Σάββατο 14 Ιουνίου 2014

500 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΑΡΧΙΚΑ ΤΟ ΥΠ.ΟΙΚ.




Να πάρουν στα χέρια τους την απόφαση την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τους ενστόλους περιμένουν στο υπουργείο Οικονομικών, για να δουν πόσοι και πόσα πρέπει να πάρουν πίσω, ώστε να υπολογίσουν το κόστος που συνεπάγεται για τον προϋπολογισμό και πώς αυτό θα καλυφθεί.

Με την απόφαση του ΣτΕ πρέπει να ακυρωθούν οι περικοπές που τους επιβλήθηκαν αναδρομικά από 1/8/2012. Οι περικοπές που ίσχυσαν των ΕΔ και ΣΑ κυμαίνονταν:
-στους βασικούς μισθούς από 8 έως 464 ευρώ το μήνα,
-στο επίδομα εξομάλυνσης από 11 έως 26 ευρώ,
-στο επίδομα ειδικής απασχόλησης από 15 έως 88 ευρώ,
-στο επίδομα θέσης (ευθύνης) από 3 έως 178 ευρώ,
-στα έξοδα παράστασης από 26 έως 88 ευρώ,
-στο επίδομα ευθύνης Διοίκησης από 3 έως 24 ευρώ,
-στο επίδομα αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας Ενόπλων Δυνάμεων 16 ευρώ και έως 22 ευρώ για τη ΕΛΑΣ,
-στο επίδομα ειδικών συνθηκών 7 ευρώ το μήνα.
Υψηλόβαθμος αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών τόνιζε ότι εάν η εφαρμογή είναι πλήρης, τότε για την αποκατάσταση των εν ενεργεία θα απαιτηθούν περίπου 320 εκατ. ευρώ, για την αποκατάσταση των συνταξιούχων περίπου 100 εκατ. ευρώ και για το «ξεπάγωμα» των ωριμάνσεων άλλα περίπου 50-70 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας έτσι το κονδύλι των αναδρομικών στα περίπου 500 εκατ. ευρώ.
 
Πέραν των αναδρομικών που θα δοθούν όμως, θα πρέπει να καλυφθεί και το κόστος που θα έχει ο προϋπολογισμός για να συνεχίσει να δίνει τα επόμενα χρόνια τους αυξημένους μισθούς που επιδίκασε το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο.
Αν η εφαρμογή της αποφάσεως είναι καθολική, το ετήσιο κόστος θα προσεγγίζει τα 400 εκατ. ευρώ.
πηγή:defencenet.gr

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

H MEΓΑΛΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ





ΣτΕ: Αντισυνταγματικές οι αναδρομικές μειώσεις στις αποδοχές ενστόλων





ΑΠΟ ΤΗΝ 1Η ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012

ΣτΕ: Αντισυνταγματικές οι αναδρομικές μειώσεις στις αποδοχές ενστόλων

Δικαιώνει η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) τους ένστολους όλων των Σωμάτων, εν ενεργεία και αποστράτους, για τις αναδρομικές μειώσεις των αποδοχών τους.

Ειδικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ σχεδόν ομόφωνα, έκρινε ότι οι περικοπές των αποδοχών όλων των ένστολων και όλων των Σωμάτων που έγιναν αναδρομικά από την 1η Αυγούστου 2012 κατ' επιταγή του νόμου 4093/2012 είναι αντισυνταγματικές.
Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών (οικ.2834080022/14.11.2012) που εκδόθηκε στο πλαίσιο του νόμου 4093/2012, με τον οποίο εγκρίθηκε το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής για την τριετία 2013-2016, έγιναν οι επίμαχες περικοπές των αποδοχών των ενστόλων, εν ενεργεία και συνταξιούχων και υποχρεώθηκαν παράλληλα να επιστρέψουν τις αποδοχές που είχαν ήδη καταβληθεί σε αυτούς αναδρομικά από τη 1η Αυγούστου 2012.
Στις αποφάσεις της Ολομέλειας αναφέρεται ότι από τις συνταγματικές απαγορεύσεις και τους ειδικούς περιορισμούς των ατομικών δικαιωμάτων τους που διέπονται οι ένστολοι, αλλά και από τις ιδιαιτέρες συνθήκες εργασίας, απορρέει εμμέσως μια ευνοϊκή μεταχείριση προς αυτούς και οι αποδοχές των ένστολων πρέπει «να επαρκείς για αξιοπρεπή διαβίωση και ανάλογες της σημασίας της αποστολής τους για το κράτος».
Ακόμη, αναφέρεται στις δικαστικές αποφάσεις ότι από τις επιταγές των άρθρων 23, 29 και 45 του Συντάγματος απορρέει η αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των ένστολων.
Εξάλλου, αναφέρουν οι δικαστές ότι το κράτος μπορεί να προβεί σε μείωση του βασικού μισθού ή των επιδομάτων των ένστολων, όμως η μείωση αυτή δεν μπορεί να γίνει χωρίς να έχει προηγουμένως εκτιμηθεί το δημοσιονομικό όφελος, σε σχέση με τις επιπτώσεις που η μείωση αυτή να έχει στην λειτουργία των ενόπλων αυτών Σωμάτων, καθώς και αν η μείωση είναι αναγκαία ή θα μπορούσε να αναπληρωθεί με άλλα μέτρα ισοδύναμου αποτελέσματος, με μικρότερο κόστος για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων.
Σε άλλο σημείο των αποφάσεων αναφέρεται ότι οι περικοπές που επιβλήθηκαν με τον επίμαχο μνημονιακό νόμο, υπερβαίνουν «το όριο που θέτουν οι συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη».
Η Ολομέλεια έκανε δεκτές τις προσφυγές των στρατιωτικών, ενώ παράλληλα έκρινε ότι η επίμαχη απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών είναι παράνομη και αντισυνταγματική.
Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει: 1) Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής καθώς και άλλων εννέα περιφερειών (Θεσσαλονίκης, Πελοποννήσου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης, Ηπείρου, Έβρου και Στερεάς Ελλάδος), 2) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων, 3) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος, 4) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, 5) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού, 6) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας και 7) Το Συντονιστικό Συμβούλιο των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, όπως επίσης 590 στρατιωτικοί και λιμενικοί.
πηγή:ethnos.gr

ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΕ ΘΡΙΛΕΡ ΕΑΝ ΤΟ ΥΠ.ΟΙΚ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΙ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΣΤΟΝ ΑΡΕΙΟ ΠΑΓΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΤΙΣ Ε.Δ. ΚΑΙ Σ.Α. ;;





Ελεγκτικό Συνέδριο

     Ο Άρειος Πάγος έκανε δεκτή την αίτηση του ΥΠ.ΟΙΚ., να μην ισχύσει προσωρινά η απόφαση η απόφαση κατώτερου Δικαστηρίου, για επαναπρόσληψη των καθαριστριών.
     
     Τι σημαίνει για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας, η απόφαση αυτή, εάν το ΥΠ.ΟΙΚ. αποφασίσει να προσφύγει στο ΑΕΔ, για προσωρινή αναστολή ή ακύρωση των αποφάσεων του ΣτΕ  και του Ελεγκτικού Συνεδρίου που έκριναν παράνομες τις διπλές μειώσεις μισθών και συντάξεων, καθώς και την επαναφορά τους στα επίπεδα του Ιουλίου 2012;
    
     Διαβάστε προσεκτικά  τα παρακάτω και θα καταλάβετε ποιο θα είναι το αποτέλεσμα.
     
     Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) είναι το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο. Αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του ελληνικού συστήματος δικαστικού ελέγχου της διοικητικής δράσης. Είναι το Ανώτατο Δικαστήριο ελέγχου της νομιμότητας των διοικητικών πράξεων και έχει καταξιωθεί ως ο ισχυρός προστάτης τόσο του πολίτη όσο και του Δημοσίου.

    Το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι ένα από τα τρία ανώτατα δικαστήρια της Ελλάδας (μαζί με τον Άρειο Πάγο και το Συμβούλιο της Επικρατείας). Ταυτόχρονα έχει και διοικητικές αρμοδιότητες, πράγμα που το κάνει διφυές όργανο. Αποστολή του είναι ο έλεγχος των δαπανών του κράτους, τόσο του Δημοσίου, όσο και των ΟΤΑ. Αρμοδιότητά του επίσης είναι ο καταλογισμός των "δημοσίων υπολόγων" (έλεγχος και απόδοση ευθύνης σε διαχειριστές του Δημοσίου), ενώ έχει δικαστικές αρμοδιότητες και σε ορισμένες μισθολογικές υποθέσεις δημοσίων υπαλλήλων.

