Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

Τι είναι οι ΜΟΜΑ... ;;





MX Logo.jpg




Την επανασύσταση των ΜΟΜΑ (Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως) ανακοίνωσε από τον Έβρο ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, ο οποίος περιόδευσε στις πληγείσες περιοχές και ειδικότερα στα Λαγυνά και τον Πόρο. Ο κ. Καμμένος σε δηλώσεις του και απευθυνόμενος σε πολίτες τόνισε ότι ο στρατός θα βρίσκεται πάντα κοντά στις τοπικές κοινωνίες και θα προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια όταν και όποτε χρειαστεί. 


Τι είναι οι ΜΟΜΑ 


«Μετά από τις τεράστιες καταστροφές στις διάφορες υποδομές της που υπέστη  η χώρα κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου  αλλά και του εμφυλίου πολέμου (1946-1949), το 1957  κλήθηκαν και οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας να συμβάλλουν στην ανασυγκρότηση της. Γι αυτό το σκοπό συγκροτήθηκαν στις έδρες των σπουδαιότερων νομών επτά Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως.

 Οι έδρες των επτά ΜΟΜΑ ανά τον Ελλαδικό χώρο ήταν στις πόλεις Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Κρήτης, Πάτρα, Λαμία, Λάρισα, Ιωάννινα.


Οι ΜΟΜΑ ήταν κατασκευαστικές Μονάδες διοικητικά  και αναλάμβαναν την εκτέλεση έργων που τους ανέθετε η προϊσταμένη αρχή στο νομό της έδρας των ή σε γειτονικούς νομούς.

 Το προσωπικό των Μονάδων αποτελούνταν από αξιωματικούς και οπλίτες του Μηχανικού, τεχνικά καταρτισμένους αλλά και με μικρό ποσοστό αξιωματικών από τα λοιπά  όπλα του Στρατού ή και κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων (Ναυτικό, Αεροπορία), καθώς επίσης και με πολιτικό μόνιμο ή με συμβάσεις τεχνικό προσωπικό (γραφείς, μηχανικοί, οδηγοί τεχνίτες, χειριστές μηχανημάτων, εργάτες κ.λ.π).... 





Πηγή Φωτογραφίας: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΡΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ


Πηγή Φωτογραφίας: Ελληνική Εργοτεχνική Ιστορία.


Αποστολή της ειδικής αυτής υπηρεσίας ήταν: Σε περίοδο ειρήνης με λογικό κόστος εκτέλεση των έργων που τις αναθέτονταν με διάφορα κυβερνητικά προγράμματα και μάλιστα στη νησιωτική και ορεινή Ελλάδα όπου δεν υπήρχε ενδιαφέρον των εργοληπτών. Η ανάθεση εκτέλεσης μικρών κοινωφελών έργων τοπικού ενδιαφέροντος για την ωφέλεια Δήμων, Κοινοτήτων, Συλλόγων και Οργανισμών ιδίως σε ακριτικές περιοχές







Περίοδος πολέμου


Σε περίοδο πολέμου οι ΜΟΜΑ μετατρέπονταν σε Τάγματα Μηχανικού Αποκαταστάσεως Συγκοινωνιών και υπάγονταν στους σχηματισμούς του Στρατού Ξηράς με βασική αποστολή την αποκατάσταση ζημιών από εχθρικούς βομβαρδισμούς ή σαμποτάζ σε έργα υποδομής της χώρας (οδικό δίκτυο, γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια εγγειοβελτιωτικά έργα κ.λπ.) 

   Απολογισμός των έργων

    Εθνική – Επαρχιακή οδοποιία. 

Έγινε κατασκευή, βελτίωση και αρχική διάνοιξη σε εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους ιδίως της ορεινής και νησιωτικής Ελλάδας, περίπου 15.000 χλμ. Κατασκευάστηκαν στους παραπάνω δρόμους τεχνικά έργα (γέφυρες, τοίχοι αντιστήριξης, οχετοί κ.λπ) και ασφαλτοστρώθηκαν. 

   Αεροδρόμια

 Κατασκευάσθηκαν από την αρχή ή επεκτάθηκαν διάδρομοι προσγείωσης σε 17 αεροδρόμια, ιδίως της νησιωτικής Ελλάδος (Καρπάθου, Σκύρου, Κεφαλληνίας, Μυτιλήνης, Πάρου, Κυθήρων κ.λπ.) μεταξύ των οποίων και οι χωματουργικές εργασίες του αεροδρομίου των Σπάτων.
  
