ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2023

Απίστευτο κι΄ όμως αληθινό: Βελτιωμένη κατά 16 θέσεις η κατάταξη της Ελλάδας στον Δείκτη Διαφθοράς - Συγκαταλέγεται στο 30% των χωρών με τα καλύτερα αποτελέσματα παγκοσμίως


 Άνοδο για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, σημείωσε η Ελλάδα στον Δείκτη Αντίληψης Διαφθοράς (CPI), σύμφωνα με την έκθεση της Διεθνούς Διαφάνειας που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα. Ειδικότερα, η Ελλάδα το 2022 βελτίωσε την κατάταξή της κατά 16 θέσεις (από 67η σε 51η) σε σχέση με το 2018.

Ο Δείκτης Αντίληψης Διαφθοράς (CPI) της Διεθνούς Διαφάνειας αποτυπώνει το επίπεδο αντίληψης της διαφθοράς σε 180 χώρες του κόσμου, χρησιμοποιώντας μια κλίμακα αξιολόγησης από 0-100, με το 0 αντιστοιχεί σε χώρες όπου υπάρχει υψηλό επίπεδο αντίληψης διαφθοράς και το 100 στις χώρες με χαμηλό επίπεδο αντίληψης διαφθοράς.

Η χώρα μας βελτίωσε τη βαθμολογία της κατά 7 μονάδες (από 45 σε 52), σημειώνοντας την υψηλότερη επίδοση της τελευταίας δεκαετίας. Η Ελλάδα πλέον συγκαταλέγεται στο 30% των χωρών με τα καλύτερα αποτελέσματα παγκοσμίως, ξεπερνώντας σημαντικά τον μέσο όρο των 180 χωρών (43/100).

Σε σχετική ανακοίνωσή της η Εθνική Αρχή Διαφάνειας αναφέρει ότι η ίδια συμβάλλει στα αποτελέσματα αυτά «με το πολυσχιδές ελεγκτικό έργο της, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Καταπολέμησης της Διαφθοράς 2022-2025, την εφαρμογή κρίσιμων μεταρρυθμίσεων στα πεδία: του Εσωτερικού Ελέγχου, της ρύθμισης Δραστηριοτήτων Επιρροής (lobbying), της Πολιτικής Δώρου, της Σύγκρουσης Συμφερόντων και της προστασίας προσώπων που αναφέρουν παραβιάσεις (whistleblowers), καθώς και με την εισαγωγή καινοτομιών όπως, ο θεσμός του Συμβούλου Ακεραιότητας».




Πηγή: https://www.ertnews.gr/eidiseis/ellada/kinonia/veltiomeni-kata-16-theseis-i-katataksi-tis-elladas-ston-deikti-antilipsis-diafthoras/ - ertnews.gr

Πρώην ΥΕΘΑ και Α/ΓΕΕΘΑ: "Καλώς να ορίσουν οι Τούρκοι και εμείς βράδυ θα πάμε" - "Δεν ξέρω αν ο κ. Φλώρος νιώθει άνετα να ηγείται του στρατεύματος" - "Εγώ αν δεν είχα ξεκάθαρες απαντήσεις θα έφευγα "


 «Καλώς να ορίσουν οι Τούρκοι και εμείς βράδυ θα πάμε», δήλωσε ο Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ και πρώην Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Αποστολάκης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα, απαντώντας με το δικό του τρόπο στις απειλές της τούρκικης πλευράς ότι «θα έρθουν ξαφνικά ένα βράδυ».

«Πλέον δεν είναι σοβαρές οποιεσδήποτε δηλώσεις τέτοιου τύπου. Δείχνουν ότι χαμηλώνει το επίπεδο των σχέσεων και ότι οι προκλήσεις πλέον δεν είναι σε επίπεδο “παρεών που τσακώνονται στον δρόμο”. Τις δηλώσεις αυτές που ακούγονται ότι οι Τούρκοι θα έρθουν βράδυ και ότι ο πύραυλος θα χτυπήσει την Αθήνα, τις απειλές τέτοιου τύπου, οι οποίες έχουν “μία μαγκιά” δεν μπορούμε να τις πάρουμε στα σοβαρά. Η έκφραση που λέει “σκύλος που γαβγίζει δε δαγκώνει” έχει πολύ μεγάλη εφαρμογή στην περίπτωση της Τουρκίας. Δεν νομίζω ότι είναι για τον Ερντογάν εύκολος στόχος η Ελλάδα. Ό, τι και να κάνει, δεν θα του βγει έτσι εύκολα όπως φαντάζεται», είπε ο κ. Αποστολάκης.

Κληθείς να σχολιάσει τη δήλωση του Ερντογάν για « δεύτερη άλωση» της Αγίας Σοφίας, ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε ότι ο Τούρκος Πρόεδρος χρησιμοποιεί οτιδήποτε είναι πομπώδες και θα του δώσει πόντους προεκλογικά. «Ποντάρει στη θρησκευτική ευαισθησία του τουρκικού λαού και στην ισλαμιστική κατεύθυνση που έχει πάρει η χώρα. Την Αγιά Σοφιά την έχουν σαν ένα εργαλείο με το οποίο προσπαθούν να ενοχλήσουν τους Χριστιανούς, καθώς αποτελεί σύμβολο της θρησκείας τους. Ο Ερντογάν θεωρεί ότι δείχνοντας ότι εμείς δεν λαμβάνουμε υπόψη μας τίποτα, ούτε διεθνείς προτροπές, ούτε την UNESCO, ούτε τα προστατευόμενα μνημεία, και παράλληλα επειδή θεωρούμε ότι η Αγιά Σοφιά είναι σύμβολο για τον ισλαμισμό, την χρησιμοποιούμε με τον τρόπο που εμείς νομίζουμε. Υποτίθεται ότι o Ερντογάν θέλει ο ναός να είναι ένα δώρο ακόμα στον τουρκικό λαό, ο οποίος θέλει να την κάνει καθαρό τέμενος», εξήγησε.

Με αφορμή την πτώση Phantom F-4 στην Ανδραβίδα, ο Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ τόνισε ότι η τουρκική πλευρά με την αντίδραση και τη συμπεριφορά της έδειξε ότι «δεν σέβεται τίποτα πλέον, καθώς ενώ εξελισσόταν η τραγωδία σημειώθηκαν τούρκικες υπερπτήσεις πάνω από την Χίο, την Παναγιά και τις Οινούσσες. «Είναι αρχή όταν κάποιος έχει ένα θέμα να το σέβονται οι άλλοι και τουλάχιστον σε περιπτώσεις που υπάρχουν απώλειες ανθρώπων να μην γίνονται αυτά που έγιναν χθες. Είναι εξοργιστικό αυτό που έγινε. Δηλαδή τη στιγμή που εμείς ψάχναμε και είχαμε την αγωνία να βρούμε τους ανθρώπους που χάθηκαν, ταυτόχρονα να γίνονται υπερπτήσεις και μάλιστα παραμονές της επετείου των Ιμίων. Το δυστύχημα αυτό στην Ανδραβίδα ξύπνησε μνήμες από τότε, ενίσχυσε την κακή αίσθηση που μας έχει μείνει από αυτή την υπόθεση και τη στεναχώρια που έχει η κοινωνία και οι συγγενείς των ανθρώπων που χάθηκαν τότε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Στα Ίμια είχαμε το επιχειρησιακό πλεονέκτημα»

Αναφερόμενος στην επέτειο της κρίσης των Ιμίων, ο κ. Αποστολάκης επισήμανε ότι η Ελλάδα στη συγκεκριμένη συνθήκη είχε το επιχειρησιακό πλεονέκτημα. «Οι θέσεις των πλοίων ήταν τέτοιες που πράγματι είχαμε το επιχειρησιακό πλεονέκτημα γιατί είχαμε κινηθεί γρήγορα, είχαμε πάρει θέσεις αγκιστρώσεως και η θέση του Ελληνικού στόλου ήταν πολύ πλεονεκτική σε σχέση με τον τούρκικο. Έχουμε φτάσει αρκετές φορές κοντά σε “νέα Ίμια”. Δεν είναι καθόλου δύσκολο να φτάσεις σε μια τέτοια κατάσταση, αν δεν προσέξεις πώς να χειριστείς την οποιαδήποτε ένταση και την οποιαδήποτε πρόκληση. Είναι εύκολο να κλιμακώσεις και είναι εύκολο να βρεθούν συγκεντρωμένες δυνάμεις σε κάποιο σημείο. Δεν πρέπει να φτάσουμε εκεί», σχολίασε.

