Κυριακή 25 Μαΐου 2014

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΣΧΗ ε.α ΒΑΡΕΛΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ






Αισθάνομαι την υποχρέωση να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους και φίλους που  με τίμησαν με την ψήφο τους στις  εκλογές . Θα προσπαθήσω με όλες τις δυνάμεις μου να ανταποκριθώ στις προσδοκίες τους. Να γνωρίζουν ότι θα είμαι κοντά σε όλους, έτοιμος να ακούσω κάθε πρόταση και κάθε κριτική. Να ευχαριστήσω επίσης και εκείνους που δεν με ψήφισαν και να γνωρίζουν ότι τα προβλήματα είναι κοινά και ελπίζω να καταφέρω να βοηθήσω όσο μπορώ στην επίλυση τους.
                                                          
                                                         Με εκτίμηση και αγάπη

                                                     Σχης εα Δημήτριος θ. Βαρέλης  

ΟΙ ΤΣΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ ΤΟΥ "ΚΑΝΑΠΕ" !!!!









        Συνάδελφοι του"καναπέ" ενωθείτε,ξεσηκωθείτε και  απαιτήστε όσα έχετε κατακτήσει με τους αγώνες και την αξία σας: 

      .  Ότι η μιζέρια, η κλάψα,η κακομοιριά, η απραξία και η υποταγή είναι αποκλειστικά δικό σας προνόμιο !!
      .  Ότι εσείς και μόνον εσείς, μπορείτε να κρύβεστε πίσω από την ανώνυμη ύβρη, καταγγελία, για ότι κακό συμβαίνει στη ζωή σας !!
      .  Ότι η ατολμία και η φοβία είναι δική σας "σημαία" !!
      .  Να γίνουν καλύτεροι και αποδοτικότεροι οι "άλλοι", για να μπορείτε εσείς να απολαμβάνετε την "καναπεδάτη" ζωή σας!!
      .  Ότι οι"καναπεδάτοι" δεν είναι τσάμπα μάγκες !!
        . Να αναγνωρισθεί ότι είστε η μεγάλη ανερχόμενη δύναμη των "παραμυθιασμένων καναπεδάτων" !!! 
      . Ότι οι καναπέδες θα πρέπει να γίνουν όραμα ζωής !!! 
      . Να αλλάξει άμεσα το Ο ΤΟΛΜΩΝ ΝΙΚΑ στο ο ΚΑΝΑΠΕΔΑΤΟΣ ΝΙΚΑ


ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ







Image














Γιατί ζητώ να με εμπιστευτείτε με την επιλογή σας

Την ερχόμενη χρονική περίοδο θα δοθεί η μητέρα των μαχών στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο για τα δικαιώματα, την ισότητα και την ανεξαρτησία των κρατών μελών.
Η μάχη των ευρωεκλογών είναι μια μάχη κατά του φεντεραλισμού της Ευρώπης. Είμαστε σαφείς, Δεν δεχόμαστε τις απόψεις ούτε του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, που εκπροσωπεί η Νέα Δημοκρατία, ούτε του Σοσιαλιστικού Κόμματος, τα οποία επιθυμούν την υποστολή των σημαιών. Επιθυμούν δηλαδή την Ευρώπη της ομοσπονδίας, όπου δεν θα υπάρχουν εθνικά κράτη και στο τέλος ένα αποικιοκρατικό μόρφωμα.
Το διακύβευμα αυτών των εκλογών  δεν είναι το ψευτοδίλημμα ευρώ ή δραχμή που διατυμπανίζουν οι αντάρτισσες κυρίες των Βρυξελλών με τα μοντελάκια και τα golden boys των κομματικών σωλήνων. Το διακύβευμα είναι η διατήρηση της εθνικής μας αξιοπρέπειας και ανεξαρτησίας και το η διαχείρισης των εθνικών μας θεμάτων στον επερχόμενο Αρμαγεδδώνα του φεντεραλισμού.
Μπήκαμε με τη θέληση μας στην μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια και με ένα όραμα, αυτό του ισότιμου κράτους μέλους και όχι μιας γερμανικής επαρχίας. Με αυτό το όραμα θέλουμε να συνεχίσουμε.
Καταφέρανε με τις επιλογές των αντιπροσώπων μας σε αυτή την οικογένεια, να τους έχουμε όλους απέναντι. Γιατί άραγε; έχουμε άδικο στα εθνικά μας θέματα ή κανείς δεν ασχολήθηκε με σοβαρότητα και με μακροχρόνιο στόχο; Ασφαλώς και δεν έχουμε άδικο στα εθνικά μας θέματα.
Αν έγιναν κάποιες προσπάθειες ήταν μεμονωμένες, χωρίς συνέχεια, επιφανειακές και από ευρωβουλευτές που μετριόνται σε λιγότερα από τα δάκτυλα του ενός χεριού. Οι πιο πολλοί ενεργούσαν ως κομματικοί αντιπρόσωποι των εδώ κομμάτων τους και όχι ως εθνικοί αντιπρόσωποι, για να μη πω ως ευκαιρία προβολής προσωπικού γούστου.
Παραλάβαμε από τους προγόνους μας υπερήφανο και ανεξάρτητο κράτος, τα χώματα που παραλάβαμε είναι ποτισμένα με το αίμα που έχυσαν «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδας την ελευθερία». Έχουμε ιερή υποχρέωση να  μη παραδώσουμε στα παιδιά μας  μία γερμανική επαρχία.
Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες αναγνωρίζοντας την διαχρονική προσφορά των Ηπειρωτών, τους θυμούνται και τους τιμούν, με την εκπροσώπηση τους στο ευρωψηφοδέλτιο μας. Από εμάς εξαρτάται αν θα έχουμε και τη δική μας δυνατή πατριωτική φωνή στο ευρωκοινοβούλιο.
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος μας,  το κίνημα θα εγγυηθεί την επιλογή υποψηφίων με υψηλό εθνικό αίσθημα  και άποψη από όλη την Ελλάδα, που θα είναι άνθρωποι δοκιμασμένοι, άνθρωποι που ξέρουν καλά να σταθούν δυνατοί και όρθιοι στις Βρυξέλλες, να μη γονατίσουν, να μη εξαναγκαστούν, να μην ακούσουν σειρήνες και να μην απειληθούν.
Είμαι ένας από αυτούς, το δηλώνει η ιδιότητά μου, το εγγυάται η σταδιοδρομία μου στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Το μόνο συμβόλαιο που με δεσμεύει είναι αυτό που υπέγραψα με την πατρίδα μου ως νεαρός Εύελπις. Να φυλάττω πίστη εις την Πατρίδα, υπακοή εις το σύνταγμα, τους νόμους και τα ψηφίσματα του Κράτους. Να υπερασπίζω με πίστη και αφοσίωση, μέχρι της τελευταίας ρανίδας του αίματος μου, τας Σημαίας. Να μη τας εγκαταλείπω, μηδέ ν' αποχωρίζομαι ποτέ απ' αυτών.
Μας αξίζει μία καλλίτερη περίοδος ιστορίας. Ελάτε να πάρουμε την τύχη της πατρίδας και των παιδιών μας στα χέρια μας.
Ζητώ να με εμπιστευτείτε με την επιλογή σας.
Σας ευχαριστώ πολύ













ΤΩΡΑ ΣΩΘΗΚΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΨΙΧΟΥΛΑ ΤΗΣ ΓΕΝΝΑΙΑΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ !!!!






ΤΩΡΑ ΣΩΘΗΚΑΜΕ ΜΕ ΤΑ  ΨΙΧΟΥΛΑ ΤΗΣ ΓΕΝΝΑΙΑΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 2015 !!!!

         Εκτιμούμε  ότι ακούγοντας τον ΥΠΟΙΚ, Κο Στουρνάρα, στο βραδινό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1,  που μεταξύ των άλλων δήλωσε ότι " η κατάργηση της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης είναι εφικτή τώρα που η Ελληνική οικονομία σταθεροποιείται",οι ε.α. συνάδελφοι θα "τρελάθηκαν" από την χαρά τους, γιατί με την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης από το 2015 (!!) θα λυθεί επιτέλους το σοβαρό οικονομικό πρόβλημα που μας μαστίζει τα τελευταία χρόνια, καθόσον το ποσό που μπαίνει στο πορτοφόλι μας είναι τεράστιο. Εάν δε ανατρέξουμε  στο αρχείο μας θα δούμε το ιλιγγιώδες ποσό της παρακράτησης που θα καταργηθεί  και πόσο θα αυξηθεί η σύνταξή μας !! 
         
           Ας μην είμαστε λοιπόν αχάριστοι και αγνώμονες γιατί:
        
           α. Η απόφαση  κατάργησης της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης, κρύβει βαθιά μέσα της μια γενναιοδωρία!
          
            β. Μπορεί το οικονομικό όφελος να είναι "ψίχουλα", όμως εάν το διαχειριστούμε σωστά και έξυπνα, τότε τα "ψίχουλα" μπορούν να γίνουν η σανίδα της οικονομικής σωτηρίας μας !!
           
