ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024

Πουλάνε τρέλα οι Γερμανοί; Πηγή: Protagon.gr


 
Μπορεί κανείς εύκολα να καταλάβει ότι οι Γερμανοί δεν πρόκειται να πληρώσουν επανορθώσεις, επειδή το ζητούν Πρωθυπουργοί ή Πρόεδροι της Ελλάδας. Από το σημείο αυτό όμως, έως του να γράφονται ανιστόρητες γερμανικές δικαιολογίες –όπως αυτή της FAZ ότι έγιναν και εγκλήματα κατά των Γερμανών– η απόσταση είναι πια πολύ μεγάλη

Αγγελος Κωβαίος

Δεν θέλει και πολύ για να καταλάβει κανείς ότι οι Γερμανοί βγάζουν σπυριά όταν ακούν για επανορθώσεις και για τα χρωστούμενα από το κατοχικό δάνειο. Και σε πολιτικό επίπεδο, είτε κάνουν ότι δεν άκουσαν είτε επαναλαμβάνουν ότι το θέμα είναι λήξαν, όπως έκανε και ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάγερ, κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα. 

Σε ένα πρώτο επίπεδο, το ζήτημα που τίθεται είναι για πόσο ακόμη οι ελληνικές κυβερνήσεις και οι Πρόεδροι της Δημοκρατίας θα περιορίζονται στα λόγια και στις μονότονες επαναλήψεις των απαιτήσεων, αντί να προχωρήσουν σε νομικές ενέργειες. Είναι προφανές ότι με τα λόγια δεν πρόκειται οι Γερμανοί να δώσουν μερικές δεκάδες ή εκατοντάδες δισ.


Κατά ορισμένες νομικές πηγές, τέτοιες νομικές πρωτοβουλίες είναι βάσιμες, ενώ ήδη διατυπώνεται και η άποψη ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να κινηθεί από κοινού με άλλες χώρες, οι οποίες υπέστησαν αντίστοιχες θηριωδίες και έχουν αξιώσεις. Πρώτη μεταξύ αυτών, η Πολωνία. Συζητήσιμο από εκεί κι έπειτα τι επιβάλλει ο πολιτικός ρεαλισμός ή άλλοι παράγοντες.

Το θέμα όμως έχει και μία άλλη διάσταση, η οποία αποκαλύπτει μία πολιτική προχειρότητα, αλλά και μία νοοτροπία κυρίαρχη στη Γερμανία, που δεν θα πρέπει να αγνοηθεί. Remaining Time-0:00 Fullscreen Mute 

Η νοοτροπία αυτή φανερώνεται σε ένα απόσπασμα από το ρεπορτάζ της Frankfurter Allgemeine Zeitung για την επίσκεψη του Σταϊνμάγερ στην Ελλάδα και την επαναφορά του θέματος των επανορθώσεων και του δανείου.

 Γράφτηκε μεταξύ άλλων στην εφημερίδα: 

«Οποιος διατυπώνει απαιτήσεις για επανορθώσεις βασιζόμενος σε ιστορικές αδικίες, θα πρέπει να δεχθεί αντιστοίχως και ανταπαιτήσεις. Οχι, δεν πρέπει κανείς να προβαίνει σε συμψηφισμούς. Ωστόσο και τα εγκλήματα κατά των Γερμανών παραμένουν εγκλήματα. Οι διωγμοί και οι δολοφονίες εκατομμυρίων, οι βομβαρδισμοί του άμαχου πληθυσμού, η κακομεταχείριση αιχμαλώτων πολέμου και η απώλεια του ενός τετάρτου της εθνικής επικράτειας – ούτε αυτά μπορούν να υπολογιστούν. Εξάλλου, ο στόχος της ευρωπαϊκής ενοποίησης είναι “να γίνει μία νέα αρχή, η οποία δεν θα συνίσταται στη διατήρηση ξεθωριασμένων λογαριασμών”».

