Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΕΙ ΤΏΡΑ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ


Διαβάζουμε καθημερινά ότι "κύκλοι του ΥΠΕΘΑ" διαρρέουν ότι στο νέο μισθολόγιο των ενόπλων δυνάμεων δεν θα γίνουν περικοπές". Γιατί υποτιμούν τη νοημοσύνη μας; Ο έλληνας στρατιωτικός έχει μάθει να είναι πάντα πειθαρχημένος και υπομονετικός αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν είναι ευκολόπιστος.
Θα υπενθυμίσουμε λοιπόν προς όλες τις κατευθύνσεις ότι γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά το λόγο που συστάθηκε η επιτροπή για τη σύνταξη νέου μισθολογίου στις Ε.Δ. Ο λόγος λοιπόν δεν είναι για να κάνει "ένα σύγχρονο μισθολόγιο και να αποκαταστήσει αδικίες". Ο μοναδικός λόγος είναι να υλοποιήσει τη ειλημμένη απόφαση για περικοπές ύψους 88 εκατομμυρίων στους εν ενεργεία και 160 εκατ. στους εν αποστρατεία στρατιωτικούς. Κανένας άλλος.
Άρα γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι είτε παραμείνει το καθεστώς των μισθολογικών προαγωγών είτε αντικατασταθεί από την αμοιβή στον κατεχόμενο βαθμό, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο για την τσέπη μας. Δηλαδή επιπλέον περικοπή στο μισθολόγιο των στρατιωτικών.
Διαβάσαμε επίσης ότι υπάρχει περίπτωση το επίδομα εξομάλυνσης να αντικατασταθεί από ισόποση αμοιβή για την υπερωριακή απασχόληση. Πραγματικά πανέξυπνο. Αλλάξω την ονομασία ενός επιδόματος και δίνω ένα επιπλέον επιχείρημα στα δικαστήρια για να μη πληρωθούν ποτέ οι υπερωρίες του κλάδου μας.
Αισθάνομαι υποχρεωμένος να διαβεβαιώσω τον οποιονδήποτε ότι όλοι οι Έλληνες στρατιωτικοί (εν ενεργεία και εν αποστρατεία) δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουμε τη διάλυση του κλάδου όπως κάποιοι αιθεροβάμονες αντιμιλιταριστές προσπαθούν να επιβάλλουν. Δεν θα επιτρέψουμε ποτέ να επιβληθεί η απόλυτη φτώχια στις οικογένειές μας από κανέναν.
Η στρατιωτική οικογένεια κατά τη διάρκεια και στο πέρας της κρίσης θα πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει. Ο Έλληνας στρατιωτικός πρέπει να συνεχίσει να προσφέρει στην οικογένειά του τα απαραίτητα για την επιβίωσή της καθώς και τη δυνατότητα στα παιδιά του να σπουδάσουν για να έχουν έτσι ένα καλύτερο μέλλον.
Ο Έλληνας στρατιωτικός δεν θα επιτρέψει ποτέ σε κάποιους να τον περιθωριοποιήσουν. Δεν πρέπει να γίνει και δεν θα γίνει ποτέ πολίτης β' κατηγορίας.
Ο έλληνας στρατιωτικός απαιτεί να επωμιστεί το ίδιο κόστος, από τη κρίση, όπως όλοι οι πολίτες της χώρας μας αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα δεχθεί το σχέδιο της εξόντωσής του που κάποιοι έχουν σχεδιάσει και εφαρμόζουν απαρέγκλιτα εδώ και τρία χρόνια.
Με τη κρυφή ελπίδα ότι έστω και τη τελευταία στιγμή κάποιοι θα λογικευτούν και θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων......

Γκαβαρδίνας Βασίλειος
Ανθλγός (ΑΠΖ)

Ντοκουμέντα για κατοχικό δάνειο και επανορθώσεις

Πηγή: NEWSBOMB  (εδώ)


Η απόρρητη έκθεση,  που παραδόθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων της κυβέρνησης (Βενιζέλος, Κουβέλης), συντάχθηκε από τον επίτιμο αντιπρόεδρο του Αρείου Πάγου, Ι. Παπανικολάου.