           γ. Εντάξει μπορεί να κάνανε μερικά  μικρά λαθάκια, που μας στοχοποιήσανε από πρόθεση,  που μας κάνανε διπλές παράνομες μειώσεις των συντάξεων, που ξέχασαν ότι ανήκουμε στον σκληρό πυρήνα του Κράτους, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μας έχουν συνέχεια στο μυαλό τους, ότι μας αγαπάνε, οτι, ότι, ότι..........!!
            
           δ. Μπορεί η αναμενόμενη καθαρογραμμένη απόφαση του ΣτΕ να είναι ευνοϊκή για μας,  όμως ας μην αγωνιούμε και στεναχωριόμαστε, επειδή το Κράτος θα αδικηθεί κατάφωρα καταβάλοντας τα οφειλόμενα και θα πικράνει τους φιλέσπλαχνους δανειστές μας,   γιατί ο Κος Σταϊκούρας μας περιμένει στη γωνία, με το οικονομικό υπερόπλο που λέγεται " ισοδύναμη βίαιη ολική επαναφορά όχι στα επίπεδα Ιουλίου του 2012, αλλά στο εφιαλτικό σήμερα" !! 
           
           ε. Και τέλος να μην ξεχνάμε , ότι όλα εδώ πληρώνονται και επειδή εμείς έχουμε πληρώσει και με το παραπάνω, τώρα έχουν σειρά άλλοι.
        


Σάββατο 24 Μαΐου 2014

ΥΠΟΣΧΕΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΡΑΤΟΥΝ ΟΡΘΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ





“Άνοιγμα” Τσίπρα σε Δικαστικούς – Στρατιωτικούς – Σώματα Ασφαλείας. Υπόσχεται αποκατάσταση σε όσους κρατούν την κρατική υπόσταση – 

Δημοσιεύθηκε την 23/05/2014

ΤΣΙΠΡΑΣ

Μιλώντας πριν λίγο στην Κρήτη ο Αλέξης Τσίπρας στην τελευταία του ομιλία πριν πέσει η αυλαία της προεκλογικης περιοδου ειπε πως θα αποκαταστησει δικαστες – στρατιωτικους και αστυνομικους που κρατουν ορθια την ελληνικη κρατικη υποσταση σε μια εποχη που ολα εχουν καταρρευσει
ΑΝΑΝΕΩΣΗ
Στην ομιλια του ο Α. Τσιπρας οπως γραφει η ΑΥΓΗ (κλικ) υποσχεθηκε:
Την αποκατάσταση των Δικαστικών, των Στρατιωτικών και των Αστυνομικών που κρατούν όρθια την ελληνική κρατική υπόσταση.
Την προάσπιση των εθνικών δικαίων σε ολόκληρο το τόξο του ελληνισμού από τη Θράκη ως την Κύπρο.
πηγή:yened.worbprees.com

Παρασκευή 23 Μαΐου 2014

"ΓΕΝΝΑΙΑ ΜEΙΩΣΗ ΑΜΥΝΤΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ" .....ΠΟΙΩΝ ΕΙΠΑΤΕ ;;;;