  Εγγειοβελτιωτικά και υδραυλικά έργα

 Κατασκευάσθηκαν μεγάλα και μικρά αποστραγγιστικά,αρδευτικά, αντιπλημμυρικά και υδραυλικά έργα σε όλη την χώρα με τα οποία αξιοποιήθηκαν και δόθηκαν προς καλλιέργεια εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα γης.



                            Διάνοιξη οδού Άνω Αμφείας Πολιάνης. 

Η συμβολή των ΜΟΜΑ 


Στα οικοδομικά έργα η συμβολή των ΜΟΜΑ ήταν σημαντική.
 Ειδικότερα για την υλοποίηση του προγράμματος αποκατάστασης σεισμοπλήκτων περιοχών κατασκευάστηκαν  προκατασκευασμένα σπίτια. 
Με τη μέθοδο των προκατασκευών κατασκευάστηκαν με επιτυχία κτίρια Νοσοκομείων, Σχολείων, ΑΕΙ (Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης κ.λπ.) κτιριακές εγκαταστάσεις στρατοπέδων (Χαλκίδας, Θηβών, Λουτρακίου Βαννιάνου Ξάνθης κ.λπ.) πλέον των παραπάνω  κατασκεύαζε εργολαβικά υπό την επίβλεψη της και πολλά άλλα οικοδομικά έργα σε διάφορα στρατόπεδα όπως Διοικητήρια, θαλάμους οπλιτών, υπόστεγα κλ.π.

 Επίσης σημαντική ήταν η συμβολή των ΜΟΜΑ που προσέφερε από το 1991 και μετά στο πρόγραμμα του Υπουργείου Εξωτερικών για την αποκατάσταση των παλιννοστούντων Ποντίων από τις περιοχές της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Μικρά έργα Κοινής Ωφέλειας που περιλαμβάνονταν στα προγραμματισμένα έργα, κατασκευάσθηκαν σε Δήμους, κοινότητες, οργανισμούς και τοπικούς συλλόγους.

 Οι ΜΟΜΑ, έδιναν το «παρών» στις φυσικές καταστροφές που έπλητταν τον Ελλαδικό χώρο, όπως σεισμοί, πυρκαγιές, χιονοπτώσεις, πλημμύρες. 







                                 Διάδρομος αποπροσγειώσεων κατασκευής ΜΟΜΑ..



Η κατάργηση τους 

Αυτή η ειδική υπηρεσία (ΜΟΜΑ) με το άρθρο 18 του Ν. 2026/92 καταργήθηκε και διαλύθηκε και μεγάλος αριθμός μηχανημάτων εκποιήθηκε σε ιδιώτες.


 Το εύλογο ερώτημα όμως είναι γιατί ο τεράστιος αυτός κρατικός οργανισμός με τόση μεγάλη προσφορά διαλύθηκε;
 Η απάντηση σύμφωνα με την ιστοσελίδα του «Συνδέσμου Αποφοίτων Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, Τάξεως 1976» απ’ όπου και αλιεύσαμε το κείμενο, πρέπει να αναζητηθεί στα διάφορα συγκρουόμενα οικονομικά συμφέροντα και στην πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης.
 Από τη δεκαετία του ’80 ζητούταν από τις κυβερνήσεις, η περικοπή πιστώσεων προς τις ΜΟΜΑ για την εκτέλεση έργων. Στη συνέχεια άρχισε να αναπτύσσεται μέσα στο πολιτικό προσωπικό των ΜΟΜΑ ο διορισμός υπαλλήλων εις βάρος πιστώσεων των έργων με αποτέλεσμα εκτέλεση πολλών εξ αυτών, να μη θεωρείται πια οικονομικά συμφέρουσα. 
Τέλος, στην δεκαετία του ’90 μετά  από  έντονες πιέσεις μεγαλοεργολάβων και μεγαλοεκδοτών, η κυβέρνηση αποφάσισε με το Ν.2026/92 την διάλυση των ΜΟΜΑ.

πηγή: www.mixanitouxronou.gr

/

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος μετέβη στις περιοχές που επλήγησαν από τις πλημμύρες στον Έβρο




       
     


    Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Μιχαήλ Κωσταράκο, μετέβη σήμερα Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015 στον Έβρο όπου επισκέφθηκε τις περιοχές που δοκιμάζονται από τις καταστροφικές πλημμύρες. Ο Πάνος Καμμένος επισκέφθηκε το φυλάκιο 126 της 50ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας στο Σουφλί, τα έργα απάντλησης υδάτων στο Σουφλί, το φυλάκιο στις Πλαγιές, τα Λαγυνά και τον Πόρο.
    Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας έκανε την εξής δήλωση:

    «Mε τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης Στρατηγό κ. Κωσταράκο και τις στρατιωτικές αρχές, βρισκόμαστε σήμερα εδώ προκειμένου να δούμε από κοντά τις τεράστιες καταστροφές που έχουν γίνει μετά την πλημμύρα του ποταμού Έβρου. Οι καταστροφές είναι πρωτοφανείς και μετά το 1963 είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε πλέον σπίτια να έχουν πλημμυρίσει. Έχει γίνει τεράστια καταστροφή σε όλες τις καλλιέργειες.

