ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ

Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2019

Αναδρομικά και δώρα ΜΟΝΟ με αντισταθμιστικά μέτρα



Η… βόμβα μεγατόνων που κρύβει όμως η έκθεση της Κομισιόν είναι ότι και στην περίπτωση που δοθούν αναδρομικά, αλλά και στην περίπτωση που δεν δοθούν αναδρομικά, παρά μόνον καταβολή Δώρων από εδώ και στο εξής, θα πρέπει να υπάρξουν αντισταθμιστικά μέτρα
Επαναφορά Δώρων αλλά με ισοδύναμες περικοπές στο Δημόσιο και κατ’ επέκταση στις συντάξεις, εισηγείται η Κομισιόν στην κυβέρνηση, στην περίπτωση που το Συμβούλιο της Επικρατείας επιδικάσει οριστικά υπέρ δημοσίων υπαλλήλων την αναδρομική επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού με ποσό 1.000 ευρώ ετησίως και εξ αντανακλάσεως μιας επιπλέον ετήσιας σύνταξης των 800 ευρώ υπέρ των συνταξιούχων.
Ηδη, πάνω από 550.000 δημόσιοι υπάλληλοι (σχεδόν το 80% του συνόλου απ’ όσους είναι στο Δημόσιο) έχουν κάνει αιτήσεις για αναδρομικά 2ετίας ή και 5ετίας από τα Δώρα των 1.000 ευρώ ετησίως που καταργήθηκαν από το 2013 και αυτή η κατάργηση κρίθηκε αντισυνταγματική από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Εκκρεμεί η απόφαση της Ολομέλειας, που επίκειται εντός του Μαρτίου και από αυτήν θα εξαρτηθεί αν δικαιούνται αναδρομικά από Δώρα οι δημόσιοι υπάλληλοι και αν τα έχουν κατοχυρώσει μόνον με αιτήσεις, ή τα παίρνουν μόνον εφόσον έχουν κάνει και αγωγές πριν βγει η οριστική απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου.
Η… βόμβα μεγατόνων που κρύβει όμως η έκθεση της Κομισιόν είναι ότι και στην περίπτωση που δοθούν αναδρομικά, αλλά και στην περίπτωση που δεν δοθούν αναδρομικά, παρά μόνον καταβολή Δώρων από εδώ και στο εξής, θα πρέπει να υπάρξουν αντισταθμιστικά μέτρα (offsetting measures, όπως λένε στη σελίδα 30), που θα ισοσκελίσουν την επαναφορά των Δώρων στο Δημόσιο ή και στις συντάξεις!
Τα αντισταθμιστικά μέτρα όπως συστήνει η Κομισιόν σημαίνουν ότι αυτά που θα υποχρεωθεί να καταβάλλει η κυβέρνηση θα πρέπει να τα πάρει πίσω με ισόποσες περικοπές δαπανών ή με ισόποση αύξηση εσόδων -εισφορών.
Η δεύτερη… βόμβα είναι ότι τα όποια αντισταθμιστικά μέτρα (περικοπές ή νέα χαράτσια) δεν θα προέλθουν από άλλες πηγές, (π.χ. έξτρα φορολογία σε όλους), αλλά από τους τομείς που θα ευνοηθούν με την πιθανή επαναφορά των Δώρων, δηλαδή από μισθούς ή και συντάξεις! Το αγγλικό κείμενο της Κομισιόν αναφέρει ότι «the recurrent fiscal implications of such rulings should be largely addressed by reforms/actions within the same policy field» και η μετάφρασή του είναι:«Οι επαναλαμβανόμενες δημοσιονομικές επιπτώσεις αυτών των αποφάσεων θα πρέπει να αντιμετωπιστούν σε μεγάλο βαθμό από μεταρρυθμίσεις/ενέργειες εντός του ίδιου τομέα πολιτικής».
Το κόστος από την αναδρομική επαναφορά Δώρων («retroactive») και την επναλαμβανόμενη («recurrent») καταβολή τους εκτιμάται από τους δανειστές στο 1,3% του ΑΕΠ, δηλαδή σε περίπου 2,4 δισ. ευρώ.
Από το ποσό αυτό το 1,1% του ΑΕΠ, δηλαδή περίπου 2,1 δισ. ευρώ είναι τα αναδρομικά («retroactive») και το 0,2% του ΑΕΠ, δηλαδή περί τα 370 εκατ. ευρώ, είναι τα Δώρα που θα πρέπει να καταβάλλει επαναλαμβανόμενα («recurrent») σε ετήσια βάση η κυβέρνηση στο Δημόσιο, με το σκεπτικό ότι το ποσό θα είναι όπως παλιά στα 1.000 ευρώ ετησίως.
Στην περίπτωση -που είναι και η πιο πιθανή- να μην δοθούν αναδρομικά από το ΣτΕ παρά μόνον σε όσους έχουν ασκήσει αγωγές, τότε το κόστος που θα έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση είναι για τα Δώρα που θα πρέπει να πληρώνει από εδώ και στο εξής. Στο ενδεχόμενο αυτό, το σχέδιο που εξετάζεται ήδη είναι να πάρουν αναδρομικά όσοι έκαναν αγωγές, αλλά από εδώ και πέρα η επαναφορά Δώρων στο Δημόσιο να γίνει με τα μισά ή και λιγότερα από τα 1.000 ευρώ το χρόνο, δηλαδή να επανέλθουν Δώρα ως έκτακτο βοήθημα λόγω εορτών με ποσό 300 ή 400 ευρώ το χρόνο. Στο σενάριο αυτό το ετήσιο κόστος πέφτει από τα 370 εκατ. ευρώ στα 160 εκατ. ευρώ, οπότε και τα αντισταθμιστικά μέτρα που θα κλείσουν το λογαριασμό θα είναι ελαφρύτερα.
Για τις συντάξεις τα αναδρομικά εκκινούν από τον Ιούνιο του 2015 που το ΣτΕ είπε ότι οι μειώσεις δυο νόμων του 2012 (ν. 4051 και 4093) είναι αντισυνταγματικές. Το Δικαστήριο είπε ότι από Ιούνιο 2015 και μετά οι μειώσεις θα έπρεπε να σταματήσουν, αλλά δεν έγινε και οι συνταξιούχοι διεκδικούν αναδρομικά τουλάχιστον 3,5 ετών και δικαιώνονται μαζικά από τα δικαστήρια.
Το υπουργείο έχει πει στην Κομισιόν ότι οι μόνοι που τους χρωστά αναδρομικά είναι 121 συνταξιούχοι που προσέφυγαν κατά των παράνομων μειώσεων, και πριν βγει το ΣτΕ να πει ότι είναι αντισυνταγματικές, δηλαδή πριν από τις 10 Ιουνίου του 2015.