Έκπληκτοι ακούμε τις τελευταίες ώρες, ότι στο πρόγραμμά του ο ΣΥΡΙΖΑ του Αλέξη Τσίπρα, υπόσχεται «γενναία περικοπή των αμυντικών δαπανών». Αυτό, σε συνδυασμό μάλιστα με τις θέσεις που δεν κρύβουν την επιθυμία εξόδου της χώρας από το ΝΑΤΟ, χρήζουν εξέτασης, ενδεχομένως και ιατρικής, σε συνέχεια παλαιότερων δηλώσεων ορισμένων ότι… θα το ρισκάρουν με την Τουρκία.
Του Μιχαήλ Βασιλείου
Επειδή τα έχουμε γράψει δεκάδες φορές και έχουμε κυριολεκτικά βαρεθεί, μήπως θα μπορούσε να μας κάνει τη χάρη το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μας προσδιορίσει με κάποιον τρόπο για ποιο μέγεθος συζητάμε; Ως ποσοστό επί του ΑΕΠ για παράδειγμα, ή αν θέλει, ας μας αναφέρει πόσα χρήματα θεωρούν ότι πρέπει να δαπανά η χώρα ετησίως για την άμυνά της!
Διότι αν τα υπολογίσουν, όσα λένε δεν φτάνουν ούτε… για μισθοδοσίες και λειτουργικά έξοδα. Θεωρητικά μπορούν να τα μειώσουν και είναι βέβαιο ότι σε επίπεδο γραφειοκρατίας πολλά θα μπορούσαν να γίνουν. Τον κόσμο όμως τι θα τον κάνουν; Θα τον απολύσουν; Ή θα κρατούν τη γραφειοκρατία χωρίς να αντιστοιχεί σε μαχητική ισχύ και αποτροπή;
Και το λέμε αυτό, διότι εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, οι εξοπλιστικές δαπάνες τείνουν να διαμορφωθούν σε επίπεδα που δεν επιτρέπουν την απόκτηση ούτε ανταλλακτικών για τα υπάρχοντα οπλικά συστήματα. Πολλώ δε μάλλον για να προγραμματισθούν αντικαταστάσεις με διαφανείς διαδικασίες και σαφή εμπλοκή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Και άπαντες δείχνουν να τελούν εν αφασία…
Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ τάσσεται υπέρ της εξόδου της χώρας από το ΝΑΤΟ, αυτό που έρχεται σε πρώτη φάση στον νου, είναι το ακόλουθο: Με «γυμνές» Ένοπλες Δυνάμεις (όποιος δεν βλέπει την πορεία που έχουμε χαράξει είναι απλώς ανεγκέφαλος) αν καταστρέψεις και τις συμμαχίες της χώρας, ας καλέσουμε απευθείας την Τουρκία να της εκχωρήσουμε όσα υποτίθεται ότι προασπίζαμε όλες αυτές τις δεκαετίες να τελειώνουμε. Είναι πιο λογικό οικονομικά από όσα κάνουν σήμερα.
Μπορεί κάποιος να πιστεύει ότι θα παραχωρήσουμε στρατιωτικές βάσεις στη Ρωσία και θα λύσουμε το πρόβλημα. Τους διαβεβαιώνουμε ότι όχι μόνο δεν θα το λύσουν, αλλά θα το επιδεινώσουν. Υποκειμενική δική μας άποψη είναι αυτή, τεκμηριώνεται και με στρατιωτικά καιοικονομικά και γεωπολιτικά επιχειρήματα.
Η χώρα χρειάζεται ισχυρή βάση, να είναι δηλαδή από μόνη της ισχυρή (υπό την έννοια της ισχυρής αποτροπής) και στη συνέχεια να μπορέσει να ελιχθεί με τρόπο που ναι μεν θα έχει έναν προσανατολισμό, θα μπορεί όμως να παίζει τον αυτονόητο ρόλο της, αυτόν της γέφυραςανάμεσα στην ανατολή και τη δύση.
Δεν κατηγορούμε κανέναν ότι είναι λιγότερο «πατριώτης» από εμάς. Αυτό που λέμε είναι, ότι η συναίσθηση του ρόλου της στρατιωτικής ισχύος στο διεθνές σύστημα, η παιδεία στον συγκεκριμένο τομέα των πολιτικών μας είναι απελπιστικά ανεπαρκής. Συμπεριφέρονται με «χαζοχαρούμενο» τρόπο, κάτι που ιστορικά τύγχανε εκμετάλλευσης από τον όποιο αντίπαλο, αφού δεν θέλει μαγικές ικανότητες πρόβλεψης για να δει κανείς την κατάληξη της πορείας που έχουμε χαράξει.
Δεν αντιλαμβάνονται ότι η ισχυρή άμυνα έχει ανάγκη συνέχειας και συνέπειας. Ένα «διάλειμμα» 2-3 χρόνων μπορεί να επιφέρει μεγάλη ζημιά. Ακόμα μεγαλύτερη είναι όμως η ζημιά όταν δεν υπάρχει συναίσθηση του τι κάνουν οι σημερινοί κυβερνώντες, έστω κι αν δεχθούμε ότι δεν έχουν επιλογές (δεν ισχύει, απλά επιλέγεται πάντα η εύκολη και με μικρότερο κομματικό κόστος λύση). Διότι όταν το καταλάβουν, θα συνειδητοποιήσουν ότι τα κόστη θα έχουν γίνει τρομακτικά, ασύλληπτα.
Και μέχρι την αποκατάσταση της ισορροπίας, η ζημιά ίσως και να γίνει. Ενώ θα μπορούσαν να συνδεθούν οι αναγκαίες επενδύσεις με την οικονομική ανάπτυξη. Αυτό που έκαναν όλες οι σοβαρές χώρες. Μακριά από τις αθλιότητες του παρελθόντος, αλλά με αυστηρή οικονομική λογική.Εδώ είναι ευθύνη και των στρατηγών. Σιωπούν. Ενώ αυτοί θα είναι οι αποδιοπομπαίοι τράγοι. Είναι δεδομένο.
Το παράδειγμα της Ουκρανίας είναι πολύ πρόσφατο. Ενώ πλειάδα μικρών και φαινομενικά λιγότερο ή περισσότερο αδύναμων ποσοτικά χωρών στον πλανήτη δεν επέτρεψαν τη διάβρωση της αποτρεπτικής τους αξιοπιστίας ώστε να μπουν σε μεγάλες περιπέτειες (π.χ. η σχέση Κίνας – Ταϊβάν), η Ουκρανία απλά την πάτησε, παραμελώντας προκλητικά τη στρατιωτική της ισχύ. Καιακρωτηριάστηκε, ενώ έχει τεθεί υποθήκη για περαιτέρω απώλειες.
Το ερώτημα είναι, εάν ρωσική ενέργεια θα συνεπαγόταν απάντηση, η Μόσχα θα έκανε κίνηση στρατιωτικά στην Κριμαία; Όχι ότι δεν θα επικρατούσε σε έναν ολοκληρωτικό πόλεμο, το ερώτημα είναι εάν θα έδινε το Κρεμλίνο το πράσινο φως εάν προσάρτηση της Κριμαίας θα συνεπαγόταν π.χ. έναν σκληρό πόλεμο τριών ημερών, με απώλειες εκατέρωθεν και καταστροφή κρίσιμων υποδομών και άλλα παρόμοια. Πόσο δηλαδή βαρύτερη θα ήταν η ζυγαριά στο σκέλος «κόστος», αντισταθμίζοντας το «όφελος» που όλοι διαπιστώσαμε. Και πόσο περισσότερο κοστίζει πλέον η απώλεια της Κριμαίας…
πηγή:Defence point

Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΟ : ΙΛΙΓΓΙΩΔΕΙΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΙΛΙΓΓΙΩΔΕΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΤΟΥΡΚΙΑ






ISDA: Το ιλιγγιώδες εξοπλιστικό της Τουρκίας και η θέση της Ελλάδας


Με χρονικό όριο υλοποίησης το 2023, το έτος που η Τουρκική Δημοκρατία (πλέον σαφώς εντός εισαγωγικών) θα συμπληρώσει 100 χρόνια ζωής, η γειτονική χώρα υλοποιεί ή έχει εξαγγείλει δεκάδες κύριων εξοπλιστικών προγραμμάτων που αποσκοπούν να μετουσιώσουν στην πράξη τη φιλοδοξία της για μετεξέλιξη σε περιφερειακή και ει δυνατόν, παγκόσμια δύναμη.
Με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Αναλύσεων Ασφάλειας και Άμυνας (ΙΑΑΑ–ISDA)
Το συνολικό κόστος (προϋπολογισμένο) των εν λόγω προγραμμάτων ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 70 δις δολαρίων ΗΠΑ (51 δις ευρώ). Και σε αυτό θα πρέπει να προστεθούν πολλές δεκάδες εξοπλιστικών προγραμμάτων μικρότερου οικονομικού μεγέθους ή άλλα κύρια προγράμματα που όμως δεν έχουν ακόμη εξαγγελθεί.
Ο σχετικός κατάλογος των εξοπλιστικών προγραμμάτων που υλοποιούνται ή έχουν εξαγγελθεί και των πιστώσεων που προγραμματίζεται ή προβλέπεται να διατεθούν για την υλοποίηση τους είναι εντυπωσιακός (ο σχετικός πίνακας δημοσιεύθηκε στην αμερικανική εβδομαδιαία επιθεώρηση «Defense News»):
>16 δις δολάρια ΗΠΑ (11,7 δις ευρώ) για την προμήθεια 100 μαχητικών F-35 Lightning II.
>10 δις δολάρια ΗΠΑ (7,3 δις ευρώ) για την ανάπτυξη του πρώτου εγχώριας σχεδίασης καιανάπτυξης μαχητικού που έχει κωδικοποιηθεί ως TF-X. Εφόσον το πρόγραμμα ανάπτυξης ολοκληρωθεί με επιτυχία τότε εκτιμάται ότι η παραγωγή του θα απαιτήσει πρόσθετες πιστώσεις ύψους 20 δις δολαρίων ΗΠΑ (14,58 δις ευρώ). Ας επισημανθεί εδώ ότι η παράλληλη υλοποίηση των δύο προγραμμάτων μαχητικών θα απαιτήσει από την Τουρκία τη διάθεση πιστώσεων ύψους μεγαλύτερου των 50 δις δολαρίων ΗΠΑ (36,5 δις ευρώ) σε βάθος δεκαετίας.
>4,5 δις δολάρια ΗΠΑ (3,3 δις ευρώ) για τον εκσυγχρονισμό του τουρκικού στόλου μαχητικών F-16 Fighting Falcon.
>4 δις δολάρια (2,92 δις ευρώ) για την προμήθεια νέων υποβρυχίων.
>3,5 δις δολάρια ΗΠΑ (2,55 δις ευρώ) για την προμήθεια ελικοπτέρων γενικής χρήσης.
>3,5 δις δολάρια ΗΠΑ (2,55 δις ευρώ) για την προμήθεια (η υλοποίηση της οποίας συνεχώς αναβάλλεται) του μακρού βεληνεκούς συστήματος αντιαεροπορικής και αντιπυραυλικής άμυνας.
>3 δις δολάρια ΗΠΑ (2,19 δις ευρώ) για την προμήθεια επιθετικών ελικοπτέρων.
>2,5 δις δολάρια ΗΠΑ (1,82 δις ευρώ) για την παραγωγή σειράς του εγχώριας σχεδίασης και ανάπτυξης άρματος μάχης ALTAY.
>2,5 δις δολάρια ΗΠΑ (1,82 δις ευρώ) για την παραγωγή σειράς του προγράμματος κορβετών MILGEM.
>2,4 δις δολάρια ΗΠΑ (1,75 δις ευρώ) για την προμήθεια αεροσκαφών εναέριας έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου.
>1,5 δις δολάρια ΗΠΑ (1,09 δις ευρώ) για την εγχώρια σχεδίαση και ανάπτυξη ελικοπτέρων διαφόρων τύπων και χρήσεων.