    Ο Άρειος Πάγος είναι το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης της Ελλάδας. Τα μέλη του εξετάζουν την ορθότητα της κάθε δικαστικής απόφασης εξασφαλίζοντας με τις αποφάσεις του την ενότητα της νομολογίας



    Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) είναι ένα ειδικό δικαστήριο. Προβλέπεται από το άρθρο 100 του Συντάγματος και έχει ειδική αρμοδιότητα να κρίνει, μεταξύ άλλων, το κύρος των βουλευτικών εκλογών, την έκπτωση βουλευτή από το αξίωμά του ή να αίρει συγκρούσεις μεταξύ των τριών ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας. Η οργάνωση και λειτουργία του ρυθμίζεται ειδικότερα από τον Κώδικα περί του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου (Κώδικας ΑΕΔ, Ν. 345/1976).. Οι αποφάσεις του ΑΕΔ είναι αμετάκλητες, δεν μπορούν δηλαδή να προσβληθούν με κανένα ένδικο μέσο.

Αρμοδιότητα

Άρση συγκρούσεων αρμοδιότητας (περ. δ΄)[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Το ΑΕΔ είναι αρμόδιο να αίρει οριστικά συγκρούσεις αρμοδιότητας είτε μεταξύ δικαστηρίων και διοικητικών αρχών είτε μεταξύ δικαστηρίων. Η περίπτωση αυτή αφορά κυρίως υποθέσεις όπου δύο δικαστήρια διαφορετικών κλάδων είτε κηρύσσουν εαυτά αμφότερα αρμόδια (καταφατική σύγκρουση) είτε αμφότερα αναρμόδια (αποφατική σύγκρουση). Οι κλάδοι της δικαιοσύνης στην Ελλάδα είναι τρεις:
  • Η διοικητική δικαιοσύνη
  • Η πολιτική δικαιοσύνη
  • Η ποινική δικαιοσύνη
Πρόβλημα σύγκρουσης μεταξύ πολιτικής και ποινικής δικαιοσύνης δεν μπορεί να υπάρξει και λόγω της φύσης των διαφορών και επειδή ανώτατο δικαστήριο και στους δύο αυτούς κλάδους είναι ο Άρειος Πάγος. Το πρόβλημα ανακύπτει κυρίως μεταξύ διοικητικής και πολιτικής δικαιοσύνης. Οι νόμοι ορίζουν ποιες υποθέσεις υπάγονται σε ποιον κλάδο. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις οριακές, όπου δεν είναι σαφές ποιο δικαστήριο είναι αρμόδιο. Οι αποφάσεις του ενός κλάδου δεν δεσμεύουν τον άλλο και το δικαστήριο του ενός κλάδου δεν παραπέμπει την υπόθεση στα δικαστήρια του άλλου, απλώς κηρύσσει εαυτό αναρμόδιο και απορρίπτει το ένδικο βοήθημα (προσφυγή, αγωγή). Έτσι θα είχαμε το άτοπο π.χ. σε μια υπόθεση να κηρύσσουν εαυτά αναρμόδια τόσο το Συμβούλιο της Επικρατείας όσο και ο Άρειος Πάγος, με αποτέλεσμα ο πολίτης να στερείται του δικαιώματος δικαστικής προστασίας. Αντίστροφα θα είχαμε το άτοπο το Συμβούλιο της Επικρατείας και ο Άρειος Πάγος να εκδικάζουν την ίδια ακριβώς υπόθεση, με τον κίνδυνο να καταλήξουν σε αντιφατικές αποφάσεις. Τα ίδια ισχύουν και για τη σύγκρουση αρμοδιότητας μεταξύ Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλου δικαστηρίου. Για την άρση τέτοιου είδους συγκρούσεων προβλέπεται η παραπομπή της υπόθεσης στο ΑΕΔ, το οποίο και αποφαίνεται οριστικά ποιο δικαστήριο είναι αρμόδιο.
Στην περίπτωση αυτή στη σύνθεση του ΑΕΔ συμμετέχουν και δύο τακτικοί καθηγητές νομικών μαθημάτων των νομικών σχολών των πανεπιστημίων της Χώρας.