Με μονομερή απόφαση οι 120 δόσεις για τα χρέη στα Ταμεία

Κανονικά θα «τρέξει» η ρύθμιση των 120 δόσεων διεμήνυσε χθες, μέσω άτυπης ενημέρωσης, το υπουργείο Εργασίας, αντικρούοντας αυτά που λέει στην έκθεσή της η Κομισιόν, ότι δηλαδή «η κυβέρνηση τους ενημέρωσε ότι δεν θα προχωρήσει στο κοντινό μέλλον σε μια επανεξέταση των δόσεων για ρύθμιση οφειλών σε Ταμεία αλλά και στην εφορία».
Την ώρα, λοιπόν, που η έκθεση έβγαινε στη δημοσιότητα και στη σελίδα 34 έλεγε ότι ««η κυβέρνηση ενημέρωσε τους ευρωπαϊκούς θεσμούς ότι δεν προτίθενται να προχωρήσουν στο εγγύς μέλλον σε αναθεωρήσεις των δόσεων για φορολογικά και ασφαλιστικά χρέη» (σ.σ.: αγγλικό κείμενο: «the government has informed the European institutions that they do not intend to proceed in the near future with revisions to instalment schemes for tax debt and social security debt»), το υπουργείο Εργασίας μετέφερε μέσω κύκλων ότι «απομένει λίγος χρόνος για να καθοριστούν τεχνικές λεπτομέρειες για τη ρύθμιση στα Ταμεία που θα προχωρήσει στο πλαίσιο που έχει καθοριστεί» και ότι «δεν θα επηρεαστούν τα δημόσια έσοδα», σε αντιδιαστολή με την Κομισιόν, που λέει ότι η ρύθμιση θα επηρεάσει την κουλτούρα απόδοσης εσόδων στα Ταμεία.
Είναι φανερό ότι το υπουργείο θα προχωρήσει τις 120 δόσεις ακόμη και με μονομερή απόφαση, αν διαφωνούν οι δανειστές

πηγή:eleftherostypos.gr/oikonomia/375542-bomba-komision-syndeei-tin-apokatastasi-13oy-kai-14oy-misthoy-me-antistathmistika-metra/

Ε.Α.Α.Σ.: Έκπληξη και απορία, για τη ματαίωση της εκδήλωσης στο Πολεμικό Μουσείο αλλά και για την απάντηση του κ. ΥΕΘΑ!!









Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η  13
Αθήνα,26 Φεβρουαρίου 2019
        Είκοσι δύο  (22) ημέρες μετά την ακύρωση της εκδήλωσης, λόγω μη διάθεσης του αμφιθεάτρου «Ιωάννης Καποδίστριας» από το Πολεμικό Μουσείο (ΠΜ)  και ενώ για το υπόψη  θέμα ασχολήθηκαν εκτενέστατα όλα τα ΜΜΕ  ,καθώς και τη σφοδρή αντίδραση  της  συνδιοργανώτριας   ΕΑΑΣ με κάθε πρόσφορο τρόπο, ο  Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Αποστολάκης , προφανώς λόγω μη ορθής πληροφόρησης του από τους υπευθύνους του ΠΜ,  με  έγγραφό του προς τη Βουλή των Ελλήνων , με ημερομηνία 19 Φεβ. 2019  , σε απάντηση σχετικής ερώτησης που κατέθεσαν δύο (2) βουλευτές, με θέμα «Απαγόρευση εκδήλωσης στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών» , όπου  μεταξύ των άλλων αναγράφει: «… σας  γνωρίζω, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία   τέθηκαν υπόψη μου από τη διοίκηση του Πολεμικού Μουσείου…….. σε επικοινωνία που ακολούθησε  μεταξύ της ΕΑΑΣ και του Μουσείου την παραμονή της εκδήλωσης, λόγω της   επικαιρότητας και της γενικότερης έκτασης του θέματος, διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν  σημαντικά ζητήματα ασφάλειας, τόσο ως προς τους συμμετέχοντες όσο και ως  προς το προσωπικό και τα εκθέματα του Μουσείου. Για το  λόγο αυτό η ΕΑΑΣ  ζήτησε την αναβολή της εκδήλωσης».
       Η Ένωση σεβόμενη το θεσμικό και μόνο ρόλο του κ. Υπουργού και τη διαφύλαξη του κύρους του ως  πολιτικού  προϊστάμενου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας  ,δηλώνει με κατηγορηματικό τρόπο τα παρακάτω:
       - Η ΕΑΑΣ με έγγραφό της με ημερομηνία 10 Ιαν. 2019, αιτήθηκε τη διάθεση του αμφιθεάτρου για την υλοποίηση της υπόψη εκδήλωσης.
      - Συμμετείχε ως συνδιοργανώτρια σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες  ,για την απρόσκοπτη και επιτυχή διοργάνωση της εκδήλωσης.
     - Ποτέ με δική της πρωτοβουλία δεν επικοινώνησε για το υπόψη θέμα, με το Πολεμικό Μουσείο.
     - Ο Πρόεδρος της ΕΑΑΣ, την  παραμονή της εκδήλωσης, δέχθηκε  δύο (2 ) τηλεφωνήματα από εκπρόσωπο του Π Μ. Το πρώτο τις μεσημβρινές ώρες, όπου πληροφορήθηκε για πρόβλημα διάθεσης του αμφιθεάτρου του Π Μ και το δεύτερο  τις απογευματινές ώρες , με το οποίο του έγινε γνωστή  η οριστική απόφαση περί μη διάθεσης, χωρίς να δοθούν επαρκείς εξηγήσεις .
        Η ΕΑΑΣ εκφράζει την έκπληξη και απορία της, για μια ακόμη φορά, για τη ματαίωση της εκδήλωσης, αλλά και για την απάντηση του κ. Υπουργού  στους ερωτώντες  Βουλευτές και λυπάται για τα αναγραφόμενα σε αυτή. 
        Η ΕΑΑΣ αναπτύσσει ήδη πρωτοβουλίες για πραγματοποίηση της υπόψη εκδηλώσεως ,σε  χρόνο και τόπο που θα καθορισθεί ,  με τους ίδιους συντελεστές, εάν και εφόσον το επιθυμούν, καθώς  και πιθανή πρόσκληση νέων για συμμετοχή.
                                                                                                                    
                                                                                                                  Για το ΔΣ/ΕΑΑΣ
                                                                                                                       Ο Πρόεδρος
                                                                                                                   Αντγος ε.α. Βασίλειος Ροζής








.
















  • -

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2019

Έρευνα διαΝΕΟσις: Στην Ελλάδα η δικαιοσύνη είναι και αργή εκτός από τυφλή!




H νέα έρευνα της διαΝΕΟσις την οποία εκπόνησαν επτά δικαστικοί λειτουργοί που γνωρίζουν τα προβλήματα σε βάθος και εκ των έσω, αποτελεί μια λεπτομερή και αναλυτική πρόταση για τη ριζική αναμόρφωση του δικαστικού συστήματος στην Ελλάδα
Γνωρίζατε ότι σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, η Ελλάδα είναι 132η από τις 190 χώρες του δείκτη «Doing Business 2019» ως προς την ταχύτητα απονομής της δικαιοσύνης και ότι στη χώρα μας χρειάζονται 1.580 ημέρες για την επίλυση μιας συγκεκριμένου τύπου δικαστικής διαφοράς για μια επιχείρηση;

Η αποτελεσματικότητα του δικαστικού συστήματος είναι μία από τις σημαντικότερες προϋποθέσεις για την κοινωνική σταθερότητα και την οικονομική ανάπτυξη. Στη χώρα μας, όμως, τα προβλήματα του δικαστικού συστήματος αποτελούν σημαντικά εμπόδια στην καθημερινότητα του πολίτη, στις επενδύσεις και την επιχειρηματικότητα.
H νέα έρευνα της διαΝΕΟσις την οποία εκπόνησαν επτά δικαστικοί λειτουργοί που γνωρίζουν τα προβλήματα σε βάθος και εκ των έσω, αποτελεί μια λεπτομερή και αναλυτική πρόταση για τη ριζική αναμόρφωση του δικαστικού συστήματος στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία διεθνών οργανισμών η Ελλάδα:
• έχει μία από τις χειρότερες αναλογίες δικαστικών υπαλλήλων ανά δικαστή (1,5:1, το 2016 –μέσος όρος χωρών Συμβουλίουτης Ευρώπης 3,9:1)
• έχει έναν από τους μεγαλύτερους αριθμούς δικαστηρίωνκατά κεφαλήν στην Ε.Ε.
• το δικαστικό της σύστημα χρησιμοποιεί σε περιορισμένο βαθμό τεχνολογικές λύσεις για την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας• δαπανά λιγότερα χρήματα για τη λειτουργία του δικαστικού της συστήματος (-33% οι δημόσιες δαπάνες για τη δικαιοσύνη το διάστημα 2014-2016)
Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, στην Ελλάδα χρειάζονται 1.580 ημέρες για την επίλυση μιας συγκεκριμένου τύπου δικαστικής διαφοράς για μια επιχείρηση.
Η Ελλάδα είναι η 132η από τις 190 χώρες στη λίστα «Doing Business» της Παγκόσμιας Τράπεζας ως προς την ταχύτητα της απονομής της δικαιοσύνης (2018)