Θα μπορούσε κανείς να σχολιάσει: Σοβαρά τώρα; Το σκέφτηκε πολύ ο συντάκτης προτού αναφέρει όλα αυτά τα ανιστόρητα και προκλητικά; Μήπως ξέχασε κάποιες άλλες «λεπτομέρειες»;

 Ως προς τα καθ’ ημάς, τι σχέση έχει η Ελλάδα με όλα αυτά τα «βάσανα» των Γερμανών; Ως προς το ευρύτερο πλαίσιο, είναι εξαιρετικά χαριτωμένη η παραδοχή (και) για το πώς αντιλαμβάνονται οι Γερμανοί την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Για τα υπόλοιπα, καλύτερα ας μην το συζητάμε. 



Πηγή: Protagon.gr







Ακρίβεια: - Εφιάλτης δίχως τέλος για τους Έλληνες! - Τα ατράνταχτα της ΕΛ.ΣΤΑΤ


 Eπίμονος αποδεικνύεται ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, καθώς παραμένει σε υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης. Συγκεκριμένα, ο πληθωρισμός στη χώρα μας τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat), διαμορφώθηκε στο 3,2% από 3,1% τον Σεπτέμβριο, που σημαίνει πως όχι μόνο δεν έχουν αποδώσει τα μέτρα της κυβέρνησης, αλλά κινούνται σε λάθος κατεύθυνση. Η Ελλάδα έχει τον πέμπτο πιο υψηλό δείκτη πληθωρισμού στην ευρωζώνη, γεγονός που καταδεικνύει ότι η ακρίβεια παραμένει στα ύψη, με «οδηγό» τις ανατιμήσεις σε τρόφιμα και υπηρεσίες.

Τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ.

Τα τελευταία στοιχεία της Ελληνική Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) έχουν δείξει ότι οι τιμές σε σχέση με πέρυσι έχουν αυξηθεί κατά 2,8% στα τρόφιμα, 6,2% στην ένδυση, 5,5% στη στέγαση, 3,5% στην εκπαίδευση και 6,5% στα ξενοδοχεία και την εστίαση.

Πιο αναλυτικά, μεγάλες ανατιμήσεις καταγράφονται στο ελαιόλαδο 38,9%, στα ψάρια 9,9% και τα φρούτα 7,7%. Έπειτα από υποχώρηση αρκετών μηνών το φυσικό αέριο σημείωσε άνοδο 20,2% και η τιμή ρεύματος 11,3%. Στις υπηρεσίες οι τιμές των εισιτηρίων για το αεροπλάνο εκτοξεύθηκαν κατά 36,4%, τα ασφάλιστρα υγείας κατά 14% και αυτά των οχημάτων κατά 5,6%.

Μεγάλος πονοκέφαλος για τους πολίτες συνεχίζουν να αποτελούν οι συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των ενοικίων που ενισχύθηκαν τον Σεπτέμβριο κατά 5,4%, που παρά την ανακοίνωση των μέτρων αντιμετώπισης της στεγαστικής κρίσης από την κυβέρνηση όχι μόνο δεν υπάρχει κάποιο δείγμα σταθεροποίησης, αντιθέτως εκτοξεύονται ακόμα περισσότερο. Ωστόσο, αίσθηση προκαλεί για ακόμα έναν μήνα πως επικρατεί «χάσμα» ανάμεσα στον ελληνικό και τον ευρωπαϊκό πληθωρισμό, με τον δείκτη τιμών καταναλωτή στην ευρωζώνη να διαμορφώνεται στο 2% τον Οκτώβριο, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με το 1,7% του περασμένου Σεπτεμβρίου.

Στην ευρωζώνη η αύξηση του πληθωρισμού κατά 0,3% (1,7% τον Σεπτέμβριο) δεν αποτελεί… ενθαρρυντικό νέο, ωστόσο το γεγονός ότι παραμένει στην «ασφαλή ζώνη» του 2% λειτουργεί κατευναστικά κυρίως προς την ΕΚΤ και τον διαφαινόμενο σχεδιασμό της για νέες μειώσεις επιτοκίων στο άμεσο μέλλον.

