Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

ΝΤΡΟΠΗ !!! Βάνδαλοι έριξαν το άγαλμα του ΕΥΖΩΝΑ !!!















Άγνωστοι δράστες γκρέμισαν τα ξημερώματα της Κυριακής το άγαλμα του Εύζωνα που κοσμούσε την είσοδο της πόλης. Το άγαλμα αποκολλήθηκε από τη βάση του και  βρέθηκε από Αστυνομικούς ριγμένο στο πράσινο.
Άμεση ήταν η ανταπόκριση συνεργείων του Δήμου που το μετέφεραν σε χώρο του Δήμου ώστε να αποκατασταθούν οι ζημιές, όπως για παράδειγμα η σπασμένη ξιφολόγχη.
Η ανακοίνωση της Δημοτικής Αρχής
Σε μια πράξη, που συνιστά προσβολή κατά της ιστορικής μνήμης της πόλης μας, προχώρησαν άγνωστοι, το ξημέρωμα της Κυριακής. Οι ασυνείδητοι, μη σεβόμενοι την ιστορία της πόλης, προχώρησαν στο γκρέμισμα του αγάλματος του «Εύζωνα» που βρισκόταν τοποθετημένο στον κόμβο της δυτικής εισόδου της Άρτας.  
Ο Αντιδήμαρχος πολιτισμού του Δήμου Αρταίων, κ. Κέφης Δημήτριος, από την πρώτη στιγμή που ειδοποιήθηκε από την αστυνομία, βρέθηκε στο σημείο και μετά την ολοκλήρωση της μεταφοράς του αγάλματος σε προφυλαγμένο χώρο του Δημαρχείου, έτσι ώστε να επιδιορθωθεί, δήλωσε τα εξής:
“Το ξημέρωμα της Κυριακής 22 Ιουνίου, περί τις 6:00 π.μ., ενημερωθήκαμε από την Αστυνομία, ότι άγνωστοι, γκρέμισαν τον άγαλμα του «Εύζωνα», που είναι τοποθετημένο στον ομώνυμο κόμβο της εισόδου της πόλης μας. 
Αμέσως μετά την ενημέρωση, υπάλληλοι της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου, κινητοποιήθηκαν και σε συνεργασία με την Αστυνομία, μετέφεραν το άγαλμα σε χώρο ασφαλούς φύλαξης του Δήμου. Το άγαλμα έχει υποστεί, ευτυχώς μικρές φθορές, από την πτώση του στο γκαζόν και αφού επισκευαστεί και συντηρηθεί από ειδικό συνεργείο, θα επανατοποθετηθεί στο σημείο που έστεκε τα τελευταία 46 χρόνια.
Η πράξη αυτή, από όπου και αν προέρχεται, είναι απολύτως καταδικαστέα και γενικότερα τέτοιες πράξεις, δεν μπορεί παρά να μας προξενούν θλίψη και ανησυχία. Είμαστε βέβαιοι ότι εκφράζουμε το συναίσθημα των Δημοτών μας και ευχόμαστε να μην υπάρχουν τέτοια γεγονότα στο μέλλον. Οι Αρτινοί πολίτες, είμαστε υπερήφανοι για την ιστορία μας και την πολιτιστική μας κληρονομιά και θα την διαφυλάξουμε με κάθε τρόπο.
Προς την κατεύθυνση αυτή, ήδη με εντολή του Δημάρχου Αρταίων, κ. Γιάννη Παπαλέξη, θα κατατεθεί άμεσα μήνυση κατά αγνώστων για την κατάπτυστη αυτή πράξη.”