Ντοκουμέντα για κατοχικό δάνειο και επανορθώσειςΠεριλαμβάνει όλα τα νομικά επιχειρήματα της χώρας και τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν.
Αποσπάσματα αυτής δημοσιεύονται σε εφημερίδα και μεταξύ αυτών βρίσκεται το ιστορικό των συμβάσεων, το ύψος των ελληνικών αξιώσεων, τα επιχειρήματα της εκπλήρωσης της υποχρέωσης προς την Ελλάδα κ.α.
Συγκεκριμένα στο ιστορικό αναφέρεται ότι στις 14.3.1942 περατώθηκε στη Ρώμη η Δημοσιονομική Διάσκεψη Εμπειρογνωμόνων μεταξύ Ιταλίας και Γερμανίας, η οποία μεταξύ άλλων, κατέληξε στη σύναψη μιας συμφωνίας ανάμεσα στις δύο αυτές δυνάμεις κατοχής που αφορούσε την Ελλάδα, την οποία υπέγραψαν οι πληρεξούσιοι της Ιταλίας και της Γερμανίας στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα η συμφωνία ανακοινώθηκε έπειτα από εννέα ημέραες με τη ρηματική διακοίνωση 160/23.3.1942 του Άλντεμπουργκ.
Η συμφωνία αυτή συνίστατο στα εξής:
Πρώτον η ελληνική κυβέρνηση υποχρεώνεται να καταβάλει στις δύο δυνάμεις κατοχής και σε ίσο μερίδιο για έξοδα κατοχής το ποσό των 1,5 δισ. δραχμών.
Δεύτερον, οι πέραν του ποσού αυτού αναλήψεις από την Τράπεζα της Ελλάδος θα χρεώνονται στις κυβερνήσεις της Γερμανίας και της Ιταλίας σε δραχμές και είναι άτοκες.
Τρίτον, η επιστροφή των πέραν των 1,5 δις. δραχμών ποσών αυτών θα γίνει αργότερα. Προστέθηκε δε ότι η εν λόγω συμφωνία θα είχε αναδρομική ισχύ από 1.1.1942.   
Το ύψος των ελληνικών αξιώσεων
Το δάνειο της πρώτης συμφωνίας, μεταξύ Γερμανίας και Ιταλίας συνιστά «αναγκαστικό δάνεια». Οι μετέπειτα τροποποιήσεις της αρχικής συμφωνίας της Ρώμης το μετέτρεψαν σε συμβατικό, αφού μετέσχε σε αυτές ως αντισυμβαλλόμενη δανείστρια και η Ελλάδα. Η δε μετατροπή αυτή έχει αναδρομική ισχύ.
Το συνολικό ύψος  του δανείου που καταβλήθηκε από την Ελλάδα στις δυνάμεις κατοχής, μέσω της ΤτΕ, αναγράφεται την έκθεση του  διοικητή της ΤτΕ έτους 1947 επί των ισολογισμών των ετών 1941, 1944, 1945 και 1946, όπου φέρεται ότι ανήλθε, καθ’όσον αφορά τη Γερμανία στο ποσόν των  1.530.033.302.528.819 δραχμών, το οποίο αντιστοιχεί προς USD 215.662.040,54 του τέλους 1944, κατά πλέον πρόσφατο υπολογισμό της ΤτΕ.
Τα επιχειρήματα της εκπλήρωσης της υποχρέωσης προς την Ελλάδα
Κατά τη γερμανική πλευρά,  η Γερμανία εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της απέναντι στην Ελλάδα, περιλαμβανομένου και του κατοχικού δανείου, με τη σύναψη της γερμανο-ελληνική συμφωνίας της 18.3.1960, οποία αφορούσε παροχές υπέρ Ελλήνων υπηκόων που είχα θιγεί από εθνικοσοσιαλιστικά μέτρα διώξεων για λόγους φυλής, θρησκείας ή κοσμοθεωρίας και υπέστησαν ζημίες ελευθερίας ή υγείας εξαιτίας των μέτρων δίωξης, ύψους 115 εκατ. μάρκων.
Το περιεχόμενο της συμφωνίας αυτής όμως δεν αφορά σε καμία περίπτωση το κατοχικό δάνειο. Καλύπτει μέρος μόνο των γενικότερων απαιτήσεων της Ελλάδας για επανορθώσεις, αλλά οπωσδήποτε όχι το κατοχικό δάνειο. Τελικά η Γερμανία με επιστολή της προς την Ελλάδα (5.7.1988), αναγνωρίζει ότι η εν λόγω συμφωνία δεν περιλαμβάνει γενικές πολεμικές ζημιές, αλλά μόνον αποζημιώσει για μέτρα διώξεως.
Η δυνατότητα της Ελλάδας για δικαιοδοτική επίλυση της διαφοράς
Η επιδίωξη της ικανοποίησης της ελληνικής πλευράς μέσω διπλωματικών χειρισμών παραμένει η ορθότερη και πλέον ρεαλιστική οδός, εν όψει του ότι μια ικανοποίηση των ελληνικών αιτημάτων από το κατοχικό δάνειο δεν θα έχει επιπτώσεις σε σχέση με διεκδικήσεις άλλων κρατών, αφού η ελληνική περίπτωση αποτελεί σήμερα το μόνο εναπομένον κατοχικό δάνεια.
Επίσης μια προοπτική είναι αυτή της προσφυγής στο Διαιτητικό Δικαστήριο της Συμφωνίας του Λονδίνου του 1953 αφού πρώτα αντιμετωπισθεί το ζήτημα που δημιουργεί το άρθρο 7 παρ.4 του χάρτη του Δικαστηρίου, που προσδιορίζει τη σύνθεσή του με τη συμμετοχή τεσσάρων μελών ( από τα δέκα) διοριζόμενων από τη Γερμανία, χωρίς αντίστοιχό δικαίωμα της Ελλάδος.
Ακόμη είναι δυνατή η προσφυγή της Ελλάδος στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Για να γίνει αποδεκτή μια τέτοια προσφυγή, είναι απαραίτητο και οι δύο πλευρές – Ελλάδα, Γερμανία- να έχουν αποδεχθεί τη δικαιοδοσία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης με ένα από τους τρόπους που προσδιορίζονται στο Καταστατικό του Δικαστηρίου. Και η  μεν Ελλάδα έχει προβεί σε σχετική δήλωση αποδοχής της υποχρεωτικής δικαιοδοσίας του Δικαστηρίου, η Γερμανία όμως έχει αποφύγει συστηματικά και πριν άλλα και μετά την ενοποίηση του 1990, να προβεί σε αντίστοιχη δήλωση για το κατοχικό δάνειο. Αυτό το έκανε μόλις το 2008, τη συνόδεψε όμως με τον περιορισμό ότι δεσμεύεται μόνο σε σχέση με γεγονότα που έχουν λάβει χώρα μετά την ημερομηνία της δήλωσης αυτής (1.5.2008).
Με τον τρόπο αυτό η Γερμανία «θωρακίστηκε» απέναντι στο ενδεχόμενο ακριβώς των προσφύγων για τις επανορθώσεις πολέμου καθώς και του κατοχικού δανείου της Ελλάδος.
Έσχατη, προς έρευνα , δυνατότητα της Ελλάδος για δικαιοδοτική επίλυση της διαφοράς από το κατοχικό δάνειο είναι η προσφυγή της κατά της Γερμανίας στα εσωτερικά (ελληνικά) δικαστήρια, με δικαίωμα παρέμβασης της ΤτΕ υπέρ του ελληνικού Δημοσίου.

