκάλεσαν ραγδαία υποβάθμιση του επιπέδου ζωής και παραμένουν ασύμβατες προς την κοινωνική δικαιοσύνη, την κοινωνική συνοχή, τη δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
 
Το Έβδομο Κεφάλαιο, Νομικά ζητήματα σχετικά με τα μνημόνια και τις δανειακές συμβάσεις, αναλύει ότι υπήρξε παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων από την πλευρά τόσο της ίδιας της Ελλάδας όσο και των δανειστών της, δηλαδή των (πιστωτριών) χωρών της ευρωζώνης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, που επέβαλαν τα μέτρα αυτά στην Ελλάδα. Όλοι αυτοί οι παράγοντες (κράτη και όργανα ή θεσμοί) παρέλειψαν να εκτιμήσουν τις παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων που συνεπάγονταν οι πολιτικές που οι ίδιοι επέβαλαν στην Ελλάδα και, επιπλέον, παραβίασαν άμεσα το ελληνικό Σύνταγμα απογυμνώνοντας ουσιαστικά την Ελλάδα από τα περισσότερα κυριαρχικά δικαιώματά της. Οι συμφωνίες συμπεριλαμβάνουν καταχρηστικούς όρους, που πρακτικά καταναγκάζουν την Ελλάδα να παραδώσει στους δανειστές σημαντικές πλευρές της εθνικής της κυριαρχίας. Αυτό αποτυπώνεται στη ρήτρα εφαρμογής του αγγλικού δικαίου ως εφαρμοστέου στις δανειακές συμβάσεις, η οποία διευκόλυνε την παράκαμψη του ελληνικού Συντάγματος αλλά και των διεθνών υποχρεώσεων σεβασμού των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Οι παραβιάσεις των ανθρώπινων δικαιωμάτων και του εθιμικού δικαίου, πολλές ενδείξεις κακόπιστης συμπεριφοράς εκ μέρους των συμβαλλόμενων μερών, και ο καταχρηστικός χαρακτήρας αυτών των συμβάσεων καθιστούν τις συναφθείσες συμβάσεις άκυρες.
 
Το Όγδοο Κεφάλαιο, Αποτίμηση του παράνομου, αθέμιτου, επονείδιστου, και μη βιώσιμου χαρακτήρα του χρέους, παρέχει μια αποτίμηση του ελληνικού δημόσιου χρέους με βάση τους ορισμούς του παράνομου, αθέμιτου, επονείδιστου, και μη βιώσιμου χρέους, τους οποίους υιοθέτησε η Επιτροπή Αλήθειας.
 
Το Όγδοο Κεφάλαιο καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος σήμερα, τον Ιούνιο του 2015, είναι μη βιώσιμο, διότι η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να το εξυπηρετήσει χωρίς να πλήξει καίρια την ικανότητά της να αναποκρίνεται στις βασικές υποχρεώσεις της για προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Επιπλέον, το κεφάλαιο περιέχει στοιχεία για ενδεικτικές περιπτώσεις παράνομου, αθέμιτου, και επονείδιστου χρέους προς κάθε έναν δανειστή.
 
Το χρέος προς το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο πρέπει να χαρακτηριστεί παράνομο διότι η σύναψή του έγινε κατά παράβαση του καταστατικού του ίδιου του ΔΝΤ, ενώ επιπλέον οι όροι του παραβιάζουν το ελληνικό Σύνταγμα, το διεθνές εθιμικό δίκαιο, και τις συνθήκες τις οποίες έχει κυρώσει η Ελληνική Δημοκρατία. Είναι επίσης αθέμιτο, διότι οι όροι του επιβάλλουν πολιτικές οι οποίες παραβιάζουν τις υποχρεώσεις προστασίας των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Τέλος, είναι επονείδιστο (απεχθές), διότι το ΔΝΤ γνώριζε ότι τα μέτρα τα οποία επέβαλλαν οι πολιτικές του ήταν αντιδημοκρατικά και αναποτελεσματικά, και θα οδηγούσαν σε σοβαρές παραβιάσεις των κοινωνικών και οικονομικών δικαιωμάτων.
 