Ο Τσολιάς της Άρτας, ένα έργο του φημισμένου γλύπτη Λευτέρη Βαλάκα
Το ορειχάλκινο γλυπτό «Ο Τσολιάς του 17» είναι ένα από τα πρώτα έργα του φημισμένου Τήνιου γλύπτη Λευτέρη Βαλάκα (8 Μαΐου 1944 – 8 Νοεμβρίου 1982). Το γλυπτό, είναι τοποθετημένο, στην δυτική είσοδο της Άρτας και πάνω σε διαχωριστική νησίδα μεταξύ της περιφερειακής οδού και της οδού Αλ. Ζάρα (τριακόσια μέτρα ανατολικά του περίφημου γεφυριού της πόλης) βρίσκεται τοποθετημένο το γλυπτό προς τιμήν του Έλληνα Εύζωνα πολεμιστή. Στους κατοίκους της πόλης είναι γνωστό ως "ο Εύζωνας".
Πρόκειται για έναν ορειχάλκινο ανδριάντα ο οποίος κατασκευάστηκε το 1966 από τον γλύπτη Λευτέρη Βαλάκα. Ο Εύζωνας αποδίδεται την ώρα της μάχης. Φοράει τσαρούχια, φουστανέλα, χιτώνιο και το καπέλο με την χαρακτηριστική φούντα. Στην πλάτη του φοράει σάκο εκστρατείας. Στα δυο του χέρα κρατά το τουφέκι του και εφ' όπλου λόγχη με το αριστερό πόδι προτεταμένο είναι έτοιμος να ορμήσει προς τα εμπρός. Το γλυπτό εδράζεται πάνω σε τσιμεντένιο βάθρο ενώ γύρω από αυτό έχον τοποθετηθεί πέτρες και μικροί βράχοι.
Πάνω στη βάση του γλυπτού εντοπίζουμε εγχάρακτη την υπογραφή του γλύπτη:
Λ. ΒΑΛΑΚΑΣ
ΓΛΥΠΤΗΣ
Ακριβώς από κάτω σε εντοιχισμένη μεταλλική πλάκα αναγράφονται τα λόγια:
ΧΥΤΕΥΣΙΣ 301 Ε.Β.
ΔΕΚ. 1968
Εδώ μνημονεύεται το 301 στρατιωτικό εργοστάσιο βάσεως. Ο Αναστάσιος Παπασταύρος, στο βιβλίο του «Ιωαννίνων Γλυπτοθήκη, εκδόσεις Apeirotan, Ιωάννινα, 2009», δίνει ως έτος κατασκευής το 1966. Προφανώς τότε κατασκευάστηκε το πρόπλασμα, τον Δεκέμβρη του 1968 έγινε η χύτευση σε χαλκό και τοποθετήθηκε αργότερα. Τον Παπασταύρο επιβεβαιώνει και η επίσημη ιστοσελίδα του γλύπτη (http://lefteris.valakas.com/) η οποία αναφέρει πως το Βαλάκας κατασκεύασε το έργο όντας στρατιώτης κατά τα έτη 1965 - 1967. Μάλιστα, η επίσημη ονομασία του έργου καταγράφεται ως "Ο Τσολιάς του 17΄".
Ο Λευτέρης Βαλάκας, υπήρξε γλύπτης κυρίως, αλλά και χαράκτης. Γεννήθηκε στον χωριό Πύργο της Τήνου. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στον Πύργο και τελειώνοντας το σχολείο φοίτησε στην Προπαρασκευαστική Σχολή Καλών Τεχνών του Πύργου. Αποφοιτώντας από τη συγκεκριμένη σχολή, συνέχισε τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές του στην Αθήνα, συνέχισε με υποτροφία από το Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας της Τήνου στη Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού.
Ο Βαλάκας κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής του φιλοτέχνησε πολυάριθμα έργα (τόσο γλυπτά όσο και σχέδια), πολλά από τα οποία εκτέθηκαν σε διάφορες εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Παντρεύτηκε με την Ανδρομάχη Καραλή, με την οποία απέκτησε τρία παιδιά, τον Αντώνη και τα δίδυμα Κώστα και Νάσο. Αγαπημένες ασχολίες του υπήρξαν το ψάρεμα και το κυνήγι. Ο Λευτέρης Βαλάκας πέθανε αναπάντεχα το Νοέμβριο του 1982 σε ηλικία 38 ετών.
1965-1967: Ξεκινά προσωπική και ερευνητική δουλειά στο μάρμαρο, σίδηρο και χαλκό. Στρατευμένος εκτελεί το υπερμέγεθες έργο "Ο Τσολιάς του '17" στην Άρτα, δουλεμένο με μοντέλο.
Ένα από τα πιο γνωστά έργα του ακόμη, είναι και το μνημείο της "Νίκης" ή "Ελευθερίας" στο νησί της Κω. Το ηρώο βρίσκεται στην πρωτεύουσα του νησιού, κοντά στο λιμάνι.
πηγή:orangnews

Κυριακή 22 Ιουνίου 2014

ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΙΣ ΕΠΑΛΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙ ΣΚΟΠΟΝ



ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ "ΜΗ ΤΣΙΜΠΑΤΕ"

στα διάφορα δημοσιεύματα - συνεντεύξεις κάποιων "ειδικών",κάποιων "μονομάχων" τύπου Δον Κιχώτη, οι οποίοι αναλύουν την απόφαση του ΣΤΕ, εντελώς επιφανειακά και ανάλογα με τον κομματικό χρωματισμό  στον οποίο πρόσκεινται και πιθανώς να υπηρετούν.
Το Συντονιστικό 'Οργανο των ΕΑΑ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση όπου αναφέρει ότι η απόφαση μελετάται και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα προβεί σε ανακοινώσεις για πιθανές ενέργειες.