Πρόκληση από Βούλγαρους αξιωματικούς : "Η Θράκη είναι δική μας"! Αντίδραση ΥΕΘΑ

Πηγή: OnAlert     (εδώ)



Ελληνοβουλγαρική σύγκρουση με αφορμή τους απαράδεκτους και ανιστόρητους ισχυρισμούς Βούλγαρων επιτελών ότι η Θράκη είναι δική τους. Οι Βούλγαροι παρουσίασαν μάλιστα και σχετικό χάρτη,προκαλώντας την έντονη αντίδραση της Αθήνας.


Η υπόθεση έχει ως εξής:

Στις 11 έως 27 Ιουλίου 2013 θα διεξαχθεί η αεροπορική άσκηση «THRACIAN STAR» στην αεροπορική βάση «Graf Ignatevo» με πρωτοβουλία της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας και συμμετοχή των ΗΠΑ και της Ρουμανίας. Στην άσκηση αυτή αποφασίστηκε, μετά από πρόσκληση της Βουλγαρικής ΠΑ, η συμμετοχή μαχητικών της ΠΑ.

Κατά την αρχική συντονιστική σύσκεψη στη Σόφια, παρουσιάστηκαν από την Βουλγαρική πλευρά βασικά ενημερωτικά και άλλα επιχειρησιακά στοιχεία, σχετικά με την διεξαγωγή της άσκησης. Με αφορμή την παρουσίαση των εν λόγω στοιχείων, έγινε αναφορά και σε ιστορικά στοιχεία, στα οποία σημείωσαν με έμφαση «την καταγωγή τους από τους Θράκες», ενώ συμπεριέλαβαν και ιστορικό χάρτη στον οποίο απεικονίζοντο εδάφη που συμπεριελάμβαναν όλη την Ελληνική Θράκη. Ομοίως στον εν λόγω χάρτη απεικονίζεται και η αρχαία Μακεδονία, χωρισμένη δια συνόρων από την υπόλοιπη Ελλάδα.

Με εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Παναγιωτόπουλου, ο Α/ΓΕΑ, κ. Ευάγγελος Τουρνάς, με την από 12η Απριλίου 2013 επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλε στον Βούλγαρο ομόλογό του, Υποπτέραρχο Constantin Popov, τόνισε ότι τα εν λόγω στοιχεία είναι πλήρως ανακριβή, ότι η ιστορική αυτή αναφορά είναι άσχετη με τους σκοπούς της αεροπορικής άσκησης και ζήτησε να αποσυρθεί ο εν λόγω χάρτης από τα επιχειρησιακά στοιχεία αυτής προκειμένου να συμμετάσχει η Ελληνική Π.Α.

Ο Υποπτέραρχος Constantin Popov, με την από 15η Απριλίου 2013 επιστολή του, ευχαρίστησε τον Έλληνα ομόλογό του για την από 12η Απριλίου 2013 επιστολή του, υπογραμμίζοντας την σημασία της ελληνικής συμμετοχής στην άσκηση. Τον διαβεβαίωσε επίσης ότι σχετικά με τον ιστορικό χάρτη έχουν ήδη γίνει διορθωτικές ενέργειες για να ικανοποιηθούν οι ελληνικές θέσεις.



ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ - ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ - ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ


ΕΝΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
Τηλ. - Fax: 26810-22051

ΠΡΟΣ: κ. Βουλευτές Περιφέρειας Ηπείρου    
                                                                                                                                                                                                                                Αρ. Πρωτ. 3/2013   
                                                                    Ιωάννινα, 12 Απρ 2013      

ΚΟΙΝ:ΣΥΣΜΕΔ

ΘΕΜΑ   Μέριμνα Στρατιωτικού Προσωπικού
1. Η Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. παραθέτει ως κάτωθι, θέματα που απασχολούν τους Έλληνες στρατιωτικούς καθώς και προτάσεις – σκέψεις - απόψεις στην προσπάθεια επίλυσης τους με το μικρότερο κόστος επιβάρυνσης , στα πλαίσια της δίκαιης αντιμετώπισης των στρατιωτικών από την Ελληνική πολιτεία.
2.  Η Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, στα νόμιμα πλαίσια των δυνατοτήτων της, να συνεχίσει στην ανάδειξη των προβλημάτων των Στρατιωτικών της Ηπείρου και στην αμφίδρομη επικοινωνία μαζί σας, ώστε από κοινού να αντιμετωπιστούν οιεσδήποτε διαστρεβλώσεις υφίστανται, αναφορικά με την μέριμνα προσωπικού και μόνο.
        3. Τα θέματα που απασχολούν την συγκεκριμένη χρονική περίοδο τους Στρατιωτικούς της Ηπείρου και όχι μόνο είναι τα εξής παρακάτω:
                     α. Μισθολόγιο Στρατιωτικών
                     β. Ωράριο εργασίας - αποζημίωση υπερωριών. Νυχτερινών εκπαιδεύσεων κλπ.
                     γ. Τοποθετήσεις-Μεταθέσεις-Αποσπάσεις Στρατιωτικού προσωπικού.
                     δ. Ασφαλιστικό-Συνταξιοδοτικό.
                     ε. Στρατιωτικά οικήματα.
Ανάλυση – Σκέψεις - Προτάσεις
1.    Μισθολόγιο Στρατιωτικών.

       Οι Έλληνες στρατιωτικοί υπέστησαν πρώτοι από όλους τους εργαζόμενους μεγάλες περικοπές στα εισοδήματα τους.
            Η δομή του ισχύοντος μισθολογίου μας (ων Ελλήνων στρατιωτικών) το οποίο είναι κοινό για τις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας, θεσπίστηκε αρχικά το 1996 με τον ν.2448/1996 (ΦΕΚ 279 Α΄).
                  Η ίδια δομή και φιλοσοφία, με ελάχιστες τροποποιήσεις στους συντελεστές των βαθμών και τα επιδόματα, διατηρήθηκαν και στο νόμο 3205/2003 (ΦΕΚ 297 Α΄), όπου η εξαίρεση μας (των Ελλήνων στρατιωτικών) από νέο μισθολόγιο μας στέρησε την ευκαιρία να εξομοιωθούν οι αποδοχές μας με αυτές των δημοσίων, οι οποίοι είδαν τις αμοιβές τους να αυξάνονται κατακόρυφα με την ενσωμάτωση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, αλλά και άλλων ειδικών επιδομάτων, στο βασικό μισθό.
                  Διατηρώντας, λοιπών τους βασικούς μισθούς σε επίπεδα υποδεέστερα των βασικών μισθών των δημοσίων υπαλλήλων λαμβάναμε αυξήσεις πολύ μικρότερες αυτών. Με τη  πάροδο του χρόνου, και μέσω της εφαρμογής της ετήσιας προσαρμογής της εισοδηματικής πολιτικής, το χάσμα στις αμοιβές μας και των δημοσίων υπαλλήλων βάθυνε ακόμη περισσότερο, αυξανόμενο με γεωμετρική πρόοδο υπέρ των τελευταίων, αφού οι εκάστοτε αυξήσεις υπολογίζονταν στο βασικό μισθό και όχι στο σύνολο των αποδοχών.
               Ειδικά με τις τελευταίες μειώσεις που έγιναν αναδρομικά από τον Αύγουστο 2012 οι μισθοί των στρατιωτικών έπεσαν σε επίπεδα μη βιώσιμα.
            Προτάσεις της Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. για το μισθολόγιο είναι:
                           α.     Η ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό
                           β.   Επίδομα παραμεθορίου στα στελέχη που υπηρετούν σε παραμεθόριο περιοχή.
                           γ.  Επίδομά ενοικίου στα στελέχη που δεν διαμένουν σε στρατιωτικά οικήματα και δεν έχουν ιδιόκτητη κατοικία στη φρουρά που υπηρετούν.
2.    Ωράριο εργασίας - αποζημίωση υπερωριών, νυχτερινών εκπαιδεύσεων κλπ.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (προεδρικά διατάγματα, νόμους και κανονισμούς) ο χρόνος εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων εφαρμόζεται και στο  ένστολο προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας με εξαίρεση ορισμένες δραστηριότητες του προσωπικού αυτού που παρουσιάζουν εγγενείς ιδιαιτερότητες
            Ωστόσο, στην πράξη, μέχρι και σήμερα, το  ωράριο εργασίας στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν εφαρμόζεται στους στρατιωτικούς. Πολλά από τα στελέχη εκτελούν 24ωρες υπηρεσίες (βάρδιες) που φθάνουν και τις πέντε (5) το μήνα, χωρίς ανάπαυση ή ότι η νομοθεσία προβλέπει για την υπερωρία ή υπερεργασία, που μαζί με τις ασκήσεις και τις λοιπές δραστηριότητες των Μονάδων φτάνουν σε αρκετές των περιπτώσεων τα στελέχη να λείπουν από την οικογένεια τους έως και δέκα (10) ημέρες το μήνα.