    Θέλω κατ αρχήν να συγχαρώ τις Ένοπλες Δυνάμεις, τον Στρατό Ξηράς που όλες αυτές τις μέρες βρισκόταν κοντά στους κατοίκους. Η διαβεβαίωσή τους είναι πως θα συνεχίσουν να βρίσκονται μέχρι να τελειώσει αυτή η τεράστια φυσική καταστροφή και η αποκατάσταση των ζημιών. Το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων, οι αξιωματικοί, οι υπαξιωματικοί και οι στρατεύσιμοι έδωσαν μεγάλη μάχη γιατί ο Έβρος είναι και δική μας πατρίδα, πατρίδα των Ενόπλων Δυνάμεων. Θα δοθούν άμεσα εντολές πρώτα από όλα για να επιβραβεύσουμε τους στρατεύσιμους για τη θυσία την οποία έκαναν όλες αυτές τις ημέρες.

    Με τον κ. αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας σαν πολιτική ηγεσία δώσαμε εντολή να μεταφερθούν από άλλες μονάδες της υπόλοιπης Ελλάδος με προτεραιότητα στον ‘Εβρο αλλά βεβαίως και στα νησιά οι νεοσύλλεκτοι. Θα υπάρχουν και ανακοινώσεις εντός των επομένων ωρών στις προγραμματικές δηλώσεις. Δεν είναι δυνατόν κάποιοι να υπηρετούν στο κέντρο της Αθήνας και να έχουν ακριβώς την ίδια αντιμετώπιση με κάποιους άλλους οι οποίοι φυλάνε σκοπιά στον Έβρο. Τα «ρουσφέτια» θα έχουν χαρακτήρα μόνο καθαρά κοινωνικό-εκεί που έχουν ανάγκη τα παιδιά των ανέργων των θυμάτων της κρίσης-και όχι πολιτικό.
    Οι μονάδες  στον Έβρο, στην παραμεθόριο και στα νησιά θα έχουν πληρότητα 100% τουλάχιστον. Δεν πρόκειται να συνεχιστεί το φαινόμενο να βλέπουμε 400% πληρότητα της μονάδας στην Καλαμάτα και 30% στην παραμεθόριο.

    Θέλω να σας διαβεβαιώσω και εκ μέρους του πρωθυπουργού ότι η κυβέρνηση θα κάνει τα πάντα προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές. Θα δράσει η πολιτεία σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την αποζημίωση των πληγέντων. Όπως έκαναν οι Ένοπλες Δυνάμεις έτσι και οι υπόλοιπες αρχές να βρίσκονται δίπλα στους κατοίκους. Ο Έβρος πρέπει να είναι μέριμνα όλων μας, ο τόπος εκείνος που θα έρθουν οι νέοι πίσω, που θα καλλιεργηθούν ξανά τα χωράφια, θα ξεκινήσει ξανά η παραγωγή και όχι ο τόπος που θα στέλνει μετανάστες  σε όλο τον κόσμο».

    Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

    Πληρωμή ΒΟΕΑ μηνών Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου 2014




    1new

    Το Μετοχικό Ταμείο Στρατού ανακοινώνει στα δικαιούχα του Β.Ο.Ε.Α. τέκνα, τα οποία έχουν υποβάλει στο Ταμείο τη σχετική αίτηση για τη χορήγησή του, τους μήνες Νοέμβριο - Δεκέμβριο του έτους 2014, ενόψει της επικείμενης πληρωμής τους, ότι πρέπει να προσκομίσουν ή να αποστείλουν (ταχυαποστολή - courier) στο ΜΤΣ Φορολογική Ενημερότητα για είσπραξη χρημάτων στο όνομά τους, το αργότερο μέχρι 12 Φεβρουαρίου 2015.
    -Αποστολή Στοιχείων στη Διεύθυνση:
    Μετοχικό Ταμείο Στρατού
    Κολοκοτρώνη 13
    Τ.Κ. 10562, Αθήνα
    (Υπόψη κας Μπασουκέα Σταυρούλας)

    Στα 199 τρισ. δολάρια το παγκόσμιο χρέος !!!