Aνακοίνωση Συντονιστικού Συμβουλίου



ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ
ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ  
Ν. Π. Δ. Δ.
Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού
Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα
Τηλ.: 210 33 10 430 –210  33 10 431 – FAX: 210 33 10 429
                                                                                                               Ημερομηνία  20-06-2014  
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η   ΥΠ. ΑΡΙΘ   6 /14 
1.-  Ως  γνωστόν το Συντονιστικό Συμβούλιο  των τριών Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών και οι  3 Ενώσεις Αποστράτων Ε.Α.Α.Σ. –Ε.Α.Α.Ν. – Ε.Α.Α.Α, είχαν καταθέσει αίτηση ακύρωσης κατά των οικείων υπουργικών αποφάσεων εκτελεστικών του Ν 4093/2012, με τις οποίες υπήρξε άδικη και δραματική μείωση των αποδοχών τους.
2.  Κατά την εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης στην Ολομέλεια του ΣτΕ, οι Ενώσεις παραστάθηκαν με το Δικηγόρο Αθηνών Ευστάθιο Μπακάλη και το Δικηγόρο Πειραιώς Θωμά Καρανίσα. Ήδη έχει κοινολογηθεί στο ευρύ κοινό ότι έχει εκδοθεί η υπ’ αριθμ. 2192/2014 απόφαση για τις Ενώσεις Αποστράτων καθώς και οι υπ’ αριθμ. 2193-2196/2014 για τους λοιπούς διαδίκους. Από τις πρώτες πληροφορίες και ενδείξεις προκύπτει ότι τουλάχιστον η συμπροσβαλλόμενη υπ΄αριθμ.οικ.2/83408/0022/ 14.11.2012) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β΄3017/14.11.2012) που αφορά στην αναδρομική από 1/8/2012 έως την εφαρμογή του νόμου 4093/12, μείωση των συντάξεων των  αποστράτων (συνεπεία της οποίας υποχρεώθηκαν να επιστρέψουν συντάξιμες αποδοχές που είχαν εισπράξει, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες) ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΘΕΙ ΝΟΜΙΜΩΣ και πρέπει κατά το μέρος αυτό, να ακυρωθεί, καθόσον αντιβαίνει εμμέσως στα άρθρα 45 , 23 παραγ.2, 29 παργ. 9, 4 παραγ. 5 και 25 παραγ, 4 του Συντάγματος. Επίσης οτι το σκεπτικό όλων των εν λόγω αποφάσεων αναλύει την αντισυνταγματικότητα  των μειώσεων των αποδοχών των εν ενεργεία σε εκτέλεση του Ν. 4093/12 και επομένως  επιβάλλουν και την προσαρμογή των συντάξεων στους αντίστοιχους μισθούς των εν ενεργεία. 
Επίσης  χρειάζεται να τονιστεί ότι αναμένεται και η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί του ιδίου αντικειμένου , που έχει ήδη εκδικασθεί..
2.- Είναι πρόδηλο ότι το Συντονιστικό Συμβούλιο θα αποκτήσει ολοκληρωμένη εικόνα αμέσως μετά τη θεώρηση της αποφάσεως και τη νόμιμη απόκτησή της. 
3.- Συνακόλουθα, θα υπάρξει εμπεριστατωμένη μελέτη και συναγωγή βάσιμων συμπερασμάτων για την έκταση και την ποιότητα της δικαίωσης μας σε σύγκριση με το περιεχόμενο της αίτησης ακύρωσής μας, οπότε θα ακολουθήσει και η επιβεβλημένη αναλυτική ενημέρωση των μελών μας.
4.- Ανεξάρτητα από τα παραπάνω οι Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών  και τα Στελέχη που εκπροσωπούν για μια ακόμη φορά, αισθάνονται την υποχρέωση  να εκφράσουν την αμέριστη εμπιστοσύνη τους  στους Δικαστικούς λειτουργούς της χώρας. Οι τελευταίοι τιμώντας  το λειτούργημά τους διέγνωσαν με αξιέπαινη ευδικία την κρίσιμη διάσταση «για τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας των Στρατιωτικών μέσω των οποίων , απορρέει  η υποχρέωση της Πολιτείας για  «ιδιαίτερη» μεταχείρισή τους με  αποδοχές που πρέπει «να είναι επαρκείς για αξιοπρεπή διαβίωση και ανάλογες της σημασίας της αποστολής τους για το κράτος»
5.- Αναμένουμε από την Κυβέρνηση να εφαρμόσει πλήρως την εν λόγω απόφαση , σύμφωνα με τις επιταγές του Συντάγματος και της κείμενης νομοθεσίας , που τις καθιστά υποχρεωτικά εκτελεστέες. 
6.- Είμαστε όμως υποχρεωμένοι να υπογραμμίσουμε ότι τα ποσά που ακούγονται από τα ΜΜΕ ότι δήθεν θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του κράτους, απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Τα ορθά –πλην πολύ κατώτερα-  ποσά επιστροφής χρημάτων μνημονεύονται στην ειρημένη απόφαση. 
Όσον αφορά δε στο «εκδικητικό» σενάριο περί ισοδύναμων μέτρων ή άρνηση εφαρμογής της απόφασης του ΣτΕ με κατασκευή κωλυμάτων μη απόδοσης των οφειλομένων, το θεωρούμε ανάξιο ακόμα και σχολιασμού, για ένα ευνομούμενο κράτος που σέβεται τη διάκριση των εξουσιών σε εκτελεστική, νομοθετική  και δικαστική.
7.- Οι Θεσμικές Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών , πάντα στις επάλξεις , σε συνεργασία  με τους νομικούς τους Συμβούλους , θα παρακολουθούν στενά πλέον το θέμα και θα ενημερώνουν έγκαιρα και έγκυρα τα μέλη μας, για τις επόμενες κινήσεις, που τυχόν θα απαιτηθούν, αφού λάβουμε νόμιμα και επίσημα ακριβές αντίγραφο της αποφάσεως και αναδιφήσουμε στις επιμέρους νομικές σκέψεις.
8.- Ειλικρινώς επιθυμούμε να εκφράσουμε την πίστη μας ότι οι ισόχρονες με τη δημοσίευση των αποφάσεων, όσο και επίμονες διαδόσεις περί στρατιωτικών που ιδιοποιήθηκαν παράνομα χρήματα των συμπατριωτών μας επ’ ευκαιρία της υλοποίησης εξοπλιστικών προγραμμάτων, είναι εντελώς συμπτωματική και δεν αποσκοπεί στη συντονισμένη μείωση του κύρους και της υπερηφάνειας των Στελεχών των ενόπλων δυνάμεων.
9.- Ασφαλώς, εάν υπήρξαν μεταξύ μας μεμονωμένα επίορκα Στελέχη είναι κατακριτέα και καταδικαστέα, η δικαιοσύνη θα πράξει το καθήκον της και θα καταλογίσει τις αντίστοιχες κυρώσεις.
            Το Συντονιστικό Συμβούλιο
Υποστράτηγος (Σ.Ξ.) Ε.Δανιάς ε.α.                            Πρόεδρος ΕΑΑΣ
Αντιστράτηγος (ΣΞ) Κ.Σκαρμαλιωράκης ε.α.       Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ
Αντιναύαρχος Σ.Περβαινάς Π.Ν.ε.α.                       Πρόεδρος ΕΑΑΝ και 
                                                                              Συντονιστικού Συμβουλίου
Αντιπλοίαρχος (Ε) Γ.Γεωργακόπουλος Π.Ν.ε.α.    Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΝ
Αντιπτέραρχος (Ι) Κ.Ιατρίδης Π.Α.ε.α.                      Πρόεδρος ΕΑΑΑ
Αντισμήναρχος (Ρ)Ι.Κρανιάς Π.Α.ε.α.                   Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ
Για την ακρίβεια
Αντιναύαρχος Σ.Περβαινάς Π.Ν.ε.α.
Πρόεδρος του Συντονιστικού Συμβουλίου


Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

Κολοσσιαία γκάφα των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών… ΝΕΜΕΣΙΣ










Είναι ίσως άγραφος κανόνας σε αυτή τη ζωή, πως όταν αδικήσεις, θα αδικηθείς, όταν εξαπατήσεις, θα εξαπατηθείς, ή εναλλακτικά, όπως το λέει η γνωστή παροιμία, «το έξυπνο πουλί από τη μύτη πιάνεται»…
«Το φυσάνε και δεν κρυώνει» οι Τούρκοι το φιάσκο με την απαγωγή του προσωπικού του γενικού προξενείου στη Μοσούλη από τους ισλαμιστές τρομοκράτες της ISIL που πλέον αιματοκυλίζουν το Ιράκ. Η εξέλιξη αυτή καταστρέφει την εικόνα της Τουρκίας διεθνώς, ενώ οι πληροφορίες που αποδεσμεύονται ακόμα και από τουρκικές πηγές, την εκθέτουν στα μάτια των υποτίθεται πιο στενών συμμάχων της στη Δύση, με όλες τις αρνητικές συνέπειες που αυτό μπορεί να έχει γενικότερα για την τουρκική εξωτερική πολιτική.
Αυτό που οδήγησε τους Τούρκους στο φιάσκο είναι η συνεργασία της με την εγκληματική οργάνωση στο πλαίσιο της κακώς νοούμενης «ρεαλιστικής πολιτικής», Αχμέτ Νταβούτογλου, το προσωνύμιο του οποίου στο παρελθόν ως ο «Τούρκος Κίσιντζερ», προκαλεί σήμερα τουλάχιστονισχυρά συναισθήματα ιλαρότητας, αφού έχει αναδειχθεί στον πιο αποτελεσματικό… νεκροθάφτητης.
Εμπιστεύτηκαν τους εγκληματίες αυτούς με σκοπό να ανατρέψουν τον Μπασάρ Αλ Άσαντ, τους εκπαίδευσαν, τους εξόπλισαν και στο τέλος έπεσαν θύμα της πεποίθησης ότι κατά βάθος θα τους είναι ευγνώμονες, ώστε αγνόησαν τις προειδοποιήσεις και δεν προχώρησαν στην άμεση εκκένωση του γενικού προξενείου.
Όπως αναφέρει σε άρθρο του στη «Χουριέτ» ο επικεφαλής του γραφείου της Άγκυρας, Ντενίζ Ζεϊρέκ, με αξιοθαύμαστη εν πολλοίς δημοσιογραφική ακεραιότητα, χωρίς να φοβάται δηλαδή το πογκρόμ που εξαπολύει συχνά-πυκνά ο Ερντογάν εναντίον της ελευθερίας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης θυμίζοντας ολοκληρωτικά καθεστώτα, οι τουρκικές αρχές ήταν σε συνεχή επαφή με ομάδες μαχητών της ISIL.
Η Μοσούλη τελούσε υπό την επιρροή της οργάνωσης τις τελευταίες δύο εβδομάδες που προηγήθηκαν της εισβολής. Οι υπεύθυνοι όμως είτε δεν ανησύχησαν είτε θεώρησαν ότι το ρίσκο ήταν υπολογισμένο και δέχθηκαν τις διαβεβαιώσεις που προέρχονταν από τις πηγές τους, ότι οι Τούρκοι και το γενικό προξενείο δεν αντιμετώπιζαν καμία απειλή.
Η έλευση περισσοτέρων μαχητών της οργάνωσης από άλλες περιοχές «χτύπησε το καμπανάκι», με τις πρώτες προειδοποιήσεις να έρχονται στις 9 Ιουνίου (η εισβολή στο προξενείο έγινε στις 12 Ιουνίου), ακόμα και από πηγές στη Βαγδάτη! Ήδη όμως, πολλοί συγγενείς των στελεχών του γενικού προξενείου είχαν εγκαταλείψει την πόλη στο πλαίσιο των πρώτων μέτρων ασφαλείας που ελήφθησαν από τουρκικής πλευράς (άρα γνώριζαν), καθώς η πληροφορία ότι κοντοζύγωνε «καταιγίδα» ήταν απόλυτα σαφής.
Όσοι έμειναν πίσω, κατέστρεψαν προληπτικά όλα τα διαβαθμισμένα έγγραφα, ενώ τις τελευταίες ώρες πριν τα δραματικά γεγονότα, όλοι οι Τούρκοι μαζεύτηκαν στο προξενείο καθότι βρίσκοντανσε εξέλιξη διπλωματικές προσπάθειες μέσω προσώπων – επαφών με την εγκληματική ισλαμιστική οργάνωση, για να συμφωνηθεί ασφαλής τρόπος επαναπατρισμού των Τούρκων.