Πρόταση της Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. για το Ωράριο Εργασίας είναι ότι η πολιτεία θα πρέπει να δει σοβαρά την υπερωριακή απασχόληση των Ελλήνων Στρατιωτικών και να καταβάλλει τα ανάλογα ποσά προς αναπλήρωση των απολεσθέντων, κατ΄ ανάλογη εφαρμογή με τους εργαζομένους στα Σώματα Ασφάλειας.
3.    Τοποθετήσεις – Μεταθέσεις - Αποσπάσεις Στρατιωτικού προσωπικού.
Οι δύο Υπουργικές αποφάσεις παραμετροποίησης των μεταθέσεων κάνουν προσπάθειες διαχείρισης των μορίων των στελεχών που λαμβάνονται υπόψη στον προγραμματισμό και υλοποίηση των τοποθετήσεων-μεταθέσεων-αποσπάσεων  αυτών , ωστόσο απέχει από το επιθυμητό αποτέλεσμα προφανώς διαφορετικής αντιμετώπισης των προβλημάτων.
Πρόταση μας είναι η ενίσχυση των αντικειμενικών και κοινωνικών τρόπων μοριοδότησης και η κατάργηση των υπηρεσιακών τρόπων μοριοδότησης. Επίσης να τεθεί ανώτατο όριο μεταθέσεων οι πέντε (5) καθώς και μετά την συμπλήρωση 25ετούς χρόνου υπηρεσίας τα στελέχη να μετατίθενται στη φρουρά επιθυμίας τους. Ενημέρωση στελεχών που μετατίθενται τουλάχιστον τέσσερις (4) μήνες νωρίτερα.

4.    Ασφαλιστικό - Συνταξιοδοτικό.

Με τις αλλαγές στο ασφαλιστικό με τις οποίες επιμηκύνθηκε ο εργασιακός βίος των στελεχών κατά 15 έτη, για όσους εντάχθηκαν στη ενεργό υπηρεσία από 01 Ιουλίου 1990, δεν λήφθηκε υπόψη καμία ιδιαιτερότητα, ούτε καν ο μεγάλος αριθμός μεταθέσεων που υφίστανται τα στελέχη.
Πρόταση μας είναι να αυξηθεί σταδιακά ο εργασιακός βίος των στελεχών και όσοι συμπληρώνουν 25 έτη ενεργούς υπηρεσίας να μετατάσσονται, εφόσον  το επιθυμούν και δεν υπάρχει δυνατότητα να μετατεθούν, σε κενές θέσεις του ευρύτερου δημοσίου τομέα, πλησίον του τόπου συμφερόντων τους. Με το παραπάνω μέτρο θα αποφύγουμε και την γήρανση του στρατού με αποτέλεσμα την αύξηση της μαχητικής του ικανότητας. Τα πέντε επιπλέον συντάξιμα έτη να δίνονται χωρίς επιπλέον ασφαλιστικές εισφορές και στους ασφαλισμένους μετά το 1990.
5.    Στρατιωτικά οικήματα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη τον Ενόπλων Δυνάμεων από την ώρα που θα καταταγούν μέχρι και την αποστρατεία τους είναι συχνές μεταθέσεις σε τόπους μακριά από τη πατρογονική τους εστία και τα συμφέροντα τους, γεγονός, το οποίο σε μεγάλο βαθμό αποτελεί αναγκαίο κακό, άρρηκτα συνδεδεμένο με την στρατιωτική ιδιότητα, γεννά σωρεία άλλων τόσο στους ίδιους όσο και στις οικογένειες τους.

             Προτάσεις μας για την επίλυση του προβλήματος στεγάσεις των στρατιωτικών είναι:
                        α.   Οι εκτάσεις των στρατοπέδων που δεν βρίσκονται  σε λειτουργία να δοθούν, με την μέθοδο της αντιπαροχής, σε κατασκευαστικές εταιρίες για τη δημιουργία στρατιωτικών οικημάτων στην εν λόγω περιοχή ή σε άλλη περιοχή της Ελλάδος ανάλογα με τις ανάγκες του στρατιωτικού προσωπικού.
                     β.  Στα στελέχη τα οποία υπηρετούν σε περιοχή, που δεν υπάρχουν στρατιωτικά οικήματα ή τα εν λόγο στελέχη δεν έχουν ιδιόκτητη κατοικία, να τους χορηγείται επίδομα ενοικίου.
6.       Επιπλέον μέτρα μέριμνας προσωπικού.

