Πηγή: ΕΑΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ (εδώ)
Η παράλογη απαίτηση του Υπουργείου Οικονομικών για μείωση του προϋπολογισμού του 2014 του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι πλέον γεγονός και επιβεβαιωμένο. Δεν θα αναφερθώ για τη μείωση των λειτουργικών δαπανών όπου υπάρχουν άλλοι περισσότερο ειδικοί από εμένα αλλά για τη δαπάνη μισθοδοσίας. Διαβάζουμε (εδώ κι εδώ) ότι για τη μισθοδοσία των Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων αντί να περικοπούν για το 2014, 88 εκατ ευρώ που προέβλεπε το ΜΠΔΣ - Μνημόνιο, θα περικοπούν 165 (!) εκατ ευρώ. Διέρρευσε η είδηση ως συνήθως από τους γνωστούς - αγνώστους παρά την απαγόρευση διαρροών (εδώ γελάμε) σε γνωστό site και δυστυχώς επιβεβαιώθηκε.
ΣΧΟΛΙΑ προέδρου ΕΑΑΣ Λάρισας:
(1) Το ορθό είναι ότι το ΜΠΔΣ (Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής) προέβλεπε εξοικονόμηση 88,2 εκατ ευρώ από το "Νέο Μισθολόγιο για Ένστολους" (πόσο μισώ τη λέξη "'Ένστολος")και όχι μόνον από τα εν ενεργεία Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, άρα η απαίτηση του ΥΠΟΙΚ από το ΥΕΘΑ δεν είναι διπλάσια από την αναγραφόμενη στο ΜΠΔΣ 2014-2016, αλλά τετραπλάσια (!). Υπόψη ότι η μείωση του μισθολογίου των εν ενεργεία Στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ για το 2013 ανήλθε στα 78 εκατ ευρώ. Ο καθένας μπορεί να συγκρίνει και να κατανοήσει τι σημαίνει αυτό στην πράξη.
(2) Με δεδομένο ότι το μισθολόγιο των εν ενεργεία συναδέλφων είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτό των Αποστράτων μπορούμε επίσης να φανταστούμε που θα φθάσουν οι απαιτήσεις του ΥΠΟΙΚ από τις συντάξεις των Αποστράτων. Ας θυμηθούμε ότι το ΜΠΔΣ προβλέπει εξοικονόμηση (sic) 161,7 εκατ ευρώ από"Μείωση Συντάξεων Ένστολων λόγω Νέου Μισθολογίου", ενώ η μείωση των συντάξεων των Αποστράτων για το 2013 ανήλθε στα 66,5 εκατ ευρώ. Και πάλι ο καθένας μπορεί να συγκρίνει και να κατανοήσει τι σημαίνει αυτό στην πράξη.
(3) Ας φέρουμε στη μνήμη μας τώρα την ανάρτηση μας (εδώ) όπου αναφέρουμε ότι η συζήτηση για το νέο μισθολόγιο έχει στην ουσία παγώσει. Μία και μόνη συνεδρίαση της επιτροπής για το νέο μισθολόγιο και αυτή πριν από το Πάσχα. Τι περίμενε άραγε ο κ. Οικονόμου; Μήπως περίμενε αυτό το έγγραφο; Μήπως θέλει να βάλει στη "γωνία" του εκπροσώπους μας στην επιτροπή με το γελοίο επιχείρημα ότι αυτοί τάχα θέλουν να αποκαταστήσουν τις αδικίες αλλά η ΤΡΟΙΚΑ διαφωνεί;
(4) Να μη λησμονήσουμε επίσης ότι έχουμε αποδείξει και το ΓΛΚ επί της ουσίας το έχει αποδεχθεί (έστω και ανεπίσημα) ότι κατά παράβαση του ν.4093/2012 μας έχουν παρακρατήσει όχι μόνον τα 66,5 εκατ ευρώ που προβλέπει για το 2013 το ΜΠΔΣ αλλά και αυτά που προβλέπει για το 2014, οπότε κάθε επιπλέον παρακράτηση εντός του 2014 είναι παράνομη και καταχρηστική. Μήπως θα ισχυριστούν ψευδώς ότι έχουμε δίκιο για την επιπλέον παρακράτηση, αλλά η ΤΡΟΙΚΑ άλλαξε τις απαιτήσεις της;
(5) Εδώ πλέον και για πρώτη φορά θέτω το ερώτημα. "Θα το ανεχθούν οι ΥΦΕΘΑ και οι Αρχηγοί;" Και δεν αναφέρομαι σε παραίτηση. Ακόμα και σήμερα, ακόμα και μετά από αυτήν την τελευταία απαράδεκτη ενέργεια του ΥΠΟΙΚ, συνεχίζω και έχω την άποψη ότι οι συνάδελφοι μας ΥΦΕΘΑ και Αρχηγοί, πρέπει να μην παραιτηθούν και να παλέψουν από μέσα, αλλά να παλέψουν κι ας τους παραιτήσουν.