Το χρέος προς την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα πρέπει να χαρακτηριστεί παράνομο διότι η ΕΚΤ υπερέβη τις αρμοδιότητές της επιβάλλοντας, μέσω της συμμετοχής της στην Τρόικα, την εφαρμογή των προγραμμάτων μακροοικονομικής προσαρμογής (λόγου χάρη, την απορρύθμιση της αγοράς εργασίας). Το χρέος προς την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι επίσης αθέμιτο και επονείδιστο, διότι ο κύριος λόγος ύπαρξης του Προγράμματος Αγοράς Ομολόγων (Securities Market Programme, SMP) ήταν να εξυπηρετηθούν συμφέροντα των χρηματοπιστωτικών οργανισμών, επιτρέποντας στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές και ελληνικές ιδιωτικές τράπεζες να απαλλαγούν από τα ελληνικά ομόλογα που είχαν στην κατοχή τους.
 
Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας παρέχει  δάνεια χωρίς μετρητά (cash-less loans) τα οποία πρέπει να θεωρηθούν παράνομα, επειδή παραβιάζουν όχι μόνον το Άρθρο 122(2) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ/TFEU), αλλά και πολλά κοινωνικά και οικονομικά δικαιώματα, καθώς και πολιτικές ελευθερίες. Περαιτέρω, η Συμφωνία Πλαίσιο (Framework Agreement) του ΕΤΧΣ, του 2010, καθώς και η Κύρια Σύμβαση Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης (Master Financial Assistance Agreement) του 2012, περιλαμβάνουν πολλαπλούς καταχρηστικούς όρους, οι οποίοι αποκαλύπτουν σαφώς αθέμιτη συμπεριφορά από την πλευρά του δανειστή. Το ΕΤΧΣ παραβιάζει επίσης με τη δράση του τις δημοκρατικές αρχές, γεγονός που καθιστά αυτά τα συγκεκριμένα χρέη αθέμιτα και επονείδιστα.
 
Τα διμερή δάνεια πρέπει να θεωρηθούν παράνομα διότι παραβιάζουν τη διαδικασία που προβλέπεται από το ελληνικό Σύνταγμα. Κατά τη σύναψή τους υπήρξε σαφώς αθέμιτη συμπεριφορά εκ μέρους των δανειστών, ενώ επίσης περιέχουν όρους που παραβιάζουν το νόμο και τη δημόσια τάξη. Τόσο το ευρωπαϊκό όσο και το διεθνές δίκαιο παραβιάστηκαν κατά τη σχεδίαση των μακροοικονομικών προγραμμάτων, προκειμένου να παρακαμφθούν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Επιπλέον τα διμερή δάνεια είναι αθέμιτα, διότι δεν χρησιμοποιήθηκαν προς όφελος του λαού, αλλά απλώς επέτρεψαν στους ιδιώτες πιστωτές της Ελλάδας να σώσουν τους εαυτούς τους. Τέλος, τα διμερή δάνεια είναι επονείδιστα διότι τόσο οι πιστώτριες χώρες όσο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζαν τις ενδεχόμενες παραβιάσεις, αλλά τόσο το 2010 όσο και το 2012 απέφυγαν να εκτιμήσουν ποιές επιπτώσεις θα είχαν στα ανθρώπινα δικαιώματα η μακροοικονομική προσαρμογή και η δημοσιονομική σταθεροποίηση, που ήταν και οι προϋποθέσεις για τη χορήγηση των δανείων.
 
Το χρέος προς τους ιδιώτες δανειστές πρέπει να θεωρηθεί παράνομο διότι οι ιδιωτικές τράπεζες πριν από τη δημιουργία της Τρόικας έδρασαν ανεύθυνα και δεν έδειξαν τη δέουσα επιμέλεια στη διαχείριση του δανεισμού, ενώ ορισμένοι ιδιώτες δανειστές, όπως κεφάλαια αντιστάθμισης κινδύνου (hedge funds), ενήργησαν επίσης κακόβουλα. Μέρος του χρέους προς τις ιδιωτικές τράπεζες και τα κεφάλαια αντιστάθμισης κινδύνου είναι αθέμιτο για τους ίδιους λόγους για τους οποίους είναι και παράνομο. Επιπλέον, οι ελληνικές τράπεζες ανακεφαλαιοποιήθηκαν με αθέμιτο τρόπο από τους φορολογούμενους. Τέλος, το χρέος προς τις ιδιωτικές τράπεζες και τα κεφάλαια αντιστάθμισης κινδύνου είναι επονείδιστο, διότι οι μεγάλοι ιδιώτες δανειστές γνώριζαν ότι τα δάνεια αυτά συνήφθησαν για ίδιο όφελος και όχι για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του λαού.
 