    Τον κίνδυνο νέας κρίσης εγκυμονεί το αυξανόμενο παγκόσμιο χρέος που έχει διογκωθεί κατά 57 τρισ. δολάρια από το 2007, ποσό αντίστοιχο με το 17% του παγκόσμιου ΑΕΠ, φθάνοντας στα 199 τρισ. δολ. Σύμφωνα με σχετική έκθεση του διεθνούς ομίλου συμβούλων επιχειρήσεων McKinsey, για ορισμένες υπερχρεωμένες χώρες είναι πλέον τόσο δύσκολη η μείωση του χρέους τους, ώστε χρειάζεται να βρεθούν νέοι τρόποι απομείωσης των χρεών. Κι ενώ αναγνωρίζει πως η συνεχιζόμενη διόγκωση του χρέους στις αναπτυσσόμενες χώρες αντανακλά την υγιή ανάπτυξη των χρηματαγορών, υπογραμμίζει πως στις ανεπτυγμένες οικονομίες τα υψηλά ποσοστά χρέους μπορούν να ανακόψουν την ανάπτυξη και να δημιουργήσουν καινούργια προβλήματα.

    Η έκθεση εντοπίζει τρεις βασικούς τομείς κινδύνου: την πρωτοφανή αύξηση του χρέους των χωρών, τη συνεχιζόμενη αύξηση του χρέους των νοικοκυριών αλλά και τον τετραπλασιασμό του χρέους της Κίνας. Μοναδική «φωτεινή» κηλίδα αποτελεί ο χρηματοπιστωτικός τομέας, ο μοναδικός στον οποίο καταγράφεται απομόχλευση τόσο στις ΗΠΑ όσο και σε άλλες οικονομίες που επλήγησαν από την κρίση. Η έρευνα διεξήχθη ανάμεσα σε 47 χώρες από τις οποίες προέκυψε ότι το χρέος των κυβερνήσεων έχει αυξηθεί συνολικά κατά 25 τρισ. δολάρια από το 2007. Σχεδόν το ήμισυ της αύξησης οφείλεται στις αναπτυσσόμενες χώρες αλλά το 1/3 της αφορά ανεπτυγμένες οικονομίες.

    Η McKinsey τονίζει πως για τις υπερχρεωμένες χώρες μια διαδικασία απομόχλευσης θα προϋπέθετε μια ασυνήθιστη αύξηση των ρυθμών ανάπτυξης ή μια ακραία δημοσιονομική προσαρμογή. Κατά συνέπεια, προτείνει «νέες προσεγγίσεις» όπως τις εκτεταμένες πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, έναν εφάπαξ φόρο στον πλούτο, πιο αποτελεσματικά προγράμματα αναδιάρθρωσης χρέους αλλά ακόμη και τη διαγραφή χρέους που έχει αγοραστεί από κεντρικές τράπεζες στο πλαίσιο προγραμμάτων «ποσοτικής χαλάρωσης». Αναφέρει, μάλιστα, την περίπτωση της υπερχρεωμένης Ιαπωνίας και τονίζει πως αν στην περίπτωσή της αφαιρεθούν ομόλογά της που κατέχουν κρατικές υπηρεσίες και η κεντρική τράπεζα της χώρας, το χρέος της θα μειωθεί από το 234% στο 94% του ΑΕΠ της. Σε ό,τι αφορά το χρέος των νοικοκυριών, η McKinsey προτείνει και πάλι καινοτόμες λύσεις για τα στεγαστικά δάνεια που θα προβλέπουν καλύτερη κατανομή του κινδύνου ανάμεσα σε δανειολήπτες και δανειστές.
    Η κινεζική περίπτωση
    Ειδική περίπτωση αποτελεί η Κίνα που πριν από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση αποτελούσε λωρίδα σταθερότητας σε ό,τι αφορά τα επίπεδα του χρέους της. Μετά το 2007 το χρέος της τετραπλασιάσθηκε στο 282% του κινεζικού ΑΕΠ, σαφώς υψηλότερο από εκείνο των ΗΠΑ εκτός κι αν αφαιρεθεί ο χρηματοπιστωτικός τομέας. Σύμφωνα με την McKinsey, το χρέος της δεύτερης οικονομίας στον κόσμο «φαίνεται διαχειρίσιμο», αλλά το γεγονός ότι η χώρα επιβαρύνεται από τόσο ιλιγγιώδες χρέος, σίγουρα θα περιορίσει την ικανότητά της να αναπληρώνει το έλλειμμα μακροπρόθεσμης ανάπτυξης από τις ανεπτυγμένες οικονομίες. Οι κίνδυνοι απορρέουν κυρίως από τον τομέα ακινήτων της Κίνας, τη χρηματοδότηση των τοπικών και περιφερειακών αρχών της και προπαντός από τον ταχύτατα αναπτυσσόμενο «σκιώδη» τραπεζικό τομέα. Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο τραπεζικής κρίσης εξαιτίας της υπερθέρμανσης της αγοράς στέγης, εκτιμά πως η Κίνα έχει τη δυνατότητα να προσφέρει την απαιτούμενη χρηματοδότηση. Θα είναι, ωστόσο, δύσκολο να αναχαιτισθεί μια μελλοντική αύξηση του χρέους και ο κίνδυνος μιας κρίσης χωρίς να ανακοπεί η ανάπτυξη.
    Έντυπη