Aριθμός εκκρεμών διοικητικών διαφορών(ανά 100 κατοίκους, 2016)
Ελλάδα 2,2
Βουλγαρία: 0,1
Ισπανία: 0,3
Πορτογαλία: 0,7
Οι προτάσεις περιλαμβάνουν:
Μείωση του αριθμού των δικαστηρίων με τη συγχώνευση μικρών περιφερειακών δικαστηρίων.Δημιουργία δικαστικών καταστημάτων σε μικρότερες πόλεις και στη νησιωτική χώρα που θα επιτρέπουν μια σειρά από διαδικασίες (ακροάσεις δικηγόρων, διαδίκων) μέσω τηλεσυνεδρίασης.
Παρεμβάσεις για το κτιριακό πρόβλημα, το θέμα των υποδομών, και του δικαστικού μάνατζμεντ (διοίκηση, διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, μέτρηση αποτελεσμάτων).
Εφαρμογή της «ψηφιακής δικογραφίας», ώστε ο φάκελος κάθε υπόθεσης να μπορεί να αποθηκεύεται και να εντοπίζεται ευκολότερα από τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Επιβολή επιπλέον τέλους στους διαδίκους που επιθυμούν να καταθέσουν έντυπα δικόγραφα, ως κίνητρο για την ηλεκτρονική υποβολή των πάντων.
Ολοκλήρωση του έργου του «Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων» (ΟΣΔΔΥ), το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης.Εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων σπουδών στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών (ΕΣΔΙ), με την υιοθέτηση καλών πρακτικών που ακολουθούνται από άλλες χώρες.
Συνέχιση των νομοθετικών πρωτοβουλιών για την εισαγωγή του θεσμού της διαμεσολάβησης και σε νέες κατηγορίες διαφορών, όπως η ενδοοικογενειακή βία.
Αναμόρφωση των κλάδων του νέου Κώδικα Δικα-στικών Υπαλλήλων με την εισαγωγή νέων που προϋποθέτουν ειδικά τυπικά προσόντα ώστε να καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες των δικαστηρίων όλων των δικαιοδοτικών κλάδων και των εισαγγελιών
H νέα έρευνα της διαΝΕΟσις την οποία εκπόνησαν επτά δικαστικοί λειτουργοί που γνωρίζουν τα προβλήματα σε βάθος και εκ των έσω, αποτελεί μια λεπτομερή και αναλυτική πρόταση για τη ριζική αναμόρφωση του δικαστικού συστήματος στην Ελλάδα.
Γράφουν: Κατερίνα Ν. Σακελλαροπούλου, Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Μιχάλης Πικραμένος, Αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Αν. Καθηγητής Νομικής Σχολής Α,Π.Θ., Ιωάννης Συμεωνίδης, Αντεπίτροπος στη Γενική Επιτροπεία της Επικρατείας των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων, Καθηγητής Νομικής Σχολής Α.Π.Θ., Βασίλειος Π. Ανδρουλάκης, Πάρεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας,Θεοκτή ΝικολαΐδουΕφέτης, Λάμπρος Τσόγκας, Αντεισαγγελέας Εφετών, Πέτρος Αλικάκος, Πρόεδρος Πρωτοδικών -Δ.Ν.

Διαβάστε όλη την έρευνα για την δικαιοσύνη εδώ



πηγή://www.eleftherostypos.gr/ellada/374162-ereyna-dianeosis-stin-ellada-i-dikaiosyni-einai-kai-argi-ektos-apo-tyfli/

Βουλευτής Ι. Βρούτσης: Θα ήταν πολιτικά ανεύθυνο, αλλά και οικονομικά επικίνδυνο να υποστηρίξουμε ότι υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι που μπορούν να επιστραφούν ανεξέλεγκτα τα αναδρομικά!!






















Προβληματισμός και ανησυχία στους συνταξιούχους
από τη σημερινή συνέντευξη του Τομεάρχη Εργατικής Πολιτικής της ΝΔ  Ιωάννη Βρούτση στον «Ελεύθερο Τύπο» 




Μεγάλη ανησυχία και ερωτηματικά προκάλεσε η σημερινή συνέντευξη (24/2/2019) του Τομεάρχη Εργατικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννη Βρούτση και ιδιαίτερα η αναφορά του στις δικαστικές διεκδικήσεις των αναδρομικών από τους συνταξιούχους.
Στο ερώτημα πώς θα αντιμετωπίσει η επόμενη κυβέρνηση την επιστροφή των αναδρομικών σύμφωνα με τις δικαστικές αποφάσεις και πώς θα το χειριστεί η ΝΔ αν κερδίσει τις εκλογές, δυστυχώς ο πρώην υπουργός εργασίας, που επί της  υπουργείας του έγιναν οι μεγαλύτερες περικοπές στις συντάξεις και καταργήθηκαν τα Δώρα των συνταξιούχων, δήλωσε:
«Η διαχείριση του συγκεκριμένου ζητήματος δεν είναι ούτε απλή ούτε εύκολη. Οι δημοσιονομικές επιπτώσεις των συγκεκριμένων δικαστικών αποφάσεων πρέπει να μας ανησυχούν. 
Θα ήταν πολιτικά ανεύθυνο, αλλά και οικονομικά επικίνδυνο να υποστηρίξουμε ότι υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι που μπορούν να επιστραφούν ανεξέλεγκτα. 
Για παράδειγμα τόσο στον προϋπολογισμό του ΕΦΚΑ  2019 όσο και στον κρατικό προϋπολογισμό 2019 δεν  προβλέπεται ούτε 1 ευρώ για επιστροφή αναδρομικών
Ταυτόχρονα, η εθνική συμφωνία της χώρας με τους εταίρους προβλέπει ότι η συνταξιοδοτική δαπάνη δεν πρέπει να ξεπερνά το 16% του ΑΕΠ  μέχρι το 2060.
Ωστόσο, είναι αυτονόητο, ότι οι δικαστικές αποφάσεις πρέπει να είναι σεβαστές και να εφαρμόζονται λαμβάνοντας υπόψη τις δημοσιονομικές αντοχές της χώρας. 
Όμως η ανεύθυνη και δημαγωγική διαχείριση ενός τόσο σοβαρού ζητήματος μπορεί να κλονίσει επικίνδυνα την ασφαλιστική ισορροπία του συστήματος, βάζοντας σε νέες επώδυνες περιπέτειες τη δημοσιονομική ισορροπία της χώρας.».
Συμπεραίνουμε, επομένως, ότι η ΝΔ, που είναι υπεύθυνη για τις μεγαλύτερες περικοπές των συντάξεων, των μισθών και την κατάργηση των Δώρων με τις νομοθετικές παρεμβάσεις κυρίως του 2012 (ν. 4093/2012 κ.ά.), όχι μόνο δεν δεσμεύεται για την επιστροφή των αναδρομικών και την εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων που έχουν δικαιώσει τους συνταξιούχους, αλλά επισείει τον κίνδυνο του δημοσιονομικού κινδύνου, αφού –μεταξύ άλλων- υποστηρίζει ότι «Η ανεύθυνη διαχείριση των αναδρομικών μπορεί να βάλει σε νέες περιπέτειες τη χώρα»! (ο τίτλος στο άρθρο τής σημερινής εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος»).