Η Προκαταρκτική Έκθεση καταλήγει επισημαίνοντας ορισμένα πρακτικά ζητήματα. Το Ένατο Κεφάλαιο, Νομική θεμελίωση της αποκήρυξης και αναστολής πληρωμών του ελληνικού δημόσιου χρέους,  εκθέτει ποιές επιλογές υπάρχουν όσον αφορά την ακύρωση του χρέους, και ιδίως τις συνθήκες υπό τις οποίες ένα κυρίαρχο κράτος μπορεί να ασκήσει το δικαίωμά του να προχωρήσει μονομερώς, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, στην αποκήρυξη του χρέους ή στην αναστολή της αποπληρωμής του.
 
Τα νομικά επιχειρήματα που επιτρέπουν σε ένα κυρίαρχο κράτος να αποκηρύξει μονομερώς το παράνομο, αθέμιτο και επονείδιστο χρέος είναι πολλαπλά· όσον αφορά την ελληνική περίπτωση, μια τέτοια μονομερής κυριαρχική πράξη θα μπορούσε να θεμελιωθεί στα εξής επιχειρήματα: καταρχάς στην κακή πίστη την οποία επέδειξαν οι δανειστές, ωθώντας την Ελλάδα να παραβιάσει το εσωτερικό της δίκαιο και τις διεθνείς της υποχρεώσεις σε σχέση με τα ανθρώπινα δικαιώματα. Στη νομική υπεροχή και προτεραιότητα των ανθρώπινων δικαιωμάτων απέναντι σε διεθνείς συμφωνίες, όπως εκείνες που υπέγραψαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις με τους δανειστές ή με την Τρόικα. Τη χρήση καταναγκασμού. Την επιβολή άδικων και ανεπιεικών όρων, οι οποίοι κατάφωρα παραβιάζουν το Σύνταγμα και την εθνική κυριαρχία. Τέλος, το δικαίωμα το οποίο αναγνωρίζει το διεθνές δίκαιο στο κράτος, να παίρνει μετρα ενάντια σε παράνομες ενέργειες δανειστών, οι οποίες πλήττουν τη δημοσιονομική του κυριαρχία, το υποχρεώνουν να αποδεχθεί παράνομα, αθέμιτα και επονείδιστα χρέη, και παραβιάζουν την οικονομική του αυτοδιάθεση και τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα. 
 
Όσον αφορά τη μη βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους, κάθε κράτος έχει νόμιμο δικαίωμα να επικαλείται την ύπαρξη κατάστασης ανάγκης σε εξαιρετικές περιστάσεις, προκειμένου να διαφυλάξει ουσιώδη συμφέροντα τα οποία απειλούνται από κίνδυνο μεγάλο και παρόντα. Σε τέτοια περίπτωση το κράτος μπορεί να απαλλαγεί από την εκπλήρωση των διεθνών υποχρεώσεών του, οι οποίες επαυξάνουν τον κίνδυνο, όπως συμβαίνει με τις εκκρεμείς δανειακές συμβάσεις. Τέλος, τα κράτη έχουν δικαίωμα να κηρύξουν μονομερώς πτώχευση όταν δεν είναι βιώσιμη η εξυπηρέτηση του χρέους, στην οποία περίπτωση δεν διαπράττουν διεθνώς παράνομη πράξη και, επομένως, δεν φέρουν ευθύνη.
 