>1,5 δις δολάρια ΗΠΑ (1,09 δις ευρώ) για την προμήθεια αεροσκαφών υποστρατηγικών μεταφορών A400M Atlas.
>1 δις δολάρια ΗΠΑ (750 εκατ. ευρώ) για την εγχώρια σχεδίαση και ανάπτυξη δορυφόρων.
>1 δις δολάρια ΗΠΑ (750 εκατ. ευρώ) για την κατασκευή εθνικού διαστημικού κέντρου εκτόξευσης δορυφόρων.
>1 δις δολάρια ΗΠΑ (750 εκατ. ευρώ) για την προμήθεια ενός αποβατικού δεξαμενοπλοίου (LPD: Landing Platform Dock).
>1 δις δολάρια ΗΠΑ (750 εκατ. ευρώ) για το πρόγραμμα εγχώριας σχεδίασης, ανάπτυξης και παραγωγής νέων φρεγατών.
>1 δις δολάρια ΗΠΑ (750 εκατ. ευρώ) για την προμήθεια νέων τεθωρακισμένων οχημάτων.
>1 δις δολάρια ΗΠΑ (750 εκατ. ευρώ) για την προμήθεια συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου.
>1 δις δολάρια ΗΠΑ (750 εκατ. ευρώ) για την προμήθεια μη επανδρωμένων αεροχημάτων και ηλεκτρο-οπτικών συστημάτων επιτήρησης και αναγνώρισης.
>750 εκατ. δολάρια ΗΠΑ (547 εκατ. ευρώ) για το πρόγραμμα του εγχώριας σχεδίασης και ανάπτυξης εκπαιδευτικού αεροσκάφους Hurkus.
>άγνωστο ποσό για το πρόγραμμα εγχώριας σχεδίασης, ανάπτυξης και παραγωγής νέου τυφεκίου και γενικά φορητού οπλισμού.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις μόνο η οικονομική εξυπηρέτηση των προαναφερθέντων προγραμμάτων σε ετήσια βάση ανέρχεται σε 6 – 7 δις δολάρια ΗΠΑ (4,38 – 5,1 δις ευρώ), ποσό σημαντικά αυξημένο, σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%, σε σχέση με τα 3,5 – 4 δις δολάρια ΗΠΑ (2,55 – 2,92 δις ευρώ) που σήμερα η Άγκυρα δαπανά σε ετήσια βάση για την απόκτηση νέων οπλικών συστημάτων (άρα όχι γενικά αμυντικές δαπάνες, αλλά εξοπλιστικές… συχνά τα μπερδεύουν πολλοί στην Ελλάδα) και την αναβάθμιση και συντήρηση όσων διαθέτει σε υπηρεσία.
Φυσικά, καθοριστικός παράγοντας για την επίτευξη αυτών των φιλόδοξων στόχων είναι η επίδοση της τουρκικής οικονομίας, η οποία όμως αρχίζει να παρουσιάζει να παρουσιάζει ενδείξεις κόπωσης. Μετά από μία δεκαετία όπου κατά μέσο όρο, σε ετήσια βάση, η τουρκική οικονομία επιτύγχανε ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 5%, το 2013 το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 4%. Επιπρόσθετα, οι προβλέψεις για το άμεσο και μεσοπρόθεσμο μέλλον (επόμενη δεκαετία) κάθε άλλο παρά ευοίωνες είναι.
Μία άλλη επισήμανση που πρέπει να γίνει στα στοιχεία του παραπάνω πίνακα, είναι η συστηματική σύζευξη των εξοπλιστικών προγραμμάτων με την τουρκική αμυντική και αεροδιαστημική βιομηχανία, η οποία σε σχέση με το παρελθόν έχει πλέον αναπτυχθεί σημαντικά και συνεχώς εμπλέκεται σε νέους τομείς με πρώτιστο αντικειμενικό σκοπό τη σχεδίαση, ανάπτυξη και παραγωγή οπλικών συστημάτων, που ταυτόχρονα θα αποτελούν ολοκληρωμένα προϊόντα τα οποία θα μπορούν να διατεθούν στη διεθνή αγορά.