Εξετάζοντας τις κύριες συνιστώσες του πληθωρισμού της ζώνης του ευρώ, οι υπηρεσίες αναμένεται να έχουν τον Οκτώβριο τον υψηλότερο ετήσιο ρυθμό (3,9%, σταθερό σε σχέση με τον Σεπτέμβριο), ακολουθούμενες από τα τρόφιμα, το αλκοόλ και τον καπνό (2,9%, έναντι 2,4% τον Σεπτέμβριο), τα μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (0,5%, έναντι 0,4% τον Σεπτέμβριο) και την ενέργεια (-4,6%, έναντι -6,1% τον Σεπτέμβριο).

πηγή:https://www.dimokratia.gr/oikonomia/584534/akriveia-efialtis-dichos-telos-gia-toys-ellines/

Υπουργός Οικονομικών: - Tο 2023 η Ελλάδα είχε τη μεγαλύτερη μείωση φόρων μεταξύ των χωρών της Ευρωπα ϊκής Ένωσης!!!


 Tο 2023 η Ελλάδα είχε τη μεγαλύτερη μείωση φόρων ως προς το ΑΕΠ μεταξύ των χωρών της ΕΕ

 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Θέλουμε να μειώσουμε περαιτέρω τους φόρους, όχι διότι θέλουμε να είμαστε ευχάριστοι, αλλά επειδή μπορούμε να το κάνουμε. Ήδη το 2025 προχωρούμε σε 12 μειώσεις φόρων. Το 2026 και το 2027 μπορούμε να προχωρήσουμε σε περαιτέρω μειώσεις, για δύο λόγους: διότι η Ελλάδα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όλων των διεθνών οργανισμών θα έχει υψηλότερη ανάπτυξη από το μέσο όρο της ΕΕ και επειδή συνεχίζεται η προσπάθεια για τη μείωση της φοροδιαφυγής. Λόγω της αναπτυξιακής πολιτικής και της πολιτικής για τη φοροδιαφυγή, όλοι όσοι πληρώνουν αγόγγυστα τους φόρους τους, θα δουν χαμηλότερη επιβάρυνση».

Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας χθες Πέμπτη στο ετήσιο Tax Forum που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο. Ο υπουργός υπογράμμισε δε τα στοιχεία της Eurostat σύμφωνα με τα οποία το 2023 η Ελλάδα είχε τη μεγαλύτερη μείωση φόρων ως προς το ΑΕΠ μεταξύ των χωρών της ΕΕ, από 42,8% το 2022 σε 40,7% το 2023. «Παρά το γεγονός ότι προχωρούν οι πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής που οδηγούν σε περισσότερα έσοδα, η ανάπτυξη της οικονομίας και οι 60 μειώσεις φόρων που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση την τελευταία 5ετία οδήγησαν σε μείωση του ποσοστού των φόρων ως προς το ΑΕΠ», ανέφερε ο υπουργός.

Ανήγγειλε δε ότι το νομοσχέδιο με το οποίο θα υλοποιηθούν οι πρωτοβουλίες που έχουν ανακοινωθεί για το 2025 (μεταξύ άλλων απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος για κλειστά ακίνητα που προσφέρονται προς μίσθωση, περαιτέρω μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά μία μονάδα, κίνητρα για συγχωνεύσεις και καινοτομία) αναμένεται να τεθεί σε διαβούλευση την ερχόμενη εβδομάδα.

Αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής ο κ. Χατζηδάκης τόνισε πως για πρώτη φορά ο μέσος μισθωτός πληρώνει κατά τι λιγότερους φόρους απ’ ό,τι ο μέσος ελεύθερος επαγγελματίας. «Δεν είμαστε αφελείς, γνωρίζαμε ότι θα υπήρχαν αντιδράσεις. Αλλά δεν είναι νοητό για εμένα το αφεντικό σε μια δουλειά να πληρώνει λιγότερο φόρο από τον υπάλληλό του που αμείβεται με τον κατώτατο μισθό. Η αλλαγή που έγινε απέφερε έσοδα με χαρακτήρα δικαιοσύνης. Και εκείνοι που αμφισβήτησαν το σύστημα ήταν μερικές εκατοντάδες, που σημαίνει ότι η «ιερή οργή» ήταν αναντίστοιχη με τις προσφυγές που έγιναν», επεσήμανε. Σημείωσε επίσης την εφαρμογή της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS, που παρά τις προβλέψεις αναλυτών όχι μόνο έγινε αλλά ξεπέρασε και τους στόχους που είχαν τεθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης. «Αυτό έχει συμβάλει να έχουμε το πρώτο εξάμηνο του 2024 10,3% παραπάνω έσοδα από ΦΠΑ σε σχέση με το 2023, με πληθωρισμό 3%. Το υπόλοιπο 7,3% προέρχεται από την ανάπτυξη και την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Έχουμε διαλέξει τον δύσκολο αλλά τον σωστό δρόμο και γι’ αυτό έχουμε αποτελέσματα», είπε. «Από τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη από το 2019 και μετά έχει  γίνει μία συντονισμένη προσπάθεια αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής που δεν υπάρχει όμοιά της τις τελευταίες δεκαετίες».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε στη βελτίωση σημαντικών ποιοτικών δεικτών στην οικονομία, όπως:

– Η αύξηση των εξαγωγών που ανήλθαν το 2023 σε 98 δισ., δηλαδή ήταν 43% του ΑΕΠ. Το 2008 ήταν 54 δισ. ή 22,8% του ΑΕΠ.

-Η ποιοτική διαφοροποίηση των εξαγωγών καθώς το μερίδιο των αγαθών την περίοδο 2020–2022 ξεπέρασε για πρώτη φορά το αντίστοιχο των υπηρεσιών, ενώ το 2023 η αναλογία ήταν περίπου στο 50-50 . «Δεν μιλάμε πλέον μόνο για τη ναυτιλία και τον τουρισμό», ανέφερε ο υπουργός.

-Η αύξηση του μεριδίου των εξαγωγών υψηλής τεχνολογίας στο σύνολο των εξαγωγών αγαθών.

-Η αύξηση της συμμετοχής της βιομηχανίας στο ΑΕΠ κατά 2 μονάδες τα τελευταία 5 χρόνια, «παρά τους αστικούς μύθους ότι η βιομηχανία βρίσκεται σε κρίση».

-Η αύξηση του όγκου των επενδύσεων που την τελευταία πενταετία ήταν η μεγαλύτερη σε όλη την ΕΕ. Οι επενδύσεις την περίοδο 2019–2023 αυξήθηκαν σε σταθερές τιμές κατά 53,4% και ειδικά το 2023 αυξήθηκαν με ρυθμό 6,6%, ουσιαστικά στο επίπεδο που προέβλεπε ο προϋπολογισμός.

«Δεν πανηγυρίζουμε, ούτε τελείωσε η προσπάθεια, αλλά όλα αυτά είναι σημαντικά επιτεύγματα τα οποία καλό είναι να μην υποτιμούμε. Έχουμε κάθε δικαίωμα να είμαστε περήφανοι γι’ αυτά που όλοι μαζί πετύχαμε. Όπως είμαστε περήφανοι όταν τα καταφέρνει ένας αθλητής ή ένας επιστήμονας διεθνώς, πρέπει να είμαστε χαρούμενοι και για τα συλλογικά μας επιτεύγματα», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

 

Συνέβη σαν Σήμερα το 1940: - Αλέξανδρος Διάκος - Ο πρώτος Έλληνας Αξιωματικός που έπεσε ηρωικά μαχόμενος στα βουνά της Πίνδου - ΑΘΑΝΑΤΟΣ

 



Αξιωματικός του Πεζικού, ο πρώτος πεσών Έλληνας αξιωματικός κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού Πολέμου.

Ο Αλέξανδρος Διάκος γεννήθηκε στην τουρκοκρατούμενη Χάλκη της Δωδεκανήσου το 1911 και μεγάλωσε στη Ρόδο, όπου περάτωσε τις εγκύκλιες σπουδές του. Από μαθητής ακόμη, έδειξε γενναιότητα ­ψυχής και ελληνικό φρόνημα. Κατά τη διάρκεια της Ιταλικής Κατοχής της Δωδεκανήσου, συνελήφθη και κρατήθηκε, όταν σε επέτειο της 25ης Μαρτίου κατέβασε την ιταλική σημαία από το ελληνικό γυμνάσιο της Ρόδου και ανάρτησε την ελληνική.