        α.          Καταβολή ΒΟΕΑ στα τέκνα των στρατιωτικών στα 18 τους έτη.
     β.     Δικαίωμα επίσκεψης σε ιατρούς συμβεβλημένους με το ΥΕΘΑ και στους στρατιωτικούς.
        γ.          Μεταφορά στελεχών για εκτέλεση υπηρεσίας με στρατιωτικά μέσα.
       δ.      Δημιουργία εταιρίας διαχείρισης ακινήτων του ΥΕΘΑ τα έσοδα της οποίας θα πηγαίνουν στην κατασκευή ΣΟΑ-ΣΟΜΥ σε παραμεθόριες περιοχές και σε άλλα μέτρα στήριξης του προσωπικού.
      ε.    Καταβολή Εφάπαξ στους ΕΜΘ πριν τα 25 έτη υπηρεσίας (αφορά τρίτεκνους, πολύτεκνους και ΕΜΘ ειδικών δυνάμεων που συνταξιοδοτήθηκαν) όπως στις υπόλοιπες κατηγορίες στελεχών.
-Η-
ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Υπλγος (ΠΖ) Θεοδώρου Γεώργιος  (ΠΕ Άρτας – Πρέβεζας)
Ανθλγος (ΠΖ) Μαγκλογιάννης Μιχαήλ  (ΠΕ Ιωαννίνων)
Αλχιας (ΠΖ) Κατσούλας Αθανάσιος  (ΠΕ Άρτας – Πρέβεζας)
ΕΜΘ Επχιας (ΕΜ) Ντούκας Ιωάννης  (ΠΕ Ιωαννίνων)

Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Θέματα που αφορούν στρατιωτικούς (Νέο μισθολόγιο, μεταθέσεις, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, απόστρατοι κ.λπ.)

Πηγή:  ΣΤΑΡΑΤΑΛΟΓΙΑ  (εδώ)  



 Σύμφωνα με νέες πληροφορίες, το νέο μισθολόγιο άρχισε σιγά σιγά να λαμβάνει την αρχική του μορφή, από την επιτροπή, όπου βασικοί μισθοί καθορίζονται ανάλογα με τον διοικητικό βαθμό που φέρουν οι στρατιωτικοί, ανεξάρτητα των... χρόνων υπηρεσίας, συγκεκριμένα: Ταξίαρχος έχει βασικό μισθό 1.400 €, Συνταγματάρχης έχει βασικό μισθό 1.313 €, Αντισυνταγματάρχης έχει βασικό μισθό 1.146 €, Ταγματάρχης έχει βασικό μισθό 1.033 €, Λοχαγός έχει βασικό μισθό 972 €, κτλ.

Το επίδομα εξομάλυνσης μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί εάν θα καταργηθεί ή θα παραμείνει. Προστίθεται ένα επιπλέον επίδομα υπερωριακής και νυκτερινής απασχόλησης, το οποίο ακόμη δεν έχει καθοριστεί το ποσό αυτού ανάλογα με τον βαθμό. Η πτώση των βασικών μισθών, επιφέρουν και μείωση του χρονοεπιδόματος, οπότε μελλοντικά επηρεάζεται το ποσό της σύνταξης και το εφάπαξ. Πιστεύουμε μέχρι το τέλος του μηνός να έχει λάβει το νέο μισθολόγιο την τελική του μορφή ώστε να διαπιστωθούν και οι περαιτέρω τυχόν μειώσεις κατά βαθμό.

Ούτως ή άλλως στο Μεσοπρόθεσμο υπάρχει η πρόβλεψη για ψαλίδι στις δαπάνες του Υπουργείου Άμυνας. Το ψαλίδι αυτό, στο κομμάτι που αφορά τις αμοιβές είναι της τάξεως των 88.200.000 ευρώ για το 2014 ενώ τα έτη 2015, 2016 προβλέπονται επιπλέον μειώσεις 5.900.000 και 5.100.000 ευρώ αντίστοιχα, τουλάχιστον.

 Δυσοίωνο προβλέπεται το μέλλον για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και όσον αφορά τις απολαβές τους. Πέρα λοιπόν από την γενική κατάπτωση του επιπέδου των Ενόπλων Δυνάμεων, πέρα από τις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας των στελεχών που πάνε από το κακό στο χειρότερο η μνημονιακή συγκυβέρνηση ετοιμάζεται για νέες επιδρομές στις αμοιβές των στελεχών.

Συρρικνώνουν τις αποδοχές των στρατιωτικών, την ώρα που τα δύο (πρώην) μεγάλα κόμματα χρωστούν σε τράπεζες και δημόσιο... «της Μιχαλούς»! Και καταστρέφουν τις καριέρες και το ηθικό των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων της Ελλάδας, καθώς και των οικογενειών τους, τη στιγμή που προκλητικότατα οι πολιτικάντηδες που έβλαψαν τον ελληνισμό κυκλοφορούν πανελεύθεροι.