 
Προοίμιο
 
Η αξιοπρέπεια του λαού βαραίνει περισσότερο από το 
παράνομο, αθέμιτο, επονείδιστο και μη βιώσιμο χρέος
 
Έχοντας ολοκληρώσει την προκαταρκτική φάση της έρευνάς της, η Επιτροπή Αλήθειας του Δημόσιου Χρέους θεωρεί ότι η Ελλάδα ήταν και παραμένει θύμα μιας προσχεδιασμένης επίθεσης, η οποία οργανώθηκε  από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αυτό το βίαιο, παράνομο και ανήθικο εγχείρημά τους έχει μοναδικό σκοπό να περάσουν τα ιδιωτικά χρέη στο δημόσιο.
 
Παρουσιάζοντας τούτη την Προκαταρκτική Έκθεση στις ελληνικές αρχές και τον ελληνικό λαό, η Επιτροπή Αλήθειας του Δημόσιου Χρέους θεωρεί ότι ολοκλήρωσε την πρώτη φάση της εντολής της, η οποία περιγράφεται στην από 4 Απριλίου του 2015 απόφαση της Προέδρου της Βουλής. Η Επιτροπή ελπίζει πως η  Έκθεση θα αποδειχθεί χρήσιμο εργαλείο ώστε να εγκαταλειφθεί η καταστροφική λογική της λιτότητας, και να προστατευθούν από τους κινδύνους που σήμερα τα απειλούν τα ανθρώπινα δικαιώματα, η δημοκρατία, η αξιοπρέπεια του λαού και το μέλλον των επερχόμενων γενεών.
 
Σε απάντηση εκείνων που προσπαθούν να επιβάλουν άδικα μέτρα, ο ελληνικός λαός θα μπορούσε να επικαλεστεί τη ρήση του Θουκυδίδη «και όνομα δια το μη ες ολίγους αλλ’ ες πλείονας οικείν Δημοκρατία κέκληται»  (Θουκυδίδης, Ιστορία του Πελοποννησιακού πολέμου, Επιτάφιος του Περικλή (2.37)
«και ως προς το όνομα καλείται Δημοκρατία επειδή η εξουσία δεν είναι στα χέρια των λίγων, αλλά των πολλών»).