Όπως αναφέρει ο έμπειρος συνάδελφος, η Μοσούλη και το Κιρκούκ είναι από τις πόλεις με έντονη την παρουσία των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών. Αυτό βέβαια είναι γνωστό, καθώς η Τουρκία έθετε πάντα θέμα για τη Μοσούλη την οποία θεωρούσε ως τμήμα της οθωμανικής αυτοκρατορίας, ενώ η παρουσία Τουρκομάνων βοηθούσε στο να διαθέτει η Άγκυρα το πρόσχημα της εμπλοκήςστις κουρδικές περιοχές.
Οι συνεννοήσεις όμως με την ISIL έπεσαν στο κενό. Ο γενικός πρόξενος Οζτούρκ Γιλμάζ, ο οποίος θα αποφάσιζε να διατάξει την εκκένωση του κτιρίου ή όχι, αντελήφθη ότι η στάση των ισλαμιστών τρομοκρατών είχε αλλάξει. Άρχισαν να στέλνουν μηνύματα ότι η τουρκική παρουσία δεν θα μπορούσε να περάσει χωρίς συνέπειες. Όταν λοιπόν οι Τούρκοι διαπίστωσαν ότι έπρεπε να εγκαταλείψουν, δεν υπήρχε πλέον ασφαλής τρόπος.
Στο σημείο βέβαια αυτό εγείρεται η απορία, εάν το γενικό επιτελείο είχε επεξεργαστεί κάποιο σχέδιο απαγκίστρωσης των ανθρώπων αυτών από τη Μοσούλη. Η απόσταση με τα τουρκικά σύνορα είναι περίπου 500 χιλιόμετρα. Δεν είναι και μικρή από την άποψη των προβλημάτων που ανακύπτουν για τη λογιστική της υποστήριξη.
Ποια η εμβέλεια για παράδειγμα των ελικοπτέρων Black Hawk που βρίσκονται στα ανατολικά αφού στις πρόσφατες επιδείξεις ισχύος κατά την Ελλάδας (αποβατικές ενέργειες) συμμετείχαν Huey;Δεν υπήρχε η οποιαδήποτε επιχειρησιακή λύση για ανεφοδιασμό; Παίρνουν εξωτερικές δεξαμενές; Η τουρκική Αεροπορία δεν θα μπορούσε να παρέχει εναέρια κάλυψη;
Τέλος πάντων, ήταν εντελώς αδύνατο να απαγκιστρωθούν από στρατιωτικές δυνάμεις λιγότεροι από 50 νοματαίοι; Σύντομα θα τεθεί το θέμα, εάν «στέκει» και θα κληθούν οι υπεύθυνοι να δώσουν τις απαραίτητες διευκρινήσεις. Το βέβαιο είναι, ότι τα μέλη των τουρκικών ειδικών δυνάμεων που φρουρούσαν το γενικό προξενείο, διατάχθηκαν να μην υπερασπίσουν με τα όπλα το κτίριο και τους Τούρκους πολίτες.
Σωστή ήταν η εντολή που έφθασε από την Άγκυρα. Εάν δεν έχεις κάτι να περιμένεις δεν έχει νόημα να ξεκινήσεις σύγκρουση, αφού και τα πυρομαχικά σου είναι πεπερασμένα. Κι αν το κάνεις, είναι προφανές ποια θα είναι η τύχη σου αμέσως μετά στα χέρια των μισάνθρωπων της ISIL
Όταν οι Τούρκοι συνελήφθησαν ως αιχμάλωτοι, οι δεσμώτες τους υποσχέθηκαν να τους απελευθερώσουν σε ενδιάμεσους που εμπιστεύονταν, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Ντενίζ Ζεϊρέκ. Εκεί όμως παρενέβησαν οι στρατιωτικοί διοικητές της ISIL και ποιος ξέρει με ποιο σκεπτικό, ακύρωσαν την απελευθέρωση των ομήρων. Η Τουρκία άρχισε να απειλεί με στρατιωτικά αντίποινα εάν πειραχθεί Τούρκος. Δεν πείθει ότι μπορεί να κάνει κάτι ουσιαστικό. Όλα δείχνουν ότι η στρατιωτική επιχείρηση έχει αποκλειστεί και οι διπλωματικές προσπάθειες εξακολουθούν…
Η Άγκυρα συνεργάστηκε στενά με τρομοκράτες και το πλήρωσε. Ίσως και να πλήρωσε τη συνήθη της πρακτική να επιχειρεί να τα έχει καλά με όλες τις πλευρές, μέσω «περίτεχνων» διπλωματικών ελιγμών. Αυτά όμως δεν αποτελούν πρόσφορη στρατηγική όταν συναλλάσσεσαι με οργανώσεις σαν την ISIL…