Έτσι, μετά το ΔΝΤ που έκανε πρόσφατα λόγο στην έκθεσή του για «δημοσιονομικό σοκ» από τις δικαστικές αποφάσεις (βλ. την από 27-1-2019 ανακοίνωση της ΕΝΥΠΕΚΚ), μετά το απαράδεκτο έγγραφο που απέστειλε το υπουργείο Οικονομικών στην Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας (25-1-2019) ενόψει εκδίκασης των αναιρέσεων (1-2-2019) για τα αναδρομικά των δημοσίων υπαλλήλων (βλ. την από 2-2-2019 ανακοίνωση της ΕΝΥΠΕΚΚ), έρχεται τώρα και ο υπεύθυνος για την εργατική και κοινωνική πολιτική τής Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και χωρίς καμία απολύτως δέσμευση επισημαίνει τον …κίνδυνο του δημοσιονομικού κόστους!
Με άλλα λόγια, ΚΑΙ ΔΝΤ ΚΑΙ κυβέρνηση ΚΑΙ αντιπολίτευση  νοιάζονται περισσότερο για την πιθανολογούμενη περίπτωση να αυξηθούν οι συνταξιοδοτικές «δαπάνες», όπως αναφέρονται στο γ’ Μνημόνιο (ν. 4336/2015), αφού τις έχουν ψηφίσει δυστυχώς και τα πέντε κόμματα του μνημονιακού τόξου και όχι για την εφαρμογή των αποφάσεων του Ανωτάτου Δικαστηρίου,ουσιώδες ζήτημα της Δημοκρατίας και της Δικαιοσύνης!!
Η συνέντευξη αυτή, που απογοητεύει όλους τους Έλληνες και κυρίως τους συνταξιούχους, έρχεται και σε μια συγκυρία που γενικεύονται οι παρεμβάσεις από ξένους και εγχώριους θεσμούς κατά της Ελληνικής Δικαιοσύνης και κατά των δικαστικών διεκδικήσεων των εργαζομένων και συνταξιούχων, ενόψει του ότι επίκειται η δημοσίευση αποφάσεων τόσο για επιμέρους κεφάλαια του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016) όσο και για το ζήτημα της συμμόρφωσης της κυβέρνησης με αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ που έχουν δικαιώσει συνταξιούχους και εν ενεργεία εργαζομένους και συζητήθηκαν ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής Συμμόρφωσης του ΣτΕ στις 23-1-2019 (για συνταξιούχους) και στις 20-2-2019 (για στρατιωτικούς-ενστόλους).
Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί τα πολιτικά κόμματα να δεσμευτούν ότι θα επιστρέψουν τα παρανόμως παρακρατηθέντα αναδρομικά στους συνταξιούχους και τους εν ενεργεία εργαζομένους κάνοντας έκκληση να μείνουν μακριά από τις παρεμβάσεις στην Ελληνική Δικαιοσύνη!
Γιατί πέρα από τους δημοσιονομικούς στόχους υπάρχει και το Σύνταγμα, υπάρχει η Δημοκρατία, η Δικαιοσύνη, υπάρχει και ο Λαός: οι συνταξιούχοι, οι εργαζόμενοι, οι αγρότες, οι ελευθεροεπαγγελματίες και επιστήμονες που πλήρωσαν υπέρμετρα δυσανάλογα την οικονομική κρίση χωρίς να φταίνε και στην οποία μας οδήγησε η ανυποληψία και η έλλειψη κύρους του πρώην και νυν πολιτικού προσωπικού.


πηγή:https://enypekk.gr/

Αναδρομικά: Ένοχη Σιωπή για τα λάθη στους υπολογισμούς!!






Ο έλεγχος στα αναδρομικά συνεχίζεται και θα ζητηθεί βοήθεια από τη ΓΓΠΣ για τον εκ νέου υπολογισμό των ποσών που δόθηκαν στους συνταξιούχους.
 Αιδήμων σιωπή που προδίδει ενοχή για τα λάθη στις πληρωμές αναδρομικών σε χιλιάδες συνταξιούχους, σύμφωνα με το εμπιστευτικό έγγραφο του ΕΦΚΑ που αποκάλυψε χθες ο Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής, τήρησαν η διοίκηση του ΕΦΚΑ και τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών.

Γιατί άραγε; Τα ντοκουμέντα με το έγγραφο (και άλλα συμπληρωτικά στοιχεία) που έχει στα χέρια του ο «Ε.Τ» μιλούν από μόνα τους. Τι λένε;
Πρώτον, ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες έκαναν έλεγχο στα αναδρομικά συντάξεων αποστράτων και άλλων ειδικών μισθολογίων (πανεπιστημιακών, γιατρών κ.ά.) που δόθηκαν με το νόμο 4575/2018 στις 21/12/2018, και βρήκαν -μέχρι στιγμής- ότι σε πάνω από 8.000 περιπτώσεις πιστώθηκαν λάθος ποσά, ή και δεν πιστώθηκαν καθόλου αναδρομικά, παρότι έπρεπε να τα λάβουν οι συνταξιούχοι!

Δεύτερον, ότι σε περίπου 3.000 συνταξιούχους δόθηκαν «τρελές» επιστροφές πάνω από αυτά που δικαιούνταν. Ενδεικτικά, λένε ότι σε 1.900 πιστώθηκαν από 6.000 ευρώ ως και 38.667 ευρώ αναδρομικά με λάθος υπολογισμούς!
Τρίτον, ότι σε 4.430 συνταξιούχους δεν πληρώθηκε ούτε σεντ αναδρομικών, παρότι από τον επανέλεγχο προκύπτει ότι δικαιούνται επιστροφών!
Τέταρτον, ότι πέραν των λαθών στα αναδρομικά, εντοπίζονται λάθη και στις πληρωμές 1.251 συνταξιούχων που πήραν τις επανυπολογισμένες συντάξεις με νόμο Κατρούγκαλου από 1/1/2019.
Πέμπτον, ότι σε όσες περιπτώσεις -μέχρι στιγμής- έχουν δοθεί περισσότερα χρήματα, αυτά θα ζητηθούν πίσω είτε με μηνιαία κράτηση της σύνταξης, είτε ακόμη και με τη συνδρομή του ΚΕΑΟ, που θα κληθεί να κατάσχει συντάξεις για όσους πήραν από λάθος του ΕΦΚΑ αναδρομικά πάνω από 15.000 ευρώ ενώ θα έπρεπε να λάβουν λιγότερα.
Εκτον, ότι οι λόγοι για τους οποίους έγιναν λάθη στις πληρωμές που έχουν εντοπιστεί μέχρι στιγμής, οφείλονται στα ελλιπή στοιχεία συνταξιούχων που υπάρχουν στα μηχανογραφικά συστήματα (σ.σ.: του ΕΦΚΑ και της ΗΔΙΚΑ) και επίσης στο γεγονός ότι οι υπηρεσίες είχαν ασφυκτικά περιθώρια και δεν πρόλαβαν να τσεκάρουν τις πληρωμές, επειδή βιαζόταν η κυβέρνηση να καταβληθούν αναδρομικά σε 121.401 συνταξιούχους πριν κλείσει το 2018.
Εβδομον, και πιο σοβαρό, ότι ο έλεγχος συνεχίζεται και θα ζητηθεί βοήθεια από τη Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων για τον εκ νέου υπολογισμό των ποσών που δόθηκαν στους συνταξιούχους.
Σε αυτά τα 7 τουλάχιστον ερωτήματα οι αρμόδιοι υπουργοί, διοικητές και… άλλοι παρατρεχάμενοί τους σιώπησαν από ενοχή και υπό το φόβο μη μεγαλώσει η οργή πολλών συνταξιούχων (κυρίως αποστράτων) που όταν πήραν τον… μποναμά του Τσίπρα έπαθαν σοκ γιατί στην τσέπη τους κατέληξε ένα φιλοδώρημα αντί του 50% των περικοπών που υποτίθεται ότι θα τους επιστρεφόταν.
ΥΓ.: Επιβάλλεται να δοθούν απαντήσεις. Διότι για αυτά τα αναδρομικά ξοδεύτηκαν 400 εκατ. ευρώ! Και με τις σοβαρές αυτές αποκαλύψεις μέσω του εγγράφου του ΕΦΚΑ, που έφερε στο φως ο «Ε.Τ», το σίγουρο είναι ότι ουδείς μπορεί να είναι βέβαιος πως τα 400 εκατ. μοιράστηκαν σωστά στους 121.401 συνταξιούχους.