«Δεν ξέρω αν ο κ. Φλώρος νιώθει άνετα να ηγείται του στρατεύματος. Εγώ αν δεν είχα ξεκάθαρες απαντήσεις θα έφευγα»

«Ο κύριος Φλώρος δεν υστερεί. Το πρόβλημα του κ. Φλώρου είναι η σχέση που έχει εμφανιστεί να έχει το στράτευμα με την πολιτεία. Στο στράτευμα επικεφαλής είναι ο ίδιος. Όταν λοιπόν, αποδεδειγμένα πλέον, με πολλούς τρόπους παρακολουθείται ο αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων για ένα πολύ μεγάλο διάστημα, με εντολές που δόθηκαν πάρα πολλές φορές και ανανεώθηκαν χωρίς να έχει πάρει μια απάντηση ο ίδιος στο γιατί έγινε αυτό, ποιος το έκανε, ποιος ήταν ο λόγος, δεν ξέρω αν ο κ. Φλώρος νιώθει άνετα να ηγείται του στρατεύματος. Ο κόσμος θέλει να εμπιστεύεται τον αρχηγό του, και δεν πρέπει να τον αφήνουμε εκτεθειμένο. Θεωρώ ότι έπρεπε να δοθούν καθαρές απαντήσεις για αυτό το θέμα», ανέφερε ο κ. Αποστολάκης σχετικά με την ενδεχόμενη παρακολούθηση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Κωνσταντίνου Φλώρου.

«Ο κ. Φλώρος να ζητήσει ξεκάθαρες εξηγήσεις γιατί έχει γίνει η παρακολούθηση του και αν έχει γίνει. Εγώ πιστεύω ότι ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ πρέπει να πάρει ο ίδιος τις αποφάσεις του, να συνειδητοποιήσει ότι είναι αρχηγός του στρατεύματος και σύμβολο», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς τι θα έκανε ο ίδιος αν ήταν στη θέση του κ. Φλώρου, ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας απάντησε ότι θα ζητούσε να μάθει γιατί έχει γίνει κάτι τέτοιο και αν δεν είχε ξεκάθαρες απαντήσεις θα έφευγε.




ΠΗΓΉ: ertnews.gr https://www.ertnews.gr/roi-idiseon/e-apostolakis-sto-proto-kalos-na-orisoun-oi-tourkoi-kai-emeis-vrady-tha-pame-audio/

Η Σύμβαση της Λωζάννης και η μάχη της μνήμης


 

Χθες, 30ή Ιανουαρίου, ήταν η εκατονταετηρίδα της υπογραφής της Σύμβασης της Λωζάννης για την υποχρεωτική ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Η συμφωνία αυτή εντάχθηκε στην ομώνυμη συνθήκη, που καθορίζει τα σύνορα και ρυθμίζει τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών τον τελευταίο αιώνα. Είτε θεωρείται επιτυχία είτε όχι, το αποτέλεσμα της μεταφοράς 1,2 εκατ. Ελληνορθοδόξων από την Τουρκία και 400.000 μουσουλμάνων από την Ελλάδα άλλαξε ριζικά την Ελλάδα και την πορεία του ελληνισμού. Αλλαξε και την Τουρκία, σε μικρότερο βαθμό, και συνεχίζει να επηρεάζει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Παραμένει κορυφαίο γεγονός στις μνήμες μεγάλου μέρους του πληθυσμού και στις δύο χώρες και, για την Ελλάδα, στοιχείο ενός συλλογικού τραύματος που καθορίζει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο.

Ενώ η χθεσινή ημέρα πέρασε σχεδόν απαρατήρητη από τις δύο κυβερνήσεις και από τα μέσα ενημέρωσης, όσοι θέλουν να θυμούνται, να συλλογίζονται, να μάθουν για τα γεγονότα εκείνης της εποχής μπορούν να βρουν πολλές και πλούσιες πηγές.

Στην Ελλάδα, όπου οι πρόσφυγες και απόγονοί τους αποτελούν μεγάλο μέρος του πληθυσμού, είναι ολοζώντανη η μνήμη της ανταλλαγής, της εγκατάστασης σε άγνωστα μέρη, της καταστροφής μιας ελληνικής παρουσίας χιλιάδων χρόνων στα ανατολικά παράλια του Αιγαίου, στον Πόντο και στην ενδοχώρα. Η μεγάλη έκθεση «Μικρά Ασία: Λάμψη – Καταστροφή – Ξεριζωμός – Δημιουργία» του Μουσείου Μπενάκη και του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών (Πειραιώς 138, έως 12 Φεβρουαρίου, 2023) συγκεντρώνει τις μνήμες και τον πλούτο ενός χαμένου κόσμου, με περισσότερα από 1.000 εκθέματα και πάνω από 500 φωτογραφίες από πολλές γνωστές, αλλά και άγνωστες, προσωπικές πηγές.

Σε συνδυασμό με τον κατάλογο και τον συνοδευτικό τόμο, «Μικρασιατικός Πολιτισμός: Σκέψεις και δοκίμια», στον οποίο συμβάλλουν κορυφαίοι μελετητές όλων των πτυχών του ζητήματος, εδώ καταγράφονται ο κόσμος που χάθηκε, η ανασυγκρότηση, ο σπόρος της επιβίωσης, η ξένη βοήθεια, η τιτάνια εθνική προσπάθεια (με τις σωστές κινήσεις και τα λάθη της), η πορεία προς το σήμερα. Ουσιαστική συμβολή στην αφήγηση αυτή είναι η βίντεο εγκατάσταση στο τέλος, όπου 14 νέοι άνθρωποι, απόγονοι προσφύγων της εποχής, μιλούν για τη «δική τους» Μικρά Ασία, αυτήν που κληρονόμησαν από τις αφηγήσεις, τις περιπέτειες, τις μουσικές, τις γεύσεις, από την πικρία, τα τραύματα και τη νοσταλγία της γιαγιάς και του παππού, των θείων, των γειτόνων.

Σε αυτή τη μετάδοση από νεαρούς «της διπλανής πόρτας» κατανοούμε το βάθος του πόνου και του πλούτου που μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα, αλλά και αυτό που συναντάμε σε αφηγήσεις προσφύγων και των δύο πλευρών – τη βαθιά συγκίνηση που μοιράζονται όταν συναντιούνται με αυτούς που «ανταλλάχθηκαν» στην αντίθετη κατεύθυνση, με Τούρκους που συχνά μιλούσαν μόνο ελληνικά και κουβαλούσαν τους δικούς τους καημούς όταν τοποθετήθηκαν στις χαμένες πατρίδες των Ελλήνων. Η ανθρώπινη διάσταση, η μοίρα ανθρώπων που πιάνονται στα γρανάζια της Ιστορίας, παραμένει στη μνήμη. Οσο και αν αγνοείται σε «επίσημες» αφηγήσεις και καθημερινές ειδήσεις.



πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/562254388/i-symvasi-tis-lozannis-kai-i-machi-tis-mnimis/

ΥΕΘΑ στον ΣΥΡΙΖΑ: Κάποιοι εδώ παίζουν τα ρέστα τους.- Στηρίζω τη Στρατιωτική Ηγεσία και αυτή στηρίζει εμένα στο έργο μου - Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται 20 ευεργετικές οικονομικές διατάξεις για τα εν ενεργεία στελέχη, τους αποστράτους, και τα μετοχικά ταμεία.


 

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος απηύθυνε ομιλία σήμερα, Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2023, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συνέχιση της συζητήσεως επί της προτάσεως δυσπιστίας κατά της Κυβερνήσεως, που υπέβαλαν ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολιτεύσεως και Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδος του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Αλέξης Τσίπρας και 87 Βουλευτές της Κοινοβουλευτικής Ομάδος του, συμφώνως προς τα άρθρα 84 του Συντάγματος και 142 του Κανονισμού της Βουλής.

Ακολουθεί η ομιλία του κ. Υπουργού:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

η πρόταση δυσπιστίας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης αποτελεί μια ύστατη προσπάθεια να αποσταθεροποιηθεί η Κυβέρνηση, χωρίς βέβαια να υπολογίζεται αυτήν την ώρα το κόστος αποσταθεροποίησης της χώρας. Κάποιοι εδώ παίζουν τα ρέστα τους. Η σύγκριση κυβερνητικών πεπραγμένων και έργου δεν ωφελεί την Αξιωματική Αντιπολίτευση τώρα στον αμιγώς προεκλογικό χρόνο. Πρέπει η αντιπαράθεση να πάει αλλού. Πρέπει να πάει στη λάσπη, στην απόλυτη δηλητηρίαση του δημοσίου βίου και της πολιτικής αντιπαράθεσης.

Γιατί ο Μητσοτάκης και η Κυβέρνηση, παρά τις πρωτοφανείς σε δυσκολία συνθήκες που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν, αντέχει. Αντέχει γιατί στην ουσία έχει πετύχει εκεί που οι προηγούμενοι έριξαν το καράβι στα βράχια πλέοντας σε ήρεμες θάλασσες. Αυτή η Κυβέρνηση, αυτός ο Πρωθυπουργός, σε συνθήκες τέλειας καταιγίδας -υγειονομικής, γεωπολιτικής, ενεργειακής, κλιματικής, οικονομικής και άλλα- κρατάει το τιμόνι σταθερά.

Κι όλα αυτά μας λέτε, πρέπει να γίνουν στο όνομα της Δικαιοσύνης. “Fiat iustitia, et pereat mundus”, ας γίνει δικαιοσύνη κι ας χαθεί ο κόσμος όλος. Στο όνομα λοιπόν της Δικαιοσύνης διυλίζετε το Μαξίμου και καταπίνεται τον Μάξιμο. Ξέρετε ποιόν «Μάξιμο» έτσι; Αυτόν τον μάρτυρα-κλειδί, αυτό το θεμέλιο της αξιοπιστίας που σήμερα διώκεται για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, απάτη, πλαστογραφία, ξέπλυμα μαύρου χρήματος, το μισό Ποινικό Κώδικα.

Δυστυχώς σε όλο αυτό υπάρχουν και βοήθειες. Βοηθά λοιπόν εδώ με τον τρόπο του και ένας όχι και τόσο διακριτικός Πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής. Ενώ μία άλλη Ανεξάρτητη Αρχή την ίδια ώρα, αυτή της Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σιωπά. Είναι υπερβολικά διακριτική.

Βοηθάνε και κάνα δυο εκδότες. Ένας από αυτούς εκτός από τη μανία του να ρίξει την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, διαθέτει και ιδιαίτερες προσβάσεις στην πραμάτια πρακτόρων και πρακτορίσκων σε λίστες και ονόματα παρακολουθήσεων. Υλικό μιας υπηρεσίας που παρά την προσπάθεια της Κυβέρνησης να εξορθολογήσει τον τρόπο λειτουργίας της, λαμβάνοντας τις απαραίτητες θεσμικές πρόνοιες κάποια στιγμή, εντούτοις, μόνο υπηρεσία που χειρίζεται ευαίσθητα θέματα που άπτονται της Εθνικής Ασφάλειας δεν θυμίζει.

Πριν από δύο εβδομάδες στο πλαίσιο αυτού του συστήματος, του συστήματος «παίζουμε τα ρέστα μας και ότι βγει», επιχειρήθηκε η πρόκληση κρίσης στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μέσω συγκεκριμένου δημοσιεύματος με πρόσβαση σε υλικό που περιέγραψα προ ολίγου. Ο στόχος ήταν να εξωθηθεί κάποιος σε παραίτηση. Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ ή ο θιγμένος υποτίθεται Υπουργός, επειδή κάποιος κάποτε έγραψε ότι κάποιος είπε κάποτε κάτι υποτιμητικό – απαξιωτικό γι’ αυτόν.

Στόχος όμως κατέστησαν τελικά οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας. Και σας ρωτώ κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχετε την εντύπωση κάποιος / κάποιοι από εσάς ότι μετά από τρία χρόνια δουλειάς και συνεργασίας, μετά από τρία χρόνια που περάσαμε από τη φωτιά κυριολεκτικά, δεν γνωρίζει ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ ποιος είναι ο Υπουργός και ο Υπουργός ποιος είναι ο Α/ΓΕΕΘΑ; Ότι η οποιαδήποτε σχέση μας καθορίζεται από κάτι που έγραψε κάποιος κάποτε ότι είπε κάποιος άλλος κι αυτό είναι όλο; Δεν το γνωρίζετε; Αυτή την εντύπωση έχετε; Δεν καταλαβαίνετε ότι εδώ ο καθένας μας καλείται να λειτουργήσει στο ύψος του θεσμικού του ρόλου, σύμφωνα με το θεσμικό μας ρόλο; Κι οι δύο από κοινού μαζί, μαζί με τη λοιπή Ηγεσία Πολιτική και Στρατιωτική για το κοινό καθήκον, που δεν είναι άλλο από την ισχυροποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων και άρα μια πιο ισχυρή Ελλάδα. Τα βάλαμε λοιπόν κάτω, εξηγηθήκαμε, συμφωνήσαμε και συνεχίζουμε. Συνεχίζουμε προσηλωμένοι στο έργο μας.

Όσο δηλώνω αυτό όλο τον καιρό ότι στηρίζω τη Στρατιωτική Ηγεσία, άλλο τόσο και η Στρατιωτική Ηγεσία δηλώνει ότι στηρίζει εμένα στο έργο μου και μαζί προχωράμε. Και αμφότεροι απολαμβάνουμε της εμπιστοσύνης του Πρωθυπουργού, γιατί την εμπιστοσύνη αυτή κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν μας την απένειμε κάποιος χαριστικά, την κερδίσαμε. Την κερδίσαμε τρία χρόνια μέσα από τη φωτιά κυριολεκτικά, αντιμετωπίζοντας κρίσεις πρωτοφανείς, στον Έβρο, στο Αιγαίο. Εκπονώντας έργο, έργο πρωτοφανές σε πρωτοφανή ταχύτητα και πρωτοφανή αποτελεσματικότητα. Και κάτω από τον εξονυχιστικό έλεγχο βέβαια (έτσι επιβάλλεται) της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Ξεκοκκαλίσατε όλες τις συμβάσεις και καλά κάνατε. Δεν βρήκατε τίποτα.

