Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015

'Μονιμοποιούνται" οι 4 έκτακτοι φόροι ΙΙΙ



Οι 4 έκτακτοι φόροι που θα «μονιμοποιηθούν» με το μνημόνιο ΙΙΙΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο γελοιογραφιες με εφορια


Του Τάσου Δασόπουλου
 Προς μονιμοποίηση οδεύουν, εν όψει της πρώτης αξιολόγησης του μνημονίου ΙΙΙτέσσερις επαχθείς και «οριζόντιοι» φόροι, οι οποίοι επιβλήθηκαν ως έκτακτοι το 2012 και το 2013, για να προσθέσουν στα δημόσια έσοδα περίπου 5,5 δις ευρώ σε ετήσια βάση.

Κλειδί για την μονιμοποίηση των κατά τα άλλα έκτακτων φόρων, θα αποτελέσει η σύνταξη του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού σχεδίου 2016 -2019, που υποχρεούται να εμφανίσει η Ελλάδα μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου, το οποίο θα συνοδεύσει το μνημόνιο ΙΙΙ και θα έχει ως στόχο υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα της τάξης του 3,5% του ΑΕΠ από το 2018 και μετά .

Παρά την προεκλογική φιλολογία όλων των κομμάτων περί ελαφρύνσεων, αν παταχθεί η φοροδιαφυγή και ισοδύναμων μέτρων που θα αντικαταστήσουν τα επαχθή και οριζόντια φορολογικά μέτρα του μνημονίου, η πραγματικότητα της πενταετούς λιτότητας που επέβαλαν τα μνημόνια, έδειξε ότι κάθε τι έκτακτο «μονιμοποιείται», ειδικά αν έχει μόνιμη και υψηλή απόδοση.

Η μονιμοποίηση καταφανώς άδικων, σε πολλές περιπτώσεις, μέτρων, αναμένεται να επιβληθεί το επόμενο διάστημα και από τους δανειστές, οι οποίοι, ως γνωστόν, μπορούν να υιοθετήσουν μόνο τα μόνιμα «καλής ποιότητας» μέτρα. Σε αυτά δεν περιλαμβάνονται βέβαια ούτε η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής (αν και είναι επιθυμητή) ούτε και η αύξηση της φορολογικής συμμόρφωσης των πολιτών.

Τι μέλλει λοιπόν να μονιμοποιηθεί ; Τέσσερις φόροι οι οποίοι… ζουν μαζί μας από το 2012 και μετά, αν και κάποιοι μετονομάστηκαν χωρίς όμως να αλλάξει η «ουσία» τους.

Ο πρώτος είναι το ειδικό τέλος αλληλεγγύης, ο οποίος επιβάλλεται για τα εισοδήματα πάνω από τα 12.000 ευρώ  και ο οποίος αποδίδει περίπου 814 εκατ. ευρώ το για το 2015, μέσω της άμεσης παρακράτησης από τους μισθούς.  Στο μνημόνιο υπάρχει ήδη πρόβλεψη για την μονιμοποίηση του φόρου μέσω της ένταξης της εισφοράς στην νέα φορολογική κλίμακα.

Ο δεύτερος φόρος που θα είναι δύσκολο να μην μονιμοποιηθεί, είναι ο περίφημος Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτητών Ακινήτων, που έρχεται λίγες μέρες μετά τις εκλογές. Ο φόρος είναι ο «απόγονος» του περίφημου ΕΕΤΗΔΕ  (πιο γνωστό ως χαράτσι της ΔΕΗ ) και είναι προγραμματισμένος να αποδώσει 2,65 δις ευρώ  το 2015 και το 2016. Θα είναι πολύ δύσκολο, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, να βρεθούν ισοδύναμα μέτρα για ένα φόρο τόσο υψηλής απόδοσης για το 2017 και το 2018. Συνεπώς η ισχύς του θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, με επιμέρους αλλαγές στα κλιμάκια και την ενσωμάτωση των νέων αντικειμενικών αξιών που αναμένεται να ισχύσουν για το 2016. Μπορεί να του αλλάξουν άλλη μια φορά όνομα αλλά και εδώ η ουσία μένει η ίδια.

Ο τρίτος φόρος που αναμένεται να μονιμοποιηθεί για τα επόμενα χρόνια, είναι το περίφημοτέλος επιτηδεύματος των 650 ευρώ το χρόνο, το οποίο πληρώνουν περίπου 750.000 ελεύθεροι επαγγελματίες. Το συγκεκριμένο τέλος φέρνει στα δημόσια ταμεία περίπου 400 εκατ. ευρώ το χρόνο, που είναι δύσκολο να αντικατασταθούν με άλλα ισοδύναμα μέτρα.

Τέλος υποψηφιότητα για μονιμοποίηση βάζουν και οι υψηλοί συντελεστές ΦΠΑ σε τρόφιμα και υπηρεσίες αλλά και τα νησιά του Αιγαίου, που θα ισχύσουν από τον Νοέμβριο και θα αποδώσουν συνολικά περίπου 1,85 δις ευρώ επιπλέον έσοδα το χρόνο. Τούτο, διότι και σε αυτήν περίπτωση θα είναι δύσκολο να βρεθούν ισοδύναμα μέτρα ή να αυξηθεί η εισπραξιμότητα του φόρου σε τέτοιο βαθμό ώστε να επιτρέψει την μείωση των συντελεστών του βασικού έμμεσου φόρου

πηγή:enikonomia.gr 

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

Προέδρος των μουσουλμάνων Ελλάδος.."Το κοράνι είναι πάνω από την Δημοκρατία"..(Βίντεο)



Δήλωση ΣΟΚ του προέδρου των μουσουλμάνων Ελλάδος..Το κοράνι είναι πάνω από την Δημοκρατία..(Βίντεο)


Πρόεδρος των μουσουλμάνων Ελλάδος..Ναϊμ Ελ Γκαντούρ..
Το κοράνι είναι πάνω από την Δημοκρατία..Είναι η Δημοκρατία.
Βεβαία είπε και κάτι ακόμα που δεν είναι στο βίντεο..
 "Όνειρο των μουσουλμάνων είναι να γίνουν ένα έθνος με μια ισλαμική κυβέρνηση όλα τα μουσουλμανικά κράτη..καθώς και τα ελληνικά νησιά που ήταν υπό την κατοχή των Τούρκων..
Στα κράτη που κυριαρχούν οι μουσουλμάνοι πρέπει να υπάρχει μόνο ισλαμικό καθεστώς..και όχι πολιτικοί"..Ας το δουν αυτό καλά όλοι αυτοί οι "Δημοκράτες" υποστηρικτές τους...ας κάνουν και μια βόλτα στις ειδήσεις για τους χριστιανούς και τους άθεους της Συρίας...ίσως τότε πραγματικά να καταλάβουν ποιο θα είναι το μέλλον τους και το μέλλον όλων μας...μόλις κυριαρχήσουν οι ισλαμιστές πληθυσμιακά και στην Ελλάδα..
Δείτε το βίντεο...