    Πολιτική Εθνικής Άμυνας & Εξοπλισμοί



    tourkoi-kastelorizo2

    Οι βασικές προϋποθέσεις για την εξασφάλιση αξιόμαχων Ε.Δ. που θα είναι σε θέση να προασπίζουν τα Εθνικά Συμφέροντα είναι, πρώτο, να υπηρετεί το κατάλληλο προσωπικό σε ποιότητα και αριθμούς που να είναι άριστα εκπαιδευμένο και να έχει υψηλό ηθικό και, δεύτερο, να λειτουργεί άριστα το υπάρχον υλικό, να ανανεώνεται έγκαιρα το παλαιό υλικό με σύγχρονο και να εξασφαλίζεται η ποιοτική υπεροχή έναντι των πιθανών αντιπάλων.

    Ο βαθμός κατά τον οποίο θα ικανοποιούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις καθορίζεται από την εκτίμηση της απειλής και κατ΄επέκταση από την Πολιτική Εθνικής Αμύνης η οποία δίδει τις κατευθυντήριες γραμμές που μεταφράζονται σε λειτουργίες και μέσα που θα διαθέτουν οι Ένοπλες Δυνάμεις. Όσο περισσότερο ικανοποιούνται οι προϋποθέσεις τόσο καλύτερα θα εξασφαλίζονται τα Εθνικά Συμφέροντα. Οι αποφάσεις συνεπώς για τους απαιτούμενους εξοπλισμούς των Ελληνικών Ε.Δ. θα πρέπει να βασισθούν στην Πολιτική Εθνικής Αμύνης που περιλαμβάνει την Αποστολή των Ε.Δ. και την αντιμετώπιση της απειλής.

    Η Αποστολή των Ε.Δ. ως διετυπώθη από την Κυβέρνηση, είναι η περιφρούρηση της χώρας, η διαφύλαξη των Εθνικών Συμφερόντων, η αποτροπή, η αποκλιμάκωση των εντάσεων στην περιοχή, η μεταφορά του Θεάτρου Επιχειρήσεων (αν παραστεί ανάγκη) στην περιοχή του αντιπάλου και η αντιμετώπιση επεισοδίων που προκαλούνται από την Τουρκία στο Αιγαίο. Παράλληλα η διατυπωθείσα αντιμετώπιση της απειλής, περιλαμβάνει την με κάθε μέσον αποτροπή της Τουρκικής απειλής, την λειτουργία του Δόγματος του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου Ελλάδος-Κύπρου και την ενίσχυση του αμυντικού μηχανισμού της χώρας σε συνδυασμό με τα οικονομικά και δημογραφικά δεδομένα αυτής. Ως μέσα για την εφαρμογή της Πολιτικής Εθνικής Αμύνης προβλέπονται η νέα Δομή των Ε.Δ. και οι εξοπλισμοί. Το ζητούμενο συνεπώς είναι να ευρεθούν οι κατάλληλες λύσεις για την Δομή και τους εξοπλισμούς, ώστε να λειτουργήσει και να εφαρμοσθεί η Πολιτική Εθνικής Αμύνης που θέλει την εξασφάλιση της ακεραιότητας του Εθνικού χώρου και την δυνατότητα αναλήψεως επιθετικών επιχειρήσεων (έστω και περιορισμένων).