Κι έρχεστε τώρα να ελπίζετε ή ελπίζατε μάλλον ότι πού θα πάει, κάποιος θα παραιτηθεί μετά από όλα αυτά. Δεν συνέβη όμως αυτό γιατί υπάρχει κι η μεγάλη εικόνα, υπάρχει το μεγάλο καθήκον, η μεγάλη αποστολή: Η χώρα να κρατηθεί όρθια. Και σ’ αυτό το καθήκον, σας παρακαλώ αφήστε έξω από την πολιτική αντιπαράθεση τις Ένοπλες Δυνάμεις.

Ας μιλήσουμε λοιπόν γι’ αυτό το έργο. Ας επαναλάβω ξανά κάποια στοιχεία αυτού του έργου:

  • Συμφωνίες αμυντικής συνεργασίας στρατηγικού χαρακτήρα: Η MDCA με τις ΗΠΑ, οι δύο αναμορφώσεις που επέτειναν το αίσθημα ασφαλείας ιδίως σε ακριτικά μέρη όπως η Αλεξανδρούπολη. Αυτή η κοινωνία του συμφέροντος που άμα θιγεί το συμφέρον του ενός, θίγεται αυτόματα και το συμφέρον του άλλου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ενίσχυση της ασφάλειας της χώρας, η συμφωνία στρατηγικού χαρακτήρα με τη Γαλλία. Δεν τις στηρίξατε αυτές τις συμφωνίες. Δεν σας έπεισαν ότι ενισχύουν τη χώρα και το στρατηγικό γεωπολιτικό της αποτύπωμα.

  • Οι συμφωνίες παρόμοιου αμυντικού χαρακτήρα με το Ισραήλ, με την Αίγυπτο, με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με τη Σαουδική Αραβία, ενώ αυτή τη στιγμή διαπραγματευόμαστε προσηλωμένοι στο στόχο μας παρόμοιου τύπου συμφωνίες με τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία.

  • Τα 172 εξοπλιστικά προγράμματα! Σταχυολογώ με χρονική σειρά όσο μπόρεσα να τα βάλω σε χρονική σειρά. Η αύξηση των διαθεσιμοτήτων των καθηλωμένων μέχρι πρότινος Μιράζ 2000-5. Ήδη πάνω από δέκα είναι διαθέσιμα, πτήσιμα, λειτουργικά στη διάθεση της Πολεμικής Αεροπορίας.

  • Η ολοκλήρωση και η ψήφιση των ρυθμίσεων για το πρόγραμμα Viper που το αποφασίσατε εσείς, το υλοποιούμε όμως εμείς. Ήδη πριν από μέρες παραδόθηκε το πέμπτο, εντός των ημερών έρχεται και το έκτο. Από εδώ και πέρα μέσα στο 2023, κάθε μήνα θα προστίθενται περισσότερα στη διαθεσιμότητα της Πολεμικής Αεροπορίας. Η Τουρκία κατ’ αντιστοιχία προσπαθεί ακόμα να μπει σε κάποιο πρόγραμμα αναβάθμισης του δικού της στόλου F-16 στην εκδοχή Viper. Εδώ και τρία χρόνια κι ένα ακόμα που υλοποιείται, εμείς έχουμε ήδη μπει, η Τουρκία με αισιόδοξες προβλέψεις αν όλα πάνε καλά (που δεν είναι χωρίς εμπόδια δρόμος όπως ξέρετε πολύ καλά) θα κάνει κάποια χρόνια για να μπει.

  • Ο στόλος των μεταγωγικών αεροσκαφών C-27: Μετά τη σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης ώστε να υπάρχουν ανταλλακτικά, αυξάνονται οι διαθεσιμότητες κι αυτών των αεροσκαφών.

  • Το εκπαιδευτικό κέντρο της Καλαμάτας: Ήρθε κάποιος μετά από χρόνια, να λύσει τον «Γόρδιο Δεσμό» του μέλλοντος της εκπαίδευσης των Ικάρων μας. Αν δεν γινόταν αυτό, σήμερα που μιλάμε οι Ίκαροι της Πολεμικής Αεροπορίας δεν θα διέθεταν εκπαιδευτικό τζετ στην εκπαίδευσή τους. Αυτοί που θα απολαύσουν σε λίγο σήμερα τα Rafale και αύριο τα F-35 δεν θα διέθεταν στο εκπαιδευτικό κέντρο εκπαιδευτικό τζετ! Γιατί αυτά που είχαμε παρωχημένης τεχνολογίας θα είχαν φτάσει στο τέλος του βίου τους. Το λύσαμε και αυτό. Σε δυο μήνες από τώρα παραδίδεται στην Πολεμική Αεροπορία το πρώτο από τα 10 εκπαιδευτικά τζετ Μ-346 από την ιταλική εταιρία.

  • Εσείς σπεύσατε τότε να μιλήσετε για σκάνδαλο. Το σκάνδαλο είναι αυτό που σας περιέγραφα, ότι οι Ίκαροι μιας από τις καλύτερες Αεροπορίες στον κόσμο θα έμεναν σήμερα χωρίς εκπαιδευτικό τζετ επειδή κανένας δεν τόλμησε να λύσει αυτό το Γόρδιο Δεσμό. Το κάναμε.

  • Η πρόσκτηση των Rafale: Εντός ημερών καταφτάνουν άλλα δύο στην Τανάγρα, σύνολο 12 κι έπεται η δεύτερη εξάδα μέσα στο 2023.

  • Σε δύο – τρεις μήνες αναμένεται η απάντηση των ΗΠΑ στην LOR για τα F-35, έτσι ώστε και αυτή η πρόσκτηση του αεροσκάφους πέμπτης γενιάς, του μέλλοντος αν θέλετε για την Πολεμική Αεροπορία να γίνει πραγματικότητα.

  • Η αγορά των Μη Επανδρωμένων: Η πρόσφατη συνέργεια με το Υπουργείο Οικονομικών για τη χρηματοδότηση της ΕΑΒ και τεσσάρων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας στη σχεδίαση και παραγωγή του ελληνικού Μη Επανδρωμένου Οχήματος.

  • Η δρομολόγηση, μετά από μία δύσκολη διαπραγμάτευση με πολλά λεπτά σημεία, της σύμβασης για την πρόσκτηση των κατευθυνομένων βλημάτων Spike NLOS, τρεις συμβάσεις, μία για το Πολεμικό Ναυτικό, μία για το Στρατό Ξηράς (τα ελικόπτερα δηλαδή, την Αεροπορία Στρατού) και μία για την Πολεμική Αεροπορία στην τελική της ευθεία.

  • Τα τεθωρακισμένα οχήματα αναγνώρισης Μ1117: Άλλα τετρακόσια αναμένονται φέτος.

  • Η ολοκλήρωση προγράμματος των δύο ΤΠΚ κλάσης “Vosper”: Ναυπηγήθηκαν στα Ναυπηγεία Ελευσίνος, παραδόθηκαν στο Πολεμικό Ναυτικό. Επιτέλους ένα πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2001, ολοκληρώθηκε.

  • Τα τέσσερα ταχέα σκάφη ειδικών αποστολών που ενσωματώθηκαν στο Πολεμικό Ναυτικό.

  • Τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα ROMEΟ, εντός έτους θα έρθουν τα πρώτα.

  • Οι τρεις φρεγάτες Belh@rra: Ήδη η πρώτη ναυπηγείται στη Γαλλία μπροστά από το χρονοδιάγραμμα.

  • Η επικείμενη απόφαση που αναμένεται για τις τρεις κορβέτες.

  • Ο εκσυγχρονισμός μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ που αποφασίστηκε και δρομολογείται.