Αφορολόγητο για εισοδήματα έως 12.000 ευρώ και ενιαία κλίμακα για μισθούς, συντάξεις, ενοίκια


Αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ και μια ενιαία φορολογική κλίμακα για μισθωτούς, συνταξιούχους και εισοδήματα από ενοίκια σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο για το 2016. Στις διαπραγματεύσεις που γίνονται με τα τεχνικά κλιμάκια το οικονομικό επιτελείο της υπηρεσιακής κυβέρνησης έχει καταθέσει διάφορες προτάσεις τις οποίες επεξεργάζονται από κοινού, προκειμένου η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 20ής Σεπτεμβρίου να ολοκληρώσει ταχύτερα τα προαπαιτούμενα, με στόχο εντός του Οκτωβρίου να ψηφισθεί από τη Βουλή το νέο φορολογικό νομοσχέδιο. Στη νέα ενιαία φορολογική κλίμακα που σχεδιάζεται θα ενσωματωθεί και η εισφορά αλληλεγγύης, ενώ αντιστοίχως θα ενσωματωθεί και η εισφορά αλληλεγγύης στην κλίμακα των ελευθέρων επαγγελματιών. Ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών αναφέρει ότι το ποσό της εισφοράς αλληλεγγύης, που εισπραττόταν μέχρι σήμερα ξεχωριστά, θα επιμερισθεί στους υπόχρεους μέσω της φορολογικής κλίμακας, ξεκινώντας από τα υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα. Επίσης, αναφέρει ότι έχουν κατατεθεί διάφορα σενάρια όχι μόνο για το ύψος του αφορολόγητου ορίου αλλά και για το ποιοι φορολογούμενοι θα το δικαιούνται. Ειδικότερα, οικονομικό επιτελείο και τεχνικά κλιμάκια επεξεργάζονται τα εξής σενάρια:

1. Φορολογική κλίμακα. Δημιουργία ενιαίας φορολογικής κλίμακας για τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και όσους έχουν εισοδήματα από ενοίκια. Αν και το 3ο μνημόνιο προβλέπει την αύξηση των συντελεστών για τα εισοδήματα από ακίνητα, ωστόσο εξετάζεται να φορολογηθούν με ενιαία κλίμακα. Συγκεκριμένα, το νέο πρόγραμμα που ψήφισε η Βουλή ορίζει ο συντελεστής για ετήσιο εισόδημα από ακίνητα έως 12.000 ευρώ θα αυξηθεί από το 11% στο 15% και ο υψηλός, για ποσά εισοδημάτων από ακίνητα πάνω από τις 12.000 ευρώ, θα αυξηθεί από το 33% στο 35%.

2. Αφορολόγητο όριο. Το ύψος του αφορολόγητου ορίου θα ανέρχεται στις 12.000 ευρώ και θα αφορά μόνο όσους έχουν ετήσιο εισόδημα έως 12.000 ευρώ. Οι υπόλοιποι φορολογούμενοι θα φορολογούνται από το πρώτο ευρώ. Στο σχέδιο που επεξεργάζονται οι δύο πλευρές περιλαμβάνονται πολλά κλιμάκια με χαμηλούς συντελεστές. Για παράδειγμα, σήμερα φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 15.000 ευρώ καταβάλλει στο ελληνικό Δημόσιο φόρο ύψους 1.200 ευρώ καθώς και εισφορά αλληλεγγύης 105 ευρώ. Εφόσον το πρώτο φορολογικό κλιμάκιο έχει συντελεστή 8% ή 9%, θα καταβάλει το ίδιο ποσό στην εφορία. Στόχος, όπως αναφέρει το στέλεχος του οικονομικού επιτελείο, είναι το βάρος να μετατοπισθεί από τα μεσαία εισοδήματα στα υψηλότερα. Αναφέρει επίσης ότι με τη νέα κλίμακα θα αυξηθούν σημαντικά τα έσοδα του Δημοσίου.

3. Κάρτες. Στην περίπτωση που υιοθετηθεί το ανωτέρω σενάριο, το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει να δώσει ισχυρά κίνητρα για τη χρήση καρτών. Για παράδειγμα, σκοπεύει να κληρώνει κάθε δύο μήνες ή στο τέλος του χρόνου περί τα 10 ακίνητα. Στην κλήρωση θα μπορούν να συμμετάσχουν οι φορολογούμενοι που θα έχουν συγκεντρώσει κάποιον αριθμό αποδείξεων μέσω καρτών, ανάλογα και με το ύψος του εισοδήματός τους. Ταυτόχρονα θα γίνονται κληρώσεις και για άλλα δώρα, όπως αυτοκίνητα, διακοπές κ.λπ.

Ωστόσο, δεν έχει απορριφθεί το σενάριο που προβλέπει το αφορολόγητο όριο να«χτίζεται» εξ ολοκλήρου μέσω των αποδείξεων που συγκεντρώνονται μέσω καρτών.

4. Ελεύθεροι επαγγελματίες. Θα συνεχίσουν να φορολογούνται από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 26% για εισοδήματα έως 50.000 ευρώ και με 33% για εισοδήματα υψηλότερα. Η εισφορά αλληλεγγύης ενδεχομένως να ενσωματωθεί στην κλίμακα. Στην περίπτωση αυτή, θα αυξηθούν οι ανωτέρω συντελεστές φορολόγησης. Διαφορετικά, θα συνεχίσουν να την πληρώνουν κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης.

ΦΠΑ στα ιδιωτικά σχολεία

Σχεδόν σίγουρη θεωρούν στελέχη του οικονομικού επιτελείου την κατάργηση των διατάξεων που προβλέπουν συντελεστή ΦΠΑ 23% στις επιχειρήσεις που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Στελέχη των θεσμών θεωρούν υπερβολικό να επιβάλλεται συντελεστής ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση και μάλιστα με τόσο υψηλό συντελεστή. Ηδη οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και έχουν προταθεί διάφορα ισοδύναμα για την αντικατάσταση του μέτρου. Προς το παρόν πάντως τη λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί έδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων παρέχοντας τη δυνατότητα να υποβληθούν συμπληρωματικά τιμολόγια και δηλώσεις ΦΠΑ για τιμολόγια που εκδόθηκαν από τις 20 Ιουλίου έως τις 16 Οκτωβρίου. Ειδικότερα:

α) Τα συμπληρωματικά φορολογικά στοιχεία για την επίρριψη του ΦΠΑ μπορούν να εκδοθούν μέχρι τις 23 Οκτωβρίου 2015. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται για αρχικά στοιχεία με ημερομηνία έκδοσης από 20 Ιουλίου 2015 έως 16 Οκτωβρίου 2015.

β) Τα συμπληρωματικά φορολογικά στοιχεία καταχωρίζονται στη δήλωση ΦΠΑ της φορολογικής περιόδου εντός της οποίας ο φόρος νόμιμα οφείλεται.