Το 1930 εισήλθε στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, κάνοντας το όνειρό του πραγματικότητα. Αποφοίτησε το 1934 ως ανθυπολοχαγός Πεζικού και τοποθετήθηκε στο 4ο Σύνταγμα Πεζικού της Λάρισας. Το 1937 αποσπάσθηκε στην αεροπορία και μετά από διετή φοίτηση έλαβε το πτυχίο του αεροπόρου παρατηρητή.

Ο Ελληνοϊταλικός πόλεμος τον βρήκε διοικητή του 2ου λόχου του 1ου τάγματος του 4ου συντάγματος Πεζικού της Λάρισας. Το τάγμα του ανήκε στις πρώτες μονάδες που έσπευσαν να ενισχύσουν το Μικτό Απόσπασμα Πίνδου, που διοικούσε ο αντισυνταγματάρχης Κωνσταντίνος Δαβάκης και δεχόταν το βάρος της ιταλικής επίθεσης. Έτσι, την 31η Οκτωβρίου 1940 στρατοπέδευσε με το λόχο του στο μικρό χωριό Ζούζουλη της Καστοριάς, που βρίσκεται στη Βόρεια Πίνδο, σε υψόμετρο 1060 μέτρων.

Το πρωί της 1ης Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της Ελληνικής αντεπίθεσης, λαμβάνει τη διαταγή να επιτεθεί και να καταλάβει την Τσούκα, ένα απότομο και καλυμμένο βουνό, που ορθώνεται δυτικά της Ζούζουλης και το οποίο κατείχαν οι Ιταλοί Αλπινιστές. Η επίθεση ξεκινά με τους άνδρες του λόχου του να σκαρφαλώνουν στις απότομες ράχες τής Τσούκας ακροβολισμένοι με τον Διάκο μπροστά, όταν ξαφνικά ακούγεται το κροτάλισμα των ιταλικών πολυβόλων και οπλοπολυβόλων. Οι Έλληνες στρατιώτες συνεχίζουν την εφόρμησή τους και με τη λόγχη των όπλων τους καταλαμβάνουν το ύψωμα.

Όμως, θα κρατηθεί για λίγο, καθώς μία ισχυρή ιταλική αντεπίθεση αναγκάζει το λόχο να αναδιπλωθεί στη βάση της κορυφής. «Πρέπει να ξαναπάρουμε το ύψωμα», φωνάζει ο Διάκος στους φαντάρους του κι επί κεφαλής του λόχου σε μία θυελλώδη εξόρμηση ξαναπαίρνει την Τσούκα, για να συμπτυχθεί και πάλι στη βάση του υψώματος κατόπιν νέας ισχυρής ιταλικής αντεπίθεσης. Ο Διάκος και πάλι δεν απελπίζεται.

Στις 12 το μεσημέρι συγκεντρώνει για τρίτη φορά τους άνδρες τού λόχου του και τους ωθεί για νέα επίθεση. «Εμπρός, παιδιά, για μια ελεύθερη Ελλάδα και για μια ελεύθερη Δωδεκάνησο» τους φωνάζει και ορμάει με τους άνδρες του με τη λόγχη εφ’ όπλου κατά των Ιταλών. Η πρώτη εχθρική γραμμή καταλαμβάνεται και πάλι.

Ο λόχος συνεχίζει την επίθεση, όταν ξαφνικά ο Διάκος αντικρίζει απέναντί του ένα ιταλικό πολυβόλο. «Προσέξατε, κύριε υπολοχαγέ», του φωνάζει ο έφεδρος ανθυπολοχαγός Ελευθέριος Ντάσκας. Όρθιος ο Διάκος σημαδεύει με το όπλο του τον Ιταλό πολυβολητή, αλλά το ξερό κροτάλισμα του πολυβόλου συνεχίζεται και ο Διάκος πέφτει νεκρός. Είναι ο πρώτος Έλληνας αξιωματικός, που πέφτει στο πεδίο της μάχης στα βουνά της Πίνδου. Οι άνδρες του συνεχίζουν την επίθεση και με τη βοήθεια και άλλων ελληνικών τμημάτων καταλαμβάνουν οριστικά την Τσούκα.