  • Η πρόσκτηση τορπιλών βαρέως τύπου για τα σύγχρονα υποβρύχια. Διέθεταν μέχρι πρότινος τορπίλες τεχνολογίας της δεκαετίας του 1980. Λύθηκε κι αυτό.

  • Η νέα διαμόρφωση Δομής Δυνάμεων.

  • Η νέα Διοίκηση του Ειδικού Πολέμου.

  • Η συμφωνία με τη Γερμανία στο πλαίσιο της ανταλλαγής ώστε να παραχωρήσουμε παρωχημένα και μη υποστηρίξιμα από ανταλλακτικά τεθωρακισμένα οχήματα ΒΜΡ σε αντάλλαγμα με πιο καινούρια, πιο σύγχρονα γερμανικά, τύπου Marder. Άλλα τέσσερα Marder έρχονται εντός των ημερών κι άλλα δύο μέχρι τα μέσα, υπολογίζω, του άλλου μήνα, έτσι ώστε να συμπληρωθεί η πρώτη εικοσάδα. Κι ενδεχομένως αυτό όλο να είναι προπομπός μιας αμυντικής συμφωνίας με τους Γερμανούς. Αλλά η δουλειά συνεχίζεται χωρίς περίσπαση.

  • Τρία χρόνια, λοιπόν, παραγωγής έργου με ταχύτητα και διαφάνεια.

Το προσωπικό:

  • Αύξηση εισακτέων στις παραγωγικές σχολές.

  • Πρόσληψη Επαγγελματιών Οπλιτών -δεκαπέντε χιλιάδες σε βάθος πενταετίας- ώστε να μειωθεί και ο μέσος όρος ηλικίας σε κρίσιμες ειδικότητες ειδικά στις Ειδικές Δυνάμεις.

  • Κατάργηση φορολόγησης επιδομάτων στελεχών σε ειδικές κατηγορίες.

  • Θέσπιση επιδόματος ειδικών αποστολών, για παράδειγμα τα πληρώματα του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονται σε αποστολή. Γίνεται αγώνας δρόμου ώστε αυτή η ρύθμιση να εισαχθεί στο νομοσχέδιο που θα έρθει σε Ψήφιση την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή.

  • Το νομοσχέδιο αυτό για τη μέριμνα του προσωπικού. Στο νομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνονται είκοσι και πλέον ευεργετικές διατάξεις και οικονομικού αποτυπώματος για τα εν ενεργεία στελέχη, τους αποστράτους, τα μετοχικά ταμεία.

  • Η αναδιοργάνωση και η επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου της Εθνοφυλακής, επίσης από τις σημαντικές πρόνοιες αυτού του νομοσχεδίου.

  • Και βέβαια στο βάθος το νέο μισθολόγιο από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, την πρόταση επεξεργάζονται αυτή τη στιγμή τα Γενικά Επιτελεία, τη συντονίζει το ΓΕΕΘΑ και σύντομα θα τεθεί προς συζήτηση μαζί με το Υπουργείο Οικονομικών, καθότι υπάρχει ευρύ οικονομικό αποτύπωμα όπως καταλαβαίνετε.

Άρα υπάρχει πολύ έργο κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Ίσως να ενοχλεί κάποιους. Σίγουρα ενοχλεί τους Τούρκους, τους γείτονες, αλλά δεν θα έπρεπε να ενοχλεί κανέναν στην Ελλάδα. Σίγουρα όμως αδικεί κιόλας βασικούς συντελεστές που δούλεψαν με επιτυχία, αντιμετωπίζοντας εκ παραλλήλου και κρίσεις σοβαρές πρωτοφανείς και έφεραν αποτέλεσμα, αλλά σήμερα βάλλονται και καθίστανται μέρος ενός πολιτικού παιγνίου που ξεφεύγει από κάθε όριο. Γιατί αναρωτιέμαι; Γιατί εργάζονται τρία χρόνια απερίσπαστοι προκειμένου να ισχυροποιηθεί η Ελλάδα; Αυτό κάνουν.

Το έργο όμως υπάρχει και ξέρετε έχει ένα επιμέρους παράδοξο, αδιαμφισβήτητο χαρακτηριστικό, το έργο και το αποτέλεσμα. Μιλάει από μόνο του κι αποστομώνει όποιον το αμφισβητεί.

Επομένως και γι’ αυτό αυτή τη προσπάθεια να απαξιώσετε αυτό το έργο θα πέσει στο κενό και στις εκλογές που θα έρθουν, θα μετρηθούμε για όσα κάνατε ή δεν κάνατε και για όσα κάναμε εμείς. Σε αυτά θα μετρηθούμε και για αυτά θα αποφασίσει ο ελληνικός λαός κι αυτό που θα αποφασίσει σίγουρα θα είναι υπέρ αυτών που αγωνίζονται και μπορούν να το αποδείξουν για μία ισχυρή Ελλάδα .

Σας ευχαριστώ».

Υπουργός εργασίας: Προκαταβολή για τις εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις όπου έχει εκδοθεί κύρια σύνταξη - 100 ευρώ για κάθε μήνα καθυστέρησης










 Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Δυο σημαντικές παρεμβάσεις για τις επικουρικές συντάξεις (σε συνέχεια της επίλυσης του προβλήματος των εκκρεμών κύριων συντάξεων) περιλαμβάνει τροπολογία που θα καταθέσει άμεσα στη Βουλή το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης στο πλαίσιο τηλεοπτικής του συνέντευξης.

Η πρώτη –και σημαντικότερη- παρέμβαση αφορά στη χορήγηση προκαταβολής για τις εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου. Το μέτρο αφορά σε ασφαλισμένους που έχουν υποβάλλει αίτηση πριν την 1η Ιουλίου 2022 και για τους οποίους έχει εκδοθεί απόφαση κύριας σύνταξης ίδιας κατηγορίας με την αιτούμενη επικουρική. Ειδικά για τις επικουρικές συντάξεις λόγω γήρατος, ο αιτών θα πρέπει να έχει συμπληρώσει κατ΄ ελάχιστον 15 έτη επικουρικής ασφάλισης (ή 4.500 ημέρες επικουρικής ασφάλισης).

Η προκαταβολή χορηγείται έως τις 15 Μαρτίου 2023 –χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς του δικαιούχου- και ισούται με 100 ευρώ για κάθε μήνα καθυστέρησης της έκδοσης της επικουρικής σύνταξης, για επικουρικές συντάξεις γήρατος. Η προκαταβολή ορίζεται στα 50 ευρώ για επικουρικές συντάξεις λόγω αναπηρίας, καθώς και για τον επιζώντα σύζυγο που ζητά να του χορηγηθεί επικουρική σύνταξη λόγω θανάτου. Με άλλα λόγια, εάν κάποιος που πληροί τις προϋποθέσεις περιμένει έναν χρόνο να πάρει την επικουρική σύνταξη λόγω γήρατος, θα εισπράξει έως τα μέσα Μαρτίου εφάπαξ ποσό 1.200 ευρώ (100 ευρώ επί 12 μήνες αναμονής), εάν περιμένει δυο χρόνια 2.400 ευρώ κ.ο.κ.