γ) Οι εν λόγω δηλώσεις ΦΠΑ, ανεξάρτητα αν είναι αρχικές ή τροποποιητικές, υποβάλλονται μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2015 σε έντυπη μορφή στην αρμόδια ΔΟΥ χωρίς την επιβολή τόκου, προστίμων και λοιπών κυρώσεων.

Για παράδειγμα, επιχείρηση, που τηρεί πλήρη λογιστικά πρότυπα, εκδίδει φορολογικό στοιχείο για εκπαιδευτικές υπηρεσίες στις 23 Ιουλίου 2015 χωρίς ΦΠΑ. Το συμπληρωματικό φορολογικό στοιχείο εκδίδεται στις 20 Οκτωβρίου (δηλαδή πέραν της προθεσμίας της 30/9, που ορίζει ο ν. 4336/2015). Στην περίπτωση αυτή, το συμπληρωματικό αυτό στοιχείο καταχωρίζεται στη δήλωση ΦΠΑ του Ιουλίου, η οποία θα πρέπει να υποβληθεί εντύπως στη ΔΟΥ το αργότερο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου.
Ιατρικές δαπάνες και φοροαπαλλαγές
Μόνο οι ιατρικές δαπάνες που αποδεικνύονται μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας θα γίνονται δεκτές από την εφορία και κατ’ επέκταση θα συνεχίσουν να εκπίπτουν από τον φόρο. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη, ανάμεσα στα σενάρια που εξετάζονται από το υπουργείο είναι οι ιατρικές δαπάνες να αποδεικνύονται μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Οπως προβλέπεται από τη συμφωνία της 14ης Αυγούστου, τα σχετικά νομοθετήματα θα πρέπει να είναι έτοιμα τον Οκτώβριο.

Ταυτόχρονα, τεχνικά κλιμάκια και στελέχη του υπουργείου Οικονομικών αξιολογούν τις φοροαπαλλαγές, με στόχο να καταργηθούν οι περισσότερες και να αντικατασταθούν με άμεσες ενισχύσεις στους φορολογούμενους που τις έχουν ανάγκη. Οι φοροαπαλλαγές που ισχύουν σήμερα ανέρχονται σε 700 και κοστίζουν στον προϋπολογισμό περί τα 3,6 δισ. ευρώ (μαζί με τις απαλλαγές του ΦΠΑ, που καταργούνται σταδιακά). Το κόστος των ανωτέρω φοροαπαλλαγών αναλύεται ως εξής:

• Στα 293 εκατομμύρια ευρώ ανέρχονται οι φοροαπαλλαγές που έχουν απομείνει στα νοικοκυριά (ιατρικές δαπάνες, δωρεές και χορηγίες, διατροφή μεταξύ συζύγων, έκπτωση φόρου λόγω αναπηρίας, ειδική φορολόγηση ναυτικών, έκπτωση 1,5% στην παρακράτηση φόρου).

• Φοροαπαλλαγές 33,32 εκατ. ευρώ έχουν τα νομικά πρόσωπα.

• Στα 658,78 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι φοροαπαλλαγές που εφαρμόζονται στον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων, τις κληρονομιές, τις γονικές παροχές, τις δωρεές και τις μεταβιβάσεις ακινήτων.

• Στα 545,47 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι φοροαπαλλαγές από τον ΕΝΦΙΑ.
πηγή:kathimerini.gr
Έντυπη

Ευρωμπάσκετ 2015: Θρίαμβος της Εθνικής επί του Βελγίου








Ένα ημίχρονο κατάφερε να αντισταθεί το Βέλγιο στην Εθνική μας ομάδα, καθώς όταν η «γαλανόλευκη» ανέβασε στροφές και πάτησε γκάζι στο τρίτο δεκάλεπτο, η διαφορά εκτοξεύθηκε στα ύψη…
Με ένα επιθετικό κρεσέντο, η Εθνική απέκτησε διψήφια διαφορά ασφαλείας και δεν άφησε κανένα περιθώριο στους Βέλγους να ελπίζουν πως μπορούν να επιστρέψουν στο ματς.
Η κόρνα της λήξης βρήκε την Ελλάδα θριαμβεύτρια με 75-54, να παίρνει το εισιτήριο της πρόκρισης στις 8 καλύτερες ομάδες της διοργάνωσης.
Το επόμενο ραντεβού της Εθνικής Ελλάδος είναι στις 7 το απόγευμα της Τρίτης με τον νικητή της αναμέτρησης Ισπανία-Πολωνία.
Τα δεκάλεπτα: 16-15, 34-31, 57-42, 75-54
Ελλάδα: Μπουρούσης 14, Ζήσης 6, Σπανούλης 7, Καλάθης 4, Περπέρογλου 2, Σλούκας 8, Καϊμακόγλου 1, Κούφος 13, Πρίντεζης 10, Παπανικολάου, Μάντζαρης, Αντετοκούνμπο 10.
Βέλγιο: Μποσκό 2, Φαν Ρόσομ 13, Ερβέλ 2, Μουεμά, Ταμπού 6, Σερόν, Μουκούμπου, Ζιλέτ 14, Ντε Ζέου, Τουμπά 2, Σαλουμού 5, Λοτζέσκι 10
Eurobasket 2015 - Ελλάδα - Βέλγιο

Eurobasket 2015 - Ελλάδα - Βέλγιο
Eurobasket 2015 - Ελλάδα - Βέλγιο

Μπουρούσης: «Είμαστε μια ομάδα, προσπαθούμε να δίνουμε τον καλύτερο μας εαυτό. Το επόμενο παιχνίδι είναι ζήτημα καρδιάς και διάθεσης! Θέλουμε να ξεκουραστούμε και να είμαστε πανέτοιμοι στα προημιτελικά. Το θέλαμε πάρα πολύ να περάσουμε, πονέσαμε γι' αυτό. Είναι Εθνική ομάδα. Έχουμε μπροστά μας ένα δύσκολο παιχνίδι, όποιος και να είναι ο αντίπαλος. Αυτός θα είναι ο τελικός για εμάς. Θα θυμηθώ το 2007! Οι Ισπανοί μας έκλεψαν εκείνο το παιχνίδι. Το έχω δει πολλές φορές από τότε και με πονάει».