Άρση αμφισβήτησης αντισυνταγματικότητας ή έννοιας διατάξεων νόμου (περ. ε΄)[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Στην Ελλάδα ισχύει ο διάχυτος έλεγχος της συνταγματικότητας των νόμων: κατά το άρθρο 93 παρ. 4 του Συντάγματος "Τα δικαστήρια υποχρεούνται να μην εφαρμόζουν νόμο που το περιεχόμενό του είναι αντίθετο προς το Σύνταγμα". Αντίστροφα όμως η μη εφαρμογή ενός νόμου από ένα δικαστήριο ως αντισυνταγματικού δεν επηρεάζει το κύρος του, δηλαδή δεν τον ακυρώνει, ούτε δεσμεύει τα άλλα δικαστήρια: άλλο δικαστήριο μπορεί να κρίνει ότι ο νόμος είναι σύμφωνος με το Σύνταγμα και να τον εφαρμόσει. Εντός του ίδιου κλάδου της δικαιοσύνης το πρόβλημα επιλύεται κατά κανόνα με απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου του οικείου κλάδου, η οποία δε δεσμεύει μεν τυπικά τα κατώτερα δικαστήρια σε άλλες υποθέσεις, έχει όμως βαρύνουσα σημασία, αφού το πιθανότερο είναι κάθε αντίθετη απόφαση κατωτέρου δικαστηρίου να ανατραπεί από το ανώτατο δικαστήριο μετά την άσκηση ενδίκου μέσου.
Πρόβλημα ανακύπτει αν μεταξύ των τριών ανωτώτων δικαστηρίων της χώρας εκδοθούν αντίθετες αποφάσεις για τη συνταγματικότητα διάταξης ενός νόμου. Παρόμοιο είναι και το πρόβλημα, αν τα ανώτατα δικαστήρια ερμηνεύσουν αντιφατικά την ίδια διάταξη νόμου, ακόμη κι αν δεν τίθεται ζήτημα συνταγματικότητας. Για να αρθεί η αμφισβήτηση παραπέμπεται η υπόθεση στο ΑΕΔ, το οποίο αποφαίνεται οριστικά είτε για τη συνταγματικότητα είτε για την έννοια ενός νόμου. Ειδικά για τη συνταγματικότητα, αν το ΑΕΔ κρίνει ότι ο νόμος είναι αντισυνταγματικός, αυτός καθίσταται γενικώς και για όλους ανίσχυρος. Αυτή είναι η μόνη περίπτωση όπου δικαστήριο μπορεί να καταστήσει ανίσχυρο έναντι πάντων νόμο ψηφισμένο από τη Βουλή.
Και στην περίπτωση αυτή στη σύνθεση του ΑΕΔ συμμετέχουν και δύο τακτικοί καθηγητές νομικών μαθημάτων των νομικών σχολών των πανεπιστημίων της Χώρας.



Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

ΠΡΟΒΑΤΑ ΚΥΝΗΓΑΝΕ ΛΥΚΟ !!! ΕΜΕΙΣ ΠΟΤΕ ;;







Λύκους να κυνηγάνε πρόβατα μπορεί και να έχετε δει…ΠΡΟΒΑΤΑ όμως να κυνηγάνε λύκο ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ;;; 'Οσες φορέςς και να βλέπετε το βίντεο δεν θα το πιστεύουν τα μάτια σας !! Και όμως είναι αληθινό 100% !! 
Αλήθεια εμείς σαν ανεξάρτητη και κυρίαρχη χώρα, πότε θα κυνηγήσουμε τους λύκους που μας ταπείνωσαν που μας εξαθλίωσαν οικονομικά ; ΠΟΤΕ ;;;
- See more at: http://www.xorisoria.gr-eaasartaw.gr

ΔΙΣΤΟΜΟ: ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΕΜΟΥ ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ !!!!