Ερωτώμενος για το πόσοι είναι οι δυνητικά ωφελούμενοι από το μέτρο αυτό, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι οι ληξιπρόθεσμες επικουρικές συντάξεις για τις οποίες έχει εκδοθεί ήδη απόφαση κύριας σύνταξης είναι περίπου 80.000. Από αυτές περί τις 40.000 αναμένεται να έχουν εκδοθεί έως το τέλος Φεβρουαρίου. Και τούτο διότι –όπως εξήγησε- λόγω των πρωτοβουλιών που έχουν αναληφθεί από τη διοίκηση του e-ΕΦΚΑ (εισαγωγή αυτοματοποιημένων διαδικασιών και ψηφιακών εργαλείων, μαζική ανάληψη φακέλων ληξιπρόθεσμων επικουρικών συντάξεων από τους εισηγητές που μέχρι πρότινος εξέδιδαν κύριες συντάξεις, θέση σε λειτουργία ειδικού Πύργου Ελέγχου και για τις επικουρικές συντάξεις) αναμένεται μεγάλη επιτάχυνση του ρυθμού απονομής επικουρικών συντάξεων από 9-10.000 το μήνα πέρυσι, σε 20.000 το μήνα για το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2023. Επομένως η προκαταβολή εκτιμάται ότι θα αφορά 40.000 περίπου ασφαλισμένους. Το ποσό θα είναι εφάπαξ διότι και σε αυτές τις περιπτώσεις η απόφαση για την απονομή της επικουρικής σύνταξης αναμένεται να εκδοθεί έως το καλοκαίρι.

Η δεύτερη παρέμβαση αφορά στην αποτελεσματικότερη λειτουργία του μηχανισμού έκδοσης επικουρικών συντάξεων με διαδικασία fast track που έχει ήδη θεσπιστεί με το άρθρο 48 του Ν. 4921/2022. Προβλέπει δε ότι οι επικουρικές συντάξεις θα εκδίδονται από τον τελευταίο πρώην φορέα στον οποίο υπαγόταν ο συνταξιούχος, όταν πρόκειται για συνταξιούχους που έχουν 15 έτη επικουρικής ασφάλισης (4.500 ημέρες) εφόσον έχουν ηλικία 67 ετών ή το σύνολο ή μέρος της επικουρικής τους ασφάλισης έχει διανυθεί στο πρώην ΕΤΕΑΜ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Μισθωτών) ή σε φορείς επικουρικής ασφάλισης που είχαν ενταχθεί σε αυτό. Το μέτρο αυτό απλουστεύει και επιταχύνει τη διαδικασία έκδοσης σύνταξης.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε: «Αφού δώσαμε λύση στη ντροπή των εκκρεμών κύριων συντάξεων, προχωρούμε τώρα με τις επικουρικές! Με τροπολογία που καταθέτουμε προβλέπουμε ότι όσοι έχουν υποβάλει αίτηση για επικουρική σύνταξη μέχρι τον Ιούνιο 2022 και έχει εκδοθεί η κύρια σύνταξή τους, θα λάβουν 100 ευρώ για κάθε μήνα καθυστέρησης, μέχρι τις 15 Μαρτίου. Παράλληλα, ανεβάζουμε ταχύτητες με σειρά μέτρων για να εξαλείψουμε το «στοκ» των ληξιπρόθεσμων επικουρικών συντάξεων ως το καλοκαίρι. Για να το πετύχουμε αυτό, θα προχωρήσουμε με την ίδια ομάδα και τις ίδιες επιτυχημένες μεθόδους και ψηφιακά εργαλεία που εφαρμόσαμε και για τις κύριες συντάξεις. Υπάρχουν συμπολίτες μας που περιμένουν κάποιους μήνες ή και χρόνια να πάρουν την επικουρική τους σύνταξη. Το να δώσουμε λύση και σε αυτό το ζήτημα είναι για εμάς θέμα τιμής!».

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Υπουργός περιβάλλοντος και ενέργειας - Τηρούμε στο ακέραιο τη δέσμευσή μας - Τα νέα μέτρα για την επιδότηση ηλεκτρικής ενέργειας


 Η Κυβέρνηση συνεχίζει αταλάντευτα για 18ο μήνα την πολιτική στήριξης των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας απέναντι στην πρωτόγνωρη ενεργειακή κρίση. Με αυτή την πολιτική μας επιλογή, καταφέραμε να απομακρύνουμε από την ελληνική κοινωνία τις τεράστιες δυσμενείς επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει η κρίση στο βιοτικό επίπεδο και την καθημερινότητα των Ελλήνων.

Κάθε μήνα ανελλιπώς ανακοινώνουμε επιδοτήσεις και με αυτές στηρίζουμε τα εισοδήματα των νοικοκυριών, των επαγγελματιών και των αγροτών. Παράλληλα, με συντονισμένες κινήσεις διασφαλίζουμε την ενεργειακή επάρκεια της χώρας. Έτσι, οι καταναλωτές έχουν συνειδητοποιήσει, πλέον, ότι θα έχουν την ενέργεια που χρειάζονται και μάλιστα σε προσιτές τιμές, για όσο διάστημα διαρκέσει η κρίση. Συμμετέχουν, μάλιστα, ενεργά στην εθνική προσπάθεια, κάνοντας σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας.

Σήμερα, βρισκόμαστε σε μια περίοδο δραστικής αποκλιμάκωσης των διεθνών τιμών φυσικού αερίου, ως αποτέλεσμα και από την υιοθέτηση ενός ευρωπαϊκού μηχανισμού επιβολής πλαφόν στο Φυσικό Αέριο. Αυτή η εξέλιξη δεν ήλθε τυχαία, ούτε από μόνη της. Θυμίζω ότι από τον Μάρτιο του 2022 ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν ο πρώτος που πρότεινε την επιβολή ενός ρεαλιστικού πλαφόν στις τιμές του φυσικού αερίου για να περιοριστεί η κερδοσκοπία στις διεθνείς αγορές.

Η κρίση αυτή την περίοδο έχει αμβλυνθεί, ωστόσο όμως, δεν έχει τελειώσει. Κι εμείς έχουμε δεσμευτεί απέναντι στις Ελληνίδες και τους Έλληνες, ότι θα είμαστε δίπλα τους για όσο διάστημα διατηρηθεί η αστάθεια. Ήμασταν δίπλα τους στα πολύ δύσκολα, τον περασμένο Αύγουστο, που διαθέσαμε 1,1 δισ. ευρώ. Ήμασταν δίπλα σε κάθε πολίτη τον περασμένο Σεπτέμβριο που διαθέσαμε 1,9 δισ. ευρώ. Στηρίξαμε την κοινωνία όλο αυτό το διάστημα που διαθέσαμε συνολικά ως τώρα 8,2 δισ. ευρώ για τους λογαριασμούς ρεύματος. Το ίδιο δίπλα σε όλους θα είμαστε και τον Φεβρουάριο, που τα τιμολόγια των παρόχων είναι χαμηλότερα κατά 65% σε σχέση με τον προηγούμενο.

Μόνιμη μέριμνά μας,  ο λογαριασμός που θα πληρώσουν οι καταναλωτές, να παραμείνει σε προσιτά επίπεδα για όσο διάστημα διαρκέσει η κρίση.

Συγκεκριμένα για τον μήνα Φεβρουάριο:

Για την επιδότηση ηλεκτρικής ενέργειας σε οικιακά τιμολόγια:

Για όλες τις παροχές κύριας και μη κύριας κατοικίας, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και ανεξαρτήτως παρόχου:

  • Για μηνιαίες καταναλώσεις έως 500 KWh, η επιδότηση θα είναι 40 €/MWh. Η κατηγορία αυτή αφορά το 90% των νοικοκυριών στην Ελλάδα.
  • Την ίδια επιδότηση θα λάβουν και όσοι έχουν μηνιαία κατανάλωση πάνω από 500 KWh, υπό την προϋπόθεση ότι θα μειώσουν κατά 15% τη μέση ημερήσια κατανάλωση ενέργειας σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.
  • Στα νοικοκυριά που είναι ενταγμένα στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) η επιδότηση ανέρχεται στα 88 €/MWh.