Αντετοκούνμπο: «Παίξαμε πολύ δυνατά κι ομαδικά. Πλέον πάμε στο ξενοδοχείο προκειμένου να κοιτάξουμε τα λάθη μας και να παρουσιαστούμε συγκεντρωμένοι, για το επόμενο παιχνίδι. Λογικά με την Ισπανία. Στο πρώτο ημίχρονο ήμασταν λίγο αγχωμένοι, χάσαμε κάποιες μπάλες, γενικώς κάναμε λάθη. Στο β' έπεσαν οι σφυγμοί, ακούσαμε τον κόουτς και φτάσαμε στη νίκη. Πιστεύω σε έναν παίκτη πάντα θα υπάρχει άγχος. Είναι καλό να υπάρχει, όμως δεν πρέπει να μας κυριεύει. Μακάρι να περάσουμε και στην τετράδα. Να παίξουμε όσο πιο δυνατά μπορούμε και να κάνουμε κάτι καλό στα προημιτελικά. Όποια ομάδα κι αν έλθει στη φάση των «8», είτε είναι η Ισπανία, είτε η Πολωνία θα προσπαθήσουμε να την κερδίσουμε».
πηγή:antenna.gr

Η Άμυνα της χώρας δεν φέρνει ψήφους…





Αποτέλεσμα εικόνας για ΦΩΤΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΜΒΛΗΜΑΤΑ ΑΦΙΣΕΣ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝΑποτέλεσμα εικόνας για ΦΩΤΟ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΦΙΣΕΣ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ




Η χώρα μας πάντα αντιμετώπιζε εχθρικούς γείτονες και ήταν σχεδόν πάντα σε εχθροπραξίες με τους γείτονες της η σε τεταμένες σχέσεις μαζί τους (καλή ώρα όπως σήμερα). Αυτό υποχρέωνε και υποχρεώνει τη χώρα να ξοδεύει μεγάλα ποσά στην άμυνα της, δυσανάλογα με τις οικονομικές της δυνατότητες. Δυστυχώς όμως, η πολιτική της ηγεσία (με ελάχιστες εξαιρέσεις), ποτέ δεν ασχολήθηκε σοβαρά με την Εθνική Άμυνα γιατί μαζί με τις διεθνείς σχέσεις ήταν δύο θέματα που δεν πουλάγανε εκλογικά.
Του ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ (Γ.Α.)
Από την άλλη, επειδή η Ελλάδα είχε ταλαιπωρηθεί από σειρά πραξικοπημάτων, οι πολιτικοί, λόγω ανασφάλειας, προωθούσαν στην επετηρίδα όσο μπορούσαν όχι τους καλύτερους αξιωματικούς, αλλά αυτούς που είτε ήταν κομματικοί φίλοι, είτε αυτούς που είχαν δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία. Οι καλοί; Αυτοί που θα έβγαζαν «τα κάστανα από τη φωτιά» σε ώρα ανάγκης; Στον Καιάδα.
Για τους περισσότερους Έλληνες πολιτικούς, οτιδήποτε δεν φέρνει ψήφους… ή μίζες, είναι θέμα χωρίς ενδιαφέρον. Σε κάποιο βαθμό, κατά την τελευταία δεκαετία, υπήρξε μία τάση αλλαγής στην αξιολόγηση των αξιωματικών χωρίς όμως να γίνεται το σύστημα αξιοκρατικό στην ουσία.
Πολλές φορές ακούμε ότι στον στρατό γίνονται σπατάλες και πρέπει να γίνουν περικοπές ή εξορθολογισμός εξόδων. Οι περισσότεροι που το ακούν αυτό, το μυαλό τους πάει στις μίζες, γιατί διαφορετικά οι στρατιωτικοί, μισθολογικά και επιδοματικά, είναι οι ποιο αδικημένοι του δημόσιου τομέα. Τα στρατόπεδα και οι οικιστικές εγκαταστάσεις των αξιωματικών είναι οριακά αποδεκτές, επομένως εκτός από τις μίζες για τι άλλο μπορεί να μιλάμε;
Αγαπητοί μου, υπάρχει μεγάλη σπατάλη σε δευτερεύοντα θέματα η οποία είναι αποτέλεσμα της αδιαφορίας της πολιτικής ηγεσίας και της κακοδιαχείρισης. Παράδειγμα, γιατί πρέπει να υπάρχει πολυτυπία στο τροχαίο υλικό όλων των σωμάτων; Εκτός αυτών που έχουν μάχιμα καθήκοντα, όλα τα άλλα θα μπορούσαν να είναι ενιαίου τύπου και για τα τρία σώματα.
Πότε έγινε διαγωνισμός για τις τιμές ανταλλακτικών συνολικά; Πότε έγινε διαγωνισμός που να προβλέπει εγγυήσεις στρατιωτικών απαιτήσεων και σε βάθος χρόνου και όχι την τυπική εγγύηση της αντιπροσωπίας; Πότε έγινε διαγωνισμός στον οποίον να συμμετέχουν τα ίδια τα εργοστάσια και όχι οι αντιπροσωπείες; κ.λπ., κ.λπ., κ.λπ…
Γιατί η κάθε μονάδα κάνει προμήθειες αναλωσίμων και αυτό δεν γίνεται κεντρικά;. Γιατί ο Στρατός δεν έχει αυτόνομη υπηρεσία που να «καταλογοποιήσει» όλο το μη αμυντικό υλικό και να θέσει προδιαγραφές για αυτό το υλικό; Γιατί δεν υπάρχει τυποποίηση στα παπούτσια εξόδου ώστε να υπάρχει κοινός τύπος και για τα τρία σώματα;. Πιστέψτε με, μπορώ να γράψω ένα αρκετά χοντρό βιβλίο απαριθμώντας όλες τις περιπτώσεις.
Σκεφτείτε τι οικονομίες κλίμακος θα μπορούσαν γίνουν και τώρα σκεφτείτε όχι μόνο τη διάθεση των ποσών αυτών σε καίριες αμυντικές ανάγκες αλλά ακόμη και για να αποφευχθούν οι μισθολογικές μειώσεις που επιβλήθηκαν στους στρατιωτικούς.
Γιατί ο στρατός επιτελεί το κοινωνικό έργο άλλων υπηρεσιών; Διότι δεν είναι μόνο το κόστος π.χ. των αεροδιακομιδών, είναι και η κόπωση και φθορά του υλικού. Με τρελαίνει κάθε φορά να ακούω στις ειδήσεις επείγουσα αεροδιακομιδή με ένα C130 ή Super Puma και τα ελικόπτερα και τα αεροπλάνα του ΕΚΑΒ κάθονται ακινητοποιημένα για διάφορους ηλίθιους λόγους.
Έχουμε φτάσει σε τέτοιο βαθμό ανοησίας και γελοιότητας που στο τέλος θα ζητήσουμε από τον στρατό να πηγαίνει τα παιδιά στο σχολείο με Μ-113 σε συγκεκριμένες περιοχές. Γιατί δεν αντιγράφουμε και εφαρμόζουμε απόλυτα πετυχημένα συστήματα προμηθειών άλλων χωρών;
Τί ξέρει ο εκάστοτε Υπουργός Άμυνας για το ποιο οπλικό σύστημα είναι το πιο κατάλληλο για τις αμυντικές ανάγκες της Ελλάδας και γιατί; ΤΙΠΟΤΑ. Γιατί το ΚΥΣΕΑ, ή ο Πρωθυπουργός να αποφασίζει με πολιτικά κριτήρια ποιο τύπο μαχητικού θα προμηθευτεί η Αεροπορία; Αυτός θα το πετάξει;
Γιατί «σαλαμοποιούν» τις μεγάλες προμήθειες, όπως π.χ. υποβρύχια χωρίς τορπίλες και μπαταρίες, αεροπλάνα χωρίς όπλα και Σύστημα Αυτοπροστασίας, άρματα χωρίς πυρομαχικά; Υπάρχουν ση χώρα μας τόσα πολλά απίστευτα παραδείγματα εγκληματικής κακοδιαχείρισης. Η απάντηση είναι απλή: Για τις μίζες βεβαίως βεβαίως.
Παρ’ όλες τις περικοπές που έχουν γίνει, εξακολουθούμε να διαθέτουμε έναν αξιόμαχο στρατό σε γενικές γραμμές, όχι όμως για πολύ ακόμα. Εάν τα λεφτά που ξοδεύαμε τόσα χρόνια είχαν ξοδευτεί με σύνεση και εξυπνάδα θα είχαμε έναν από τους ποιο άρτιους, αξιόμαχους και καλοεξοπλισμένους στρατούς στην περιοχή μας.
Γιατί έχουμε Αμυντικογενές Δόγμα και όχι ένα μικτό Δόγμα με Αμυντικά αλλά και Επιθετικά (υπό προϋποθέσεις) στοιχεία; Εάν το Στρατιωτικό Δόγμα της χώρας ήταν πολυεπίπεδο και σύνθετο, Αμυντικό αλλά και Επιθετικό, διατυπωμένο με όρους ήπιους και σαφείς (Σιδερένια Γροθιά μέσα σε Βελούδινο Γάντι), τότε να είστε σίγουροι ότι όλοι οι προπέτες γείτονες θα άλλαζαν και συμπεριφορές και τόνο έκφρασης.
Επειδή με αυτά που λέω και γράφω στενοχωρώ κάποιους… «ειρηνόφιλους» συμπατριώτες, που μονίμως ωρύονται ότι όσοι δεν συμφωνούν μαζί τους είναι πολεμοκάπηλοι, δολοφόνοι των λαών κ.λπ. και ότι με τα λεφτά που ξοδεύουμε στην άμυνα μπορούσαμε να φτιάξουμε τόσα σχολεία και τόσα νοσοκομεία, να τους πληροφορήσω, ότι:
Πρώτον, η Ελλάδα που χαίρονται σήμερα υπάρχει από το αίμα που έχυσαν οι στρατιώτες της καθώς και οι αγωνιστές της και όχι από της θυσίες των απανταχού ειρηνόφιλων.
Δεύτερον, αν η Ελλάδα χάσει έναν πόλεμο, η καταστροφή που θα υποστούμε θα είναι τέτοια, που η ύπαρξη σχολείου η νοσοκομείου θα ανάγεται στη σφαίρα του ονείρου. Η Άμυνα είναι σαν τον γιατρό, αχρείαστος να είναι, αλλά ας έχουμε καλού κακού έναν από κοντά.
Κι ένα τελευταίο, όλοι οι σύγχρονοι στρατοί έχουν κανόνες-οδηγίες εμπλοκής για τις μονάδες πρώτης γραμμής, γιατί εμείς δεν έχουμε; 
Το ερώτημα δεν είναι ρητορικό, εάν υπήρχαν οδηγίες κανόνων εμπλοκής την εποχή των Ιμίων δεν θα είχε υπάρξει επεισόδιο, θα είχε λήξει πριν τη γενέσει του.
Αλλά είπαμε, η Άμυνα της χώρας δεν φέρνει ψήφους…
πηγή:Defence point.gr