πηγή:Defence point

ΕΑΑΣ : ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ



E.A.A.Σ.ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ feature image





Αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ

 
ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
Αθήνα, 13 Ιουν 2014
 
Αποφάσεις  της Ολομέλειας του ΣτΕ 
 
Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού  (Ε.Α.Α.Σ.) είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει στα Μέλη της ότι επιτέλους δημοσιεύτηκαν οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), οι οποίες αναφέρονται στην Αντισυνταγματικότητα των κρατήσεων που έγιναν στα εν ενεργεία και στα εν αποστρατεία  Στελέχη όλων των Κλάδων των ΕΔ  και των ΣΑ.

Το Συντονιστικό Όργανο των 3 Ενώσεων Αποστράτων (Ε.Α.Α.Σ. –Ε.Α.Α.Ν. – Ε.Α.Α.Α.) όπως είναι ήδη γνωστό, είχε ασκήσει σχετική προσφυγή και είχε  παραστεί στην Ολομέλεια του  ΣτΕ.

Πρόκειται για τις υπ’ αριθμ. 2192 έως 2196 του 2014 ταυτόσημες  Αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ  ανά κλάδο αποστράτων  και εν ενεργεία στελεχών ΕΔ και ΣΑ.
Δεν μας είναι ακόμα γνωστό το ακριβές  περιεχόμενο των αποφάσεων, ωστόσο από τις πρώτες ενδείξεις και πληροφορίες, η προσφυγή μας έγινε δεκτή σε όλο το αιτητικό της.

Επομένως οι μισθοί και οι συντάξεις  των στελεχών των ΕΔ  φαίνεται να επανέρχονται στα προ του 2012 επίπεδα.

Πρόκειται για μεγάλη νίκη και εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας προς τους Δικαστές της Ολομέλειας του ΣτΕ για τη γενναία στάση και απόφαση τους.

Η Ε.Α.Α.Σ. θα ενημερώσει αναλυτικότερα τα Μέλη της αφού μελετήσει διεξοδικά όλο το κείμενο της απόφασης. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και τονίζουμε ότι απαιτείται αυτοσυγκράτηση και περίσκεψη.

Σε κάθε περίπτωση,  είναι βέβαιο ότι θα απαιτηθεί άσκηση ανυποχώρητης πίεσης για άμεση  υλοποίηση της απόφασης.
Καλούμε τα Μέλη μας σε εγρήγορση. 
 
Εκ του Γραφείου Τύπου  της Ε.Α.Α.Σ.

500 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΑΡΧΙΚΑ ΤΟ ΥΠ.ΟΙΚ.




Να πάρουν στα χέρια τους την απόφαση την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τους ενστόλους περιμένουν στο υπουργείο Οικονομικών, για να δουν πόσοι και πόσα πρέπει να πάρουν πίσω, ώστε να υπολογίσουν το κόστος που συνεπάγεται για τον προϋπολογισμό και πώς αυτό θα καλυφθεί.

Με την απόφαση του ΣτΕ πρέπει να ακυρωθούν οι περικοπές που τους επιβλήθηκαν αναδρομικά από 1/8/2012. Οι περικοπές που ίσχυσαν των ΕΔ και ΣΑ κυμαίνονταν:
-στους βασικούς μισθούς από 8 έως 464 ευρώ το μήνα,
-στο επίδομα εξομάλυνσης από 11 έως 26 ευρώ,
-στο επίδομα ειδικής απασχόλησης από 15 έως 88 ευρώ,
-στο επίδομα θέσης (ευθύνης) από 3 έως 178 ευρώ,
-στα έξοδα παράστασης από 26 έως 88 ευρώ,
-στο επίδομα ευθύνης Διοίκησης από 3 έως 24 ευρώ,
-στο επίδομα αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας Ενόπλων Δυνάμεων 16 ευρώ και έως 22 ευρώ για τη ΕΛΑΣ,
-στο επίδομα ειδικών συνθηκών 7 ευρώ το μήνα.
Υψηλόβαθμος αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών τόνιζε ότι εάν η εφαρμογή είναι πλήρης, τότε για την αποκατάσταση των εν ενεργεία θα απαιτηθούν περίπου 320 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση των συνταξιούχων περίπου 100 εκατ. ευρώ και για το «ξεπάγωμα» των ωριμάνσεων άλλα περίπου 50-70 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας έτσι το κονδύλι των αναδρομικών στα περίπου 500 εκατ. ευρώ.
 
Πέραν των αναδρομικών που θα δοθούν όμως, θα πρέπει να καλυφθεί και το κόστος που θα έχει ο προϋπολογισμός για να συνεχίσει να δίνει τα επόμενα χρόνια τους αυξημένους μισθούς που επιδίκασε το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο.
Αν η εφαρμογή της αποφάσεως είναι καθολική, το ετήσιο κόστος θα προσεγγίζει τα 400 εκατ. ευρώ.
πηγή:defencenet.gr

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

H MEΓΑΛΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ





ΣτΕ: Αντισυνταγματικές οι αναδρομικές μειώσεις στις αποδοχές ενστόλων





ΑΠΟ ΤΗΝ 1Η ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012

ΣτΕ: Αντισυνταγματικές οι αναδρομικές μειώσεις στις αποδοχές ενστόλων

Δικαιώνει η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) τους ένστολους όλων των Σωμάτων, εν ενεργεία και αποστράτους, για τις αναδρομικές μειώσεις των αποδοχών τους.

Ειδικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ σχεδόν ομόφωνα, έκρινε ότι οι περικοπές των αποδοχών όλων των ένστολων και όλων των Σωμάτων που έγιναν αναδρομικά από την 1η Αυγούστου 2012 κατ' επιταγή του νόμου 4093/2012 είναι αντισυνταγματικές.
Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών (οικ.2834080022/14.11.2012) που εκδόθηκε στο πλαίσιο του νόμου 4093/2012, με τον οποίο εγκρίθηκε το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής για την τριετία 2013-2016, έγιναν οι επίμαχες περικοπές των αποδοχών των ενστόλων, εν ενεργεία και συνταξιούχων και υποχρεώθηκαν παράλληλα να επιστρέψουν τις αποδοχές που είχαν ήδη καταβληθεί σε αυτούς αναδρομικά από τη 1η Αυγούστου 2012.
Στις αποφάσεις της Ολομέλειας αναφέρεται ότι από τις συνταγματικές απαγορεύσεις και τους ειδικούς περιορισμούς των ατομικών δικαιωμάτων τους που διέπονται οι ένστολοι, αλλά και από τις ιδιαιτέρες συνθήκες εργασίας, απορρέει εμμέσως μια ευνοϊκή μεταχείριση προς αυτούς και οι αποδοχές των ένστολων πρέπει «να επαρκείς για αξιοπρεπή διαβίωση και ανάλογες της σημασίας της αποστολής τους για το κράτος».
Ακόμη, αναφέρεται στις δικαστικές αποφάσεις ότι από τις επιταγές των άρθρων 23, 29 και 45 του Συντάγματος απορρέει η αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των ένστολων.
Εξάλλου, αναφέρουν οι δικαστές ότι το κράτος μπορεί να προβεί σε μείωση του βασικού μισθού ή των επιδομάτων των ένστολων, όμως η μείωση αυτή δεν μπορεί να γίνει χωρίς να έχει προηγουμένως εκτιμηθεί το δημοσιονομικό όφελος, σε σχέση με τις επιπτώσεις που η μείωση αυτή να έχει στην λειτουργία των ενόπλων αυτών Σωμάτων, καθώς και αν η μείωση είναι αναγκαία ή θα μπορούσε να αναπληρωθεί με άλλα μέτρα ισοδύναμου αποτελέσματος, με μικρότερο κόστος για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
Σε άλλο σημείο των αποφάσεων αναφέρεται ότι οι περικοπές που επιβλήθηκαν με τον επίμαχο μνημονιακό νόμο, υπερβαίνουν «το όριο που θέτουν οι συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη».
Η Ολομέλεια έκανε δεκτές τις προσφυγές των στρατιωτικών, ενώ παράλληλα έκρινε ότι η επίμαχη απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών είναι παράνομη και αντισυνταγματική.
Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει: 1) Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής καθώς και άλλων εννέα περιφερειών (Θεσσαλονίκης, Πελοποννήσου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης, Ηπείρου, Έβρου και Στερεάς Ελλάδος), 2) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων, 3) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος, 4) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, 5) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού, 6) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας και 7) Το Συντονιστικό Συμβούλιο των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, όπως επίσης 590 στρατιωτικοί και λιμενικοί.
πηγή:ethnos.gr

ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΕ ΘΡΙΛΕΡ ΕΑΝ ΤΟ ΥΠ.ΟΙΚ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΙ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΤΙΣ Ε.Δ. ΚΑΙ Σ.Α. ;;





Ελεγκτικό Συνέδριο

     Ο Άρειος Πάγος έκανε δεκτή την αίτηση του ΥΠ.ΟΙΚ., να μην ισχύσει προσωρινά η απόφαση η απόφαση κατώτερου Δικαστηρίου, για επαναπρόσληψη των καθαριστριών.
     
     Τι σημαίνει για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας, η απόφαση αυτή, εάν το ΥΠ.ΟΙΚ. αποφασίσει να προσφύγει στο ΑΕΔ, για προσωρινή αναστολή ή ακύρωση των αποφάσεων του ΣτΕ  και του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έκριναν παράνομες τις διπλές μειώσεις μισθών και συντάξεων, καθώς και την επαναφορά τους στα επίπεδα του Ιουλίου 2012;
    
     Διαβάστε προσεκτικά  τα παρακάτω και θα καταλάβετε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα.
     
     Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) είναι το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο. Αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του ελληνικού συστήματος δικαστικού ελέγχου της διοικητικής δράσης. Είναι το Ανώτατο Δικαστήριο ελέγχου της νομιμότητας των διοικητικών πράξεων και έχει καταξιωθεί ως ο ισχυρός προστάτης τόσο του πολίτη όσο και του Δημοσίου.

    Το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι ένα από τα τρία ανώτατα δικαστήρια της Ελλάδας (μαζί με τον Άρειο Πάγο και το Συμβούλιο της Επικρατείας). Ταυτόχρονα έχει και διοικητικές αρμοδιότητες, πράγμα που το κάνει διφυές όργανο. Αποστολή του είναι ο έλεγχος των δαπανών του κράτους, τόσο του Δημοσίου, όσο και των ΟΤΑ. Αρμοδιότητά του επίσης είναι ο καταλογισμός των "δημοσίων υπολόγων" (έλεγχος και απόδοση ευθύνης σε διαχειριστές του Δημοσίου), ενώ έχει δικαστικές αρμοδιότητες και σε ορισμένες μισθολογικές υποθέσεις δημοσίων υπαλλήλων.

    Ο Άρειος Πάγος είναι το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης της Ελλάδας. Τα μέλη του εξετάζουν την ορθότητα της κάθε δικαστικής απόφασης εξασφαλίζοντας με τις αποφάσεις του την ενότητα της νομολογίας



    Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) είναι ένα ειδικό δικαστήριο. Προβλέπεται από το άρθρο 100 του Συντάγματος και έχει ειδική αρμοδιότητα να κρίνει, μεταξύ άλλων, το κύρος των βουλευτικών εκλογών, την έκπτωση βουλευτή από το αξίωμά του ή να αίρει συγκρούσεις μεταξύ των τριών ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας. Η οργάνωση και λειτουργία του ρυθμίζεται ειδικότερα από τον Κώδικα περί του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου (Κώδικας ΑΕΔ, Ν. 345/1976).. Οι αποφάσεις του ΑΕΔ είναι αμετάκλητες, δεν μπορούν δηλαδή να προσβληθούν με κανένα ένδικο μέσο.