πηγή://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/374019-enoxi-siopi-gia-ta-lathi-stis-pliromes-ton-anadromikon/


Γιατί η Ε.Α.Α.Σ, δεν παρέστη στην συνάντηση με τον ΥΕΘΑ








ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 10
Αθήνα, 25 Φεβρουαρίου 2019

ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ Η ΕΑΑΣ ΔΕ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ 19ης ΦΕΒ. 2019 ΤΟΥ κ. ΥΠΟΥΡΓΟΥ  ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΣ  ΕΑΑΝ – ΕΑΑΑ.

        Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού θεωρεί καθήκον της και επιβεβλημένη ανάγκη να κάνει γνωστή τη θέση της στα μέλη της, σχετικά με τη  ΜΗ συμμετοχή της στη πρόσφατη συνάντηση της 19ης Φεβ. 2019 του κ. Υπουργού Εθνικής Άμυνας με τις  άλλες ΕΑΑ (ΕΑΑΝ και  ΕΑΑΑ), για τη πληρέστερη ενημέρωσή  τους και την εξαγωγή των όποιων συμπερασμάτων από αυτά.
       Το Συντονιστικό Συμβούλιο ΕΑΑ (Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι ΕΑΑΣ – ΕΑΑΝ – ΕΑΑΑ)  δέχθηκε  πρόσκληση από τον κ. Υπουργό  Εθνικής Άμυνας να τον επισκεφτεί, στα πλαίσια ανάληψης των καθηκόντων του, ώστε να  τον ενημερώσει για τα θέματα που μας απασχολούν και να του εκθέσει τα όποια προβλήματα χρήζουν αντιμετώπισης – επίλυσης. 
       Για την προετοιμασία της επισκέψεως πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 14 Φεβ. 2019 ,αρχική σύσκεψη του Συντονιστικού, ώστε να υπάρξει  ανάλογη προετοιμασία και η ανάλογη προετοιμασία και ο απαραίτητος.
     Είναι αρχή του Συντονιστικού να περιλαμβάνει στις όποιες ενημερώσεις – παρουσιάσεις του, τα πάγια και διαχρονικά αιτήματα - θέματα που το απασχολούν όπως οι οικονομικές διεκδικήσεις  μας αλλά και άλλα ειδικότερα θέματα που προκύπτουν.
      Η ΕΑΑΣ , μεταξύ άλλων έθεσε και τα παρακάτω δύο (2) θέματα:
-                 Της μη χορήγησης των λεγομένων αναδρομικών στους διοικητικά αποκατασταθέντες για το χρονικό διάστημα που κατά τη δικαίωση τους λογίζονται ως εν ενεργεία με αποτέλεσμα συνάδελφοι μας να υφίστανται οικονομική απώλεια.
-                 Τη συγκρότηση Διακλαδικής Επιτροπής με σκοπό την μελέτη καταμερισμού εσόδων στο πλαίσιο του καταργηθέντος ΑΝ 2141/1938 που προέβλεπε αναλογική κατανομή των πόρων του ΥΠΕΘΑ, ώστε οι κρατήσεις των “κοινωνικών πόρων” των ΕΔ να συγκεντρώνονται σε κεντρική οικονομική υπηρεσία του ΥΠΕΘΑ και στη συνέχεια να διανέμονται στα ΜΤ, αναλόγως του αριθμού των μερισματούχων.
     Και για τα δύο υπόψη θέματα δεχθήκαμε την άρνηση να συμπεριληφθούν, για δε  το πρώτο λάβαμε ως απάντηση: «να κάνουμε …ένα χαρτί προς το ΓΕΣ και να το αναφέρουμε», σαν αυτό να μην αφορά ε.α. στελέχη και των άλλων κλάδων και για δε το δεύτερο : «ότι αφορά την ΕΑΑΣ και μόνο»  και δε μπορεί να συμπεριληφθεί ως θέμα, γιατί  μερισματούχοι είναι και οι προερχόμενοι από την ΕΛ-ΑΣ. 
     Εμείναμε ως ΕΑΑΣ στη θέση μας να συμπεριληφθεί και δεχθήκαμε να το τροποποιήσουμε ώστε να αναγράφει «… ανάλογα του αριθμού των μερισματούχων των ΕΔ.», και να αναγραφεί ότι , επί του υπόψη θέματος δε συμφωνούν οι άλλες ΕΑΑ, ώστε να έχουμε τη τοποθέτηση του κ. Υπουργού, για να ενημερώσουμε τα μέλη μας για το μείζον αυτό θέμα.

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019

Μας πάνε «καρφί» για διαμελισμό - Μεγάλο αφιέρωμα του BBC στην «"αόρατη μειονότητα" της Ελλάδας, τους "Μακεδόνες"»!!