Έρχονται νέες μειώσεις στις συντάξεις το 2016 ;;


Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονες πορτοφολιου  με  ευρω

Το μεγαλύτερο βάρος του τρίτου μνημονίου φαίνεται πως θα σηκώσουν οι συνταξιούχοι, καθώς εντός του 2016 αναμένεται να υπάρξουν περικοπές στις συντάξεις.
Εάν δεν βρεθούν 1,8 δισ. ευρώ μέσα στο 2016 ως οικονομικά ισοδύναμα μέτρα που είναι υποχρέωση του τρίτου μνημονίου, τότε σύμφωνα με την τελευταία μελέτη του καθηγητή Σάββα Ρομπόλη, θα οδηγηθούμε σε νέες οριζόντιες περικοπές που περιλαμβάνουν δύο σενάρια για να καλυφθεί το ποσό του 1,8 δισ. ευρώ:
  • Ή περικοπές 6,2% από το πρώτο ευρώ στο άθροισμα κύριων και επικουρικών συντάξεων
  • Ή περικοπές 11% στο σύνολο του αθροίσματος κύριων και επικουρικών που είναι πάνω από τα 1000 ευρώ.
Για παράδειγμα, με μείωση 6,2% στο άθροισμα μιας κύριας και επικουρικής 1.300 ευρώ η μηνιαία απώλεια θα είναι 80,6 ευρώ, και η ετήσια απώλεια 967,2 ευρώ. Με μείωση 11% μιας σύνταξης 1.300 ευρώ η μηνιαία απώλεια θα είναι 143 ευρώ η ετήσια απώλεια 1.716 ευρώ.
Σήμερα περίπου 1 εκατ. συνταξιούχοι έχουν άθροισμα συντάξεων πάνω από 1.000 ευρώ.
Όπως επισημαίνει ο ομότιμος καθηγητής του Παντείου πανεπιστημίου, Σάββας Ρομπόλης, το 2016 το κόστος για τις πληρωμές των υποχρεώσεων των ασφαλιστικών ταμείων θα πλησιάσει τα 31 δισ. ευρώ.
πηγή:mega.gr