Αρμοδιότητα

Άρση συγκρούσεων αρμοδιότητας (περ. δ΄)[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το ΑΕΔ είναι αρμόδιο να αίρει οριστικά συγκρούσεις αρμοδιότητας είτε μεταξύ δικαστηρίων και διοικητικών αρχών είτε μεταξύ δικαστηρίων. Η περίπτωση αυτή αφορά κυρίως υποθέσεις όπου δύο δικαστήρια διαφορετικών κλάδων είτε κηρύσσουν εαυτά αμφότερα αρμόδια (καταφατική σύγκρουση) είτε αμφότερα αναρμόδια (αποφατική σύγκρουση). Οι κλάδοι της δικαιοσύνης στην Ελλάδα είναι τρεις:
  • Η διοικητική δικαιοσύνη
  • Η πολιτική δικαιοσύνη
  • Η ποινική δικαιοσύνη
Πρόβλημα σύγκρουσης μεταξύ πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης δεν μπορεί να υπάρξει και λόγω της φύσης των διαφορών και επειδή ανώτατο δικαστήριο και στους δύο αυτούς κλάδους είναι ο Άρειος Πάγος. Το πρόβλημα ανακύπτει κυρίως μεταξύ διοικητικής και πολιτικής δικαιοσύνης. Οι νόμοι ορίζουν ποιες υποθέσεις υπάγονται σε ποιον κλάδο. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις οριακές, όπου δεν είναι σαφές ποιο δικαστήριο είναι αρμόδιο. Οι αποφάσεις του ενός κλάδου δεν δεσμεύουν τον άλλο και το δικαστήριο του ενός κλάδου δεν παραπέμπει την υπόθεση στα δικαστήρια του άλλου, απλώς κηρύσσει εαυτό αναρμόδιο και απορρίπτει το ένδικο βοήθημα (προσφυγή, αγωγή). Έτσι θα είχαμε το άτοπο π.χ. σε μια υπόθεση να κηρύσσουν εαυτά αναρμόδια τόσο το Συμβούλιο της Επικρατείας όσο και ο Άρειος Πάγος, με αποτέλεσμα ο πολίτης να στερείται του δικαιώματος δικαστικής προστασίας. Αντίστροφα θα είχαμε το άτοπο το Συμβούλιο της Επικρατείας και ο Άρειος Πάγος να εκδικάζουν την ίδια ακριβώς υπόθεση, με τον κίνδυνο να καταλήξουν σε αντιφατικές αποφάσεις. Τα ίδια ισχύουν και για τη σύγκρουση αρμοδιότητας μεταξύ Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλου δικαστηρίου. Για την άρση τέτοιου είδους συγκρούσεων προβλέπεται η παραπομπή της υπόθεσης στο ΑΕΔ, το οποίο και αποφαίνεται οριστικά ποιο δικαστήριο είναι αρμόδιο.
Στην περίπτωση αυτή στη σύνθεση του ΑΕΔ συμμετέχουν και δύο τακτικοί καθηγητές νομικών μαθημάτων των νομικών σχολών των πανεπιστημίων της Χώρας.

Άρση αμφισβήτησης αντισυνταγματικότητας ή έννοιας διατάξεων νόμου (περ. ε΄)[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Στην Ελλάδα ισχύει ο διάχυτος έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων: κατά το άρθρο 93 παρ. 4 του Συντάγματος "Τα δικαστήρια υποχρεούνται να μην εφαρμόζουν νόμο που το περιεχόμενό του είναι αντίθετο προς το Σύνταγμα". Αντίστροφα όμως η μη εφαρμογή ενός νόμου από ένα δικαστήριο ως αντισυνταγματικού δεν επηρεάζει το κύρος του, δηλαδή δεν τον ακυρώνει, ούτε δεσμεύει τα άλλα δικαστήρια: άλλο δικαστήριο μπορεί να κρίνει ότι ο νόμος είναι σύμφωνος με το Σύνταγμα και να τον εφαρμόσει. Εντός του ίδιου κλάδου της δικαιοσύνης το πρόβλημα επιλύεται κατά κανόνα με απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου του οικείου κλάδου, η οποία δε δεσμεύει μεν τυπικά τα κατώτερα δικαστήρια σε άλλες υποθέσεις, έχει όμως βαρύνουσα σημασία, αφού το πιθανότερο είναι κάθε αντίθετη απόφαση κατωτέρου δικαστηρίου να ανατραπεί από το ανώτατο δικαστήριο μετά την άσκηση ενδίκου μέσου.
Πρόβλημα ανακύπτει αν μεταξύ των τριών ανωτώτων δικαστηρίων της χώρας εκδοθούν αντίθετες αποφάσεις για τη συνταγματικότητα διάταξης ενός νόμου. Παρόμοιο είναι και το πρόβλημα, αν τα ανώτατα δικαστήρια ερμηνεύσουν αντιφατικά την ίδια διάταξη νόμου, ακόμη κι αν δεν τίθεται ζήτημα συνταγματικότητας. Για να αρθεί η αμφισβήτηση παραπέμπεται η υπόθεση στο ΑΕΔ, το οποίο αποφαίνεται οριστικά είτε για τη συνταγματικότητα είτε για την έννοια ενός νόμου. Ειδικά για τη συνταγματικότητα, αν το ΑΕΔ κρίνει ότι ο νόμος είναι αντισυνταγματικός, αυτός καθίσταται γενικώς και για όλους ανίσχυρος. Αυτή είναι η μόνη περίπτωση όπου δικαστήριο μπορεί να καταστήσει ανίσχυρο έναντι πάντων νόμο ψηφισμένο από τη Βουλή.
Και στην περίπτωση αυτή στη σύνθεση του ΑΕΔ συμμετέχουν και δύο τακτικοί καθηγητές νομικών μαθημάτων των νομικών σχολών των πανεπιστημίων της Χώρας.