    Η δημογραφική εξέλιξη του πληθυσμού μας και η αναγκαία οροφή σε συνδυασμό με την ποιότητα του υλικού και τους οικονομικούς περιορισμούς, υπαγορεύουν την ανάγκη δημιουργίας ημιεπαγγελματικού στρατού προκειμένου να εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο εκπαιδεύσεως και ικανοποιητική στελέχωση των μονάδων και κυρίως του Στρατού Ξηράς για τον οποίο πέραν της υψηλής ποιότητος των στελεχών απαιτείται και επάρκεια σε προσωπικό. Η μείωση της θητείας των στρατευσίμων είναι εις βάρος της αποτελεσματικότητος των μονάδων, ενώ η αντικατάσταση των στρατευσίμων από επαγγελματίες οπλίτες είναι δυνατή μέχρι κάποιο ποσοστό, δεδομένων των περιορισμών (σωματικών και κοινωνικών) που παρουσιάζονται σε μεγαλύτερες ηλικίες. Αποφάσεις πολιτικές που μειώνουν την οροφή σημαίνουν αύξηση των εξοπλισμών για να εξασφαλίζεται η απαιτουμένη απόδοση του στρατεύματος.

    Οι αποφάσεις για τους εξοπλισμούς προκειμένου αυτοί να είναι αποτελεσματικοί, πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν ορισμένες βασικές συνιστώσες που συνοψίζονται : Στην απειλή και την προβλεπομένη εξέλιξή της, στις εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση της απειλής, στην αποτελεσματικότητα του υφισταμένου υλικού των Ε.Δ., στην ποιότητα και επάρκεια του προσωπικού ως και στις διεθνείς, συμμαχικές και διακρατικές υποχρεώσεις της χώρας μας. Η διαφοροποίηση οιασδήποτε συνιστώσας επιβάλλει την διαφοροποίηση μίας ή περισσοτέρων των άλλων συνιστωσών, για τη διατήρηση της αμυντικής ικανότητος στα επιθυμητά ή σχεδιαζόμενα επίπεδα. Για μία μικρή χώρα όπως η Ελλάδα, που αντιμετωπίζει απειλή από μία πολλαπλάσια σε πληθυσμό και στρατό χώρα η οποία και δαπανά τεράστια ποσά σε εξοπλισμούς, για να βρεθούν οι πλέον τεχνοοικονομικά συμφέρουσες λύσεις, θα πρέπει να λειτουργούν πολύ έγκαιρα τα αντανακλαστικά σε ότι αφορά τα εξοπλιστικά προγράμματα, εάν ληφθούν μάλιστα υπόψιν οι περιορισμοί που επιβάλλονται στην χώρα μας από την συμφωνία για τις Συμβατικές Δυνάμεις στην Ευρώπη (CFE), εν αντιθέσει με την Τουρκία που δεν έχει αυτούς τους περιορισμούς.

    Η Διακλαδικότης των προβλεπομένων επιχειρήσεων υλοποιείται με την διαλειτουργικότητα και συμπληρωματικότητα των εξοπλισμών των Ενόπλων Δυνάμεων και όχι με την λειτουργία Διακλαδικών Στρατηγείων που τόσο εύκολα αποφασίσθηκαν χωρίς να μετρηθεί το κόστος και το προσωπικό που απαιτείται για την εύρυθμο λειτουργία τους. Ιδιαίτερη έμφαση, πρέπει να δίδεται στους πολλαπλασιαστές ισχύος ως : Επικοινωνίες (επίγειες και δορυφορικές) που δεν επιδέχονται παρεμβολές, δυνατότητες στον παθητικό και ενεργητικό πόλεμο, λειτουργία Συστήματος Διοικήσεως και Ελέγχου που να καλύπτει όλα τα επίπεδα διοικήσεως, δυνατότης εγκαίρου και ασφαλούς μεταφοράς προσωπικού και υλικού, αποτελεσματική Α/Α άμυνα περιοχής και σημείου, έλεγχος θαλασσίων γραμμών επικοινωνίας, αποτελεσματικός αποκλεισμός εχθρικών περιοχών και λιμένων.

    Παράλληλα οι αποφάσεις για τα εξοπλιστικά προγράμματα, εξαρτώνται και από τις αποφάσεις του ενδεχομένου αντιπάλου για τα αντίστοιχα προγράμματά του, ενώ οι αποφάσεις του για Στρατηγικές επιλογές (ως ανάπτυξη πυρηνικών δυνατοτήτων, δορυφορικές επικοινωνίες, δυνατότητα ανεφοδιασμού αεροσκαφών εν πτήσει, εφοδιασμός με κατευθυνόμενα βλήματα μεγάλου βεληνεκούς) πρέπει να επισύρουν την προσοχή της Ελληνικής πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, να τροποποιούνται ανάλογα η Πολιτική Εθνικής Αμύνης και η Στρατιωτική Στρατηγική και να λαμβάνονται τα κατάλληλα μέτρα προς αντιμετώπιση με εξέταση της, κατά προτεραιότητα, προώθησης αναλόγων και αποτελεσματικοτέρων προγραμμάτων, με υλοποίηση σε χρόνο μικρότερο από αυτόν του αντιπάλου.