 Επίσης, πρέπει να προσθέσουμε και τις άτολμες στρατιωτικές ηγεσίες των τελευταίων ετών, που με την αδράνεια τους αποτελείωσαν τις ΕΔ. Τα αποτελέσματα σταδιακά άρχισαν να φαίνονται με τις πρόωρες ομαδικές παραιτήσεις στελεχών που αποδυναμώνουν τον κορμό των ΕΔ, ανεξέλεγκτα.

Δεν εφαρμόσθηκε ούτε τα τελευταία τρία (3) χρόνια της οικονομικής κρίσης, ένα εναλλακτικό σχέδιο, λόγω προφανώς λάθος εκτίμησης, του μεγέθους της κρίσης και της διάστασης επίδρασης αυτής, στις ΕΔ.

Θα μπορούσε οργανωμένα να είχε εφαρμοσθεί, η νέα δομή δυνάμεων, τυχόν μετατάξεις συγκεκριμένου αριθμού στελεχών στην αστυνομία, φρουροί φυλακών, στη πυροσβεστική, στο λιμενικό, κτλ ή έστω ένας ορισμένος αριθμός εθελουσίας εξόδου, ώστε το προσωπικό που θα στελέχωναν τις ΕΔ, να μπορούσε να έχει σήμερα μια στοιχειώδη διαβίωση.

Το μόνο που παρατηρούμε κάθε χρόνο να εφαρμόζεται συστηματικά, είναι μειώσεις μισθών και επιδομάτων στα στελέχη των ΕΔ, δημιουργώντας εξαθλίωση και φτωχοποίηση. Ακόμη και σήμερα, μετά από τόσες μειώσεις που έχουν υποστεί, σχεδιάζεται το νέο ειδικό μισθολόγιο, που προφανώς θα έχει περαιτέρω μειώσεις στα στελέχη των ΕΔ.

 Για τους απόστρατους, το μέρισμα του ΜΤΣ 2013, παραμένει το ίδιο ως προς το ποσό με το 2012, ενώ το μέρισμα του ΕΚΟΕΜΣ 2013 μειώνεται κατά 10%, σε σχέση με το 2012.

 Με τις μεταθέσεις, συνεχίζεται το μαγείρεμα, η σούπα δεν μπορεί να δέσει, αναμένεται προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας να ανακοινωθούν οι πρώτες μεταθέσεις του εξωτερικού και των Συνταγματαρχών, έτσι η ηγεσία θα διαπιστώσει την μεθεπόμενη εβδομάδα τις αντιδράσεις αυτών που μετατίθενται, δηλαδή πόσοι θα υποβάλλουν προσφυγές σύμφωνα με τον ν. 3883/2010 και πόσοι θα εκφράσουν την πρόσθεση τους να υποβάλλουν πριν την ημερομηνία μετάθεση τους «αιτήσεις αποστρατείας». Όσο μεγαλύτερος θα είναι ο αριθμός αυτός, τόσο περισσότερο θα επηρεαστούν και οι επόμενες μεταθέσεις στους άλλους βαθμούς. Περιμένουμε με αγωνία την εξέλιξη των ...μεταθέσεων !!!

 Η εμφάνιση στρατιωτικών με στολές σε συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, ακόμη αποτελεί για ένα μέρος της κοινής γνώμης ταμπού. Τα πράγματα όμως αλλάζουν παντού, συνεπώς και στην Ελλάδα. Και όπως οι «θεματοφύλακες του συστήματος» μας λένε ότι πρέπει να συνηθίσουμε ότι οι καταθέσεις στις τράπεζες δεν είναι πια αποταμίευση, αλλά … επένδυση, ίσως θα πρέπει να συνηθίσουν και τους στρατιωτικούς με στολή στο δρόμο. Μεταξύ αυτών και ο σημερινός Α/ΓΕΕΘΑ Μιχαήλ Κωσταράκος ο οποίος επιδεικνύει μια αυτοκαταστροφική εμμονή.

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Η καλόπιστη κριτική είναι  θεμιτή όσο σκληρή και καυστική και εάν είναι. Η ανέξοδη κακόβουλη κριτική του καναπέ που είναι γεμάτη εμπάθεια  και άρνηση δείχνει το επίπεδο του καθενός μας. Περιμέναμε αρκετό χρόνο, μετά την απόσυρση της ανάρτησης, να δεχτούμε μεταξύ των άλλων μια ερώτηση που θα έβαζε τα πράγματα στη θέση τους, στην πραγματική τους διάσταση. Και η ερώτηση είναι απλή, "γιατί προβήκατε σε αυτή την ενεργεία ". Η πορεία του καθενός μας στις ΕΔ έχει αφήσει ανεξίτηλα τα αποτυπώματά της, για άλλους θετικά και για άλλους αρνητικά. Εμείς, το ΤΣ της ΕΑΑΣ Άρτας,  δεν είμασταν και δεν είμαστε οσφυοκάμπτες, δεν προσκυνήσαμε ποτέ κανέναν, δεν υποκύψαμε ποτέ σε πιέσεις και μπορούμε να το αποδείξουμε, μπορούμε να ξεχωρίσουμε το σωστό από το λάθος. Εμείς δεν θέλουμε να κόψουμε τον ομφάλιο λώρο που συνδέει τους ε.ε. με τους ε.α. γιατί είστε η συνεχεία μας, γιατί μόνο ενωμένοι μπορούμε να νικήσουμε, διαφορετικά θα είμαστε εύκολη λεία  στις άγριες διαθέσεις των κυβερνόντων. Κάποιοι πανηγυρίζουν όταν μας βλέπουν διχασμένους για αυτό μην  ξεχνάτε " Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ"