Ως προς την ηλεκτρική Ενέργεια και την επιδότηση σε Επαγγελματικά Τιμολόγια,

  • Στηρίζουμε όλους τους εμπορικούς καταναλωτές χαμηλής, μέσης και υψηλής τάσης, με την επιδότηση να ανέρχεται στα 20 €/MWh.
  • Για τους αγρότες, η επιδότηση ανέρχεται στα 40 €/MWh.

Η αξία της επιδότησης του ρεύματος για νοικοκυριά, εμπορικούς καταναλωτές και αγρότες τον Φεβρουάριο ανέρχεται στα 95 εκ ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, τηρούμε στο ακέραιο τη δέσμευσή μας και συνεχίζουμε να στηρίζουμε τους καταναλωτές, διασφαλίζοντας την κοινωνική συνοχή και θωρακίζοντας την κοινωνία από τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης.

Κυριάκο, έχεις μήνυμα...

 



Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η αντιπολίτευση έχει εργαλειοποιήσει πλήρως την υπόθεση των τηλεφωνικών παρακολουθήσεων, προσδοκώντας να αποκομίσει πολιτικά οφέλη.

Στα σημεία δε που ενέπλεξε στην υπόθεση κορυφαία στελέχη των ενόπλων δυνάμεων, ζητώντας τους να παραιτηθούν, υπερέβη κάθε σημείο υπευθυνότητας και μάλλον ζημιώθηκε πολιτικά, παρά κέρδισε.

Οι απώλειες που υπόκειται η κυβέρνηση από την υπόθεση μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τις μετρήσεις της κοινής γνώμης, εμφανίζονται ελεγχόμενες.

Τούτο όμως φαίνεται οφείλεται περισσότερο στη συγκυρία και όχι στην πεποίθηση της κοινής γνώμης πως δεν φέρει ευθύνες...

Η συγκυρία που διανύουμε χαρακτηρίζεται κυρίως από μια κατάσταση διεθνούς οικονομικής και γεωπολιτικής κρίσης και υψηλής αβεβαιότητας. Στην ίδια περίοδο η Τουρκία εμφανίζεται ιδιαίτερα απειλητική και οι κυβερνητικοί χειρισμοί στον Έβρο, τη Ν.Α. Μεσόγειο, την ανακήρυξη ΑΟΖ στα δυτικά, τα εξοπλιστικά προγράμματα και οι συμφωνίες με Γαλλία και ΗΠΑ  βρίσκουν μεγάλη αποδοχή στην πλειοψηφία της κοινής γνώμης.

Επιπλέον, η κυβέρνηση απέναντι έχει τον κ. Τσίπρα που έχει δοκιμαστεί στην περίοδο 2015-19 και αποδοκιμάστηκε στις τελευταίες εκλογές. Η αντιπολίτευση δεν κερδίζει από την φθορά της κυβέρνησης, λόγω του ισχυρού "αντι-ΣΥΡΙΖΑ" μετώπου που συνεχίζει να υπάρχει στην κοινωνία.

Ο κ. Ανδρουλάκης επίσης  μετά την αρχική εντυπωσιακή εκκίνηση φαίνεται να έχει "καθίσει"...

Αν η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε να αντιμετωπίσει μια Κεντροαριστερά με κάποια πρόσωπα στην ηγεσία τα οποία  θα μπορούσαν να αποσπάσουν ψηφοφόρους από τον χώρο της Κεντροδεξιάς, θα  σημείωνε  απώλειες οι  οποίες θα μπορούσαν ήδη να είχαν ανατρέψει την εικόνα του πολιτικού σκηνικού που εμφανίζουν οι δημοσκοπήσεις.

Αν υπάρχουν παρακολουθήσεις και είναι νόμιμες κάποιος θα πρέπει να υπερασπίσει το δικαίωμα των υπηρεσιών ασφαλείας και της δικαιοσύνης να παρακολουθούν όποιον και όποτε θεωρούν πως συντρέχουν οι λόγοι κατά τον νόμο...

Αν υπάρχουν παρακολουθήσεις και είναι παράνομες κάποιος θα πρέπει να τιμωρηθεί γι’ αυτό.

Αν δεν υπάρχουν καθόλου  παρακολουθήσεις οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πρέπει να το αποδείξουν.

Αν οι υπηρεσίες ασφαλείας έχουν διαβρωθεί από κομματικά και ιδιωτικά συμφέροντα σε τέτοιο βαθμό που πωλούν εκδουλεύσεις αριστερά και δεξιά, η κυβέρνηση πρωτίστως είναι αυτή που φέρει ευθύνη για την εικόνα που παρουσιάζουν.

Αν συμβαίνει αυτό, που είναι και το πιθανότερο, οι υπηρεσίες αυτές χρειάζονται ανασύσταση εκ του μηδενός. Διανύουμε μια ευαίσθητη συγκυρία από άποψη γεωπολιτικής ρευστότητας τόσο στην περιοχή που βρίσκεται η χώρα όσο και διεθνώς και το εθνικό συμφέρον απαιτεί από τις υπηρεσίες ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις, υψηλή αποτελεσματικότητα και όχι νοοτροπίες δημοσιοϋπαλληλικές, διαφθοράς και παρασιτισμού.

Η άποψη της στήλης διαφωνεί με  αυτούς που κατηγορούν την ανεξάρτητη αρχή για τον ζήλο που επιδεικνύει. Μια ανεξάρτητη αρχή οφείλει να προστατεύσει τους πολίτες απέναντι στις αυθαιρεσίες της εξουσίας. Τούτο σημαίνει πως πρέπει διαρκώς να ελέγχει την εξουσία και να συγκρούεται μαζί της όταν χρειάζεται. Το ίδιο ισχύει και για τη δικαιοσύνη.

Την περασμένη δεκαετία όταν τα κόμματα και οι πολιτικές ηγεσίες δίσταζαν να κινηθούν κόντρα στο ρεύμα του λαϊκισμού, μια σημαντική μερίδα της κοινωνίας, περί το 40% όπως φάνηκε στο δημοψήφισμα, υπερασπίστηκε την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας. Οι συγκεντρώσεις του κινήματος "Μένουμε Ευρώπη" δεν είχαν κομματική καθοδήγηση και ήταν αυθόρμητες και έβαλαν τη βάση του μετώπου εναντίον του λαϊκισμού και  του αριστεροδεξιού συνονθυλεύματος των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ...

Η μερίδα αυτή της κοινωνίας, που έγινε πλειοψηφική μετά το στραπάτσο των "λαϊκιστών" το 2015, όταν υποστηρίζει να μένουμε στην Ευρώπη, δεν εννοεί με θεσμούς και διαδικασίες …Ουγκάντας.

Ευρώπη, δεν σημαίνει μόνο ΕΣΠΑ και χαμηλότοκα δάνεια. Σημαίνει αποτελεσματική  δικαιοσύνη και αποτελεσματικές ανεξάρτητες αρχές…

Κυριάκο, πήρες το μήνυμα;



πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3695672/kuriako-exeis-minuma

Συντάξεις: - Έκτακτες ενισχύσεις τριών ταχυτήτων "τρέχει” η κυβέρνηση μέχρι το ερχόμενο Πάσχα



 

Του Δημήτρη Κατσαγάνη

Έκτακτες ενισχύσεις τριών ταχυτήτων "τρέχει” η κυβέρνηση για τους συνταξιούχους μέχρι το ερχόμενο Πάσχα, δηλαδή έως τα μέσα του προσεχούς Απριλίου.