    Η ρευστότητα του εγγύς περιβάλλοντος και ιδία η αποσταθεροποίηση στα βόρεια σύνορά μας με την από ανατολάς σοβαρή και διαχρονική απειλή επιβάλλουν την ισχυροποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων, ενώ παράλληλα πρέπει να επιτυγχάνεται η ευημερία των Ελλήνων, η διαρκής ανάπτυξη της χώρας και η ανταπόκρισή της στις διεθνείς και συμμαχικές υποχρεώσεις. 
    Κατά συνέπεια οι διατιθέμενοι οικονομικοί πόροι για τα εξοπλιστικά προγράμματα πρέπει να κατανέμονται ορθολογιστικά και να εξυπηρετούν τις Ένοπλες Δυνάμεις αλλά και το κοινωνικό σύνολο, όπου αυτό είναι εφικτό. Προς τούτοις, τα εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να ολοκληρώνονται μέσα στους χρόνους που έχουν σχεδιασθεί, προκειμένου να είναι αποδοτικά ενώ για την συμπλήρωση των εξοπλισμών να μελετώνται όλες οι εναλλακτικές λύσεις, ώστε οι διατιθέμενοι πόροι να είναι οι ελάχιστοι δυνατοί, να ικανοποιούνται οι επιχειρησιακές απαιτήσεις και να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή Ελληνική συμμετοχή. Εξειδικεύοντας την πρόταση αυτή, εκτιμούμε ότι οι εξοπλισμοί των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να κινούνται στα ακόλουθα γενικά πλαίσια:

    1. Συμπλήρωση βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων με φθηνές λύσεις, όπως από το μεταχειρισμένο υλικό συμμαχικών χωρών, ενώ για τα μεσομακροπρόθεσμα προγράμματα να εξασφαλίζεται η συμμετοχή της χώρας μας στην παραγωγή, ώστε ο εξοπλιστικός προγραμματισμός να ανταποκρίνεται στις ανάγκες δύο πενταετιών (η πρώτη δεσμευτική, η δεύτερη υπό αναθεώρηση).
    2. Υλοποίηση προγραμμάτων που θα διέπονται από την αρχή της «ποιότητος έναντι της ποσότητος» που θα ολοκληρώνονται στο χρόνο που έχουν σχεδιαστεί, προκειμένου να είναι αποδοτικά, άλλως θα επανεξετάζονται.
    3. Ανάπτυξη και υλοποίηση ερευνητικών προγραμμάτων σε συνεργασία με Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα.
    4. Ανάπτυξη παραγωγής υλικού από την Αμυντική Βιομηχανία, με εξαγωγικό προσανατολισμό εφ΄όσον είναι δυνατόν.
    5. Ουσιαστική αξιοποίηση των Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων για εκμετάλλευση από τις Ένοπλες Δυνάμεις και την Ελληνική Οικονομία.
    6. Ιδιωτικοποίηση των Αμυντικών Βιομηχανιών, εκτός αυτών που συμβάλλουν καθοριστικά στη διαμόρφωση της πολιτικής των εξοπλισμών, και κατά συνέπεια της αμυντικής πολιτικής. Στην περίπτωση αυτή να θεσμοθετηθεί η λειτουργία τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με ταυτόχρονη αναθεώρηση των στρατηγικών πωλήσεων, εμπορευσιμότητας και παραγωγικής διαδικασίας και υπό την προϋπόθεση επιλογής των Διοικήσεων, με αυξημένη πλειοψηφία της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής.

    πηγή:difencenews.gr

    Οι δισεκατομμυριούχοι του πλανήτη













    Την ώρα που η χώρα μας βιώνει μία από τις σημαντικότερες οικονομικές κρίσεις της ιστορίας της, η λίστα Hurun Global List 2015 αποδεικνύει ότι ο αριθμός των δισεκατομμυριούχων του πλανήτη αυξήθηκε κατά 222 άτομα.

    Στην πρώτη θέση της λίστας, φιγουράρουν οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με 537 δισεκατομμυριούχους, ενώ ακολουθεί η Κίνα με 430Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που η Ινδία ξεπερνά τη Ρωσία και τη Βρετανία σε αριθμό ανθρώπων που διαθέτουν... τραπεζικό βιβλιάριο με... δεκαψήφιο ποσό.