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Μεταναστευτικό χάος





ΕΙΚΟΝΑ---μεταναστευση-και-ελιτ,-πλούσιοι-και-φτωχοί



Στην πραγματικότητα, είναι το αποτέλεσμα της μετατροπής πολλών αναπτυσσομένων χωρών σε αποτυχημένα κράτη, με απόλυτη ευθύνη της ελίτ της Δύσης – μία διαδικασία που ξεκίνησε και στον ευρωπαϊκό νότο, με πρώτο θύμα της την Ελλάδα   .
Στις τηλεοράσεις ολόκληρης της Ευρώπης εμφανίζονται καθημερινά οι θλιβερές εικόνες προσφύγων, νόμιμων και παράνομων μεταναστών, οι οποίοι έχουν κατά κάποιον τρόπο «νομιμοποιηθεί» από τον πόλεμο που διεξάγεται στη Συρία – με τους Ευρωπαίους στην περιοχή, μαζί με τις Η.Π.Α. και τη Ρωσία, να συμμετέχουν ενεργά στον πόλεμο, πουλώντας παράλληλα στρατιωτικό εξοπλισμό τόσο στους εχθρούς, όσο και φίλους τους.
Χιλιάδες άνθρωποι από πολλές φτωχές χώρες, από το Αφγανιστάν, από τη Συρία, από τη Λιβύη, από την Τυνησία, από το Ιράκ κοκ., προσπαθούν να διασχίσουν τα σύνορα προς την Ευρώπη, πληρώνοντας σημαντικά ποσά στους επιτήδειους διακινητές – οι οποίοι προφανώς «διευκολύνονται» από κράτη όπως η Τουρκία, για λόγους που δεν είναι δύσκολο να συμπεράνει κανείς.
Όσον αφορά τα ΜΜΕ, προσπαθούν να εξηγήσουν πειστικά στους Ευρωπαίους τα βασικά αίτια του μεταναστευτικού χάους – ισχυριζόμενα πως είναι οι τοπικοί εμφύλιοι πόλεμοι, η τρομοκρατία, οι δικτατορίες, οι επισιτιστικές κρίσεις, η παντελής έλλειψη μελλοντικών προοπτικών κοκ.
Παρά το ότι όμως όλες αυτές οι ερμηνείες δεν είναι παράλογες, δεν παύει να υπάρχει μία κοινή αιτιολογία για το σύνολο εκείνων που προσπαθούν να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους – σύμφωνα με την οποία όλοι προέρχονται από αποτυχημένα κράτη (failed states), τα οποία έχει δημιουργήσει η Δύση με τη βοήθεια της «συναίνεσης της Ουάσιγκτον» (παρόμοια με τα γνωστά μας μνημόνια), καθώς επίσης της ασύμμετρης παγκοσμιοποίησης.
Οι σημαντικότεροι λόγοι τώρα, ένεκα των οποίων αποτυχαίνουν τα κράτη, είναι οι κοινωνικές ανισότητες, η έλλειψη εμπιστοσύνης εκ μέρους των κεφαλαιαγορών, η ανυπαρξία ενός Κράτους Δικαίου, καθώς επίσης οι προβληματικοί Θεσμοί – ασθένειες οι οποίες δυστυχώς «ανιχνεύονται» και στην Ελλάδα, έχοντας της εν πρώτοις κοστίσει την ολοκληρωτική απώλεια της εθνικής της κυριαρχίας (άρθρο).
Τέλος, από τις τέσσερις βασικές αιτίες της αποτυχίας των κρατών, η κυριότερη φαίνεται πως είναι η έλλειψη λειτουργικών Θεσμών (πηγή) – όπως είναι, για παράδειγμα, τα πολιτικά κόμματα. Ακόμη περισσότερο, η ύπαρξη διεφθαρμένων Θεσμών που εκμεταλλεύονται την πλειοψηφία των ανθρώπων – προς όφελος μίας μικρής, εγχώριας ή/και ξένης ελίτ.
.

Οι ευθύνες της Δύσης

Με δεδομένο το ότι, οι αναδυόμενες και οι αναπτυσσόμενες οικονομίες είναι κυρίως αυτές που χαρακτηρίζονται από ελλειμματικούς Θεσμούς, κατανοεί κανείς πως η πολιτική που τους επέβαλλαν οι δυτικοί οργανισμοί είναι η βασική αιτία της αποτυχίας τους – η οποία τελικά προκάλεσε το μεταναστευτικό χάος που βιώνουμε.
Ειδικότερα η Παγκόσμια Τράπεζα, η οποία είναι υπεύθυνη για την αναπτυξιακή πολιτική των συγκεκριμένων χωρών, θεώρησε πως θα επιλυόταν το πρόβλημα τους με τη μεταφορά τεχνολογίας – οπότε προσπάθησε να τις βοηθήσει, διευκολύνοντας την εγκατάσταση των πολυεθνικών εταιριών σε αυτές. Η εν λόγω «διευκόλυνση» όμως προϋπέθετε την «ελκυστικότητα» τους για το διεθνές κεφάλαιο – κάτι που ακούμε συχνά και στην Ελλάδα, ιδίως το τελευταίο χρονικό διάστημα, αφού προηγήθηκε η χρεοκοπία.
Στα πλαίσια αυτά, για να γίνουν ελκυστικές οι αναδυόμενες χώρες στο διεθνές κεφάλαιο, έπρεπε να εφαρμόσουν τη «συναίνεση της Ουάσιγκτον» – να απελευθερώσουν δηλαδή τις αγορές κεφαλαίου, να κάνουν ευέλικτη την αγορά εργασίας, να «απορρυθμίσουν» τις οικονομίες τους (κατάργηση κλειστών επαγγελμάτων κοκ.), να μειώσουν σημαντικά μισθούς και συντάξεις, να ιδιωτικοποιήσουν τις κρατικές επιχειρήσεις τους, καθώς επίσης να υιοθετήσουν αυστηρά προγράμματα λιτότητας (ανάλυση).
Στο σημείο αυτό οφείλουμε να τονίσουμε πως εύλογα όλα τα παραπάνω φαίνονται οικεία σε όλους εμάς τους Έλληνες – αφού πρόκειται για τη γνωστή μας πολιτική των μνημονίων. Μία πολιτική που δεν είναι ουσιαστικά διαφορετική από τη «συναίνεση της Ουάσιγκτον», την οποία εφάρμοζε ανέκαθεν το ΔΝΤ σε όσες χώρες εισέβαλλε και εισβάλλει – ενώ σήμερα γίνεται αποδεκτή από το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών πολιτικών κομμάτων.
Συνεχίζοντας στο θέμα μας, για να καταφέρει μία αναπτυσσόμενη χώρα με χαμηλό απόθεμα κεφαλαίων να πλησιάσει το επίπεδο μίας ανεπτυγμένης με υψηλά κεφάλαια, θα πρέπει να αυξήσει την παραγωγικότητα της σε όλα τα επίπεδα – ταυτόχρονα δε, να δρομολογήσει επαναστατικές αλλαγές στις συνήθειες των κατοίκων της, καθώς επίσης στο πρόγραμμα των προϊόντων που παράγει (μεταρρυθμίσεις).
Μεταξύ άλλων, να πάψει να στηρίζεται στα γεωργικά προϊόντα, στον πρωτογενή τομέα δηλαδή, αναπτύσσοντας τη βιομηχανία της – αμέσως μετά να εξελιχθεί στις υπηρεσίες, όπως στον τουρισμό, στην Υγεία κοκ.
Τέτοιου είδους ριζικές αλλαγές όμως, προϋποθέτουν μία σειρά ενεργειών, όπως την ευέλικτη προσαρμογή των εργαζομένων της στις νέες συνθήκες – καθώς επίσης τη συμμετοχή όλων στην αύξηση της παραγωγικότητας, έτσι ώστε να είναι αρκετή κάθε φορά η ζήτηση, για να πραγματοποιηθούν οι δομικές αλλαγές (κάτι που δεν συμβαίνει στην Ελλάδα, αφού η ζήτηση έχει καταρρεύσει, οπότε είναι ουσιαστικά αδύνατες οι αποτελεσματικές μεταρρυθμίσεις).
Ο δρόμος όμως αυτός είναι πολύ δύσκολος και εξαιρετικά επίπονος – επικίνδυνος επίσης, αφού η χώρα μπορεί ανά πάσα στιγμή να καταρρεύσει, ειδικά εάν τυχόν αποδράσουν μαζικά τα ξένα κεφάλαια (όπως στην περίπτωση της ασιατικής κρίσης το 1997/98).
Ειδικότερα, η προηγμένη τεχνολογία προϋποθέτει μεγάλες επενδύσεις σε μηχανήματα κοκ., οι οποίες πρέπει να διενεργηθούν εκ των προτέρων. Παράλληλα οι επενδυτές, εγχώριοι και ξένοι, ευρίσκονται σε πλεονεκτικότερη θέση, σε σχέση με τους εργαζομένους  – οπότε εισπράττουν ολόκληρη την υπεραξία των παραγομένων προϊόντων, εάν οι εργαζόμενοι δεν προλάβουν έγκαιρα να οργανωθούν ή εάν δεν τους στηρίξει το κράτος τους.
Ως εκ τούτου, δεν έχει συμβεί σε καμία από τις αναπτυσσόμενες χώρες στον πλανήτη οι πρώην αγρότες, οι οποίοι εξελίσσονται σε βιομηχανικούς εργάτες, να αμείβονται με μισθούς που είναι ανάλογοι με την αύξηση της παραγωγικότητας τους – με εξαίρεση ορισμένες ασιατικές χώρες, όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και μόλις πρόσφατα, σε κάποιο βαθμό, η Κίνα.
Στα υπόλοιπα κράτη της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής κοκ., δεν παρατηρείται καμία τέτοια διαδικασία – ενώ οι δυτικοί Θεσμοί και οι διάφορες οργανώσεις δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτα για να βοηθήσουν, προωθώντας τη σύνδεση των μισθών με την παραγωγικότητα.
Αντίθετα, την εμποδίζουν με κάθε τρόπο, φτάνοντας στο σημείο να υιοθετούν μία ανάλογη αντιμετώπιση ακόμη και των δικών τους εργαζομένων – όπως στο παράδειγμα των Η.Π.Α., μετά την άνοδο του νεοφιλελευθερισμού (γράφημα), όπου ουσιαστικά εκμεταλλεύονται διπλά την πλειοψηφία των εργαζομένων, αναγκάζοντας τους να συμπληρώνουν τα ελλειμματικά εισοδήματα τους με δάνεια, οπότε να κερδίζουν και από τους τόκους.
.
ΓΡΑΦΗΜΑ - ΗΠΑ, παραγωγικότητα, αποζημίωση, σύγκριση