Η σωρός του Διάκου μεταφέρθηκε και τάφηκε στο μικρό νεκροταφείο της Ζού­ ζουλης. Το ελληνικό κράτος τίμησε τον ηρωικό αξιωματικό και τον προήγαγε στο βαθμό του λοχαγού επ’ ανδραγαθία. Οδοί με το όνομά του υπάρχουν στην πόλη της Ρόδου, στην Αθήνα, στη Λάρισα, τα Ιωάννινα και την Τρίπολη. Άγαλμά του, έργο του γλύπτη Κώστα Βαλσάμη, έχει στηθεί στην πόλη της Ρόδου.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/1710?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2022-11-01

© SanSimera.gr

E.A.A.Σ: Αποκαλυπτήρια Ανδριάντα στην Μνήμη των Πεσόντων Υπέρ Πατρίδος Μόνιμων Ελλήνων Υπαξιωματικών.


 Την 27η Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκαν στο Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης τα αποκαλυπτήρια ανδριάντα στην μνήμη  των πεσόντων υπέρ Πατρίδος μόνιμων Ελλήνων Υπαξιωματικών. Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από τον Σύνδεσμο Αποστράτων Αξιωματικών προερχομένων εξ Υπαξιωματικών του Στρατού Ξηράς Μακεδονίας-Θράκης και την Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού. 

Στην επιμνημόσυνη δέηση που τελέστηκε, χοροστάτησε ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεος, παραστάθηκε δε σύσσωμη η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία της πόλης.

Την Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού εκπροσώπησε ο Δνων Σύμβουλος της, Ανχης (ΑΣ) ε.α Χρήστος Χρηστίδης,  ο οποίος κατέθεσε στεφάνι  και απηύθυνε σύντομο χαιρετισμό στον οποίο εξήρε την αφοσίωση και την αυταπάρνηση των Υπαξιωματικών στο πεδίο της τιμής, υπογραμμίζοντας τη σημαντική ιστορική συμβολή τους στους αγώνες του Έθνους. 

Ο ανδριάντας στον αύλειο χώρο του Παραρτήματος του Πολεμικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, αποτελεί σύμβολο και υπόμνηση για τις επόμενες γενιές της προσφοράς διαχρονικά των Μονίμων Υπαξιωματικών του Ελληνικού Στρατού η δε ΕΑΑΣ συγχαίρει το Σύνδεσμο Αποστράτων Αξιωματικών προερχομένων εξ Υπαξιωματικών του Στρατού Ξηράς Μακεδονίας-Θράκης  για την πρωτοβουλία.

Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων

Ε.Α.Α.Σ: -Η αδιαφάνεια γεννά την υποψία - Το ΥΠΕΘΑ περιφρονεί, τους μερισματούχους του ΜΤΣ - Ύποπτη η νέα σύνθεση του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ


 

   Με μια αιφνιδιαστική ενέργεια, που περιφρονεί όχι μόνον τους άμεσα ενδιαφερόμενους, μερισματούχους του ΜΤΣ αλλά και τις βασικές δημοκρατικές αξίες, του κοινωνικού διαλόγου και της διαφάνειας, το ΥΠΕΘΑ διευρύνει τη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΙΜΤΣ και δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε ΥΕΘΑ να διορίζει τους «δικούς» του στη θέση του Διοικητή του ΝΙΜΤΣ.  Ειδικότερα:

Α. Η ύποπτη μεθόδευση: Στο προς δημόσια διαβούλευση, σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο: «Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις», η οποία ολοκληρώθηκε στις 08 Οκτ 24, σε κανένα άρθρο δεν υπήρχε αναφορά στο ΔΣ/ΝΙΜΤΣ, αφού επρόκειτο για ένα νομοσχέδιο αποκλειστικής αρμοδιότητας και λόγω του περιεχομένου του, του Υπουργείου Υγείας. Ακολούθως στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της ΒτΕ, έχει εισαχθεί από το ΥΠΕΘΑ, το άρθρο 37, με το οποίο ρυθμίζονται θέματα του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ. Επομένως το συγκεκριμένο άρθρο ουδέποτε ετέθη προς δημόσια διαβούλευση, αλλά προστέθηκε εκ των υστέρων και εν αγνοία των ενδιαφερομένων κοινωνικών εταίρων.