    Στην πρώτη θέση της λίστας, φιγουράρουν οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής με 537 δισεκατομμυριούχους, ενώ ακολουθεί η Κίνα με 430, η... ανερχόμενη Ινδία με 97, η Ρωσία με 93 και η Βρετανία με 80.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το ένα τρίτο των νέων δισεκατομμυριούχων προέρχεται από την Κίνα, ενώ αγαπημένη πόλη των κροίσων είναι η Νέα Υόρκη.

    Ο ιδρυτής της Microsoft Μπιλ Γκέιτς παραμένει στην κορυφή των πλουσιότερων ανθρώπων του πλανήτη, έχοντας αυξήσει την περιουσία του κατά 85 δισεκατομμύρια δολάρια, τον τελευταίο χρόνο.

    Από τη λίστα των 67 χωρών που... διαθέτουν τον δισεκατομμυριούχο τους δεν απουσιάζει η Ελλάδα. Ωστόσο, διαθέτει μόλις ένα όνομα στον σχετικό κατάλογο.

    Ο διαδραστικός χάρτης που ακολουθεί δίνει την ευκαιρία να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι πόσοι δισεκατομμυριούχοι κατοικούν σε κάθε χώρα:



    πηγή:zougla.gr, 

    Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

    Οι καλοί μας οι… Οθωμανοί έφτιαξαν το γιοφύρι της Πλάκας!


    Άρτα: Κατέρρευσε από την κακοκαιρία το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας
























    Έχουν παρανοήσει εντελώς οι Τούρκοι! Χαρακτηρίζουν τουρκικό και το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας, στην Ήπειρο, το οποίο κατέπεσε από την πρόσφατη νεροποντή. Σύμφωνα με διάφορα μέσα ενημέρωσης της χώρας, το γεφύρι που κτίστηκε το 1866, είναι οθωμανικό και κτίστηκε από τον Οθωμανό σουλτάνο Αμπτούλ Αζίζ!
    Αναφέρουν οι Τούρκοι πως είναι το μεγαλύτερο τοξωτό γεφύρι των Βαλκανίων και πως ποτέ δεν ανακαινίστηκε από την εποχή που το έχτισαν αυτοί, οι οποίοι, ως γνωστό είναι και ιδιαίτερα μεγαλόψυχος λαός. Όμως τα πράγματα δεν είναι όπως τα παρουσιάζουν οι Τούρκοι.
    Καταρχήν, το γεφύρι κτίστηκε από Έλληνες τεχνίτες, με χρήματα Ελλήνων. Οι Τούρκοι κατείχαν μεν ακόμα, τότε, την Ήπειρο, αλλά δεν είχαν καμία απολύτως σχέση με το γεφύρι. Τα έξοδα κατασκευής του γεφυριού κατέβαλαν οι Ηπειρώτες Ιωάννης Λούλης, Αναγνώστης Λύτρας, Ιωάννης Ρήγκας και ο Αναγνώστης Μάρος.
    Οι κάτοικοι των χωριών Πράμαντα, Μελισσουργoί και Άγναντα πρόσφεραν οικοδομικά υλικά και προσωπική εργασία. Και για το γεφύρι της Πλάκας η παράδοση αναφέρει, ότι για να στεριώσει έκτισαν μέσα έναν Τούρκο!
    Ίσως γι’ αυτό οι Τούρκοι να το θεωρούν δικό τους… Το γεφύρι είχε κτιστεί, για πρώτη φορά, το 1863, αλλά κατέπεσε. Έτσι δημιουργήθηκε και η παράδοση για το χτίσιμο του Τούρκου.
    Το ιστορικό γεφύρι υπέστη καταστροφές κατά την κατοχή, όταν οι Γερμανοί επιχείρησαν, κατά την αποχώρησή τους από την Ελλάδα, να το ανατινάξουν. Αντίθετα με τα όσα υποστηρίζουν οι Τούρκοι, το γεφύρι επισκευάστηκε μετά την αποχώρηση των Γερμανών, πρόχειρα, έστω.
    Γι’ αυτό «φίλτατοι» γείτονες θα ήταν σκόπιμο πριν μιλήσετε να ψάχνετε καλύτερα. Και μπορεί ο πρόεδρός σας να κοροϊδεύει τον κόσμο με τους φρουρούς με τις πανοπλίες και της «16 τουρκικές αυτοκρατορίες», αλλά 
    να διεκδικείται και την πατρότητα των ελληνικών, παραδοσιακών γεφυριών πάει πολύ, δεν νομίζετε; Πόσο γέλιο να αντέξει ένας ανθρώπινος οργανισμός;
    πηγή:Defence point.gr