ΔΙΣΤΟΜΟ: Η θλιβερή επέτειος ενός παγκόσμιου εγκλήματος πολέμου > Τα εγκλήματα πολέμου ΔΕΝ παραγράφονται…

DISTOMO 10062014 TELIKO
ΒΑΡΒΑΡΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΕΜΟΥ:…και δεν «πλήρωσε» κανείς!!!
Τα εγκλήματα πολέμου ΔΕΝ παραγράφονται…
ΔΙΣΤΟΜΟ:Η θλιβερή επέτειος ενός παγκόσμιου εγκλήματος πολέμου  
«ΟΙ ΛΑΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΗΣΜΟΝΟΥΝ!!!»
             γράφει ο Κωνσταντίνος Π. Κουλούρης
             Ομότιμος Καθηγητής ΤΕΙ
                                                                            konkoulouris@yahoo.gr
                                                                                                  
  Θλιβερή επέτειος  (10/06/2014) ενός από τα πιο μαύρα, βάρβαρα εγκλήματα της κατοχής του ’40 από τις Γερμανικές κατοχικές δυνάμεις, το ολοκαύτωμα στο Δίστομο!
  Ορδές ενός βάρβαρου, απάνθρωπου ,κτηνώδους λαού , που προσπαθεί να εμφανιστεί ως «αθώος και αμέτοχος» των εγκλημάτων του και να επιρρίψει ΟΛΑ τα αμαρτήματα σε εντολές από την εκλεγμένη εξουσία του, που αιματοκύλισε την ανθρωπότητα δύο φορές σε έναν αιώνα και στο 3οΡάιχ του αρχι-εγκληματία Χίτλερ και του αρχηγείου του!!! Και να ενοχοποιεί τιμωρητικά άλλους λαούς για πταίσματα!
Εν τούτοις ΚΑΝΕΝΑΣ δεν διέταζε τους απλούς στρατιώτες που υπηρετούσαν στην μικρή αλλά ατίθαση Ελλάδα να καίνε σπίτια, να σκοτώνουν αθώα γυναικόπαιδα, να ξεκοιλιάζουν εγκύους και βρέφη, , να βιάζουν γέροντες και μικρά παιδιά,…να…να…
Εν τούτοις, τα επόμενα 70 χρόνια, (μέχρι σήμερα) Έλληνες και Γερμανοί απόγονοι των εγκληματιών αλλά συνεργάτες τους, Έλληνες δοσίλογοι προδότες της κατοχής και οι απόγονοί τους, με όλα τα μέσα, αγωνίζονται να μας πείσουν ότι, «οι Γερμανοί είναι φίλοι μας, ένας πολιτισμένος λαός που μας αγαπάει και μας βοηθάει να επιβιώσουμε!!!» πάντα με το αζημίωτο φυσικά…
Έτσι πρακτικά κανένας από τους στυγερούς εγκληματίες πολέμου, με την ανοχή και την μεγαλοψυχία ή την παραπλάνηση του Ελληνικού λαού και την ευθύνη δοσίλογων εκπροσώπων της εξουσίας, ΔΕΝ πλήρωσε για τα εγκλήματα του στην Ελλάδα, (ενώ εξόφλησε σε όλες τις άλλες χώρες που υπέστησαν πολύ μικρότερες καταστροφές), ούτε με δικαστικές, ποινικές αποφάσεις ούτε με αποζημιώσεις που επεδίκασαν διεθνείς επιτροπές…και όλα αυτά με ανοχή των Ελληνικών Κυβερνήσεων και δυστροπία των Γερμανικών εξουσιών.
Εν τούτοις  τα τελευταία χρόνια ,συστηματικά και μεθοδευμένα οι εγκληματίες μετετράπησαν σε κατήγορους και σύγχρονους κατακτητές και με την βοήθεια σύγχρονων δοσίλογων της εξουσίας, κατηγορούν και «καταδικάζουν» τον Ελληνικό λαό ότι είναι «τεμπέλης», σπάταλος, ανίκανος να αποφασίζει και να διοικηθεί…και με αφορμή και πρόσχημα την διόγκωση, αληθινή ή ψεύτικη και προσχεδιασμένη, και επικοινωνιακά προβεβλημένη  αύξηση του χρέους, αποφαίνεται ότι η Ελλάδα χρειάζεται μια μεγάλη δύναμη να την εξουσιάζει με επόπτες στα Υπουργεία και ελεγχόμενους Πολιτικούς στην εξουσία!!! Και το εξασφαλίζει!
Οι ένοχοι ,αντί να τιμωρηθούν και να πληρώσουν έγιναν κατήγοροι !!! μια νέα κατοχή με την προδοσία δοσίλογων και αφορμή το επαχθές χρέος.  Ακούει κανείς;;;
                   …Στη μνήμη των αδικοχαμένων σφαγμένων του Διστόμου…και των τιμωρούμενων σιωπηλά σημερινών Ελλήνων!!!
Αυτές οι ψυχές γυρεύουν δικαίωση  και τιμωρία των ενόχων
Και ΟΧΙ μαθήματα ηθικής από τους εγκληματίες που τους εξολόθρευσαν!!!
πηγή:olympia