Β. Η ύποπτη νέα σύνθεση του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ: Με το άρθρο 37, που εισήχθη αιφνιδίως από το ΥΠΕΘΑ, προβλέπεται πλέον ότι ο εκάστοτε Διοικητής του ΝΙΜΤΣ (μέχρι τώρα Διευθυντής), θα είναι και πρόσωπο που δεν θα προέρχεται από τις ΕΔ. Δηλαδή πρόσωπο που δεν έχει άμεσο έννομο συμφέρον για την τύχη του ΝΙΜΤΣ, ως μέτοχος ή μερισματούχος του ΜΤΣ ή δικαιούχος του ΝΙΜΤΣ. Επίσης διευρύνεται το ΔΣ/ΝΙΜΤΣ με την προσθήκη 2 επιπλέον μελών με δικαίωμα ψήφου, της επιλογής του εκάστοτε ΥΕΘΑ, που δεν θα προέρχονται απαραιτήτως από τις ΕΔ, δηλαδή και αυτοί θα είναι πρόσωπα, που δεν έχουν άμεση σχέση με την πορεία του ΝΙΜΤΣ, αφού οι εκάστοτε αποφάσεις του ΔΣ δεν θα επηρεάζουν τις  παρεχόμενες υγειονομικές υπηρεσίες στους ίδιους και τα μέλη της οικογενείας τους.

Γ. Η υποβάθμιση του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ: Με το προτεινόμενο άρθρο 37, καταργείται από μέλος του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ ο εκάστοτε Υπαρχηγός ΓΕΣ και αντ΄αυτού τοποθετείται οποιοσδήποτε ανώτατος αξιωματικός. Δηλαδή ο Υπαρχηγός ο οποίος έχει διοικητικές αρμοδιότητες επί όλων των Διευθύνσεων του ΓΕΣ, καθώς και πειθαρχική δικαιοδοσία, οπότε και μπορεί λόγω της θέσεώς του, να επιτύχει αποτελέσματα  σε σύντομο χρόνο, τώρα αντικαθίσταται από κάποιον ανώτατο αξιωματικό, που δεν θα έχει ενδεχομένως καμιά δύναμη. Ομοίως και ο Δντής  της Δνσης Υγειονομικού του ΓΕΣ, που μπορεί λόγω της θέσεως να κινήσει διαδικασίες, αντικαθίσταται από οποιονδήποτε ανώτερο αξιωματικό του Υγειονομικού, χωρίς καμιά διοικητική δυνατότητα, στο περιβάλλον του ΓΕΣ. Εν ολίγοις δυο θέσεις συμβούλων, που τις κατείχαν θεσμικά πρόσωπα (Υ/ΓΕΣ και Δντης ΓΕΣ/ΔΥΓ) θα πληρώνονται από αξιωματικούς, που θα ορίζει ο Α/ΓΕΣ.

ΔΗ αδιαφάνεια γεννά την υποψία: Η συνεχιζόμενη απαξίωση του ΝΙΜΤΣ, που οφείλεται στον οικονομικό στραγγαλισμό του και στην αδιαφορία της πολιτείας να συμπληρώσει το προσωπικό σύμφωνα με τον ισχύοντα πίνακα οργανώσεώς του, εύλογα δημιουργεί έντονη ανησυχία στα μέλη μας, όλα μερισματούχοι του ΜΤΣ και δικαιούχοι του ΝΙΜΤΣ, για τη βιωσιμότητα του Ιδρύματος-Νοσοκομείου. Όμως η ανησυχία αυτή γίνεται βάσιμη υποψία, όταν με αδιαφανείς διαδικασίες, όπως περιγράφηκαν ανωτέρω, επιχειρείται ο απόλυτος έλεγχος του, όχι από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, που καταβάλλουν -μόνον αυτοί- και ειδικές εισφορές υπέρ του νοσοκομείου, αλλά από αλλότριους. Αυτό επίσης γεννά υποψίες για την ενδεχόμενη αλλαγή του χαρακτήρα αλλά και του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του ΝΙΜΤΣ στο μέλλον. Ήδη υπάρχει μεγάλη διακίνηση πληροφοριών ότι η απαξίωσή του αποσκοπεί στο να περιέλθει αυτό στα χέρια ιδιωτικών συμφερόντων, στην οποία προστίθεται και η αλλαγή του στρατιωτικού χαρακτήρα του νοσοκομείου με τη είσοδο πολιτών στα διοικητικά του όργανα.