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στη Γερμανία, με κριτήριο την κατανομή των περιουσιακών στοιχείων, μεταξύ του ανώτατου 10% και του κατώτερου 50% (γράφημα που ακολουθεί) – όπου το κατώτερο 50% των Γερμανών κατέχει μόλις το 2,5% των περιουσιακών στοιχείων της χώρας, ενώ το ανώτατο 10% κατέχει το 63,7%. Το γεγονός αυτό δεν είναι μόνο άδικο αλλά, ακόμη χειρότερα, εμποδίζει την ανάπτυξη – κάτι που έχει ήδη διαπιστωθεί στη Γερμανία, η οποία ευημερεί αποκλειστικά και μόνο από την εκμετάλλευση των εταίρων της.
.
ΓΡΑΦΗΜΑ - Ευρωζώνη, πλούτος, κατανομή, ελίτ, πλούσιοι
.
Περαιτέρω, από την οικονομική ιστορία γνωρίζει κανείς πολύ καλά πόσο δύσκολη είναι η παραπάνω διαδικασία. Πόσοι αγώνες πρέπει να προηγηθούν, καθώς επίσης ποιοί Θεσμοί οφείλουν να δημιουργηθούν (συνδικάτα, συνταγματικά δικαστήρια κλπ.), για να καταφέρουν τελικά οι εργαζόμενοι να προστατεύσουν τα δικαιώματα τους – οπότε να αναπτυχθεί η οικονομία της χώρας τους, η οποία διαφορετικά είναι αδύνατη.
Πόσο μάλλον όταν στη Δύση, στο παρελθόν, υπήρχαν οι κατάλληλες προϋποθέσεις – όπως, για παράδειγμα, η αδυναμία του τότε βιομηχανικού προλεταριάτου να μεταναστεύσει, οπότε ήταν υποχρεωμένο να παραμείνει στον τόπο του και να αγωνισθεί (οι χώρες με ευρεία μετανάστευση, όπως η νότια Ιταλία, δεν αναπτύχθηκαν ποτέ).
Μία επόμενη προϋπόθεση που υπήρχε εκείνη την εποχή, ήταν η αδυναμία των βιομηχάνων να μεταφέρουν σε άλλες περιοχές τα εργοστάσια και την παραγωγή τους – οπότε ήταν υποχρεωμένοι να διαπραγματεύονται με τους εργαζόμενους.
Τέλος, η Δύση κατέφερε να αναπτυχθεί επειδή τα σύνορα τότε ήταν κλειστά για τους εργαζομένους, για το κεφάλαιο και για τις υπηρεσίες – σε κάποιο βαθμό επίσης για τα προϊόντα ανταγωνιστικών χωρών, με τη βοήθεια των δασμών, των νομισματικών ισοτιμιών, των επιδοτήσεων της εγχώριας βιομηχανίας κοκ.
Όσον αφορά δε την τεχνολογία, δεν ήταν τόσο υψηλή στις ανταγωνιστικότερες χώρες, ώστε να μην μπορούν να την πλησιάσουν οι άλλες, όπως συμβαίνει σήμερα – όπου, για παράδειγμα, είναι πολύ δύσκολο να αποκτήσει πλέον τη γερμανική τεχνολογία η Χιλή ή το Σουδάν.
Αντίθετα λοιπόν με τότε, οι νέες χώρες που εισέρχονται στην παγκόσμια αγορά, είναι υποχρεωμένες να έχουν ανοιχτά τα σύνορα τους, να μην προστατεύουν τις επιχειρήσεις τους κοκ. – ενώ ταυτόχρονα η τεχνολογική διαφορά τους με τις ανεπτυγμένες είναι τρομακτική. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν να αναπτυχθούν;
.