Μείζον θέμα για Ελλάδα έχει αρχίσει να δημιουργείται από μπαράζ δημοσιευμάτων και προπαγανδιστικών επιχειρήσεων ξένων κέντρων. Με κεντρικό τίτλο "Η αόρατη μειονότητα της Ελλάδας, οι Μακεδόνες Σλάβοι" το BBC μας προϊδεάζει πως oι επιχειρήσεις διαμελισμού της χώρας, μόλις ξεκίνησαν και τα χειρότερα θα τα βρούμε μπροστά μας.
Το ρεπορτάζ του BBC είναι μονάχα ένα ακόμη, που έρχεται να προστεθεί σε αυτά Ελβετών, Γερμανών, που σε συμπαιγνία με το "Ουράνιο Τόξο" γκριζάρουν ολόκληρη την επικράτεια της βόρειας Ελλάδας με στόχο την μελλοντική απόσχιση της.
Μάλιστα η δημιουργία "μακεδονικής μειονότητας" εντός Ελλάδας θα είναι το δεύτερο βήμα - το πρώτο έγινε με την δημιουργία "Βόρειας Μακεδονίας" στο δρόμο προς την ολοκλήρωση του σχεδίου διαμελισμού, ειδικά αν Ρωσία και ΗΠΑ συμφωνήσουν σε αλλαγές συνόρων στα Βαλκάνια κατά μήκος των εθνοτικών γραμμών και με βάση τα εθνικά κριτήρια όπως αναφέραμε και χτες.
Μάλιστα το BBC έχει πάρει και συνεντεύξεις από υποτιθέμενα μέλη της "μακεδονικής μειονότητας" της Ελλάδας προκειμένου να τεκμηριώσει τους ανθελληνικούς ισχυρισμούς.
Συγκεκριμένα στο ρεπορτάζ του το BBC αναφέρει:
"Επικυρώνοντας την συμφωνία με την νεοσυσταθείσα "Βόρεια Μακεδονία" η Ελλάδα έχει ρητά αναγνωρίσει την ύπαρξη "Μακεδονικής" γλώσσας και εθνότητας. Και ακόμη αρνείται την ύπαρξη της δικιάς της "Μακεδονικής" μειονότητας για δεκαετίες λέει η Μαρία Margaronis. Θα αλλάξει τώρα κάτι;
O κύριος Φωκάς ετών 92, ένας συνταξιούχος δικηγόρος μιλά ελληνικά αλλά με ένα ιδίωμα, η μητρική του γλώσσα είναι τα Μακεδονικά, μια σλαβική γλώσσα που σχετίζεται με τα Βουλγαρικά και την μιλούσαν στα Βαλκάνια για δεκαετίες. Μας ξεναγεί στο μοντέρνο σπίτι του γιου του στην βόρεια Ελλάδα και μας εξιστορεί μια ιστορία που πονάει, την ιστορία της μη αναγνωρισμένης σλαβικής μειονότητας της Ελλάδας.
Ο κύριος Φωκάς μας διευκρινίζει εξαρχής ότι είναι και τα δύο: εθνικά "Μακεδόνας" και Ελληνας πατριώτης. Εχει καλό λόγο να υπογραμμίζει την αφοσίωση του, για περίπου έναν αιώνα, οι "Μακεδόνες" στην Ελλάδα ήταν αντικείμενα υποψίας  καθώς η παρουσία τους δεν γινόταν αποδεκτή από κανέναν.
Οι περισσότεροι ήταν απρόθυμοι να μιλούν σε ξένους για την ταυτότητα τους. Για τους εαυτούς τους και τους άλλους, είναι γνωστοί απλά ως «ντόπιοι», που μιλούν μια γλώσσα που ονομάζεται «τοπική» (dopya).
Απουσιάζουν εντελώς από τα εγχειρίδια της σχολικής ιστορίας, δεν έχουν εμφανιστεί στις απογραφές από το 1951 (αναφέρθηκαν απλώς ως κάποιοι που μιλούν «σλαβικά») και δεν αναφέρονται καθόλου στο κοινό. Οι περισσότεροι Έλληνες δεν γνωρίζουν καν ότι υπάρχουν.
Αυτή η διαγραφή ήταν ένας από τους λόγους για την μακρόχρονη διαμάχη της Ελλάδας με την πρώην γιουγκοσλαβική δημοκρατία, που τώρα επίσημα ονομάζεται Δημοκρατία της "Βόρειας Μακεδονίας".
Η διαμάχη επιλύθηκε τελικά τον περασμένο μήνα με ψηφοφορία στο ελληνικό κοινοβούλιο επικυρώνοντας (με πλειοψηφία μόλις επτά ατόμων), μια συμφωνία που έγινε τον περασμένο Ιούνιο από τους δύο πρωθυπουργούς των χωρών. Όταν ο πρωθυπουργός, ο Αλέξης Τσίπρας, αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής συζήτησης στην ύπαρξη «Σλαβομακεδόνων» στην Ελλάδα - την εποχή του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου - έσπασε ένα μακροχρόνιο ταμπού.
Η χρήση του ονόματος "Μακεδονία" από το γειτονικό κράτος, αναγνωρίζει σιωπηρά ότι οι "Μακεδόνες" είναι αυτοί οι ίδιοι και ανοίγει την πόρτα σε δύσκολες ερωτήσεις σχετικά με την ιστορία της μακεδονικής "μειονότητας" της Ελλάδας.
Όταν γεννήθηκε ο κ. Φωκάς, η βόρεια ελληνική περιοχή της Μακεδονίας είχε μόλις προσαρτηθεί πρόσφατα από το ελληνικό κράτος. Μέχρι το 1913 ήταν μέρος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, με την Ελλάδα, τη Βουλγαρία και τη Σερβία να "φλερτάρουν" με όσους κατοίκους μιλούσαν Σλαβικά, ως μέσο για την διεκδίκηση της επικράτειας.
Ως αντίδραση σε αυτές τις δυνάμεις που συγκρούονταν μεταξύ τους, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα προέκυψε μια ξεχωριστή ταυτότητα αυτή των "Σλαβομακεδόνων" . Όπως έλεγε ο θείος του κ. Φωκά, η οικογένεια δεν ήταν "ούτε Σέρβοι, ούτε Έλληνες ούτε Βούλγαροι, αλλά Ορθόδοξοι "Μακεδόνες".
Τελικά, οι Σλάβοι "Μακεδόνες" βρέθηκαν χωρισμένοι μεταξύ αυτών των τριών νέων κρατών. Στην Ελλάδα, ορισμένοι εκδιώχθηκαν, όσοι παρέμειναν αφομοιώθηκαν με την βία. Όλα τα χωριά και οι πόλεις με μη ελληνικά ονόματα έλαβαν νέα, τα οποία επέλεξε μια επιτροπή μελετητών στα τέλη της δεκαετίας του 1920, αν και σχεδόν έναν αιώνα μετά μερικοί «ντόπιοι» εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα παλιά.
Το 1936, όταν ο κ. Φωκάς ήταν εννέα ετών, ο Έλληνας δικτάτορας Ιωάννης Μεταξάς (ένας θαυμαστής του Μουσολίνι) απαγόρευσε τη "μακεδονική" γλώσσα και ανάγκασε τους "Μακεδόνες" να αλλάξουν τα ονόματά τους σε ελληνικά.
Ο κ. Φωκάς θυμάται αστυνομικούς να παρακολουθούν όσους θρηνούσαν σε κηδείες και να στήνουν αυτί στα παράθυρα για να πιάσουν κάποιον που μιλάει ή τραγουδάει στην "απαγορευμένη γλώσσα". Υπήρχαν αγωγές, απειλές και ξυλοδαρμούς.
Οι γυναίκες - οι οποίες συχνά δεν μιλούσαν ελληνικά - θα κάλυπταν το στόμα τους με τις μαντίλες τους για να μιμηθούν την ομιλία τους, η μητέρα του κ. Φωκά συνελήφθη και της επιβλήθηκε πρόστιμο 250 δραχμών, ένα μεγάλο ποσό τότε.
"Οι Σλάβοι υπέφεραν πολλά από τους Έλληνες κάτω από τον Μεταξά", λέει. "Είκοσι άνθρωποι από αυτό το χωριό, οι αρχηγοί των μεγάλων οικογενειών, εξορίστηκαν στο νησί της Χίου, ο πεθερός μου ήταν ένας από αυτούς". Βασανίστηκαν, αναγκάστηκαν να πίνουν ρητινέλαιο, ένα ισχυρό καθαρτικό.
Όταν η Γερμανία, η Ιταλία και η Βουλγαρία εισέβαλαν στην Ελλάδα το 1941, μερικοί που Σλάβοι υποδέχτηκαν τους Βούλγαρους ως πιθανούς απελευθερωτές από το καταπιεστικό καθεστώς του Μεταξά. Αλλά πολλοί σύντομα εντάχθηκαν στην αντίσταση, υπό την ηγεσία του Κομμουνιστικού Κόμματος (το οποίο τότε υποστήριζε τη μακεδονική μειονότητα) και συνέχισαν να αγωνίζονται με τους κομμουνιστές στον εμφύλιο πόλεμο που ακολούθησε την κατοχή του Άξονα. (Η Βουλγαρία προσάρτησε το ανατολικό τμήμα της ελληνικής Μακεδονίας από το 1941 έως το 1944, διαπράττοντας πολλές φρικαλεότητες, πολλοί Έλληνες αποδίδουν εσφαλμένα αυτά στους "Μακεδόνες", τους οποίους αναγνωρίζουν ως Βούλγαροι).
Όταν οι κομμουνιστές τελικά ηττήθηκαν, ακολούθησαν σοβαρά αντίποινα για όποιον συνδεόταν με την αντίσταση ή την αριστερά.
"Οι "Μακεδόνες" πλήρωσαν περισσότερο από οποιονδήποτε για τον εμφύλιο πόλεμο", λέει ο κ. Φωκάς. "Οκτώ άτομα δικάστηκαν και εκτελέστηκαν από αυτό το χωριό, οκτώ από το επόμενο χωριό, 23 από το ένα απέναντι, σκοτώθηκαν ένας παππούς και ο εγγονός του, μόλις 18 χρονών".
Ο κ. Φωκάς στη συνέχεια φοίτησε στη Θεσσαλονίκη - αλλά και ο ίδιος συνελήφθη και πέρασε τρία χρόνια στη Μακρόνησο, όχι για κάτι που έκανε, αλλά επειδή η μητέρα του βοήθησε τον γαμπρό του να αποδράσει από τον φεγγίτη ένα καφενείο όπου κρατούνταν.
Οι περισσότεροι από τους κρατούμενους στη Μακρόνησο ήταν Έλληνες αριστεριστές και πιέστηκαν να υπογράψουν δηλώσεις μετάνοιας για το υποτιθέμενο κομμουνιστικό τους παρελθόν. Εκείνοι που αρνήθηκαν αναγκάστηκαν να συρθούν κάτω από συρματόπλεγμα ή χτυπημένοι με παχιά μπαμπού. "Τα πράγματα έγιναν φρικτά", λέει ο κ. Φωκάς. "Αλλά δεν πρέπει να μιλάμε γι 'αυτούς, είναι μια προσβολή του ελληνικού πολιτισμού, βλάπτει το καλό όνομα της Ελλάδας".
Δεκάδες χιλιάδες μαχητές με το Δημοκρατικό Στρατό, περίπου οι μισοί από αυτούς μιλούσαν σλαβικά, εξορίστηκαν στις χώρες του ανατολικού μπλοκ κατά τη διάρκεια και μετά τον εμφύλιο πόλεμο. Περίπου 20.000 παιδιά μεταφέρθηκαν πέρα ​​από τα σύνορα από τους κομμουνιστές, είτε για την προστασία τους είτε ως εφεδρικά στρατεύματα για μια μελλοντική αντεπίθεση.
Πολλοί Σλάβοι πολίτες επίσης πήγαν βόρεια για ασφάλεια. Ολόκληρα χωριά έμειναν κενά, όπως ο παλιός οικισμός της Κρυσταλλοπηγής (Smrdes στα "Μακεδονικά") κοντά στα αλβανικά σύνορα, όπου μόνο η επιβλητική εκκλησία του Αγίου Γεωργίου μαρτυρεί έναν πληθυσμό που κάποτε αριθμούσε περισσότερες από 1.500 ψυχές.
Το 1982, 30 χρόνια μετά το τέλος της σύγκρουσης, η σοσιαλιστική κυβέρνηση της Ελλάδας εξέδωσε διάταγμα που επέτρεπε την επιστροφή των προσφύγων από τον εμφύλιο πόλεμο, αλλά μόνο εκείνοι που ήταν «ελληνικής καταγωγής».
Οι "Μακεδόνες" από την Ελλάδα παρέμειναν εξόριστοι από τη χώρα τους, τα χωριά τους και τη γη τους, οι οικογένειες που χωρίστηκαν από τον πόλεμο δεν επανασυνδέθηκαν ποτέ.
Ο πατέρας και ο γαμπρός του κ. Φωκά πέθαναν και στα Σκόπια. Όμως, επισημαίνει, η απόφαση αυτή αναγνώρισε σιωπηρά ότι υπήρχαν "Μακεδόνες" (σσ μειονότητα) στην Ελλάδα, παρόλο που το κράτος δεν αναγνώρισε ποτέ επίσημα την ύπαρξή τους: «Αυτοί οι πρόσφυγες πολέμου άφησαν πίσω τους τα παιδιά, τα εγγόνια, τους πατέρες και τις μητέρες. "
Είναι αδύνατο να υπολογιστεί με ακρίβεια ο αριθμός των Σλάβων ή των απογόνων των "Μακεδόνων" στην Ελλάδα. Ο ιστορικός Leonidas Embiricos εκτιμά ότι περισσότεροι από 100.000 εξακολουθούν να ζουν στην ελληνική περιφέρεια της Μακεδονίας, αν και μόνο 10.000 έως 20.000 θα αναγνωριστούν ανοιχτά ως μέλη μιας μειονότητας - και πολλοί άλλοι είναι υπερήφανοι Ελληνες εθνικιστές.
Η "Μακεδονική" γλώσσα δεν έχει επίσημα απαγορευτεί στην Ελλάδα εδώ και δεκαετίες, αλλά ο φόβος εξακολουθεί να παραμένει. Ένας μεσήλικας άνδρας που συνάντησα σε ένα χωριό κοντά στη λίμνη Πρέσπα, όπου η συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και "Βόρειας Μακεδονίας"  υπογράφηκε τον περασμένο Ιούνιο, εξήγησε ότι ο φόβος αυτός περνάει μέσα από τις γενιές.
"Οι γονείς μου δεν μιλούσαν τη γλώσσα στο σπίτι, σε περίπτωση που την έπαιρνα και την μιλούσα δημόσια, για να με προστατέψουν, δεν θυμάμαι, γιατί φοβούμαστε πια", είπε. Αργά η γλώσσα πέθαινε. Χρόνια καταστολής, την έσπρωξαν σε "εσωτερικούς" χώρους. η αφομοίωση την τελείωσε.
Και όμως μιλώντας ή τραγουδώντας στα "Μακεδονικά" μπορεί ακόμα να είναι αιτία παρενόχλησης. Ο γιος του κ. Φωκά είναι μουσικός. παίζει το "Μακεδονικό" φλάουτο καθώς μας κοιτάζει ο δικός του μικρός γιος. Αυτός και μια ομάδα φίλων συνήθιζαν να φιλοξενούν ένα διεθνές φεστιβάλ μουσικής στην πλατεία του χωριού, με συγκροτήματα από τη Βραζιλία, το Μεξικό και τη Ρωσία.
"Αφού έπαιζαν τα συγκροτήματα αυτά, κάναμε πάρτι και παίζαμε "Μακεδονικά" τραγούδια", λέει. "Κανένα από αυτά δεν ήταν εθνικιστικά ή αυτονομιστικά - δεν θα το αφήναμε ποτέ αυτό. Αλλά το 2008, όπως περιμέναμε να φτάσουν οι ξένοι μουσικοί, η τοπική αρχή μας απαγόρευσε ξαφνικά την διοργάνωση του φεστιβάλ στην πλατεία..."
O κύριος Φωκάς
Oι "Μακεδόνες" σε χωριά της Ελλάδας το 1947 λέει το BBC
https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/ethnika-themata/753683_mas-pane-karfi-gia-diamelismo-megalo-afieroma-toy-bbc-stin