 Ε. Η έλλειψη διαλόγου και έγκαιρης ενημέρωσης: Κατά το διαρρεύσαν χρονικό διάστημα, από ανάρτησης του σχετικού νομοσχεδίου προς διαβούλευση, μέχρι την ολοκλήρωσή της, ουδόλως ειχαν ενημερωθεί  από το ΥΠΕΘΑ τα ΔΣ/ΝΙΜΤΣ, ΔΣ/ΜΤΣ, τα ΔΣ/ΕΑΑΣ - ΕΑΑΑ - ΠΟΑΣΑ, για τις σχεδιαζόμενες τροποποιήσεις. Επομένως η όλη διαδικασία που έχει επιλεγεί από το ΥΠΕΘΑ, δεν είναι απλά μια καθ’ όλα ύποπτη μεθόδευση αλλά και ύπουλη και έχουμε κάθε ηθικό δικαίωμα να την χαρακτηρίζουμε και ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ. Διότι δεν περιποιεί τιμή για τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ μας, να δίδεται χρόνος στους κοινωνικούς εταίρους και μάλιστα άμεσα ενδιαφερόμενους, επεξεργασίας προτάσεων για κατατεθέν σχέδιο νόμου, μόλις τριών (3) εργασίμων ημερών! Αν αυτή είναι η λογική του εκάστοτε ΥΕΘΑ, τότε θα πρέπει να αποκαλούμε το πολίτευμά μας διαφορετικά, πάντως όχι δημοκρατία.

ΣΤ. Ο ΕμπαιγμόςΑκόμη και στην αιτιολογική έκθεση, που συνοδεύει το σχέδιο νόμου, δεν παρέχονται οι απαραίτητες δικαιολογητικές σκέψεις, για τις προτεινόμενες υπό του ΥΠΕΘΑ, τροποποιήσεις στη σύνθεση και στην προέλευση των μελών του ΔΣ  και του διοικητή του ΝΙΜΤΣ, παρά αναγράφονται ως στόχοι το «ΤΙ» προτάθηκε και όχι το «ΔΙΑΤΙ» προτάθηκε. Εν ολίγοις, ουδόλως αιτιολογείται στην έκθεση, με ποιον τρόπο οι νέες ρυθμίσεις θα βελτιώσουν τη λειτουργία του ΝΙΜΤΣ σε σχέση με την υφισταμένη κατάσταση, από πλευράς λειτουργίας του ΔΣ ή επάρκειας του εκάστοτε στρατιωτικού διοικητή.
 

  Κατόπιν των παραπάνω, προσκαλούμε τα ΔΣ/ΜΤΣ και ΔΣ/ΝΙΜΤΣ να εκδώσουν σχετικές ανακοινώσεις για τον πραξικοπηματικό τρόπο με τον οποίο ενήργησε το ΥΠΕΘΑ, για θέμα του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ και με κοινό ψήφισμα των τριών φορέων, να εκπροσωπηθούμε στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων της ΒτΕ, που έχει προγραμματισθεί για την 1η Νοεμβρίου 2024.

  Tο παραπάνω δελτίο τύπου συνυπογράφουν η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας (Ε.Α.Α.Α) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αποστράτων  Σωμάτων Ασφαλείας (Π.Ο.Α.Σ.Α.) 

Τα Γραφεία Δημοσίων Σχέσεων
Ε.Α.Α.Σ - Ε.Α.Α.Α - Π.Ο.Α.Σ.Α