(α) Για τους μεν ΥΦΕΘΑ με το αιτιολογικό ότι αν στη θέση τους πάει πχ ένας δικηγόρος ή ακόμα ένας δημοσιογράφος, η κατάσταση θα χειροτέρευε άμεσα και χωρίς ουδεμία αντίσταση.
(β) Για δε τους Αρχηγούς και με δεδομένο τον πλήρη έλεγχο των ΜΜΕ πολύ εύκολα θα τους κολλούσαν, την επόμενη από την παραίτηση ημέρας, την ταμπέλα του "προδότη", που εγκαταλείπει την Ελλάδα και τις Ένοπλες Δυνάμεις τώρα που έχουν την ανάγκη τους. Αν αυτό δε, συνέβαινε και με τους επόμενους τέσσερις και με τους μεθεπόμενους όπως πολλοί συνάδελφοι μας, απαιτούν τότε η κατάσταση θα γινόταν ανεξέλεγκτη και δικαίως πολλοί (κι από εμάς) θα ρωτούσαν: "Οι Χ τέσσερις που θα παραμείνουν θα έχουν την κατάλληλη εμπειρία να διοικήσουν τις Ένοπλες Δυνάμεις;"
Πρέπει όμως οι ΥΦΕΘΑ και οι Αρχηγοί των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας να βγουν μπροστά, να υπερασπίσουν το προσωπικό τους, να πουν την αλήθεια, να απαιτήσουν δικαιοσύνη, ισονομία, αναλογικότητα. ΟΨΟΜΕΘΑ!!!
Η παράλογη απαίτηση του Υπουργείου Οικονομικών για μείωση του προϋπολογισμού του 2014 του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι πλέον γεγονός και επιβεβαιωμένο. Δεν θα αναφερθώ για τη μείωση των λειτουργικών δαπανών όπου υπάρχουν άλλοι περισσότερο ειδικοί από εμένα αλλά για τη δαπάνη μισθοδοσίας. Διαβάζουμε (εδώ κι εδώ) ότι για τη μισθοδοσία των Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων αντί να περικοπούν για το 2014, 88 εκατ ευρώ που προέβλεπε το ΜΠΔΣ - Μνημόνιο, θα περικοπούν 165 (!) εκατ ευρώ. Διέρρευσε η είδηση ως συνήθως από τους γνωστούς - αγνώστους παρά την απαγόρευση διαρροών (εδώ γελάμε) σε γνωστό site και δυστυχώς επιβεβαιώθηκε.
ΣΧΟΛΙΑ προέδρου ΕΑΑΣ Λάρισας:
(1) Το ορθό είναι ότι το ΜΠΔΣ (Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής) προέβλεπε εξοικονόμηση 88,2 εκατ ευρώ από το "Νέο Μισθολόγιο για Ένστολους" (πόσο μισώ τη λέξη "'Ένστολος")και όχι μόνον από τα εν ενεργεία Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, άρα η απαίτηση του ΥΠΟΙΚ από το ΥΕΘΑ δεν είναι διπλάσια από την αναγραφόμενη στο ΜΠΔΣ 2014-2016, αλλά τετραπλάσια (!). Υπόψη ότι η μείωση του μισθολογίου των εν ενεργεία Στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ για το 2013 ανήλθε στα 78 εκατ ευρώ. Ο καθένας μπορεί να συγκρίνει και να κατανοήσει τι σημαίνει αυτό στην πράξη.