Βαθμοί και αυξήσεις για 12.000 εθελοντές μακράς θητείας (ΕΜΘ)




Την εξέλιξη των εθελοντών μακράς θητείας έως τον βαθμό του υπολοχαγού προβλέπει νομοσχέδιο του Υπουργείου Άμυνας, γεγονός που θα έχει αντίκτυπο και στα μισθολογικά τους. 
«Συγχωροχάρτι» στους ανυπότακτους, αν καταταγούν
Από τον
Ανδρέα Κούτρα
Επιπλέον βαθμό σε 12.000 στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας που βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας του και σύντομα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση. Πρόκειται για τους ΕΜΘ (Εθελοντές Μακράς Θητείας), που σήμερα «φορούν» έως τον βαθμό του ανθυπασπιστή και αποστρατεύονται με τον βαθμό του ανθυπολοχαγού.

Εγκυρες πληροφορίες της «κυριακάτικης δημοκρατίας» αναφέρουν πως η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Αμυνας έχει συμπεριλάβει στο σχέδιο νόμου διάταξη με την οποία οι ΕΜΘ θα γίνονται ανθυπολοχαγοί και θα υπηρετούν με τον βαθμό αυτόν για ορισμένα χρόνια, μέχρι να συνταξιοδοτηθούν με τον επόμενο βαθμό, αυτόν του υπολοχαγού. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως τα 12.000 στελέχη της κατηγορίας αυτής θα λάβουν επιπλέον έναν βαθμό, που μεταφράζεται σε αύξηση μισθού (75 ευρώ στις μεικτές αποδοχές συν την αύξηση που δίνει η βαθμολογική εξέλιξη στα επιδόματα των στρατιωτικών), αλλά και σε αύξηση των συντάξιμων αποδοχών τους.