ΝΕΑ ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ


ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014

ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ ;;;







«Γιατί η κυβέρνηση δεν υλοποιεί την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας; Μήπως η κυβέρνηση δεν προτίθεται να εφαρμόσει τις δικαστικές αποφάσεις, για ακύρωση των μειώσεων
στους μισθούς και στις συντάξεις των στρατιωτικών; 

Πώς πρέπει να αντιδράσουμε;



Aπάντηση:

Σχετικά με την απόφαση του ΣτΕ που αφορά τις περικοπές στους ενστόλους αυτή δεν έχει ακόμη καθαρογραφεί.

Αυτό μάλλον προβλέπεται να γίνει το αμέσως προσεχές διάστημα. Αρα, ακόμη δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το ακριβές περιεχόμενό της. Σε κάθε περίπτωση, σχετικά με τη συμμόρφωση της Διοίκησης σε δικαστικές αποφάσεις, σαςπαραθέτουμε τα εξής: 

Σύμφωνα με το άρθρο 50 του Π. Δ 18/89 και το σχετικό σχόλιο «4. Οι διοικητικές αρχές, σε εκτέλεση της υποχρέωσής τους κατά το άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος, πρέπει να συμμορφώνονται ανάλογα με κάθε περίπτωση, με θετική ενέργεια προς το περιεχόμενο της απόφασης του Συμβουλίου, ή να απέχουν από κάθε ενέργεια που είναι αντίθετη προς όσα κρίθηκαν από αυτό. Ο παραβάτης, εκτός από τη δίωξη κατά το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα,υπέχει και προσωπική ευθύνη για αποζημίωση. 5
.
 Οι αποφάσεις της Ολομελείας, ακυρωτικές και απορριπτικές, καθώς και των Τμημάτων, αποτελούν μεταξύ των διαδίκων δεδικασμένο που ισχύει και σε κάθε υπόθεση ή διαφορά ενώπιον δικαστικής ή άλλης αρχής». Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η Διοίκηση έχει υποχρέωση όχι μόνο να θεωρήσει ως ανίσχυρη και μη υφιστάμενη νομικώς τη διοικητική πράξη που ακυρώθηκε, αλλά να προβεί σε θετικές ενέργειες για την αναμόρφωση της νομικής καταστάσεως που προέκυψε από την ακυρωθείσα πράξη, ανακαλούσα ή τροποποιούσα τις σχετικές, εκδοθείσες εν τω μεταξύ πράξεις ή εκδίδουσα άλλες με αναδρομική ισχύ για να αποκαταστήσει τα πράγματα στη θέση στην οποία θα ευρίσκοντο αν
εξαρχής δεν είχε εκδοθεί η ακυρωθείσα πράξη.