Εξάλλου, αποδεδειγμένα η Άγκυρα, σε κάθε εξοπλιστικό πρόγραμμα που υλοποιεί έχει ως κύριο μέλημα την πρόσβαση σε τεχνολογίες μέσω της μεταβίβασης ή συμμετοχής στην ανάπτυξη. Το πιο χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα είναι η αρχική επιλογή του κινεζικής προέλευσης συστήματος αντιαεροπορικής και αντιπυραυλικής άμυνας μακρού βεληνεκούς, όπου ως κριτήριο η πρόσβαση σε πυραυλικές τεχνολογίες, απαραίτητη για την καθιέρωση της Τουρκίας ως περιφερειακής δύναμης,υπερίσχυσε των προβλημάτων διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας. Ασχέτως του αν αυτό οδήγησε σε πολιτικό και διπλωματικό αδιέξοδο.
Όμως, η παράλληλη «γιγάντωση» του τουρκικού εξοπλιστικού προγράμματος και της εγχώριας βιομηχανικής βάσης, εκτός των αυτονόητων και πολλαπλών οφελών για την τουρκική οικονομίαεμπεριέχει και πολύ σημαντικό ρίσκο. Και μόνο η συντήρηση της εγχώριας βιομηχανικής βάσης στο μέγεθος που έχει ήδη αποκτήσει επιβάλλει στην Τουρκία συνεχή και συστηματική διάθεση μεγάλου ύψους πιστώσεων σε ετήσια βάση για την υλοποίηση εξοπλιστικών προγραμμάτων.
Τυχόν επιβράδυνση της τουρκικής οικονομίας, ή ακόμη περισσότερο η εμφάνιση ύφεσης, θα πλήξει καίρια όχι μόνο το τουρκικό εξοπλιστικό πρόγραμμα αλλά και την ίδια την τουρκική αμυντική και αεροδιαστημική βιομηχανία.
Ακόμη και σήμερα και παρά τις αξιοσημείωτες εξαγωγικές επιτυχίες που έχει καταγράψει, η τουρκική αμυντική και αεροδιαστημική βιομηχανία κατά κύριο λόγο βασίζεται στις συμβάσεις του τουρκικού υπουργείου Άμυνας όχι μόνο για τη διατήρηση της παραγωγικής της υποδομής, αλλά και για την πρόσβαση σε τεχνολογίες αιχμής, που είναι αναγκαίες για την εκ των ενόντων ολοκληρωμένη ανάπτυξη οπλικών συστημάτων. Η δε ζημία που θα προκληθεί σε αυτή στην περίπτωση μακροχρόνιας επιβράδυνσης ή ύφεσης της τουρκικής οικονομίας θα είναι δυσανάλογη του ποσοστού μείωσης του τουρκικών εξοπλιστικών δαπανών.
Αυτή ακριβώς η διαπίστωση, εκτιμάται ότι θα πρέπει να αποτελέσει καίρια παράμετρο του ελληνικού αμυντικού σχεδιασμού, καθώς η οικονομική διάσταση της ελληνοτουρκικής αντιπαράθεσης αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την εξέλιξη της. Δεν θα πρέπει να διαφεύγει της προσοχής, ότι σε τελική ανάλυση, ο Ψυχρός Πόλεμος κερδήθηκε όχι στο πεδίο των μαχών αλλά στο οικονομικό επίπεδο.
Ρεαλιστικά, η Ελλάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την Τουρκία στο επίπεδο της στρατηγικής αντίληψης του «πολέμου φθοράς», δηλαδή σε επίπεδο ποσοτικής αντιπαράθεσης, όπου κυριαρχεί η αριθμητική ερμηνεία των δεδομένων.
Σε οικονομικό επίπεδο η διαφορά των δεδομένων των δύο χωρών είναι σημαντική. Σήμερα το ελληνικό ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) εκτιμάται σε 180 δις ευρώ, σημαντικά μειωμένο με το πριν κρίσης επίπεδο των περίπου 230 δις ευρώ, ενώ το αντίστοιχο τουρκικό ΑΕΠ για το 2012 υπολογίζεται σε περίπου 580 δις ευρώ.