Σήμερα οι ΕΜΘ συνταξιοδοτούνται στην ηλικία των 50 ετών οι έχοντες τον βαθμό του αρχιλοχία και στην ηλικία των 54 ετών αυτοί που έχουν τον βαθμό του ανθυπασπιστή (ποικίλλει ο χρόνος ανάλογα με την ημερομηνία ένταξης στο Στράτευμα).
Επίπτωση

Η πρόωρη συνταξιοδότηση βάσει του καταληκτικού βαθμού έχει συνέπεια στις συντάξιμες αποδοχές της συγκεκριμένης κατηγορίας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων (δεν ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ έπειτα από σχεδόν 35 χρόνια υπηρεσίας).

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης έχει αναγνωρίσει την αδικία (παρότι υπάρχουν και κάποιοι που λένε ότι δεν μπορούν να γίνονται όλοι αξιωματικοί, ιδίως όταν δεν έχουν αποφοιτήσει από παραγωγικές σχολές) και επιθυμεί να αρθεί. Υπάρχει, ωστόσο, ο σκόπελος του υπουργείου Οικονομικών, που σε κάθε νομοσχέδιο εξετάζει τη δαπάνη που προκύπτει στον Προϋπολογισμό. Από αυτή τη διάταξη προκύπτει επιπλέον κόστος, αλλά το επιτελείο του ΥΕΘΑ έχει τα επιχειρήματά του και εναλλακτικές προτάσεις για την κάλυψη του ποσού. Πηγές του Πενταγώνου αναφέρουν, μεταξύ άλλων, πως οι 12.000 ΕΜΘ δεν πρόκειται να βγουν μαζί στη σύνταξη ούτε να λάβουν μαζικά τον βαθμό του ανθυπολοχαγού, αλλά σταδιακά, καλύπτοντας μάλιστα και αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν στο Στράτευμα για αξιωματικούς και προέκυψαν στα χρόνια των Μνημονίων (π.χ. μείωση των εισακτέων στις παραγωγικές σχολές). 

Η διάταξη αυτή, που είναι σαφώς θετική για τη συγκεκριμένη κατηγορία στρατιωτικών, έρχεται επίσης σε χρόνο προεκλογικό και αυτό έχει τη δική του σημασία για το αν τελικά θα περάσει ή θα απορριφθεί.

Έγκριση

Από τη στιγμή πάντως που θα συμπεριληφθεί στη μορφή του νομοσχεδίου με την οποία και θα κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση (σήμερα υπάρχει), τότε πιθανότατα θα έχει και την έγκριση του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης.

Το νομοσχέδιο, ωστόσο, που μπορεί να χαρακτηριστεί «σκούπα», περιλαμβάνει κι άλλες διατάξεις. Ανάμεσα σε αυτές είναι η μείωση κατά δύο μήνες της εναλλακτικής θητείας για τους αντιρρησίες συνείδησης. Σήμερα υπηρετούν 15 μήνες και η πρόταση είναι να πέσει στους 13 μήνες, λίγο μεγαλύτερη δηλαδή από την ένοπλη στρατιωτική θητεία. Εξετάζεται και διάταξη για να πέσουν ακόμη πιο «μαλακά» οι ανυπότακτοι, που αποτελούν μεγάλη πληγή για τις Ενοπλες Δυνάμεις. Και δεν μιλάμε μόνο για τους ανυπότακτους του εξωτερικού, αλλά και του εσωτερικού. 

Στην κατεύθυνση αυτή ίσως εξαλειφθεί το αξιόποινο της ανυποταξίας και αρθούν όλες οι νόμιμες συνέπειες, εφόσον βέβαια οι ανυπότακτοι έχουν ήδη καταταγεί στις Ενοπλες Δυνάμεις, εκπληρώσουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή καταταγούν για να τις εκπληρώσουν έως τις 31 Δεκεμβρίου του επόμενου έτους από την ισχύ του νόμου. Το νομοσχέδιο δίνει επίσης τη δυνατότητα εξαγοράς της εναλλακτικής θητείας σε όσους συμπληρώνουν την ηλικία των 33 ετών, όπως και οι οπλίτες, αντί των 35 ετών που ισχύει σήμερα.
«Χακί Συνήγορος» για τα παράπονα των στελεχών
Το σχέδιο νόμου προβλέπει παράλληλα τη σύσταση Συντονιστικών Γραφείων Ελέγχου Στρατιωτικής Υπηρεσίας σε κάθε Γενικό Επιτελείο. Κάτι σαν έναν «χακί Συνήγορο του Πολίτη». Σκοπός είναι να λειτουργούν προς όφελος των στρατιωτικών, οι οποίοι θεωρούν πως αδικήθηκαν σε θέματα μεταθέσεων, προαγωγών ή και αποστρατειών. 

Όπως συγκεκριμένα αναφέρεται στο άρθρο 1 του νομοσχεδίου, αποστολή τους είναι να διασφαλίζουν τον σεβασμό των δικαιωμάτων των στελεχών που σχετίζονται με την υπηρεσία, τον έλεγχο της διαφάνειας και της τήρησης της νομιμότητας, τον εντοπισμό και την καταπολέμηση της κακοδιοίκησης και της κατάχρησης εξουσίας και τον έλεγχο τήρησης των διατάξεων του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. 

Υπάρχει γενικά η εκτίμηση ότι όποιοι έχουν «μπάρμπα στην Κορώνη» τυγχάνουν ευνοϊκής μεταχείρισης σε βάρος κάποιων άλλων, και αυτό πρέπει να σταματήσει, αν και τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει πρόοδος. Γενικώς πρέπει να πάψει η παρέμβαση σε κάθε επίπεδο, πολιτικό ή στρατιωτικό, και ειδικά σε θέματα εξέλιξης. Συνεργάτες του υπουργού Αμυνας υποστηρίζουν πως αυτό εξυπηρετεί η συγκεκριμένη διάταξη, απαντώντας έτσι και στον αρμόδιο τομεάρχη της Ν.Δ. Βασίλη Κικίλια που μίλησε για «κομισάριους» στα Γενικά Επιτελεία. 

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τα Συντονιστικά Γραφεία Ελέγχου Στρατιωτικής Υπηρεσίας θα υπάγονται απευθείας στους αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων και την υψηλή εποπτεία θα έχει ο υπουργός Εθνικής Αμυνας. Τα γραφεία, εκτός από την εξέταση της νομιμότητας των διοικητικών πράξεων, από τις οποίες θίγονται τα δικαιώματα των στρατιωτικών, και την επίβλεψη της ορθής τήρησης των υποχρεώσεων των ιεραρχικά ανωτέρων, ανά εξάμηνο θα υποβάλλουν έκθεση στον -υπεύθυνο για τη μέριμνα του προσωπικού- υπουργό Εθνικής Αμυνας, αλλά και στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. 

Θα ενεργούν μόνο έπειτα από ενυπόγραφη έγγραφη αναφορά του άμεσα ενδιαφερόμενου στελέχους που υποβάλλεται απευθείας σε αυτά, μέσα σε έξι μήνες από τη σε βάρος τους διοικητική πράξη. Σημειώνεται πως τα Συντονιστικά Γραφεία Ελέγχου Στρατιωτικής Υπηρεσίας θα στελεχωθούν αυστηρά με στρατιωτικό προσωπικό και νομικούς-στρατολόγους της αρμόδιας διεύθυνσης που υπάγεται στο ΓΕΕΘΑ.

πηγή:www.dimokratianews.gr/content/96762/erhontai-vathmoi-kai-ayxiseis-gia-12000-ethelontes