Οι Γερμανοί στην κατοχή κατέστρεψαν την Ελλάδα όσο καμία άλλη χώρα!

Πηγή:  NewsIt  (εδώ)



- Η εφημερίδα Tagesspiegel του Βερολίνου κάνει τον δραματικό απολογισμό της εισβολής και κατοχής των Ναζί στην Ελλάδα
- Γράφει: "Εκατοντάδες χιλιάδες πέθαναν από την πείνα και εκτελέστηκαν. Καταστρέψαμε όλες τις υποδομές της χώρας!"
Γλέζος σε Σόιμπλε: "Είσαι ανιστόρητος. Ας προσέξει η Γερμανία γιατί και στους δυο πολέμους ηττήθηκε"


Το θέμα της διεκδίκησης των γερμανικών αποζημιώσεων από την Ελλάδα έχει έρθει και πάλι στο προσκήνιο τόσο από τις δηλώσεις του γερμανού υπουργού Οικονομικών και την απάντηση του έλληνα υπουργού Εξωτερικών αλλά και από τον Γερμανικό Τύπο.

Εντυπωσιακό είναι το δημοσίευμα της εφημερίδας Tagesspiegel. Γράφει ο αρθρογράφος για να δεινά που προκάλεσαν οι γερμανοί στην Ελλάδα:


"Καμιά άλλη χώρα κατοχής όπως η Γερμανία δεν κατέστρεψε τόσο, όσο την Ελλάδα" γράφει η εφημερίδα και παραθέτοντας τα στοιχεία συγκλονίζει:

- 130.000 άμαχοι, γυναίκες και παιδιά, εκτελέστηκαν ως αντίποινα για τις επίθεσεις των ανταρτών
- 70.000 Εβραίοι οδηγήθηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης
- 300.000 έπαθαν κρυοπαγήματα και πείνασαν, επειδή οι Γερμανοί κατέσχεσαν τρόφιμα και καύσιμα
- το 50% των υποδομών της χώρας και το 75% της βιομηχανίας καταστράφηκαν

Στο άρθρο όμως περιγράφεται και το δίλημμα του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά:

«Σε περίπτωση που η ελληνική κυβέρνηση παραιτηθεί από τις αξιώσεις, τότε στην Ελλάδα θα προκαλούνταν κύματα αγανάκτησης. Από την άλλη πλευρά, ο Αντώνης Σαμαράς δεν θέλει να επιβαρύνει τις σχέσεις του με την Μέρκελ, τις οποίες με τόσο κόπο αποκατέστησε τελευταία, ζητώντας της δισεκατομμύρια ευρώ. Η άποψη ότι με αυτό το ποσό θα μπορούσε να ξεπληρώσει η χώρα μεγάλο μέρος τους δημόσιου χρέους της είναι ελκυστική, αλλά ελάχιστα ρεαλιστική. Τη στιγμή μάλιστα που όλες οι μεχρι τώρα προσπάθειες διεκδίκησης αποζημιώσεων με αγωγές Ελλήνων ενώπιων γερμανικών, ελληνικών και διεθνών δικαστηρίων, έχουν αποτύχει. Η ελληνική κυβέρνηση σπρώχνει μακριά αυτό το ευαίσθητο θέμα. Μετά το πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών θα ζητήσει την άποψη των νομικών του κράτους. Θα κρατήσει σε μάκρος η υπόθεση και θα πρέπει να κρατήσει», καταλήγει η εφημερίδα.

Μανώλης Γλέζος: Ο Β. Σόιμπλε εκτός από «ηγεμόνας» των κρατών της Ευρώπης, είναι και ανιστόρητος

"Η δήλωσή του αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και άγνοιας της ιστορίας του Β΄παγκόσμιου πόλεμου. Είναι αγνώμων γιατί δεν αναγνωρίζει τη σημαντική συνεισφορά του ελληνικού λαού, που με την αντίστασή του βοήθησε να εδραιωθεί η δημοκρατία στην Ευρώπη.
Ή μήπως αυτή την αντίσταση θέλει να εκδικηθεί;

Ας προσέξει η Γερμανία γιατί στο τέλος και στους 2 πολέμους ηττήθηκε", καταλήγει ο Μανώλης Γλέζος.