 Επίσης, σας συμβουλεύουμε να μη λαμβάνατε υπόψη σας τις διάφορε Κασσάνδρες που κυκλοφορούν περί μη καταβολής των χρημάτων ή περί καταβολής τους σε συγκεκριμένες κατηγορίες, παρά να εμμείνετε σε όσα προβλέπει η σχετική νομοθεσία,καθώς και να κάνετε υπομονή μέχρι την καθαρογραφή της απόφασης, από το κείμενο της οποίας θα προκύπτει σαφώς
ποια είναι η έκταση της αντισυνταγματικότητας της υπουργικής απόφασης. 
Επίσης, σύμφωνα με τον Ν. 3068/ 2002 (ΦΕΚ 274 Α΄/14-11-2002 ), κατοχυρώνεται και νομοθετικά η υποχρέωση συμμόρφωσης της διοίκησης προς τις δικαστικές αποφάσεις.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού,το Δημόσιο, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου έχουν υποχρέωση να συμμορφώνονται χωρίς καθυστέρηση προς τις δικαστικές αποφάσεις και να προβαίνουν σε όλες τις ενέργειες που επιβάλλονται για την εκπλήρωση της υποχρέωσης αυτής, καθώς και για την εκτέλεση των αποφάσεων.
Για τον έλεγχο της υποχρέωσης αυτής συνιστάται τριμελές συμβούλιο σε
κάθε ένα από τα ανώτατα δικαστικά σώματα (Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο,Συμβούλιο της Επικρατείας, Αρειος Πάγος και Ελεγκτικό Συνέδριο) αποτελούμενο από δικαστικούς λειτουργούς του οικείου σώματος και αρμόδιο να εξετάζει υποθέσεις της δικαιοδοσίας τους.

Το αρμόδιο τριμελές συμβούλιο, εάν μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου διαπιστώσει καθυστέ-
ρηση, παράλειψη, άρνηση συμμόρφωσης ή πλημμελή συμμόρφωση προς τα κριθέντα με δικαστική απόφαση, καλεί την αρχή που υποχρεούται σε συμμόρφωση να εκθέσει μέσα σε έναν μήνα τις απόψεις της και να υποβάλλει τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της. 

Ακολούθως, αν μετά τη σχετική έρευνα, διαγνώσει ότι η καθυστέρηση, παράλειψη, άρνηση συμμόρφωσης ή η πλημμελής συμμόρφωση προς τη δικαστική απόφαση είναι αδικαιολόγητη, καλεί την υπόχρεη προς τη συμμόρφωση αρχή να συμμορφωθεί προς την απόφαση μέσα σε εύλογη προθε-
σμία που το ίδιο ορίζει και η οποία δεν μπορεί να υπερβεί το τρίμηνο.

Αν η αρχή που υποχρεούται σε συμμόρφωση δεν συμμορφωθεί προς την απόφαση μέσα στην ταχθείσα προθεσμία, το τριμελές συμβούλιο βεβαιώνει τη μη συμμόρφωση της διοίκησης προς τη δικαστική απόφαση και προσδιορίζει ένα χρηματικό ποσό που πρέπει να καταβληθεί στον ενδιαφερό-
μενο, ως κύρωση για τη μη συμμόρφωση της διοίκησης προς τη δικαστική απόφαση.

Αν η παράλειψη συμμόρφωσης έγινε με σκοπό να προσπορίσει ο υπάλληλος στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο όφελος, τιμωρείται με την πειθαρχική ποινή της προσωρινής ή οριστικής παύσης.
Τέλος, στο άρθρο 232 Α ορίζεται ότι «1. Οποιος με πρόθεση δεν συμμορφώθηκε σε προσωρινή διαταγή δικαστή ή δικαστηρίου ή σε διάταξη δικαστικής αποφάσεως, με την οποία υποχρεώθηκε σε παράλειψη ή σε ανοχή ή σε πράξη που δεν μπορεί να γίνει από τρίτο πρόσωπο και η επιχείρησή της εξαρτάται αποκλειστικά από τη βούλησή του, [...] τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών, αν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη».

Κρίναμε σκόπιμο να κάνουμε μια παράθεση των σχετικών νομοθετικών διατάξεων που αφορούν τόσο τις συνέπειες από την ακύρωση μιας διοικητικής πράξης, στην περίπτωσή μας της υπουργικής απόφασης για την αναδρομική περικοπή των μισθών των ενστόλων, όσο και τις συνέπειες από τη μη συμμόρφωσή της. Συνεπώς, ο νομοθέτης έχει προβλέψει και για τις δύο παραπάνω παραμέτρους. Βέβαια, αυτά πρέπει να τηρούνται και όχι να καταστρατηγούνται (βλ. περίπτωση καθαριστριών του υπουργείου Οικονομικών)

πηγή:paraskinio,