Ο πυρήνας του μεταναστευτικού προβλήματος

Έτσι καταλήγουμε στον απόλυτο πυρήνα του προβλήματος – στην ασύμμετρη παγκοσμιοποίηση, μέσω της οποίας γίνονται οι πλούσιοι πλουσιότεροι και οι φτωχοί φτωχότεροι, είτε αυτοί είναι κράτη, είτε απλοί άνθρωποι. Στο σημείο αυτό είναι αρκετό να προσθέσουμε το συμπέρασμα μίας μελέτης (πηγή), σύμφωνα με το οποίο τα εξής:
«Οι παλαιές ανεπτυγμένες χώρες έχουν εξελιχθεί περαιτέρω, ως εξαγωγείς βιομηχανικών προϊόντων. Οι αναπτυσσόμενες και οι αναδυόμενες έχουν αποβιομηχανοποιηθεί, πριν ακόμη προλάβουν να αναπτύξουν τις δικές τους σοβαρές βιομηχανίες.
Βέβαια έχουν χάσει βιομηχανικές θέσεις εργασίας και οι ανεπτυγμένες χώρες, αλλά η ποσοστιαία μείωση τους είναι πολύ χαμηλότερη. Οι βιομηχανικές χώρες έχουν εξάγει τα πλεονασματικά προϊόντα που παράγουν στις αναπτυσσόμενες, με αποτέλεσμα να είναι πολύ δύσκολη, ακόμη και αδύνατη, η ίδρυση βιομηχανιών από αυτές.
Ακόμη πιο θανατηφόρα από τη μη δημιουργία ή την απώλεια των θέσεων εργασίας στις αναπτυσσόμενες χώρες,είναι τα πολιτικά, καθώς επίσης τα κοινωνικά επακόλουθα της μη βιομηχανοποίησης τους, την οποία εμπόδισαν οι ανεπτυγμένες – αφού έχουν μεν εισάγει την απαιτούμενη τεχνολογία, αλλά τους λείπουν περισσότερο από ποτέ εκείνοι οι κοινωνικοί Θεσμοί, οι οποίοι είναι απαραίτητοι για να μετατραπεί η τεχνολογία σε ευημερία.
Χωρίς τη βιομηχανοποίηση τους, καθώς επίσης χωρίς την ύπαρξη των μεγάλων επιχειρήσεων που απαιτούνται,στις αναπτυσσόμενες οικονομίες θα υπάρχουν μόνο μικρές εταιρίες, καθώς επίσης φτωχικές, άτυπες συνθήκες εργασίας. Κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις, είναι αδύνατον στους «μη ελίτ» Πολίτες τους να αναπτύξουν μία ταξική αλληλεγγύη – να οργανωθούν με πολιτικά κόμματα, καθώς επίσης με ορθολογικά εργατικά συνδικάτα, οπότε να αναπτύξουν μία δημοκρατική κουλτούρα.
Αντί αυτού, κυριαρχούν εθνικιστικά και θρησκευτικά κινήματα, τα οποία επιτρέπουν στις ελίτ να διασφαλίζουν τα συμφέροντα τους, με το γνωστό τρόπο του «διαίρει και βασίλευε». Δεν υποχρεώνονται λοιπόν σε δεσμεύσεις οπότε, αντί για το Κράτος Δικαίου, επικρατεί η αυθαιρεσία των ισχυρών – με αποτέλεσμα να μετατρέπονται σε αποτυχημένα κράτη, με τους Πολίτες τους να τα εγκαταλείπουν μεταναστεύοντας μαζικά.
Ένοχος είναι η «συναίνεση της Ουάσιγκτον» (όπως αναφέραμε έχει άμεση σχέση με τα γνωστά μας μνημόνια), η οποία έχει προωθήσει αυτού του είδους τις διαδικασίες που οδηγούν στην αποτυχία των κρατών.
Η αυξημένη παραγωγικότητα πρέπει να συνοδεύεται απαραίτητα από αντιπροσωπευτικούς Θεσμούς – οι οποίοι να επιτρέπουν ανάλογα αυξημένα εισοδήματα, μεγαλύτερη κατανάλωση και ελεύθερο χρόνο. Διαφορετικά η πρόοδος παράγει χάος, ανισότητες και ανεργία – όλα αυτά δε σε έναν πλανήτη, του οποίου τα σύνορα είναι πιο ανοιχτά από ποτέ«.
Ολοκληρώνοντας, το ξεκίνημα αυτού του χάους βιώνουμε σήμερα στην Ευρώπη η οποία, αντί να προσπαθήσει να το λύσει εκεί ακριβώς που δημιουργείται, στις πατρίδες των μεταναστών, επιχειρεί να το εκμεταλλευθεί με το χειρότερο δυνατό τρόπο – όπως στο παράδειγμα της Γερμανίας που εισάγει ανθρώπους, αφενός μεν για να αντιμετωπίσει το δικό της δημογραφικό πρόβλημα, αφετέρου για να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της,απασχολώντας σκλάβους με μηδενικές μισθολογικές απαιτήσεις στη βιομηχανία της.
.

Επίλογος

Εύλογα συνδέει κανείς τα παραπάνω, με μία αντίστοιχη κατάσταση εντός της Ευρωζώνης – στην οποία οι λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες έχουν ένα επί πλέον πρόβλημα: το κοινό νόμισμα το οποίο, σε συνδυασμό με την υπερχρέωση τους, δεν τους επιτρέπει καμία απολύτως ελπίδα για το μέλλον.
Εν τούτοις, το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι ούτε το νόμισμα, ούτε τα χρέη – αλλά το ότι πολλές από αυτές, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αποβιομηχανοποιήθηκαν προτού καν βιομηχανοποιηθούν, ενώ σήμερα δεν υπάρχει καμία αντικειμενική δυνατότητα για να διορθώσουν το λάθος τους.
Πόσο μάλλον όταν τους επιβάλλεται η «συναίνεση της Ουάσιγκτον» από το Βερολίνο (άρθρο), τα μνημόνια και η πολιτική λιτότητας δηλαδή, με αποτέλεσμα να μετατρέπονται νομοτελειακά σε αποτυχημένα κράτη – όπως αυτά στην Ασία, στη Λατινική Αμερική και αλλού. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται από τα κύματα των Ελλήνων, των Ιρλανδών, των Πορτογάλων κοκ. μεταναστών, τα οποία εγκαταλείπουν μαζικά τις χώρες τους – αδυνατώντας, όπως οι ασιάτες ή οι αφρικανοί, να επιβιώσουν.
Εάν λοιπόν δεν ξεκινήσει μία συζήτηση εντός της Ελλάδας και της Ευρώπης, ειδικά όσον αφορά τον πυρήνα του προβλήματος (την αναβίωση της εγχώριας βιομηχανίας των αποτυχημένων χωρών, μαζί με τη δημιουργία των απαιτούμενων Θεσμών, σε συνδυασμό με την αντιμετώπιση των ευρωπαϊκών ασυμμετριών που προκαλεί η Γερμανία), το μέλλον ολόκληρης της ηπείρου μας θα είναι πολύ σκοτεινό.
Κάτω από τη συγκεκριμένη οπτική γωνία, το θέμα του εθνικού νομίσματος είναι πραγματικά δευτερεύον – χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια πως δεν πρέπει να αρχίσει να συζητείται ανοικτά, έτσι ώστε να ενημερωθεί ως οφείλει ολόκληρη η ελληνική κοινωνία.
Εν τούτοις από μόνο του το νόμισμα, ακόμη και αν υποθέσουμε πως υπήρχαν οι οικονομικές (μηδενισμός του χρέους), οι τεχνικές (αποθέματα, υγιείς τράπεζες κλπ.) και οι πολιτικές δυνατότητες (κόμματα, ικανά στελέχη), δεν θα έλυνε ποτέ το πρόβλημα της Ελλάδας – όπως δεν το έχει λύσει στις χώρες από τις οποίες έρχονται τα συνεχώς αυξανόμενα μεταναστευτικά κύματα στην Ευρώπη, παρά το ότι έχουν τη νομισματική τους κυριαρχία.
Συγγραφέαςπηγή:Analyst Team