(2) Με δεδομένο ότι το μισθολόγιο των εν ενεργεία συναδέλφων είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με αυτό των Αποστράτων μπορούμε επίσης να φανταστούμε που θα φθάσουν οι απαιτήσεις του ΥΠΟΙΚ από τις συντάξεις των Αποστράτων. Ας θυμηθούμε ότι το ΜΠΔΣ προβλέπει εξοικονόμηση (sic) 161,7 εκατ ευρώ από"Μείωση Συντάξεων Ένστολων λόγω Νέου Μισθολογίου", ενώ η μείωση των συντάξεων των Αποστράτων για το 2013 ανήλθε στα 66,5 εκατ ευρώ. Και πάλι ο καθένας μπορεί να συγκρίνει και να κατανοήσει τι σημαίνει αυτό στην πράξη.
(3) Ας φέρουμε στη μνήμη μας τώρα την ανάρτηση μας (εδώ) όπου αναφέρουμε ότι η συζήτηση για το νέο μισθολόγιο έχει στην ουσία παγώσει. Μία και μόνη συνεδρίαση της επιτροπής για το νέο μισθολόγιο και αυτή πριν από το Πάσχα. Τι περίμενε άραγε ο κ. Οικονόμου; Μήπως περίμενε αυτό το έγγραφο; Μήπως θέλει να βάλει στη "γωνία" του εκπροσώπους μας στην επιτροπή με το γελοίο επιχείρημα ότι αυτοί τάχα θέλουν να αποκαταστήσουν τις αδικίες αλλά η ΤΡΟΙΚΑ διαφωνεί;
(4) Να μη λησμονήσουμε επίσης ότι έχουμε αποδείξει και το ΓΛΚ επί της ουσίας το έχει αποδεχθεί (έστω και ανεπίσημα) ότι κατά παράβαση του ν.4093/2012 μας έχουν παρακρατήσει όχι μόνον τα 66,5 εκατ ευρώ που προβλέπει για το 2013 το ΜΠΔΣ αλλά και αυτά που προβλέπει για το 2014, οπότε κάθε επιπλέον παρακράτηση εντός του 2014 είναι παράνομη και καταχρηστική. Μήπως θα ισχυριστούν ψευδώς ότι έχουμε δίκιο για την επιπλέον παρακράτηση, αλλά η ΤΡΟΙΚΑ άλλαξε τις απαιτήσεις της;
(5) Εδώ πλέον και για πρώτη φορά θέτω το ερώτημα. "Θα το ανεχθούν οι ΥΦΕΘΑ και οι Αρχηγοί;" Και δεν αναφέρομαι σε παραίτηση. Ακόμα και σήμερα, ακόμα και μετά από αυτήν την τελευταία απαράδεκτη ενέργεια του ΥΠΟΙΚ, συνεχίζω και έχω την άποψη ότι οι συνάδελφοι μας ΥΦΕΘΑ και Αρχηγοί, πρέπει να μην παραιτηθούν και να παλέψουν από μέσα, αλλά να παλέψουν κι ας τους παραιτήσουν.
(α) Για τους μεν ΥΦΕΘΑ με το αιτιολογικό ότι αν στη θέση τους πάει πχ ένας δικηγόρος ή ακόμα ένας δημοσιογράφος, η κατάσταση θα χειροτέρευε άμεσα και χωρίς ουδεμία αντίσταση.
(β) Για δε τους Αρχηγούς και με δεδομένο τον πλήρη έλεγχο των ΜΜΕ πολύ εύκολα θα τους κολλούσαν, την επόμενη από την παραίτηση ημέρας, την ταμπέλα του "προδότη", που εγκαταλείπει την Ελλάδα και τις Ένοπλες Δυνάμεις τώρα που έχουν την ανάγκη τους. Αν αυτό δε, συνέβαινε και με τους επόμενους τέσσερις και με τους μεθεπόμενους όπως πολλοί συνάδελφοι μας, απαιτούν τότε η κατάσταση θα γινόταν ανεξέλεγκτη και δικαίως πολλοί (κι από εμάς) θα ρωτούσαν: "Οι Χ τέσσερις που θα παραμείνουν θα έχουν την κατάλληλη εμπειρία να διοικήσουν τις Ένοπλες Δυνάμεις;"
Πρέπει όμως οι ΥΦΕΘΑ και οι Αρχηγοί των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας να βγουν μπροστά, να υπερασπίσουν το προσωπικό τους, να πουν την αλήθεια, να απαιτήσουν δικαιοσύνη, ισονομία, αναλογικότητα. ΟΨΟΜΕΘΑ!!!