Διαβάστε  ολόκληρη την έκθεση πατώντας  ΕΔΩ 

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

Ψαλίδι σε κύριες και επικουρικές μετά τις εκλογές



Ψαλίδι σε κύριες και επικουρικές μετά τις εκλογές




Νέες μειώσεις περιμένουν τους συνταξιούχους μετά τις εκλογές λόγω των μέτρων του τρίτου Μνημονίου. Πρόκειται για μειώσεις που θα προέλθουν, μεταξύ άλλων , από τις αναδρομικές αυξήσεις (για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο) των εισφορών υπέρ υγείας, την ένταξη στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης των επικουρικών ταμείων μεγάλων κατηγοριών συνταξιούχων (ένστολων, ελεύθερων επαγγελματιών, μηχανικών, δικηγόρων, γιατρών), τη σταδιακή μείωση των δικαιούχων του ΕΚΑΣ, τον νέο τρόπο υπολογισμού των κύριων συντάξεων και του εφάπαξ, όπως και την εφαρμογή των νέων δυσμενέστερων διατάξεων για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.
Τα 10 μέτρα τα οποία θα πλήξουν μετά τις εκλογές όλες τις συντάξεις, όλους τους συνταξιούχους και όλα τα Ταμεία ανεξαιρέτως είναι τα παρακάτω:
Στο τέλος Σεπτεμβρίου, με τις συντάξεις Οκτωβρίου, οι συνταξιούχοι θα δουν ακόμη μεγαλύτερη μείωση από αυτή που διαπίστωσαν τον προηγούμενο μήνα, αφού θα παρακρατηθούν αναδρομικά οι αυξημένες εισφορές υπέρ υγείας για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Το τρίμηνο Οκτωβρίου- Νοεμβρίου- Δεκεμβρίου, μαζί με τις νέες αυξημένες εισφορές θα παρακρατηθούν και τα αναδρομικά από τις κρατήσεις του Ιουλίου και του Αυγούστου σε τρεις ισόποσες δόσεις.
Σταδιακή μείωση των δικαιούχων του ΕΚΑΣ έως την κατάργηση του στο τέλος του 2019. Το μέτρο αυτό αφορά 380.000 συνταξιούχους. Σύμφωνα με το τρίτο μνημόνιο, άμεσα προωθείται η κατάργηση του ΕΚΑΣ για το20% των δικαιούχων με τα αναλογικά υψηλότερα εισοδήματα.
Χορήγηση της κατώτατης σύνταξης μόνο σε όσους συνταξιούχους έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους, με περικοπή του μη ανταποδοτικού μέρους. Το μέτρο αυτό θα επιφέρει μείωση έως και 40% σε χιλιάδες πρόωρα συνταξιοδοτούμενους με τις προϋποθέσεις των ελάχιστων ορίων, δηλαδή στις χαμηλότερες συντάξεις.
Νέα μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις των ήδη συνταξιούχων αναμένονται σύμφωνα με εκτιμήσεις, με την αρχή να γίνεται από τους 122.000 συνταξιούχους ένστολους, ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους  γιατρούς, μηχανικούς και δικηγόρους, πρώην ναυτικούς και τεχνικούς Τύπου, καθώς σε εφαρμογή του τρίτου Μνημονίου, από την 1η Σεπτέμβρη, τα Ταμεία ή κλάδοι τους εντάχθηκαν υποχρεωτικά στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης, το οποίο μετατρέπεται στο μοναδικό υπέρ- επικουρικό με συνολικά 1,6 εκατ. συνταξιούχους. Η πρώτη περικοπή εκτιμάται ότι θα είναι  της τάξης του 5,2 % όσο δηλαδή μειώθηκαν και οι επικουρικές όλων των υπόλοιπων συνταξιούχων του ΕΤΕΑ από την εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2014.
Αύξηση της ποινής σε όσους επιλέξουν να στραφούν στην πρόωρη συνταξιοδότηση, με μεγάλους χαμένους τους πενηντάρηδες. Η έξτρα περικοπή θα είναι  10%  και θα διαρκεί μέχρι να φτάσει ο ασφαλισμένος το όριο της πλήρους συνταξιοδότησης.
Αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων , με μεικτό τρόπο. Το τμήμα της σύνταξης που αντιστοιχεί στον χρόνο ασφάλισής τους έως 31/12/2010 υπολογίζεται με τις διατάξεις που ίσχυαν. Το τμήμα σύνταξης που αντιστοιχεί στον χρόνο ασφάλισής τους από 1/1/2011 έως την ημερομηνία εξόδου υπολογίζεται με τους νέους συντελεστές των νόμων 3863 και 3865/2010 με την προσθήκη τμήματος της βασικής σύνταξης.
Σταδιακή κατάργηση όλων των εξαιρέσεων χρηματοδότησης Ταμείων από τον κρατικό προϋπολογισμό και εναρμόνισης των ασφαλιστικών εισφορών και των παροχών με τη δομή του ΙΚΑ για όλα τα Ταμεία από 1/7/2015. Τα μέτρα αυτά θα επιφέρουν αυξήσεις των εισφορών σε ΟΓΑ, ΝΑΤ και ΟΑΕΕ, αφού θα επέλθει δραματική περικοπή της επιχορήγησης τον ΟΓΑ, στο ΝΑΤ και στον ΟΑΕΕ.
Κατάργηση όλων των φόρων υπέρ τρίτων που ακόμη λαμβάνουν κάποια Ταμεία μέχρι 31/10/2015. Αυτό θα επιφέρει δραστικές αυξήσεις στις εισφορές ή μεγάλες μειώσεις των παροχών. Το μέτρο αυτό θα έχει άμεση επίπτωση σε μια σειρά από Ταμεία που εισπράττουν έσοδα μέσω φόρων υπέρ τρίτων.
Νέος τρόπος υπολογισμού των εφάπαξ ο οποίος αναμένεται να οδηγήσει σε πρόσθετες μειώσεις.
Πάγωμα της κατώτατης σύνταξης στη σημερινή ονομαστική της αξία ως το 2011.
Πηγή: Τα Νέα



Η μαγεία της Ελλάδας στο νέο video του EOT






Αποτέλεσμα εικόνας για ΦΩΤΟ ΕΟΤ


 To  νέο video του ΕΟΤ με τίτλο, Greek Tourism. An eternal joyrney, απέσπασε τρία βραβεία σε  διεθνή τουριστικά φεστιβάλ.