Το ίδιο ισχύει και για τους ανθρώπινους πόρους. Το 2013 ο πληθυσμός της Τουρκίας εκτιμάται ότι ανέρχεται σε περίπου 77 εκατ. ευρώ ενώ της Ελλάδας σε μόλις 10,8 εκατομμύρια (με βάση τα στοιχεία της απογραφής του 2011). Ούτε η ανομοιογένεια του πληθυσμού της Τουρκίας αποτελεί παράγοντα ικανό να ανατρέψει τον αρνητικό συσχετισμό. Αν δε συνυπολογιστούν, η κατανομή του πληθυσμού σε ηλικιακές ομάδες (σύμφωνα με τα επίσημα τουρκικά στατιστικά στοιχεία του 2009 το 67,4% του τουρκικού πληθυσμού ανήκε στην ηλικιακή ομάδα 15 – 64 ετών) και η μεγάληυπογεννητικότητα που μάστιζε τη χώρα μας (και έχει επιδεινωθεί από την οξεία και παρατεταμένη οικονομική κρίση), η σύγκριση γίνεται πολύ δυσχερέστερη για την Ελλάδα.
Για να γίνει δε άμεσα αντιληπτή η εξέλιξη των ανθρώπινων πόρων στην Ελλάδα, θα αναφέρουμε ότιενώ το 1978 είχαν εγγραφεί στα μητρώα αρρένων περί τα 90.000 άτομα (δυνητικά στρατεύσιμοι σε ετήσια βάση) το 2007 (πριν δηλαδή το ξέσπασμα της κρίσης) ο αντίστοιχος αριθμός ήταν περίπου 45.000. Δηλαδή μέσα σε τρεις δεκαετίες καταγράφηκε μείωση κατά 50% και είναι προφανές ότι η κατάσταση επιδεινώθηκε για τα έτη μετά το 2007.
Αν και αποτελεί πλεονασμό, θα επαναλάβουμε με ιδιαίτερη έμφαση ότι οι δύο πυλώνες του αμυντικού σχεδιασμού, δηλαδή της μελλοντικής εξέλιξης της στρατιωτικής ισχύος της χώρας, είναι οι οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι που μπορούν να διατεθούν για αυτό τον σκοπό.
Κατά συνέπεια, το ύψος αυτών των πόρων καθορίζει περιοριστικά και τη στρατιωτική ισχύ της χώρας. Οι συνήθεις για την ελληνική πραγματικότητα μεγαλόστομες διακηρύξεις περί αξιόμαχου και ισχύος σαφώς αποτελούν εκδήλωση πολιτικής πρόθεσης (παράμετρος σημαντική σε ότι αφορά την αποτροπή και ιδιαίτερα την πειστικότητα της), αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αναιρέσουν τους προαναφερθέντες εγγενείς περιορισμούς.
Φυσικά, το οποιοδήποτε έλλειμμα στον ελληνοτουρκικό συσχετισμό στρατιωτικής ισχύος μπορεί να καλυφθεί με άμεσο ή έμμεσο τρόπο. Στην πρώτη περίπτωση με αύξηση των οικονομικών ή ανθρώπινων πόρων και σαφώς με τη βέλτιστη αξιοποίηση τους. Όμως και ΕΜΜΕΣΑμπορεί να καλυφθεί ή αναιρεθεί σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό από τις ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ συμμαχίες που η χώρα έχει συνάψει ή επιβάλλεται να συνάψει για αυτό τον σκοπό.
Τυχόν επιβράδυνση της τουρκικής οικονομίας, αποτελεί εκ των πραγμάτων όφελος για την ελληνική πλευρά, αφού το φιλόδοξο εξοπλιστικό πρόγραμμα της Άγκυρας θα αντιμετωπίσει δυσχέρειες στην υλοποίηση του, αλλά και σημαντικές παρενέργειες σε βιομηχανικό επίπεδο.
Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποτελέσει αιτία εφησυχασμού. Για τη χώρα, η μόνη άμεσα διαθέσιμη και αποδοτική επιλογή είναι η ΕΚ ΒΑΘΡΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΑΜΥΝΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΙΑΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ. Η τελευταία είναι επίσης εκ των ων ουκ άνευ, για την ουσιαστική έξοδο της χώρας από την κρίση καθώς θα καθορίσει τη θέση της χώρας στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο γίγνεσθαι.
πηγή:Defence point