Η πρώτη παρέμβαση είναι ήδη ψηφισμένη και δεν είναι άλλη από το κλιμακωτό (βάσει συγκεκριμένων εισοδηματικών κριτηρίων) market pass, η οποία αφορά ευρύτερα ευάλωτα κοινωνικά στρώματα, μεταξύ αυτών και τους συνταξιούχους

Η δεύτερη παρέμβαση σχεδιάζεται να θεσπισθεί και αποτελεί μία επανάληψη της καταβολής του επιδόματος (''επιταγή ακρίβειας'') το οποίο έχει δοθεί ήδη 2 φορές στο παρελθόν (Πάσχα 2022, Χριστούγεννα 2022 με πιο διευρυμένα κριτήρια), δηλαδή η πληρωμή του επιδόματος των 250 ευρώ στους χαμηλοσυνταξιούχους (βάσει διαφορετικών εισοδηματικών κριτηρίων σε σχέση με εκείνα που ισχύουν για το market pass).

Η τρίτη παρέμβαση η οποία σχεδιάζεται αφορά τους συνταξιούχους, οι οποίοι λόγω της υψηλής προσωπικής διαφοράς τους, αποκλείστηκαν από τις αυξήσεις 7,75% (σ.σ. μειώθηκε μόνο η προσωπική διαφορά τους) οι οποίες δόθηκαν αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2023.

Πιο αναλυτικά:

1. Μarket Pass

Από 1η Φεβρουαρίου του 2023 αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων για τη χορήγηση του Market Pass, ενώ δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η σχετική απόφαση. Η πλατφόρμα vouchers.gov.gr θα τεθεί σε λειτουργία από την 1η Φεβρουαρίου έως και τις 15 Μαρτίου και οι δικαιούχοι θα εισέρχονται με τους κωδικούς Taxis.

Όπως ανακοινώθηκε, δίνεται ενίσχυση ύψους 10% επί των αγορών νοικοκυριών που πληρούν τα κριτήρια ένταξης, σε σουπερμάρκετ, φούρνους, μίνι-μάρκετ, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, γαλακτοπωλεία και άλλα καταστήματα λιανικής τροφίμων.

Το μηνιαίο όριο αγορών ανά νοικοκυριό ανέρχεται σε 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, αυξανόμενο κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του και έως 1.000 ευρώ αγορές.

Τα παραπάνω ποσά θα πιστώνονται μηνιαίως σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά σε καταστήματα λιανικού εμπορίου τροφίμων.

Όσοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου θα δουν τα χρήματα είτε στην ψηφιακή κάρτα είτε στον τραπεζικό τους λογαριασμό έως τις 3 Μαρτίου.

Για τις αιτήσεις που θα υποβληθούν έως τις 15 Μαρτίου, η πληρωμή θα πραγματοποιηθεί έως τις 20 Μαρτίου, ενώ για τους υπόλοιπους μήνες η πληρωμή θα γίνεται έως την τρίτη μέρα του κάθε μήνα.

Για όσους επιλέξουν την κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό, επειδή τα ποσά θα καταβληθούν σε τρεις ισόποσες διμηνιαίες δόσεις, η τελευταία πληρωμή θα γίνει έως τις 3 Μαΐου και θα λάβουν το 80% της ενίσχυσης και όχι το 100%.

Τα εισοδηματικά κριτήρια που πρέπει να πληρούν τα νοικοκυριά για να λάβουν την ενίσχυση είναι:

- Οι άγαμοι θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 16.000 ευρώ.

- Οι έγγαμοι θα πρέπει να έχουν εισόδημα 24.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί.

- Οι μονογονεϊκές οικογένειες θα πρέπει να έχουν εισόδημα έως 24.000 ευρώ, συν 5.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.

- Σημειώνεται ότι το ύψος της ακίνητης περιουσίας για τους άγαμους είναι έως 250.000 ευρώ και για τους έγγαμους έως 400.000 ευρώ.

2. "Eπιταγή ακρίβειας”

Υπενθυμίζεται πως τα Χριστούγεννα χορηγήθηκε έκτακτη οικονομική ενίσχυση (η οποία θα αποτελέσει "πιλότο” για ανάλογη παρέμβαση και το ερχόμενο Πάσχα) σε όσους κατά τον μήνα Νοέμβριο 2022 λαμβάνουν:

- οριστική ή προσωρινή κύρια σύνταξη ή προκαταβολή κύριας σύνταξης, λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου,

- προσυνταξιοδοτική παροχή,

- αναπηρικά επιδόματα που καταβάλλονται από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ),

- συνταξιοδοτικές παροχές του δημοσίου.

Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση χορηγείται, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

- Το ετήσιο ατομικό φορολογητέο, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημά τους για το φορολογικό έτος 2021 δεν υπερβαίνει τις 9.600 ευρώ και το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημά τους για το φορολογικό έτος 2021 δεν υπερβαίνει τις 16.800 ευρώ. Ως φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα, για τους σκοπούς εφαρμογής του παρόντος, θεωρείται το άθροισμα των φορολογητέων εισοδημάτων του υπόχρεου και του/της συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης που προκύπτει από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων του φορολογικού έτους 2021, η οποία έχει υποβληθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος.

- Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προσδιορίστηκε για τον υπολογισμό του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕNΦΙΑ), η οποία προκύπτει από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ του έτους 2022, του υπόχρεου, του/της συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και των εξαρτώμενων τέκνων που αναγράφονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2021, να μην υπερβαίνει το ποσό των 300.000 ευρώ.

- Κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας, σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται στο μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και έχουν υποβάλει, μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2021 ως φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας.

- Το ύψος της ενίσχυσης ανέρχεται ανά δικαιούχο που πληροί τα κριτήρια στο ποσό των 250 ευρώ, ανεξάρτητα του αριθμού εξαρτώμενων μελών αυτού. Αν ο δικαιούχος λαμβάνει σύνταξη και από τον e-ΕΦΚΑ και από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ), η ενίσχυση καταβάλλεται από τον e-ΕΦΚΑ. Αν και οι δύο σύζυγοι ή τα μέρη συμφώνου συμβίωσης είναι δικαιούχοι της ενίσχυσης, η ενίσχυση των διακοσίων πενήντα (250,00) ευρώ καταβάλλεται και στους δύο δικαιούχους.

Η έκτακτη οικονομική ενίσχυση είναι αφορολόγητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη στη φορολογική διοίκηση και στο υπόλοιπο Δημόσιο, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

3. Επίδομα για όσους δεν έλαβαν αύξηση 7,75%

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Υπουργός Εργασίας, κ. Κωστής Χατζηδάκης την περασμένη εβδομάδα, "είναι αλήθεια ότι 17% των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά ή 5,5% του συνόλου των συνταξιούχων δεν επηρεάζεται από αυτές τις συνδυαστικές αυξήσεις. Ο πρωθυπουργός τοποθετήθηκε ήδη την περασμένη Δευτέρα για το θέμα πρόσθετων έκτακτων παροχών για την κάλυψη ειδικών προβλημάτων ή αδικιών. Σημείωσε δε, ότι οι δυνατότητες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών δεν είναι ανεξάντλητες και ότι, εν πάση περιπτώσει, σαφέστερη εικόνα για επιπλέον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο θα υπάρχει στα τέλη Φεβρουαρίου. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής επιλογής, η κυβέρνηση -πάντοτε στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων- θα εξετάσει πρόσθετη παρέμβαση για την αντιμετώπιση προβλημάτων ή αδικιών, όπως αυτό των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά, οι οποίοι δεν καλύπτονται επαρκώς από τις τελευταίες αυξήσεις των συντάξεων”.




ΠΗΓΉ:https://www.capital.gr/oikonomia/3695505/oi-ektaktes-paroxes-gia-tous-suntaxiouxous?utmsource=email